|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

מנהל הכספים של ראדקו חשף בתצהיר הונאה ודיווחים כוזבים מצד יצחק רפאלי

מעשי ההונאה והגזל נעשו הן כלפי גבריאל מירלשווילי והן כלפי הרשויות בישראל בספרי ראדקו נרשם בכזב כי מירלשווילי הלווה לראדקו 3.6 מיליון דולר וזאת למרות שהיקף השקעותיו בחברה הגיע ל-15.5 מיליון דולר מנהל הכספים אריאל מקלר (שנפטר לפני כמה שנים) חתם ב-2013 על התצהיר בפני ד"ר זאב הולנדר התצהיר הוגש במסגרת הליכים המתנהלים בין מירלשווילי לבין רפאלי תגובת רפאלי: התצהיר נכתב בעקבות פיטוריו של מקלר והוא כולל דברי כזב
15/12/2021  |   יואב יצחק   |   יומני בלוגרים   |   סדום ועמורה   |   תגובות
רפאלי. מכחיש את הטענות [צילום: מתוך אתר ראדקו]

מידע ומסמכים מעלים חשש כלפי ראדקו לרישומים כוזבים ושיבוש מהלכי משפט
יואב יצחק
המידע והמסמכים הוגשו ע"י גבריאל מירלשווילי לעו"ד נדב לב, המנהל המיוחד לנכסיו של מירלשווילי * על-פי המידע הטעון בדיקה ואימות ע"י רשות המיסים, מירלשווילי אכן הזרים לקבוצת ראדקו 15.5 מיליון דולר, אך בספרי ראדקו נרשמו רק 3.6 מיליון דולר * המנהל המיוחד מוסמך לבדוק מידע חדש ולשנות את ההסדר שנחתם במסגרת תיק פש"ר וקיבל אישור בית המשפט
לרשימה המלאה

פקיד שומה פתח בבדיקת ספרי ראדקו
יואב יצחק
הבדיקה נערכת על-ידי פקיד שומה תל אביב 4 - בעקבות מידע שהתקבל מגבריאל מירילשוילי בעקבות זימונו לרשות המיסים * לטענתו, הוא העביר לחברה הלוואות בעלים בסכום מצטבר של 15.4 מיליון דולר, אך לזכותו רשמו שותפיו בדוחות הלוואות בעלים בסך 3.6 מיליון דולר בלבד * דיווח על הבדיקה נמסר לבית המשפט
לרשימה המלאה

רישומים כוזבים במסמכי תאגיד, מעשי גזל ותרמית כלפי איש העסקים גבריאל מירלשווילי, דיווחים כוזבים לרשויות המס, וניסיונות לשבש הליכי חקירה ומשפט - אלה חלק מהטענות החמורות שהועלו נגד איש העסקים יצחק רפאלי, העומד בראש קבוצת ראדקו, הנחשבת לחברת נדל"ן גדולה וידועה בישראל, שבאחרונה אף צירפה לעסקיה את בנק מזרחי-טפחות. הטענות הועלו גם בתצהיר עליו חתם אריאל מקלר, שהיה מנהל הכספים של קבוצת ראדקו, ונחשב לאיש אמונם של בני משפחת רפאלי. מקלר נהרג בתאונת דרכים לפני מספר שנים. תצהירו המרתק, המתייחס לאנשי עסקים מהשורה הראשונה, משמש בתקופה האחרונה את מירלשווילי - לבקשתו הוכן התצהיר, להוכחת טיעוניו נגד יצחק רפאלי.

ייאמר כבר כאן: יצחק רפאלי מכחיש, מכל וכל, את הטענות נגדו. לדבריו, מירלשווילי מנסה להוציא ממנו כספים, ולכן הוא מעליל עליו עלילות שווא. להוכחת גירסתו הוא העביר, באמצעות באי-כוחו, תצהיר מ-2011 עליו חתם אריאל מקלר (בתקופה שעדיין היה בחברה בתפקיד מנהל כספים). התצהיר מצביע על היחסים העכורים שהיו בין הצדדים, דא-עקא, עיון בתצהיר מלמד כי הוא אינו כולל שום התכחשות לטענתו המרכזית של מירלשווילי, לפיה מגיעים לו 50% ממניות ראדקו וזאת מכוח סכומי הכסף המצרפיים שהעביר לקבוצה - 15.5 מיליון דולר, ולא 3.6 מיליון דולר כפי שנרשם בכזב בספרי ראדקו.

