|   15:07:40
דלג
  יעקב קורי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

מולדת משותפת - פתרון יצירתי לסכסוך <br>

הצעתי שהאיחוד האירופי יציע לישראל וירדן-פלשתין להצטרף לאיחוד כחברות, עם גבולות פתוחים, הערבים יוכלו לעבוד בכל ארצות האיחוד, ויינתן סיוע מסיבי לקונפדרציה ולקליטת הפליטים
25/07/2021  |   יעקב קורי   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
בעיה קטנה [צילום: ז'אק ברינון/AP]

קונפדרציות לא מחזיקות מעמד. זאת כנראה הסיבה שמלך ירדן ושליטי פלשתין לא מאמצים את ההצעה להקים קונפדרציה ירדנית-פלשתינית. אפילו מדינה פלשתינית אחת לא מחזיקה מעמד ויש לנו כבר 4, כשעדיין לא הוקמה מדינה אחת של ממש - ירדן שבה 80% פלשתינים, רצועת עזה שבה שולט החמאס, הרשות שבה שולט הפתח (איזה פתח בדיוק?), וישראל שאחרי זכות השיבה כמצוות כל כוחות "הקידמה" - BDS, אבו מאזן מכחיש השואה, המצע של המשותפת, רבים מאושיות השמאל הנאור בישראל ובעולם - תהפוך לפלשתינית עם רוב ערבי.

להלן רשימה חלקית של הקונפדרציות שכשלו - האימפריה הרומית הקדושה (אם כי דה יורה היא הייתה קיימת מ-800 עד 1804), דנמרק-נורווגיה, הקונפדרציה הגרמנית, שבדיה-נורווגיה, מדינות הקונפדרציה של דרום ארה"ב בעת מלחמת האזרחים, מצרים-סודן (אני עוד זוכר איך בתום כל סרט בקהיר היה מושמע ההמנון וואל סודן וואל מאסר וואל מאסר וואל סודן), עירק-ירדן, מצרים-סוריה-צפון תימן, מצרים-סוריה-לוב (מה קורה עם המצרים האלה בכוח הם רוצים להתאחד עם כולם...), סרביה-מונטנגרו ו... קונפדרציה הלווטיקה.

הקונפדרציה ההלבטית - שווייץ - היא היחידה ששרדה וקשה לחשוב שקונפדרציה ירדנית-פלשתינית תשרוד, אם כי עקרונית זהו שילוב נהדר - משטר מתון של מלך ירדן ולא מתלהם ואלים כרשות וחמאסטן, מסה קריטית לקיום מדינה ולא בנטוסטנים כפי שהציעו בתוכנית החלוקה של 1947, כל תוכניות השלום אחרי 1967 (עם ירושלים מחולקת, גושי התיישבות וכדומה), מוצא לים התיכון (עם מנהרה שתחבר את הגדה לרצועה באורך דומה למנהרה מתחת התעלה בין צרפת ואנגליה), ושטח גדול בו ניתן יהיה לקבץ חזרה את כל הפליטים במקום בעזה ורמאללה. לפני מלחמת ששת הימים הייתה הגירה דומה מהגדה המערבית למזרחית. לכאורה, זהו הפתרון האידאלי לסכסוך.

יש רק אי-אלה בעיות "בקטנה" - מלך ירדן כל כך שמח להיפטר מהגיבנת הפלשתינית שהדבר האחרון שהוא צריך זה להתעסק עם הפתח והחמאס. איך תחולק הריבונות בגדה בין הישובים הישראלים שישארו על-כנם כמו בתוכנית טראמפ לבין הריבונות של הפדרציה. לא יעלה על הדעת פינוי של ישובים בגלל ההוצאה האדירה של מאות מיליארדים לפיצוי המתנחלים, בגלל כישלון הפינוי של אלפים בודדים בהינתקות, בגלל שהגדה היא לא שטח כבוש (ירדן ויתרה עליו). זאת היא המולדת שלנו לא פחות מחיפה ותל אביב, יש חצי מיליון שגרים מעבר לקו הירוק. הגדה ועזה יהיו מפורזות. רק במסגרת שלטון משותף של ישראל עם הקונפדרציה על הגדה תיפתר הבעיה.

