|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
לא רק קריאה בקלפים - 5 שימושים בקלפים
כתיבת המומחים
איך מלבישים את הבית? טרנד עיצוב הקירות
בנימין נתניהו, 1996. קיבל 50.5% [צילום: פלאש 90] בנימין נתניהו, 2020. קיבל 48.7% [צילום: ישראל מארק סלם, פלאש 90]

שישה בשישי / Enough Is Enough

נתניהו חייב ללכת. אלה הסיבות

בגלל שלרוב הציבור אין אמון בו ולכן אין לו רוב בכנסת בגלל שהוא מפגין נטיות דיקטטוריות מדאיגות בגלל כשלונו המהדהד במאבק בקורונה בגלל התקפותיו האינטרסנטיות על מערכות האכיפה והמשפטי בגלל שאירן מתקדמת לנשק גרעיני ואין פתרון כלשהו מול הפלשתינים ובגלל ש-11.5 שנים הן יותר מדי זמן
23/10/2020  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   ממשלה 35   |   תגובות
התמיכה בבנימין נתניהו לראשות הממשלה
המודד
הכנסת ה-21
הכנסת ה-22
הכנסת ה-23
הכנסת ה-24
קולות בעד נתניהו
1,959,918
2,011,843
2,220,428
1,856,800
או 2,130,680
מכלל הקולות
49.7%
46.6%
48.7%
42.1% או 48.3%
קולות נגד נתניהו
1,983,336
2,299,259
2,332,733
2,176,880
או 2,450,770
מכלל הקולות
50.3%
53.4%
51.3%
57.9% או 51.7%
מנדטים בעד נתניהו
60
56
58
53 או 59
מנדטים נגד נתניהו
60
64
62
61 או 67


חוסר אמון
מי לא מוכן לשבת איתו [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

חוסר האמון הנרחב בנתניהו בא לידי ביטוי עמוק במשבר הקורונה – וזה עולה בחיי אדם. חלק משמעותי מן הציבור אינו מאמין לכך שהוא פועל בכנות, במיוחד במה שנוגע מצד אחד לניסיון להגביל הפגנות נגדו, ומצד שני לאוזלת היד מול החרדים בהם הוא תלוי פוליטית. לחוסר האמון הזה יש חלק מרכזי מאוד בהפרת ההנחיות, שמשמעותה היא יותר חולים ויותר מתים. אי אפשר לנהל משבר לאומי כאשר אין אמון מלא בהנהגה

בנימין נתניהו והליכוד טוענים, כי רוב הציבור בחר בו לראשות הממשלה. זהו שקר. הנתונים המספריים החד-משמעיים משלוש מערכות הבחירות האחרונות מלמדים, כי רוב הציבור הצביע נגד נתניהו. זה נע בין 50.3% בבחירות לכנסת ה-21 לבין 53.4% בבחירות לכנסת ה-22; הכנסת ה-23 מצויה באמצע – 51.3% הצביעו נגד נתניהו. הנתונים המלאים, על בסיס הקולות שניתנו למפלגות שעברו את אחוז החסימה, מופיעים בטבלה המצורפת. תומכי נתניהו הם הליכוד, ימינה, הבית היהודי, ש"ס ואגודת ישראל; מתנגדי נתניהו הם כל השאר (כולל אביגדור ליברמן).

נכון, הבחירות בישראל הן מפלגתיות ולא אישיות, אך ברור מעל לכל ספק ששלוש מערכות הבחירות האחרונות התמקדו בשאלה אחת: בעד או נגד נתניהו. לא רק אני אומר את זה; נתניהו והליכוד עצמם טענו את זה בבג"ץ, בדיון בעתירות נגד הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו. הם אמרו כי שמו של נתניהו הופיע על פתק הליכוד וכי בשל כך ברור שהציבור בחר בו. הם אומרים את זה שוב ושוב בטענה (הכוזבת אף היא), כאילו מיליוני הקולות שניתנו לנתניהו שוללים מבית המשפט את הסמכות לשפוט אותו ואולי להביא להדחתו. ואם תאמרו שמדובר במיעוט קטן נגד נתניהו – נזכיר שבבחירות 1996 גבר נתניהו על שמעון פרס בתוצאה של 50.5% מול 49.5%.

