|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פעילויות חווייתיות עם המשפחה בתקופת החגים
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח

בנט כלשון המאזניים

בנט סוחט את הציבור ומודיע לו שאם לא יצביע עבורו, הוא יפסע עם נתניהו לעבר השקיעה בסתר ליבו הוא מקווה שנתניהו מעצב קשית המיוחדת למידותיו של סער מכיוון שאם הסקרים לא ישתנו והגוש של הליכוד לא יהיה גדול דיו באופן שתוכל לקום ממשלת ימין שתישען על ימינה, האיום שלו יתרוקן מתוכן
04/03/2021  |   טל בן-יעקב   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2021   |   תגובות
בנט. נזהר [צילום: מן הטלוויזיה]

נפתלי בנט לא מצא את עצמו בתור לשון המאזניים - הוא כיוון לשם במחשבה סדורה מראש וניווט את דרכו למחוז חפצו. ניתן לשער כי לאחר שצנח בסקרים מעשרים ומשהו מנדטים לקצת יותר מעשר, הוא הבין כי ביכולתו לתפקד כממליך המלכים, ובכך להמשיך לשמר את הונו הפוליטי שהיה ברשותו טרם התרסקותו בסקרים. לאחר שגדעון סער שתה אותו לשוכרה, הוא לא ויתר על חלומו להפוך לראש הממשלה והחליט שניתן להגיע לכס הנכסף גם מעמדה נחותה. העובדה כי מפלגתו היא הרביעית בגודלה בסקרים לא מונעת ממנו לתפקד כמו ראש מפלגה המתיימרת לנצח בבחירות.

ובכל זאת, יש גבול: בנט מודע לעובדה כי לא תוכל להיווצר עבורו סיטואציה בה תהיה לו לגיטימציה ציבורית לדרוש רוטציה אם הוא לא יקבל כמות מספקת של מנדטים; הוא צריך לגרד עוד קצת. בדיוק בגלל זה הוא חי על שני העולמות - גם מודיע בריש גלי כי קיימת חובה מוסרית לנשל את ראש הממשלה בנימין נתניהו מכיסאו, וגם מסרב להכריז קבל עם ועדה כי לא ישב תחתיו בממשלה.

מצביעיו של בנט מורכבים גם מן הציבור הימני וגם מציבור השמאל מרכז. חלק מתומכיו הימניים, אלו המסרבים להצביע לאישים כמו איתמר בן-גביר, מעוניינים שהוא יישב תחת נתניהו ויהווה את הסמן הימני בממשלתו, זה שימשוך אותו ימינה; ואלו מהשמאל מרכז המתעתדים להצביע עבורו רוצים לראות אותו בתור מי שיסגור את הדלת על נתניהו ומבינים שבכוחו לעשות זאת. אם יודיע כי בכוונתו ללכת יד ביד עם רה"מ או לחלופין להעיף אותו, הוא יאבד חלק לא מבוטל ממצביעיו. חוץ מזה, אם אכן יעשה זאת הוא ימסמס את זהותו בתור לשון המאזניים ואת המינוף שבעזרתו יוכל לדרוש רוטציה.

בשביל לקבל עוד כמה מנדטים בנט סוחט את הציבור שמעוניין להפיל את נתניהו. הוא מתריע בפני אותו ציבור כי אם לא יקבל מספיק מנדטים ובעקבות כך לא יוכל לדרוש רוטציה, הוא ישים פעמיו לממשלת ימין בראשותו של נתניהו מכיוון שבסופו של דבר עמדותיו ימניות, ואם כן יקבל כמות נכבדה של מנדטים, כזאת אשר בעזרתה יוכל לדרוש רוטציה, הוא יפעל למען החלפתו של רה"מ;

הוא מודיע כי לכאורה הכל תלוי בו וכי כל מי שמעוניין לראות את נתניהו באופוזיציה או מחוץ לפוליטיקה חייב להצביע עבורו גם אם הוא לא ימני, ומנסה להביא לידי כך שהצבעה לסער או ליאיר לפיד תהיה לא רלוונטית. על כן, הדבר הנכון מבחינתו הוא להמשיך למאן לבחור צד כלשהו. כרגע נדמה שהאולטימטום הזה לא שווה מאום מכיוון שלרה"מ אין קואליציה אפילו אם בנט יחבור אליו, אך לכולם ברור שסקרים הם דבר נזיל ביותר ושהסכנה ממשית וקיימת.

