|   15:07:40
דלג
  מרדכי ליפמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

על ילדי תימן שנעלמו ועל הוריהם הזוכים עכשיו ל"פיצוי" <br>

פרשת ילדי תימן מסרבת לשקוע אל תוך נבכי ההיסטוריה של מדינת ישראל, וטוב שכך מלבד העוול שנעשה למשפחות הללו, אי-אפשר שלא לשאול גם, מי היה בין הגורמים שלפחות ידעו עליו, ולא עשו מאומה להפסיקו
24/02/2021  |   מרדכי ליפמן   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2021   |   תגובות
עוול מחריד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

השבוע הגישו ראש הממשלה והשר ישראל כ"ץ מתווה המציע פיצוי (בסכום שבין 150,000 שקל ל-200,000 שקל) למשפחות עולי תימן, המזרח והבלקן, לאישור בממשלה. ההצעה אושרה פה אחד.

אישור המתווה מהווה על-פי הנאמר, "הכרה של ממשלת ישראל בעוול הנורא שנעשה למשפחות אלה", ועל כך צריך לשבח את הממשלה הזו ששמה קץ להתעלמות, נכון יותר לומר להתנכרות, של ממשלות ישראל לדורותיהן, לפרשה עגומה זו, ש"אכלה" את הלב לאלפי משפחות של עולים מתימן המזרח והבלקן.

בהתייחסות אחרת מוזכר המונח "עוול מחריד". אינני יכול להגדיר פשע זה שנעשה כלפי אלפי משפחות, באופן שונה. במסגרת נתונים שנאספו ופורסמו על-ידי הוועדות הממלכתיות שעסקו בנושא, מדובר ב-960 ילדים שהוכרזו כנפטרים וב-70 שהוגדרו כעלומים, בשנים שלאחר קום המדינה.

פרשת ילדי תימן מסרבת לשקוע אל תוך נבכי ההיסטוריה של מדינת ישראל, וטוב שכך. מלבד העוול שנעשה למשפחות הללו, אי-אפשר שלא לשאול גם, מי היה בין הגורמים שלפחות ידעו עליו, ולא עשו מאומה להפסיקו, אז, בימים הרחוקים ההם, בעודו באיבו.

ראש הממשלה הראשון שהתייחס לפרשה עגומה וכואבת זו היה בנימין נתניהו. בדיון שהתקיים בכנסת בנושא זה (21.6.20), אמר " הפרשה של ילדי תימן, זה פצע פעור שממשיך לדמם אצל המשפחות שאינן יודעות מה קרה לילדיהם. הם מחפשים את האמת ורוצים לדעת מה קרה. אני חושב שהגיע הזמן לדעת ולעשות כאן צדק וסדר. גם אינני מבין עד לרגע זה מדוע החיסיון קיים. אנחנו נבדוק את זה ונטפל בזה, בעזרתכם". כזכור פרוטוקולי החקירה של הוועדה שעסקה בנושא זה נחסמו להצגה עד... לשנת 2017.

ידוע על חילופי דברים קשים בין נשיא המדינה דאז (יולי 2016), שמעון פרס, לבין נתניהו. פרס הביע את כעסו על כי נתניהו מתיר ואף פועל למען חשיפת פרשת היעלמותם של ילדי תימן. השיחה שהתקיימה בין השניים נערכה בדציבלים גבוהים, במיוחד מצידו של פרס. ולא בכדי. עתה נראה כי עם אישור הצעת הממשלה דלעיל, נעשה הצעד הנכון בכיוון הנכון, ואולי אף תם גם עידן ההסתרה.

ועם כל האמור לעיל, ברור כי הפיצוי האמור איננו יכול להוות סוף לפרשה. מזור יימצא למשפחות אך ורק אם יוסר המסווה כולו ותחשף הפרשה האומללה הזאת בשלמותה, לעין השמש. על הממשלה לעשות את המהלכים המתבקשים לשם כך בהקדם, בבחינת המתחיל במצווה וכו'.

מי הטיל וטו על סיוע כלכלי לעסקים, למובטלים, למשפחות ולילדים

לפני מספר ימים הוגשה לממשלה הצעתם של ראש הממשלה ושר האוצר, ישראל כ"ץ, להענקת חבילת סיוע הכלכלי לעסקים, למובטלים, למשפחות ולילדים.

ומי הטיל וטו על התוכנית הזו שהייתה אמורה להקל על רבבות משפחות, שנפגעו באורח קשה בשל משבר הקורונה? ניחשתם נכון: סיעת תכלת לבן, ובראשה בני גנץ... ראוי להוסיף כי הדבר נעשה בהשראתו של היועץ המשפטי לממשלה, מחמת עינא בישא של "שוחד בחירות" כביכול... כך רוקחים משפטנים ופוליטיקאים מציאות אומללה, הכל כדי להעצים את קשיי היציאה ממשבר הקורונה, ומחשש שמא ייצר רווח פוליטי למי ממרכיבי הקואליציה בשל סיוע זה...

