|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
החשיבות הרבה בבחירת עורך דין הפועל מתוך שליחות
קבוצת ירדן
לא רק קריאה בקלפים - 5 שימושים בקלפים

מי לוקח אחריות על האמנים <br>

עולם ללא תרבות זהו עולם שטחי, עולם ריקני האדם לא באמת יכול לחיות בלי תרבות, ובלי דבר שיגע בנפשו משבר הקורונה הכניס את כולנו לבתים האמנים הבינו שהם צריכים ליצור מהבית, ואינם יכולים לשבת ללא מעש ולחכות שיקרה נס
23/11/2020  |   נועם אלדר   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
גפן. פנה אל ראש הממשלה [צילום: בוצ'צ'ו]

משבר הקורונה כבר הצליח לשבור אנשים רבים, בינהם את האמנים שמעניקים לנו משהו אחר, "מים צמאים לנפש עייפה". אך המדינה עם זאת ממשיכה להתייחס אליהם בצורה מזלזלת ובחוסר חשיבות. כבר מספר חודשים שהעולם נמצא במשבר הקורונה, מקומות בילוי נסגרו, חופי ים התרוקנו, וכל איש התכנס פנימה אל ביתו. כמובן שיש למציאות הזו השלכות מרובות על המדינה שלנו, אך בניגוד לכל מה שקשור למזון, שאפשר להזמין לבית על-ידי משלוחים וכדו׳, משהו פנימי יותר נפגע - "עולם התרבות".

כל החיים שלנו מוקפים בתרבות. מימיה הראשונים של ההיסטוריה קיימת תרבות אם נתמקד מעט בתרבות היהודית נמצא לא מעט דוגמאות כמו "שירי הלויים" שהיו שרים בבית המקדש, "החצוצרות", "הכינורות", כמו-כן בספר תהילים מוזכרים לא מעט כלי נגינה. בנוסף לעולם המוזיקה והנגינה, עולם המחזאות, הציור והפיסול היה גם הוא דומיננטי בעולם ובתרבות היהודית.

לעומת המזון, ה"אחראי" על גוף האדם, התרבות מעניקה לאדם מקום יותר פנימי, אישי, אותנטי, משהו אחר, משהו רוחני. כשאמן כותב שיר, מחזה, יצירה, יש בהם מסר, יש
"מנגינה" שמשפיעה על האדם "המקבל". הוא מביט ביצירה, הוא שומע את הצליל, ומשהו מתרחש בנפשו פנימה, אם זה להרים, אם זה להכניס לעולם של מחשבה ותהיה, משהו קורה.

עולם ללא תרבות זהו עולם שטחי, עולם ריקני. האדם לא באמת יכול לחיות בלי תרבות, ובלי דבר שיגע בנפשו. משבר הקורונה הכניס את כולנו לבתים. האמנים הבינו שהם צריכים ליצור מהבית, ואינם יכולים לשבת ללא מעש ולחכות שיקרה נס. האמנים הללו מחיים אותנו, נותנים לנו "אוויר לנשימה", מחזירים לעצמנו - את עצמנו. אבל עם כל הפעילות שלהם מהבית, כמובן שאין הופעות, וההכנסות יורדות, מה שמשפיע הן על נפש האמן, והן על כל מי שעומד לצידו, מהמפיק עד לעובד הבמה, והמצב ממשיך להידרדר.

משבר חמור

על-פי הממצאים, 47% מתוך עובדי האמנות והבידור דרשו דמי אבטלה, כאשר שכרם הממוצע היה 5,461 שקלים. מנגד, בשירותי הפיננסים והביטוח היו רק 16.3% תובעי דמי אבטלה, ושכרם הממוצע היה 16,079 שקלים. ענף נוסף שנפגע בצורה הקלה ביותר היה המנהל הציבורי, כולל רשויות מקומיות וביטחון. מתוך 393 אלף עובדים, רק כ-8.5% דרשו דמי אבטלה.

כמובן שבעקבות המשבר קמו לא מעט אמנים בקריאות מצוקה וצעקה לעבר הממשלה, למשל "מחאת האמנים" שהתקיימה בכיכר רבין ב 23.4. באירוע המחאה עלה הזמן והמלחין אביב גפן ופנה אל ראש הממשלה בבקשה להיפגש איתו למען כל האמנים. בנוסף למחאה קמו אמנים כמו מירי מסיקה, עילאי בוטנר, עידן עמדי וקרן פלס במטרה לסייע כלכלית לאנשי הבמה שעומדים "מאחורי הקלעים". לא מעט גלריות גם כן נסגרו, ונגנים השאירו את כלי הנגינה שלהם בצד כדי לחפש עבודה נוספת.

