|   15:07:40
דלג
  עמית הלוי  
חבר כנסת מפלגת הליכוד
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

לא לנאום השבטים של הנשיא

נאום הבכורה של חבר הכנסת מטעם הליכוד בישיבה ה-35 של הכנסת ה-23 [י"ט באלול התש"ף, 08.09.2020]
10/09/2020  |   עמית הלוי   |   נאומים   |   כנסת 23   |   תגובות
עמית הלוי [צילום: מוריה ברקוביץ'/דוברות הכנסת]

מחלה שאינה קיימת
הצגת הישראליות כקולקטיב הבנוי קבוצות-קבוצות שהמשותף ביניהן מועט כל כך היא תזה שמייצרת שיח של שסעים וקרעים, כאלה שאינם ניתנים לאיחוי. היא רואה בתפיסת כור ההיתוך הבן-גוריוני ערכת הדבקה מלאכותית. התזה הזאת רואה בעם היהודי השב לאדמתו יצור העשוי שברים-שברים שהדבקה מרושלת מחזיקה אותם יחדיו. בכל רגע נתון עלולים השברים לבקש לשוב לסדר הראשון. התזה הזאת איננה תמימה כלל. היא מבקשת לאבחן אצלנו מחלה שאינה קיימת כדי למכור לנו תרופה שאינה נדרשת.

אדוני היושב-ראש, חבר הכנסת יריב לוין, השר לביטחון פנים חברי אמיר אוחנה, שאני כאן בכיסא שלו – לא שוכח – חברותיי וחבריי לכנסת, צוות יקר, משפחתי היקרה, הוריי והורי אשתי שנמצאים כאן, ילדיי ואשתי האהובה אירית. על-פי תזה שהפכה אצלנו לדי מקובלת נפגשנו כאן לפני כ-100 שנים, אוסף של יחידים. יחידים בני דת משה, בני קהילות שונות מ-100 ארצות מוצא, ללא זיקה של ממש ביניהם, הזדמנו להם כמעט במקרה לפינה הדרום-מערבית של יבשת אסיה.

במונחים רגילים של הגירה, פער עצום שכזה בין מרכיבי החברה החדשה שנוצרה כאן אמור היה לדון את הפרויקט הציוני לכישלון. כדי להסביר בכל זאת את ההצלחה הפנומנלית של הציונות הגדירו סוציולוגים שונים את הציונות כלא פחות מהמצאת אומה. שימו לב לדברים של וסרמן ודהאן, חוקרי לאומיות בולטים. אני מצטט: "הציונות מהווה דוגמה מרתקת לתזת המצאת הלאומיות. לא ניתן היה ליצור מקבוצות שונות כל כך של בני אדם - - - שהמשותף ביניהם מועט כל כך, קולקטיב פוליטי ותרבותי מתפקד ממלכתית וצבאית".

הצגת הישראליות כקולקטיב הבנוי קבוצות-קבוצות שהמשותף ביניהן מועט כל כך היא תזה שמייצרת שיח של שסעים וקרעים, כאלה שאינם ניתנים לאיחוי. היא רואה בתפיסת כור ההיתוך הבן-גוריוני ערכת הדבקה מלאכותית. התזה הזאת רואה בעם היהודי השב לאדמתו יצור העשוי שברים-שברים שהדבקה מרושלת מחזיקה אותם יחדיו. בכל רגע נתון עלולים השברים לבקש לשוב לסדר הראשון. התזה הזאת איננה תמימה כלל. היא מבקשת לאבחן אצלנו מחלה שאינה קיימת כדי למכור לנו תרופה שאינה נדרשת. היא משווקת לנו את רעיון הרב-תרבותיות כסלע קיומנו. היא מחליפה את העומק הלאומי והתרבותי שלנו, את אוצרות האומה, את היצירה המשותפת בת אלפי השנים, את המנהגים ואת הכמיהות, את חיי החברה התוססים ומלאי המשמעות, בקשר קר בין אזרחים של מדינה רב-תרבותית המתקיימת בצל חוק יבש ופלורליזם עקר. את המרחבים האין-סופיים שבהם נוצר וחי העם היהודי מחליפה התזה הזאת במכנה משותף רדוד אחד: חיה ותן לחיות.