בנימין נתניהו הוא הסיבה האחת ויחידה לכך שכבר שנתיים אין לנו ממשלה של ממש. הוא הקדים את הבחירות לכנסת ה-21 בניסיון לסנדל את הפרקליטות בהגשת כתב האישום נגדו. איתו, ואיתו בלבד, מסרבים לשבת ליברמן ויאיר לפיד. ליברמן היה נכנס לממשלת ליכוד תחת כל מנהיג אחר, וכך הייתה מוקמת ממשלת ימין יציבה כבר בתחילת 2019 – שזה מה שבאמת רוצים רוב הבוחרים לפי התוצאות בשנתיים האחרונות. ושימו נא לב לכך, שכמה מגדולי מתנגדיו של נתניהו הם מי ששירתו בתפקידים בכירים בממשלותיו ובהם ליברמן, לפיד ומשה יעלון; או תחתיו ובראשם בני גנץ, גבי אשכנזי וצבי האוזר. כלומר: מי שמכירים היטב את נתניהו – הם אלו שאין להם אמון בו.

חוסר האמון הנרחב בנתניהו בא לידי ביטוי עמוק במשבר הקורונה – וזה עולה בחיי אדם. חלק משמעותי מן הציבור אינו מאמין לכך שהוא פועל בכנות, במיוחד במה שנוגע מצד אחד לניסיון להגביל הפגנות נגדו, ומצד שני לאוזלת היד מול החרדים בהם הוא תלוי פוליטית. לחוסר האמון הזה יש חלק מרכזי מאוד בהפרת ההנחיות, שמשמעותה היא יותר חולים ויותר מתים. אי-אפשר לנהל משבר לאומי כאשר אין אמון מלא בהנהגה; זו הייתה הסיבה שהמפלגה השמרנית הדיחה את נוויל צ'מברליין ממש ביום בו גרמניה פלשה לצרפת, להולנד ולבלגיה.

אפילו אם נתניהו היה זוכה לרוב – וכאמור, הוא לא זכה בו – מותר לציבור לשנות את עמדתו ולדרוש ממנו להתפטר. זה בדיוק מה שקרה לגולדה מאיר: בדצמבר 1973 היא ניצחה בבחירות שאחרי מלחמת יום הכיפורים, ואחרי ארבעה חודשים בלבד נאלצה להתפטר בלחץ דעת הקהל. גם בלי להאמין לנתוני הסקרים האחרונים, ברור שרוב הציבור אינו רוצה את נתניהו בראשות הממשלה – ובמדינה דמוקרטית די בכך כדי שהוא יפנה את מקומו. על אחת כמה וכמה, כאשר חוסר האמון הזה פוגע בצורה אנושה ביכולת להתמודד עם מגיפה קטלנית המאיימת למוטט את כלכלת ישראל.

נטיות רודניות
מי בפנים ומי בחוץ [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

בנימין נתניהו מאמין בדמוקרטיה – כל עוד היא משרתת אותו. ראו כיצד הוא מבטיח מזה תריסר שנים שלא יצמח בליכוד אף אדם שיוכל להתמודד מולו. את יריביו הוא שולח למשרד האוצר – בית הקברות לקריירה פוליטית – ואז מתפקד בעצמו בתור שר-על לענייני כלכלה; ראו כיצד ישראל כ"ץ הפך לנער פוסטר בנושא התקציב. יריבים אחרים הוא דואג לדחוק לשוליים: בממשלת הג'ובים הנוכחית נמצא מקום למירי רגב, דודי אמסלם, אורלי לוי-אבקסיס, גילה גמליאל וצחי הנגבי – אבל לא לגדעון סער, ניר ברקת ואבי דיכטר, וכמובן לא לנפתלי בנט. מלחכי פנכה נטולי כישרון יושבים ליד שולחן הממשלה בעת המשבר הגדול ביותר מזה 70 שנה, בעוד בעלי יכולות מוכחות מיובשים בספסלים האחוריים או באופוזיציה.

לאורך משבר הקורונה ניסה נתניהו לנהל את המדינה לבדו, כאילו אין ממשלה ואין כנסת. הוא נהג להופיע בפני התקשורת ולהכריז על צעדים עוד בטרם הונחו על שולחן הממשלה, וכאשר לאחר הבחירות האחרונות נדרש גם לקבל את אישור הכנסת – היו לו טענות כלפי היועץ המשפטי לממשלה. בהופעותיו בפני התקשורת סירב נתניהו תחילה לענות על שאלות, ולאחר מכן תקף עיתונאים שהעזו להציג שאלות קשות שלא נראו לו.

