|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
בנט. מקבל שוחד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90] לפיד. נותן שוחד [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

עבירות שוחד וסיפורי סבתא

כשנפתלי בנט מדבר על הסבתא של השותף שהשקיעה בחברת סאיוטה והצילה אותה מקריסה (בנט ושותפיו מכרו את החברה באקזיט ענק בסך 145 מיליון דולר), יש לבחון מקורות כספה של הסבתא, שמא הושגו בעבירה פלילית, כפי שהתברר בדיעבד וטרם פורסם כדבעי וכשבנט מדבר על ממשלת שינוי בראשה יעמוד ראשון (ברוטציה), ככורח בלא יגונה לשם מניעת בחירות חמישיות, יש לבחון היטב האם טובת ההנאה שהוא מקבל מהווה עבירה פלילית
29/05/2021  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   בחירות 2021   |   תגובות
נתניהו. סילוקו מכשיר עבריינות?

ליברמן. הקופה תופקד בידיו של המפיוז? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, ויו"ר ימינה נפתלי בנט, מבצעים, ממש בימים אלה, עבירות שוחד חמורות. יחד עם חברי כנסת נוספים ממפלגות ימינה ויש עתיד. לפיד, המחזיק במנדט שקיבל מנשיא המדינה להקים ממשלה, הוא נותן השוחד המרכזי - בהבטיחו לבנט מינויו לראש הממשלה תוך הפרת הבטחותיו למצביעים שבחרו בו בקלפי, וזאת על-אף יכולתה של ימינה להעמיד לקואליציה רק שישה מנדטים (מתוך 61), לכל היותר.

בנט הוא מקבל השוחד המרכזי - תפקיד ראש הממשלה לשנתיים, בעצם הסכמתו להעמיד שישה מנדטים לרשות הקואליציה המתוכננת, וזאת למרות שהתחייב ונשבע וחתם בפני בוחריו: לא לקואליציה ו/או לראשות ממשלה עם לפיד, לא לממשלת שמאל, לא לממשלה עם מפלגות ערביות. תרגיל ההונאה של בנט מתחדד, במלוא חומרתו, נוכח הודעתו בעיצומו של מבצע שומר החומות: "ממשלת שינוי ירדה מהפרק".

לפיד יוצא גם הוא נשכר. שכן, אין בכוחו להקים ממשלה באופן אחר. בנט מבטיח לו סילוק בנימין נתניהו מראשות הממשלה - משאת נפשם של לפיד ושותפיו (גדעון סער, אביגדור ליברמן, בני גנץ ועוד), הקמת ממשלה חדשה, ומינויו של לפיד לראש ממשלה, שני ברוטציה.

בפנינו, אם כן, לא ממשלת שינוי, אלא ממשלה המוקמת בעבירה פלילית. שני ראשיה מבצעים, באופן גלוי, עבירות שוחד, תוך הונאת ציבור הבוחרים בכלל וציבור הבוחרים במפלגת ימינה בפרט (ראו בהמשך: מה אומר חוק העונשין).

עד כמה מרחיקים לכת לפיד ובנט ניתן ללמוד גם מכך שהם מסכימים להפקיד את תפקיד שר האוצר בידי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ואת ראשות ועדת הכספים בידי אחד מנאמניו של ליברמן (חברת כנסת ממפלגת ישראל ביתנו). כל זאת למרות עברו המאפיוזי של ליברמן - כפי שהתגלה והוכח בפרשת חברות הקש, וכפי שהתברר גם בפרשת ישראל ביתנו ובהליכים המשפטיים השונים שהתנהלו נגד נאמניו של ליברמן שהורשעו בדין ונשלחו למאסר (מעניין מדוע לא יוזמת הפרקליטות את גיוסה של פאינה קירשנבאום לעדת מדינה נגד ליברמן, על-אף המידע הרב המצוי בידיה על מעורבותו בפרשה הפלילית).

