|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
16,298 בדיקות, 28 חולים [צילום: קאת'י ווילנס, AP] "אני מרגישה בטוחה" [צילום: קאת'י ווילנס, AP]

שלושה שבועות לאחר הפתיחה מחדש של בתי הספר

חזרה בריאה ללימודים בניו-יורק

מספר מקרי הקורונה שהתגלו עד כה בבדיקות מדגמיות הוא אפסי - אם כי נבדקים בעיקר מורים, שכן רוב ההורים טרם הסכימו לבדיקת ילדיהם ניו-יורק טיימס מתאר תוכנית ברורה של העירייה לביצוע הבדיקות ולתגובה לגילוי המחלה, העשויה להוות דוגמה ליתר חלקי ארה"ב
21/10/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות

שלושה שבועות לאחר הפתיחה המחודשת של בתי הספר הציבוריים בעיר ניו-יורק, הנתונים מצביעים על מספר נמוך להפתיע של מקרי קורונה – מדווח (20.10.20) ניו-יורק טיימס. 16,348 מורים ותלמידים נבדקו, התקבלו תוצאות של 16,298 – ורק 28 מקרי קורונה: 20 אנשי צוות ושמונה תלמידים. בברוקלין וקווינס, מוקדי התפרצות הקורונה הנוכחיים בעיר, נערכו 3,300 בדיקות ורק ארבע היו חיוביות. העיר כולה הייתה מוקד הגל הראשון בארה"ב, עם 20,000 מתים.

אם התלמידים יוכלו להמשיך להגיע לכיתות, זה אומר שההורים יוכלו להמשיך לצאת לעבודה – מה שיעניק דחיפה לכלכלה המקרטעת של העיר. אם מגמה זו תימשך, הרי שפעולותיה של ניו-יורק למען 1.1 מיליון התלמידים במערכת הציבורית יוכלו לשמש כדוגמה לבתי ספר בכל רחבי ארה"ב. במערכת הבריאות העירונית אומרים שהנתונים הראשוניים מעודדים, אך מזהירים שאין כל ערובה שהם יישארו כאלה.

בחודש שעבר הייתה ניו-יורק העיר הגדולה הראשונה בארה"ב שחזרה ללימודים פרונטליים. כמחצית מתלמידי העיר נמצאים כעת במערכת משולבת של למידה מרחוק ולמידה בכיתות, במטרה להקטין את מספר התלמידים הנוכחים פיזית בכיתה. בכמה מן השכונות היותר-עשירות בעיר עדיין לא נפתחו הכיתות, מחשש שהדבר מסוכן מדי ובשל בעיות לוגיסטיות. לעומת זאת, כמה מן המחוזות הגדולים בפלורידה חזרו גם הם להוראה פרונטלית.

שמירת שיעור ההדבקה הנמוך בבתי הספר תלוי במאמציה הכלליים של העיר להכיל את הקורונה, מדגיש הטיימס. חלק מן המומחים קוראים לבצע לעיתים קרובות בהרבה את הבדיקות המדגמיות בבתי הספר – צעד שהעירייה שוקלת – כדי להגדיל את הסיכוי לגילוי מוקדם של התפרצות נוספת. נכון לעכשיו מבוצעות רוב הבדיקות מחוץ לבתי הספר, וגם הן מעודדות: מבין 37,000 אנשי סגל שנבדקו, רק 180 נמצאו חיוביים. בעיר כולה נמצאו חיוביים 198 תלמידים בבתי ספר ציבוריים מאז 8.9.20.

מדיניות הבדיקות החדשה בבתי הספר, אשר הופעלה ב-9.10.20, קובעת ש-20%-10% מאוכלוסיית בית הספר ייבדקו אחת לחודש, תלוי בגודלו. התוכנית מופעלת ב-1,600 בתי הספר הציבוריים ולא ב-260 בתי הספר הפרטיים. כמה מומחים מטילים ספק ביעילותה של שיטה זו, באומרם שהיא עלולה להחמיץ התפרצות נרחבת. אחד המחקרים מציע לבדוק מחצית מן התלמידים פעמיים בחודש. נשיא ארגון המורים העירוני, מייקל מולגרואו, אמר כי העירייה בוחנת את האפשרות להגדיל את תדירות הבדיקות לשלוש בחודש.

