|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

הטיהור הגדול <br>

האמריקנים הצעירים, הם כרגע שיכורים ולא מיין ידידי, שיכורי ניצחון, מלאים גאווה מטופשת של כוח בן רגע, וחסרי ניסיון המלמד שאדם בעל אופי נמדד בדיוק בשעה כזו, כשהוא ניצח והמתמודד נגדו הפסיד
20/01/2021  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
סוף האימפריה? [צילום: אלכס ברנדון]

הטיהור הגדול החל, ארה"ב נפלה. לא קומפלקס הקונגרס, כי אם שפיות דעתנו ועצם קיומנו כמדינה דמוקרטית עם זכויות כמותן לא קיימות בשום מקום אחר בעולם. פעם אנשים חלמו להגיע לארה"ב, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות (בה כסף גדל על עצים ומתגלגל ברחובות הערים). גם היום אנשים רוצים להגיע לארה"ב, שכן במהרה בימינו הגבולות יפתחו, לכל דכפין יהיו זכויות ביטוח לאומי וביטוח רפואי ותעודה מזהה וכו׳, ארץ כל תושביה, ארץ אוכלת יושביה. ההבדל כמובן שפעם אנשים חלמו להיות אמריקנים. היום הם מגיעים נחושים בדעתם להשליט סדר חדש לפי ראות עיניהם, ולרוב אינם טורחים אפילו ללמוד או לדבר אנגלית.

מהגרים שהגיעו לכאן מקובה, מברית המועצות או מאירן, כמו גם מארצות רבות אחרות, ומצאו כאן מפלט ובית מבינים את גודל השעה ורמת הסכנה. אך האמריקנים הצעירים, אלו דוגמת חברת הקונגרס מניו-יורק שכולם מכירים לפי ראשי תבות שמה, AOC, הם כרגע שיכורים ולא מיין ידידי. שיכורי ניצחון, מלאים גאווה מטופשת של כוח בן רגע, וחסרי ניסיון המלמד שאדם בעל אופי נמדד בדיוק בשעה כזו, כשהוא ניצח והמתמודד נגדו הפסיד. האם הוא מושיט יד, נשאר אדיב ומראה גדלות נפש, או בועט באדם ופוגע בו באגרופיו במהלומות שלא מפסיקות עד שהאדם מתבוסס בדמו ונופח את נשמתו?

זכיתי להכיר פוליטקיאי (ראש עיר לשעבר של העיר בורלי הילס) שלימדני מה פרושו להיות ג׳נטלמן אמיתי, אדם בעל שאר רוח. ולמי שפוסל מיד - מה זו העיר בורלי הילס עם 34,000 תושביה - אענה שדוקא כאן, בגלל ריכוז העושר והכוח שאין דוגמתו אלא אולי בעוד ערים ספורות ביותר בעולם, הכל מורגש ומוקצן יותר. מי שמתנהל כאן בצורה הוגנת ומעוררת השראה יעשה זאת במקומות אחרים. כמובן שההפך נכון גם הוא: ראש עיר אחרת התנהגה כלפי מפקד המשטרה והצליחה לגרום לפיטוריו ולעזיבתו חודשים ספורים לפני שסיים תקופת שרות של יובל שנים בדיוק כפי שמנהיגי ארה"ב נוהגים היום. במקום לאפשר לו לפרוש בכבוד, היא עשתה הכל, הפכה הרים ועמקים, להעזיבו, וכל זאת בשל מה ולמה? הוא עדין פה, פעיל, מוערך וחלק מהקהילה, בעוד שהיא - איש כבר אינו זוכר אותה (יתרה מזאת, בעת הפרעות בלוס אנג׳לס, תושבים ובעלי עסקים פנו אליו לעזרה, למרות שהוא כבר אינו חלק מהמערכת, דבר המראה עד כמה ההערכה כלפיו לא שככה).

קם לו נשיא חדש לארה"ב שאומר "אני הנשיא של כולכם, אני קורא לאחדות", והוא מתכוון "אחידות". קשה לו להתבטא, בשל הגיל והמצב הבריאותי, כך שאמשיך את המובן מאליו לכל השומעים: "על כולכם לחשוב ולהתנהג בדיוק כפי שאני דורש ומצפה מכם, שאם לא, אתם פשוט לא קיימים בשבילי. אדאג למחוק אתכם, לא רק להתעלם מעצם קיומכם כי אם להביא את סופכם - איש לא יעסיק אתכם, התקשרויות עסקיות אתכם יבוטלו, הילדים שלכם יהיו מנודים, הרשויות יתעמרו בכם, ואעשה זאת בהנאה גמורה ובכל תשומת הלב, אף כתם לא ישאר, אנחנו במבצע נקיון יסודי"!

