|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חולה קורונה מונשם, לוס אנג'לס [ג'יי הונג, AP] מחלקת קורונה חדשה, רינו, נבאדה [צילום: AP]

חבר המועצה המייעצת לביידן בנושא הקורונה:

בתי החולים בארה"ב על סף קריסה

ניו-יורק טיימס מתאר בכתבה נרחבת את המצוקה בה מצויים בתי החולים בכל רחבי המדינה, המוצפים בחולי קורונה ונאלצים לשלוח הביתה חולים אחרים מחסור במיטות, מחסור ברופאים, מחסור באחיות, מחסור בערכות בדיקה, מחסור בציוד מגן - מול 200,000 חולים חדשים ביום ו-90,000 מאושפזים
29/11/20  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
מצב הקורונה בארה"ב, 28.11.20 / CBS
מעט מדי מיטות ממילא
בארה"ב יש 2.8 מיטות בתי חולים לכל 1,000 תושבים, דהיינו 860,000 מיטות. המשמעות של 90,000 חולי קורונה היא, שיש צורך בתוספת של למעלה מ-10% - או שבתי החולים יהיו בתפוסה ממוצעת של 110%. מאחר שלא ניתן להקים במהירות מחלקות חדשות, ונדרשות שנים כדי להכשיר רופאים ואחיות שיאיישו אותן, המשמעות היא הצפה של בתי החולים - כפי שמתאר ניו-יורק טיימס. שיעור המיטות בארה"ב דומה לזה של בריטניה וקנדה (2.8 ו-2.7 בהתאמה), אך נמוך מזה של אוסטריה (5.2), שווייץ וגרמניה (4.3) ואפילו איטליה, ספרד וצרפת מוכות הקורונה (4.3, 3.9 ו-3.2 בהתאמה).

סכנה גם לבתיה"ח בבריטניה
השר במשרד ראש ממשלת בריטניה, מייקל גוב, מזהיר (יום א', 29.11.20) כי בתי החולים בממלכה יוצפו בחולי קורונה אם הפרלמנט לא יתמוך בתוכנית הרמזור של ראש הממשלה, בוריס ג'ונסון. התוכנית מחלקת את בריטניה לשלוש רמות לפי ממדי הקורונה, החל מרמה 1 בה המגבלות יהיו מינימליות ועד רמה 3 בה ייאסרו כמעט לחלוטין הפעילות העסקית והלימודים. התוכנית גורמת להתנגדות בסיעה השמרנית בפרלמנט, בעיקר מצד חברי הפרלמנט המייצגים את המחוזות שברמות 2 ו-3. ג'ונסון אומר שהוא מבין את ההתמרמרות, אך אין מנוס מצעדים אלו. תוכנית הרמזור באה לאחר ארבעה שבועות של סגר בכל רחבי בריטניה, ומיועדת לאפשר חיים רגילים-חלקית לפחות באיזורים הירוקים לקראת חג המולד ו-1 בינואר.

טרייסי פיין שכבה 13 שעות במסדרון חדר המיון בעיר מדיסון שבמדינת מינסוטה, כשהיא סובלת מכאבים עזים בפניה ובגולגולתה. שיין זונדל סבל ממורסה במוחו, דבר המחייב ניתוח מייידי, אבל הרופאים בבית החולים הכפרי במינסוטה חיפשו יום שלם עד שמצאו מנתח במרחק של 600 ק"מ. בתי החולים בארה"ב מוצפים במספר שיא של חולי קורונה ואינם עומדים בעומס. בתי חולים קטנים מבקשים את סיועם של בתי חולים גדולים, אך גם הללו אינם יכולים להושיע – מדווח ניו-יורק טיימס. ואילו וושינגטון פוסט מדווח על החשש מפני החמרה נוספת בעקבות חג ההודיה.

