|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
איך מלבישים את הבית? טרנד עיצוב הקירות
קבוצת ירדן
לא רק קריאה בקלפים - 5 שימושים בקלפים
התפרעות, לא הפגנה [צילום: גילי יערי, פלאש 90] עבריינות, לא דבקות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

שישה בשישי / תמונת מצב עגומה ומסוכנת

אנחנו באנרכיה. איך יוצאים מזה.

מפגינים המתיימרים להילחם בשחיתות, אך בפועל הם פורעים חסרי מעצורים. מתפללים המעמידים פנים של יראי שמים, העלולים לרצוח שוטרים באבנים וזיקוקין. נבחרי ציבור המצפצפים על ההוראות שהם עצמם מטילים עלינו. כך נראית אנרכיה. זוהי סכנה קיומית, פשוטו כמשמעו. הדרך להיחלץ ממנה היא קשה וממושכת - אם בכלל יש מי שמוכן ליטול על עצמו את המשימה
09/10/2020  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות


מאיפה זה בא
התחיל הרבה קודם [תומר נויברג, פלאש 90]

גם אם חושבים שחוק כלשהו מפלה, בלתי צודק, אפילו בלתי חוקי – חייבים למלא אותו (כל עוד אין המדובר ב"פקודה בלתי חוקית בעליל"). במדינה דמוקרטית החוק מחייב כל אחד ובכל זמן, ובמקביל ניתן להיאבק נגדו: בבתי המשפט, בכנסת, בתקשורת, ברשתות החברתיות, בעצומות, בהפגנות וירטואליות (אם אסורה הפגנה פיזית). רמיסתו של החוק היא אמצעי בלתי לגיטימי; מי שקורא לעשות זאת, הוא האחראי למעשה בלתי חוקי בעליל

האנרכיה המשתוללת ברחובות ישראל לא נולדה אתמול, לא בתחילת הקורונה ולא בשלוש מערכות הבחירות. שורשיה עמוקים בהרבה. היא מתחילה בכך שמזה שנים רבות, בתהליך מחמיר והולך, שמירת החוק הפכה לאופציה ולעניין לפראיירים בלבד. אז אני סוגר מרפסת בלי אישור בנייה; מה הסיפור? אז נסעתי 110 קמ"ש במקום 100; מה הבעיה? אז לא דיווחתי על הכנסה שקיבלתי; מה הקטע? ועוד ועוד, על ימין ועל שמאל, בערים ובכפרים, בבית ובעבודה. כולנו מתחכמים, כולנו מוצאים איזושהי פרצה לחמוק דרכה, כולנו מעגלים פינות, כולנו קורצים ומעלימים עין. מרוב הרגל גלותי לרמות את הפריץ, שכחנו לגמרי שעכשיו זו המדינה שלנו ואנחנו מרמים את עצמנו.

לתופעה הזאת אחראים רשויות האכיפה, בתי המשפט והציבור. הרשויות פועלות באיטיות משוועת. ראיתי תיקים של עבירות בנייה הנמשכים 10, 15 ואפילו 20 שנה. תיקים של עבירות תעבורה קטנות גוזלים שתיים-שלוש-ארבע ישיבות בבית המשפט. נאשמים לא מגיעים לדיונים וההליכים נגררים על פני חודשים ושנים. ואז יש ענישה הנעה בין קלה לבין מגוחכת. המחוקק קובע שנות מאסר רבות – ושופטים שולחים לכמה חודשי עבודות שירות. המחוקק מצווה לשלול רישיון – ושופטים מוצאים "נסיבות מיוחדות". שופטים מעניקים עוד ועוד הזדמנויות למי שלא קיימו צווי הריסה. ואז הציבור מתייחס בסלחנות אל הפושעים. עברייני מס, שגנבו מאיתנו מיליונים, ממשיכים להיות ידוענים (אייל גולן, משה פרץ, קובי פרץ, בר רפאלי). מושחתים חוזרים להיות שרים ומרואינים רצויים (אריה דרעי, אהוד אולמרט).

