|   15:07:40
דלג
  יעקב קורי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
הפרעה פסיכולוגית [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

חוסר יכולת להודות בטעות

ישנם אנשים שהאפשרות להודות בטעות הוא בלתי אפשרי עבורם. הם ננעלים על דעתם, ולא נותנים לעובדות לבלבל אותם... ישנן טעויות קריטיות אשר עלולות לעלות במחיר כבד... מה המנגנון הרגשי שאיננו מאפשר להודות בטעות, גם כאשר ברור שנעשתה טעות?
04/10/2021  |   יעקב קורי   |   יומני בלוגרים   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
אגו פגיע
ישנם אנשים שבבסיס אישיותם ישנו אגו פגיע, הערכה עצמית לא גבוהה וצורך להצדיק את קיומם. הם אינם יכולים לשאת את המחשבה והאפשרות שהם טועים מידי פעם. הודעה בטעות תהווה ערעור בבסיס אישיותם. רגשית זו איננה אפשרות עבורם. מדובר במקום בו מנגנוני הגנה נוקשים נכנסים לפעולה ומונעים מהאדם להודות בטעותו.

לאחרונה ראיתי בטלוויזיה עיתונאית ברוכת כישרונות, אחת הטובות שיש לנו, שעשתה מאות כתבות מעולות וחשובות שהיו להן השפעה מאוד מבורכת. היא נהנית ממוניטין יוצא מהכלל, עד ש... הסתבכה עם כמה אמירות אומללות בנושא הקורונה והחיסונים ומאז היא מופיעה מעל כל במה אפשרית ומנסה להוכיח שהיא צודקת וכולם טועים. למרות שהמציאות טופחת על פניה, היא ממשיכה בשלה. אבל היא לא היחידה, סרבני החיסונים מחזיקים בדיעות הרבה יותר קיצוניות המסכנות את חיי כולנו, כל הנבואות השחורות שלהם התבדו והזנב עדיין לא צמח לנו, הצ'יפים הסמויים עוד לא הופעלו, והמוות ההמוני בעקבות החיסונים לא קרה, אדרבה מי שמת אלה הסרבנים.

זה נובע מעט מפוביה כמו פחד טיסה או ארגופוביה, מעט מחוסר ידע על החיסונים, מעט מהפחד מתופעות לוואי. אם כי אותם אנשים עוסקים בפעילות גופנית בלי חשש מזיעה או התכווצות שרירים, לומדים בשקדנות בלי פחד מכאבי ראש, נוהגים במכוניות בלי פחד מתאונות דרכים. הם לא חוששים מתופעות לוואי או מהסתברויות קטנות לאסונות בכל נושא ועניין, אך הם מתנגדים לחיסונים אך ורק בגלל שבתחילת הדרך הם היו נגד וכיום הם אינם מוכנים להודות בטעותם הקשה. מתברר יותר ויותר שזו הסיבה העיקרית של סרבני החיסונים להתחסן, בעיית אגו פגוע!

אין ולא הייתה סאטירה כל כך מוצלחת בישראל כסאטירה של הגשש החיוור, עם טקסטים של יוסי בנאי, כשבמערכון "קרקר נגד קרקר", מציע הליקופטר במפגש גישור לאדון קרקר המסוכסך עם ברברה קרקר, לבקש סליחה, להודות בטעויותיו, לא בהתנצלות רפה כפי שעשה אלא כמו שצריך לעשות גבר אמיתי: "תהיה גבר! תשפיל את עצמך, תהיה גבר! תהיה סמרטוט, תהיה גבר"! טוב, לא חייבים כולם לנהוג כמו מר קרקר, אבל עובדה היא שאיש לא מוכן להודות שהפסיד בבורסה. כולם הרוויחו הון תועפות, כאשר אני הקרקר היחידי שמוכן להודות בהפסדיי. אך בכל זאת לא הפסדתי טריליונים שמפסידים בעלי מניות המיעוט לבעלי השליטה, אז מי בכל זאת מפסיד?

למה כולם מרוויחים בבורסה? הטיולים של כולם היו הכי מוצלחים, הם הרוויחו הכי הרבה על בתיהם, הם היו כולם סטודנטים מצטיינים, מנהלים הכי בכירים, היועצים של מלך מרוקו ובעלי אחוזות בפולין. אני האמיץ היחידי שכתבתי אירוע על הכישלון שלי בהקמת סטרטאפ, כי רציתי שהסטודנטים שלי ילמדו גם על 99% הסטרטאפים שנכשלים אל מול האחוז הבודד שכולם מדברים עליו. על ההפסד שלי בבורסה בניתי תיזה שלמה וקיבלתי דוקטורט בהצטיינות אחרי שהצלחתי להוכיח את החוקיות של ההונאה האתית של בעלי מניות מיעוט. כי אף אחד בעולם לפני לא העז להודות בהונאת המאה, והתזה והספרים האקדמיים שלי היו פורצי הדרך בעולם.