את המגעים עם איחוד האמירויות ובחריין ניהל נתניהו לבדו, בלא ליידע אפילו את בני גנץ (ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון) וגבי אשכנזי (שר החוץ) – ועוד הייתה לו החוצפה לומר, שהוא חשש מהדלפות מצד מי שהיו רמטכ"לים ויושבים גם היום על סודותיה הכמוסים ביותר של המדינה. הוא גם חתם על ההסכמים עם שתי המדינות, ורק בדיעבד הביאם לאישור הממשלה והכנסת – התנהגות מובהקת של רודן, הרואה ברשויות כמטרד או במקרה הטוב ככלי למילוי רצונותיו.

משבר הקורונה
זקוק לקולות שלהם [יונתן זינדל, פלאש 90]

ההליך כולו כאוטי, עם זגזוגים בלתי פוסקים, עם החלטות שמתקבלות ומתבטלות כהרף עין, עם אנשי מקצוע שדעתם נרמסת, עם הוראות המצביעות על ניתוק מוחלט מהמציאות, עם הדלפות בשידורי חי מדיוני הממשלה וקבינט הקורונה. ואילו הטיפול הכלכלי במשבר מקרטע, כאשר נתניהו הוא היחיד המונע העברת תקציב מדינה מסודר

די בכישלון העצום בניהול משבר הקורונה כדי לשלוח הביתה את נתניהו. הגל הראשון עבר בהצלחה יחסית, בהחלט בזכותו של נתניהו. אך כשם שהוא זכאי לקרדיט על אותה הצלחה, כך הוא נושא באחריות לכישלון שבא אחריה. הכישלון ברור ביותר: ישראל הייתה המדינה הראשונה בעולם המפותח שנאלצה להיכנס לסגר שני, כאשר מספר הנדבקים היומי בה היה הגבוה ביותר בעולם ביחס למספר התושבים. ואם ההתנהלות הנוכחית של הממשלה ושל האזרחים תימשך, סגר שלישי הוא רק עניין של זמן.

נכון, יש חוסר משמעת משווע מצד חלקים נרחבים בציבור – חרדים, מפגינים, רוחצים בים, בליינים במסעדות. התופעה הזאת נובעת בחלקה מן הברדק וה"יהיה בסדר" הרגילים שלנו, אך בחלקה גם מחוסר האמון במקבלי ההחלטות ומאוזלת-היד של רשויות האכיפה. חלק מחוסר האמון הוא פוליטי, ונובע מכך שכאמור רוב הציבור אינו רוצה את נתניהו בראש הממשלה. זאת, לצד החלטות שלו הנראות כנובעות לחלוטין משיקולים פוליטיים ואישיים: הן המאבק העיקש שלו נגד ההפגנות (המוצדק כשלעצמו, אך נראה רע מאוד), הן התעלמותו מהפרות התקנות בידי אנשי לשכתו ואפילו מצד שרה בממשלתו (גילה גמליאל), ובעיקר הימנעותו עד כה מצעדים ממשיים נגד ההפרות במגזר החרדי (כי הוא צריך אותם כדי לתקוף את רשויות האכיפה ובתי המשפט, ואולי גם לחלץ אותו באמצעות החוק הצרפתי או נשיאות המדינה).

הפוליטיקה האנוכית של נתניהו היא רק חלק מן ההסבר. חוסר האמון נובע גם ובעיקר בשל שורה של תופעות חמורות ופסולות, שהוא נושא באחריות ישירה להן. ההליך כולו כאוטי, עם זגזוגים בלתי פוסקים, עם החלטות שמתקבלות ומתבטלות כהרף עין, עם אנשי מקצוע שדעתם נרמסת, עם הוראות המצביעות על ניתוק מוחלט מהמציאות, עם הדלפות בשידורי חי מדיוני הממשלה וקבינט הקורונה. ואילו הטיפול הכלכלי במשבר מקרטע, כאשר נתניהו הוא היחיד המונע העברת תקציב מדינה מסודר. וכך, עם מיליון מובטלים, קריסה של הפעילות בקרוב ל-30% ברבעון השני, גרעון תקציבי שיגיע השנה ליותר מ-100 מיליארד שקל ויחס חוב-תוצר המתקרב ל-80% - המדינה מתנהלת לפי תקציב שהוכן בשנת 2017. זוהי רשלנות פושעת.

