|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

זה רק אנחנו

החילוניות הישראלית בעיני היא שאיפה נטו לחיים ללא שותפות גורל, ללא זהות קהילתית, מלבד - מנוע החיים הביולוגיים מלופף בסולנואידים של חוסר-משמעות קולקטיבי נאורות מנוערת
24/02/2021  |   אורי שרגיל   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
מיכאלי. רעיון בולשביקי [צילום: סבטיאן שיינר/AP]

לפני כשבועיים וחצי התנדפה תנועה בשם 'הישראלים'. היא הופיעה בקול ענות, מטרתה לכבוש את היישוב בתנופתה, לעצב אותו באופן תל אביבי, ונפלה על חרבה עם אותו קול ענות. זה לא אנחנו! - זעק חולדאי כשהסתער בשם הישראלים על הבוחרים והבחירות...

חולדאי נכנס לזירה כדי לתת ביטוי להמונים, אלף או אלפי מונים, שמהם נגנבה המדינה כבר ב-1977. כולם יודעים ממי היא נגנבה כי חולדאי הכריז: זה לא אנחנו! אבל איש אינו יודע מי גנב אותה. אומר זאת: היהודים, כמובן, כמו שהם גנבו את שושן הבירה. כלומר, 'זה אנחנו' מול 'היהודים'. זו גם דעתו של הנשיא פרס כל פעם שהוא מפסיד בבחירות... בטלוויזיה מקרינים כל שבוע סטירה ומראים כיצד 'היהודים באים' וגונבים את המדינה, כל יום קטע, כל יום ביס, ללא לאות. איך הם עושים זאת ולמה להם?

כשהציונות החילונית, ההרצליינית, החלה את דרכה החלוצית, ראשיה המשכילים קרצו ליהודים וליהדות. בן-גוריון (גרין) חיזר במרץ אחרי ראשי היהדות וביקש מהם לשתף פעולה במפעל הציוני. בחוץ היו, כידוע, הרבה אויבים לכאורה משותפים. הציונות לא הומצאה במאה ה-19. 'אם אשכחך ירושלים' ו'על נהרות בבל' ביטאו את רחשי הלב של העם היהודי מאז ומתמיד. את זה לא רק אדם אומר בשם המשפחה שלו. החילוניות המבורדקת, שהיא תערובת של מהפכנות, אנרכיזם, אוניברסליזם בולשביזם ושמץ השכלה - הרתיעה, ועדין מרתיעה גם היום, המוני יהודים ברחבי הארץ. יהודים בעולם, בעיקר באמריקה, הרחיקו לעבר זרם ליברלי, נוצרי במהותו, מפייס לכאורה ומזייף בניחומיו.

כדי להבין טוב יותר את המתרחש היום בארץ ראוי לתאר את האבולוציה הביולוגית בהנהגת 'מפלגת העבודה', תמצית ותרכיז ההתיישבות העובדת שבנתה את המדינה היהודית להכעיסה. מנהיגיה בעבר היו ברל, בן-גוריון, טבנקין, בן צבי, אשכול, גולדה, דיין, גלילי ורבין. מנהיגתה כיום, מרב מיכאלי, טוענת שהיא ממשיכת דרכם. ספק אם מס' 7 ברשימתה לכנסת מכירה בזכותם של היהודים למדינה בא"י. לאן התגלגלנו? מה הקשר של 'חבורת העבודה' הזאת לעם היהודי שחי ובועט בסביבה? כשמרב מיכאלי, מנהיגה בלשון נקבה, מצהירה שהיא ממשיכת הדרך, היא מתכוונת אך ורק לרעיון הבולשביקי שעדין מפעפע באחד מעורקי המפלגה שנתק החילוניות טרם מוטט אותו. אסביר את מהות החילוניות הישראלית בהקשר היהודי: זו מלחמת עוז ומרץ במרקם יהדות שהוא דת ולאום. זה 'אנחנו', הישראלים.

מי נגד הישראלי?