מי זה מוכן בכלל להודות על הטעויות שלו? בטח לא צ'מברליין שהיה משוכנע שצדק במינכן וניסה גם כשהיה חבר בממשלתו של צ'רצ'יל אחרי המפולת להגיע להסכם עם "אדון היטלר" ולהוכיח בכך שלא טעה. בטח לא ראש אמ"ן, גולדה ודיין שנכשלו בקונצפציה שלהם שהביאה למלחמת יום כיפור, גם כאשר דקה לפני פרוץ הקברות הצטברו הוכחות חד-משמעיות על ההתקפה הצפויה. כי הרי לא נעים להודות בטעות, גם במחיר של מלחמה נוראית. גם לא הקומוניסטים ברוסיה שעדיין סוברים שברית המועצות הייתה הצלחה אדירה. גם לא נאמני אוסלו שמשוכנעים עד היום שרק אנחנו אשמים בכשלון אוסלו ואילו ערפאת, אבו מאזן וגדולי אויבינו צודקים, וכמו האדמירל הטורקי הם טוענים אינתיפאדה שניה יוק או מקסימום זה בגלל העלייה של שרון להר-הבית.

תופעה ידועה

אלף אזרחים הרוגים הם מחיר השלום, כי הם הכי חכמים, אינטלקטואלים, מוסריים, מגלגלי עיניים, בוני בתים לאויבינו. גם לא הניאו ליברלים שעדיין מחכים שהעושר האגדי שהשיגו בזכותם האלפיון העליון והטייקונים "יזלוג" למשק ולמעמד הביניים שחלקם בעוגה הכוללת הולך ומצטמק עם פערים הולכים ומתרחבים. בוודאי לא הרבנים שהובילו את צאן מרעיתם כמו החלילה-ן מהמלין אל מוות של אלפים בגלל שציוו להם להמשיך בלימודים ולהידבק ולהדביק בגלים הראשונים של הקורונה. בוודאי לא סרבני החיסונים שמשוכנעים שהם צודקים ואוטוטו ימותו מיליונים ברחובות.

ההפרעה הפסיכולוגית של חוסר יכולת קיצונית להודות בטעות היא תופעה ידועה בפסיכולוגיה ואני ממליץ לקרוא את המאמר של הפסיכותרפיסטית חוה אוסטרובסקי "הקושי להודות בטעויות" מה- 13.11.2018 ב"מאמרים", המסבירה בשפה מובנת לכל את התופעה. אוסטרובסקי מסבירה כי: " חלק בלתי נפרד מהחיים, הוא גם לטעות. ישנם אנשים שהאפשרות להודות בטעות הוא בלתי אפשרי עבורם. הם ננעלים על דעתם, ולא נותנים לעובדות לבלבל אותם... ישנן טעויות קריטיות אשר עלולות לעלות במחיר כבד... מה המנגנון הרגשי שאיננו מאפשר להודות בטעות, גם כאשר ברור שנעשתה טעות?

ישנם אנשים שבבסיס אישיותם ישנו אגו פגיע, הערכה עצמית לא גבוהה וצורך להצדיק את קיומם. הם אינם יכולים לשאת את המחשבה והאפשרות שהם טועים מידי פעם. הודעה בטעות תהווה ערעור בבסיס אישיותם. רגשית זו איננה אפשרות עבורם. מדובר במקום בו מנגנוני הגנה נוקשים נכנסים לפעולה ומונעים מהאדם להודות בטעותו. לשם כך, הוא מעוות ומשנה את המציאות כדי להפוך אותה סבילה ופחות מאיימת עבורו. תפקידם של מנגנוני ההגנה במקרה זה, הוא שמירה על האגו השביר באמצעות שינוי העובדות והתאמתם (שלא במודע) לסיפור שהאדם יכול לשאת מבלי להרגיש אשמה או כשלון לנוכח טעותו.

