|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

ראש השנה של היהודים

כל תאוריות הקונספירציה נגד סין נשמעות לי מוכרות להחריד, רק צריך להחליף את המילה "סין"
13/09/2020  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
מלחמה רבת חזיתות [צילום: נג האן גואן, AP]

את ראש השנה הסינית בתחילת 2020 איש בסין לא ישכח. זה זמן של השנה שכולם נוסעים למשפחותיהם, ובמשך חודש כמעט סין משותקת מבחינה עסקית. הסינים, אצלם הכל צריך להיות מהיר ועכשיו ומספק ביותר, עוצרים את חייהם למשך חודש לערך, והכל טוב, מאיר פנים, שמח. הם לא מתלוננים על העסקים המושבתים, גם לא על דחיות של זרם החיים.

השנה התפרצה לה מגיפת קו-ויד-19 וסין הייתה בסגר מוחלט, ובסין יש סדר. סגר הוא סגר, ואיש לא מעז להפר, ואיש לא מעז לצפצף (לא כמו אצלנו). שלושת רבעי מילארד אנשים סגורים בבתיהם, לא יוצאים ולא באים. מפעלים חיוניים ותשתיות ממשיכים לפעול לפי צו. בית חולים ענק מוקם תוך שבוע ימים ונכנס לפעולה במלוא התפוקה והיכולת. אנשים משונעים מאזור לאזור בכדי לתת מענה, אלפי רופאים ואחיות, נהגים, חיילים וכוחות עזר. הממשלה המרכזית מוודאת שאספקת מזון, תרופות ושאר דברים החיוניים לחיים ממשיכה כסדרה ונותנת מענה לדרישת הקיום של האנשים באחריותה. זהו מפעל אדיר, ובינתיים הנגיף שהתחיל לו שם בווהאן מתפשט ברחבי העולם וזורע שמות בארץ אחר ארץ.

"הוירוס הסיני" יקרא לו הנשיא האמריקני. בין אם הנגיף פותח במכון הביולוגי בווהאן ונמלט לו מהמכון או שוחרר בכוונה, לא נדע. אולי הנגיף באמת קפץ מחיה לחיה וממנה לבני אדם. אולי זה קשור למאכל חיות אקזוטיות בשווקים בווהאן (אלא שאחרי אלפי שנים שהם אוכלים את אותם יצורים, נשאלת השאלה למה דווקא עכשיו).

האם הסינים עשו מספיק? האם הם מנעו מידע מהעולם, בזמן שעוד ניתן היה להגיב, לעשות משהו נגד הבלתי נודע? אין ספק שהסינים התמודדו עם ה"בעיה" בדרך הסינית הטיפוסית: ראשית, הם דיכאו כל מידע על כך. רופא העינים שזיהה את המחלה לראשונה נאסר ונשלח ל"חינוך מחדש". במהלך אותו "חינוך" הוא מת (ואין ידוע אם בגלל חשיפה לנגיף או הודות ליחס האדיב של השלטונות). את המתים הם שרפו, עד כדי כך שסרטונים שצולמו בהחבא והוברחו מראים פעילות שריפת גופות (כנראה עשרות אלפים מהן) הנמשכת ללא הפוגה, בדומה, להבדיל, למשרפות באושוייץ-בירקנאו. את הסטטיסטיקה הם עיוותו, כך שהמספרים היו נמוכים ביותר. הם עשו זאת לא רק על הניר, באמצעות הגדרת מוות מגורמים אחרים, כי אם גם באופן פעיל ביותר (איסור על אנשים להגיע לבתי חולים, וכיו"ב). אם ניתן היה, הם היו אוסרים על אנשים למות, אך כוחם, בכל זאת, מוגבל לעיתים.

