|   15:07:40
דלג
  מאיר אינדור  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות

דין הפגנה כדין תפילה

דרישה לאכיפה אחידה בימי קורונה להתפלל ברוב עם אסור אבל להפגין פוליטיקה מותר בכל מספר
14/09/2020  |   מאיר אינדור   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
בדיחה עצובה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הבדיחה העדכנית בבני ברק מספרת על החסיד העולה בימי סגר עם ילדו במכוניתו לתפילות אצל הרבי בירושלים.

בדרכו הוא נתקל במחסום עם שוטר.

- לאן?

- להפגנה בבלפור.

- אתה נגד ביבי? אתה לא נראה כך..

- אני להפגנה שם.. אבל למען הטיסות לאומן. התחברנו ביחד.

הילד: אבא תגיד לו שיפתח את המחסום... נאחר לרבי...

השוטר: מה אמר הילד?

- כלום.. כלום. שנעצור ונקנה לו זמבורה וצפצפה להפגנה.

השוטר: טוב סע... אבל תזהר שלא נתפוש אותך בירושלים מתפלל.

הבדיחה העצובה היא, שזו לא בדיחה. להתפלל ברוב עם אסור אבל להפגין פוליטיקה מותר בכל מספר.

בעוד משרד הבריאות מממן קמפיינים מושקעים הקוראים לצבור למשמעת לאומית, ודורשים הקפדה בהתכנסויות רק עד 20 איש בשטח פתוח, יוצאת כל העת בשורה הפוכה ממשרד המשפטים: מותר להפגין בהמון רב בלא הגבלה ובצפיפות, ומותר גם להתעמת עם שוטרים תוך מגע גופני (אם זו התנגדות פסיבית). אין להתפלא אפוא אם נוצר אי-אמון בהוראות היוצאות מקבינט הקורונה.

אי האמון חוצה מגזרים. כל עוד תפילתם של 21 איש בשטח פתוח אסורה, אבל התכנסות של אלפים נגד נתניהו וממשלתו מותרת, ימשיך אי-האמון לטפס מעלה, כמו מספר הנדבקים, כי זו תגובה הגיונית לחוסר היגיון, לאמירה כפולה ולאכיפה סלקטיבית. והמשטרה? היא חדלת אונים.

בתוך עמה היא יושבת, גם היא מבינה את חוסר התוחלת באכיפה סלקטיבית, והמוטיבציה שלה יורדת. וכי מדוע יבוא שוטר - אשר במוצ"ש חזה באלפי מפגינים בבלפור - לאכוף למחרת את החוק להתכנסות של 20 איש במגזרים האחרים?

ההחרגה של ההפגנות נולדה בַּציר העובר בין היועמ"ש והמִשנָה ד. זילבר, הכוהנת הגדולה של ערכים אסורים ומותרים מטעם 'ישראל הראשונה', ובחסות שר המשפטים ניסנקורן איש ההסתדרות. להזכירכם, זילבר היא זו שגזרה לאחרונה, בשם חופש הדעה, על איסור רחצה נפרדת לדתיים בחוף ציבורי נידח בים המלח!

בג"ץ אישר את הפקרות ההפגנה בנימוק ש"גם כשנגיף הקורונה מתהלך ברחובותינו המוזות אינן שותקות, והביקורת צריכה להישמע". הגבלת מספר המוחים לא עלתה על דעתם - ייקוב הדין את בריאות האנשים - כי 'ראוי לקחת סיכונים למען ההפגנות', היו שהתבטאו כך במפורש.

אם רוצה הממשלה להשיב את אמון הציבור כולו, עליה להתכנס מיידית ולקבוע מדדים אחידים להתכנסויות בעת חירום זו - בלי סטנדרטים כפולים: דין הפגנה כדין תפילה. זהו צעד הכרחי להשבת האמון.

