|   15:07:40
דלג
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

"אל תירא עבדי יעקב"

נניח שהממשלה בראשות נפתלי בנט תמעד נניח שראשיה ישקעו במחלוקות במקום בעשיה, במריבות במקום בפשרה, ויהיו עוד אלי אבידרים עדיין שובו של ביבי רחוק מלהתממש
14/06/2021  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   ממשלה 36   |   תגובות
נתניהו. לא יחזור כל כך מהר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

בנימין נתניהו זרה אתמול חול בעיניים. בנאום הסתה מעורר סלידה, לאחר שרבים בסיעתו התנהלו במליאת הכנסת כמו בשוק, ניסה לעורר את הרושם כי הנה-הנה הוא חוזר. לא צריך להיבהל, "אל תירא עבדי יעקב".

נניח שהממשלה בראשות נפתלי בנט תמעד. נניח שראשיה ישקעו במחלוקות במקום בעשיה, במריבות במקום בפשרה, ויהיו עוד אלי אבידרים. עדיין שובו של ביבי רחוק מלהתממש.

מפני שניצני המרד לו חיכינו בכליון עיניים כבר נבטו בליכוד. ח"כ גדי יברקן מותח עליו ביקורת. ניר ברקת מאיים עליו. ביבי לא יזכה לפריימריז קרובים בליכוד. אל תתבוננו בישראל כ"ץ, זיכרו את דברי רעייתו. צרותיו מבית יתגברו ככל שירחק מן האירוע הנורא בו חבריו ניסו לשבש את עבודת הכנסת כאילו באו הישר מתדריך מפי דונלד פראמפ בפלורידה.

גם טרם הזכרנו את המשפט. משם, ממזרח ירושלים, צפויה הרעה לעתידו הפוליטי. "אריה שאג - מי לא יירא"? שאל הנביא עמוס. אבל ביבי כבר אינו שחל, ליש. בסך-הכל חתול פוליטי מיילל על גג פח לוהט שהתחפש למלך החיות.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  14/06/2021   |   עודכן:  14/06/2021
דן מרגלית
+מיכאלי: רשויות מטרופוליניות יהפכו מחזון למציאות
21:38 14/06/21  |  עידן יוסף
"הממשלה החדשה שהשבענו אתמול היא בשורה לעובדות ועובדי משרדי הממשלה, שכמעט שנתיים באים לעבודה ולא יודעים אם יוכלו לקדם דברים, משום שאין תקציב, הכל תקוע ונמצא באי בוודאות. עכשיו, יש ממשלה חדשה, תהיה מסגרת תקציבית, ואפשר יהיה פשוט לעבוד", כך פתחה שרת התחבורה הנכנסת מרב מיכאלי את נאומה בטקס חילופי השרות שהתקיים (יום ב', 14.6.21) במשרד התחבורה בירושלים.

מיכאלי, המחליפה את מירי רגב לאחר כשנה בלבד בתפקיד, פרסה את חזונה, אך נמנעה מלהזכיר את נושא התחבורה הציבורית בשבת. "נעבוד הרבה מאוד עם השלטון המקומי", אמרה מיכאלי. "הרשויות המקומיות הן לא רק הלקוחות שלנו, אלא גם שותפות. נהפוך את הרשויות המטרופוליניות מחזון למציאות, שתשפר את איכות החיים".

היא עמדה על שאיפתה לקיים שיתופי פעולה בין-משרדיים עם משרדים כגון השיכון, הגנת הסביבה והמשרד לשוויון חברתי, במטרה לקדם סוגים שונים של חזון. "תחבורה היא לא מטרה, היא אמצעי", אמרה מיכאלי. "היא יוצרת את ההוויה של החיים שלנו. היא מאפשרת לא רק להגיע ממקום למקום אלא להיות מי שאנחנו רוצים להיות, ולכן המצב כל כך חמור. בישראל התחבורה לא מאפשרת להגיע. כולם תקועים במרכז וכשתשוחרר התקיעות הזאת, המדינה תשתחרר וייפתחו אפשרויות לתעסוקה ולמגורים ולהוריד את יוקר המחיה".

השרה מיכאלי הוסיפה כי תחבורה צריכה ליצור שוויון מגדרי. "לנשים יש יותר תחנות, הן צריכות לאסוף יותר דברים, לאסוף ילדים וצריכות ביטחון אישי באוטובוס וברחוב. נשנה את המצב הבלתי נסבל שבו צריך להחזיק אוטו, שניים-שלושה".