הראות השתפרה בהרבה ערים בסין, בעיקר בבייג׳ין הבירה, בשל שיתוק המנוע המייצר של העולם. זיהום האוויר שהוא בעיה אקוטית בעוצמתה וכרונית במשכה פחת במידה ניכרת. יום בהיר אחד, הנגיף נעלם כלעומת שבא. אין יותר חולים, אין יותר מתים, אין יותר נדבקים מחדש. איזה יום נפלא זה היה. ניתן היה לחזור לשגרה, לפתוח את בתי העסק והמפעלים, לטוס, לנהל חיים כסדרם. הסינים כדרכם לא מפספסים אף הזדמנות. העולם שעכשיו התמודד עם הנגיף (ראשית איטליה שהחליפה את סין, אחריה ברזיל, ומשם ארה"ב של אמריקה) היה זקוק בדחיפות לאמצעי מגן ולמכונות הנשמה, ומי יכול לתת מענה כסין? לא לקח זמן רב עד שהמפעלים בסין הגיעו לרף הנדרש לתצרוכת פנימית והרשות ניתנה מהקודקוד שמותר להתחיל ליצא.

תוצרת סין

לתומי חשבתי, מי ירצה תוצרת סינית? מי יבטח בהם? ומיד הכרזתי קבל עם ועדה: אני לא אשתמש במסיכת פנים (שלוש שכבות) המיוצרת בסין ויהי מה! אלא שכל המסיכות מקוסטקו, סטייפלס, טרגט, וולמרט, הום דיפוט וכו׳, הכל ללא יוצא מן הכלל, יוצר ב... סין. אפילו המסיכות שהבית הלבן הזמין וחילק חינם לבתי תפילה ברחבי ארה"ב הגיעו מהמזרח הרחוק ודובר מחלקת הפנים לא פרט (שכן איך ייתכן שהממשל והבית הלבן מייבאים מהמקום שמייצר את "הוירוס הסיני"?!?).

הסינים כדרכם לא רק עשו כסף מכל הענין. אנשים ומפעלים שישבו עד אז מובטלים מאונס משך חודשים ארוכים שינו את ייעודם והחלו להתרכז באמצעי מגן. מ-120 מפעלים מסודרים ומאושרים על-ידי ה-FDA האמריקני והרשויות המקבילות בארופה, המספר האדיר ל-12,000. כמובן שרבים לא ידעו מה הם עושים, והתוצאות נראו לעין: משלוחים של מוצר תת-רמה, או מוצר פגום, והכל עבור טבין ותקילין מרשרשים רבים. הרעש ממדינות רבות הגיע עד לבייג׳ין הבירה, ושם החלו לחשוש לתדמית הסינית, שגם כך הייתה רעועה. מה עושים? הסינים עצמם יצרו "רשימה לבנה" ו"רשימה שחורה" והחלו לעצור משלוחים (הם גם המשיכו לשלוח, גם מוצרים פגומים בידיעה ברורה אך ליעדים נבחרים, וסיבותיהם עמם).

הסינים היו במלחמה רבת חזיתות. הנגיף, יהיה מקורו שיהיה, עשה בהם שמות. העוצר מרצון עליו הכריזו פגע קשות בכלכלה - הוא שיתק את המנוע שדמם למשך זמן רב מדי. העולם רטן וזעם, שכן גם אם הסינים לא "ייצרו" את הנגיף או שיחררו אותו במודע ובכוונה תחילה, הם לא עצרו את התפשטותו, הסתירו ומנעו מידע, וכך אמורים לשאת אחריות, ולו חלקית, לתוצאות. ואם בישראל נדמה שקשה להשתלט על כמה חוצפנים שמסרבים לשבת בבית לאחר שחזרו מטיול לאיטליה או שייט בספינת תענוגות, להשתלט על כמעט מילארד וחצי מילארד אנשים זו משימה אדירה, כמעט בלתי אפשרית.