גם לתקשורת יש חלק באנרכיה. מסיבות של הטיה פוליטית, היא בוחרת לעיתים במינוחים המהללים עבריינות וגם מעודדים אותה. מתפרעים העוברים על החוק הם "מפגינים נגד השחיתות". פרחחים התוקפים שוטרים הם "מוחים נגד הממשלה". התמונות יהיו של שוטרים גוררים אזרחים, ולא של אזרחים התוקפים שוטרים – כמובן בתנאי שהם בצד הנכון של המפה.

על כל אלו נוספה, במיוחד בחודשים האחרונים, הסתה פרועה מצידם של בנימין נתניהו ואנשיו. בניסיון לחלץ את עצמו מאימת הדין, נתניהו מוכן לשרוף את הבית על יושביו: המשטרה פעלה ממניעים פוליטיים, הפרקליטות תפרה לו תיק, היועץ המשפטי שואף להפיל אותו, בית המשפט העליון הוא גוף שמאלני הפועל נגד המדינה. האדם ברחוב שומע את זה וחושב לעצמו: אם ראש הממשלה ובכירי שריו אומרים את זה – חייב להיות בזה משהו; ואם הרשויות באמת מעוותות את החוק משיקולים זרים – למה אני צריך לקיים אותו?

גם אם חושבים שחוק כלשהו מפלה, בלתי צודק, אפילו בלתי חוקי – חייבים למלא אותו (כל עוד אין המדובר ב"פקודה בלתי חוקית בעליל"). במדינה דמוקרטית החוק מחייב כל אחד ובכל זמן, ובמקביל ניתן להיאבק נגדו: בבתי המשפט, בכנסת, בתקשורת, ברשתות החברתיות, בעצומות, בהפגנות וירטואליות (אם אסורה הפגנה פיזית). רמיסתו של החוק היא אמצעי בלתי לגיטימי; מי שקורא לעשות זאת, הוא האחראי למעשה בלתי חוקי בעליל.

שיהיה ברור: האנרכיה היא הסכנה הגדולה ביותר לקיומה של המדינה. אירן יכולה להרוג רבבות ישראלים – וזה איום ונורא בחזקת איום ונורא. חיזבאללה יכול לכבוש יישוב – וזה אסון לאומי. הקורונה יכולה להמית אלפים – וזו טרגדיה בקנה מידה ענק. כל אלו אינם יכולים למוטט את ישראל. מדינות קורסות מבפנים, משום שהן רקובות ושוררת בהן אנרכיה. אויב חיצוני יכול לחסל מדינה כאשר היא שסועה במלחמת אחים. דומה שבכל שנותיה של המדינה, לא היינו פחות רחוקים משם מאשר כיום.

שינוי תודעה
ללמוד מהלכות תשובה [נתי שוחט, פלאש 90]

קשה מאוד לצאת ממצב של אנרכיה, במיוחד כאשר שורשיה הם כה עמוקים וממושכים כפי שהסברתי. זה מצריך מאמץ ממושך, ממוקד ומאוחד – כל מה שישראל של 2020 לא מסוגלת או לא רוצה לעשות. שליטינו מסתכלים לכל היותר לעבר הבחירות הקרובות, ואנחנו רק רוצים לדעת מתי אפשר יהיה לטוס מנתב"ג. תכנון לטווח ארוך הוא אצלנו כמו חמץ בפסח – בל ייראה ובל יימצא. הפלגנות הפוליטית עמוקה ביותר, ומתחילה בין שתי המפלגות שהבטיחו להקים ממשלת אחדות ופיוס לאומי.

השינוי התודעתי והמעשי צריך להתחיל מלמטה, אצל כל אחד מאיתנו. אפשר להיעזר כאן בשלבי החזרה בתשובה שמתאר הרמב"ם. תחילה יש להכיר בחטא: להבין שכאשר אני עובר באדום – אני פוגע בכלל; שכאשר אני יוצא בלי מסיכה – אני פוגע בכלל; שכאשר אני קונה בלי חשבונית – אני פוגע בכלל. ולמה שזה יהיה אכפת לי? כי אני לא רוצה שאתם תפגעו בי; אז אם כל אחד מאיתנו לא יפגע באחרים, כולנו לא נפגע זה בזה. עבריינות, כל עבריינות, פוגעת בי ובך ובנו ובכם: בבריאותנו, ברווחתנו, בחיינו.