גילוי של חולה קורונה, בין אם מדובר בתלמיד ובין אם מדובר במורה, מכניס לפעולה את העירייה. מקרה אחד גורם לסגירת הכיתה בה התגלה; שתי מקרים ויותר בחלקים שונים של בית הספר יכולים להוביל לסגירתו המלאה. לפחות 25 בתי ספר נסגרו זמנית מאז החזרה ללימודים, אך בסוף השבוע שעבר היו רק שלושה כאלה.

מושל ניו-יורק, אנדרו קומו, הורה להגדיל את מספר הבדיקות בבתי הספר השוכנים בסמיכות למוקדי התפרצות והן ייערכו פעם בשבוע במקום פעם בחודש. הוא גם הודיע, כי המדינה תשלח לעיר 200,000 ערכות לבדיקה מהירה כדי לסייע במאמץ זה. "מדובר בפעולות איזון סבוכות מאוד", אומר ד"ר ג'יי וארמה, יועצו לענייני בריאות של ראש העירייה, ביל דה-בלאסיו. "בחרנו את הגישה השמרנית ביותר האפשרית".

תוכנית הבדיקות העירונית תלויה בהסכמת ההורים לבדיקת ילדיהם. אם אין מספר מספיק של הסכמות בבית ספר מסוים, ניתן לחייב למידה מרחוק של תלמידים שהוריהם סירבו לאפשר להם להיבדק. עד כה שלחו רק 72,000 הורים טפסי הסכמה, מתוך 500,000 תלמידים הלומדים בכיתות לפחות יום אחד בשבוע. כתוצאה מכך, בבדיקות הנוכחיות יש ייצוג-יתר של מורים ואנשי סגל ביחס לחלקם בכלל הנוכחים בבתי הספר.

פקידי העירייה צופים, כי בקרוב יעלה מספר התלמידים שניתן יהיה לבדוק, אבל לדברי וארמה – ייצוג היתר של המבוגרים בבדיקות אינו בהכרח בעייתי. לדבריו, ניתוח הנתונים מבריטניה, גרמניה ואוסטרליה מעלה, כי המבוגרים נמצאים בסיכון גבוה יותר להביא את הקורונה לבתי הספר. הטיימס מציין, כי אכן קיים קונצנזוס בקרב המדענים, ולפיו ילדים מפיצים את המגיפה פחות מאשר נערים ומבוגרים.

סגירת חלק מן הכיתות ובתי הספר הייתה צפויה, אומרים בעירייה, בשל הגישה הזהירה שלה כלפי כל גילוי של חולה קורונה. אבל הדבר הוביל לבלבול ולתחושה של חלק מן ההורים לפיה הם שרויים באפילה לגבי המתרחש בבתי הספר של ילדיהם. בחלק מן המקרים נמסרו להורים הודעות הסגירה רק ברגע האחרון, וחלקם (למשל בבית ספר בברוקלין) לא קיבלו הודעות כלל משום שאינם מחוברים לאינטרנט.

העירייה מקבלת את המידע על חולי קורונה בבתי הספר באמצעות הבדיקות בהם עצמם, או – מה שיותר נפוץ כרגע – כאשר מורה או הורה מודיע לבית הספר על מחלה. המידע מועבר לעובדי המחלקות הרלוונטיות בעירייה, המקימים צוות הפועל יחד עם בית הספר לשם תחילת פעולות האיכון של הבאים במגע עם החולים. ג'ואנה שמולקובסקי, שבנה לומד בבית ספר ציבורי בברונקס, אמרה לטיימס שהיא התפעלה מאמצעי הבטיחות שנקט בית הספר. "אני מרגישה בטוחה, וכך גם ידידי ששולחים את ילדיהם לבית הספר".