אחד הדברים החשובים ביותר בסין הוא נאמנות ללא סייג, נאמנות מוחלטת למדינה. התדמית של סין חשובה עבורם, והסינים יצאו בחרוף נפש להגן עליה (גם אם ההקרבה לא תמיד תהיה ברצון, הם יקריבו את חייהם - או שאלו יוקרבו עבורם - במידת ובשעת הצורך). כך יצאה סין למלחמה על תודעת הקהל הבינלאומית. במקומות ספציפיים סין עזרה למדינות (לדוגמה לאיטליה או למדינות ארופאיות אחרות). במקומות אחרים היא מנעה עזרה ואף יצאה בעיצומים (מי שמעז לדבר בצורה שלילית על סין למד בדרך הקשה דרך ארץ מה היא). שיטת המקל והגזר נתנה אמצעים אופרטיביים ביד סין. אך סין הבינה שזה לא מספיק, וכך היא פעלה כפי שלא קרה בעבר לעצב את דעת הקהל. בארה"ב, לדוגמה, כלל הנציגויות הדיפלומטיות (הרשמיות, אלו האחרות פועלות ללא לאות וללא הפסקה, אך בערוצים אחרים) שלחו עידכונים שבועיים, עבדו בצורה פרואקטיבית, הושיטו יד, יצרו סרטונים וקריקטורות וגרפים שקל להבין, נתנו מענה לכל ביקורת, הציגו עמדה ברורה ותקיפה שאינה משאירה מקום לתמיהה; בקיצור יצרו תעמולה-נוסח-המאה ה-21, וזו ללא ספק עבדה. היה זה מרשים ביותר, מפעים, לראות את הסינים בפעולה.

הן בזמן אמת עת חווינו את כל הדברים (ובייחוד בתור חבר התקשורת הרשמית, שפתאום הרגיש מחוזר-באופן-פעיל-ביותר על-ידי הסינים) והן עתה שאני כותב את הדברים, מנקרת בראשי מחשבה על המקביליות בין סין לישראל, בין הסינים לבין היהודים. מנקרת ולא עוזבת, ממאנת להרפות. ראו: "היהודים הפיצו את הנגיף. במכון הביולוגי בארץ יש את החיסון והתרופה, שכן שם פיתחו את הנגיף לפני ששלחו סוכנת מוסד להפיץ אותו בסין כך שניתן יהיה להאשים את הסינים. היהודים מרוויחים מכך, שכן הם יגרפו הררי כסף, את כל הכסף בעולם, בדיוק כמו שעשה יוסף היהודי בזמן פרעה במצרים ושבע שנות הרעב, ברגע שהם ישחררו את החיסון והתרופה. הם רק מחכים לנקודת הזמן הנכונה בה יגיע המחיר שניתן יהיה לסחוט מהעולם לשיא. אם החיסון יהיה יעיל, ניחא, היהודים כבר השיגו את זממם - להקטין את אוכלוסית העולם. ואם הוא לא יהיה יעיל, הם יאשימו מישהו או משהו (הנגיף עבר מוטציה). ממזרים היהודים ונוכלים מדופלמים. כך ידוע. הנה, בפוסטרים מלפני מאה שנה ומאה חמישים שנה ויותר רואים איך היהודים מוהלים חלב במים, מעבירים מחלות מזהמות לדברי מאפה, שוקלים פחות מהמשקל הראוי, מרמים וגונבים. מסתבר שדבר לא השתנה - היהודים נשארו כפי שהם".

מדינה אדומה

כל תאוריות הקונספירציה נגד סין נשמעות לי מוכרות להחריד, רק צריך להחליף את המילה "סין" ב"יהודים". אך בניגוד לישראל, סין משיבה מלחמה שערה, ועם סין העולם יודע שלא כדאי להתעסק. העולם מפחד מסין. סין גדולה וחזקה מדי. סין מתגמלת בצורה נפלאה, מתוקה, דביקה, כה נהדרת. כסף - הררי כסף - איזו עוצמה! וסין גם יודעת איך להעניש, והעונשים כואבים ומכאיבים עד מאד.

ישראל אפילו בשעותיה הקשות ביותר, בהן עובדי משרד החוץ ברחבי העולם מתפנים מעיסוקיהם בשגרה ומנחת זמנם ומואילים (במאמץ עילאי ובקושי רב) להגיב על הקורה, לא פועלת בריכוזיות ובאינטנסיביות כמו הסינים. ישראל שמפתחת וממציאה, יוצרת ומחדשת לא יודעת איך לעצב את דעת הקהל הבינלאומית, כאילו היא רוצה שזו האחרונה תמשיך לשנוא ולהאשים אותה. בעוד המצב אצלנו פטתי, יש כל כך הרבה מה ללמוד מהסינים.