המידע והמסמכים הוגשו ע"י גבריאל מירלשווילי לעו"ד נדב לב, המנהל המיוחד לנכסיו, וכן לבית המשפט, לרשויות המס ולגורמים נוספים. על-פי המידע, מירלשווילי הזרים לקבוצת ראדקו 15.5 מיליון דולר, אך בספרי ראדקו נרשמו רק 3.6 מיליון דולר. לטענתו, הכספים שימשו למימון רכישת קרקעות בהיקף 430 דונם באשקלון, ותמורתם סוכם שהוא זכאי לקבל 50% ממניות קבוצת ראדקו. למרות זאת, המניות לא נרשמו על-שמו. יתרה מכך: עד כה לא בוצעו חקירות כדבעי, ראדקו ורפאלי לא אולצו להשיב למירלשווילי את כל כספו, או לחלופין, להעביר לידיו את חלקו הנטען (50%) במניות קבוצת ראדקו.

בפני News1 הוצג מידע רב, לפיו עו"ד נדב לב, שמונה על-ידי בית המשפט למנהל מיוחד לנכסיו של מירלשווילי, לא טרח לפעול בנחישות כדי להגיע לחקר האמת וזאת על-אף המסמכים הרבים שהוצגו לו. תחת-זאת הוא הוביל מהלכים שנועדו להשיג פשרה, שעל-פניה מיטיבה עם רפאלי על-חשבונו של מירלשווילי. כל זאת תוך אי-מסירת המידע המלא לבית המשפט המחוזי בתל אביב (בתיקו של מירלשווילי), דבר שגרם לעיוות דין חמור כלפי מירלשווילי.

תצהירו של מקלר מחזיק שמונה עמודים. בתצהירו הוא חושף, לפרטי פרטים, את ההתקשרות עם מירלשווילי, את היחסים הטובים שהיו בתחילת הדרך בין השותפים - רפאלי-מירלשווילי, ומאוחר יותר את דבר הקרע ביניהם, קרע שהוביל לכך שרפאלי התכחש לזכויותיו של מירלשווילי בראדקו, ואף להוראות שקיבל מרפאלי כדי שיבצע רישומים כוזבים במסמכי ראדקו תוך הונאת הרשויות בארץ.

בתצהירו מגלה מקלר (סעיף 33), בנוסף, כי הוא נקרא לפגישה עם רפי רפאלי (מנכ"ל ראדקו, בנו של יצחק רפאלי). בפגישה השתתפו גם יצחק רפאלי (יושב-ראש ראדקו) וננה חן. באותו מעמד הוצג בפניו תצהיר, עליו הוא נדרש לחתום, שכלל הצהרה לפיה מירלשווילי אינו בעל מניות בראדקו וכי החוב כלפיו הינו בגין הלוואה רגילה ולא הלוואת בעלים. "סירבתי לחתום על התצהיר, מאחר שהיה ברור לי כי האמור בו בנוגע לגבריאל מיראלי אינו נכון ואינו אמת והם מבקשים ממני לתת תצהיר שיקרי". בתצהירו שלהלן כתב מקלר, כי בעקבות סירובו הודיע לו יצחק רפאלי כי הוא מפוטר לאלתר, "ושאחזיר מיידית את כל הציוד של החברה המצוי בידי, כולל מחשב, טלפון ורכב".

התצהיר המובא בהמשך בשלמותו מציג את הדברים כסדרם - מנקודת ראותו של אריאל מקלר, שהיה שותף פעיל, מתוקף תפקידו, לחלק ניכר מהמהלכים העסקיים בקבוצת ראדקו. על-פי התצהיר, יצחק רפאלי גזל את מירלשווילי, פשוטו כמשמעו, וגרם לו נזק כספי עצום כשהתכחש לתרומתו ולחלקו בקבוצה.

התצהיר המלא של אריאל מקלר (ציטוט)

אני הח"מ, אריאל מקלר, בעל ת"ז שמספרה 014204333 לאחר שהוזהרתי כי עלי לומר את האמת, וכי אם לא אעשה כן אהיה צפוי לעונשים הקבועים בחוק, מצהיר בזאת בכתב כדלקמן:

הנני עושה תצהירי זה בתמיכה לתביעה של מר גבריאל מיראלי (מירילשוילי) כי הוא בעל מניות בחברת ראדקו אינבסטמנטס לימיטד (להלן: "ראדקו" או "החברה").
אלא אם כן נאמר אחרת כל העובדות המפורטות להלן ידועות לי מידיעה אישית ו/או מעיון במסמכים.