בהתייחסה לציבור הנוסעים אמרה כי המשרד צריך להצטיין לא רק בתשתיות, אלא גם בשירות והודיעה על כוונתה לערוך מחקר דעת קהל מקיף לבדיקת הצרכים בקרב הציבור. היא הפצירה בעובדי משרד התחבורה לומר לה כל אשר על ליבם ולא לחשוש. "אהיה נגישה לכל פתרון ולכל יוזמה", הבהירה.

לדבריה, תחבורה שמתפקדת כמו שצריך יכולה להוריד את מחירי הדיור ואת יוקר המחיה, ולייצר באופן פעיל שוויון הזדמנויות בתעסוקה ובדיור, שוויון בין גילים, כי לא כולם יכולים לקחת גלגינוע ולהגיע לרכבת, ושוויון בין המינים. "אנחנו חייבים להסתכל על כל סוגי בני האדם, לא משנה אם הם בני שמונה או בני 80, אם יש להם שתי רגליים שיכולות לשאת אותם ממקום למקום או כאלה שפחות. הגיע הזמן שהתחבורה שלנו תפסיק להיות שדה קרב".

עוד אמרה שבכוונתה להשקיע בבטיחות בדרכים ובביטחון אישי של כל המשתמשים בדרך, לייצר שוויון ולהשקיע בחברה הערבית ובפריפריה גאוגרפית וחברתית, לחלץ מיזמים תקועים ולקדם את מעמד עובדי התחבורה הציבורית ולשפר את הכשרתם. מיכאלי הודיעה על כוונתה לשיתוף פעולה תחבורתי לא רק עם איחוד האמירויות אלא גם עם המדינות הערביות השכנות מצרים וירדן ואף הרשות הפלשתינית, ולפתוח אופקים מדיניים תעופתיים, ימיים ויבשתיים, ולייצר מנוע צמיחה כלכלי ותיירותי - שלום מוחשי, כלשונה. היא ציינה כי בכוונתה לקדם את שדה התעופה בנבטים.

"ישראל הייתה תקועה הרבה יותר מדי זמן. הגיע הזמן להתחיל לנוע. העבודה רק מתחילה, ואני מצפה לה בקוצר רוח", סיכמה.
(מיכאלי ורגב [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90])
+ליברמן: קריטי להגיע לייצוב המשק
18:48 14/06/21  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר האוצר הנכנס הודיע על כוונתו להחזיר את דיוני השולחן העגול עם ההסתדרות ועם המעסיקים והתעשיינים מתוך כוונה לפעול בשיתוף פעולה אל מול האתגרים הניצבים אל מול המשק הישראלי  ▪  "אנחנו במצב מאוד מורכב מבחינת יוקר המחיה ומחירי הדיור. נדהמתי לראות את הקפיצה במחירים בחודשים האחרונים"
(שר האוצר ליברמן עם נגיד בנק ישראל ויו"ר ההסתדרות [צילום: דוברות משרד האוצר])
+בר-לב ואוחנה קיימו פגישת חפיפה
14:42 14/06/21  |  עידן יוסף
במשרד לביטחון הפנים נערכה פגישת חפיפה בין השר הנכנס עמר בר לב לשר היוצא אמיר אוחנה. אוחנה הציג בפני השר הנכנס סקירה של המשרד, את תוכניות העבודה שהחל ליישם ואת התהליכים המתקיימים כיום במשרד.

השר בר-לב מסר: "אני מודה לחבר הכנסת אוחנה על שניאות מיד להקדיש לי זמן לטובת העברת תפקידים וחפיפה מסודרת. בפגישתנו כיום נהג ח"כ אוחנה כמצופה בהעברת שלטון מסודרת ותקינה בישראל - ואני מודה לו על כך".

