|   15:07:40
דלג
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

על כובד משקלו של 19-COVID

תפקידה של המדינה הוא בראש וראשונה להבטיח את חייהם של אזרחיה. רכוש, איכות חיים ורמת-חיים, באים רק לאחר מכן וברור מדוע - קיום החיים הוא תנאי לכל השאר; לא תמיד תנאי מספיק, אבל תמיד הכרחי. העובדה שיתכן בכלל דיון בשאלת הקדימויות במדינה יהודית, הוא אגואיזם במלוא כיעורו ואות לאיום בפשיטת רגל מוסרית
12/08/2020  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
[צילום: איתמר לוין]

מי שסבורים שיפתרו את בעיות המשק תוך התעלמות מבעיות הבריאות, אינם רציניים ואינם אנושיים. ומי שסבורים שיוכלו לפתור את בעיות הבריאות, תוך התעלמות ממצב מערכת הבריאות או מהוראות הזהירות של משרד הבריאות או לחלופין על-ידי הכשלתן, אינם מבינים את המציאות בה אנו חיים. יש בעולם כיום כ-200 מדינות שנפגעו ממגיפת הקורונה ורק 22 שהצליחו לחמוק מכך, מהן שסבלו פחות מישראל ואחרות שהוכו הרבה יותר.

גישה ילדותית היא לבחור מדינה כניו-זילנד ולהפוך אותה למודל השוואתי לצורכי שיח ציבורי מנותק וחסר אחיזה בהוויה המקומית שלנו. מכל בחינה אפשרית, ניו-זילנד היא האנטי-תזה המוחלטת למדינת ישראל - גודל, אקלים, תרבות פוליטית ואזרחית, מסורת לאומית, היותה אי-מבודד ממגע פיסי עם מדינות אחרות הווה אומר בעלת שליטה מוחלטת על הגבולות. במציאות נבדלת זו, מצאה ראשת ממשלת ניו-זילנד נוסחה יעילה לביצוע מהלך כפול שלבים, כדוגמת זה שנעשה בישראל מתוך שיתוף פעולה מלא ומוחלט של האוכלוסייה, ומתוך יישום יעיל וקיצור כל שלב לכדי מחצית או שליש ממשך התהליכים שקויימו אצלנו.

מי שמחפשים תירוצים וסיבות-קש להסברת הפערים, ימצאו אותם בנימוקים הביזריים ביותר שניתן לחשוב עליהם: היות ראש הממשלה הניו-זילנדית אישה, קיצור השלב הראשון של הסגרים חריפים לכחודש ימים וחידוש מודרג ומוצלח של הפעילות המשקית לאחר מכן עד למציאות הנוכחית, בה המדינה חזרה לפעול "כמעט" ללא הגבלות. ובכן, מסתבר שאצל הניו-זילנדים סגירת גבולות איננה אסון לאומי. הסגירה התחיל עם פרוץ המשבר ונמשכת עד עתה חרף ההצלחות במאבק. בישראל, זו הוויה הגובלת ב"אסון לאומי". לא העובדה שאנו מתקרבים במהירות ל-650 מתים (כאשר בתום השלב הראשון (אמצע מאי בקרוב) היו כאן פחות מ-200! דומה שכל עולם המושגים של מדינת היהודים השתבש - העיקר הפך טפל והטפל - לעיקר.

אלא, שבעולם של פייק ניוז, כידוע, אין ערך לעובדות. הכל מוכתב ע"י גחמות, סיסמאות והשוואות הזויות ומצוצות מן האצבע, למציאות המתאימה ביותר לטיעונים במקום שהטיעונים יסבירו את הפערים בין מציאויות שונות זו מזו בתכלית.
בתחילת השלב הראשון היו לישראל הישגים מצויינים. העם הנהתן שלנו טרם הרגיש את ההשלכות הכלכליות של המשבר ומאידך הפנים במהירות את האיום הבריאותי החמור שלו. אותו עם "חכם" שכח לצרף למכלול השיקולים את העובדה, שסגירת המשק לא באה לפגוע בציבור אלא נגזרה משתי סיבות מרכזיות: קצב התפשטות הנגיף והתחלואה הנגרמת על ידו והעדר תרופה למחלה, לצד אי הכרה ואי-הבנה מלאות של תכונותיו ושיעור האיום האמיתי הטמון בו. גורמים אלה לא השתנו אלא שעתה מורגשת ביתר שאת המכה הכלכלית המצטברת. למכה זו אין ולא יהיה מענה קל ונוח בשנה הקרובה כל עוד לא ימצא חיסון אמין. גם בשנים הבאות נלקק את פצעי הפגעים שכבר חווינו; דבר אינו עתיד להיעלם רק מפני ששונאי נתניהו יפגינו בבלפור. גם בימין יש שוטים ונהנתנים וגם הם, לפחות בחלקם, יקנו את האגדה שיש פתרון קסם למשבר ויצטרפו למפגינים בתקווה שהאחרים מבינים את המציאות טוב מהם; אולם זו תקוות שווא. מה שיקרה באמת כתוצאה מרדידות ההבנה של חלקים בימין הוא שהמעמד שרכש לעצמו הגוש בימי שלטונו של נתניהו ישחק, השמאל יתאושש ויחזור לעמדות העליונות החברתית -כלכלית שלו והימין, לכשיתעורר, יאכל שוב את העיסה ש"בישל" לעצמו.