תחילת העסקתי כמנהל הכספים של ראדקו

1. ראדקו הנה חברה הרשומה בליכטנשטיין אשר רכשה בשנת 1996 קרקע בשטח של כמה מאות דונם באיר אשקלון. לשם כך, החברה נרשמה כחברה זרה המנהלת עסקים בישראל.

2. החל משנת 2000 הועסקתי על-ידי ראדקו כמנהל הכספים של החברה ותוארי היה סמנכ"ל כספים. בתחילת שנת 2021 שונה תפקידי למנהל פיתוח עסקי ושיווקי.

3. הנני בעל ניסיון בעבודה עם חברות ציבוריות כאיש כספים. קודם להעסקתי בראדקו, עבדתי, בין היתר, בחברת תנופורט ופלח בע"מ מקבוצת פישמן ובחברת בן יקר-גת בתור חשב. סמוך לפני תחילת עבודתי בראדקו כיהנתי כסמנכ"ל כספים בחברת פידליטי שוקי הון. במסגרת עבודתי הנ"ל רכשתי ניסיון רב בהכנסת דוחות כספיים ובניהול העניינים הכספיים של חברות.

4. למיטב זכרוני, במועד כלשהו בשנת 2000, מר מיקי ורדי, אשר שימש באותה עת יועץ של ראדקו פנה ליי והציע לי לעבור לעבוד בראדקו, תיאר את מבנה החברה ואת עסקיה ואף הבהיר כי יש בה 2 בעלי מניות, האחת יצחק רפאלי והשני גבריאל, היושב ברוסיה. בעקבות זאת, נפגשתי עם מר רפי רפאלי, שכיהן אז וגם כיום כמנכ"ל ראדקו, אשר תיאר בפני את עסקי החברה, ובין היתר פירט כי בבעלות החברה קרקע באשקלון בשטח של כ-40 דונם. בסוף אותה פגישה סיכמנו שאתחיל לעבוד בראדקו.

5. בהתאם, בחודש אוקטובר 2000 התחלתי לעבוד בחברה בתפקיד סמנכ"ל הכספים תחת המנכ"ל רפי רפאלי. משרדי החברה שכנו ב"מגדל-על" בדיזנגוף סנטר, תל אביב.

6. מחלקת הכספים של ראדקו כללה רישום והנהלת חשבונות ממוחשבת על-ידי משרד אהרון בכר בשיתוף פעולה מלא עמי כסמנכ"ל הכספים וכן עבודה על הכנת מאזנים שנתיים עם משרד רואי החשבון שטראוס לזר, גם כן בשיתוף פעולה מלא מולי.

מר גבריאל מיראלי הוא שותף ובעל מניות בראדקו

7. עם תחילת עבודתי בראדקו, נתקלתי בשמו של מר גביראל מיראלי בכרטסת הנהלת החשבונות של ראדקו בה הוא היה רשום כבעל מניות שהעמיד לחברה הלוואות ששימשו
כהון עצמי בחברה. מאחר שמר מיראלי העמיד בין כ-70% לכ-80% מכל ההון העצמי של החברה, הדבר בלט והייתי סקרן לפגוש אותו. אולם, באותה עת הוא שהה בעיקר בחו"ל, כך שלמיטב זכרוני, פגשתי לראשונה את מר גבריאל מיראלי רק בחלוף כשנה לאחר תחילת עבודתי בחברה, כאשר הוא הגיע לביקור במשרדי החברה יחד עם מר רפי רפאלי.

8. אינני זוכר את התאריך המדויק של הפגישה הנ"ל, אך אני זוכר היטב ובאופן ברור כי מר רפי רפאלי הציג בפניאת גבריאל מיראלי כשותף של יצחק רפאלי בראדקו ובעל מניות בה וכשותף בעסקים אחרים. לאחר מכן, רפי רפאלי חזר על כך במהלך עבודתנו המשותפת פעמים נוספות בהזדמנויות רבות. עובדת היותו של מר מיראלי בעל מניות בראדקו עלתה גם בשיחותיי הן עם מנהל החשבונות אהרון בכר מצד אחד והן עם משרד רואי חשבון שטראוס לזר מצד שני.