הדבר דומה לרקדן שנכשל ואומר: "זה לא שהרקדן לא יודע לרקוד, אלא שהרצפה עקומה". הדבר גורם לכך שהוא יהיה עסוק בלהוכיח כיצד הוא לא טעה וכולם אשמים בטעות... אנשים אלה יתעמתו וימשיכו להתעקש או להתקיף את כל מי שינסה להתווכח ולהוכיח להם שטעו. יותר מכך, הם יזלזלו וימעיטו בדעתו של האחר ובעובדות שהוא מציג... לעיתים מלווה אותם חוסר ביטחון מול האחרים ופחד מפני פגיעה בדימוי העצמי שלהם... פגיעותם רבה עד שאינם מרגישים שיש להם רשות מטעם עצמם לטעות. סוג של פרפקציוניזם ונרציסטיות קשה.

התנהגות זו עלולה לנבוע מילדות שבה עמדו תחת ביקורת קשה ומתמדת מצד הסביבה הקרובה, בעיקר ההורים... פוחדים להיפגע ומשקיעים בהתאמת המציאות החיצונית למציאות הפנימית שלהם ובכך מיישבים בתוכם את הקונפליקטים הפנימיים... הטעות שאנו עושים היא בחשיבה שסירובם, התעקשותם ונוקשותם לא להודות בטעויות, נובעת מעמדת כח, ביטחון עצמי מופרז, זלזול באחרים וכו'. סיבות לקושי להודות בטעויות נובעות בדיוק מהסיבות ההפוכות: מקושי רגשי והעדר כוחות פנימיים להתמודד עם העובדה שטעו... כאשר אנו מבינים שהדברים נובעים מחולשה ולא מחוזקה, אולי יהיה קל יותר לראות את האדם מאחורי ההתנהגות ולחפש פתרונות שיביאו לרגיעה במערכת".

אהרון ברק [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]


מבחן בוזגלו

במאמר האחרון שלי ציינתי "בקטנה" טעות חמורה של פרופסור אהרן ברק המבריק, שהיה לו האומץ לעמוד אל מול רבין וכל ממשלת ישראל שלחצו עליו לסיים את החקירה נגד ידלין ואברהם עופר והוא המשיך בכך עם האמת שלו. אותו אדם דגול לא היה אמיץ מספיק להודות בפני במאי הסרט "קלון" אבי מאור מרזוק שהוא טעה כשטבע את המונח "מבחן בוזגלו" והתפתל עם הסבר מופרך לחלוטין שרצה לקרוא לזה "מבחן רבינוביץ'", אלא שהיה כבר שר בשם הזה. נו, באמת, אי-אפשר לקרוא למבחן - מבחן בוגוסלבסקי, בן-ארצי, ברק, פלוני או ישראלי? דווקא מבחן בוזגלו, כשברור לכולם שמדובר בבוזגלו "הפשוט" תרתי משמע, המרוקאי, עם סטיגמה של בור, עוני, עם הארץ.

אלו תעצומות נפש חסרות לברק להגיד בפשטות: "נכון, טעיתי, זו הייתה בחירה אומללה שאני מצטער עליה". אבל הוא מפחד להיות "קרקר", שהרי הוא מעולם לא טעה, לא באקטיביזם השיפוטי, לא כשופט, לא כיועץ משפטי, כשיש רבים המטילים ספק באומץ הלב שלו גם בפרשת ידלין. זה יהיה יותר מדי לבקש זאת ממנו, כי הוא באמת מאמין שיש צורך באקטיביזם שיפוטי, אבל מבחן בוזגלו? מה כבר יקרה אם יודה בטעות, זה יפגע באמינות שלו? אבל ברק לא טועה, וגם אלוהים, למרות שהציניקנים טוענים שבכל זאת אלוהים טעה כשברא את האדם, אך היו לו נסיבות מקלות, כי היה זה ביום אחרון של שבוע מתיש שבו הוא ברא שמיים וארץ. יש אנשים שמעולם לא טועים!

אבל הדוגמה הכי מאלפת לחוסר היכולת להודות בטעות היא הדוגמה של בנימין נתניהו, שהיה מוכן לגרור את המדינה לשנתיים וחצי של גיהינום, עם נזק עצום למשטר, לכלכלה, לחברה, למשילות, לשלטון החוק, לסדרי מנהל, ללכידות, פגיעה קשה באמינות המשטרה, הפרקליטות, בתי המשפט. כולם אשמים חוץ ממנו, כולם תפרו לו תיק ובראשם השמאלנים שברפקליטות שרצו להביא להפלה של ראש ממשלה ימני חזק. זו אותה פרקליטות הידועה בימניות שלה שתפרה תיק לאולמרט על-מנת למנוע ממנו להוציא אל הפועל את השלום המיוחל עם אבו מאזן. אותה פרקליטות מזרחית שתפרה תיק לרב הראשי האשכנזי.