לא טובת הציבור לנגד עיניהם של גנץ וחבורתו ב'קפסולה', שלו בממשלה. הישרדותו הפוליטית היא המטרה היחידה הנצבת לנגד עיניו.

אסון אקולוגי: חופי ישראל מוצפים בזפת. מדוע זה קורה לנו?

לפני ימים ספורים נודע בציבור כי את ישראל פקד אסון אקולוגי ממדרגה ראשונה. כמויות גדולות של זפת פקדו את חופי ישראל. מדובר באחד האסונות האקולוגיים הגדולים שידעה המדינה - עשרות טונות של נפט היכו ב-150 ק"מ לכל אורכה של רצועת החוף של ישראל, מראש הנקרה ועד אשקלון.

מאז אנו חוזים, באמצעות המדיה, במראות של מאות מתנדבים השוקדים על איסוף הזפת, ובמקביל בעלי חיים רבים, שמצאו את מותם ועתה הם נגרפים, ללא רוח חיים, אל החוף.

שאלות קשות צפות ועולות לנוכח המראות הללו. לא נעסוק בזהות האוניה בעטיה קרתה התקלה, מחמת צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה, אולם שאלות שונות, הצפות ועולות, ממתינות בכ"ז לתשובה. הראשונה שבהן היא שאלת הגילוי המוקדם. ישראל מצויידת באמצעי חישה מתקדמים שמטרתם להקדים רפואה למכה, גם למכה מהסוג הזה: לווינים למשל. מדוע לא זוהה הזיהום המתקרב בעוד מועד? האם ישראל השקיעה את האמצעים הדרושים להצטיידות במכשור המתאים, כאשר האסון כבר כאן? ושאלת השאלות, היכן השרה הממונה על איכות הסביבה? האם נרדמה בשמירה? גילה גמליאל, מי שאמורה הייתה לעמוד על המשמר בתוקף תפקידה, נעלמה בדיוק עכשיו, כמו בלעה אותה האדמה...

תאריך:  24/02/2021   |   עודכן:  24/02/2021
מרדכי ליפמן
+שבח שטרן: מיכאלי ירקה בפניהם של נרצחי השואה
15:40 24/02/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ שבח שטרן מאשים כי בניסיון לנקות את שם סבה קסטנר, ירקה מרב מיכאלי בפני הקורבנות ואמר כי "זהו פרצופה של מפלגת העבודה 2021"  ▪  חברי האופוזיציה זעמו  ▪  ח"כ מיכאלי הגיבה: "ההסתה שהביאה לרצח קסטנר זו אותה ההסתה שמאיימת ומכרסמת ביסודות הדמוקרטיה הישראלית כאן ועכשיו"
(ח"כ שבח שטרן [צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת])
+סער: הודעת בנט מאפשרת הקמת ממשלה בראשותי
14:07 24/02/21  |  עידן יוסף
יו״ר תקווה חדשה גדעון סער הגיב לדברי יו"ר ימינה נפתלי בנט כי לא יישב בממשלת שמאל בראשות יאיר לפיד. בסיור בחירות בנגב, אמר סער: "היום ברור לחלוטין, אחרי הדברים של בנט, שאין שום אפשרות מעשית כזאת. לכן יש רק שתי אפשרויות, או ממשלת המשך של נתניהו או ממשלת שינוי בראשותי".
[צילום: דוברות תקווה חדשה]
+סקר: מצטמצם הפער בין סער לבנט
12:36 24/02/21  |  עידן יוסף
סקר 103fm (פאנלס פוליטיקס), חלוקת המושבים אילו הבחירות היו נערכות היום: הליכוד 28; יש עתיד 18; תקווה חדשה 13; ימינה 12; הרשימה המשותפת 9; שס 8; יהדות התורה, ישראל ביתנו 7; העבודה 6; הציונות הדתית, מרצ כחול לבן 4. גוש הימין ללא ליברמן מקבל 72, וללא סער - 59.

לא עוברות: רע"ם 2%; ירון זליכה מתרחק מאחוז החסימה והכלכלית החדשה מקבלת רק 1.3%.
+סקר: גנץ, מרצ וסמוטריץ' על סף אחוז החסימה
12:30 24/02/21  |  עידן יוסף
סקר כאן חדשות (דודי חסיד ומכון קנטאר): אילו הבחירות היו נערכות היום, כך הייתה נראית תמונת המושבים: הליכוד 29; יש עתיד 18; תקווה חדשה 13; ימינה 11; הרשימה המשותפת 9; שס 8; יהדות התורה, ישראל ביתנו 7; העבודה 6; הציונות הדתית, מרצ, כחול לבן 4. גוש הימין (בלי ליברמן) 72 וללא סער - 59.

לא עוברות את אחוז החסימה: הכלכלית החדשה 2.2%; רע"ם 2%.