תאריך:  14/09/2020   |   עודכן:  14/09/2020
מאיר אינדור
+ענפי החקלאות נקבעו כענפים חיוניים למשק וימשיכו בתקופת הסגר
22:06 14/09/20  |  עידן יוסף
בהמשך להחלטת הממשלה בעניין הטלת סגר (החלטה מספר 376), מבהיר משרד החקלאות כי ענפי החקלאות השונים על כל שרשרת ההספקה שלהם ומערכות העיבוד ממשיכים להיות ענפים חיוניים למשק גם בתקופת הסגר. על כן ענפים אלו ימשיכו להיות מוחרגים מההגבלות הכלליות, וימשיכו לייצר מזון טרי לציבור.

במשרד מדגישים שעם חתימת נוסח התקנות, יפרסם המשרד הנחיות פרטניות לציבור החקלאים.


+שירות התחבורה הציבורית יפחת ב-50%
20:03 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השירות יסתיים בשעה 22:00 מדי ערב  ▪  השירות הבין-עירוני והרכבות לא יפעלו בסופי השבוע  ▪  מוניות השירות תפעלנה במתווה דומה לזה של האוטובוסים
([צילום: דוברות המשטרה])
+עיריית כרמיאל תמנע כניסת תושבי
הכפרים הערביים לפארקים ציבוריים
20:01 14/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש עיריית כרמיאל הודיע כי בשל העלייה בתחלואת הקורונה לא יתיר כניסה של מי שאינם תושבי העיר לפארקים העירוניים  ▪  טוען שהצעד אינו מכוון כלפי תושבי הכפרים הסמוכים אלא בהנחיה גורפת, כלשונו
([צילום: יעקב כהן, פלאש 90])
+נתב"ג לא ייסגר בסגר הקרוב
18:30 14/09/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
תתאפשר יציאת וכניסת ישראלים לישראל דרך נמל התעופה בן-גוריון בהתאם לכללי התו הסגול בטיסות שכבר אושרו, ותתאפשר כניסת עולים חדשים לישראל  ▪  כרטיס טיסה יאפשר ב-4 השעות שלפיה מעבר ללא הגבלת 500 המטרים
([צילום: פלאש 90])
+הנגיף שרוקן את גורדי השחקים
18:14 14/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניו-יורק טיימס: הרוב המכריע של העובדים לא חזרו למשרדים, הרבה פחות חוזים נחתמים, חברות מחפשות שוכרי משנה - וענקי הטכנולוגיה נכנסים בגדול
(הסכמי שכירות קצרי טווח [צילום: פרנק פרנקלין, AP])
מצב הקורונה בניו-יורק, 9.9.20 / NBC New York
+נתניהו וכ"ץ הגישו הצעה לתוספת 67% למס הכנסה שלילי
18:08 14/09/20  |  איציק וולף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, ישראל כ"ץ, העבירו לאישור הממשלה הצעת חוק לתוספת של 67% למענק עבודה (מס הכנסה שלילי) לשנת 2020 בעבור החודשים אפריל עד דצמבר, וכן את הרחבת הזכאות למענק הסיוע לעסקים קטנים עבור השתתפות בהוצאות.