הגל הראשון של הקורונה התמקד באיזורים מסוימים, ואפשר לבתי החולים ברחבי המדינה להפיק לקחים. אבל הגל השני בא בעוצמה כה אדירה, עד שחודשים של תכנון ירדו לטמיון: אין די מיטות, אין די אחיות, אין די רופאים. כדבר של מדי יום ביומו, בתי חולים נאלצים לסרב לקבל חולים הזקוקים לטיפול דחוף. התפשטות הקורונה מאיימת להטביע גם את בתי החולים שעדיין ניצבים על רגליהם, עם קרוב ל-200,000 חולים חדשים ביום ו-90,000 מאושפזים. ד"ר מייקל אוסטרהורן, חבר המועצה המייעצת לג'ו ביידן בנושא הקורונה, אומר בצורה חד-משמעית: מערכות הבריאות האמריקניות ניצבות על סף קריסה. הציבור אינו מבין עד כמה המצב חמור, וייתכן שיקלוט זאת רק כאשר "אנשים גוססים ימתינו עשר שעות לטיפול בחדר המיון, לא יהיו עבורם מיטות והם ימותו".

פיין בת ה-61 פנתה לבית החולים האוניברסיטאי במדיסון, שם הייתה עדה לתוהו ובוהו שבא לידי ביטוי גם בחוסר הטיפול – אם כי היא מדגישה שהצוות עשה כמיטב יכולתו בתנאים איומים. בשבוע שעבר פרסמו עובדי בית החולים פנייה נואשת על פני שני עמודים בעיתון המדינתי, בבקשה שתושבי ויסקונסין יעשו כל שביכולתם כדי למנוע הפצה נוספת של הנגיף. הם הזהירו, כי בלא שינוי מיידי – בתי החולים במדינה יהיו מלאים מכדי להעניק טיפול הן לחולי קורונה והן לחולים אחרים, כולל טיפול מציל חיים.

בתי החולים בסנט לואיס נפגעו בצורה קשה במיוחד בשבועות האחרונים, מציין הטיימס. הם נאלצים לסרב לקבל חולים, האחיות נאלצות לעבוד משמרות יותר ויותר ארוכות, אחיות מועברות ממחלקות טיפוליות לחדרי המיון, מספר החולים בכל חדר מוכפל, ובטיפול הנמרץ יש שלושה חולים (במקום שניים) לכל אחות. קונסואלו ורגאס, אחות בחדר מיון בשיקגו, אומרת שחולים נשארים ימים ארוכים במיון משום שמחלקות הטיפול הנמרץ מלאות, המחסור באחיות פוגע במישרין בטיפול, ויש גם מחסור בציוד מגן לטיפול בחולי הקורונה. מספר בתי חולים מזהירים, כי הולך ואוזל המלאי של בדיקות קורונה, מסיכות וכפפות. לדברי אוסטרהורן, ארה"ב מעולם לא מילאה באמת את המחסור בציוד מגן שנוצר כבר בגל הראשון ו"אנחנו עומדים להתנגש בקיר" בתחום זה.

גם אם לבתי חולים בכמה ערים יש כרגע מספיק מקום, או שהם בונים במהירות מחלקות חדשות, המחסור בצוות גובר על הכל. ד"ר מארק הריסון, מנכ"ל רשת בתי חולים ומרפאות שמרכזה בסולט לייק סיטי, אומר שבכל רגע נתון בשבועות האחרונים נעדרו רבע מן האחיות – חולות, בבידוד או מטפלות בבני משפחה שחלו בקורונה. מדינת יוטה העניקה לתלמידות סיעוד רשיונות טיפול זמניים, ובתי החולים מנסים גם להשיג אחיות נודדות שהביקוש להן גבוה ושכרן עלה בהתאם. חלק מהחולים של הרשת מוחזקים במרפאות קטנות יותר, בפיקוח וירטואלי מרחוק של המומחים בבתי החולים שאיתם מתייעצים הרופאים המקומיים.