לצד זאת, המשטרה יוצרת יחס ברור של איפה ואיפה, תוך שהיא מבקשת מפורעי חוק להיות נחמדים ולהישמע להוראותיה. גם כאן ניכר העדרה של יד מכוונת מצד הדרג המדיני, שאמור היה להנחות את המשטרה להפעיל את כל סמכויותיה ואמצעיה להבטחת שמירת המגבלות שנקבעו כחוק. ואילו הפרקליטות עומדת מן הצד, כאילו המשבר אינו נוגע לה: כתב אישום אחד ויחיד עד כה על הפרת מגבלות הקורונה, והימנעות ממתן תשובות ברורות לסוגיות הכלכליות שיצר המשבר. לזה נתניהו אחראי באופן עקיף, כמי שעומד בראש הרשות המבצעת.

נגד שלטון החוק
הוא מינה אותם [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה ברציפות כבר 11 שנים, שישה חודשים ו-22 ימים. זה די והותר זמן כדי להילחם נגד הדלפות מן המשטרה והפרקליטות, כדי לדון בסמכויות בית המשפט העליון, כדי לחשוב על תהליך בחירת השופטים, בקיצור – כדי לעשות את כל מה שהוא עושה כעת. אבל נתניהו לא נגע בכל הנושאים הללו גם כאשר עלו על סדר היום

ראש ממשלה מכהן אינו יכול להתקיף רשויות עליהן הוא ממונה. זה אמור להיות היגיון פשוט ביותר. התקפה שכזאת היא כמו שיד ימין תרביץ ליד שמאל. חוץ מזה, ראש ממשלה איננו פרשן שרק נותן עצות, ואיננו איש אופוזיציה שרק מותח ביקורת. אם הוא חושב שמשהו טעון תיקון – ייכבד ויתקן. על אחת כמה וכמה שראש ממשלה הניצב בפני כתב אישום חמור, אינו יכול להשתלח במי שחקרו אותו והעמידו אותו לדין, ואינו יכול להלך אימים על מי שעומדים לשפוט אותו. אם יש לו טענות לגיטימיות – ייכבד ויציגן בבית המשפט, כמו כל נאשם אחר. ואם טענותיו הן לצורכי תעמולה בלבד, הן פסולות מלכתחילה.

בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה ברציפות כבר 11 שנים, שישה חודשים ו-22 ימים. זה די והותר זמן כדי להילחם נגד הדלפות מן המשטרה והפרקליטות, כדי לדון בסמכויות בית המשפט העליון, כדי לחשוב על תהליך בחירת השופטים, בקיצור – כדי לעשות את כל מה שהוא עושה כעת. אבל נתניהו לא נגע בכל הנושאים הללו גם כאשר עלו על סדר היום, והוא זה שמנע כל עיסוק בהם לאורך שנים. תשאלו את איילת שקד. אני לא מביע כאן דעה לגופן של הסוגיות הללו, אלא מציין את העובדה שנתניהו נזכר בקיומן רק כאשר היה לו נוח לצאת נגד מערכות האכיפה והמשפט. זה לבד יוצר ספק כבד מאוד בנוגע למידת הכנות שלו, בלשון המעטה.

מותר לנתניהו לחשוב שהוא נרדף, למרות שזה מגוחך למדי כאשר מדברים על מי שמכהן בראשות הממשלה יותר מכל אחד מקודמיו, וששתי הקדנציות שלו מתקרבות ל-20% משנותיה של המדינה. מותר לנתניהו לחשוב שנקשר קשר נגדו, למרות שזה מגוחך למדי כאשר זוכרים שהוא מינה את אביחי מנדלבליט ורוני אלשיך, שבתקופת כהונתו מונה שי ניצן ושתחת ממשלותיו מונו 13 מבין 15 שופטי בית המשפט העליון. מותר לו לחשוב כך – אבל כראש הממשלה יש מגבלות משמעותיות על מה שמותר לו להגיד. כאן חייבת להיות הפרדה בין בנימין נתניהו לבין ראש הממשלה. ההתקפות שלו על המערכת מלמדות, שהוא מעדיף את כובעו כאזרח וכנאשם – ולכן עליו לוותר על כובעו כראש הממשלה.