לכן הצעתי שהאיחוד האירופי יציע לישראל וירדן-פלשתין להצטרף לאיחוד כחברות, עם גבולות פתוחים, הערבים יוכלו לעבוד בכל ארצות האיחוד, ויינתן סיוע מסיבי לקונפדרציה ולקליטת הפליטים. זה גם ישתלם לאיחוד - כי לישראל יש מה לתרום לאיחוד בהיי-טק למשל לא פחות ממה שהם יתרמו לנו. האיחוד יקבלו כוח עבודה זול ומיומן כי הפלשתינים הרבה יותר משכילים מרוב המהגרים שמציפים את האיחוד בצורה לגלית או לא. אם יעקרו את נושא הטרור זה עשוי להיות פתרון אידיאלי לישראל, לירדן, לפלשתינים ולאיחוד האירופי. תהיה רק בעיה קטנה - לאיפה תנותב השנאה לישראל וליהודים של ה-BDS, של מנהיגי הפתח והחמאס, האו"ם, האג, אונסקו, אבירי זכויות האזרח, השמאל הרדיקלי, סנטורים ומנהיגים אירופים והאינטליגנציה באקדמיה, ולמי יחולקו פרסים בקאן.

מה החידוש?

הכל טוב ויפה, אבל חסרה הנשמה מהתוכנית. לפלשתינים יש שאיפות לכל שטחי ארץ ישראל - ירדן, ישראל, הגדה ועזה (האיסלאם הרדיקלי ואירן, בני בריתם, רוצים לכבוש חזרה את ספרד ואירופה ולהחריב את השטן הגדול ארה"ב, אבל זה סיפור אחר). מאידך תנועת ארץ ישראל השלמה, חרות, המשיחיים וחוגים רבים בישראל רוצים ארץ ישראל "שלמה" מהים עד הירדן, ואם אפשר שתי גדות לירדן, זאת שלנו זאת גם כן, כמו בימי התנ"ך, כמו בהצהרת בלפור, כמו במנדט הבריטי הראשוני. זהו לב הסכסוך - שני עמים רוצים את אותה רצועת ארץ וכל פשרה עולה על מוקשים, כי היא לא בת-קיימא. לצד הפתרונות המדיניים והכלכליים יש למצוא פתרון אידיאולוגי.

הפתרון המוצע הוא להקים CONPATRIA - מולדת משותפת. לא קיימת עדיין ישות כזאת, הכוונה לא בקונפדרציה שהיא מדינית, לא באיחוד כלכלי כמו האיחוד האירופי, ובוודאי לא פדרציה כמו ארה"ב. הקונפאטריה תהיה ישות הצהרתית של ירדן-פלשתין וישראל שיכריזו כי שטחי ארץ ישראל כהגדרתנו ופלשתין כהגדרתם (נשמע מוכר, פלשתינה-א"י) הם המולדת המשותפת של העם היהודי והעם הפלשתיני. מה החידוש לעומת המנדט? המנדט נמסר רק ליהודים וערבים יוק, למרות שהם היוו את רוב האוכלוסייה. לעומת זאת השוני בהשוואה לארץ ישראל השלמה הוא בזאת שאנו מכירים כי א"י היא גם המולדת של הפלשתינים. אבל מאידך הפלשתינים מכירים בכך כי א"י היא גם מולדת היהודים, לא בגבולות 1947, 1948 או 1967, אלא בגבולות 1917 והתנ"ך.