מפלגת נישה

הבעיה עם האסטרטגיה של בנט היא שהוא נתפס בתור פוליטיקאי מבלבל ובתור מי שלא מביא עימו עמדה סדורה. סער ולפיד מובילים עליו מכיוון שהם בחרו צד ועל כן נתפסים כאידאולוגים, אך דמות האידאולוג נקרעת מבנט מכיוון שהוא לא נוקט עמדה קוהרנטית. במקום להודיע על כוונותיו הברורות, הוא אומר שהציבור יקבע את האידאולוגיה שלו; אם הציבור ייתן לו כוח, הוא יפיל את נתניהו, ואם לאו, הוא יושיט לו יד. הדבר מעניק לו נופך של מי שחסר דעה עצמאית והילה של פוליטיקאי שמשתנה ומתאים עצמו לעמדות הציבור, בניגוד לכזה המגיע עם חזון מעוצב מבעוד מעוד. סער ולפיד גיבשו רעיון ומבקשים מהאזרחים שבעקבות אותו רעיון הם יילכו אחריהם, בעוד שבנט מבקש מהעם שינסח עבורו מצע.

אין הרבה דברים טובים שניתן להגיד על בנט, אך דבר אחד חיובי עומד לזכותו - סירובו להתאחד עם בן-גביר. למרות שהוא לא עבר את אחוז החסימה בבחירות מועד א' ולמרות שהדבר סיכן אותו בבחירות שלאחר מכן, הוא המשיך להתעקש שלא להתאחד עם עוצמה יהודית גם אם המחיר יהיה כבד, כמו אי-צליחת משוכת אחוז החסימה. קשה לעמוד על מניעיו ולהבחין בסיבתו המרכזית שבגינה סירב: האם עשה זאת מתוך אידאולוגיה שלא לשבת יחד עם הקיצוניים הכהניסטים, או שמא בעקבות רצונו להיתמרכז - הרי מלכתחילה הוא עזב את הבית היהודי והקים עם איילת שקד את הימין החדש על-מנת לזוז למרכז ולא להיתפס כמפלגת נישה שלא מסוגלת לעבור את רף חמישה עשר המנדטים. תהא סיבתו אשר תהא, היה זה סיכון לא קטן, אך בסופו של דבר זה עבד עבורו, וכנראה שהוא ידע שהמהלך הזה ישתלם לו לטווח הארוך.

הכרזתו של בנט כי לא יישב תחת לפיד הייתה חכמה ונעשתה על-מנת למנוע מנתניהו לשתות אותו. נתניהו כנראה כבר הכין סכין שחיטה על-מנת שבנט ידמם מנדטים לעברו. האסטרטגיה של רה"מ הייתה לקבול על בנט ולהכריז עליו כשמאלן שימליך את לפיד, ויו"ר ימינה הקדים תרופה למכה וטירפד זאת. נתניהו עודנו מתכוון לנקוט באסטרטגיה הזו, אך היא תהיה מרוקנת מתוכן.

למרות שבנט מדשדש בסקרים, יש לו סיכוי לא רע לשבת בכס המלכות, ועוד להיות הראשון ברוטציה. גם הוא וגם סער הכריזו כי לא יישבו תחת לפיד בממשלה, ובכך גירשו את יו"ר יש עתיד מהמרוץ. אם בנט וסער יקימו בלוק משותף אחרי הבחירות, מה שנראה כסיטואציה סבירה לחלוטין, הראשון יוכל לאיים על האחרון ולהטיח בפניו שאם לא ייתן לו את הבכורה הוא יפסע עם נתניהו לעבר השקיעה. אך על-מנת שיווצר עבורו המנוף הזה הוא זקוק לכך שהגוש של הליכוד, החרדים ובצלאל סמוטריץ' יתחמש במספיק מנדטים, שכן אם לא תהיה לנתניהו האופציה להקים ממשלה שתישען על ימינה, בנט יאבד את הווייתו כלשון המאזניים ובכלל לא יוכל להיות אפילו שני ברוטציה.