את התזה הזאת פגשתי כבר כנער בתיכון. למעשה, ילדינו משננים אותה גם היום בשיעורי האזרחות. זוהי הגרסה הישראלית לרעיון האמנה החברתית של הובס, לוק ורוסו. כאילו היינו חברת מהגרים חסרי זהות משותפת, אנו מתארים לדור הצעיר את מצב הטבע שלנו כישראלי לישראלי זאב, כחברה מפולגת ומשוסעת, כזאת שהשוויון, הסובלנות ושמירת החוק הם הנוסחה היחידה לחיים משותפים כאן. זוהי תזה מסולפת ומסוכנת מאוד לישראל. היא נדמית כסובלנית וממלכתית, ואני גם בטוח שנציגיה מלאי כוונות טובות, אבל היא בעצם רעיון מסכסך ומפלג. יותר מכך – הדרך הזאת מרוקנת את הציונות מתוכן וקוראת תיגר על קיומה של ישראל כמדינת הלאום שלנו.

מי שקידם את התזה הזאת אל מרכז השיח שלנו היה, לצערי, כבוד הנשיא, נשיא המדינה ריבלין, בנאומו המפורסם "נאום השבטים". תזת השבטים הרב-תרבותית בנאום הנשיא לא מסתירה את הפניית עורף שלה לרעיון הציוני. היא קובעת בגלוי כי הציונות איננה עוד מכנה משותף לגיטימי אלא נחלתה של קבוצה שולית. יש לכונן סדר ישראלי חדש, אמר הנשיא, סדר שמוותר מלכתחילה על הזהות המשותפת – על זהות משותפת כלשהי – ומקדש דווקא את הגבולות בינינו. במשפט אחד הנשיא אמר לנו למעשה כי כל ישראל אחרים זה לזה.

אני חולק על התזה הזאת מכל וכול, אדוני היושב-ראש. אני חולק עליה עובדתית כי היא פשוט לא נכונה – היא לא משקפת את החברה שבה אני חי כבר כמעט 50 שנה – ואני חולק עליה רעיונית כיוון שתחת מעטה הנימוס והסובלנות שלה מסתתרות מחשבות של פירוד וניכור. אל מול התזה המסוכנת הזאת אני מבקש כאן להחזיר ולחזק את היסודות הלאומיים שלנו.

בישראל, זה נכון, יש מנעד עשיר ומגוון של אמונות, דעות וקהילות, אבל לפני הכל ואחרי הכל ישנו העם היהודי. צודקים הסוציולוגים החדשים: השייכות הלאומית גישרה על הפערים העצומים. היא אפשרה לנו לשוב ולהיות אומה משגשגת ומצליחה. אלא שבניגוד לדבריהם, הלאומיות הזאת לא הייתה מניפולציה ריקה. אי-אפשר לזייף תודעה לאומית כזאת לאורך זמן. יעידו על כך סוריה ועירק, לבנון ולוב, שהלאומיות המומצאת שלהם קורסת לנגד עינינו. לעומתן, דוד מלך ישראל חי וקיים. הלאומיות היהודית היא מציאות חיה וקיימת. וכי יש היסטוריה לאומית מתועדת, נזכרת ומונחלת מדור לדור כמו ההיסטוריה היהודית? יש אח ורע בתולדות העמים וזיקה כזאת של עם לאמונה, לטריטוריה ולשפה עתיקה כמו זו שלנו?

נכון, יש על הזהות והתרבות הלאומית שלנו דורות של פרשנויות, הרבה חילוקי דעות, אבל היא עדיין מדורת השבט שלנו, ואפילו ביתר שאת; שבט אחד – לא ארבעה, לא חמישה. שבט אחים ואחיות – ההמנון האלטרנטיבי שכבש את הארץ בסערה רק בגלל שהוא מבטא את מה שכולנו יודעים ומרגישים עמוק בלב. חברותיי וחבריי לכנסת, זה לא רק תיאור המצוי בחברה שלנו – זה גם המודל הרצוי ההכרחי.