המזרח התיכון
קרובה יותר לנשק גרעיני [משרד ההגנה האירני]

ההסכמים עם איחוד האמירויות ובחריין והאפשרות הסבירה שיתרחבו למדינות נוספות, הם הישגים עליהם ראוי נתניהו לכל שבח. הוא עומד בראש הממשלה שהשיגה ואולי תשיג אותם, הוא ניהל בעצמו חלק מן המגעים, הוא בכלל מרחיב בצורה מרשימה את יחסיה של ישראל ברחבי העולם.

לצד זאת, נתניהו נכשל בשתי הזירות המזרח-תיכוניות החשובות ביותר: אירן והפלשתינים. נתניהו צדק לחלוטין בדגש ששם על תוכנית הגרעין האירנית ובביקורתו הקשה על ההסכם בו למעשה נתן ברק אובמה לאירן את האפשרות להגיע לפצצה גרעינית – גם אם בדחייה מסוימת. החלטתו של הנשיא דונלד טראמפ להוציא את ארה"ב מההסכם ולהפעיל לחץ אדיר על אירן, הייתה הצלחה של נתניהו. אבל מאז, אירן רק התקרבה יותר להשגת פצצה, ולפחות בינתיים לא נראה שהיא מוכנה לחזור לשולחן המו"מ ולהגיע להסכם שבאמת ימנע ממנה נשק גרעיני, ינטרל את יכולתה הבליסטית ויפסיק את חתרנותה והטרור שלה ברחבי האיזור. ככל שידוע לנו נכון לאוקטובר 2020, אירן יותר מסוכנת לישראל מאשר אי-פעם בעבר.

הנושא הפלשתיני ירד מסדר היום, אבל אין לראות בכך הצלחה. נרצה או לא נרצה – הפלשתינים פה ועלינו להגיע להסדר איתם. מאחר שלא נראה באופק סיכוי להסדר שכזה, ישראל חייבת לנהל את הסכסוך במישור האסטרטגי והטקטי כאחד: לקבוע מהם יעדיה העכשוויים מול הפלשתינים וכיצד להשיג אותם. כשלעצמי, אני סבור שהדרך היא כלכלה ועסקים, אבל לא זה העניין. נתניהו לא ניצל את ארבע שנותיו של ממשל טראמפ כדי להציג יוזמה כלשהי, איזשהו רעיון שאולי ימנע עוד אלימות ואולי יחליש משמעותית את חמאס, הג'יהאד האיסלאמי וחבר מרעיהם. בדחיינות אופיינית לו, הוא קיווה שלא יהיה צורך להתמודד עם הבעיה, וכאשר היא כן צצה – התשובות היו נקודתיות בלבד, אפילו כאשר ישראל יצאה למערכות קשות בעזה. סיר הלחץ הפלשתיני ממשיך לבעבע, ובסוף הוא יתפוצץ לנו בפרצוף.

זה די והותר
תודה על שירותך [צילום: דוד כהן, פלאש 90]

נתניהו הפך לנאשם, שגורלו האישי – באופן טבעי ביותר – נמצא במקום גבוה בסדר העדיפויות שלו ודוחק לאחור שיקולים של טובת המדינה. נתניהו הוביל את המדינה לכישלון במאבק בקורונה, שאת מחירו כולנו נשלם עוד שנים רבות. נתניהו איבד את אמונו של רוב הציבור ואת אמונם של רוב חברי הכנסת

ככל שידיעתי מגעת, הגבלת כהונה בדרג הפוליטי קיימת רק במדינות בהן יש משטר נשיאותי, כמו ארה"ב וצרפת. מרגרט תאצ'ר כיהנה כראש ממשלת בריטניה במשך 11.5 שנים רצופות, ואילו אנגלה מרקל תציין בחודש הבא 14 שנים רצופות כקנצלר גרמניה – שתי מדינות דמוקרטיות להפליא. לכן, ברמה העקרונית דומה שאין מקום להגבלת כהונה דווקא של ראש ממשלת ישראל.