על-מנת שהחלום של בנט לא יימוג, הוא צריך שנתניהו יעצב קשית המיוחדת למידותיו של סער ואף לעזור לו במלאכת השתייה על-ידי תקיפת תקווה חדשה; אך בכך הוא עומד בפני דילמה: אם נתניהו ישתה יותר מידי מנדטים מסער ובעקבות כך הגוש שרוצה לסלק את רה"מ לא יוכל להקים ממשלה, בנט יאבד את זהותו כלשון המאזניים ולא יוכל לדרוש רוטציה מנתניהו; ואם סער לא ידמם מספיק מנדטים, תקווה חדשה תקים לבדה את הממשלה. המלאכה העדינה של בנט היא מצד אחד לא לירות יותר מידי לכיוונו של סער, אך מצד שני להביא לידי כך שהעריק מהליכוד לא יסחוף אליו יותר מידי מנדטים ממפלגת האם שלו. כל טעות הכי קטנה יכולה לעלות לו בראשות הממשלה.

השאלה הגדולה כרגע היא עד כמה בנט חושק במלכות. כאשר הסקרים ניבאו לו יותר מעשרים מנדטים, הוא סירב להכריז על עצמו כמועמד לראשות הממשלה בטענה שבזמנו הבחירות לא היו רשמיות. למעשה, שקד היא זו שמיהרה להכניס אותו למרוץ לבלפור ולהכריז עליו כמועמד. כנראה שהיא השפיעה עליו, משום שמיד לאחר מכן הוא אימץ את ההכרזה שלה - אך יש לזכור שבהתחלה הוא היסס. מעניין יהיה לגלות האם הוא יהסס שוב.

תאריך:  04/03/2021   |   עודכן:  04/03/2021
טל בן יעקב
+מתן כהנא מאשים את סמוטריץ' בגיור הרפורמי
00:45 05/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הח"כ מימינה: "מי שנלחם במתווה ניסים הוליך אותנו בעיניים פקוחות לתהום של קבלת גיורים רפורמיים"  ▪  קורא לשינוי סעיף הנכד בחוק השבות: "אנחנו במו ידינו מעלים למדינת ישראל רבבות של גויים"  ▪  יוליה מלינובסקי: "כל עוד זה תלוי בי ובישראל ביתנו, לא יהיה בחוק השבות שינוי, לא בפסיק ולא בנקודה"
(ח"כ מתן כהנא [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90])
+תחזית פוליטית לבחירות מרס 2021
00:11 05/03/21  |  טובה ספרא   |   לרשימה המלאה
לפיד, סער ובנט לא יגיעו בבחירות לתוצאה המיוחלת. נתניהו ימשיך להנהיג את ישראל, ורק בעוד שנתיים-שלוש יתחיל פעמון הסיום שלו לצלצל, אלא אם כן יחליט אחרת. לא נשללת האפשרות לקיומה של מערכת בחירות חמישית
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+סקר: סער, מיכאלי וסמוטריץ' יורדים
23:39 04/03/21  |  עידן יוסף
סקר ישראל היום ו-i24NEWS (מאגר מוחות), לו הבחירות היו מתקיימות היום: הליכוד 29; יש עתיד 17; תקווה חדשה 11; הרשימה המשותפת, ימינה 10; שס 8; יהדות התורה, ישראל ביתנו 7; כחול לבן 5; רע"ם, העבודה, מרצ, הציונות הדתית 4. גוש הימין (ללא ליברמן) מקבל 69, וללא סער - 58.

כבכל הסקרים, גם הפעם הכלכלית החדשה מקבלת רק 1.7% הרחק מתחת לאחוז החסימה.

+הציונות הדתית: חלק מסניפי השטח מופעלים בידי פורשי הבית היהודי
23:20 04/03/21  |  עידן יוסף
הציונות הדתית השיקה סניף בגוש-עציון בנוכחות יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' והמועמדים מיכל וולדיגר ושמחה רוטמן. מנכ"ל המפלגה יהודה ולד סיפר כי בשבועות האחרונים הוקמו מעל 120 סניפים ומטות ציונות דתית בערים, ישובים וקיבוצים מקרית שמונה ועד אילת. חלק מן הסניפים מנוהלים על-ידי אנשי הבית היהודי לשעבר. במפלגה מתכננים כי סניפים אלה יהיו הבסיס להנהגה המונציפלית ולבחירות האזוריות ב-2023.