+נתניהו בישיבת סיעת הליכוד: "בנט וגדעון מתחפשים. הם לא יכולים בלי לפיד"
11:38 24/02/21  |  מירב ארד
ראש הממשלה נתניהו בישיבת סיעת הליכוד: "אנחנו ערב פורים ובנט וגדעון כל הזמן מתחפשים. הם אומרים כל יום ״לא נשב עם לפיד״, עוברים מאולפן לאולפן. שואלים אותם על מזג האוויר והם אומרים ״לא נשב עם לפיד״. הם מוכרחים להכחיש, ואתם יודעים למה? כי הם לא יכולים בלי לפיד. אין להם דרך להרכיב ממשלה בלי שהיא תהיה ממשלת שמאל בראשות לפיד, או מלא-מלא או חלקי. בנשף המסכות בנט וגדעון מנסים להסתיר שאין להם ממשלה בלי לפיד כראש ממשלה - וצריך לחשוף את זה."
(נתניהו בסיעת הליכוד [צילום: צילום מסך])
+ימינה לא תשב בממשלת שמאל בהנהגת לפיד
08:32 24/02/21  |  מירב ארד, עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
על טענת לפיד כי הוא ימני השיב: "הוא יכול להגיד גם שהוא קנגורו"  ▪  על ישיבה עם סמוטריץ' ובן-גביר השיב: "כל מי שבעד מדינה יהודית ודמוקרטית נשב איתו"
(בנט. לא לממשלה בראשות השמאל [צילום: מן הטלוויזיה])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על ילדי תימן שנעלמו ועל הוריהם הזוכים עכשיו ל"פיצוי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
יו"ר מפלגת ימינה, חבר הכנסת נפתלי בנט, הודיע (יום ד', 24.2.21) בראיון ברשת ב', כי לא יהיה מוכן לשבת בממשלת שמאל תחת יאיר לפיד כראש ממשלה. "את נתניהו אפשר להחליף רק מימין - בכוונתי להחליף את נתניהו. רוב העם ימין - לא הגיוני שיהיה ראש ממשלה מהשמאל. זה ברור כשמש". כך אמר בנט.
24/02/2021  |  מירב ארד, עידן יוסף  |   חדשות
סקר בחירות של חדשות 12 (מכון מדגם בשיתוף iPanel) מעלה כי תמונת המצב הפוליטית די סטטית גם השבוע, למעט שינויים קלים. הליכוד נחלש קלות, בנט וגנץ מתחזקים במושב אחד, מפלגה מגוש נתניהו ומפלגה מהגוש שמתנגד לנתניהו נעות שתיהן סביב אחוז החסימה.
23/02/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ ביחד עם עו"ד שמחה רוטמן, מועמד המפלגה, הציגו (יום ג', 23.2.21) את תוכנית 100 הימים למשפט ולמשילות של המפלגה.
23/02/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, חתם בנפרד על הסכמים עם שותפותיו הטבעיות לממשלה בראשות הליכוד.
"אף על-פי שניטלה נבואת הנביאים, שהוא המראה והחזון, נבואת החכמים, שהיא בדרך החכמה, לא ניטלה, אלא יודעים האמת ברוח הקודש שבקרבם." דבריו אלה של הרמב"ן (מסכת יומא, ט, ב) מכוונים לאחד מאמצעי התקשור החשובים שנשארו כדי ליצור קשר עם האל. במונחים מודרניים רוח הקודש היא חוויה מיסטית שגוררת את האדם לתחום הבלתי מודע של עצמו שם הוא מסוגל לחשוף אמיתות מסוימות ואף תחומים שהוא אינו מודע אליהם כשאינו נמצא בהשראתה. חוויה זו מתקבלת בשימוש הפופולרי לכך שאנשים בעלי הארה פנימית או תובנה בלתי מוסברת הם בעלי רוח הקודש (מהויקיפדיה). המונח "רוח הקודש" יצא לשמצה במחוזותינו בגלל שימושו בשילוש הקדוש שבבסיס הנצרות: "האב, הבן ורוח הקודש". משום כך נמנעים היהודים מלהשתמש בו אלא במקרי קיצון. אפילו בתנ"ך, 'פותר החלומות' יוסף הצדיק אינו נביא, אם כי הוא נמנה בין 25 הנביאים שבקוראן.
23/02/2021  |  אריה זריצקי  |   יומני בלוגרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2021    / 
רשימות נוספות   /   חטיפת ילדי תימן  
אמסלם עונה לכחול לבן: "ספין תלוש מהמציאות"  /  מירב ארד
סמוטריץ': נדרוש את רשות ההגירה  /  עידן יוסף
"עבד נרצע של החונטה המשפטית"  /  מירב ארד
ביבי משת"פ של עבאס   /  דן מרגלית
הפוסח על שתי הסעיפים  /  יוסי אחימאיר
משפט ההיסטוריה   /  דן מרגלית
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il