|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
חיות. אמירה ברורה [אוליביה פיטוסי, פלאש 90] מלכה. עד שקר [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

מינוי נויטל ע"י הנשיאה חיות מתייג <br>את מלכה כעד שקר בפרשת פישר

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושר המשפטים אבי ניסנקורן החליטו למנות את השופט גלעד נויטל לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב המינוי בוצע לאחר שנערכה בדיקה נוספת, ובה הובן והופנם: לעדותו של ערן מלכה, כאילו השופט נויטל רמז מראש לעו"ד רונאל פישר כי הוא עומד לזכות את וינרוט במשפטו (וינרוט זוכה לאחר שהאישומים הופרכו), לא נמצא בסיס; ובמילים אחרות - מדובר בעדות שקר מצד מלכה
23/08/2020  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   פרשת רונאל פישר   |   תגובות
סובל. הציג שאלות קשות [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

פישר. המשפט בעיצומו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

שרצר. ערן מלכה שקרן [צילום: איתמר לוין]

ביום 20.08.20 נפל דבר במערכת המשפטית. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, גלעד נויטל, התמנה לנשיא בית המשפט, וזאת לאחר התייעצות שקיימו נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושר המשפטים אבי ניסנקורן. נויטל ייכנס לתפקיד בנובמבר 2020 עם פרישתו של איתן אורנשטיין מתפקיד הנשיא.

לא היינו נדרשים לזאת ב-News1 - למעט פרסום ידיעה שגרתית על עצם המינוי, שאכן ביצענו, אלמלא העננה השחורה שריחפה במשך שנים מעל ראשו של נויטל, שלא בטובתו. עננה זו הוסרה סופית בימים אלה, לאחר בדיקה מקיפה שנערכה הן על-ידי הנשיאה חיות והן על-ידי הפרקליטות - שהתבקשה לבחון מחדש האם קיים חומר/מידע מוצק לחובתו של נויטל, ובמיוחד בעדותו של עד המדינה בפרשת פישר, ערן מלכה, שיש בו כדי להטיל רבב בכשירותו לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי.

הסכם נדיב לעד מדינה

את העננה יצר ערן מלכה, עימו נחתם ביום 04.06.15 הסכם עד מדינה לאחר מו"מ שנערך מול בא-כוחו עו"ד עופר ברטל. לפי ההסכם, "ערן התוודה בפני אנשי מח"ש, כי יש ברשותו מידע מבוסס, בנוגע לעבירות שבוצעו על-ידי עו"ד רונאל פישר, עו"ד רות דוד, ניצב בדימוס ברונו שטיין ואחרים (להלן: "החשודים")"; ו"ערן מצהיר בזאת, כי מדובר במידע מוצק ואמין, שיש בו כדי לבסס סיכוי להרשעת החשודים". תמורת "עדות ניקיון" בפני חוקרי מח"ש ועדותו בבית המשפט, הסכימה הפרקליטות להסדר טיעון עם מלכה, לפיו ירצה עונש מאסר של שש שנים, וכי קצבת הפנסיה שלו - בסכום הנאמד בכ-10 מיליון ש"ח - לא תיפגע. מי שדחף לחתום עם מלכה הסכם עם מדינה הוא פרקליט המדינה אותה עת, שי ניצן, שלא אהב, אם לנקוט לשון המעטה, את פישר (פישר פעל להעדפת מועמדות השופט צבי סגל לפרקליט המדינה, באותה תקופה שניצן הציג מועמדותו). במהלך משפטו של פישר התברר כי מלכה קיבל הטבות נוספות: התחייבות שלא להעמידו לדין בפרשת הפגישה הלילית, וכן התחייבות שלא להעמידו לדין בעבירות של הלבנת הון.

מכוח אותו הסכם מסר מלכה לחוקריו, כי לקראת סיום משפטו של ד"ר יעקב וינרוט שהתנהל בפני השופט נויטל, קיבל רונאל פישר, שהיה מיודד עם נויטל, רמז מנויטל, לפיו הוא עומד לזכות את וינרוט. מלכה מסר עוד, כי עם קבלת ה"מידע" אץ-רץ פישר וביקש מוינרוט מיליון דולר:

  • "יש פה סיפור סיפור", אמר מלכה לחוקר אלון שפיצר, וזה השיב: "זה נראה לי יותר חמור מכל הדברים, או אה - זה על הפרק";

  • מלכה נשאל האם יש בידיו ראיות, והשיב: "לא. אין לי, אה - ראייה חפצית לזה, אבל כשתשמעו את הסיפור, יש דרך להשיג את הראייה". לשאלת שפיצר, "יש דרך להשיג", השיב מלכה: "אם חוקרים טוב, כן".