חרף האמור לעיל, ממשלת ישראל בטיפולה בנושא עד כה, ביצעה מספר שגיאות קשות -- הראשונה: אי-מתן רשת ביטחון כלכלית מהירה לציבור שניפגע ועתיד היה להיפגע מהמשבר. הרשת שנפרשה בשלבים, ללא תוכנית ברורה וללא כלי-ביצוע מתאימים, הביאה לתוצאה הפוכה מהמצופה: - התססת הציבור במקום הרגעתו. השנייה: ניהול ריכוזי מדי של הטיפול במשבר, כאשר אין לממשלה הידע, הנתונים וכוח האדם הדרוש לכך, וכשבמקביל היא פוטרת את האזרחים והגופים האזרחיים (בעיקר רשויות מקומיות) מאחריות לאזרחיהן. שלישית: הסברה לקויה - כאשר דיווחי אמת של המציאות אינם ממקור מוסמך אחד, תוך שימוש בנתונים אמינים, הימנעות מתהפוכות תכופות ושימוש במקורות דיווח חסרי אחריות, שרק בילבלו את העם. רביעית: חילופי גברי נרחבים בכל המשרדים הממשלתיים הנוגעים ישירות לטיפול במשבר, עובדה שיצרה ואקום ממושך מדי בשלב הקריטי של המעבר מהגל הראשון לשני. חמישית: אי-זיהוי רגישות עיתוי המשבר בשילוב עם חוסר היציבות הפוליטית במדינה לאחר הבחירות השלישיות ללא הכרעה. שישית: כשל מחשבתי באי הבחנה מבעוד זמן שהסקטור העצמאי הוא הסקטור הכלכלי החלש ביותר במשק, התזזיתי ביותר ולפיכך גם זה שיפגע מהר וחזק מהשבתת הפעילות. הוא גם זה שאינו מאורגן - בראש וראשונה באשמתו - לספיגת מהלומה כלכלית בלתי צפויה במשבר לאומי דוגמת משבר הקורונה.

רבים מהעצמאיים התרגלו בשנות השפע שסיפק להם נתניהו, להכנסות עתק ו"לחיים ללא חשבון". ללא חסכון אישי, ביטוחי הכנסה, ביטוחי אבטלה ובריאות ועוד כהנה וכהנה "הקלות" בפועל שנטלו לעצמם בימי השפע. ימי "המן משמים" חלפו עם הכניסה לארץ-ישראל לפני 3500 שנה בקירוב. מעתה עצמאיים אינם רק בעלי עסק, הם גם אדונים לגורלם. השעור ממפגע הקורונה הוא מ"דאורייתא" לקראת המבחנים שיבואו.
עם פרוץ המשבר, היו העצמאיים, גורמי תיירות וחוגי האומנים, במצב הנפשי והכלכלי הנוח ביותר להפוך לראש חץ אופוזיציוני לממשלה, מרגע שזו שיחקה לידיהם כאשר במקום לתפקד כממשלה ורגולטור, ניסתה לנהל את פתיחת וסגירת העסקים ותפעול הפעילות הכלכלית עצמה. במצב משברי יצא תמיד חלק מהציבור משווי-משקל ויטה לצעדים חריפים וקיצוניים. ככל שהאיום נוגע יותר ל"ציפור הנפש" היקף אי-שיווי המשקל יגדל מספרית ויעמיק ריגשית.