בתי חולים קטנים נמצאים תחת לחץ כבד במיוחד, וחולי קורונה למעשה משתקים את יכולתם לקבל חולים אחרים. כך למשל בית החולים הקטנטן במחוז סליבאן שבמדינת מונטנה, בו 25 מיטות. ביום רגיל יש בו כחצי תריסר חולים; כעת המספר הוא כפול. רבע מבין 100 העובדים לקו בקורונה מאז חודש מארס; האחיות מבצעות מדי שבוע חמש-שש משמרות בנות 12 שעות. את החולים במצב הקשה יותר יש להעביר לבית חולים במרחק של 60 ק"מ, אך גם הוא מוצף וסובל מחוסר כוח אדם.

מנהליהם של בתי חולים קהילתיים משוחחים מדי שבוע ולעיתים אפילו מדי יום על הדרכים לטפל בעומס, אבל רק למעטים מהם יש מקום לקבל חולים מבחוץ. רבים מהם הפחיתו ואף הפסיקו את הניתוחים והטיפולים שאינם דחופים. "כולנו מודאגים מהזינוק שאנחנו רואים", אומרת ננסי פוסט, סמנכ"ל איגוד בתי החולים האמריקנים. בשגרה ניתן להעביר מאיזורי הכפר אל הערים חולים הזקוקים לטיפול מיוחד, אך כעת – רבים מבתי החולים מלאים לחלוטין או כמעט לחלוטין.

ד"ר דיקסי האריס, מומחית בטיפול נמרץ, התנדבה לעבודה בניו-יורק בשיאו של הגל הראשון. הרופאים יודעים כעת טוב יותר כיצד לטפל בקורונה ולצפות את מהלך המחלה, היא אומרת, אבל הם קורסים מעייפות. חלק מעובדי הרפואה מרגיש נטושים. לזלי מק'מאיי, חברת ארגון האחיות, אומרת שהיא וחברותיה זעקו במשך חודשים שיש בעיה ואיש לא נלחץ לעזרתן.

על-פי נתוני הפוסט, בתשע מדינות בארה"ב כבר מתו מן הקורונה 0.1% מן התושבים, דהיינו אחד מכל 1,000: ניו-יורק, ניו-ג'רזי, מסצ'וסטס, קונטיקט, לואיזיאנה, רוד איילנד, מיסיסיפי וצפון דקוטה. למרות שמספר הנוסעים ברחבי ארה"ב בחג ההודיה (26.11.20) היה נמוך מן הרגיל, עדיין יצאו לדרכים מיליוני אמריקנים והם נפגשו עם קרוביהם וידידיהם - מה שעלול להביא לזינוק נוסף בתחלואה בשבוע הבא. 13.5 מיליון אמריקנים חלו בקורונה מאז פרצה המגיפה, 8 מיליון הבריאו, 5.3 מיליון עודם חולים, 24,500 מהם במצב קשה או אנוש. מחקר של המרכז לבקרות מחלות מעריך, כי מספר החולים האמיתי בסוף ספטמבר היה 53 מיליון - פי שמונה מן הנתון הרשמי באותה עת.

ההתפרצות הקשה מובילה למגבלות מחודשות על הפעילות העסקית, שכמובן יגרמו להחרפת המשבר הכלכלי. כך למשל, במחוז לוס אנג'לס - בו מתגוררים 10 מיליון בני אדם - יונהגו ממחר (יום ב', 30.11.20) מגבלות למשך שלושה שבועות על הכניסה לחנויות וייאסרו התקהלויות למעט לצרכים דתיים. בקליפורניה כולה הונהג עוצר לילי, האוסר תנועה למעט לצרכים חיוניים. במקביל, החלו הכנות לחלוקת החיסונים של פייזר ומודרנה - בהנחה שיקבלו בקרוב אישור חירום של סוכנות המזון והתרופות. ההערכה היא, שאישור כזה יאפשר לחסן 20 מיליון אמריקנים בחודש הקרוב, כאשר הראשונים לקבל את החיסון יהיה עובדי רפואה ובתי אבות.