אלא שבנימין נתניהו גורם להרהורים נוספים. הוא וחבריו לליכוד, וגם חלק לא מבוטל מאנשי הימין, התחילו לחשוב שהשלטון רשום על שמם בטאבו, ולא בחכירה ל-49 שנים אלא בבעלות לעולמי עד. זה מסביר מדוע עולות הצעות לפוליטיזציה של מינויים בכירים – משום שמציעיהן אינם חושבים לרגע שיום אחד פוליטיזציה כזאת תופנה נגד המחנה שלהם. זה מסביר מדוע כל כך הרבה אנשים בסביבתו הקרובה של נתניהו הסתבכו בפלילים – משום ששלטון ארוך מדי גורם לשכרון כוח ולתחושת היבריס. זה מסביר מדוע אין בליכוד שום יורש ראוי לשמו – משום ש-11 שנים מספיקות כדי לחסל התנגדות פנימית ולגרום למועמדים-בכוח להתייאש מסיכוייהם. זה מסביר מדוע בעיני חלק ניכר מתומכיו נתניהו הוא המשיח ובעיני חלק ניכר ממתנגדיו הוא השטן – משום שבשני הצדדים מתקשים לראות את המדינה בלעדיו.

עובדות אלו כשלעצמן אולי אינן מספיקות כדי שנתניהו ילך הביתה. מדובר באדם המוכשר ביותר שעמד אי-פעם בראש ממשלת ישראל, עם רשימת הישגים ניכרת ומכובדת. כפי שהראיתי כאן ערב בחירות אפריל 2019, כמעט בכל הפרמטרים מצבה של ישראל באותה עת היה טוב, ולעיתים טוב משמעותית, מאשר בתחילת עידן נתניהו. אבל מאז השתנה הרבה, ולא לטובה. נתניהו הפך לנאשם, שגורלו האישי – באופן טבעי ביותר – נמצא במקום גבוה בסדר העדיפות שלו ודוחק לאחור שיקולים של טובת המדינה. נתניהו הוביל את המדינה לכישלון במאבק בקורונה, שאת מחירו כולנו נשלם עוד שנים רבות. נתניהו איבד את אמונו של רוב הציבור ואת אמונם של רוב חברי הכנסת. במצב זה, הצעד הנכון היחיד הוא להודות לו מקרב לב על שירותו – ולדרוש ממנו לפנות את מקומו.

תאריך:  23/10/2020   |   עודכן:  24/10/2020
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו חייב ללכת. אלה הסיבות
תגובות  [ 54 ] מוצגות   [ 54 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסי מ.
23/10/20 12:32
 
מגיב ותיק
23/10/20 14:41
 
יוסי מ.
23/10/20 16:26
 
מגיב ותיק
24/10/20 13:07
 
יוסי מ.
24/10/20 21:50
 
מגיב ותיק
25/10/20 08:51
 
יוסי מ.
25/10/20 23:02
 
מגיב ותיק
26/10/20 00:23
 
יוסי מ.
28/10/20 18:02
 
יש העזתי שצופר...
31/10/20 21:34
 
הוא אמריקאי.
31/10/20 15:04
2
טירה
23/10/20 12:32
 
ארי כספי
24/10/20 16:49
 
דב קוטב
25/10/20 05:22
3
מגיב ותיק
23/10/20 12:42
 
א. וינשטיין
23/10/20 14:46
4
קאטו הזקן
23/10/20 13:30
5
MICKEY FINN
23/10/20 14:01
6
פלג א
23/10/20 14:03
7
אמותי
23/10/20 14:13
8
פרידה
23/10/20 14:13
 
א. וינשטיין
23/10/20 17:11
9
בני בנקר
23/10/20 14:24
10
איתמר הקטן
23/10/20 14:54
11
כוכי
23/10/20 15:06
12
העיתונאי הקטן
23/10/20 15:31
13
ביבאי
23/10/20 15:35
 