בנוכחים היה גם חבר הכנסת לשעבר יגאל ביבי מוותיקי תנועת המפד״ל שהודיע על תמיכה בציונות הדתית ואמר: ״אני רוצה לשבח את בצלאל. הוא החזיר בעוז ובגאון את הכבוד לציונות הדתית. בצלאל, אנחנו ותיקי התנועה מודים לך שהשבת את הכבוד לציונות הדתית. יש לנו צוות שאין לי ספק שיעשה את הסדר בבית המשפט העליון. נעבוד כולנו למען הצלחת הציונות הדתית בבחירות הקרובות״.
+סקר: הליכוד יורד; יש עתיד וישראל ביתנו ממריאות
23:14 04/03/21  |  עידן יוסף
‏סקר מעריב (פאנלס פוליטיקס): הליכוד 27; יש עתיד 20; ימינה, תקווה חדשה 12; ישראל ביתנו 9; הרשימה המשותפת, שס 8; יהדות התורה 7; העבודה 5; הציונות הדתית, כחול לבן, מרצ 4. גוש הימין (ללא ליברמן) מקבל 70, וללא סער - 58.

מתחת לאחוז החסימה: רע"ם 2.4%; הכלכלית החדשה 1.2%.
+הליכוד גישש מול עוצמה יהודית מה דרישותיה לתמיכה בקואליציה
21:34 04/03/21  |  
גורמים בלשכת נתניהו שוחחו לאחרונה עם יו"ר רשימת עוצמה יהודית, איתמר בן-גביר ובדקו את דרישותיו לכניסה לקואליציה אם מפלגת עוצמה יהודית תשלים לממשלת ימין של 61 מושבים בראשות נתניהו.

בעוצמה יהודית דורשים: פתיחת מחלקה לפשעים לאומניים של הבדואים בנגב בדומה למחלקה לפשיעה לאומנית במחוז ש"י במשטרה; הקמת בתי משפט יעודיים לפשעים מסוג גביית דמי חסות וגניבות בדרום כדי להקל על העומס על בתי משפט אחרים והקלות בנהלי פתיחה באש מול פושעים אשר מנסים לגנוב מבסיסי צה"ל (סרוגים).