בינתיים התגלו כמה מקרים של הנגיף בסין, ומיד הואשמו תיירים זרים, לא סינים, שהביאו אתם את הנגיף, והגבולות נסגרו מחדש. זהו, זה לא ה"וירוס הסיני" יותר, העולם עכשיו הוא המפיץ את המחלה, וסין תסגור עצמה כפי שתראה לנכון - היא חייבת להגן על אנשיה מאיומים מבחוץ!

ישראל הפכה באותו זמן למדינה האדומה ביותר בעולם (יחסית לגודל האוכלוסייה שלה), וימים לפני ראש השנה בישראל לא יודעים מה לעשות. מחליטים שלא להחליט עדיין. סגר? רמזורים? לימודים? תפילות? נסיעות לאומן? קניות? מתנות? סגר חלקי? אולי הכל פיקציה? בנט מציל. ליברמן אשם. לא, ראש הממשלה אשם, כי הוא עסוק במשפט, בשחיתות. היהודים אשמים, אומרים הערבים. לא, זה גמזו. מה פתאום גמזו? זה לא הפרופסור, הוא התנצל, אלו החרדים!

ראש השנה, יום כיפור, סוכות - חודש של חגים. חודש שבו ממעטים לעבוד, יומיים חג, שבוע ואז חג נוסף, חמישה ימים וחג הנמשך שבוע, הילדים בבית, בקיצור - מדי שנה בשנה זה חודש שבו חוגגים - בדיוק כמו ראש השנה הסינית לפני שמונה חודשים, בסוף ינואר, 2020.

שיתוף פעולה

האם נהיה בסגר מוחלט, כפי שקרה בסין? האם ראש השנה הסינית היה רמז לאמור לקרות בארץ בראש השנה של היהודים? האם נוכל להתמודד כפי שהתמודדו הסינים? האם יעלם הנגיף כפי שבא?

אולי מן הראוי לזכור שלא ראש הממשלה (או אשתו) הפיצו את הנגיף, ושמדינת ישראל הקדימה את העולם כולו בשבועיים עד שלושה בתגובתה בכל נקודת זמן. בהתמודדות עם הבלתי נודע, מדינת ישראל ומנהיגיה מובילים אותנו בחדר מלא עשן, בו לא ניתן לראות או לנשום. הגיע הזמן שנפסיק להתלונן ולהעביר ביקורת, שנתחיל לשתף פעולה ואולי להתנהג בצורה אחראית — חתונות המוניות, זלזול וציפצוף על ההוראות, טיסות לחו"ל, נופש עם אחרים, מסיבות פרועות והופעות אינן "נחוצות" או "אחראיות" ואונס פעיל באילת מראים שדעתנו רחוקה מהקורה באמת — ושנדע לספוג קושי ולהתמודד אתו.

מה יאמרו ניצולי השואה שכבר אינם ואלו שעוד אתנו על ה"קשיים" של הסגר הנוכחי? הקולגה שלי התלוננה קשות, בעוד היא שוכבת על הספה מול הטלוויזיה ומסתכלת בסדרה בנטפליקס. היא אכלה בייגל עם לקס וגבינה (עגבנייה, מלפפון ובצל היא לא אוהבת, הם בריאים מדי עבורה). באמת קשה לבלתי נשוא. "מתגעגעת" היא להליכה, אלא שזכרונה קצר - הליכה מהמכונית לפתח המעלית או הדלת היא עבורה, בשגרה, פעילות גופנית אינטנסיבית ביותר. לעומתה, חברתה הטובה ביותר של אמי ישבה עם עוד שני אנשים בעלית גג של אורווה משך שלוש שנים. אסור היה לזוז, אסור היה לגרום לרעש קל שבקלים. אוכל הביאו להם אלו שהסתירו אותם אצלם (וזאת כל זמן שהיה כסף). לצאת אפשר היה בזהירות רבה לכמה דקות באמצע הלילה. והפחד התמידי שמא מישהו יבחין וילשין (הן עבור הפרס והן עבור הכבוד מהקהילה והן עבור התענוג של לראות יהודונים מוצאים להורג או שמתעללים בהם בפומבי, עד זוב דם ועד המוות המיוחל). כל זאת בקור מקפיא עצמות, בשלג ובכפור של חורף אחר חורף בבלויי סחבות, שלא כמו המיזוג הפועל בימינו ללא הפסקה.