לאחר שמכירים בחטא, צריך להחליט לעזוב אותו – ולבצע זאת. התשובה המשובחת ביותר, אומר הרמב"ם, היא כאשר אני יכול לחטוא שוב – ונמנע מכך משום שחזרתי בתשובה. נורא בא לי לעבור באדום והכביש ממילא ריק, אבל אני עומד ומחכה כי זה החוק. המסיכה חמה ומגרדת, אבל אני עוטה אותה כי כך מחייבות התקנות. עדיף לי לחסוך כסף ולא לבקש חשבונית, אבל לא אוותר עליה כי אני לא גנב. כל אחד מאיתנו צריך להפוך את העבריינות ליוצאת הדופן ואת העבריינים למוקצים מחמת מיאוס.

המנהיגות
אין להם מושג [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

כאשר בכל הדרגים – מנשיא המדינה וראש הממשלה, דרך שרים וחברי כנסת, ועד רבנים וראשי ערים – מצפצפים על ההנחיות, אין שום סיכוי שבעולם שהציבור כולו יציית להן. משום שהרושם המתקבל הוא אחת משתיים: או שהן לא באמת מחייבות, או שהן לא באמת נחוצות

עלינו לדרוש דוגמה אישית מן המנהיגות – הקהילתית, המקומית, הארצית. אני לא מדבר על מאבק בשחיתות, אלא על חיי היום-יום. הזלזול המנהיגותי בחוק הוא גורם מרכזי באנרכיה, והוא בא לידי ביטוי בולט ומקומם בחודשי הקורונה. כאשר בכל הדרגים – מנשיא המדינה וראש הממשלה, דרך שרים וחברי כנסת, ועד רבנים וראשי ערים – מצפצפים על ההנחיות, אין שום סיכוי שבעולם שהציבור כולו יציית להן. משום שהרושם המתקבל הוא אחת משתיים: או שהן לא באמת מחייבות, או שהן לא באמת נחוצות.

הממשלה והעומד בראשה מנותקים מן המציאות ומן הסבל היום-יומי העובר על מיליוני ישראלים. הם לא יוצאים לשטח, הם לא מדברים עם אזרחים, הם לא יודעים מה זה לנסוע באוטובוס, אין להם מושג מה זה לאבד את מקום העבודה. כאשר בנוסף לכל אלו הם גם מצפצפים על ההנחיות שהם-עצמם מנחיתים עלינו – זוהי מכה אנושה הן לשלטון החוק והן ללכידות החברתית. התוצאה הישירה היא האנרכיה.

במדינה מתוקנת, גילה גמליאל הייתה מפוטרת מן הממשלה ונדב ארגמן היה מפוטר מראשות השב"כ בתוך 24 שעות. במדינה מתוקנת, מיקי לוי היה עף לא רק מוועדת הקורונה אלא מהכנסת. במדינה מתוקנת, הרב יצחק יוסף היה עומד לדין משמעתי. במדינה מתוקנת, משה ליאון היה נדרש להתפטר. ואלו רק כמה דוגמאות של אישי ציבור – נבחרים וממונים – שהפרו את המגבלות המונעות מאיתנו לחבק את סבתא, לנשק נכד, לבקר חבר חולה, לפרנס את משפחותינו. כל עוד תימשך התנהגות חצופה ומופקרת כזאת – האנרכיה תעמיק עוד יותר.