מבחינה מעשית תהיה לישות רק חשיבות דקלרטיבית, אך כל הסכסוך נסב על הצהרות - אל-אקצה בסכנה, שתי מדינות לשני עמים, ארץ ישראל השלמה, שתי גדות לירדן. הבעיות הכלכליות ייפתרו עם צירוף הקונפאטריה לאיחוד האירופי, הבעיות הביטחוניות ייפתרו על-ידי שלטון משותף בגדה שתהיה מפורזת כמו גם עזה שתהפוך סוף-סוף לסינגפור, אבל במסגרת האיחוד האירופי. לא צריך לשכנע את עבדאללה, את החמאס והפתח, את בנט וביבי. צריך לשכנע את העם הפלשתיני, העם היהודי, הקהילה הבינלאומית, שיצמח קונצנזוס מהשורשים לצמרת ולא שלום כפוי, כפי שאבירי השמאל רוצים, כפי שהקיצונים הערבים רוצים, כפי ששוחרי רעתנו וה-BDS חולמים.

השלום יצמח מהעם, או כדברי שמעון בן שטח במחזה "מלחמת בני אור" של משה שמיר: "צדק אין מבקשים אותו. צדק אינו ניתן. צדק דרכו שהוא צומח. מקרקעו של עם, מאדם שסייע לחברו בשעת הדחק, מבית שנפתחה דלתו לאביון, מאדם שנהג חיבה באשתו, מבן שנהג כבוד באביו, מחבר שלא הונה את חברו. צדק כמוהו כחיטה וכשעורה. לא בארץ אחרת תמצאנו - אלא בארצך". זהו החזון שלי לפתרון הסכסוך, החוליה החסרה, הנשמה לחפצי החיים!

תאריך:  25/07/2021   |   עודכן:  25/07/2021
יעקב קורי
+כוחותינו תקפו ברצועה בתגובה להפרחת הבלונים
23:13 25/07/21  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו מחנה צבאי ובו מספר מבנים, תשתיות ואמצעים המשמשים לפעילות של חמאס ברצועת עזה. בסיס הטרור היה סמוך לאתרים אזרחיים ובהם בית ספר. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל. במהלך היום נצפו שבע שריפות בעוטף.
+טרור הבלונים: מרחב הדיג ברצועה צומצם ל-6 מיילים
20:35 25/07/21  |  עידן יוסף
מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע כי בתום שורת הערכות מצב, הוחלט על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה מ-12 ל-6 מיילים ימיים. ההחלטה תיכנס לתוקף לאלתר ותימשך עד להודעה חדשה. זאת בעקבות הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, המהווה הפרה של הריבונות הישראלית.

לדבריו, ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי מדינת ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי המדינה.