בליכוד מכחישים.
+סקר: רע"ם עוברת, מרצ - לא
21:15 04/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בסקר כאן חדשות עולה לפיד, לעומת מגמת שוויון בין סער לבנט  ▪  מרצ מקבלת 3% בלבד  ▪  55% נגד האפשרות שנתניהו יהיה ראש הממשלה, 45% בעד האפשרות שנתניהו יהיה ראש הממשלה
ניצן הורוביץ. יראה את הכנסת מהיציע? [צילום: אורן בן-חקון/פול]
+מנדלבליט דוחה ההכרעה על מעמד גנץ
17:39 04/03/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
גנץ ביקש לדעת מה יהיה מעמדו בממשלה לאחר הבחירות אם כחול-לבן לא תעבור את אחוז החסימה והוא יחדל לשמש כחבר כנסת, והאם נתניהו יוכל לפטר את שרי סיעתו  ▪  מנדלבליט השיב: כרגע זו שאלה תיאורטית המבוססת על עובדות העשויות שלא להתרחש
(גנץ. יהיה חלופי? [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
+עיריית רהט סירבה לארח את נתניהו לפני הבחירות
16:26 04/03/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
לשכת ראש הממשלה פנתה לעיריית רהט בבקשה לתאם ביקור של נתניהו בעיר ביום ראשון  ▪  ראש עיריית רהט, פאיז אבו צהבאן: הביקור נתפס כפוליטי בתקופת בחירות רגישה, מבקשים לתאם מועד לביקור אחרי הבחירות
([צילום: משה שי/פלאש 90])
+סמוטריץ': "בנט מתיימר להיות רה"מ ומתקרבן"
13:25 04/03/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בוועידת מקור ראשון תקף יו"ר ימינה את הציונות הדתית: "שיפסיקו למדוד את הכיפה שלי. סמוטריץ' לא חדל לתקוף אותי"  ▪  בתגובה אמר יו"ר הציונות הדתית: "קשקוש, מעולם לא עסקנו בזה. בנט הולך לקחת קולות מהימין ולהעביר אותם לממשלה עם השמאל"
(בנט. מה יעשה עם קולות הימין)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
הולך ומחריף העימות האידיאולוגי בין ימינה לציונות הדתית. בוועידת הנדל"ן הלאומית שמקיים (יום ה', 4.3.21) עיתון מקור ראשון, תקף ח"כ נפתלי בנט את הציונות הדתית: "אף אחד שם לא ילמד אותי מה זה להיות ימין, מה זה להיות ציונות דתית, ושיפסיקו כבר למדוד את גודל הכיפה שלי. מה זה הדבר הזה? זאת הדרך? זאת יהדות מקרבת? זאת יהדות מתנשאת, זאת יהדות מתבדלת, זאת יהדות יהירה, וזה לא מה שהציונות הדתית מאמינה בו".
04/03/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברי סיעת יהדות התורה התכנסו (יום ד', 3.3.21) לישיבה מיוחדת בעקבות פסיקת בג"ץ הגיור, ובעקבות מה שכינו "המשך התעמרות קבינט הקורונה ומשטרת ישראל בציבור החרדי". הישיבה כונסה לנוכח ביקורת הולכת וגוברת בציבור החרדי נגד חברי הכנסת של יהדות התורה וירידה משמעותית בכוחה האלקטורלי.
03/03/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' התראיין היום לכתבת הפוליטית של מקור ראשון עטרה גרמן במסגרת וועידת הנדל"ן הלאומית של העיתון. בראיון, שהתקיים בגוש-עציון, התייחס סמוטריץ' ל"ימינה" ואמר: "בנט זה עוד מפלגת אווירה. המצב שלהם הרבה יותר מסוכן מהמצב שלנו, למרות הסקרים המחמיאים שפעם אחר פעם מתבררים כחסרי משמעות ברגע האמת. כבר ראינו איך מפלגת אווירה יכולה להיות גבוהה בסקרים ואז להתרסק".
03/03/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - פתפותי ביצים, בעד תומכי טרור, אות, וזיהום "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) הרבה בריאות ואושר "משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית)
גלית דיסטל, מועמדת מספר 10 ברשימת הליכוד לכנסת, תוקפת את פסיקת בג"ץ המכירה בגיור הרפורמי. בעימות בחירות במעלה אדומים (יום ג', 2.3.21) אמרה דיסטל: "כששירתתי בצבא, החבר'ה הרפורמיים ששירתו איתי באמת שמחו [על פסיקת בג"ץ]. אה, בעצם לא היו כאלה. כשהייתי בבית הספר, החבר'ה הרפורמיים שהיו איתי בכיתה שמחו מאוד. אה, בעצם גם לא היו כאלה...
03/03/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2021  
פוגלמן: לא כל תעמולת בחירות באמצעות חיילים וילדים אסורה  /  עידן יוסף
נתניהו והליכוד עתרו נגד פסילת הסטנדאפ  /  איציק וולף
נאסר שידור הסטנדאפ של נתניהו  /  איציק וולף
מדינת בג"צ  /  ציפי לידר
רק גנץ יכול  /  עו"ד דויד סנדובסקי
הקורונה לא בירה והבחירות לא נגיף   /  עו"ד אברהם פכטר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי קנדלקר
יוסי קנדלקר
אם נצליח להביט על הדברים הטובים ולשדר כלפי חוץ ואז כלפי פנימה קלילות ולענות על השאלה - "מה נשמע" ב-"הכל בסדר" ובאמת להתכוון לזה, לאט-לאט זה יהיה חלק מאתנו
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
ישראל הותקפה ב-7.10 וחיסול כוחו הצבאי והשלטוני של חמאס הוא תנאי להישרדותה של ישראל    אם ישראל לא תחסל את החמאס הוא יחסל אותה - זאת מלחמת הישרדות
הערכות שווי בוצעו בשנה החולפת [צילום: איתמר לוין]
תומר קורנפלד
איילון חתמה על עסקה לרכישת פעילות הביטוח הדיגיטלית ווישור מידי בעלת השליטה שלה    מבחינת איילון - החברה מקבלת לידיים שלה זרוע דיגיטלית לצד פעילות הביטוח המסורתית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il