האכיפה
לא בדרך אנרכיסטית [צילום: גילי יערי, פלאש 90]

המשטרה הולכת מדחי אל דחי, גיבורה על מכון כושר בקלנסווה ורוחצים בנתניה (ממש כך) - ובאותו יום ממש מאפשרת למאות פורעים לצעוד במשך שעתיים ברחובות תל אביב, לחסום צירים, להפר לחלוטין את החוק ולסכן את חיי עצמם, הציבור והשוטרים. זה בדיוק מה שאירע אמש (8.10.20) ב"הפגנה" נגד ראש הממשלה. שעתיים המשטרה עמדה מן הצד ולא עשתה דבר. במקביל, אנשיה פעלו במלוא הכוח נגד בית כנסת במודיעין עילית - ובצדק; אך הפער בין האירועים זועק לשמיים

אי-אפשר להמשיך ולהתייחס להתפרעויות ברחובות כאל עוד הפגנה שיצאה משליטה, ואי-אפשר להמשיך ולהתייחס לעבריינות בבתי הכנסת ובבתי הקברות כאל עוד מקרה נקודתי של דבקות דתית. חייבים להתייחס אליהם כפי שהם באמת: פריעת חוק מוחלטת, המסכנת חיים בטווח הקצר ואת המדינה בטווח הארוך. ערך קדושת החיים גובר על חופש הביטוי והזכות להפגין. מצות "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" קודמת לתפילה, להלווית המת ואפילו ללימוד תורה.

השבוע, שבעה חודשים בתוך הקורונה, הגישה הפרקליטות כתב אישום ראשון על הפרת המגבלות. למה רק עכשיו? למה רק אחד? מה עם כל החולים שהמשטרה, לפי דיווחיה, תופסת כמעט מדי יום מחוץ לבתיהם? מה עם מארגני "מסיבות הטבע"? מה עם אדמו"רים ורבנים המקבצים מאות ואלפי אנשים? מה עם מפגינים ומארגני הפגנות? המשטרה חילקה עד כה 260,000 דוחות (שרק רבע מהם שולמו); כתב אישום – הוגש אחד.

הכישלון הגדול ביותר הוא של המשטרה: עצם העובדה שהפרות החוק נמשכות ומחמירות, מלמדת על כך. היא הולכת מדחי אל דחי, גיבורה על מכון כושר בקלנסווה ורוחצים בנתניה (ממש כך) - ובאותו יום ממש מאפשרת למאות פורעים לצעוד במשך שעתיים ברחובות תל אביב, לחסום צירים, להפר לחלוטין את החוק ולסכן את חיי עצמם, הציבור והשוטרים. זה בדיוק מה שאירע אמש (8.10.20) ב"הפגנה" נגד ראש הממשלה. שעתיים המשטרה עמדה מן הצד ולא עשתה דבר. במקביל, אנשיה פעלו במלוא הכוח נגד בית כנסת במודיעין עילית - ובצדק; אך הפער בין האירועים זועק לשמיים.

המשטרה צריכה למלא את תפקידה בצורה מקצועית, ולא להביא בחשבון שיקולי יחצ"נות כפי שהיא עושה כל העת, כמו אמש. קצת פחות שוטרים בדוברות וקצת יותר שוטרים ברחובות. לדחות כל פעילות שאיננה חיונית ולמקד את כל הכוחות בהשבת הסדר הציבורי ובהבטחתו. הגיע הזמן לעשות את מה שנעשה במדינות מפגרות כמו ארה"ב ובריטניה: להציב ברחובות שוטרי מקוף.

היד הקשה כלפי מתפרעים ופורעי חוק צריכה להיות רוחבית ומהירה. מי שמרביץ לשוטר – יועמד לדין תוך 48 שעות. מי שתוקף מפגין חוקי – יועמד לדין תוך 48 שעות. מי שחוסם צירי תנועה – יועמד לדין תוך 48 שעות. על מקומות המועדים לפורענות (מודיעין עילית, מאה שערים) יש להטיל עוצר, ולכלוא מיידית את מי שיפר אותו. מי שמודיע בריש גלי הוא שם פס על המגבלות (כמו משה חוגג ובית"ר ירושלים), צריך למצוא את עצמו במעצר מיידי.