כדי להבין יותר טוב מה מתרחש בארץ אני מבקש להרחיק לרגע עדות, לתאר משפחה יהודית גאה ומכובדת באמריקה - משפחתו של ארתור הייז סולצברגר, מי שהיה מו"ל ה'ניו-יורק טיימס' הנחשב גם היום לעיתון מכובד בעיני יהודים. כותב מארק לוין בספרו 'סוכני בורות': "מו"ל הטיימס ... קבר בכוונה דיווחים על השואה עמוק בין דפי עיתונו, באפן חוזר ונשנה, או התעלם מהחדשות לחלוטין" (עמ' 150). האיש הזה היה אנטי-ציוני, ועיתונו אנטישמי. מדינה יהודית הייתה עבורו קוץ בתחת. מה, עוד עלולים להאשים את כל יהודי אמריקה המשגשגים בלאומיות כפולה ובגידה בגלל מדינה יהודית מסוכסכת בלב ליבו של הבית הערבי... דומני שזו גם תפיסת עולמה של הגברת מיכאלי, מנהיגת 'העבודה' היום, השואפת ל'נרמל' את המדינה, לפי מתווה הפוליטיקלי קורקט מביתו של האיחוד האירופי, כדי שלא יפריע להתמזגות במרחב השמי הערבי. 'מדינת כל אזרחיה' עם הסכמי-חסות מרחביים תענה על כל מאווייה של מנהיגת השמאל ותומכיה החילונים-ליברלים-אוניברסליים. עם יהודי? אם הוא באמת מתעקש - שיצטופף בכמה בתי כנסת בשמורת הטבע ליד פתח-תקוה...

כותב מארק לוין: "להשקפותיו הפילוסופיות האישיות של סולצברגר כלפי היהדות הייתה השפעה גדולה על אדישותו המנותקת לסבלם של יהודי אירופה. 'במקרה של ...סולצברגר'. כותבת לף, 'החששות בדבר יחס מיוחד ליהודים או נאמנות כפולה לא היו שיקול מעשי בלבד. הם שיקפו גם אמונה ...שגרמה לסולצברגר להתנגד לשינוי תפיסת עולמו לנוכח הנסיבות המשתנות. הוא חש שזהותו היהודית הייתה דתית בלבד, לא גזעית או אתנית, ולפיכך גם לא כרוכה במחויבות מיוחדת לעזור לאחיו היהודים. עם התגברות האנטישמיות בגרמניה, ובמידה פחותה באמריקה, הוא טען בתוקף, אולי ביותר מדי תוקף, שהיהודים הם בדיוק ככל אזרח אחר. אין לרדוף אותם משום שהם יהודים, אבל גם אין להציל אותם רק משום שהם יהודים. למעשה, סולצברגר האמין שיהודים אמריקנים שעזרו ליהודים אחרים משום שהיו יהודים הסתכנו בערעור מעמדם כאמריקנים' (עמ' 151)".

בהמשך מוסיף לוין: "... אין כל רושם שחלה נסיגה של ממש ברגשי הסלידה הרווחים בטיימס, במערכות חדשות רבות ובקרב עיתונאים ופרשנים רבים מאז המלחמה. למעשה, מאז שהישראלים ניצחו במלחמת ששת הימים ב-67, והראו שהם מסוגלים להילחם בהצלחה למען הישרדותם ושהם אף יעשו זאת, ישראל הפכה ליעד המתקפה הקבוע של התקשורת" (עמ' 155). במשך מביא לוין את דבריו של כתב האסושייטד פרס לשעבר מתי פרידמן שכתב, '...סלידה מישראל הפכה לעמדה שהיא בין דעה קדומה נפוצה לבין דרישת קבלה... לאמונה שבמידת מה היהודים בישראל הם סמל לתחלואי העולם, ובמיוחד אלה הקשורים בלאומיות, צבאיות, קולוניאליות וגזענות - רעיון שהופך במהרה לאחד הרכיבים העיקריים ברוח הזמן ה'פרוגרסיבית' במערב, המתפשטת מהשמאל האירופי לקריות האקדמיה באמריקה ולהוגי הדעות האמריקנים, כולל עיתונאים' (עמ' 157). ...'זה לא אנחנו'! זעק מנהיג 'הישראלים' מעל הפודיום והתאדה.