הדרך הנכונה לטפל בעצמאיים הייתה ועודנה להותיר בידיהם את ניהול עסקיהם - הם שבחרו להיות עצמאיים והם שאחראים לעצמם גם בעיתות משבר. הממשלה חייבת להסתפק בניהול מרכזי של תהליכי-יסוד ואסטרטגיה לאומית, ניהול שמתחשב בצרכים ענפיים, אבל לא מחליף את בעלי העסקים עצמם. בעניין העצמאיים, מענים מרכזיים אמורים היו לכלול - בתחום הבריאות: קביעת נורמות חוקיות מחייבות להתנהלות עסקי העצמאים, תוך שמירת בריאות הציבור הפוקד אותם: מסכה, מרחק, היגיינה ובדיקה של הנכנסים למצבם הבריאותי (מדידת חום וכו'). בתחום ההפעלה, קיום מתמיד של כללים אלה ע"י העובדים והאורחים - באחריות הבעלים המפעילים. בתחום הפיקוח על הביצוע - ממשלה בסיוע המשטרה ופקחי הרשויות המקומיות, תוך אכיפה קפדנית של החוק, וענישה קשה של מפריו במיוחד מֵֵֵפרים סדרתיים או "דווקאיסטים" עד כדי השבתת העסק לזמן קצוב, או סגירתו מכל וכל.
באופן זה ניתן לבעלי העסקים ולציבור חופש פעולה מירבי, חרף קיומה של המגיפה ללא תרופה אך בתנאים שמצמצמים את הסכנות לציבור. יש בתנאים אלה לא מעט מרווח לשיקול דעת של בעלי העסקים להיערכויות מחדש (על בסיס תוכנית עסקית מתאימה), שיתופי-פעולה ביניהם וסיוע נוסף מצד הרשויות המקומיות, שגם הן יוצאות מכך נשכרות.

מינוי "הפרויקטור" (פרופ' גמזו) לריכוז הפעילות הרפואית במשבר, הוא צעד בכיוון הנכון, שבא באיחור ולכן גרם נזק קשה למשק ולמערכת יחסי-האמון בין הממשלה לציבור (ואני מבודד באמירה זו את התחמנות הפוליטית מהסוגיות הבריאותיות והכלכליות האמיתיות). "פרויקטור" רפואי איננו פתרון מתאים לטיפול בבעיות הכלכליות או בתפעול מערכת החינוך בשנת הלימודים הקרובה. לכל תחום תכונותיו המיוחדות ומיצויין האופטימלי מחייב תכלול ארצי, שבו פועל מוקד מקצועי ייעודי במסגרת המשרד הממשלתי המתאים ובכפיפות לשר הממונה.

על-רקע ההערכה המתגברת שחיסון הוא עדיין מאתנו והלאה וכלל לא ברור לכמה זמן יספיק חיסון יחיד; על-רקע אי-הבהירות לגבי תוכניות היחלצות מהמשבר הכלכלי ושינויים במבנה המשק ובדפוסי ההתנהגות האזרחית שיסגלו לעצמם אזרחים רבים; ועל-רקע ההשלכות של השפעות בינלאומיות שיחזרו אלינו כבומרנג כאשר יפתחו מחדש הגבולות ויורחב השימוש במערכות התקשורת רחבת הפס - צפוי המשק לעבור שינויים גדולים ומורכבים ולא ישוב לקדמותו; כדאי לכולם להפנים זאת לאלתר.
עם זאת, בשום פנים ואופן אסור להילחץ מהתנהלות אנרכיסטית וארוגנטית וחייבים לבדל היטב בעיות- אמת מרעשי רקע ולתקן את הטעון תיקון. וחשוב מכל: לאכוף בקפדנות את הוראות הזהירות והחוקים הקיימים, שכן ריפיון מתמשך, הוא הזמנה לאנרכיה שתשתלט על הדמוקרטיה במסווה של שיח זכויות.