תאריך:  29/11/20   |   עודכן:  29/11/20
איתמר לוין
+שיעור המאומתים גבוה: 3.3% מכלל הבדיקות
19:31 29/11/20  |  עידן יוסף
753 מאומתים אובחנו אתמול. שיעור המאומתים לנגיף הקורונה מסך הבדיקות שהתבצעו ביממה האחרונה עומד על 3.3% - כפול מהתוצאות לפני שבוע. במקביל, נפתחים קניונים בתי ספר ועוד.
+2025 התרחשה כבר ב-2020
18:06 29/11/20  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הקורונה האיצה בצורה מדהימה מגמות טכנולוגיות, וברור שהעולם לא יחזור לחלוטין לקדמותו. השאלה הגדולה היא היכן יהיה קו האמצע בין 2019 לבין 2030
(למרות הכל, רוצים ללמוד פרונטלית)
לימוד מרחוק בימי הקורונה, 26.11.20 / CBS
+נתניהו: אם נידרש - נעצור ההקלות לנוכח עליית התחלואה
17:55 29/11/20  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי בשל העלייה בתחלואת הקורונה, נשקלת עצירת ההקלות, ואף הידוק של ההגבלות שכבר ניתנו. "אנחנו חייבים לעשות הכול כדי למנוע החרפה של המצב, שיכול להביא אותנו למחוזות קשים בהרבה, אפילו יותר קשים ממה שספגנו עד עכשיו. אנחנו כל הזמן בוחנים את הנתונים ואת ההקלות שביצענו", אמר בישיבת הממשלה.


+ממונה הקורונה: "התחלואה פושה במגזר הערבי. לכו להידבק"
15:15 29/11/20  |  מירב ארד
על פי הנתונים שעלו (יום א') בהערכת המצב היומית בבתי החולים ברחבי הארץ החברה הערבית נמצאת בדירוג גבוה מאוד בקרב החולים הקשה, ובגיל צעיר יחסית. פרופ' נחמן אש: "אנחנו עושים מאמצים גדולים להוריד את התחלואה במגזר הערבי. המצב לא טוב, חולים קשה בגילאים נמוכים מעידים על תחלואה שפושה במגזר באופן שמסכן את תושבי הערים הערביות. אני קורא לכל בני ובנות המגזר - לכו להיבדק, הקפידו על ההנחיות, אם אתם נדרשים להיכנס לבידוד - היכנסו. זה למענכם ולמען המשפחות שלכם"
+קורונה בצה"ל: שני משרתים מוגדרים כחולים במצב בינוני
15:12 29/11/20  |  מירב ארד
קורונה בצה"ל: 202 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל. שני משרתי צה"ל מוגדרים כחולים במצב בינוני. 2,491 משרתים נמצאים בבידוד ביתי (נכון ליום חמישי האחרון).
+4,021 דוחות נרשמו בסופ"ש בגין הפרות הנחיות הקורונה
13:43 29/11/20  |  מירב ארד
המשטרה רשמה בסוף השבוע החולף 4,021 דוחות בגין הפרות הנחיות הקשורות בקורונה, כאשר 2,972 בגין אי עטיית מסיכה במרחב הציבורי. בהם, גם 101 דוחו בגין הפרות חובה הבידוד והדיווח, 116 דוחות בגין הפרות שונות של בתי עסק, 114 דוחות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה ו-680 דוחות בגין יציאה ממקום מגורים באזור מוגבל בניגוד לתקנות.
+נתניהו: "נדון השבוע במתווה חלוקת החיסונים"
13:26 29/11/20  |  מירב ארד
מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "אני חייב להגיד לכם שמצב התחלואה שלנו, יחסית למדינות ה-OECD - מדינות שאנחנו תמיד משתווים אליהם ומשווים את עצמנו אליהם - הוא טוב. יש לנו 9,500 חולים פעילים, זה הרבה פחות לנפש כמעט מכל המדינות הללו, אבל אנחנו חייבים לשמר את זה. אני אומר לכם ביושר שאנחנו בסכנה שלא נשמור על זה אם לא נפעל מיד, כי בימים האחרונים אנחנו רואים עלייה ברורה בתחלואה.