במקביל, יש לטפל באותן מהירות ונחישות באלימות שוטרים. חייבים להוציא את מח"ש מהפרקליטות ולהעמיד בראשה שופט, כדי להבטיח את עצמאותה. יש להעניק לה את כל המשאבים הדרושים כדי שתוכל להעמיד לדין פלילי בתוך שבועות שוטרים הפועלים בניגוד לחוק. יש לתקן את החוק, כך ששוטר שייקבע בפסק דין חלוט שהפר חוק – ישלם פיצויים מכיסו. אסור שהמאבק באנרכיה יהיה אנרכיסטי.

השלב הבא הוא בתי המשפט. הם חייבים להבין, שאנחנו מצויים בשעת חירום מבחינת הישרדותה הפנימית של המדינה. להוציא צווי הרחקה ולאכוף אותם. לשלוח למעצרים. לקיים דיונים בלוח זמנים קצר. להטיל עונשים מרתיעים. לא לחכות ל"החמרה הדרגתית בענישה" אלא לפעול כאן ועכשיו. ונדגיש: הדברים אמורים גם לגבי מתפרעים וגם לגבי שוטרים. זוהי דליקה קטלנית וכך יש לטפל בה.

החינוך
למה הדמוקרטיה חשובה [יונתן זינדל/פלאש 90]

מאחר שבעיית האנרכיה היא עמוקת שורשים, גם הטיפול בה צריך להיות שורשי. מעבר לצעדים המיידיים שיש לנקוט מול התפרעויות והפרות חוק מסכנות חיים, יש צורך בהטמעה מתמשכת של ערכי הדמוקרטיה ושלטון החוק. מערכת החינוך שלנו, המתמקדת בציונים במקום בערכים, כבר מזמן אינה עושה זאת – ואת התוצאה אנו רואים כעת.

ילדינו צריכים ללמוד כמעט מגיל אפס, כי יש מערכות כללים המחייבות את כולם – ולטובת כולם. לא נקח צעצוע של מישהו אחר. נגיע בזמן לגן. נכין שיעורי בית. נתנהג בנימוס למורה. לא נרים קול על חבר. לא נעתיק במבחן. נכון – זה אוטופי, אבל אם מראש נציב רף נמוך, ברור שהתוצאות יהיו נמוכות עוד יותר. בהמשך הדרך צריך ללמד אזרחות והיסטוריה, כדי להבין מדוע הדמוקרטיה כה חשובה, מה קרה כאשר נהרסה ומהם עקרונות היסוד של החברה והמשטר בישראל. זה הרבה יותר חשוב מאשר עוד יחידה במתימטיקה, עוד שעת ספורט או עוד יצירה של עגנון.

היציאה מהסגר
להתעשת ברגע האחרון [גילי יערי, פלאש 90]

נניח שבשלב השני אפשר יהיה לפתוח חנויות במגבלה של קונים ושטח – ואז יימצא מי שיגיד שבעצם גם המדרכה היא חלק מהחנות, ושהקונה הנוסף רק נכנס לשאול שאלה, וששני הקונים הללו באו ביחד. נניח שמתישהו ניתן יהיה לנסוע לחו"ל למטרות עסקיות; פתאום לרבבות ישראלים יהיו השקעות ברודוס וייבוא בגדים מסלובקיה ופגישות עם גאוני היי-טק בסיציליה

הבעיה היא, שאין אצלנו איש שמסוגל או רוצה ליטול על עצמו את המשימות הללו או אפילו את חלקן. הפוליטיקאים מלבים את האש, כי מפלגות מבוססות על פלגנות, ולכל אחד מהם יש אינטרס אישי או פוליטי כלשהו. למשטרה אין מפקד מזה שנתיים, יש לה תרבות ארגונית בעייתית (בלשון המעטה) והפיקוח עליה רופף עד בלתי קיים. גם לפרקליטות אין בעל בית מזה כשנה, וגם היא זקוקה לניעור יסודי. בתי המשפט נמצאים בקצה השרשרת, והם רגילים מדי לתפיסות רחמניות.

