|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

מיד אחרי האומיקרון הראשון: צעדי קורונה חדשים בארה"ב

ביידן יודיע היום על קמפיינים להגברת ההתחסנות וזריקות הדחף, הארכת חובת המסיכות במטוסים ובתחבורה ציבורית, חובת בדיקה לכל הנכנסים מחו"ל, חיוב חברות הביטוח לכסות ערכות בדיקה ביתיות והפעלת מרכזי חיסון ניידים
02/12/21  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מגיפת הקורונה   |   תגובות
מתחם "התחסן וסע" בטקסס [צילום: ל"מ אוטרו, AP]

סגר ללא-מחוסנים בגרמניה
גרמניה היא תטיל סגר על אזרחים שאינם מחוסנים לקורונה, בשל המשך התפשטות הנגיף - כפי שעשתה בחודש שעבר שכנתה אוסטריה. הקנצלר היוצאת אנגלה מרקל ומחליפה המיועד, אולף שולץ, הודיעו שבלתי-מחוסנים יוכלו לצאת רק למקומות חיוניים כמו מרכולים ובתי מרקחת. לדברי מרקל, "המצב של ארצנו חמור" וההגבלות הן צעד של סולידריות לאומית כדי למנוע את החשש שבתי החולים יקרסו תחת הנטל. הבונדסטג יבחן בחודש פברואר אפשרות של חובת התחסנות, בה תומך שולץ - הצפוי להיכנס לתפקידו בשבוע הבא.

שעות אחדות לאחר הגילוי המקרה הראשון של זן האומיקרון בארה"ב, הודיע ממשל ביידן (3.12.21) על שורה של צעדים להתמודדות עם הנגיף. הללו כוללים קמפיינים להגברת ההתחסנות וזריקות הדחף, חובת בדיקה נוספות למגיעים מחו"ל ותוכניות לחלק חינם ערכות בדיקה ביתיות לחלק גדול יותר של האוכלוסייה. ביממה הקודמת התגלו בארה"ב 120,000 מקרים חדשים של קורונה ומספר המתים היה למעלה מ-1,600.

כמה מן הצעדים חדשים, כמו הפעלת מרכזי חיסון ניידים בהם ניתן יהיה לחסן את כל בני המשפחה. אחרים מתבססים על מהלכים קודמים של הממשל, כמו עידוד מעסיקים פרטיים לחייב את עובדיהם להתחסן או להיבדק בצורה כמעט יום-יומית. נכון לעכשיו, יוזמתו של ביידן לחייב מהלך שכזה נבלמה בידי בתי משפט פדרליים, ולכן הוא יכול רק לקרוא למגזר הפרטי לעשות זאת.

לדברי הבית הלבן, צעדים אלו יאפשרו לבתי הספר ולעסקים להישאר פתוחים תוך שמירת בטחונם של האמריקנים מפני הזן החדש, שהיקף הסיכון ממנו עדיין אינו ברור. ההערכה היא שיידרשו עוד מספר שבועות עד שניתן יהיה לדעת האם הוא מדבק יותר והאם ביכולתו לעקוף את מערכת החיסון - הן הטבעית והן זו המתוגברת בידי החיסונים. "אנחנו לוחצים על כל הבלמים כדי להעניק הגנה מירבית לפני חודשי החורף", בהם התפשטות הנגיף נרחבת יותר בשל השהות במרחבים סגורים, אמר פקיד בכיר בממשל בתדרוך לעיתונאים.

החיסונים עודם במחלוקת פוליטית

ביידן יודיע רשמית על כל הצעדים בנאום שיישא היום במכון הלאומי לבריאות, במטרה להבטיח לאמריקנים שממשלו יכול להשתלט על הנגיף גם כאשר מדובר בזן האומיקרון. ביידן ממקד במידה רבה את נשיאותו על היכולת להחזיר את ארה"ב לשגרה לאחר שנתיים של קורונה, כך שלהתמודדות עם המגיפה יש גם משקל פוליטי רב - הן לקראת בחירות האמצע בנובמבר הבא והן לקראת הבחירות לנשיאות בנובמבר 2024.

מומחים לבריאות הציבור אומרים, כי הצעדים באים באיחור לנוכח הקצב האיטי של ההתחסנות בארה"ב, העלייה בפרסומי הכזב הפוגעים בהתחסנות וגורמים נוספים שגרמו לכך שארה"ב נכנסת לחורף כאשר היא פגיעה לנגיף. כך למשל, שיעור המחוסנים בצורה מלאה עלה בחודש שעבר רק ב-1.4 נקודת האחוז והגיע בתחילת דצמבר ל-59.4%, מלמדים נתוני וושינגטון פוסט. יצוין, כי התחסנות מלאה בארה"ב נחשבת לקבלת שתי מנות של חיסוני פייזר או מודרנה בידי בוגרים מעל גיל 16, שכן זריקות הדחף הן כרגע בגדר המלצה בלבד לרוב האוכלוסייה, וחיסוני הילדים טרם החלו.