נפתלי בנט מקבל שוחד, וביודעין, שכן הוא עצמו התבטא יותר מפעם אחת: אין זה סביר, מבחינה פוליטית, לקבל טובת הנאה שכזו - ראש ממשלה עם שישה מנדטים וגם לא עם עשרה מנדטים. מינויו ניתן כטובת הנאה, פשוטה וברורה, טובת הנאה שהוא אינו מסוגל לדחותה, קל וחומר כאשר נראה, נוכח התנהלותו מאז הבחירות, כי אם אכן יתקיימו בחירות חמישיות, לא תעבור ימינה בראשותו את אחוז החסימה. דומה הדבר לאדם הנאחז במצוף, וכדי להציל עצמו מטביעה הוא הודף ודורך ודוחף את גופם של חבריו, אנשיו ובני משפחתו.

אין דין גנץ כדין בנט

הסידור המושחת מצד לפיד לבנט אינו דומה כמעט במאומה לרוטציה שהובטחה בממשלה ה-35, גם בחוק, לבני גנץ (שני אחרי נתניהו). שכן, בני גנץ, שבגד בתורו בבוחריו ובשותפיו, נכנס לקואליציה עם הליכוד ועם המפלגות החרדיות כשבידיו 15 מנדטים. בניגוד לבנט - הפועל עתה בניגוד לערכיו האידיאולוגיים ולהבטחותיו לבוחריו, גנץ, שאמנם הפר התחייבותו שלא להצטרף לנתניהו, הצטרף לקואליציה עם הליכוד/נתניהו ופעל ופועל באופן הדומה לערכיו האידיאולוגיים.

גנץ, אגב, מגחך עצמו בימים אלה - כשהוא מנמק את סירובו לקואליציה עם גוש הליכוד והחרדים ולממשלה בראשות נתניהו, בכך שכבר נעקץ פעם אחת על-ידי נתניהו. העובדה שמעל באמון בוחריו בכחול לבן ובשותפיו (יאיר לפיד, אביגדור ליברמן, משה יעלון) בכך שהצטרף לנתניהו, בניגוד להתחייבויותיו, קלה היא בעיניו, למרבה הפרדוקס. דומה הדבר לעבריין מין כבד המסרב להיכנס לשותפות עם אדם שאותו הוא מאשים בהטרדה.

סיפורי סבתא
שקד. נגררת אחרי בנט [צילום: איציק וולף]

בגידת בנט בבוחריו, ולהטוטיו בחודשים האחרונים, מלמדים, למרבה הצער, כי לפנינו זן חדש של פוליטיקאי - צעיר יחסית, המתנהל באופן ציני, שמצליח בפגישות אישיות לאחז עיניים ולהטעות רבים וטובים. בנט משים עצמו כמי שלא מבין מה פשר הטענות נגדו - הרי הוא עושה רק טוב לעם ישראל כשהוא מנסה למנוע בחירות חמישיות - ואין שקר גדול מזה. בנט עובד עבור בנט כדי להשיג לעצמו, בכל מחיר, תפקיד ראש ממשלה, תוך גרירת מפלגתו ומקורביו, ובהם איילת שקד, לתהומות של שקר ורמייה.

זה מזכיר לי מידע שהובא לידיעתי על איש העסקים נפתלי בנט, שהוחזק כאיש תמים וישר דרך; ובמיוחד בדבר מקורות הכסף ששימשו להצלת חברת סאיוטה שבה היה בנט מייסד, שותף בכיר ומנכ"ל. בראיון לעיתון גלובס, לאחר שביצע אקזיט בחברת סאיוטה, סיפר בנט על התלאות שעברו הוא ושותפיו ועל הסבתא של שותפו שהשקיעה בחברה מאות אלפי דולרים והצילה אותה מקריסה, ואותם מאובדן כספם. בשנת 2005 נמכרה סאיוטה (Cyota) לחברת RSA תמורת 145 מיליון דולר במזומן. כל אחד מהשותפים גרף לכיסו עשרות מיליוני דולרים. הראיון עם בנט התקיים לאור האקזיט הענק שאיפשר לבנט לסדר עצמו כלכלית, ולפנות לפוליטיקה.

"כל אחד מהמייסדים התחיל להתרוצץ", אמר בנט על הקשיים שחווה והנסיונות (שצלחו) להציל את החברה. "הלכנו להורים שלנו והצלחנו להביא קצת כסף. בסופו של דבר נותר סכום לא מבוטל, מאות אלפי דולרים, שלא הצלחנו לגייס. זה היה הרבה כסף לתפרנים כמונו. ניסינו לעשות התרמה בין חברים ובסופו של דבר מי שהציל את המצב הסבתא של המייסד בן אנוש".