אני חושש מאוד, שהאנרכיה תחמיר עוד יותר כאשר יחל יישום אסטרטגיית היציאה מן הסגר (בהנחה שתהיה כזאת). נניח שייקבע שהשלב הראשון יימשך שבועיים מאז ששיעור הבדיקות החיוביות יהיה 10% ויאפשר לפתוח גני ילדים. הרי בתוך עמנו אנו יושבים: אם השיעור יהיה 10.2%, תישמע הטענה שמדובר רק בשני פרומיל סטייה; ולמה רק גני ילדים ולא כיתות א'; ולמה שבועיים ולא 12 יום. נניח שבשלב השני אפשר יהיה לפתוח חנויות במגבלה של קונים ושטח – ואז יימצא מי שיגיד שבעצם גם המדרכה היא חלק מהחנות, ושהקונה הנוסף רק נכנס לשאול שאלה, וששני הקונים הללו באו ביחד. נניח שמתישהו ניתן יהיה לנסוע לחו"ל למטרות עסקיות; פתאום לרבבות ישראלים יהיו השקעות ברודוס וייבוא בגדים מסלובקיה ופגישות עם גאוני היי-טק בסיציליה.

במקביל יימשכו ההתפרעויות, ולא יהיה זה מופרך לצפות שהן אף יחמירו. אנחנו ממש לא רחוקים מאלימות פיזית, וגם מחזות של ונדליזם וביזה כבר אינם רק בגדר של נבואות זוועה. התקווה היחידה היא שכולנו, כולל כולנו, נתעשת ברגע האחרון ונבין שיש דברים הרבה יותר גדולים מאשר שמחת בית השואבה, חתונות, הפגנות ומחאות: הזכות לחיים של הפרט והזכות לחיים של הכלל.

תאריך:  09/10/2020   |   עודכן:  09/10/2020
איתמר לוין
+עידכון מבית הרב קניבסקי: נמצא בשלב המסוכן של המחלה
15:08 09/10/20  |  עידן יוסף
מבית הרב חיים קניבסקי מעדכנים: "בשעות הלילה האחרון (ליל הושענא רבא) והבוקר חלו שינויים במדדי החום והסטורציה. לדברי הרופאים הגוף נמצא כעת בשלב השני והמסוכן של מחלת הקורונה. בסיעתא דשמיא, הרב שליט"א מרגיש טוב ומקיים את סדר יומו כרגיל. יש להרבות בתפילה עבור רבנו שמריהו יוסף חיים בן פעשא מרים לרפואה שלמה".
(הרב קניבסקי כפי שצולם בצהריים בסוכתו)
+בני ברק: חולה קורונה מאומת מכר מזון לציבור
13:43 09/10/20  |  עידן יוסף
בפעילות יזומה שבוצעה בבתי עסק בבני ברק, הבחינו השוטרים באדם שלא עטה מסיכה בתוך חנות לממכר מזון. בבדיקה שנערכה לאיש עלה כי מדובר בחולה קורונה מאומת שהפר בידוד. המשטרה הורתה לו לשוב לביתו וניתן לו דוח בסך 10,000 ש"ח.
+בריטניה חייבת להעלות מיסים
13:12 09/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
שר האוצר, רישי סאנוק, צריך לדרוש כעת מבוריס ג'ונסון הסכמה עתידית להעלאת מיסים - כתנאי להזרמות הנחוצות שמבקש ראש הממשלה כעת
(סונאק. שתי התלבטויות [צילום: AP])
רישי סונאק, 6.10.20 / סקיי ניוז
+המשטרה רשמה כ-4,700 דוחות ביממה שחלפה למפרי תקנות הקורונה
12:43 09/10/20  |  עידן יוסף
במהלך היממה החולפת רשמה המשטרה 4,721 דוחות בגין הפרות שונות של תקנות הקורונה, מרביתם בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שנאסרה - 2,843 דוחות, ובהם 1,481 בגין אי-עטיית מסיכה, 88 בגין הפרות חובת הבידוד, 72 בגין הפרות שונות של בתי עסק, 77 בגין סירוב לדרישת שוטר לפיזור התקהלות אסורה וכן 146 בגין שהייה במקום שנאסר (בבית עסק שפעילותו נאסרה, בסוכה של אחר וכיו"ב).