החגים לפנינו, ונותר לנו להתפלל לקב"ה שיתקימו בימינו הפסוקים "ותעצר המגיפה" ו-"ויהי אחר המגיפה" (במדבר י"ז:13, שם כ"ו:1). מוטל עלינו לזכור את הפסוק שציטט הנשיא ושעלינו לפעול כאמור בו: "איש את רעהו יעזורו, ולאחיו יאמר חזק!" (ישעיהו מ"א:6) וכך מגיעה לה שנת התש"ף לקיצה, ומתחילה שנת התשפ"א, ואנו תקווה שתכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה.

תאריך:  13/09/2020   |   עודכן:  13/09/2020
ארי בוסל
+שי לחג אינו נוהג מחייב
00:59 14/09/20  |  עו"ד גדי שילה   |   לרשימה המלאה
האם מעסיק יכול לבטל את השי לחג בשל מצוקת הקורונה? אין עדיין פסיקה בנושא זה, אך ניתן להעריך שבית הדין לעבודה לא יכפה להעניק אותו - וגם לא יחייב לתת את אותו שי לכל העובדים
(זו לא הודעה מוקדמת [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
+ראש אט"ל וקצין רפואה ראשי נכנסו לבידוד
00:49 14/09/20  |  עידן יוסף
‏ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף איציק תורג׳מן, קצין רפואה ראשי, ומפקדים נוספים מהאגף נכחו בשבוע שעבר בקרבת קצין צה"ל שאובחן כחולה קורונה. לאור זאת ועל-פי הנחיות משרד הבריאות נכנסו המפקדים לבידוד.

‏ראש אט״ל והמפקדים ימשיכו לקיים לוח זמנים רגיל ככל שיתאפשר. כלל פעילות האגף תמשיך להתנהל כסדרה. המפקדים חשים בטוב, ללא תסמינים, וייבדקו בזמן הקרוב.
+משרד הבריאות: מספר המתים עלה ל-1,119
22:52 13/09/20  |  עידן יוסף
משרד הבריאות: 519 חולים במצב קשה, מתוכם 144 מונשמים. 1,119 מתים.
+משרד האוצר: עלות הסגר נאמדת ב-6.5 מיליארד שקל
21:34 13/09/20  |  עידן יוסף
אגף הכלכלנית הראשית מעריך כי העלות המשקית של צעדי הסגר עליהם הוחלט הערב בישיבת הממשלה, תעמוד על כ-6.5 מיליארד שקל. עלות צעדים אלה נמוכה בכ-8 מיליארד שקל מעלותו של סגר למשך אותה תקופה, במתכונת עליה דובר בקבינט בסוף השבוע שעבר.
+שקד: הממשלה חייבת להציג תכנית ברורה ליציאה מן הסגר
21:30 13/09/20  |  עידן יוסף
יו״ר סיעת ימינה, ח״כ איילת שקד, אומרת כי ‏כעת הממשלה חייבת להציג תכנית ברורה ליציאה מן הסגר, ותכנית לליווי העסקים והעצמאים. בחשבון הטוויטר שלה כתבה: ״‏הממשלה הובילה את המדינה לכישלון הניהולי והמנהיגותי הגדול בתולדותיה.
‏חובבנות ופוליטיקה קטנה הביאונו עד הלום. והכי חשוב, אני מבקשת מכולם לשמור על ההנחיות. גם אם לא מסכימים איתן. נדרשת ערבות הדדית!".
+סגר החגים יתחיל בשישי ב-14:00
20:13 13/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מיום שישי הקרוב, ערב ראש-השנה, תיכנס מדינת ישראל לסגר  ▪  נתניהו: "בשלושה שבועות עברנו מ-30 ל-70 ערים אדומות. זה לא החג שאנחנו רגילים לו - לא נוכל לחגוג עם המשפחה המורחבת‎‏"
עטיית מסכות ברחוב בתל אביב [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
תפילה בכותל המערבי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לא נדבקת בקורונה? בוא לתרום דם
19:53 13/09/20  |  
שירותי הדם של מד"א קוראים לציבור הרחב להגיע בדחיפות ולתרום דם, בשל ירידה משמעותית במלאי הדם בישראל. המחסור נגרם בשל הירידה בזמינות האתרים בהן ניתן לבצע התרמות בתקופת הקורונה. כעת, רגע לפני חגי תשרי ובשיאו של גל הקורונה השני - מפרסם הארגון פרטים על-אודות יום התרמה נרחב שמתקיים מחר (ב', 14.9) במספר מוקדים:

ירושלים, רח' המ"ג 7, בתחנת מד"א - בשעות 08:00-16:00
ירושלים, רח' המלך ג'ורג' 20 ברחבת המשביר - בשעות 10:30-20:30
פרדס חנה, סמוך לדואר בדרך הבנים פינת הדקלים בשעות 09:30-15:00
רמת גן, כיכר אורדע - בשעות 16:30-21:30
כיכר רבין בתל אביב - בשעות 16:30 עד 22:30
תל אביב, קניון TLV ברחבת הכניסה מרחוב קרליבך - בשעות 14:00-20:00
+חריש: המשטרה קטעה אירוע סליחות המוני
19:33 13/09/20  |  עידן יוסף
במסגרת פעילות אכיפה יזומה, הגיעו הלילה שוטרי תחנת עירון לבית כנסת בחריש בעקבות דיווח על התקהלות וגרימת רעש. במקום שהו כ-100 מתפללים, ככל הנראה במהלך סליחות, אשר שהו במקום כשחלקם לא עוטים מסכות על פניהם, והם נקנסו בהתאם. בהמשך ועל-פי הנחיית השוטרים פוזרה ההתקהלות במקום.
+המשטרה פיזרה 32 אירועים בצפון, רבים מהם במגזר הערבי
19:24 13/09/20  |  עידן יוסף
במהלך סוף השבוע פיזרה המשטרה ברחבי מחוז צפון 32 אירועים משפחתיים וחברתיים שהתקיימו בניגוד לתקנות ובהם חתונה המונית בשטח פרטי בנצרת המוגדרת "אזור אדום", שאותרה פוזרה ונרשמו קנסות מנהליים (צפו בתיעוד), מסיבת אירוסין בגריפאת (צפו בתיעוד) שפוזרה לאחר שבמקום נצפו המוזמנים רוקדים בניגוד להנחיות, חתונה המונית שתוכננה להתקיים בנחף פוזרה. הזמר שתוכנן להופיע נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים. בהמשך נעצר בשנית, לאחר שהפר את תנאי השחרור. בית המשפט ביטל את מעצר הבית ואפשר לזמר להופיע באירועים שעומדים בתקנות לשעת חרום.