מי נגד היהודי?

אני מבקש לצטט קטע מרשימתו של האלוף מיל' גרשון הכהן 'דעיכת כוח ההנהגה של המשאל הישראלי' שהתפרסמה בליברל: "לא תפנית חילונית חוללה את המעשה הציוני של מפלגות הפועלים אלא תפנית בהבנת חובתו המעשית של היהודי למאמץ לגאולת עם ישראל. התכחשות השמאל לחיבור מחודש זה למורשת היהדות היא הסיבה העיקרית לאובדן דרכו להנהגה הלאומית". בהמשך כותב האלוף: "יונתן שם אור במאמרו 'חמורים מחפשים משיח' (ליברל ינואר) הציע אבחון לטעויות העבר ושגיאות העתיד של השמאל הישראלי. 'הציונות נוסדה בידי אנשים חילוניים', קבע. מכאן המליץ על התיקון: 'מי שרוצה להוביל את השמאל, מוכרח לצאת גם נגד הדת, גם נגד הדתיים'. הימין הישראלי תלוי לטענתו בדתיים ובאמונתם ש'הארץ שייכת ליהודים כי ככה כתוב בתורה'. אלא שהיה זה לא אחר מדוד בן-גוריון שהצהיר בהופעתו בפני וועדת פיל הבריטית בינואר 1937: 'התנ"ך הוא המנדט שלנו... זכותנו ההיסטורית קיימת מראשית היות העם היהודי והצהרת בלפור והמנדט הבריטי באו לשם הכרת הזכות הזאת ואישורה'".

הנחישות שמפגין השמאל המודרני - כוונתה לפורר את המרקם היהודי המאחד את עם ישראל גם לאחר 3500 שנה של היסטוריה מייסרת ומייאשת. הם שואפים לצקת מירקם בולשביקי (הקולקטיב) שבו כולם עובדי האינטרנציונל ועליהם שכבת אליטה נאורה בעליל מובילה במתכונת פקידי הממשל באיחוד האירופי.

הסופר משה סמילנסקי הכריז: 'אם חקלאות כאן - מולדת כאן'. עבודת האדמה הפכה מריטואל מהפכני לקודש-קודשים של דת המדינה שבדרך. הכוהן הראשי היה א.ד. גורדון. אלא שאת אלמנט הלאומיות במרקם היהודי טרם החלו לפורר. בן-גוריון החליט לפלרטט עם הלאומיות היהודית ולגייסה לצורך פיתוח מפעלו הציוני - ההתיישבות העובדת. הרב קוק שאופקיו היו רחבים בהרבה יותר - לא ראה בכך חסרון. הוא לא ראה בחלוץ (היהודי) 'אידיוט שימושי' (ביטוי ציני שנוסח על-ידי הבולשביק הרצחני לנין) אלא מי שנרתם, מבלי שייתן לכך את דעתו הפזורה, לרעיון הגאולה שהיה גדול מכל - כי היה רעיון יהודי שהחל להתממש. 'כיבוש הארץ' (התנחלות), גם באופן שבוצע על-ידי חלוצים שהם מהפכניים אתאיסטים שחלמו על מדינה ככל המדינות (מהסוג של אלבניה) - היה תהליך שהכיל את שני האלמנטים שבהם הגדיר העולם את היהודים כיוצאי דופן (ראה המן הצורר): דתי ולאומי.

החילוניות הישראלית בעיני היא שאיפה נטו לחיים ללא שותפות גורל, ללא זהות קהילתית, מלבד - מנוע החיים הביולוגיים מלופף בסולנואידים של חוסר-משמעות קולקטיבי. נאורות מנוערת.