כזכור, ביקש בר לב להימנע מקיום טקס.
+סער: אתקן את מערכת המשפט, לא אהרוס אותה
14:32 14/06/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מודיע שיקים צוות משימה שיעסוק בהפרות החוק בנגב, בגליל ובדרום תל אביב  ▪  גנץ: מנענו התנקשות בדמוקרטיה ואת הדחת היועץ המשפטי לממשלה
(טקס חילופי השרים במשרד המשפטים [צילום: איילת כהנא])
+פגישת בנט ונתניהו נמשכה כחצי שעה
13:53 14/06/21  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נפתלי בנט וראש האופוזיציה בנימין נתניהו נועדו לפגישת חפיפה. פגישתם נמשכה חצי שעה.
+השר כהנא: "המתח בין דת ומדינה גורם לקיטוב עמוק בחברה"
13:46 14/06/21  |  מירב ארד
השר לשירותי דת הנכנס, ח״כ מתן כהנא, בטקס חילופי השרים במשרד לשירותי דת:
"המתח בין דת ומדינה גורם לקיטוב עמוק בחברה הישראלית ואת זה אני מעוניין לשנות.היהדות צריכה להיות גורם מאחד, לא מפלג. אני רוצה שהמשרד הזה לא רק יהיה המשרד לשירותי דת אלא המשרד לענייני דת ומדינה. מתוך המשרד הזה אני מקווה לסייע בהפגת המתח בסוגיה נפיצה זו."
+"אפעיל משרד מקצועי ומסיר חסמים"
13:27 14/06/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ברביבאי: "הציבור מצפה מאתנו בצדק, לייצר מציאות הוגנת בכל הנוגע לאיכות חייו של האזרח ולמצבה הכלכלי של המדינה"  ▪  פרץ: "כשיש ממשלה עם אופק תקציבי, ניתן יהיה להמשיך ולקדם את הפעילות הענפה"
אורנה ברביאי, עמיר פרץ [צילום: מירי שמעונוביץ', לע"מ]
+השרה שקד: "אפעל להשיב מסתננים לארצם"
13:22 14/06/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הבהירה: "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ואפעל כדי ליישם מדניות הגירה אחראית"  ▪  התחייבה לפעול לקיצור וזירוז הליכי התכנון והגדלת היצע הדיור
(שקד בטקס החילופים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+הרב טאו מאשים את סמוטריץ' בכך שלא קמה ממשלת נתניהו
13:22 14/06/21  |  עידן יוסף
מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם, הרב צבי טאו, יוצא נגד יו"ר הציונות הדתית, ותולה בו את האשם על כך שלא קמה ממשלת נתניהו. לדבריו, ״כבר אמר החכם מכל אדם: ׳אל תהי צדיק הרבה’. ראו איך חסידותו היתרה של ח"כ בצלאל סמוטריץ' מונעת הקמת ממשלה אשר בה ישראל בפנים וערבים בחוץ נמנעים,
ומביאה עלינו חלילה ממשלה עם ערבים בפנים והיהדות בחוץ".

