|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

כשעזה מתפרעת בירושלים

המראות משכונה זו בלב בירת העם היהודי מחרידים. יהודים מופקרים לגורלם, ערבים תוקפים את היהודים, מציתים את רכביהם, שורפים את בתיהם ובהעדר תחושת ביטחון נאלצים היהודים תושבי השכונה להשתמש באקדחיהם להגן על חיי ילדיהם, נשותיהם ובתיהם אל מול המון ערבי פורע
11/05/2021  |   עמנואל בן-סבו   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
כרסום בחוסן הלאומי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בכל פעם שעולות בי מחשבות על מצבו הלאומי-ביטחוני-קיומי של עם ישראל, אני נזכר בנאומו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט אשר אמר, "אנחנו עייפים ממלחמות, אנחנו עייפים מלהיות אמיצים, אנחנו עייפים מלנצח". אויבנו בלבנון, באירן, בעזה, בסוריה, יהודה ושומרון, הפנימו את המסר של ראש הממשלה לשעבר ומנצלים עד תום את עייפותו של העם היהודי אשר אינו מצליח עוד לנצח ועסוק בהבלגה, הכלה, התעלמות, כניעה והרכנת ראש.

די לחוש את אוזלת ידה של מדינת ישראל העייפה והמותשת המוותרת והנכנעת בעצימת עיניים, אינה מושלת בדרום, בגליל, בירושלים, שטחי הפקר בהם איש הישר בעיניו יעשה אין דין ואין דיין. חוסר המשילות הוביל לאובדן ההרתעה, לתחושות ההפקרות ברמת הביטחון האישי של האזרח והביטחון הלאומי כנגד האנטישמיים התוקפים יהודים לאור יום כאילו היינו במציאות של השנים ההם.

מעבר לתחושת העייפות של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, מתעצמת תחושת הייאוש. הייאוש הנורא המוביל אט אט ובנגיסות עדינות לכרסום בחוסן הלאומי, זו הסכנה האמיתית הגדולה האורבת לפתחו של העם היהודי, הייאוש מתעצם בימים אלה, ימי מלחמת הקוממיות שלא תמה, ימים של אובדן דרך ושנאה, המאיימת להרוס את המכנה המשותף המלכד.

רצח הנער יהודה גואטה הי"ד, בלוני התבערה שחזרו לשמינו, עשרות טילים הנורים לעבר ערנו באין תגובה, הכניעה בשער שכם, כניעת המגנומטרים בהר-הבית, כניעת הקמת המסגד במתחם שער הרחמים, הכסף הקטרי המגיע בזמן כמעט כמו תקיפת היהודים, אורון שאול והדר גולדין המוחזקים עדיין על-ידי המחבלים בעזה, אדוני הארץ החדשים בגליל, בנגב, ביפו ובירושלים, חאן אל אחמר הלא מפונה וכעת הגמגום, המבוכה, אוזלת היד והביזיון המתרחש ערב ערב בעידוד, בתמיכה ובהובלת צבא עזה ומפקדיו, צבא הג'יהאד האיסלאמי ומפקדיו, בלב בירת ישראל, בשכונת שמעון הצדיק.

המראות משכונה זו בלב בירת העם היהודי מחרידים. יהודים מופקרים לגורלם, ערבים תוקפים את היהודים, מציתים את רכביהם, שורפים את בתיהם ובהעדר תחושת ביטחון נאלצים היהודים תושבי השכונה להשתמש באקדחיהם להגן על חיי ילדיהם, נשותיהם ובתיהם אל מול המון ערבי פורע, מוסת ומשולהב על-ידי 'האחים' החמאסניקים בעזה. החמאס מאיים לא רק להבעיר את ירושלים אלא ללוות את המאבק בשלל טילים מסוגים שונים לנקודות שונות בערי ישראל.

בלב ירושלים קורא המון ערבי משולהב המעודד מתמיכת החמאס: "בשם אללה, בואי כבר עזה". "תקוף תעשה פיגועים". בינתיים עזה עסוקה בלחלק את המשכורות מהכסף הקטרי שנכנס בתמיכת ישראל ומאמנת את ערביי שמעון הצדיק את תורת 'הלחימה' העזתית, תורת ההתנגדות, ועד אז מנחה דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד לירות על-מנת להרוג בכל יהודי.

תזכורת: בשנת תרפ"ט רצחו ערבים יהודים בשער שכם, תוך כדי שמטרתם האחת הייתה גירוש וטבח המוני ביהודי שכונת שמעון הצדיק הסמוכה. ניסיונותיהם בתרפ"ט כשלו, ניסיונותיהם ב1936, נהדפו, ימים אחדים טרם הקמת המדינה בשנת 1948 נרצחו שלושה יהודים תושבי השכונה והכוחות הבריטים האיצו ביהודים לעזוב את ביתם בשכונה. חודש ימים לאחר נטישת השכונה על-ידי היהודים בהוראת הבריטים רצחו וטבחו הערבים בשבעים ושמונה אנשי צוות רפואי שעשו דרכם לבית החולים הדסה.