יש שיבטלו זאת, זכרונם קצר ביותר. אותו נשיא-נכנס כשהיה סגן נשיא ארה"ב, היה האדם הבכיר ביותר אחרי הנשיא, מרחק פעימת לב אחת מהנשיאות. הבוס שלו השתמש בשלטונות המס בארה"ב להשתיק לחלוטין כל ארגון פרו-ישראלי - הן מנע פעילות, העסיק את הגופים הקיימים בחקירות והן מנע צמיחה של כל ארגון חדש. אם מה שהיה באותן שנים (קרי לא כל כך מזמן) הוא אינדיקציה כלשהי לעתיד לבוא, הרי שעוד לא ראינו כלום, ונכונים לנו שבועות וחודשים קשים עד מאוד בשנתיים הבאות.

הכת השולטת

בתיכון למדנו על מקרתי וציד הקומוניסטים בארה"ב. עתה התהפכו היוצרות, והקומוניסטים-פשיסטים-קיצוניים-איסלמיסטים ואחרים הם אלו שיצאו לציד. אם היה זה ציד באנגליה, אנחנו השועל, אך בארה"ב של 2021, אנחנו הטרף בדיוק כמו בסדרה "משחקי הרעב"" והאכזריות אינה יודעת גבולות. אולי משול הדבר יותר ל"בעל זבוב", ספר שפעם היה חובת קריאה בתיכון. עוד דבר שבעבר היה חלק מתוכנית הלימודים כאן בארה"ב הוא שואת היהודים, והתשובה לאמירה "כאן זה לא יכול לקרות"! התשובה הובאה דרך נסיון שנעשה בבית ספר תיכון בארה"ב וסרט על אותו ניסיון - "הגל". תלמידים אמרו למורה שסיפורים כמו אלו על השואה לא יכולים לקרות בימינו, כאן בארץ הנאורה של ארה"ב, והמורה הוכיח להם הלכה למעשה עד כמה קל ועד כמה מהר ניתן להגיע לאותה שנאה מפעפעת. אלא שאותו סרט גם הוא מבוגר היום, ואיני יודע אם מי מהצעירים בכלל ראה אותו.

איני מרחם על הדור הצעיר, נהפוך הוא. חי הוא בזמנים היסטוריים, חווה הוא על בשרו אירועים של פעם אחת בחיים. אנחנו, המבוגרים יותר, אלו שאולי זוכרים מאורעות עבר או יודעים קצת את ההיסטוריה מבינים לאן אנו צועדים, אך הצעירים חייבים להתנסות, בתקווה שיהיו אלו ביניהם שיתעלו ויקומו, מנהיגים משכמם ומעלה. גם לא תהיה להם ברירה, אם הם ירצו לשרוד.

לא רק הקונסרבטיבים על הכוונת. כל מי שאינו ביישור קו מוחלט עם הכת השולטת. האצבע לוחצת פעם אחר פעם אחר פעם, והאנשים נופלים. הדמוקרטים במהרה יגיעו למצב בו מצאו עצמם חיילים ושוטרים מגרמניה מזרחה, עת הם היו צריכים להוציא להורג כל כך הרבה אנשים, גברים, נשים וטף, זקנים עם נערים, שהדעת נטרפה והם פשוט לא התמודדו עם המשימה. צריך היה לעזור להם, כי גם אם יש הספקה של אינספור אנשים שניתן לפצוע, לרצוח, לירות בהם, לשרוף אותם, להתעלל בהם, הרי שהדרג האחראי הבין עד מהרה שצריך לעזור ולתמוך בכדי שהטיהור הגדול לא יפסק. שיקולים קרים של יעילות ותפוקה, ועד מהרה הובן שחייבים לעשות זאת בקנה מידה שונה לחלוטין, של מחנות השמדה יעילים.

כך בדיוק מתחיל לקרות בארה"ב. חברות הטכנולוגיה הענקיות יהרסו כל חברה שניצבת בדרכן. פרנסה של משפחות אינספור תעלם. חברי הקונגרס יוודאו שהטיהור יעשה מבית ואח"כ מחוץ. כל מי שאינו מוצא חן בעיניהם (ג׳וש האוולי, טד קרוז ואחרים) - יסולק. כשיסיימו את הטיהור מבית, הם יחוקקו חוקים שיאסרו עלינו לדבר ולחשוב, וינסו להפוך את דור העתיד לרובוטים. החברות העסקיות העיקריות ימנעו מקור פרנסה מכל מי שעבד עבור הממשל של טראמפ, הכיר מישהו שעבד שם, או הביע דעה חיובית או תומכת בנשיא היוצא. תחנות הטלוויזיה העיקריות כבר הקימו "קירות בושה" והן מתסיסות 24 שעות ביממה. הן התמיכה שאותם חיילים-שוטרים-מתנדבים בזמן הנאצים כה נזקקו לה, ואכן, תחנות כמו CNN או MSNBC פועלות ללא הפסקה במטרה להשתיק את הצד שמנגד, למחוק אותו, לא להשאיר לו זכר, ולעשות זאת בצורה המכאיבה ביותר.