כשיוסף טועה בדרך הוא פוגש אדם השואל אותו: מה תבקש? ויוסף טובע אז את המשפט האלמותי: "את אחי אנכי מבקש". "נסעו מזה", השיב לו האיש – נסעו מזה. חכמינו מסבירים: מה "מזה"? "נסעו מזה" – נסעו מן האחווה. הוא הזהיר – האיש את יוסף – הם נסעו מן האחווה. גם תזת השבטים הרב-תרבותית ראויה לאזהרה הזאת, כי היא מסיעה אותנו מן האחווה, היא מפוררת את המשותף. הזרות מתנחלת בלבבות, דוחקת את הסבלנות ומקדשת את חומות ההפרדה בינינו.

הזהות הלאומית היהודית שלנו היא סם החיים של החברה והמדינה בישראל. היא המקור לסולידריות ולאחווה, המקור לצדקת הקיום של ההווה ולתקוות דורות העתיד. בלעדיה אין סולידריות, אין אחווה, אין הצדקה ואין ייעוד. כמו בספר הספרים שלנו, כך במגילת העצמאות: הגיבור הראשי הוא העם היהודי. לפחות עשר פעמים במגילה הוא מוזכר כסיבה להקמת המדינה ולקיומה. ודווקא הוא, העם היהודי, נפקד מהסדר הישראלי של תזת השבטים, נוכח-נפקד במדינתו שלו, כאילו ישראל יהודית היא חלילה הגדרה בעייתית.

אימי עפרה, שנמצאת איתנו כאן, היא בת השבט של הנשיא ריבלין, בת למשפחת פרוש, שיחד עם משפחות בנזימן וטפרברג, משפחת ריבלין ועשרות נוספות עלו יחד בעליות ההן של תלמידי הגר"א מווילנה לירושלים. היא מקפידה להזכיר לי שאני דור עשירי בירושלים. זה לא הפריע לה להתחתן עם מישהו מהשבט האחר, כביכול – אבא שם-טוב, שנמצא איתנו, ממשפחה שהגיעה מאיזמיר, נין ונכד לרב חיים פלג'י, מיוצאי ספרד שנדדו לאיטליה ומשם לטורקיה העות'מאנית.

סבי אברהם הלוי עזב את בית המשפחה המפואר באיזמיר כיוון שלא יכול היה לשאת את הצביעות בתפילה היום-יומית במילים: "ותחזינה עינינו בשובך לציון". או שאני עולה לארץ ישראל, אמר בוקר אחד לאביו אליהו, או שאני מפסיק להתפלל, ועלה יחד עם סבתא זימבול, זיכרונה לברכה. את התפילות שהתפלל בירושלים של שנות השלושים ואילך הקפיד לקיים בבתי הכנסת של העדות השונות. בליל שבת – בבית הכנסת האשכנזי, בבוקר – בבית הכנסת הספרדי ובמנחה הלכו למניין התימני. יש להם ניגון מיוחד, אמר לילדיו, כדאי שנתחבר אליו. בשולחן השבת של סבא היו מתנגנים כל ערב שבת שירי ארץ ישראל ממיטב הזמר העברי. כנראה, בהשראתו התקשיתי תמיד לראות את עצמי חלק ממגזר מסוים, לגור במקום הומוגני או להיות שותף למפלגה סקטוריאלית. כשילדיי שואלים אותי לפעמים לאיזו עדה אנחנו שייכים, אני משיב: לעדת ישראל – עדה מיוחדת, שבה המחלוקות והעמדות השונות, עם כיפה או בלעדיה, טפלות למשותף ולמאחד.

המודל הלאומי שאני מזכיר כאן, חברותיי וחבריי לכנסת, אינו חף מקשיים. הוא מחייב מאמץ כלפי פנים כדי להביא את הקולות השונים בתזמורת הלאומית להרמוניה. הוא זקוק גם למסגרת אזרחית שתעניק שוויון וכבוד לאזרחי ישראל שאינם יהודים. בל נשכח, היחס לאזרחים בני עמים אחרים הוא ערך יהודי וציוני נעלה, אבל אסור לנו לגרוס במגרסה אזרחית לא אותנו ולא את המיעוט הלאומי הערבי. הוא איננו שבט משבטי ישראל, אדוני היושב-ראש, הוא שבט עם תרבות שונה. חובה עלינו לכבדה, אבל הוא לא הופך ולא יהפוך את ישראל למדינה רב-תרבותית. ישראל נוסדה כמדינת הלאום של העם היהודי, וכזאת היא חייבת להישאר; מדינה שמקיימת מרחב אזרחי משותף עם המיעוטים החיים בקרבה, מכבדת אותם מאוד, וחשוב לא פחות – היא תובעת מהם לכבד אותנו, את זהותנו ואת זהות המדינה כמדינה יהודית.