"הסבתא של המייסד השקיעה בחברה?", נשאל בנט, והשיב: "נכון מאוד. אין לך מושג כמה אני מאושר היום שההימור הזה שלה הצליח. היא הביאה הרבה כסף בתור בן אדם פרטי. בן הוא היזם האולטימטיבי, איש עם חזון ואמונה. הוא האמין בחברה בשלב שכמעט אף אחד אחר לא האמין בה".

בנט ושותפיו פטרו עצמם, ומראש, מחובתם לבדוק מנין הכסף. גם לא בדיעבד. שנים לאחר מכן התברר - מפרשה בגינה נשפטו והורשעו ב-2014 יוסף שחם ונאוה אנוש - כי הסבתא היא ששימשה תחילה כקוף להלבנת הון בהיקף כספי של עשרות מיליונים, שמקצתם הושקעו בחברה שבה היה בנט שותף. בחקירת רשות המיסים התגלה כי מדובר בכספים שחורים שנרשמו על-שמה של הסבתא. החקירה החלה בעקבות מידע שנתקבל בדבר בית יוקרתי שנרכש במושב שורש ונרשם על-שמה של הסבתא, בעוד שהכנסותיה החודשיות היו זניחות יחסית.

משמעות הדבר: האקזיט הענק שהשיגו בנט וחבריו בשנת 2005 נוצר מאותם כספים שהושגו בעבירה מצד אותה סבתא, כספים שהצילו את החברה מקריסה. מידע זה, ומכל מקום - הקשר בין העניינים ככל שהם נוגעים לחברת סאיוטה, נשמר בסוד. הוא נחשף כאן לראשונה, במגבלות מסוימות.

אין בדברים שלעיל כדי להטיל עתה אשם פלילי על מי מהאישים הנזכרים, גם לא על בנט. פרשה זו בגינה נשלחו למאסר בפועל בני הזוג יוסף שחם ונאוה אנוש, טעונה לפי הבנתי בדיקה מדוקדקת - שמא יש לחלט חלק מהאקזיט שמקורו בכספים שחורים שהושקעו סאיוטה, עם או בלי ידיעתם של מי מהשותפים בחברה.

הדברים שלעיל מובאים בניסיון להסביר כי אין לקבל דבריו של בנט, כפשוטם, מטוב עד רע. שכן, בנט מספר בפועל סיפורי סבתא: כשבנט מדבר על סבתא שהשקיעה והצילה, יש לבחון את מקורות כספה - שמא הושגו בעבירה פלילית, כפי שאכן התברר; וכשבנט מדבר על ממשלת שינוי בראשה יעמוד ראשון (ברוטציה), ככורח בל יגונה - למען הציבור, כדבריו, יש לבחון היטב שמא הוא מעדיף את טובתו האישית, כפי שאכן נראה, ומקבל טובת הנאה המהווה עבירה פלילית.

מה אומר חוק העונשין
מנדלבליט. מדוע אינו פועל? [צילום: אריאל שליט/AP]

חוק העונשין על תיקוניו השונים, קובע (הערותיי בסוגריים ובאותיות מודגשות, י.י.):

290. (א) עובד הציבור הלוקח שוחד בעד פעולה הקשורה בתפקידו, דינו – מאסר עשר שנים או קנס שהוא אחד מאלה, הגבוה מביניהם:

  • (1) פי חמישה מהקנס האמור בסעיף 61(א)(4), ואם נעברה העבירה על-ידי תאגיד – פי עשרה מהקנס האמור בסעיף 61(א)(4);

    (אין חולק על-כך כי נבחר ציבור המתמנה לתפקיד בכיר, קל וחומר לראש ממשלה, הוא במקביל עובד ציבור. ברי כי האיסורים בחוק זה חלים גם עליו)

    (2) פי ארבעה משווי טובת ההנאה שהשיג או שהתכוון להשיג על-ידי העבירה.

    (ב) בסעיף זה, "עובד הציבור" - לרבות עובד של תאגיד המספק שירות לציבור.


מתן שוחד (תיקון מס' 103) תש"ע-2010

291. נותן שוחד לעובד הציבור כהגדרתו בסעיף 290(ב) בעד פעולה הקשורה בתפקידו, דינו – מאסר שבע שנים או קנס כאמור בסעיף 290(א).