אמותי
23/10/20 15:58
 
שפן
28/10/20 08:17
14
הגעלת אותנו...
23/10/20 15:37
15
מ. עמיר
23/10/20 15:43
 
א. וינשטיין
24/10/20 08:47
16
טירה
23/10/20 15:49
17
א.ל. רמת-גן
23/10/20 15:51
 
קובי קובי
23/10/20 21:50
18
באום
23/10/20 16:05
19
בני בנקר
23/10/20 16:36
 
קובי קובי
23/10/20 22:34
20
רואה צאן
23/10/20 16:45
21
מראה-מראה
23/10/20 17:20
22
עמי לבנת
24/10/20 04:08
23
ישראל בר-ניר
24/10/20 04:50
24
איזי גרין
24/10/20 08:01
25
אורי... ..
24/10/20 18:13
26
איתמראמרררר
24/10/20 20:11
27
ביבי מתת אלוהים
25/10/20 08:46
28
יוסי4321
25/10/20 09:42
29
שמואל פישר
25/10/20 09:53
30
איתמראמרררר
25/10/20 11:12
31
למען האמת
25/10/20 12:09
32
חן45
25/10/20 14:09
33
יניב ברגמן
27/10/20 00:09
34
ממן מאיר
29/10/20 11:15
35
לקרוא השטויות
31/10/20 06:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 35
בהתאם להנחיית שר האוצר, ישראל כ"ץ, גיבש מ"מ מנכ"ל משרד האוצר, ערן יעקב, בשיתוף עם גורמי המקצוע מכלל האגפים במשרד, חבילת התאמות והטבות נוספות לרשת הביטחון הכלכלית:
22/10/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
"מפלגת כחול לבן ירדה לשוליים. אחרי שהם העבירו את החוק המטופש שקובע שעד 23 לדצמבר צריך להעביר את תקציב 2020, הם נאבקים על סיפורי לילה ולילה" - תוקף (יום ד', 21.10.20) שר האוצר, ישראל כ"ץ מפלגת כחול לבן בראיון לגלי צה"ל.
21/10/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה ליציאה המדורגת מהסגר ואמר: "היום אנחנו מתחילים את היציאה שלנו מהסגר. אנחנו יוצאים הפעם מהסגר בזהירות ובאחריות, בדיוק לפי המתווה שהוצע לנו על-ידי המומחים וע"י משרד הבריאות, כולל לגבי הערים האדומות. בניגוד למה שנטען בתקשורת, לא הסכמנו לשום שינוי במתווה שהוגש לנו ע"י המומחים, ואני דוחה בתוקף את הטענות על השיקולים הפוליטיים. לא היו שום שיקולים כאלה, וכל השרים שהשתתפו בדיון יעידו על כך".
18/10/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
הממשלה אישרה (יום א', 18.10.20) את תוכנית הסיוע לנוף הגליל, בסך 25 מלש"ח. התוכנית כוללת מימון מיידי בגובה 21 מיליון שקלים, לטובת הוצאות החירום הדחופות של הרשות המקומית לצורך התמודדות עם השריפה. התוכנית כוללת מימון לטובת החזרת התשתיות הציבוריות לקדמותן. כמו-כן כוללת תוכנית הסיוע את הוצאות הרשות המקומית בגין שהות התושבים שפונו מחוץ לביתם בשל נזקי השריפה, וזאת בהתאם לקריטריונים שיקבעו בנושא. כמו-כן, במטרה למנוע את השריפה הבאה, כוללת התוכנית תקציב ייעודי בגובה 4 מיליון שקלים לטובת הקמת אזורי חיץ בין היער לבין העיר.
18/10/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
עימות מילולי פרץ במהלך דיון שקיימה (יום ד', 14.10.20) ועדת הכלכלה בנושא תיקון לתקנות הקורונה העוסק בתחבורה. רגע אחרי שתוקן אחד הסעיפים הנוגע בעצת הוועדה, אמר חבר הוועד, בועז טופורובסקי, כי זו דוגמה טובה לאופן שבו אם היה משכיל משרד התחבורה לשתף פעולה עם הכנסת היו יכולות להימנע טעויות מעין אלה.
15/10/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
ישראל הותקפה ב-7.10 וחיסול כוחו הצבאי והשלטוני של חמאס הוא תנאי להישרדותה של ישראל    אם ישראל לא תחסל את החמאס הוא יחסל אותה - זאת מלחמת הישרדות
רפאל בוכניק-חן
רפאל בוכניק-חן
במערכות היררכיות דוגמת הצבא, נהוג לייחס משקל עודף לממד פקודות הצבא כאמת מידה ערכית, אף בהינתן צבר של מוניטין שנקשר לדמותו של קצין, בכיר ככל שיהיה
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי איש המטרייה חייב ללכת, והדמוקרטיה במיטבה זועקת כי על עמיתיו לסיעת הליכוד לבחור "ברעך הטוב ממך"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il