לפני שנכנסתי לכנסת שימשתי כראש המכללה למדינאות, שרבים מבוגריה המצוינים משרתים בתפקידים חשובים בשירות המדינה. נאום השבטים הפך אצלנו לקריאת חובה. אני, כמו ששמעתם, מבקר חריף של הנאום ושל הרעיון שהוא מקדם, אבל כפי שהבהרתי לתלמידיי אני גם מבין מניין הוא נובע. אני חושב שאני יודע מה מפריע כל כך לנשיא המדינה – כי זה מפריע גם לי וגם לאזרחים רבים. מפריע לנו הרעש, אדוני היושב-ראש, מפריעים לנו המתח והכוחנות, העיסוק בטפל ולא בעיקר, קרבות האגו והשיח האישי הנמוך שכולנו לעיתים נופלים בהם.

אבל, חברותיי וחבריי, הטעות הנוראה ביותר שנוכל לעשות תהיה לזנוח, בגלל הרעשים האלה, את השייכות העוצמתית למכנה המשותף היהודי ולהעדיף על פניה שלום קר ומנוכר בין קבוצות זרות. אנא, אל תיסעו מן האחווה. האמת שלנו נבנית על-ידי ויכוח, השפעה הדדית, הסכמה והכרעה. בניגוד למה שנדמה לנו, ההתגוששות בינינו היא חיונית. הדיאלקטיקה הזאת יוצרת את הציוויליזציה העברית שזוהרת היום במשפחת העמים והמדינות.

יש אצלנו מי שעסוקים בלהכפיש את גן העדן שלנו בעלילות שווא, אבל המתבוננים עלינו מבחוץ משתאים אל מול הפלא הישראלי. איזו מדינה מערבית מקיימת משפחות ובהן מעל שלושה ילדים בממוצע בזמן שהציוויליזציה המערבית נמחקת מתחת לרף הדמוגרפי? איך חברה מובילה בעולם ביזמות ובטכנולוגיה נשארת סולידרית וחברתית? איך אתם משמרים את האמונה והמסורת בלי לפגוע בליברליות ובקדמה? איך האחווה הלאומית נשמרת אצלכם יחד עם מקומו של היחיד וחירותו? התשובה לכל אלו היא הרוח היהודית. היא כוללת באופן ייחודי את הניגודים הללו. המפגש ביניהם – המפגש בינינו – בונה את התרבות הישנה-חדשה שלנו ומביא בשורה ישראלית אמיתית. אותה אנחנו רוצים להחליף בדגל האזרחות הטובה לבדה? את חזון הנביאים להמיר בשוויון פרוצדורלי? נסתפק בטוב המשותף במקום לשאוף לטוב הראוי? זו הייתה הנזיפה, הצודקת כשלעצמה, של הפילוסוף היהודי הרמן כהן בחברו פרנץ רוזנצווייג בשל התקרבותו לציונות: "הפרחחים הללו", הוא לחש לו, "רוצים להיות מאושרים".

בהמשך להערה הזאת אני אומר כאן לחבריי הציוניים מימין ומשמאל: אל תסתפקו באושר אזרחי. אל תהפכו את מדינתנו, מדינת ישראל, לעירייה גדולה הנותנת שירותים אזרחיים. הממלכתיות הזאת היא ריקה מתוכן והיא מסוכנת לחברה ולמדינה לא פחות מהעמדה הפוסט-ציונית. יש בנו כל כך הרבה יותר מזה. המהפכה שעם ישראל הוביל בעת העתיקה מול התרבות האלילית, ההשפעה האדירה שהייתה לנו על התרבות האנושית דרך הנצרות והאיסלאם בימי הביניים והתרומה העצומה שלנו למהפכה המודרנית בעת החדשה – כל אלו היו ההקדמה לדורות שלנו, לתפקיד האוניברסלי של המדינה שלנו. אנחנו מחויבים לכך. העולם מצפה מאיתנו לכך. נבואת ישעיהו, שכבר מתקיימת בחלקה ברחובות תל אביב וירושלים, עומדת לפתחנו, למימושה המלא: "נכון יהיה הר בית ה' בראש ההרים ונִשא מגבעות ונהרו אליו כל הגוים. והלכו עמים רבים ואמרו לכו ונעלה אל הר ה' אל בית אלוהי יעקב ויֹרנו מדרכיו ונלכה באֹרחֹתיו. כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלם".