על פי התכנית, אם יאושר החוק יתחיל האוצר להעביר מענקים נוספים לפני החגים במאות מליוני שקלים לבעלי הכנסות נמוכות ולעסקים קטנים.
+ההסברה במשבר הקורונה: המל"ל משך את ידיו
17:18 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד הבריאות ומשרד הביטחון טרם השלימו הקמת מערך מתואם  ▪  יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "התנהגות הציבור זה הכלי הראשון במלחמה בקורונה - צוות הסברה לאומי חייב לקום וללוות את כל העברת המידע לציבור"
([צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+משרד הבריאות: ללא סגר, 97% מהישובים
יהפכו בתוך יומיים מירוקים לאדומים
14:50 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך מזהירים נציגיו בוועדת הקורונה בכנסת  ▪  יו"ר ועדת הקורונה: הסגר הוא אסון כלכלי ונפשי, ואפילו בריאותי. צריך להשקיע במערכת הבריאות, כי אין טעם לסגור אם לא נשקיע כדי שנצא למקום אחר  ▪  האוצר: עלות הסגר כ-6.5 מיליארד שקל
(בדיקת קורונה בבית החולים שערי צדק [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+מדינת ישראל ערב ראש השנה תשפ"א, קיץ 2020
14:30 14/09/20  |  בצלאל לביא   |   לרשימה המלאה
מדינה בה רה"מ לא לוקח אחריות על שגיאות אלא רק על הצלחות ("לכו לעשות חיים" בשלב הראשון של הקורונה ולא מדובר בכישלון גם בסגר השני לעומת שלום תמורת שלום עם איחוד האמירויות ובחריין)
(נתניהו. מקעקע רשויות שלטון [צילום: מן הטלוויזיה])
+רשת קלאב הוטל: "סגירת המלונות - צעד לא מידתי"
13:28 14/09/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מבהירה במכתב דחוף לשרים: מדובר במכת מוות לענף המלונאות בישראל  ▪  לטענת הרשת מדובר ב"פגיעה קשה בזכויות יסוד של בעלי המלונות ושל אזרחי ישראל לנפוש בישראל"
(קלאב הוטל אילת. מכת מוות לענף [צילום: קלאב הוטל])
+"למה שוב סגר? - הביטו סביבכם!"
12:10 14/09/20  |  שמואל לוין   |   לרשימה המלאה
רואים את האישה מולכם ברחוב, שצועדת לקראתכם ללא מסכה על פניה? - בגלל נשים כמוה עלתה התחלואה  ▪  רואים את הבחור על הקורקינט, בשדרות רוטשליד בתל אביב, רוכב ללא מסכה על פניו? - בגלל בחורים כמוהו המגיפה בישראל משתוללת

(הם הם האשמים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+רט"ג: שמורות הטבע והגנים הלאומיים יישארו פתוחים עד יום שישי הקרוב
12:04 14/09/20  |  מירב ארד
רט״ג מעדכנת כי שמורות הטבע והגנים הלאומיים יישארו פתוחים לקהל השבוע עד יום שישי הקרוב כמתוכנן- סגירת השערים בשעה 12.00 והיציאה עד השעה 1300. ניתן יהיה להזמין לינה בחניוני הלילה עד יום חמישי הקרוב, כולל.
+לשכת תיירות נכנסת: "לפרסם את המתווה לכניסת קבוצות תיירים ממדינות ירוקות"
11:07 14/09/20  |  מירב ארד
לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל במכתב לח"כ עופר שלח: "אנו מבקשים שתדרוש ממשרד הבריאות לקיים את ההבטחה של פרופ' גרוטו ולפרסם את המתווה לכניסת קבוצות תיירים ממדינות ירוקות". עוד נכתב במכתב לח"כ שלח: "הכוונה לקלוט תיירים החל מחודש נובמבר דורשת הכנות מקדימות כבר מהיום ולשם כך נדרשות התקנות המובטחות. אין זה מיותר לציין ככל שקיים חשש בריאותי כל שהוא, הרי הוא נמצא אצל התיירים שיגיעו מהמדינות הירוקות ובכל מקרה הם אינם מהווים סיכון בריאותי לקהל הישראלי ״האדום״ בינתיים. אנו מבקשים את התערבות הוועדה בבקשה כי תדרוש ממשרד הבריאות לקיים את ההבטחה כפי שנמסרה לוועדת הביקורת בראשותך."