כמו מיליוני היהודים באותן שנים, כך בארה"ב של ימינו לפחות 75 מיליון מצביעים שהצביעו עבור הנשיא כרגע על הכוונת. הם ובני משפחותיהם, הם וחבריהם בעולם זה וכל מי שאליו הם קשורים בעולם הווירטואלי של רשתות חברתיות. יש אומרים שזה שגעון של רגע, וגם גזירה רעה זו תחלוף. כמובן, גם בספר "בעל זבוב" הילדים ניצלו כשהגיעה ספינה והחזירה אותם לעולם של מושגי טוב-ורע ממשחק מטורף של חיים-ומוות. אך כמה כבד היה התשלום של מה שקרה מהלך דפי הספר, בין ההגעה לחופי אותו אי-עד לעזיבה בחילוץ משם.

האם ארה"ב תשרוד, או שזו תחילה סוף האימפריה בת פחות מ-250 שנים? האם מלחמת אזרחים בפתח? האם יקום מנהיג שיוכל לאחד את אזרחי ארה"ב ולאחות את הקרע העמוק הקיים היום, בין ארה"ב של פעם לבין ארה"ב הדימיונית של הפרוגרסיבים שעומלים להשמידה? רק הזמן יגיד.

תאריך:  20/01/2021   |   עודכן:  20/01/2021
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטיהור הגדול
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמואל א'
20/01/21 20:25
2
שמואל א'
20/01/21 20:25
3
גלעד קדומים
21/01/21 15:06
4
ישראלי מאמריקה
24/01/21 18:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בימים הרחוקים ההם של רפובליקת ויימאר, כאשר גרמניה נראתה כערש התרבות אבל החלו לנבוט סממני האינפלציה שהסתיימה בנאציזם, שוטטו שני ענקי הספרות העברית חיים נחמן ביאליק וש"י עגנון ברחובות הומבורג. באותה עת נרשמו כבר פשיטות רגל של גרמנים, שנאלצו למכור את בתיהם בזול, ויהודים קפצו על המציאה וקנו. ביאליק נראה מודאג. הוא הסביר לעגנון הצעיר כי הדבר דומה לאדם (גרמני) שאש אחזה בפניו ושכנו (יהודי) הצביע על שפמו הבוער וביקש להצית ממנו את הסיגריה שלו.
20/01/2021  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
ככל שנוקפים הימים ומדינת ישראל מתקדמת במבצע החיסונים נגד הקורונה, הולכים ומתגברים הדיבורים על פתיחת המשק והחזרה לשגרה. ענף ההיי-טק יוצא מהמשבר באופן סביר ויתרה מזאת, פתיחת המשק תאיץ את הפעילות בו, כך לפחות לדברי גלעד רבינוביץ', מנכ"ל SQLink.
מסע הסכמי הנורמליזציה עם מדינות המפרץ שבר הרבה מוסכמות, נדמה שהזרמים שנוצרו מתחת לפני השטחים עולים וצפים. ערביי ישראל שראו את אותן המדינות מסיטות הצידה את הסוגיה הפלשתינית ומתמקדות בטובתן הכלכלית המדינית והביטחונית הביאו גם חלק נכבד ממנהיגי הציבור הערבי לשים בצד את אותה סוגיה ולבקש שיתוף כדי לקדם את ערביי ישראל ואיכות חייהם. על ההנהגה היהודית לקבל בזרועות פתוחות את אותם המנהיגים. באותה שעה אני קורא גם לחברי במועצת יש"ע, הדאגה להתיישבות הצעירה נכונה וחשובה, אולם היא תשיג יותר אם לא נתנגד באותה העת להתיישבות הצעירה של שכננו הפלשתינים.
20/01/2021  |  עודד רביבי  |   יומני בלוגרים
היא הגיעה למען של בית ספר תיכון ערב שהיא קבלה, וללמוד בו לבגרות פיללה. בטרם נרשמה, נכנסה לשיעור תנ"ך, שם לימד מורה צעיר ונמרץ פרק א' בשמואל א'. ישבה בכִּתה, ואור על פניה זרח. היא הרגישה נפלא, שהיא שוב תלמידה, וזה היה מאלף. בשיעור אחד, את כל הרגשות העצורים בה הוא קילף. היא הייתה מהופנטת, מכושפת, מוקסמת. הרגישה, שהיא בפעם הראשונה מרגישה יחס חם, חמלה, אהבה והבנה קסומה, שמעולם לא ידעה על קיומה. והרגשות האלה מבוטאים כלפי האישה, חנה, אשת אלקנה, שמר לה, אך היא מרגישה, שהם נאמרים לה... כי המורה הצעיר והמאיר, שמלמד את הפרק הזה כעת, שובה את לבה, ובספור הזה, היא רואה את עצמה.
זה צריך להטריד את תושבי האזור שבין צומת קסם לאריאל ואת כל מי שנוסע בכביש 5, וכמובן שזה אמור להטריד גם את חברי הכנסת ואת שרי הממשלה.
20/01/2021  |  שמואל פישר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il