חלק משמעותי ממאמצי הממשל מכוונים לשכנע את האמריקנים להתחסן ולקבל את זריקות הדחף, נושא שעודנו מצוי במחלוקת פוליטית: הרוב המכריע של הלא-מחוסנים הם רפובליקנים, ומרכזי התפרצות הקורונה מצויים במעוזים של תומכי מפלגה זו. קרוב לשנה לאחר שהחיסונים הפכו לזמינים, ההתנגדות הפוליטית עודנה משמעותית ומונעת מארה"ב להתקרב לחסינות עדר, המוערכת בשיעור מינימלי של 70% מתחסנים. אם יתברר שזן האומיקרון מצריך התאמה של החיסונים ואולי מתן זריקות דחף נוספות, עלול המצב בארה"ב להיות גרוע עוד יותר, שכן מתנגדי החיסונים ינצלו עובדה זו כדי להחריף את התקפותיהם. המדענים מדגישים, כי למרות הכל - החיסונים עודם קו ההגנה הטוב ביותר, לפחות נגד תחלואה קשה ותמותה.

חשיבות גוברת לגילוי מוקדם

הממשל גם יודיע ל-63 מיליון המבוטחים בביטוח הבריאות הממלכתי "מדיקר", המיועד לשכבות החלשות, כיצד ביכולתם לקבל את זריקות הדחף. הקורונה נפוצה יותר בקרב אמריקנים אלו, בין היתר משום שהם מועסקים יותר בעבודות כפיים שלא ניתן לבצען מרחוק, חיים בצפיפות גדולה יותר, יש להם פחות נגישות לטיפול רפואי שוטף וחלקם מבוגרים או בעלי מחלות רקע.

חלק מרכזי נוסף בצעדיו של ביידן הוא לחייב את חברות ביטוח הבריאות הפרטיות לכסות רכישת ערכות בדיקה מהירה ביתיות. ביידן צפוי להורות למשרדי הבריאות, האוצר והעבודה לפרסם עד 15.1.22 הנחיות פדרליות ברוח זו, אם כי הן לא יחולו למפרע על ערכות שכבר נרכשו. מומחים לבריאות הציבור קוראים מזה חודשים להגדיל את הגישה לערכות אלו, במטרה לגלות את הקורונה מוקדם ככל האפשר. הדבר מקבל משנה חשיבות לקראת האישור הצפוי של התרופות הראשונות, שיעילותן תלויה בכך שיילקחו ימים ספורים לאחר גילוי המחלה. במקביל הם קוראים למדינות לרכוש ערכות בדיקה ולהפיץ אותן בבתי הספר, בתי אבות, בתי כלא ומוקדים אחרים של התפרצות נקודתית אפשרית.

ביידן גם יודיע, כי כל הנכנסים לארה"ב יהיו חייבים להיבדק בתוך יממה מהגיעם - בלא קשר ללאומיותם ולמצב ההתחסנות שלהם (כפי שנהוג בישראל). צעד זה ייכנס לתוקף בתחילת השבוע הבא. עם זאת, לא תחול חובה דומה על הטסים בתוך ארה"ב - למרות הגודל העצום של המדינה וההבדלים המשמעותיים ברמת התחלואה בין מדינות שונות ואפילו מחוזות שונים. ביידן גם יאריך את חובת עטיית המסיכות במטוסים, בתחבורה ציבורית וברכבות, כמו גם בשדות תעופה ובתחנות אוטובוסים גדולות. חובה זו אמורה הייתה לפקוע בחודש ינואר, אך כעת תחול לפחות עד 18.3.22; הקנס המירבי על הפרתה הוא 500 דולר.

תאריך:  02/12/21   |   עודכן:  02/12/21
איתמר לוין
+קנסות לנוחתים בארץ שלא ביצעו בדיקת PCR שנייה
23:18 02/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גובה הקנס שיוטל על מי שלוא יבצע בדיקה ביום האחרון לבידוד יעמוד על 2,500 שקל  ▪  ההמלצות למדיניות ארוכת הטווח בנתב"ג הוצגו לבנט - אך עוד לא הוחלט מתי תיכנס לתוקף  ▪  תוכנית חיסוני ילדים מיוחדת ביישובים השונים
בדיקת PCR [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+צוות משולב לטיפול באיומים כנגד עובדי משרד הבריאות התכנס לראשונה
22:45 02/12/21  |  עידן יוסף
צוות משולב לטיפול באיומים ובהסתה כנגד עובדי משרד הבריאות התכנס לראשונה. הצוות הוקם בהנחיית פרקליט המדינה, לבקשת מנכ"ל משרד הבריאות, ומשתתפים בו גורמים בכירים בפרקליטות, במשטרת ישראל ובמשרד הבריאות.