+חודשו ההגבלות על הפעלת שדות תעופה
10:18 14/09/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תוקף ההגבלות - עד ה-7 באוקטובר 2020  ▪  סגן הממונה על בריאות הציבור: מתכוונים לאפשר פתיחת כמה עשרות שולחנות  ▪  נציגי רש"ת: המתווה של משרד הבריאות לא סביר ומדבר על מרחק של 20-30 מטר בין השולחנות - מבקשים פתיחת 40-50 שולחנות
(נתב"ג. לאשר את מתווה הפעלת ההסעדה [צילום: פלאש 90])
+כל אדם שני בישראל נכלל בקבוצת סיכון
09:45 14/09/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
"מי שמזלזל ונתלה בגרפים ובסטטיסטיקות, כאילו לכאורה הקורונה אינה מחלה נוראה, ומשווה לתחלואות אחרות – נופל בפח"  ▪  "יש ברחוב תחושה מוטעית שזה נגיף 'פוליטי', שיש הגזמה ביחס למחלה. קשה לראות חולים שפקפקו והתחכמו, שהאמינו בטעות שהכל קונספירציות וגוזמאות, מידרדרים ומונשמים"
מחלקת קורונה באסף הרופא. בדידות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
הפנימאים. מותשים אך נחושים [צילום: יחסי ציבור]
+המשטרה סגרה שלושה בתי עסק בת"א שהפרו את תקנות הקורונה
09:35 14/09/20  |  מירב ארד
המשטרה סגרה אתמול (יום א') שלושה בתי עסק, במרכז תל אביב, בגין הפרת תקנות שעת חרום - נגיף הקורונה. מדיווחים שהועברו למשטרה ומהפעילות כפי שעלה בשטח אותרו בתי עסק בהם נתגלו הפרות של תקנות שעת חרום (חריגה מכמות קהל מותרת, הפעלת מקום שאסור בהפעלה, אי שמירת מרחק וכדו). הבעלים של שני מקומות, קיבלו צווי סגירה במקום וכן זומנו לשימוע להיום בפני קצין משטרה ועסק נוסף נסגר בצו למשך חמישה ימים.
+המשטרה פיזרה חתונה ביער השלום בירושלים; הבעלים נקנס
09:04 14/09/20  |  מירב ארד
המשטרה פיזרה חתונה שהתקיימה הלילה באזור יער השלום בירושלים. השוטרים פעלו להפסיק את ההתקהלות ובמקביל רשמו דוח על סך 5,000 שח לבעל המקום.