עוד אתמול, השוטרים ערכו ביקורים וביקורות אחר יישום ההנחיות ב-2,619 בתי עסק. עשרות בתי עסק נקנסו, 10 בתי עסק נסגרו לאחר שימוע, ניתנו 245 אזהרות, וב-89 מקומות בוצע דילול קהל. בנוסף, בוצעו בדיקות של הימצאות בבידוד ל-398 חולים מאומתים המאושפזים בבית וכן ל-1,563 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.
+הרב קניבסקי ירקוד עם ספר תורה זעיר
11:35 09/10/20  |  עידן יוסף
הרב חיים קניבסקי, שלפני שבוע נמצא חיוני לנגיף הקורונה, קיבל ספר תורה זעיר, שאיתו הוא צפוי לרקוד בשמחת תורה. השבוע נכח באירוע קבלת פני רבו ברגל, בהתאם למגבלות הבריאות, בשידור חי למאות אלפי צופים. מבית הרב נמסר כי מצבו מצוין.
[צילום: שוקי לרר]
+המשטרה פיזרה מסיבת טבע
10:27 09/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לנוכחים בשמורת הטבע ניצנים ניתנו דוחות קורונה והם התבקשו לשוב לביתם  ▪  עוכב משתתף שברשותו נמצאו סמים
([צילום: דוברות המשטרה])
+מודיעין עילית: עצורים במהלך אכיפה בית כנסת
09:28 09/10/20  |  עידן יוסף
[צילום: משה בלוי]
המשטרה פיזרה הלילה לומדים בבית כנסת במודיעין עילית. הם סירבו להתפזר ושוטרים עצרו כמה מהם. דוחות נרשמו גם בריכוזי לומדי ליל הושענא רבה אחרים בריכוזים חרדיים.
+ת"א: מפגינים תקפו שוטרים; 3 נעצרו ונרשמו מעל 100 דוחות
09:10 09/10/20  |  עידן יוסף
מפגינים בהפגנת שמאל בתל אביב הפרו אמש את הסדר וקיימו תהלוכות בלתי חוקיות על צירי תנועה מרכזיים במשך שעות, ללא כל תיאום מקדים עם המשטרה, תוך סיכון חייהם וסיכון יתר משתמשי הדרך.

מהשעה 20:30 לערך ובמשך מספר שעות, המפגינים צעדו בתהלוכות בלתי חוקיות לאורך קילומטרים רבים בצפיפות, חלקם ללא עטיית מסכות ותוך התעלמות מהוראות השוטרים.

בסביבות השעה 23:00 חסמה המשטרה את המשך התהלוכות ולרשום דוחות . המפגינים המשיכו במחאתם עד לסיום האירוע. שלושה נעצרו בגין הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים, הדחה להפרת החוק וכן נרשמו למעלה ממאה דוחות, בגין הפרת הנחיות הקורונה ובכלל זאת אי-עטיית מסכות והמצאות במרחק העולה על ק״מ מבית המגורים.
+שיעור החולים המאומתים צנח ל-8%
08:22 09/10/20  |  עידן יוסף
שיעור המאומתים מסך הבדיקות עומד על 8%, הנתון הנמוך ביותר מאז ה-8 בספטמבר. משרד הבריאות עדכן כי 3,692 נדבקים מאומתים בנגיף הקורונה אובחנו אתמול. בכך מניין החולים הפעילים הגיע ל-59,347 בני אדם. מצבם של 825 חולים מוגדר קשה, מהם 241 מונשמים. מפרוץ המגפה בארץ נפטרו 1,864 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף. אתמול נערכו 46,188 בדיקות לאיתור הנגיף.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אנחנו באנרכיה. איך יוצאים מזה.
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אנחנו לא עם אחד!!
9/10/20 09:29
2
רון ה.
9/10/20 10:35
3
באום
9/10/20 10:56
4
יאיר4
9/10/20 12:59
5
הילד בכיכר העיר
9/10/20 14:05
 