בית המשפט העליון כבר קבע כי על ארבע משפחות ערביות לפנות את בתיהם השייכים ליהודים על-פי חוק בהסכם עם המתיישבים היהודים. ההליך טרם בוצע בעקבות אי-ההסכמה בן המתיישבים היהודים, בעלי הבתים, על-פי החוק, לבין התושבים הערבים המתגוררים בהם. בית המשפט העליון הקפיא את הפינוי למשך ארבעה ימים כדי לקבל החלטה בעקבות אי-ההגעה להסכם. ההתקוממות המתוזמנת על-ידי השמאל הקיצוני האנטי יהודי, החמאס והג'יהאד, מטרתה אחרי הבערת השטח והטלת המורא היא להשפיע על החלטות בית המשפט העליון. זוכרים, מציאות נפיצה, מורכבת, מסוכנת, טילים, אינתיפאדה שלישית, הארסנל הידוע והמוכר, בתקווה שלא יהווה שיקול מכריע בהחלטת בית המשפט העליון.

חלקים בעם ישראל התעייפו ממלחמות, התעייפו מלהיות אמיצים, התעייפו מלנצח, המתיישבים היהודים מלאי עוז ועוצמה לחיות בשכונה היהודית ממנה גורשו אבותיהם, בה נרצחו עשרות יהודים, המתיישבים היהודים חדורים להילחם, להיות אמיצים ולנצח בקרב על הבית היהודי שלהם.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  11/05/2021   |   עודכן:  11/05/2021
עמנואל בן-סבו
+לוד: מכוניות יהודים הוצתו; ניסיון להצתת בית כנסת; הרכבות לת"א הופסקו
22:49 11/05/21  |  עידן יוסף
פורעים ערבים ניסו להצית בית כנסת בלוד. עץ סמוך נשרף. כמו-כן הוצתו מכוניות של יהודים בעיר. תנועת הרכבות בין תחנות ת"א ההגנה ללוד הופסקה זמנית.
+לוחמי צה"ל הותקפו בידי פורעים בחבל עירון
22:43 11/05/21  |  עידן יוסף
אוטובוס של לוחמים שהוקפץ מהצפון לאזור הדרום נרגם באבנים בצומת פאחם בחבל עירון. החיילים ירדו מהאוטובוס וביצעו ירי באוויר. המשטרה מסרה כי כוחותיה חילצו את האוטובוס מהצומת וסובבו אותו חזרה לדרכו.
+עכו: המון ערבי הצית אכסניה; יהודי נפצע קשה
22:41 11/05/21  |  עידן יוסף
כוחות המשטרה פינו את אכסניית אפנדי הנמצאת בעיר העתיקה בעכו בשל גרימת נזק קשה מצד פורעים ערבים למבנה וחשש לפגיעה בבאי המקום. שוטרים רבים פעלו להשלטת סדר בעיר ולשמירה על שלומם וביטחונם של תושבי ואורחי המקום. מתאכסן יהודי נפצע באורח קשה ופונה עם כוויות לבית החולים רמב"ם בחיפה.
+26 פורעים ערבים נעצרו במהומות בצפון הארץ
22:33 11/05/21  |  עידן יוסף
המשטרה עצרה עד כה כ-26 ערבים במהלך ההתפרעויות שהתקיימו בחיפה, בעכו, באבו סנאן ובבסמת טבעון בחשד להפרות סדר קשות שכללו תקיפת שוטרים, יידוי אבנים, חסימות כבישים, השלכת בקבוקי זכוכית וירי זיקוקים.