אותה פרקליטות אשכנזית שתפרה תיק לדרעי שהוא זכאי, הוא זכאי, כי הגדרתית חרדי שמאמין בשם, לא ניתן לפגוע בשמו, כי יהי שם שמו מבורך לעולם ועד. כולם אשמים, לכולם יש אג'נדה, פרט לבעלי האג'נדה עצמם. כך השואה קרתה בגלל החילונים וכעסו של אלוהים על אובדן ערכי היהדות. לא הנאצים או אלוהים אשמים, החילונים אשמים. לא הערבים אשמים באינתיפאדה השנייה זה בעלי הכיפות הסרוגות, שהם רוצחי ראשי ממשלה, פאנאטים, שהמיטו עלינו את כל האסונות, רק לא אדריכלי אוסלו. באחוזי הפשיעה הגבוהים אצל השחורים אשמים רק הלבנים שהפלו את השחורים, אבל למה בכל זאת היהודים והאסיאנים שגם אותם הפלו כל כך משגשגים? ומי שאשם בנחשלות של ארצות אפריקה אלה הקולוניאליסטים, אבל אלה בדיוק אותם עושקים שעשקו את סינגפור, רק שלהם היה מזל שקם להם מנהיג כלי קוואן יו שהצליח להעביר את ארצו הנחשלת מהעולם השלישי לעולם הראשון, יותר משגשגים ואתיים מבריטניה...

איש לא יודה בטעויות שלו, אין איש רואה את הדבשת שעל גבו. וככל שמישהו טועה יותר והמציאות טופחת על פניו כך הוא מתמיד יותר במריו, כי זו הרי תופעה פסיכולוגית ידועה מתמיד, ולא אפליג לנבכי ההיסטוריה. ובכל זאת יש צדיקים בסדום. יש לנו את גורבאצ'וב שהיה מוכן להודות בטעויות המשטר בברית המועצות והסכים לפירוק הגוש הסובייטי וברית המועצות. להבדיל מהיטלר שנלחם עד הסוף המר ורק כשהטנקים הרוסיים היו בפתח הבונקר שלו הוא שלח יד לנפשו, אחרי שגרמניה הפכה לעיי חורבות, אך הוא לעולם לא הודה בטעותו. ומהיטלר לבני בריתו, המופתי, אבו מאזן מכחיש השואה והחמאס הרוצה להשלים את הפתרון הסופי. האם הם הודו אי-פעם שטעו בסרבנותם לתוכניות החלוקה, 1947, 1948, 1967, טראמפ, הצעות פרס, ברק, אולמרט? הם השיבו לא לכל ההצעות, אבל הם לעולם לא יודו בטעותם, למרות שהם הפסידו פעם אחר פעם, גררו את עמם להיות עם של פליטים מזי רעב, הביאו את הכיבוש עליהם. אבל הם צודקים והציונים אשמים, שלא יבלבלו אותם עם עובדות.

בור של סטראוטיפים

הכל קם ונופל על פסיכולוגיה. הרגש החזק ביותר הוא רגש הקנאה, אך מיד אחריו הוא רגש הכבוד העצמי, שבשמו מוכנים לבצע רצח על "חילול" כבוד המשפחה, מלחמות דת, לכפר על בושות הסכמי ורסאיי, על מפולת 1870. איש לא מוכן להודות בטעויות שלו, כי זה יפגע לו באגו, בדימוי העצמי, בגבריות, בתחושת הצדק והכבוד שלו. אז משנים את המציאות על-מנת שתתאים לאג'נדה, שלא יבלבלו אותנו עם עובדות. בגלל שהאבא לא האמין ביכולות הבן, בגלל שהאמא קנאה בבת, ההערכה העצמית נפגעה. אצל הערבים, אצל האפריקנים, אצל החרדים, ובעיקר אצל היהודים. כך הפכו יהודים רבים בגלל כמה תכונות שליליות שלהם לאנשי עסקים נטולי עכבות, לספקולנטים, גרמו למפולות כלכליות קשות, בגלל תחושת חוסר הביטחון העצמי, בגלל קושי רגשי להתאמה לסביבה, בגלל נוקשות מחשבתית, בגלל דימוי עצמי נמוך. כולנו זוכרים את דברי שיילוק שזילזל באחרים ולא חש אמפתיה לגביהם רק בגלל הדימוי העצמי הנמוך שלו, האגו הפגיע.