במהלך השבוע שחלף זומנו אל תחנות המשטרה ברחבי מחוז הצפון כ-100 בעלי שמחה על-מנת להזהיר ולהדגיש בפניהם את חובת העמידה בהנחיות. במשטרה אומרים כי ברגע שאירוע מתחיל ללא הקפדה מראש על מילוי ההנחיות הוא עלול לגרום להדבקה המונית וסיכוי רב שלא יגיע לידי סיום מוצלח מצד המארגנים וכל ההשקעה בהכנות תרד לטמיון תוך מפח נפש לחוגגים.
+קבינט הקורונה של ג'ו ביידן
18:26 13/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מייק פנס וג'ו ביידן בטכס 11.9.20 / CNBC
צוות מומחים מכין תוכניות פעולה להפעלה בימים הראשונים של ממשל ביידן  ▪  המשימות העיקריות: חידוש אמון הציבור ותוכנית להפצת החיסון
(הממשל יטול את ההובלה [צילום: פטריק סמנסקי, AP])
+אושר: סגירת בתי הספר - מיום שישי
16:40 13/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
קבינט הקורונה החליט שהלימודים במוסדות החינוך יימשכו עד ליום חמישי הקרוב ורק אז ייפסקו כחלק מן הסגר הכללי בימי החגים  ▪  ההחלטה - תואמת לעמדת שר החינוך ומנוגדת לעמדת משרד הבריאות  ▪  נתניהו דרש מרוני גמזו לגבש קריטריונים להחזרת הגנים והכיתות הנמוכות ללימודים שבועיים אחרי היציאה לסגר
נתניהו. לשקול פתיחה אחרי שבועיים [צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90]
השר גלנט. דחף לצמצום סגירת בתי הספר [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+"להשאיר את השווקים וחנויות הדגים פתוחות"
16:31 13/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל משרד החקלאות פנה לפרויקטור הקורונה ולמנכ"ל משרד הבריאות בבקשה להחריג מן הסגר המסתמן את השווקים הפתוחים ואת חנויות הדגים הטריים  ▪  "השווקים עדיין לא התאוששו מהסגר הקודם, למרות ההקלות בחודשי הקיץ"
(שוק הכרמל בקורונה. טרם התאושש [צילום: איתמר לוין])
+ח"כ מרגי: "החרגת ההפגנות בסגר - יגרור מרי אזרחי"
15:35 13/09/20  |  מירב ארד
חה"כ יעקב מרגי: "אם היועץ המשפטי יחריג את ההפגנות בתקופת הסגר, אזי הוא החליט ליצור פה אנרכיה שאיש הישר בעיניו יעשה. יהיה מרי אזרחי כנגד הנחיות משרד הבריאות. חגי תשרי מקודשים יותר מערך ההסתה, השיסוי והצבת בובות עירום בחוצות העיר".
+כל זמן שהנר דולק
14:13 13/09/20  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
הנר הדולק בידנו, אנו המחליטים אם לשרוף או לתקן, אם להחשיך או לתת סיכוי לאור  ▪  גם אם הוא קלוש, הדבר נתון בידנו, רק בידנו
(סיכוי לאור [צילום: הדס פרוש, פלאש 90])
+שר הבריאות אדלשטיין: "לא אאפשר משא ומתן על התוכנית"
13:28 13/09/20  |  מירב ארד
שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין בפתח ישיבת הממשלה: "אין מנוס מקיום סגר. הבאנו הצעה. ממש לא אהיה מאושר כשהיא תאושר. זהו יום קשה מאוד למדינה. אבל היא הצעת אין ברירה. ולכן אני מבקש שיהיה ברור - מלבד שינויים קוסמטיים כאלה ואחרים, לא אאפשר משא ומתן על התכנית. אני אומר כבר בתחילת הדיון בצורה ברורה - אם התכנית לא תתקבל אמשוך אותה ולא אביא תכניות חלופיות. הקורונה היא לא עניין פוליטי ולא עניין לפופוליזם. היא עניין של חיים ומוות. אני מציע לכל מי שטוען שאפשר אחרת, לעשות סיורים בבתי החולים, במחלקות הקורונה, ולראות את המצב"/
+2020 שנה אבודה
12:03 13/09/20  |  מתי דוד   |   לרשימה המלאה
רבים בציבור התעלמו וצפצפו וגרמו להתפשטות הדבקה המונית  ▪  גם חילוקי הדעות בקרב אנשי הרפואה והממשלה הגבירו את סכנת איבוד השליטה
(אנטישמיות בברלין [צילום: AP])
+סגר זאת תוצאה של אי-אמון
11:40 13/09/20  |  יאיר דקל   |   לרשימה המלאה
מישהו בצמרת הולך על קו ההסברה של איומים והפחדות  ▪  יש לנו ממשלה מנופחת של 34 "גאונים" ואיש לא דואג שהעם יבין שקורונה היא מחלה קשה שאין לה חיסון