נקדים ונאמר: המידע הזה, על רמז, כביכול - שעליו קפצו חוקרי מח"ש כמוצאי שלל-רב - נחקר ונמצא משולל יסוד. ד"ר וינרוט, שנפטר באוקטובר 2018 ממחלה קשה, נקרא ב-2015 למסור עדות. בעדותו הוא הכחיש שקיבל הצעה ו/או מידע מפישר או מנויטל. לא היה ולא נברא, אמר, פישר בכלל לא פנה אלי. עדותו של וינרוט נמצאה נכונה. גם פישר הכחיש, מכל וכל. יודגש: עד עתה לא נמצאו שום תימוכין לגרסתו של מלכה. גם הפרקליטות, שאישרה את הסכם עד מדינה עם מלכה, מצאה לנכון להוציא מודעה מיוחדת מטעמה, שבה נאמר כי השופט נויטל מעולם לא שוחח עם פישר על תיק וינרוט. השאלה מדוע חתמה על הסכם עם נוכל ושקרן, נותרה פתוחה.

מלכה התכחש במשפט לעדות שמסר למח"ש

למרבה הפרדוקס, בעדותו בבית המשפט בתיק פישר התכחש מלכה גם לאמירתו הנ"ל בדבר רמז, כביכול, שניתן לוינרוט. בחקירתו הוצגה בפניו הודעתם של באי-כוחו, שמסרו בשמו:

  • "ערן מלכה מבקש להבהיר שבהודעותיו במח"ש לא מסר במישרין כל פרט ממנו עשוי להשתמש שכב' השופט נויטל שיתף את רונאל פישר במידע כלשהו הקשור למשפטו של עו"ד וינרוט".

    זו תגובה נכונה?

    על-כך השיב מלכה: "כן".

עדותו המביכה של מלכה מלמדת כי עסקינן בשקרן - שמלכד הן את מח"ש והן את הפרקליטות בגרסאות שקריות. מהערותיו של השופט משה סובל, בפניו מתנהל משפטו של רונאל פישר, ניתן להבין כי כבודו מבין היטב כי עסקינן בעד נכלולי ושקרן. לא בכדי חקר סובל את מלכה, שוב ושוב, במסגרת חקירתו הנגדית, במיוחד בסוגיית אותו "מידע", כביכול, שהופרך בעניינם של וינרוט-פישר-נויטל.

דובי שרצר: "אנחנו יודעים שערן שקרן"

נעלה מכל ספק: הנשיאה חיות הגיעה למסקנה נכונה - אין לסמוך על עדותו של ערן מלכה. אלמלא הגיעה למסקנה זו, ברי כי לא הייתה מקדמת מינויו של נויטל לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי. אלא שהבעיה אינה מצטמצמת לנויטל לבדו. הבעיה הינה רחבת היקף. שכן, ערן מלכה העלה חשדות נגד בכירים נוספים, ובהם: ראש אגף החקירות לשעבר ניצב, מני יצחקי; ניצב ירון בארי; השופט צבי סגל שכיהן בבית המשפט המחוזי בירושלים; היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה ויינטשיין.

כמו-כן טען מלכה בפני חוקרי מח"ש, כי הפרקליט הבכיר מפרקליטות תל אביב, ניסים מרום, מי שמנצח כתובע מטעם המדינה על תיקי פשע כבדים, עשה יד אחת עם רונאל פישר. לשם-כך, אמר, קיבל מרום הצעה באמצעות עו"ד רות דוד להתמנות ליועץ המשפטי של נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) וזאת במטרה לנפח חוות דעת של קבלנים ולחלוק אתם את הכסף. מח"ש והפרקליטות החליטו שאין צורך אפילו לזמן את מרום לחקירה. כשנשאל ראש צוות החקירה בפרשה, רפ"ק דובי שרצר, בחקירתו הנגדית, מדוע לא התפתחה חקירה בנושא זה כמו בכל הנושאים האחרים שמסר מלכה כעד מדינה, הוא השיב: "אנחנו יודעים שערן שקרן. אם זה היה תלוי בי הוא לא היה עד מדינה. אמרתי את דעתי, אבל למעלה בפרקליטות מחליטים". שרצר חזר על אמירה זו פעמים רבות, אמירה שהפתיעה את השופט סובל, וגררה את השופט להציג שאלות בעצמו לעד. אחרי הכל, יש להדגיש: השופט סובל אמור להכריע במשפטם של פישר, יאיר ביטון, רות דוד ושי ברס, בין היתר על בסיס עדותו של ערן מלכה.