תאריך:  24/02/2021   |   עודכן:  24/02/2021
אורי שרגיל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זה רק אנחנו
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מגיב ותיק
26/02/21 13:24
 
הירונימוס
26/02/21 19:03
 
מגיב ותיק
27/02/21 10:34
2
הירונימוס
26/02/21 15:49
 
א.ש.
27/02/21 20:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אתמול שמעתי שיחה מרתקת בין שני חתני פרס נובל ישראלים - דני שכטמן אירח את אהרון צ'חנובר לשיחה על מהפכת הרפואה המותאמת אישית. פתרון זה ממחיש עד כמה חשוב לזהות בדיוק את המחלה ולמקד את התרופה באופן פרטני לחולה. לצערנו, רוב הבעיות שלנו נובעות מזיהוי לא נכון של המחלה ומהפעלת פתרון שלא מתאים לחולה או למחלה. כך, יש וריאנטים ודרגות של סרטן הערמונית ואין פתרון גנרי כהקרנות שמתאים לכולם. עליך לזהות בדיוק את המחלה ולרפא אותה בתרופה ייחודית.
אזרחי ישראל יכלו לחסל את הקורונה בשלושת השבועות הראשונים אילו כולם עטו מסיכות, אילו שמרו על ריחוק חברתי ועל ניקיון אישי. הם לא עשו זאת ולממשלה לא נותר אלא לתכנן מהלכים משניים כמו סגרים, בדיקות, סגירת נמל התעופה וכד'. התקשורת שהיא הכלי העיקרי שבאמצעותה מתקשרת המנהיגות עם העם, בהנחיות בעת המשבר, יצרה בלבול. היא הגחיכה את הנחיות לעטות מסיכות, היא הפרה את ההנחיות בעצמה ועדיין עושה זאת באולפנים ובתוכניות. היא מזערה את חשיבות החיסונים ורק לאחרונה שינתה מעט את טעמה. אולי בגלל שלאחרונה צעירים רבים חלו בקורונה וזה החל ל"דגדג" להם. מישהו אמר לי בתחילת המגיפה כי "עדיף שכמה זקנים ימותו ושנתניהו יפול". היום הוא מדבר אחרת. הוא אומר לי שהוא רץ להתחסן כי צעירים נדבקים קשה במחלה ושגם מכחישי הקורונה, כוכבי הטלוויזיה והרדיו, פרופסור לס ופרידמן רצו להתחסן . אותם לס ופרידמן שצחקקו על עטית המסכות ועל החיסונים לצעירים.
24/02/2021  |  עודד טירה  |   יומני בלוגרים
בזמן האחרון כמעט מדי שבוע אנחנו מתבשרים על מקרה התעללות חדש במשפחתון או בפעוטון ברחבי הארץ. בכל פעם נראה כי נשבר השיא והנה הוא נשבר שוב. מיד משודרים עוד ועוד סרטונים מזעזעים מהזירה, שהייתה אמורה להיות המקום הבטוח ביותר עבור ילדינו והתגלתה כזירת קרב. בתקופת הקורונה, בה בגנים רבים ההורים מנועים מלהיכנס לגן עצמו יחד עם הילדים, החשדות האוטומטיים בצוותי הגן מתעצמים עוד יותר באופן טבעי.
24/02/2021  |  נתנאל וייס  |   יומני בלוגרים
צחוק יפה לבריאות ולבריות - כולם יודעים שאנשים שנונים מצליחים בזוגיות ובעסקים וכולנו מחפשים את חברתם, בין אם זה כשותפים עסקיים או כבני זוג ובוודאי היינו רוצים שלילדינו הייתה מידה ראויה של הומור כצידה לדרך.
השקט היחסי בגבול רצועת עזה הינו שקט מדומה ומדאיג, מתחת לפני השטח מתרחשים תהליכים שזרועות המודיעין של ישראל עוקבות אחריהם באופן קבוע, ארגון חמאס מכין באמצעות הזרוע הצבאית שלו הפתעה לישראל שאמורה להיות "מכה אסטרטגית ואיכותית", מבחינתו, באמצעות יחידת הקומנדו הימי של הארגון.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il