אותם אנשים, שכפי שהזכרתי בהתחלה, "מרימים" אותנו, נותנים לנו קצת משהו מעבר ל"כאן ועכשיו", לא מצליחים להתמודד היום. מי לוקח עליהם אחריות, מי לוקח אותם ברצינות? לדעתי, מעבר לדמי אבטלה שהם יכולים לדרוש יש לעבור לצעד משמעותי יותר בו המדינה תאפשר לאמנים להופיע בצורות שונות כדי להטיב ולקדם גם את הקהל וגם את האמן. המפגש הזה חייב לחזור, בקצב הדרגתי, בצורות של קפסולות, אך לא ייתכן שהמדינה תתעלם לגמרי ותחליט "שרק בסוף" יתאפשר להשיב את האמנים לבמה. מתי זה "הסוף", ולמה להתייחס אליהם בצורה כזו שפלה וחסרת כבוד?

מספר קרנות כמו "קרן רבינוביץ׳" ו"קרן התרבות אמריקה-ישראל" קמו לטובת האמנים לסייע להם בתקופה הלא פשוטה הזו, אך כמובן שזה לא מספיק בשביל שהאמן יפרנס את משפחתו ובנוסף יוכל להמשיך ליצור ולהתפתח. הכאב כאן הוא לא רק על הכסף שחסר לאמנים. יש כאן בעיה שורשית יותר. המפגש עם הקהל-אמן שנעלם והמדינה המעלימה עין, מה שמעיד על היחס שלה לחשיבות התרבות בישראל.

בואו נפקח את העיניים, בואו נשיב את המפגש של האמן והקהל. לא בחיפזון, לא בטיפשות, אבל בואו קודם כל נכיר בכך שזה לא "עוד משהו". זה הנפש שלנו, זה החיים שלנו, זו השמחה. בוא נשוב להיפגש, מחדש.

הכותב הוא סטודנט שנה א׳ לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  23/11/2020   |   עודכן:  23/11/2020
נועם אלדר
+"למה מכונסים אם נתניהו החליט להוריד החלטות?"
23:32 23/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
עימות חריף התפתח בקבינט הקורונה בין ראש הממשלה לבין ראש הממשלה החליפי  ▪  נתניהו הביע הסתייגות מהרחבת הלימודים לכיתות נוספות  ▪  "נהיה בסגר נוסף אם לא נמצא דרכים להוריד את התחלואה"
([צילום: מארק ישראל סלם])
+התפוסה באוטובוסים תגדל ל-75%
20:43 23/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שני המושבים הראשונים יישארו ריקים מנוסעים, אך התפוסה באוטובוס לא תוגבל למחצית הקיבולת  ▪  התקנות תיכנסנה לתוקף בתוך 24 שעות  ▪  ארגון נהגי האוטובוס מבקש להחריג אוטובוסים ללא תאי ניהוג
(נוסעים בתחנה המרכזית בנהריה)
+מרגי: לפתוח מיד את מכוני הכושר והבריאות
16:40 23/11/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה קוראת למשרד הבריאות ולקבינט הקורונה לאפשר פתיחה מידית  ▪  חגי לוין: שמירה על כושר היא חלק מהפתרון, ולא חלק מהבעיה  ▪  ייפגש בקרוב עם נציגי הענף
(יוליה מלינובסקי, עידן רול, ג'אבר עסאקלה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
[צילום: דוברות הכנסת]
+חיילים הוצאו למסע כומתה למרות שנדבקו בקורונה
14:32 23/11/20  |  עידן יוסף
חיילים שנשלחו בסוף-השבוע לבידוד באוהלים מחוץ לבסיס שבטה נבדקו אתמול, והוצאו באותו לילה למסע כומתה בטרם הגעת תוצאות הבדיקה. הבוקר לאחר שהחיילים חזרו ממסע הכומתה, התברר מהתוצאות כי מספר גדול של חיילים שהיו במסע כומתה נמצאו מאומתים לנגיף.