1. אינני מוציא מכלל אפשרות שחלק מהתגובות האמוציונליות והבלתי שקולות של הציבור, נובעות משחיקה מתמשכת שמקורה בלחצים ביטחוניים, כלכליים ופוליטיים מצטברים. שכן לחץ מצטבר של איומים, במיוחד איומים קיומיים, מחליש את כוח העמידה ואת כושר הספיגה. לנוכח האיומים הביטחוניים שסביבנו, זה בהחלט חומר למחשבה ונושא לבדיקת עומק.
תאריך:  12/08/2020   |   עודכן:  12/08/2020
רפי לאופרט
+הקורונה הנפשית: עלייה של 25% באיומי התאבדות
23:25 12/08/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
170 אלף פניות התקבלו במוקד המצוקה של ער"ן מאז פרוץ המשבר, מתוכן 3,700 פניות אובדניות  ▪  "אין כרגע מערכת ציבורית מתפקדת", מזהירים בוועדת הקורונה נציגי הפסיכולוגיה הציבורית  ▪  יו"ר הוועדה: זאת תהיה המגיפה-שאחרי-המגיפה - וכולנו נידרש לה
(יד עזר לפני שישלחו יד בנפשם [צילום: AP])
+המגילות הגנוזות הוחזרו להיכל הספר
15:25 12/08/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נשיא המדינה ליווה את השבת המגילות הגנוזות להיכל הספר, לקראת פתיחת מוזאון ישראל למבקרים  ▪  ריבלין: "יש לנו אחריות כלפי המוסדות התרבותיים שלנו, שמהווים עמוד השדרה הרוחני של המדינה היהודית והדמוקרטית"
נשיא המדינה ליווה את השבת המגילות הגנוזות [צילום: חיים צח/ לע"מ]
[צילום: חיים צח/ לע"מ]
+יש חברות שפורחות בקורונה
15:19 12/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אחת מהן היא Tractor Supply, העונה על כל הדרישות כדי להצליח דווקא בעיצומה של המגיפה  ▪  וושינגטון פוסט מסביר מה צריך כדי שזה יקרה
(החנות הראשונה של Tractor Supply [צילום: יוטיוב / האתר הרשמי])
תולדות Tractor Supply / האתר הרשמי
+הרבעון הראשון: החלש ביותר בנדל"ן מאז 2009
14:49 12/08/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ברבעון הראשון של 2020 נמכרו כ-22 אלף דירות בשוק החופשי, ירידה של 7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד  ▪  בהכללת המכירות בסבסוד ממשלתי (מחיר למשתכן) עמד סך העסקות על 25.5 אלף דירות, ירידה של 8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד
([צילום: גילי יערי/פלאש 90])
+משרד הבריאות: 1,785 נשאים חדשים
12:19 12/08/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן: נכון לאתמול 11.8 (סיכום של 24 שעות), מעודכנים במערכת: 1,785 מאומתים חדשים מתוך 26,433 תוצאות בדיקות שהתקבלו.
היום, 12.8 נכון לשעה זו: 87,173 מאומתים מפרוץ המגפה. 379 חולים שמצבם מוגדר קשה. 109 מונשמים. 633 מתים במצטבר מפרוץ המגפה.
+בריטניה במיתון הקשה ביותר בתולדותיה
11:01 12/08/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
התוצר צנח ב-20.4% ברבעון השני של השנה: ההתאוששות היחסים במאי ויוני לא הצליחה למחוק את הקריסה בחודש אפריל  ▪  מגזר הבנייה איבד 35% מהיקפו, השירותים ירדו ב-19.9% והייצור - ב-16.9%  ▪  בריטניה היא אחד משוקי הייצוא והייבוא החשובים ביותר של ישראל, והקהילה היהודית בה היא הרביעית בגודלה בתפוצות
התוצר חזר ליוני 2003 [צילום: אליסטר גרנט, AP]
ג'ונסון. למרות חבילת הסיוע הענקית [צילום: AP]
+רשות המסים: מהיום ניתן לקבל מענק לעסקים חדשים
10:20 12/08/20  |  מירב ארד
רשות המסים מעדכנת:החל מהיום, עצמאים שפתחו עסק חדש בחודשים ינואר פברואר 2020, יוכלו לקבל מענק הוצאות בסכום קבוע של 3,000 - 4,000 שקלים. הגשת הבקשות למענק שנפתחה היום הינה עבור החודשים מאי-יוני 2020, כאשר המענק ישולם מעתה אחת לחודשיים ועד לתקופה מאי יוני 2021, כחלק מיישום חוק תוכנית הסיוע הכלכלי. זכאים למענק זה עצמאים שבין היתר, מחזור העסקאות שלהם בחודשים ינואר-פברואר עולה על 1,500 שקלים ומחזור העסקאות בתקופת הזכאות (מאי-יוני 2020) נמוך מהמחזור בינואר-פברואר 2020.
+רווחי קבוצת ישראכרט נחתכו ב-51%
09:16 12/08/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ברבעון השני רשמה הקבוצה ירידה של 18% ברווח הנקי  ▪  ההכנסות ירדו בשיעור של כמעט 10% בחציון הראשון והסתכמו כ-999 מיליון שקל לעומת הכנסות של כ-1.1 מיליארד שקל במחצית הראשונה של 2019
(רון וקסלר מנכל ישראכרט החדש [צילום: סיון פרג'])
+משרד הבריאות: 102 חולים מאומתים אובחנו מאז חצות
08:56 12/08/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מאז חצות אובחנו 102 ישראלים שנדבקו בקורונה. אתמול נערכו 3,581 בדיקות ואובחנו 1,785 ישראלים נשאים. 377 חולים במצב קשה ו-110 מונשמים. מספר הקורבנות עומד על 622.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על כובד משקלו של 19-COVID
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הירונימוס
12/08/20 14:59
 