9. אציין, כי מר גבריאל מיראלי העמיד לראדקו במישרין ודרך חברות בשליטתו הלוואות בעלים בהיקף של מיליוני דולרים ששימשו לרכישת הקרקע באשקלון ואף שעבד את דירתו הפרטית במגדל האופרה בתל אביב לטובת מימון פעילותה השוטפת של החברה. כמו-כן, ידוע לי כי חברה בשם LT TF שלמיטב ידיעתי, הינה חברה בשליטת אשתו של גבריאל מיראלי, העמידה פקדון בסך של 10 מיליון דולר ארה"ב כבטוחה להלוואה שבנק דיסקונט העמיד לראדקו.

10. מבחינה חשבונאית, לצורך הכנת הדוחות הכספיים, יש לסווג את ההלוואות ו/או ההתחייבויות של החברה. אם מדובר בהלוואות מצדדים קשורים כמו בעלי המניות הרי שהן לא תסווגנה כ"הלוואות מאחרים", שכן חד-משמעית מדובר בהלוואות בעלים. לפיכך, בעת הכנת הדוחות הכספיים שוחחתי בנושא עם רפי רפאלי. בשיחות אלה הובהר בצורה ברורה כי מר גבריאל מיראלי הינו בעל מניות בחברה, וכי ההלוואות שהוא העמיד לחברה בשיעור של כ-70% - 80 מסה"כ ההלוואות שהועמדו לחברה הן הלוואות בעלים ולא הלוואות מצד שלישי בלתי קשור. ואף מעבר לכך, מר גביראל מיראלי שיעבד כאמור את דירתו במגדל האופרה בתל אביב לטובת מימון לראדקו בבנק הפועלים. השעבוד על הדירה הנ"ל שוחרר בשנת 2010, לאחר סיום ההתחייבויות ראדקו לבנק הפועלים.

11. ברצוני לציין ולהדגיש כי הרישומים בכרטסת הנהלת החשבונות של מר גבריאל מיראלי כבעל מניות בחברה הופיעו עוד קודם לשנת 2000 עד התחלתי להיות מועסק על-ידי החברה. למעשה, מתוך מה שראיתי, כך נרשם מתחילת פעילותה של החברה.

12. אוסיף עוד, כי מר גבריאל מיראלי העמיד כ-70% - 80 מהלוואות הבעלים ואילו משפחת רפאלי העמידה רק כ-20% - 30% מהלוואות הבעלים לחברה, אולם נאמר לי על-ידי רפי רפאלי שהיחסים בין הצדדים הם 50/50.

13. למיטב זכרוני, מר גבריאל מיראלי היה מגיע לעבוד במשרדי חברת ראדקו במגדל-על, בדיזנגוף סנטר, תל אביב היה לו ואנשיו שם שטח ייעודי רחב ידיים. הוא היה מגיע למשרדי ראדקו מספר פעמים בשבוע לכמה שעות בכל פעם. הוא היה מנהל את העסקים שלו או יושב עם רפאלי, אך היה ברור מדרך התנהגותם והתנהלותם, כי מדובר בשותפים ובעלים משותפים בחברה. לא מדובר באירוע חד-פעמי אלא שיתוף הפעולה הזה נמשך שני, שבהן בנסיבות שונות הובהר באופן חד-משמעי כי מר גבריאל מיראלי הינו שותף ב-50% ובעל מניות בחברה. הדבר לא הוטל בספק והיה ברור לי ולכל מי שעבד בחברה.

14. אציין, כי ראדקו נקלעה לקשיי תזרים. לצורך כך היא נאלצה להגיע להסדר חוב עם בנק הפועלים שהעמיד לה מימון לרכשית הקרקעות. זכור לי כי באחת הפגישות שנערכו בבנק הפועלים (עליה אפרט בהמשך תצהירי זה) בעניין הסדר החוב של ראדקו, הציג רפי רפאלי בפני נציג בנק הפועלים, מר עזרא בר יוסף, את מר גבריאל מיראלי כשותף בראדקו ובעל מניות בה.