+"אמנים מחכים לאישור משרד הבריאות להופיע אצלנו"
14:06 23/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במכתב הפנייה נמסר כי "אין אפשרות להצדיק מתן היתר לקיום הופעות באילת, מבלי להתיר קיום הופעות גם במתקני האירוח לאורחי מתקן האירוח בלבד, שמצבם עדיף מבחינת הצורך במניעת הדבקה בנגיף הקורונה בקרב הציבור"
(קלאב הוטל אילת. מוכנים בהתאם לתו הסגול [צילום: באדיבות קלאב הוטל ])
אומני ישראל במתחם ההופעות בקלאב הוטל אילת
+בריטים יפרו מגבלות בחג המולד
13:11 23/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
סקר דיילי טלגרף: 25% אומרים שיבקרו בני משפחה וחברים למרות המגבלות הצפויות  ▪  חבר פרלמנט בכיר: השיעור יגדל עוד יותר לקראת החג
(פחות סגר, יותר רמזור [צילום: מאט דונהם, AP])
מצב הקורונה בבריטניה, 22.11.20 / BBC
+שגרה בימי קורונה
12:14 23/11/20  |  ציפורה בראבי   |   לרשימה המלאה
מעשים של שגרה, זה מה שהכי חשוב עבור הילדים בימים אלו, גם עבורנו  ▪  כמיהה לעשות משהו מוכר שעשינו קודם, בעולם שהיה
(געגועים למה שהיה [צילום: חן לאופולד, פלאש 90])
+גלנט: "תלמידי ז-י' - אדרוש להחזיר אתכם לבתי הספר כבר בשבוע הבא"
10:35 23/11/20  |  מירב ארד
שר החינוך יואב גלנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "תלמידי כיתות ז׳, ח׳, ט׳, י׳ - לא שכחנו אתכם. הערב אדרוש בקבינט הקורונה להחזיר אתכם לבתי הספר כבר בשבוע הבא - חזרתכם ללימודים עומדת בראש סדר העדיפויות שלי ושל משרד החינוך. סדר עדיפות לאומי נכון מחייב את חזרת התלמידים לבתי הספר. זהו נושא ערכי וצורך לאומי חיוני".
+אסטרהזנקה הודיעה: החיסון לקורונה יעיל ב-90%
10:11 23/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שר הבריאות הבריטי: "יש לנו 100 מיליון מנות חיסון בדרך. ייתכן שנתחיל בהפצה עוד השנה"  ▪  בסוף השבוע דווח כי ישראל תחתום על הסכם עם אסטרהזנקה לרכישת 10 מיליון חיסוני קורונה
([צילום: אלאסטיר גרנט/AP])
+745 אובחנו אתמול בקורונה - 2.3% מהנבדקים
08:52 23/11/20  |  מירב ארד
משרד הבריאות מעדכן כי 745 נדבקים חדשים אובחנו אתמול, מתוך 33,671 בדיקות. שיעור הבדיקות החיוביות - 2.3%. סך הכל, 8,456 חולים כעת בנגיף, מתוכם 512 מאושפזים בבתי החולים. 298 נמצאים במצב קשה, מתוכם 103 מונשמים. מספר המתים עלה ל-2,806.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי לוקח אחריות על האמנים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאול א.
26/11/20 15:01
2
7890
26/11/20 15:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
אסטרהזנקה' חברת התרופות הבריטית מפרסמת (יום ב', 23.11.20) את אחוזי היעילות הגבוהים של החיסון שפיתחה. על-פי הודעת החברה, חיסון שפיתחה לקורונה יעיל עד לרמה של 90%.
23/11/2020  |  מירב ארד  |   חדשות
משרד הבריאות אומר כי אין עדויות עד כה, להדבקת תינוק בקורונה באמצעות חלב אם. לדבריו, ארגון הבריאות העולמי וארגונים בינלאומיים נוספים ממליצים על המשך הנקה גם בנשים המאומתות לקורונה. בארצות רבות, כדוגמת ארה"ב, צרפת, בריטניה, אוסטרליה ואיטליה מומלץ לנשים מאומתות להניק.
22/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
416 מאומתים חדשים אתמול (21.11) מתוך 15,376 בדיקות - 2.8%, עלייה לעומת הימי הקודמים. כעת מאושפזים 299 חולים במצב קשה, מהם 121 מונשמים.
22/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים מתנגדת בתוקף לאפשרות של הטלת חובה להתקין את יישומון "המגן", כחלק מהפסקת השימוש באיכוני השב"כ. קבינט הקורונה דן באפשרות זו, לאחר שבג"ץ הוציא צו על תנאי המחייב את המדינה לנמק מדוע לא תגביל את השימוש באיכוני השב"כ למקרים בהם חולה קורונה מסרב לשתף פעולה בחקירה אפידמיולוגית. אחת האפשרויות הנבדקות היא להתנות את הכניסה למקומות ציבוריים בקיומו של היישומון.
22/11/2020  |  איתמר לוין  |   חדשות
מבחינתו של העולם המצפה בכליון עיניים לחיסון לקורונה, 2021 תהיה שנת כריך: שתי פרוסות דקות של בשורות טובות, וביניהן שכבה של סכסוכים, עיכובים ואכזבות - צופה "The World in 2021" של אקונומיסט. מקבלי ההחלטות חייבים לצמצם ככל הניתן את המילוי הזה; רבבות חיי אדם תלויים בכך.
22/11/2020  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם    החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות א...
איתמר לוין
איתמר לוין
אנושיות, יעילות, בקיאות ותקיפות - כל אלו נמהלים במינון הנכון אצל שופטת העבודה חנה טרכטינגוט, במיוחד כאשר מתייצבים בפניה תובעים נגד הביטוח הלאומי שאינם מיוצגים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
פס"ד חדש מעלה ספקות בדבר אפקטיביות האסדרה הקיימת בתחום הגנת הצרכן, הנשענת על תמרוץ במקום להטיל חובה למנות קצין ציות (עש"א 2038-10-21 סטארה קוסמטיקס בע"מ נ' הרשות להגנת הצרכן ולסחר ...
אמיר רוזנבלום
אמיר רוזנבלום
למרות הורדת דירוג מדינת ישראל על-ידי חברת מודיס', ולמרות הירידה בצמיחה שהייתה ברבעון האחרון של 2023, הכלכלה שלנו נותרה יציבה
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
הדרך היחידה לצאת מהמצב הקיים, שממשלת ישראל תהיה זו הראשונה שתצהיר כי היא מוכנה לשחרר מאות עצורים ואף מספר גדול יותר של כמה אלפים מתוך כ-6,000 העצירים הפלשתינים הנמצאים בידי מדינת י...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il