(לפיד מבטיח להשתמש במנדט שניתן לו על-ידי נשיא המדינה ולתת לבנט תפקיד ראש ממשלה - ובלבד שיסכים להצטרף לקואליציה שמקים לפיד - וזאת למרות שבנט מחזיק רק שישה מנדטים (השביעי, ח"כ עמיחי שיקלי, לא מסכים), ובשום מצב אחר לא יכול היה לקבל טובת הנאה שכזו ולזכות בתפקיד. בנט אמר בעצמו, לפני הבחירות, שגם עם 10 מנדטים לא ייתכן שיהיה ראש ממשלה)

שוחד בתחרויות [ב/3א] [תשל"א]

292. (א) הנותן שוחד בכוונה להשפיע על קיומן, מהלכן או תוצאותיהן של תחרות ספורט או תחרות אחרת שיש לציבור ענין בקיומן או בתוצאותיהן, דינו - מאסר שלוש שנים.

(ב) לוקח השוחד דינו כדין נותן השוחד.

(דין בחירות כדין תחרות אחרת. בנט ולפיד מעניקים זה לזה טובת הנאה משמעותית ביותר - תפקיד ראש הממשלה - תוך שיבוש חמור של רצון הבוחר, ובכוונה להשפיע על תוצאות הבחירות)

דרכי שוחד [ב/4]

293. אין נפקא מינה בשוחד –

  • (1) אם היה כסף, שווה כסף, שירות או טובת הנאה אחרת;

    (2) אם היה בעד עשיה או בעד חדילה, השהיה, החשה, האטה, העדפה או הפליה לרעה;

    (3) אם היה בעד פעולה מסוימת או כדי להטות למשוא פנים בדרך כלל;

    (4) אם היה בעד פעולה של הלוקח עצמו או בעד השפעתו על פעולת אדם אחר;

    (5) אם ניתן מידי הנותן או באמצעות אדם אחר; אם ניתן לידי הלוקח או לידי אדם אחר בשביל הלוקח; אם לכתחילה או בדיעבד; ואם הנהנה מן השוחד היה הלוקח או אדם אחר;

    (6) אם תפקידו של הלוקח היה של שררה או של שירות; אם היה קבוע או זמני ואם כללי או לעניין מסוים; אם מילויו היה בשכר או בלי שכר, אם בהתנדבות או תוך קיום חובה;

    (7) אם נלקח על-מנת לסטות מן השורה במילוי תפקידו או בעד פעולה שעובד הציבור היה חייב לעשותה על-פי תפקידו.


(בנט מקבל טובת הנאה משמעותית - תפקיד ראש הממשלה. המדובר בטובת הנאה ששווה הרבה יותר מכסף. בנט מועל בהכרעת הבוחרים, שנתנו 65 מנדטים למפלגות הימין. בנט מועל בבוחרים שנהו אחריו והצביעו לימינה בשל הבטחותיו/התחייבויותיו שלא ללכת עם לפיד, בשום מצב, ולא עם מפלגות השמאל, גם לא עם מרצ. לא, לא כדאי לצפות לפעולה כלשהי מצד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על-אף שמכוח תפקידו הוא אמור לטפל בהיוודע על עבירה. מנדלבליט יברך, מן הסתם, על כל פעולה/עבירה, ובלבד שתביא לסילוקו של נתניהו מראשות הממשלה).

תאריך:  29/05/2021   |   עודכן:  29/05/2021
יואב יצחק
+תוגברה האבטחה הפרטית סביב נפתלי בנט
00:12 30/05/21  |  עידן יוסף
במקביל לבדיקה שנפתחה בעניין הפרסומים ברשתות החברתיות נגד יו"ר ימינה נפתלי בנט, שבהם הוא נראה עוטה כאפייה, הוחלט הערב בימינה להגביר את האבטחה סביבו. האבטחה אינה מטעם היחידה לאבטחת אישים.
+לפיד נעתר לבקשת עבאס לקבל את ועדת הפנים
21:50 29/05/21  |  עידן יוסף
המגעים להקמת ממשלה: יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס ביקש וקיבל מיו"ר יש עתיד יאיר לפיד את ראשות ועדת הפנים בכנסת וביטול חוק קמיניץ כתנאי לכניסת רע"ם לממשלה (חדשות 12).
+הציונות הדתית בסרטון: ההונאה הגדולה של ימינה
21:44 29/05/21  |  עידן יוסף