תאריך:  21/10/20   |   עודכן:  21/10/20
איתמר לוין
+97% מהזקנים חיים בקהילה, 50% מבקשים לשוב לפעילות בחוץ
21:07 21/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כך דיווח לוועדת הקורונה מרכז השלטון המקומי  ▪  יו"ר הוועדה: חשוב להימנע מהתגוננות-יתר, שיגרום לקשישים פחד מוגזם, חרדות וחוסר תקשורת עם בני המשפחה. הם צריכים לחיות!"
([צילום אילוסטרציה: נתי שוחט/פלאש 90])
+קבינט הקורונה לא קיבל כל החלטה
20:09 21/10/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ישיבת הקבינט הסתיימה לאחר שעות של דיון מבלי שחברי הקבינט הגיעו להכרעה בשאלת פתיחת הלימודים בכיתות הנמוכות  ▪  דיון נוסף - רק ביום ראשון  ▪  צוות מומחים: כשיוחזרו הלימודים בכיתות הנמוכות יש להחזירה בהדרגה - כיתות א'-ב' תחילה ורק אחרי שבועיים כיתות ג'-ד' ותוך משטר ריחוק והפרדה מרביים
נתניהו. נדהם מהממצאים על ילדים [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
מראה שלא יחזור בקרוב - ילדים בבית ספר [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
+למכור ספרים בעיצומה של מגיפה
18:14 21/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חנויות ספרים עצמאיות בארה"ב מתקשות לשרוד את הקורונה  ▪  התקווה שלהן: עונת החגים ובמיוחד זכרונותיו של ברק אובמה, מדווח ניו-יורק טיימס
(מערב הוליווד, קליפורניה [צילום: כריס פיזלו, AP])
+בדיקות קורונה ישובו להתבצע בשני מטושים
16:19 21/10/20  |  עידן יוסף
על פי הנחיה חדשה של משרד הבריאות, מהיום חוזרים לבדיקות קורונה עם שני מטושים לכל נבדק. בדיקה במטוש אחד עלולה לפגוע בדיוק הבדיקות, וכעת משהוסר החשש למחסור ניתן לבדוק בשניים.
+איגוד רופאים: ילדים מתחת גיל 10 אינם מחולל הדבקה
16:10 21/10/20  |  עידן יוסף
איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית: העדויות האפידמיולוגיות מישראל והעולם ברורות - ילדים מתחת לגיל 10 והלימודים שלהם במערכת החינוך אינם המנוע העיקרי להעברת קורונה בקהילה. סגירת מערכת החינוך לילדים עד גיל 10 גורמת נזק חמור לבריאות הציבור. יש לפתוח בהקדם האפשרי לימודים א'-ד', בקפסולות.
+"אם המצב ידרדר - נטיל הגבלות מחדש"
13:32 21/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שר האוצר ידרוש פתיחת מספרות וחנויות רחוב כבר ביום ראשון  ▪  ראש המל"ל: "נמצאים בירידה בתחלואה, אבל המספרים עדיין גבוהים"
(קבינט הקורונה. בדרך להקלות הבאות? [צילום: לשכת ראש הממשלה])
+טעם החיים
13:14 21/10/20  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
במבחן ההישגים: ביבי ראש הממשלה האחד והיחיד  ▪  הדובדבן והקצפת - במבחן ההיסטורי הלאומי: התורה הוכיחה את קיום עמנו במשך אלפי שנים ללא כל טריטוריה ותנאים פיזיים  ▪  עם ישראל חי!
(התורה היא חיינו [צילום: דוד כהן, פלאש 90])
+הרמטכ"ל: "צה״ל רתום למלחמה גם באויבים וגם בקורונה"
13:09 21/10/20  |  מירב ארד
הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי אמר בביקור בבית החולים רמב"ם בחיפה: "אנחנו מציינים שני אירועים משמעותיים: הראשון- מנהרה שאותרה ונחשפה ברצועת עזה שמראה שהאיומים לא נעלמו. אלו 24 שעות של פעילות בכלל הגזרות- יש אתגרים מלבד הקורונה, ואנחנו נחושים לטפל באיומים הקיימים ובאלו שעוד שוקלים לעשות. השני- מפקדת אלון שהגיעה לשיא היכולת, וכיום היא מגיעה לכל חולה מאומת. זה סיפורו של צה״ל- ביד אחת נלחם באיומים המבצעיים וביד השנייה נלחם בקורונה. צה״ל רתום למלחמה גם באויבים וגם בקורונה - בכל מקום שיש לנו יתרון אנחנו שם".
+1,721 דו״חות נרשמו ביממה החולפת בגין ההפרות השונות
11:55 21/10/20  |  מירב ארד
ביממה החולפת (20.10.2020) נרשמו ע״י המשטרה 1,721 דו״חות בגין ההפרות השונות. מרביתם בגין אי עטית מסיכה במרחב הציבורי - 1,559 דו"חות, ובהם גם 44 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד וכן 69 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק.
+דרעי: "מרן היה קורא לכולם לשמור על ההנחיות"
11:10 21/10/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "אם היה צריך לסגור את בתי הכנסת הוא היה אומר לסגור"  ▪  קבינט הקורונה ידון בשלב ההקלות הבא וחזרת בתי הספר על-רקע המחלוקת בין משרד הבריאות למשרד החינוך  ▪  ח"כ קיש: "ההחלטה על שלב ההקלות הבא, אם יקרה, תגיע רק בשבוע הבא"
([צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+ליברמן: "מתווה לפתיחת הישיבות יש, מתווה לבתי הספר אין"
09:32 21/10/20  |  מירב ארד
יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, על רקע פתיחת הישיבות, כתב כעת בחשבון הטוויטר שלו: "מתווה לפתיחת הישיבות יש, מתווה לבתי הספר אין.
לא ייתכן שנמצא מתווה לפתיחת הישיבות בזמן שרוב ילדי ישראל נשארים תקועים בבתים. בתוכנית המומחים של ישראל ביתנו גובש מתווה הגיוני לפתיחת מערכת החינוך לפי שכבות גיל ונתוני תחלואה. כל מה שנדרש הוא להתגבר על השיקולים הפוליטיים ולממש אותה".
+הדור "האבוד"
08:42 21/10/20  |  זהר טל   |   לרשימה המלאה
הצעירים שלנו הם דור מפואר  ▪  אל תזלזלו בהם ואל תתנשאו עליהם כמו לפיד  ▪  הם יודעים להסתדר ויודעים לדאוג לעצמם
(לטובת עתיד טוב יותר [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+צו השעה - הכשרות מקצועיות
08:26 21/10/20  |  אבי נחמני   |   לרשימה המלאה
שיעור הצעירים הנרשמים כדורשי עבודה עד גיל 24 קפץ ל-20.5% בעוד בתחילת המגיפה בחודש מרס עמד על 17.1%  ▪  בסך-הכל שיעור דורשי העבודה הצעירים עד גיל 34 הגיע בחודש ספטמבר ל-49.5%
(צו השעה [צילום: שירות התעסוקה])
+שיעור הנדבקים המאומתים - 3%
08:00 21/10/20  |  עידן יוסף
1,165 מאומתים חדשים אתמול - 3% מכלל הבדיקות. 41,193 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול (20.10). 591 חולים שמצבם מוגדר קשה. 229 מונשמים. 2,278 מתים במצטבר מפרוץ המגפה. קבינט הקורונה צפוי להתכנס בשעה 12:00.
+שיעור לחיים: כדאי להיות בריון
07:52 21/10/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מוסדות לימוד חרדיים ממשיכים לפעול תוך צפצוף על החוק, בעוד מערכת החינוך הממלכתית אינה עושה דבר כדי למזער את הנזקים הקשים וארוכי הטווח שגורמת הקורונה
(הפערים יתרחבו [צילום אילוסטרציה: אבשלום ששוני, פלאש 90])
+מרכז השלטון המקומי: תנו לנו סמכויות במאבק בקורונה