חוקרי מח"ש נפלו בפח

אין ולא יכול להיות ספק: חוקרי מח"ש נפלו בפח. כך גם הפרקליטות. שני גופים אלה שסמכו על ערן מלכה, ואף העניקו לו הטבות ניכרות תמורת עדותו, מוצאים עצמם באחרונה בפני שוקת שבורה. יוקרתם נפגעה, המשפט נגד פישר וגורמים נוספים תלוי על בלימה. לראיה: בחלוף למעלה מחמש שנים מיום החתימה על הסכם עד המדינה עם מלכה, לא הצליח מלכה לבסס את טיעוניו. הסיפורים של מלכה לא עברו בעיני מח"ש והפרקליטות את הרף המינימאלי שיצדיק חקירה באזהרה - למעט בעניינו של ניצב ברונו שטיין - של אותם אישים אותם החשיד בעבירות פליליות חמורות. עניינו של שטיין הסתיים גם הוא בלא העמדה לדין פלילי. המשטרה החליטה שאין מקום להעמידו אפילו לדין משמעתי. שטיין פרש מהמשטרה.

אחת השאלות הכבדות העומדת על הפרק היא: מדוע לא תבצע הפרקליטות הערכה מחדש, הן מחמת עדותו המביכה של ערן מלכה, המלאה סתירות וכזבים, והן מחמת המידע החדש שנגלה במשפטו של פישר. קל וחומר נוכח האמירה הגלומה בהחלטתם של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושר המשפטים אבי ניסנקורן: למנות את גלעד נויטל לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב. מאמירה זו לא יוכל להתעלם שופט בית המשפט המחוזי, משה סובל, שעמד בעצמו על טיבו של עד המדינה.

תאריך:  23/08/2020   |   עודכן:  23/08/2020
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן אורנשטיין / Eitan Orenshtein   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   אסתר חיות / Esther Hayut   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    גלעד נויטל / Gilad Neitel   ד"ר י. וינרוט ושות', משרד עורכי דין / Dr. Y. Weinroth & Co, Law Office   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   הלבנת הון   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   מנחם (מני) יצחקי / Menahem Yizhaki   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   צבי סגל   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   שי ניצן / Shai Nitzan    ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מינוי נויטל ע"י הנשיאה חיות מתייג את מלכה כעד שקר בפרשת פישר
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אבי כהן
23/08/20 12:53
 
עו"ד וינרוט ?
23/08/20 14:41
2
מטריקס
23/08/20 15:30
3
חרב להשכיר
24/08/20 06:51
4
לא לפייסבוק
24/08/20 15:54
5
תיקים באפלה
16/09/20 12:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רונאל פישר
שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין, דחה על הסף (יום ב', 17.8.20) עתירה לפתוח בחקירה נגד פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, רות דוד, בנוגע לטיפולה בפרשת קופת חולים מאוחדת. את העתירה הגיש משה חברוני, שהיה מנהל מחוז ירושלים של הקופה וזוכה מחמת הספק בפרשת התרמית רחבת ההיקף שביצעה הקופה בגיוס חברים בעשור הקודם.
18/08/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
שתי תלונות הוגשו באחרונה נגד בכירים בפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי). האחת הוגשה ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט; והשנייה לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימ.) דוד רוזן. בשתי התלונות טוען איש העסקים יאיר ביטון, המואשם בפרשת אברג'יל בעבירות פליליות (ת"פ 13268-09-15), כי התובעים בתיק זה, עורכי הדין עפרה קרמני ויונתן טל, ניסו להדיח עד בכיר לעדות שקר ולשבש הליכי חקירה ומשפט.
10/08/2020  |  יואב יצחק  |   חדשות
היה מקום לחקור את ניצב ירון בארי בחשד לעבירות שוחד והפרת אמונים. כך אומר (יום ה', 6.8.20) דובי שרצר, שהיה ראש צוות החקירה בפרשת רונאל פישר. בארי היה ראש אגף התנועה וראש אגף משאבי אנוש, וכיום הוא מנכ"ל הגוף המאחד את קרן לב"י והאגודה למען החייל.
06/08/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
המדינה הציגה די ראיות לכאורה לאשמתו של הקבלן יאיר ביטון בפרשת רונאל פישר. כך טוענת התובעת (יום ד', 5.8.20) התובעת בתיק, עו"ד שירה קניטל, בתשובה לבקשתו של ביטון לזכותו עוד לפני פרשת ההגנה ("אין להשיב לאשמה").
05/08/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) המייצגת את המדינה בכתב האישום נגד איש העסקים יאיר ביטון (בפרשת אברג'יל), המתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב, הכחישה שניסתה לגייס עדי הזמה בניסיון להפריך את עדותו של רונאל פישר, וזאת למרות שאכן נעשה מאמץ לגייס קציני משטרה בכירים למטרה זו. כך עולה ממידע שהגיע לידי News1.
05/08/2020  |  יואב יצחק  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פרשת רונאל פישר  /  מי ומי  
מהימנות מלכה מול עדות שרצר  /  איתמר לוין
ביטון מבקש זיכוי מיידי בפרשת פישר  /  איתמר לוין
אין תיעוד לחקירות ע"י בפרשת פישר  /  איתמר לוין
שקרנים חינם  /  איתמר לוין
משפט פישר: הגרסה הכבושה של התביעה  /  איתמר לוין
האם חסן חסין  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il