רפי לאופרט
13/08/20 09:54
 
הירונימוס
13/08/20 14:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
בריטניה שקועה במיתון הקשה ביותר בתולדותיה - מלמדים נתונים שמפרסמת (יום ד', 12.8.20) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במדינה. התוצר התרסק ברבעון השני של השנה ב-20.4% בהשוואה לרבעון המקביל - הירידה החדה ביותר מאז החלה מדידת הנתונים ב-1955. ברבעון הראשון של השנה, שרק חלקו עמד בסימן הקורונה, ירד התוצר ב-2.2%.
12/08/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
קבוצת כרטיסי האשראי ישראכרט מסכמת (יום ד', 12.8.20) את המחצית הראשונה של 2020 ורושמת ירידה דרסטית בהכנסות וברווח הנקי לאור השפעות משבר הקורונה. החברה מדווחת על הכנסות של כ-477 מיליון שקל ברבעון השני לשנת 2020, ירידה של כ-13.9% לעומת הכנסות של כ-554 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה לשנת 2020 רשמה החברה הכנסות של כ-999 מיליון שקל, ירידה של כ-9.7% לעומת הכנסות של כ-1.1 מיליארד שקל שנרשמו במחצית הראשונה של שנת 2019.
12/08/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
כשקראתי לפני שנים רבות את הרומן "שירה" של הסופר ש"י עגנון, הייתי משוכנע, שאותו פרופסור המוכן להתנסות בגופו כדי למצוא מזור למחלה קשה המכה בארץ ישראל, הוא גיבור דמיוני של הסופר ש"י עגנון.
שנת הלימודים הקרובה תהיה כאוטית – ולא רק בישראל, אלא גם בארה"ב. זוהי מסקנתו של וושינגטון פוסט. התוכניות משתנות כה מהר, עד שהתלמידים וההורים מתקשים לעמוד בקצב. מחוזות שתכננו שילוב בין לימוד מרחוק ללימוד פיזי, נאלצו לזרוק לפח את התוכניות בשל הזינוק במקרי הקורונה. אוניברסיטאות משנות מהרגע להרגע את שיטות ההוראה, תאריכי תחילת השנה והכללים במעונות.
12/08/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
אין לי ספק שאת יונה אברושמי צריך לשלוח בחזרה לכלא. והפעם לתקופה ארוכה וללא חנינות, שהרי כבר נוכחנו שבשקרן ומסית מדובר. בעיניי הוא שפל הרבה יותר מיגאל עמיר. עם כל העלייהום סביב יגאל עמיר הרי שהאחרון מיקד את כוונת הרצח השפלה שלו כלפי מתווה המדיניות הראשי של מדינת ישראל, באותם ימים: כלפי ראש הממשלה דאז, יצחק רבין. זה היה אומנם מעשה שפל, שעד היום יש לו השלכות נוראיות בכול התחומים, אבל יגאל עמיר לא התכוון ולא פגע בסתם אזרחים חפים מפשע שלא הייתה להם יד ורגל במדיניות הישראלית לשלום, לה התנגד עמיר בדרכו החייתית. שנית, גם הוא וגם אחיו חגי לא ביקשו ואינם מבקשים רחמים עם "דמעות תנין", מההנהגה הישראלית, תוך-כדי שקרים ש"שינו את דעתם", ואח"כ, כגנבים בלילה, הם ימשיכו להסית. הם לא שינו את דעתם והם אינם גונבים את דעת הציבור. אבל הנוכל ששמו יונה אברושמי הוא שפל הרבה יותר מיגאל עמיר ומאחיו חגי עמיר, גם יחד.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il