בני בנקר
9/10/20 16:36
6
יאקי
9/10/20 15:59
7
הכל בסדר
10/10/20 00:32
8
דוד מהשרון
10/10/20 17:40
9
דוד מהשרון
10/10/20 19:54
10
חרגול
11/10/20 18:13
11
Get ready
13/10/20 01:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
בהערכת מצב שקיימה שרת התחבורה מירי רגב עם בכירי משרדה, הוחלט כי מיום ראשון הקרוב (11.10.20), תחזור התחבורה הציבורית לתדירות הרגילה בשעות הפעילות המוגבלות שאושרו לה.
08/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
  • ג'וזף פטרו שירת כסוכן וכמנהל בכיר בשירות החשאי, המופקד על הגנת נשיא ארה"ב. מאמרו בוושינגטון פוסט נכתב בגוף ראשון וכך מובאים כאן עיקריו.

08/10/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
הפרופסור חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, פתח את התדרוך באומרו כי מדינת ישראל נמצאת כעת בצומת: "זה לא סוד שהתחלואה בישראל הלכה וגאתה, הגענו לממדים של כ-7,000 נדבקים מאומתים ו-15% בדיקות חיוביות ביום. המצב הזה הביא לעומס רב על מערכת האשפוז ועל הקהילה. מדי יום היינו עם כ-60 אלף נדבקים מאומתים או חולים בקהילה או בבתים ובמלונות, שהטילו עומס רב על הקהילה בטיפול ובמעקב אחר אנשים. בבתי החולים ישנם למעלה מ-1,600 חולים מאושפזים וחולים רבים נוספים במערך הגריאטרי, בהם חולים קשים ומונשמים רבים. זאת, כאשר אנו בפתחו של החורף ועם חולים שאינם עם קורונה אך נדרשים לטיפול מורכב".
08/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בהמשך להארכת מצב החירום, אישר קבינט הקורונה (יום ה', 8.10.20) במשאל טלפוני, את הצעת שר האוצר על הארכת הוראת השעה המגבילה את הפעילות במקומות העבודה.
08/10/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
לא לדיקטטורה של ההפגנות בסגר מובחרי העם מפרי החוק - העם דורש לא להתנצל ולקינוח חזקים על חלשים
08/10/2020  |  ציפי לידר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הערכות שווי בוצעו בשנה החולפת [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
איילון חתמה על עסקה לרכישת פעילות הביטוח הדיגיטלית ווישור מידי בעלת השליטה שלה    מבחינת איילון - החברה מקבלת לידיים שלה זרוע דיגיטלית לצד פעילות הביטוח המסורתית
רבקה-תפארת חקק
רבקה-תפארת חקק
רשמתי את כל פרטי ההודעה: שמו של המודיע ושמו של הנפטר... אבל, רגע לאחר מכן, הוזעקתי לקבל פקס עם הודעה דחופה לשר
יורם אטינגר
יורם אטינגר
עידכון 2024 של הסוגיה הדמוגרפית    ב-2024 הממסד הישראלי המדיני והביטחוני מעדיף "שקט תעשייתי" (מול הרשות הפלשתינית), וממשיך להדהד את נתוני הלמ"ס הפלשתינית ללא בדיקת נאותות
סימה שיין, אלדד שביט
סימה שיין, אלדד שביט
למרות דוח חריף על התקדמות תוכנית הגרעין האירנית והחשש הגובר מהתקרבותה לנשק גרעיני, מועצת הנגידים של הסוכנות אינה עושה דבר    המלחמה בעזה והבחירות בארה"ב הן שניצבות ברקע
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
ה"דיילי טלגראף" הוא בעיני אחד העיתונים המשובחים שאי פעם עיינתי בהם. כמותו גם המגזין "ספקטייטור"    רק להתקנא בשפה הצחה בה נדפסים הפרסומים    אצלנו יש ומשולבים במאמרי דעה, גידופים, כל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il