ככל בידוע, לא הורה הרב טאו לנציגו בכנסת, ח"כ אבי מעוז להתפלג מסיעת הציונות הדתית.
+"התחלופה בבלפור היא כמו כיבוש הבסטיליה"
13:12 14/06/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הבהיר: לא תהיה העלאת מיסים. מכבד את אורח החיים של הציבור החרדי. אנחנו לא מתערבים אצלם ואני לא מוכן שיתערבו באורח החיים שלי"
(ליברמם בטקס החילופים [צילום: דוברות משרד האוצר])
+ממשלה חדשה עם רעיונות ישנים
12:22 14/06/21  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
שוב מתבצעת החייאה רבת מרפאים ברעיון המדינה הפלשתינית, שוב הרעיון ההגיוני של פתרון הסכסוך הערבי ישראלי על-ידי הקמת מדינה שכנה מסולק בהינף יד ובמחי הרהור כשרסיסי זיכרונות של השנים האחרונות המזכירות לנו בדם, אש, תימרות עשן וממ"דים דחוסים את ימי ולילי האימה והפחד, ימי החרדה, האזעקות והאש
(חזרה לטילים [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90])
+בנט, תהיה שמיר
11:12 14/06/21  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
רבים מתקשים לעכל את חילופי הגברי בהנהגת המדינה, לצד רבים המייחלים לרגע ייחודי זה, אבל כולם מחויבים בתפילה להצלחת 'הפרויקט האלוקי' הישראלי
(שמיר. דוגמא ראויה [צילום: פלאש 90])
+התמונה המסורתית של הממשלה ה-36 בבית הנשיא
11:09 14/06/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי לפיד, הגיעו לבית הנשיא לצילום המסורתי  ▪  במקביל - החלו חילופי השרים במשרדים השונים  ▪  במשרד ראש הממשלה תואמה אמש חפיפה עם ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט
(הממשלה ה-36 [צילום: מסך])
+פני המדינה
10:54 14/06/21  |  צילה שיר אל   |   לרשימה המלאה
יאיר לפיד הוא אדם תקשורתי במיוחד וחייב להיות בתנועה מוחית וגם פיזית. לא תמצאו אותו ללא תשובה מתאימה וגם אם לא ידע את התשובה ידע לשלוף מתוך מוחו המאוד שנון את התשובה המתאימה
(נפתלי בנט ויאיר לפיד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אל תירא עבדי יעקב"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סניל
15/06/21 06:08
2
מגיב ותיק
15/06/21 09:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 36
שר המשפטים הנכנס, גדעון סער, מצהיר שבכוונתו לתקן את מערכת המשפט ולא להרוס אותה. לדבריו, "בכוונתי לפעול לשינויים משמעותיים שיחזקו את זכויותיו של האזרח בחקירה ובמשפט". הוא דיבר (יום ב', 14.6.21) בטקס החילופים והפרידה מהשר היוצא, בני גנץ, שכיהן במשרד בחודשים האחרונים של ממשלת האחדות. סער, עורך דין בהשכלתו, התמחה אצל פרקליטת מחוז ת"א (אזרחי) דאז, נעמי שטרן, ולאחר מכן היה העוזר של היועץ המשפטי לממשלה דאז, מיכאל בן-יאיר, ושל פרקליטת המדינה דאז, עדנה ארבל.
14/06/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
הבוקר, יום ב', התקיים טקס חילופי שרים במשרד הכלכלה והתעשיה בירושלים, במעמד שרת הכלכלה והתעשיה הנכנסת, ח"כ אורנה ברביבאי, השר היוצא, עמיר פרץ, בכירי משרד הכלכלה והתעשיה, בתעשיה ובמשק הישראלי.
14/06/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
בטקס חילופי שרי הפנים, שהתקיים היום (ב', 13.6) במשרד הפנים ציינה שרת הפנים החדשה איילת שקד כי היא מתחייבת לעשות ככל אשר אל ידה במטרה להגשים מטרות הבאות: "אפעל בכל כוחי ליישם מדיניות הגירה אחראית, תוך מתן מענה הולם במצבים הומניטריים מבוססים. אפעל להשיב מסתננים לארצם ולעודד יציאה מרצון למדינות שלישיות בטוחות".
14/06/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
שר האוצר הטרי אביגדור ליברמן דיבר (יום ב', 14.6.21) בפתח ישיבת הסיעה של מפלגתו, ישראל ביתנו: "בעזרת ה' ש"ס ויהדות התורה יבלו הרבה שנים באופוזיציה. אני לא נוקם ונוטר בחרדים. אני מכבד את אורח החיים החרדי ומאמין בחיה ותן לחיות. אנחנו לא מתערבים אצלם ואני לא מוכן שיתערבו באורח החיים שלי".
14/06/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
עזה וסכנותיה, מכאוביה, טיליה הצילה את יהודה ושומרון. עזה היא אנדרטת זיכרון פעילה מאוד, גועשת ומלאת תעלומות של פולחן מוות וקדושת השאהיד. עזה היא זיכרון לכל מי שמעז עוד להרהר בדבר פשרות, ניתוח מציל חיים לגווייה המתקראת שתי מדינות לשני עמים.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
יואב קיש
יואב קיש
אין אפילו אחד מכל המרואיינים בכתבה שהיה איתי בקשר ב-20 השנים האחרונות, וכולם מרואיינים מטעם. כולל "הטייס" שהוא פעיל במחאה שאף הודיע שהוא מסרב לשרת ומעולם לא היה חבר שלי ולא היה אית...
חמאס חותר לשמור על שליטה בפועל [צילום: דובר צה"ל]
פרופ' קובי מיכאל
הרשות הפלשתינית לא תוכל לשלוט ברצועה בשל השחיתות והחולשה שלה, וברור שחמאס איננו אופציה    ישראל תצטרך לשלוט בשטח עד שניתן יהיה להכניס כוח זר בשילוב גורמים מקומיים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il