+חוקי פוסט קורונה להצלת מדינת ישראל
08:54 14/09/20  |  יונתן אורון   |   לרשימה המלאה
ההבדל המהותי בין החברה הערבית לחברה החרדית הוא ההנהגה  ▪  ההנהגה בחברה הערבית רוצה אבל לא יכולה, זאת אומרת משתפת פעולה עם משרדי הממשלה וקוראת לציבור להישמע להוראות אבל אין ברשותה כלים לאכיפה וגם לא נחישות או אומץ חברתי ללכת נגד גורמים חברתיים חזקים בתוך החברה הערבית.  ▪  מצד שני, ההנהגה החרדית יכולה אבל לא רוצה
(לא רוצים [צילום: משטרת ישראל])
+משרד הבריאות: 3,167 בני אדם אובחנו בנגיף ביממה האחרונה
08:42 14/09/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן 3,167 בני אדם אובחנו בנגיף ביממה האחרונה. מספר החולים הפעילים עומד על 34,749, מהם 1,056 מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 144 מונשמים ו-519 חולים קשה. עד היום מתו 1,019 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל, מתוכם 16 מתים ביממה האחרונה.
+האתגר - להפוך מתחמי משרדים למגורים
08:27 14/09/20  |  ארז כהן   |   לרשימה המלאה
ניתן בהחלט, ובפרק זמן סביר, להסב 3-2 מיליוני מ"ר משרדים, לכ-80-60 אלף דירות לפחות, מה שייצר תוך תקופה קצרה איזון במשוואה בין היצע לביקוש ובדיעבד יצנן את רמות המחירים בשוק הדירות
(תפוח אדמה לוהט [צילום: יח"צ])
+המשטרה והממשלה שוברות שיאי אבסורד
08:03 14/09/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אולי עכשיו יהיה איזשהו "תו סגול" להפגנות - ותהיו בטוחים שהפרחחים הללו יפרו אותו ושהמשטרה לא תעשה להם כלום - בעוד שהתפילות באוויר הפתוח יתקיימו בקפסולות של 20 איש  ▪  למה? בעיקר משום שהמשטרה לא מסוגלת ולא רוצה להתמודד עם הפרות החוק הללו
למה זה כן [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
למה זה לא [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דין הפגנה כדין תפילה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישראל בר-ניר
16/09/20 00:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
באופן חריג ויוצא דופן, כינס (יום א', 13.9.20) האיגוד לרפואה פנימית מסיבת עיתונאים בתל אביב, כדי לשגר אזהרה חמורה ונרגשת לציבור בעניין הקורונה. "עד היום קולנו לא נשמע בצורה ברורה וצלולה", אמרו בפתח האירוע הנדיר. "כן, חלקנו מתראיינים בתקשורת. מסבירים. מדווחים על המתרחש, אבל קול השטח, הקול ממיטת החולה, אינו נשמע מספיק בציבור הרחב ומול הממשלה.
14/09/2020  |  עידן יוסף  |   כתבות
ימי הקורונה מחדדים ומקצינים את כל הבעיות המבניות של החברה הישראלית ומראים לנו עד כמה מצבנו כחברה בכי רע. שני מגזרים בחברה הישראלית מוציאים עצמם מהכלל בנושא ההישמעות להוראות הקורונה, החרדים והערבים. הראשון עושה זאת מתוך התנשאות והתנכרות מוחלטת לכלל החברה ותחושת שיכרון כוח פוליטי אדיר מגובה באמונה דתית יוקדת. השני עושה זאת מתוך תחושת חוסר אמון מוחלט בשלטון, תחושה שנטשו אותו ולכן אין לו שום סיבה להישמע להוראות, ובנוסף, מבנה חברתי חמולתי.
14/09/2020  |  יונתן אורון  |   יומני בלוגרים
מנהיגות שוק דיור אסטרטגית נבונה, פירושה לא רק לקדם פרויקטים "על טייס אוטומטי", אלא גם להתאימם לשינוי בנסיבות. בימים אלה ממש, בעיצומה של מגיפת הקורונה, הולכים ומקודמים מיליוני מ"ר משרדים ומסחר בכל רחבי הארץ, ובמיוחד באזור הביקוש, גוש-דן המורחב נתניה-אשדוד.
14/09/2020  |  ארז כהן  |   יומני בלוגרים
כאשר נפוץ השימוש במרגרינה בישראל בשנות ה-50 של המאה ה-20, הורתה הרבנות הראשית שלא להשתמש בה בארוחות בשריות. הנימוק: מראית עין. מי שיראה את הסועד, יחשוד שהוא אוכל חלילה חמאה עם הבשר - וזה כידוע אסור. רק לאחר שנה, כאשר קיומה של המרגרינה היה ידוע לכל, הותר האיסור: שוב אין מראית עין.
14/09/2020  |  איתמר לוין  |   כתבות
מרבית העובדים בישראל (אם לא כולם) מקבלים לפחות פעם בשנה מתנה לחג. חלקם מקבלים תלושי קנייה ואחרים מקבלים תוספת כספית לתלוש השכר. מעטים מאוד עדיין מקבלים מתנה של ממש, כמו פעם. אך מה קורה כאשר המעסיק מצוי בקשיים, כמו רבים בימי הקורונה, ומבקש לבטל נוהג זה?
14/09/2020  |  עו"ד גדי שילה  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
סגר החגים יתחיל בשישי ב-14:00  /  עידן יוסף
אושר: סגירת בתי הספר - מיום שישי  /  איציק וולף
"להשאיר את השווקים וחנויות הדגים פתוחות"  /  איציק וולף
קבינט הקורונה של ג'ו ביידן  /  איתמר לוין
כל זמן שהנר דולק  /  עמנואל בן-סבו
2020 שנה אבודה   /  מתי דוד
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il