15. אני רוצה להדגיש כי מכל מה שראיתי ושמעתי, הבנתי בצורה הברורה והחד-משמעית ביותר כי היחסים בין מר גבריאל מיראלי מחד לבין יצחק/רפי רפאלי מאידך-גיסא, היו כשל שני בעלים ושני שותפים בראדקו. לא רק שהדבר גם הוצג כך אלא שמר גבריאל מיראלי הגיע לחברה ופעל והתנהל כמו בעלים ושותף. בשנים הנ"ל היחסים בין מר גבריאל מיראלי לבין רפי רפאלי ואביו יצחק רפאל היו טובים ולי היה ברור כי הם פועלים כשותפים וכבעלים בראדקו. היה ניכר כי רפי ויצחק רפאלי מכבדים מאוד את גבריאל מיראלי, הם לא טענו כי הוא הפר סיכום כלשהו עמם ואף לא נתנו לאחרים להתבטא עליו בצורה שלילית.

16. אציין, כי במסגרת הכנת הדוחות הכספיים, כל שנה היו לי דיונים עם רואי החשבון של ראדקו לגבי גובה הלוואות הבעלים וטבלאות האקסל של ריביות והצמדות וכו'. אני התרשמתי כי גם לרואי החשבון היה ברור כי ההלוואות שמר גבריאל מיראלי העמיד לראדקו היו הלוואות בעלים, שכן כך הוצג להם מאז תחילת פעילותה של החברה וכך היה רשום גם בכרטסת הנהלת החשבונות של החברה. גם בניירות העבודה של רואי החשבון שטראוס לזר וגם בניירות העבודה שלי למאזן, גבריאל מיראלי היה רשום כחלק מהבעלים ובעלי המניות.

17. אוסיף עוד כי בעת שערכתי את הדוחות הכספיים של ראדקו, כל שנה רפי רפאלי אישר שהלוואתו של גבריאל מיראלי לראדקו הינה הלוואת בעלים. משמעות המושג הלוואת בעלים הינה, למיטב ידיעתי, כי מי שהעמיד אותה הוא בעל מניות בחברה. לפי מה שרפי רפאלי אמר לי, הוא יחד עם אביו מחד וגבריאל מיראלי מאידך מחזיקים בחברה 50/50 ("fifity-fifty").

18. כך היה בכל שנת עד מאזן 2008, בה בוצע על-ידי רפי רפאלי שינוי בסיווג ההלוואות, כאשר שונה סוג ההלוואה מהלוואה נושאת ריבית בסך 9.6% צמודה להלוואה שקלית צמודה בלבד. החל ממאזן 2010, שונה הסטטוס של ההלוואות של מר גבריאל מיראלי מהלוואות בעלים ל"הלוואות מאחרים", דבר שלמיטב ידיעתי נעשה באופן חד-צדדי ללא קבלת הסכמתו של מר גבריאל מיראלי ועקב הסכסוך שפרץ בין יצחק ורפי רפאלי לבין מר גבריאל מיראלי כפי שמתואר להלן בתצהירי זה, ולאחר שרפי רפאלי וחלק מאנשי ראדקו עזבו את המשרדים ב"מגדל-על" בתל אביב.

19. במסגרת תפקידי כמנהל הכספים של החברה, טיפלתי בין השאר גם בהגשת המאזנים של החברה בליכטנשטיין (שכן החברה עצמה מאוגדת בליכנטנשטיין ונרשמה בישראל כחברת זרה המנהלת עסקים בישראל). במהלך שיחותי והתכתבויותיי עם הנציג של הדירקטוריון בחו"ל, הנציג בחו"ל דרש כי תעודות המניה למוכ"ז של החברה יישלחו בחזרה אליו. לאור הדרישה, באתי לרפי רפאלי ושאלתי אותו איפה המניות. אמרתי לו, כי כבר מספר פעמים בעבר הנציגים מחו"ל ביקשו ממני את תעודות המניה. אציין, כי למיטב ידיעתי, היה נוהל בזמנו בליכטנשטיין שלפיו באסיפה הכללית המאשרת את הדוחות הכספיים נדרש להציג את תעודות המניה או להצהיר שתעודות המניה מצויות אצלך, על-מנת לאשר את המאזנים (זאת כנראה מאחר שהמניות במקרה זה היו מניות למוכ"ז), ועל כן, להבנתי, הנציג לא יכול היה לאשר את הדוחות הכספיים בהיעדר תעודות המניה.

