העבודה מהווה מרכיב משמעותי בזהות ובתחושת הערך שלנו (ולא בכדי, שהרי כ-75% מזמן הערות שלנו מתועל לשם). לכן קונפליקטים במערכות יחסים בעבודה, מסעירים ואף מדירים שינה מעינינו. אחד האתגרים הפסיכולוגיים הקשורים לנושא, נקרא "טעות הייחוס הבסיסית": הייחוס שאנו מעניקים להתנהגות. כאשר אנו שוגים (איחרנו לפגישה למשל וכו') אנו ערים לנסיבות שהביאו למצב, ונוטים לייחס אליהן את הכישלון. לעומת זאת, כשהזולת שוגה, אנו נוטים לקפוץ למסקנות, ולהאשימו. קל לנו לתייג התנהגות אופיינית, כאופי שלו (ובפרט ברושם הראשוני, קל וחומר בראיון עבודה). התנהגויות בולטות, כגון זו, אף צובעות את כל הרושם עליו, בבחינת "אפקט הילה": וניטה לשפוט אדם שאיחר, כמזלזל, או כחסר אחריות ובכך לחרוץ דינו.