+נתניהו סירב להצעת כ"ץ לקיים מקדימות בליכוד
21:43 29/05/21  |  עידן יוסף
שר האוצר ישראל כ"ץ הציע לנתניהו לערוך בחירות מקדימות בליכוד לראשות המפלגה ולהיבחר במקומו לפרק זמן של כשנה על-מנת להקים ממשלת ימין - נתניהו סירב. אתמול האשים כ"ץ את ניר ברקת בחתרנות תחת נתניהו (חדשות 12).
+תקווה חדשה: נתניהו לא הציע רוטציה לסער
21:37 29/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+בנט צפוי להודיע: מסכים להקמת ממשלה עם לפיד
21:30 29/05/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בנט מקיים התייעצויות אחרונות ובסביבתו אומרים כי מנוי וגמור עימו להצטרף לממשלת שינוי  ▪  סיעת ימינה תתכנס ברעננה לדון בהתפתחויות אחרונות, והממשלה תלויה על חודו של קול  ▪  התרככות בסביבתה של איילת שקד שעדיין מבקשת לתת הזדמנות לנתניהו
מפגינים בעד ממשלת שינוי מול ביתו של גדעון סער [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עבירות שוחד וסיפורי סבתא
תגובות  [ 22 ] מוצגות   [ 22 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בני בנקר
29/05/21 14:44
2
בני בנקר
29/05/21 14:53
 
שלומית רז
29/05/21 23:23
 
מ. עמיר
30/05/21 21:18
3
משה דב
29/05/21 15:13
 
בז לך
30/05/21 20:26
4
אזרחית
29/05/21 16:22
5
א. וינשטיין
29/05/21 16:38
6
דוד מהשרון
29/05/21 17:45
7
יש
29/05/21 17:56
8
דוד מהשרון
29/05/21 18:07
9
עמי לבנת
29/05/21 18:52
10
אישש
29/05/21 20:12
11
סניל
29/05/21 20:20
12
מ. עמיר
29/05/21 21:15
13
0תם1
29/05/21 22:56
14
יוסי ג.
30/05/21 08:07
15
מבין עניין
30/05/21 20:31
16
חגית כ'
2/06/21 21:08
17
דודו מהשרון
3/06/21 16:07
18
ברחש
3/09/21 18:04
19
טירה
28/09/21 12:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2021
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, טוען כי הגיע עם יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, להבנות תקדימיות, אך בנט נמנע מלחתום על הסיכום.
28/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
מפלגות יש עתיד והעבודה הגיעו להסכמות על קווי יסוד משותפים שיהוו בסיס להסכם קואליציוני. במסגרת ההסכם בין המפלגות סוכם כי יו"ר העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, תכהן בממשלה המיועדת כשרת התחבורה או כשרה לביטחון פנים ותהיה חברה בוועדה לבחירת שופטים.
28/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
שר האוצר, ישראל כ"ץ, תוקף בחריפות את ח"כ ניר ברקת, על-רקע כינוס שברקת מתכנן לקיים ביחס ל"חזונו לניהול המדינה". לטענת כ"ץ, מדובר בחתרנות של ברקת תחת מנהיגות יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו.
28/05/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
התדרוכים מצד נפתלי בנט בזמן מבצע שומר החומות כאילו ירדה מן הפרק האפשרות להקמת ממשלת ימין מתבררים כשקריים וככאלה שנועדו להסחת הדעת מהלחצים על ימינה שלא לחבור לשמאל. בחדשות 12 דווח כי יו"ר ימינה ויו"ר יש עתיד נפגשו (יום ה', 27.5.21) כדי לדון בהקמת ממשלה משותפת. בימינה אישרו את דבר הפגישה.
27/05/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
המאמצים להרכבת הממשלה: צוותי המו"מ של תקווה חדשה ויש עתיד ייפגשו (יום ה', 27.5.21) במהלך היום, בהמשך ייפגשו גם עם צוותי המו"מ של כחול לבן.
27/05/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il