(פקודה מבצעים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+2,119 דו"חות ניתנו בסופ"ש על הפרת הגבלות הקורונה
11:27 13/09/20  |  איציק וולף
במהלך סוף השבוע ניתנו על ידי המשטרה 2,119 דו״חות בגין ההפרות השונות של הגבלות הקורונה. מרבית הדו"חות ניתנו בגין אי עטיית מסיכה במרחב הציבורי בניגוד לחוק, ו-47 דו״חות ניתנו על הפרת חובת הבידוד.
+0.1% מתושבי העולם, 1.8% מהחולים החדשים
08:39 13/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
השוואת נתוני הקורונה בישראל לנתונים העולמיים מגלה, כי אנחנו במצב הגרוע ביותר מבחינת החולים החדשים, ומצבנו מתדרדר במהירות גם במספרים הכוללים של המגיפה  ▪  האחריות מוטלת כולה על ממשלת ישראל, אשר "הצליחה" לבזבז את הישגי הגל הראשון וממשיכה להתווכח על מה צריך לעשות כעת
מתעלמים מהשבר הכלכלי
מתעלמים מהאסון החינוכי
+האם הקורונה הינה ה-11 בספטמבר החדש
08:33 13/09/20  |  עמית דובקין   |   לרשימה המלאה
בדומה ל-11 בספטמבר שגרם לשינוי מהותי בתפיסת הביטחון האישי, הקולקטיבי, הלאומי והבינלאומי, כמו גם הפיקוח הכלכלי הבינבנקאי, כך גם סוגיית הקורונה הופכת את כל מדינות העולם ל"אחיות לצרה", כשכל מדינה פוקחת עין לעבר האחרות, מיהי מדינה אדומה, כתומה או ירוקה, והיכן אני ממוקמת לעומת האחרות?
(אחים לצרה [צילום: צפריר אביוב/AP])
+ליצמן הודיע: אתפטר אם יהיה סגר בחגים
08:17 13/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הבינוי והשיכון הודיע לראש הממשלה כי אם יוחלט על הטלת סגר בחגי תשרי - יתפטר מן הממשלה  ▪  מפלגת יהדות התורה לא תפרוש מהקואליציה  ▪  ישיבת הממשלה על אישור ההגבלות נדחתה ל-11:30
([צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+בשורות על החסינות לקורונה
07:56 13/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חולי סארס שהחלימו מפתחים חסינות לטווח ארוך, וחולי קורונה מפתחים תאי T  ▪  אקונומיסט מזכיר: רק כשיהיה חיסון נדע האם הוא יעבוד
(אין ניסוי לחיזוי חיסון [צילום: האנס פניק, AP])
המירוץ לחיסון לקורונה, 12.9.20 / ABC News
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
בישראל חיים 9.1 מיליון תושבים, שהם כ-0.1% מאוכולוסיית העולם (המונה 7.811 מיליארד בני אדם). מספר חולי הקורונה החדשים בישראל נכון ל-12.9.20 הוא 3,961. מספר החולים החדשים בעולם כולו באותה יממה היה 212,063. מספר החולים החדשים בישראל הוא 1.8% מכלל החולים החדשים בעולם, כלומר: פי 18 מחלקה באוכלוסיית העולם. הנתון הזה כה בלתי יאמן, עד שבדקנו אותו שוב ושוב - וקיבלנו שוב ושוב את אותה תוצאה.
13/09/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
מבלי משים אנחנו כבר 19 שנה לאחר אירועי ה-11 בספטמבר 2001, בו מחבלי אל-קאעידה ריסקו את שני מגדלי התאומים בניו-יורק באמצעות שני מטוסים שנחטפו, פגעו קשות בפנטגון עם מטוס נוסף שחטף ורק בזכות תושייה של נוסעי מטוס רביעי לא נפגע גם הבית הלבן בוושינגטון הבירה.
13/09/2020  |  עמית דובקין  |   יומני בלוגרים
שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, ממפלגת יהדות התורה, הודיע לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי יתפטר מתפקידו אם יוחלט על הטלת סגר בתקופת חגי תשרי.
13/09/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
התקווה הגדולה ביותר לסיום הקורונה הוא חיסון. ארגון הבריאות העולמי עוקב אחרי 34 מועמדים הנמצאים בשלבים שונים של פיתוח; כיצד הם יפעלו – זו כבר שאלה אחרת. אקונומיסט מזכיר, כי יש רק חיסון חלקי לקדחת דנגי ועדיין אין חיסון לאיידס.
13/09/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
אז בואו נראה אם הדיבורים על הפעלת שיקולים רפואיים בלבד מחזיקים מים:
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il