הצוות מגבש מענה להטרדות פנים אל פנים וברשתות החברתיות - הסתה, אלימות מילולית ותקיפה אישית. אנשיו בוחנים את מגוון הכלים העומדים בידי המדינה, ביניהם פליליים ואזרחיים, והודיע שיפעל למיצוי הדין למול המסיתים והתוקפים, לרבות הגשתן של תביעות אזרחיות בגין הוצאת דיבה.

בתוך כך, משרד הבריאות פתח מוקד איומים למענה לפניות העובדים.
+עד עתה: שלושה מאומתי אומיקרון בישראל
19:00 02/12/21  |  עידן יוסף
משרד הבריאות מעדכן כי עד היום זוהו 3 מאומתים שנחשפו לזן אומיקרון - מחוסנת באסטרהזניקה ששבה ממלוואי, מחוסנת בפייזר כולל בוסטר ששבה מדרום אפריקה ומחוסן בפייזר כולל בוסטר ששב מאנגליה.

קיים חשד גבוה לעוד 30 מקרים של חשיפה לזן אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף. מתוכם 24 לא מוגנים (לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון) ו-6 מהם מוגנים. מתוך אותם 30 מקרים:11 חוזרים מחו"ל/מגעים של חו"ל ו-19 לא שהו בחו"ל לאחרונה.

בנוסף קיימים 12 מקרים נוספים, המוגדרים "בחשד נמוך" (דגימות שהוגדרו כחיובי גבולי) ונשלחו לבדיקה חוזרת. מ-8 מקרים הוסר החשד לחשיפה לוראיינט אומיקרון, לאחר ריצוף.
+יופסקו איכוני שב"כ למאומתי האומיקרון
18:48 02/12/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אחרי הביקורת הציבורית, הממשלה הודיעה שתפסיק מהלילה בחצות את איכוני השב"כ לנדבקים בזן החדש של הקורונה  ▪  בהתאם להתפתחויות ייתכן שיופעלו האיכונים מחדש
(בנט והורוביץ [צילום: מארק ישראל סלם, פול פלאש 90])
+פייסבוק הסירה דיסאינפורמציה של חמאס ומתנגדי חיסונים
13:28 02/12/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הסירה רשתות של חשבונות שהפיצו מידע כוזב נגד ישראל ובעד חמאס, תיאמו הטרדות נגד רופאים ועיתונאים תומכי חיסונים, ניהלו תעמולה נגד פולין בשל משבר הפליטים וקידמו את עמדותיה של סין בנושא הקורונה
(היקף הדיסאינפורמציה אינו ידוע [צילום: ג'ני קיין, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מיד אחרי האומיקרון הראשון: צעדי קורונה חדשים בארה"ב
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מגיפת הקורונה
פייסבוק הסירה רשתות דיסאינפורמציה של גורמים פוליטיים רבים ובהם החמאס, קבוצות ממשלתיות סיניות ומי שפרסמו מידע על משבר הפליטים בגבול בלארוס-פולין, לצד מתנגדים לחיסוני קורונה אשר איימו על רופאים באירופה - מסרה החברה אמש (יום ד', 2.12.21).
02/12/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
המדינה רשאית להשתמש בכלי האיכון של השב"כ לצורך איתור חולי קורונה בזן האומיקרון ומי שבאו במגע איתם. כך קובע (יום ה', 2.12.21) המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, ניל הנדל, בדחותו עתירה שהוגשה לבג"ץ נגד שימוש זה.
02/12/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
הוותיקים זוכרים את השיר "מה יש לך גברת לוין"? אז אנא זמזמו אותו רגע בזיכרונכם, ובינתיים אשאל "מה יש לך גברת בנט"? ממש לא איכפת לי שהיא תיסע עם ילדיה לחו"ל (האם יחזרו ללימודים במועד? או יפסידו ימי לימוד בגלל הבידוד?)
02/12/2021  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
אשת ראש הממשלה, גילת בנט, וילדיו, ימריאו היום (ד', 1.12.21) לחופשה בת מספר ימים בחו"ל. יציאתם מהארץ נעשית חרף המלצת ראש הממשלה נפתלי בנט שלא לצאת.
01/12/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
כאשר הופיע לראשונה זן האומיקרון, המדענים נדהמו. היה זה היצור המוזר ביותר שראו אי-פעם, עם מספר גבוה במיוחד של מוטציות שרבות מהן בעייתיות. הם הכירו חלק מהן, אבל אחרות היו חדשות – וגם המוכרות הופיעו בעבר בזוגות או בשלשות, לא בעשרות. השאלה המרכזית לגבי האומריקון היא האם הוא אכן גרוע כפי שנראה, אומר וושינגטון פוסט.
01/12/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il