במשך דורות נפל עמנו לבור של סטריאוטיפים, עד שהצליח להשתחרר מתסביכיו והפך לעם ככל העמים, לאדם ככל האדם, למרות האנטישמיות הממשיכה לחלחל. בלי לשקוע לרחמים עצמיים, להתבדלות, להסתגרות בגיטאות, לחיים במציאות מדומה, להאשמת האחרים במר גורלם רק לא את עצמם. אם יש לי חזון זה שגם עמים עם דימוי עצמי נמוך, כמו היהודים בזמנו, יכירו בטעויות שלהם וירצו לעשות מהפך בהתנהגותם. יקבלו חיזוקים ודימוי עצמי גבוה, ובישראל גם החרדים והערבים, ותודה לאל שהמזרחים כבר יצאו משלב הרחמים העצמיים. כדוגמת היהודים שקמו דה פרופונדיס אחרי השואה והגלות והשתחררו מהתסביכים, מהחולשה, מהביטחון העצמי והדימוי העצמי הנמוכים, הכירו בטעויות שלהם, הפכו לפועלים, חקלאים, חיילים, ככל העמים, אך המשיכו להצטיין בתכונות טובות שאפיינו אותם מקדמת דנא, החשיבה מחוץ לקופסה שהפכה אותם לסטארט אפ ניישן, הנאורות האקדמית ותחושת האמפתיה לחלשים בישראל ובעולם.

תאריך:  04/10/2021   |   עודכן:  04/10/2021
יעקב קורי
+אושר מתווה הלימודים ברשויות אדומות
15:18 04/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת החינוך אישרה: ברשויות אדומות הלימודים בכיתות ה' עד ז' יתקיימו בהתאם לחלופות שמטרתן צמצום התפשטות נגיף הקורונה  ▪  לבקשת יו"ר ועדת החינוך - הבחירה באפשרות של לימודים מרחוק תהיה חלופה אחרונה
[צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+"הסיכוי לתחלואה חוזרת בקרב ילדים נמוך ב-50% מאשר בקרב מבוגרים"
09:37 04/10/21  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיפה: במעקב שבוצע ע״י האגף לאפידמיולוגיה נמצאה ירידה במועילות החיסון של המחוסנים הוותיקים מ 95% ל-40% במניעת הדבקה  ▪  האטרקציות הפתוחות יכללו בהקלות שיובאו לוועדת חוקה ביום חמישי הקרוב
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
לאחר כחודש שבו לא כונס, התכנס (יום א', 3.10.21) קבינט הקורונה. השר אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) החבר בקבינט נפקד מן הישיבה ובמקומו הופיע שוב השר חמד עמאר. השר יאיר לפיד (יש עתיד) הופיע ב'זום' כמחובר, אך לאורך כל שעות הדיון היה עם וידאו מכובה. שר הבריאות ניצן הורוביץ יצא לפני תום הדיון, כדי להיפגש עם יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס ברמאללה.
03/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
מתחזקת הירידה בתחלואה בכל המגזרים בהתאם להערכות המוקדמות. כך עולה מדוח שחיברו חוקרי האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה, המנטרים את מצב תחלואת הקורונה בארץ.
03/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
נפתלי בנט שגה כאשר תקף את מומחי משרד הבריאות בנאומו באו"ם. זו לא הייתה טעותו היחידה (מקצוענים המנוסים בנושא ביקשו להעמידו על כמה עניינים חשובים, אבל לא נענו). לא זו בלבד שראש ממשלה אינו צריך לתקוף עובדי מדינה ומומחים אלא להפך (ומצחיק-עצוב שביבי העיר על כך כאשר בממשלתו החרפה הזאת התקיימה בראש חוצות). בנט צריך לעודד אותם לא להתחשב בעמדתו ולהביע את דעתם באורח חופשי, איפכא מסתברא.
03/10/2021  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
חברת ת.א.ר אידיאל קונספטס מבקשת (3.10.21) מבית המשפט המחוזי בתל אביב להורות למשרד הביטחון לממש את זכייתה במכרז כפפות ניטריל (כפפות לטקס לחיטוי והיגיינה) למשרד הבריאות שנועדו לצורך ההתגוננות מפני הקורונה. מדובר ב-150 מיליון כפפות בשווי 40 מיליון שקל.
03/10/2021  |  יצחק דנון  |   חדשות
מאז שעות הבוקר הונפקו כ-1,030,000 תעודות תו ירוק חדשות. כך הודיע (יום א', 3.10.21) משרד הבריאות. הבוקר נכנס לתוקפו התו הירוק החדש ובשל העומסים הצפויים על האתר ועל היישומון הייעודי להנפקת התעודה, נתקלו אזרחים רבים בהודעות שגיאה.
03/10/2021  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il