07:07 21/10/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רשויות מקומיות: אנו מכירים טוב מהשלטון המקומי את הצרכים והמורכבות, ופועלים מהר יותר. יו"ר ועדת הקורונה: ראינו שראשי רשויות הצליחו להתמודד בצורה טובה יותר עם המשבר בערים שלהם מאשר הצליח השלטון המרכזי
(ח"כ יפעת שאשא-ביטון [צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חזרה בריאה ללימודים בניו-יורק
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
ניהול אחר למשבר הקורונה? - מזה זמן קוראים ראשי הרשויות המקומיות להעניק להם סמכויות ניהול, אכיפה והטלת מגבלות בהתאם לעריהם. ועדת הקורונה, ויו"ר הוועדה, יפעת שאשא ביטון אמרה כי "זה לא סוד שנאמר כבר בתחילת הדרך שבשביל להתמודד בצורה טובה יותר עם ניהול המשבר עלינו להעניק סמכויות לראשי הרשויות כולל כלים, ליווי ותקציבים לרשויות חלשות הנדרשות לכך".
21/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הקורונה דנה (יום ג', 20.10.20) במדיניות בדיקות הקורונה בארץ. היו"ר יפעת שאשא ביטון: "אם מספר המאומתים היא פועל-יוצא של כמות הבדיקות, מה המשמעות של מספר זה בקבלת ההחלטות". הוסיפה ושאלה: "מהי מדיניות הבדיקות? מה היקף הבדיקות באזורים אדומים היום אל מול התקופה שלפני הסגר? האם ביישובים שהיו אדומים יש פחות נבדקים היום ולכן גם פחות מאומתים? בלתי נתפס שנתונים אלו שביקשה הוועדה לא הגיעו בצורה מעובדת".
20/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לבחינת כשלים בתחום הצרכנות, בראשות ח"כ הילה שי וזאן, התכנסה (יום ג', 20.10.20) לישיבתה הראשונה שהוקדשה לטיפול בהחזר כספי לצרכנים על טיסות שבוטלו. הדיון התקיים על-רקע התיקון לחוק פיצוי וסיוע בביטול טיסה ("חוק טיבי") שאישרה ועדת הכלכלה, לפיו החל מהראשון באוקטובר צריכות חברות התעופה להתחיל להחזיר כספים ללקוחות על טיסות שבוטלו בתקופת הקורונה, ולנוכח טענות כי צרכנים רבים טרם קיבלו את כספם בחזרה.
20/10/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
"ועדת השרים צפויה להסיר עוד היום את המגבלות ממרבית הישובים שהוגדרו אזור מוגבל" - כך אמר (יום ג', 20.10.20) המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו בדיון בוועדת חוקה לקראת הדיון שייערך בהמשך היום בקבינט הקורונה.
20/10/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח, קיימה (יום ג', 20.10.20) דיון על ההיערכות של משרד הבריאות למתן חיסוני שפעת לילדים ומבוגרים ברקע ההתמודדות עם נגיף הקורונה. בדיון הוצג דוחות המבקר שנכתבו בנושא החיסונים המצביעים על שורות ליקויים בהיערכות.
20/10/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
רשימות נוספות   /   מגיפת הקורונה  /  מי ומי  
ביבס: לא נמתין לממשלה עם ה'רמזור'  /  איציק וולף
אושרר ההסכם עם טייסי אל-על  /  איתמר לוין
מתווה כיתות א'-ד': 18 ילדים בכיתה  /  איציק וולף
אכזרים על רחמנים  /  אביתר בן-צדף
תסכול ותשישות במקום תקווה ואחדות  /  איתמר לוין
ילדים רעבים בישראל - בגלל הקורונה  /  יוסי דהאן, סראב אבו-רביעה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il