תאריך:  10/09/2020   |   עודכן:  10/09/2020
עמית הלוי
+סקר: 67 מנדטים לימין בלי ליברמן
08:25 11/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
סקר ישראל היום מעניק רוב ברור לגוש הימין  ▪  הליכוד שומרת על ההובלה, הבית היהודי עם 20 מנדטים והמפלגה הגדולה בשמאל היא הרשימה המשותפת
(נתניהו ובנט. הימין מתחזק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   איילת שקד / Ayelet Shaked   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסף זמיר / Asaf Zamir   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   טור פז משה   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יזהר שי / izhar  shay   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניסים ואטורי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עומר ינקלביץ'   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   רפי פרץ / Rafi  Peretz   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא לנאום השבטים של הנשיא
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אל: הח"כ הטרי
12/09/20 16:52
2
גידוס
21/09/20 14:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 23
השר במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, מתקומם (יום ד', 9.9.20) נגד ההגבלות שמטיל צה"ל על חיילים בכל הקשור לגידול זקן. ביטון השיב לח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה), ששאל במליאת הכנסת באשר להוראת הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, לפני כמה חודשים, להקפיד על גילוח זקנים בצה"ל. לדבריו, קיבל פניות בעניין מ-20 חיילים דתיים לפחות שהכריחו אותם לגלח את זקנם.
09/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה למדיניות ואסטרטגיה קיימה (יום ד', 9.9.20) דיון נוסף בנושא היערכות צה"ל ומשרד הביטחון לסיוע במאבק בנגיף הקורונה, שבו השתתפו משה אדרי, עוזר שר הביטחון להתגוננות, ותת-אלוף איציק בר, ראש מטה פיקוד העורף.
09/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העלייה והקליטה דנה בבעיית העולים הקשישים הנאלצים להמשיך ולעבוד כדי להתפרנס. יו"ר הוועדה, דוד ביטן, ציין כי ישנם רבים הנאלצים לעבוד לאחר גיל הפרישה - כדי לחיות בתנאי מחיה בסיסיים. בעיקר, כי לא שהו בארץ די שנים כדי לצבור פנסיה מספקת. ביטן המליץ לממשלה להעלות את סף הקיזוז מקצבת הזקנה ל-3,800 שקל ואם הצעד המידי לא אפשרי - לפרוס זאת לתקופה של 4 שנים. "משבר הקורונה החמיר את מצבם של כלל העובדים במשק ולא פסח על אוכלוסיית העובדים המבוגרים שממשיכים לעבוד על-מנת להרוויח את לחמם", אמר.
09/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העלייה והקליטה התגייסה לסייע להמשך פעילותו של מרכז להדרכת הורים-עולים. מרכז מאי"ה הוא מרכז ארצי להורות ומשפחה במעבר תרבותי, שייעודו העצמת הורים ומשפחות, הנחיית הורים-עולים, הכשרת מאמנים דוברי רוסית וקידום קליטה ושילוב חברתי-תרבותי. המרכז פועל 19 שנים ונותן מענה להורים דוברי רוסית, אמהרית, ספרדית, צרפתית ואנגלית. סמינר הקיבוצים החליט השנה, לאחר פעילות של 19 שנה, להפסיק ולתמוך במרכז זה, בגלל מיעוט נרשמים.
09/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה המיוחדת לפיקוח על הקרן לניהול הכנסות המדינה מהיטל על רווחי גז ונפט שמעה (יום ד', 9.9.20) סקירה מאת נציגי רשות הגז, חברת חשמל וחברת נתיבי הגז הטבעי.
09/09/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il