רה"מ הוסיף: "אנחנו כל הזמן בוחנים את הנתונים ואת ההקלות שביצענו. אם יהיה צורך, נעצור את המשך ההקלות ואף נהדק את אלה שכבר נתנו. אני מבקש מהאזרחים להמשיך לשמור על הכללים ולהישמע להוראות משרד הבריאות. אנחנו נדון השבוע במתווה חלוקת החיסונים. בשבוע שעבר הייתי במרכז הלוגיסטי המרשים של חברת טבע. אנחנו ערוכים לקלוט את החיסונים הללו, מיליוני חיסונים, להקפיא אותם וגם לחלק אותם".



+שתיקת הכבשים של האקדמיה והמדע הישראלי בימי קורונה
11:13 29/11/20  |  עו"ד דויד סנדובסקי   |   לרשימה המלאה
למרות סגירת הקמפוסים ברחבי המדינה והוראת הממשלה לעבור להוראה ולמידה מקוונות בזום, אין תגובה הולמת של מוסדות האקדמיה והסטודנטים
()
+פטור מתשלום דמי שכירות-בשל מגיפת הקורונה
09:21 29/11/20  |  עו"ד ברייה עמראן, עו"ד קטן שעיה   |   לרשימה המלאה
למרבה הצער, מדינת ישראל משופעת ומורגלת באירועים בלתי צפויים, לרבות מלחמות ו/או סגרים שהוטלו בשל התקפות טילים ועל כן בתי המשפט נזהרים מאוד מלפטור מתחייב מהתחייבותו
(סגור בשל הקורונה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בתי החולים בארה"ב על סף קריסה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
10 עובדי מלון ישרוטל ים המלח נמצאו חיוביים לקורונה, בבדיקת סקר שנעשתה לעובדים כחלק מתוכנים האיים הירוקים. במשרד הבריאות ציינו שהנדבקים אובחנו כשהם ללא תסמינים וכעת מתבצעת חקירה אפידמיולוגית מקיפה.
28/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר האוצר, ישראל כ״ץ, הודיע (יום ו', 27.11.20) על סיוע מיוחד למוגנות השווקים בישראל שתאפשר להם לשוב לפעילות תוך שמירה על ההנחיות. כ"ץ סייר הבוקר בשוק מחנה יהודה בירושלים יחד עם ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, ועם יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן. במהלך הסיור עברו בין החניות השונות, פגשו את בעלי החנויות ועמדו על הסיוע שניתן לסוחרי השוק ועל אופן אכיפת ההגבלות בריאותיות במקום.
27/11/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
מרכז המחקר והמידע הלאומי למערכה בקורונה מתריע כי מימוש ההקלות המתוכננות - הרחבת פתיחת כיתות הלימוד ופיילוט פתיחת הקניונים - צפויים להאיץ את רמת התחלואה בקורונה בכלל המגזרים במדינה.
27/11/2020  |  איציק וולף  |   חדשות
בהגרלה שנערכה הערב נבחרו להשתתף בניסוי הקניונים תשעה קניונים נוספים והם:
27/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
קבינט הקורונה אישר (יום ה', 26.11.20) במשאל טלפוני את התקנות לפתיחת כיתות י'-י"ב בערים ירוקות וצהובות, מיום ראשון הקרוב. על-פי התקנות, מנהל המחוז רשאי לאשר לבעל מוסד לקיים לימודים של כיתות ז', ח' או ט', במקום לימודי כיתות י', י"א או י"ב, שכבה כנגד שכבה, באותו מוסד או במוסד אחר שמצוי בשטח הרשות.
26/11/2020  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il