לפני מבצע ״שומר החומות״ מרחב הדייג ברצועת עזה עמד על 15 מיילים ימיים.
+לאן הולכים המזרח התיכון וישראל
14:57 25/07/21  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
בעקבות "האביב הערבי" שהפך למעשה לסתיו, עובר המזרח התיכון תהליך התגבשות מחדש. דומה שעקרון מנחה בתהליך זה הוא שיש לייצר באזור יציבות מדינית ומדינתית חדשה, במקום המבנה המתפורר המושתת על הסכמי סייקס-פיקו מ-1916.1
([צילום: AP])
+חזון הגלידה
11:10 25/07/21  |  אברהם בנמלך   |   לרשימה המלאה
ראיון עם יו"ר בן אנד ג'ריס  ▪  אם כך למה אין חרם על כל המדינה?  ▪  יו"ר: כי זה נוגד את החזון שלנו  ▪  מראיין: צדק חברתי?  ▪  יו"ר: מה פתאום? לעשות כסף מגרבץ' פוד
(גרבץ' פוד [צילום: צפריר אביוב/AP])
+עלילת הדם על הר-הבית
08:57 25/07/21  |  זאב בן-יוסף   |   לרשימה המלאה
ככל שישראל תעמוד על זכויותיה בהר-הבית ביותר תקיפות - היא תכובד יותר והשקט יישמר, אבל אם תימשך המדיניות המפוחדת הזו של בנט-לפיד - תימשך גם מלחמת הדמים עם הערבים כפי שהייתה במאה השנים האחרונות
(קדוש ליהודים [צילום: AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מולדת משותפת - פתרון יצירתי לסכסוך
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאול א.
26/07/21 13:00
2
בזבוז זמן
28/07/21 21:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
יו"ר: תרשום. הגלידה זאת רק ההתחלה
25/07/2021  |  אברהם בנמלך  |   יומני בלוגרים
עלילת הדם הערבית, כאילו היהודים זוממים לגזול מהערבים את מסגד אל-אקצה, לא החלה בימינו אלא כבר לפני 92 שנים, בשנת 1929. אז העלו הערבים לראשונה את העלילה הזו כתירוץ לטבח יהודים בחברון ובירושלים (מאורעות תרפ"ט), כשהם משתמשים באותה טענה של יאיר לפיד - הר-הבית הוא לא המקום הקדוש ביותר ליהודים. טענה זו חוזקה עכשיו על-ידי ראש הממשלה בנט, כאשר, לאחר שהצהיר, בצדק, שליהודים יש זכות להתפלל במקום הקדוש ביותר ליהדות מאז ומעולם, נבהל וחזר בו למחרת, הודיע שליהודים יש רק זכות לבקר במקום.
25/07/2021  |  זאב בן-יוסף  |   יומני בלוגרים
מנהיג תנועת חמאס אסמעיל הניה התקשר השבוע לבכיר חמאס זאהר ג'בארין ובירך אותו על היבחרו, במסגרת הבחירות הפנימיות בתנועה, לתפקיד סגן מנהיג חמאס בגדה.
ארגון חמאס שומר על שתיקה כלפי האשמות ישראל כי הוא עומד מאחורי שיגור הרקטות אתמול מדרום לבנון לעבר ישראל באמצעות פעילים פלשתינים ובהסכמת חיזבאללה. שום ארגון לא לקח עד עכשיו את האחריות על ירי הרקטות, להערכת גורמי הביטחון בישראל, מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר מנסה לפתוח חזיתות נוספות מול ישראל בנוסף לרצועת עזה ולנקום בישראל על אי-הכנסת הכסף הקטרי לרצועה. התקפת הרקטות מלבנון, ללא "טביעות אצבע" נועדה לשמור על שקט ברצועה במהלך חג הקורבן ולא להרגיז את המודיעין המצרי באמצע מהלך התיווך שהוא עושה בין חמאס לישראל.
ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ עוצרים את התכנסות מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון, שהייתה אמורה להתכנס לפני למעלה מחודש, וזאת בשל דרישה שהועברה לבנט מוושינגטון - כך מפרסם (יום ג', 20.7.21) ישראל היום.
20/07/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
עשרות פעילי חמאס נעצרו בשומרון  /  איציק וולף
אושרה הקפאת 597 מלש"ח מכספי הפלשתינים  /  איציק וולף
כתב אישום הוגש נגד האימאם של לוד  /  איציק וולף
סמוטריץ' מחלל את ארון הספרים היהודי  /  איתן קלינסקי
לכסף אין ריח  /  עמנואל בן-סבו
אוטמים בורות מים  /  איתן קלינסקי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
קטונתי מלהבין לעומק את השיקולים העומדים בפני מקבלי ההחלטות, אך נוכחנו כבר לפחות פעמיים, ב-6 באוקטובר וב-7 באוקטובר שהם טעו מהיסוד בהערכת המצב שלהם    בהקשר הזה אני מבקש לשאול: האם ר...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בעוד עמיתו, שר הבריאות, מסייע לנפגע מן התאונה, שוקל השר סער בלשכתו את החלטתו להתפטר    אילו ביקש סער לסייע לממשלה הפגועה היה נרתע מהתפטרות בימים אלה בהיות הממשלה במצב פוליטי קשה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il