שוטרי משטרת ישראל בשילוב לוחמי מג"ב ויס"ם פעלו בגזרות השונות להשלטת הסדר ופתיחת צירי התנועה שנחסמו. במהלך האירועים נפצעו 3 שוטרים באורח קל כתוצאה מיידוי אבנים וקיבלו טיפול רפואי.
צומת ערערה [צילום: נתיבי ישראל]
+עכו: אספסוף ערבי הצית כליל את תחנת המשטרה
21:48 11/05/21  |  עידן יוסף
‏תחנת המשטרה בעיר העתיקה בעכו הוצתה ונשרפה כליל כעת בפרעות בהשתתפות מאות פורעים ערבים.
+המונים ליוו את הערבי שנהרג מירי יהודי
20:39 11/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בדרכם השחיתו תשתיות עירוניות, תלשו וקרעו את דגלי המדינה, יידו אבנים לעבר בתי יהודים במסלול הלוויה תוך ניפוץ שמשותיהם וקראו קריאות לאומניות וקריאות נגד היהודים  ▪  הוארך בשלושה ימים מעצרם של שלושה יהודים שהיו מעורבים בירי  ▪  השופט: "גרסתם להגנה עצמית אינה מתיישבת עם ממצאים אובייקטיביים"
(ניידת משטרה שהוצתה בלוד)
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+לוד: נהג ערבי פילס דרכו במהירות וכמעט דרס יהודים
20:06 11/05/21  |  עידן יוסף
נהג ערבי פילס דרכו בין מפגינים יהודים בלוד. הוא האיץ ולטענת המפגינים כמעט דרס אותם.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+סער: למגר את האלימות ברחובות ביד ברזל
19:41 11/05/21  |  עידן יוסף
יו"ר תקווה חדשה ח"כ גדעון סער: "‏שנים של הזנחה תרמו להידרדרות ביטחון הפנים ולקריסת המשילות בדרום, בצפון הארץ ובמרכזה. על הממשלה להתעשת ולהחזיר את הביטחון האישי, בדגש על הערים המעורבות. יש למגר את האלימות ברחובות ביד ברזל ולהורות על מבצע רחב לאיסוף הנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי".
+הפוגרום הערבי: תשתיות כביש ניזוקו במיליונים
16:31 11/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בשל ההתפרעויות נגרמו נזקים במיליוני שקלים מכספי משלמי המיסים אשר השחיתו אמצעי בטיחות ברשת הכבישים  ▪  חברת נתיבי ישראל: חלק מההשחתות לא ניתן לתיקון ונשקפת סכנה לנוסעים בכבישים
(תשתית )
[צילום: נתיבי ישראל]
+קריאת השכמה
10:35 11/05/21  |  דוד ארגז   |   לרשימה המלאה
מי שצפה אתמול בערוצי השטנה של הטלוויזיה ראה מסע הפחדה, ניסיון מאורגן לזרוע פניקה מהול בשמחה לאיד  ▪  הפוגרום הערבי והפגיעה בריבונות ישראל לא באמת הזיזו לשדרנים באולפן  ▪  מבחינתם הסכנה האמיתית היא שהאירועים יעכבו הקמת "ממשלת ריפוי"
(מדיניות אפס נדרשת: הבלגה [צילום: מחמוד אילען/AP])
+הפקת לקחים
10:17 11/05/21  |  אביתר ב-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - ליודעים לשאול, מסך עשן, יאמיר, מומחוי וכוחות מיוחדים  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות ואושר
(אנחנו מבליגים [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90])
+ערבים ישראלים שהשתתפו במהומות בירושלים קיבלו הודעה מהשב"כ
07:53 11/05/21  |  עידן יוסף
ערבים בעלי אזרחות ישראלית שהשתתפו באירועי האלימות בירושלים קיבלו מסרון לטלפון שבו נכתב: "זיהינו שהשתתפת באירועים האלימים במסגד אל-אקצה. נבוא איתך חשבון. על החתום: השב"כ - במקור: אלמוח'אבראת אלאיסרא'יליה (כאן חדשות)".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כשעזה מתפרעת בירושלים
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
זה מאד מוזר
11/05/21 12:21
 
ערב
12/05/21 08:31
 
הכותב הזה ודומיו,
12/05/21 12:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-ערבי
עמותת עם כלביא הודיעה (יום ב', 10.5.21) כי היא מבטלת את צעדת ריקודגלים, וזאת לנוכח ההגבלות שהטיל על הצעדה ראש הממשלה.
10/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בשל התראה ביטחונית ממוקדת - ביהמ״ש המחוזי בירושלים פונה משופטים ועובדים. זהו צעד חסר תקדים. שופטים הונחו לעזוב הכל וללכת מיד הביתה. כל הדיונים הופסקו. שופטים תורניים עברו לבית המשפט שלום.
10/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
המשטרה החליטה כי מצעד הדגלים ייערך היום כפי שתוכנן למרות המתיחות והמהומות בהר-הבית. כמו-כן, המצעד יעבור גם בשער שכם.
10/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
טעויות רבות התנקזו למהומה, הנושאת את השם שייח ג'ראח. פלשתיני שבידו שטר טאבו, המוכיח בעלות על בית בלבה של ירושלים או בצפונה של תל אביב, החוק מונע ממנו את זכותו לדרוש השבת רכושו.
זה לא יְהוּדִי ולא מוסרי לגרש תושבים ערבים משכונה, שהיא עבורם בית כבר למעלה מאלף שנה. מעל 15,000 תושבים ערבים חיים בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים, שכונה הממוקמת מדרום להר הצופים ומצפון למושבה האמריקנית ונושקת ממזרח לשדרות בר לב (כביש מס' 1).
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il