20. כששאלתי את רפי רפאלי בעניין תעודות המניה, רפי רפאלי הביר לי שהבעלים בראדקו הם יצחק רפאלי 50% ו-50% גבריאל מיראלי. עם זאת, התרשמתי כי משום מה רפי רפאלי ניסה להסתיר את העובדה הזו מהנציג של הדירקטורים בחו"ל ששמו היה Wlter Richard אשר עבד במשרדי Studio Renato Ballani (שלמיטב ידיעתי, הוא הנציג הזר שטיפל בענייני ראדקו בליכטנשטיין). כאן אציין גם, כי רפי רפאלי היה נוסע כל שנה לחו"ל להפגש עם משרד בולאני באופן אישי.

21. אציין, עוד כי בשנת 005, נתבקשתי על-ידי מפקחת בשם חגית ממס הכנסה להמציא מכתב המציין מיהו בעל המניות העיקרי בראדקו. דבר זה התעורר בגלל שיצחק ורפי רפאלי לא הגישו דוחות אישיים ולא הגישו הצהרות הון. שוחחתי בקשר למכתב זה עם יצחק ורפי רפאלי על-מנת לפרט במכתב את אחוזי האחזקות, אך הם סירבו לפרט במכתב את האחוזים. בסופו של דבר נאלצתי להוציא מכתב שבו נכתב כי החברה היא חברה זרה הרשומה לעשות עסקים בישראל ושבעל השליטה ובעל המניות העיקרי בה הוא מר יצחק רפאלי, אך היה ברור לי כי מר גבריאל מיראלי הינו שותף 50% בחברה.

22. העובדה כי מר גבריאל היה שותף בחברה מצאה ביטוי גם בכך שרפי רפאלי נתן לי הוראה חד-משמעית להעמיד לידי מר גבריאל מיראלי דוחות ככל שאדרש על-ידי גבריאל, ללא הגבלה. מר גבריאל מיראלי אכן היה דורש לקבל דוחות, כגון על גובה הלוואות הבעלים שהוא העמיד לחברה וכן דוחות על ההוצאות של החברה. בנוסף, גבריאל מיראלי היה מבקש ממני מידע על איך מתנהלים ענייני החברה, ומה מצב העסקות ומהם מחירי הקרקע. ברור היה לי כי אם הוא לא היה שותף בחברה אז רפי רפאלי לא היה מאשר לתת לו את כל המידע הזה.

23. אוסיף עוד, כי הגם שהיה ברור כי מר גבריאל מיראלי הינו שותף בחברה, הדבר לא מנע למיטב ידיעתי ממר יצחק רפאלי לאחר מכן להוציא מכתב נוסף למס הכנסה שבו הוא מציין כי הוא הבעלים של 100% בחברה, ממש בשפה הזו – שהוא מחזיק ב-100% מהמניות של ראדקו. למיטב ידיעתי מר גבריאל מיראלי לא היה מודע למכתב הנ"ל.

המשבר ביחסים בין הצדדים

24. למיטב זכרוני, המשבר ביחסים בין מר גבריאל מיראלי לבין יצחק ורפי רפאלי החל בקשר עם הצעה של חברת "דימרי" לרכוש את נכסי החברה, דבר שאירע למיטב זכרוני בשנת 2008. רפי רפאלי היה נגד העסקה, אך גבריאל מיראלי, למיטב זכרוני, דווקא רצה לבצע את העסקה. למיטב זכרוני, אז התחילו "ריבים" בין הבעלים שאני נוכחתי וראיתי אותם. המשבר המשיך להתגלגל והמחלוקות העצימו לתוך שנת 2009, כאשר רפי רפאלי, אבא שלו וחלק מהאנשים האחרים של ראדקו עזבו אז את המשרד ב"מגדל-על" בו הם ישבו יחד עם גבריאל מיראלי במשך שנים רבות ועברו לשבת במשרד במקום אחר.

25. למיטב זכרוני, בתחילת המשבר ביניהם, יצחק ורפי רפאלי לא טענו שגבריאל אינו שותף, הם רק החלו לטעון שהוא לא עמד בהתחייבויות ושהוא מנסה להשתלט על החברה. באותה תקופה שמעתי כי גבריאל מיראלי העמיד דרישה להעביר את החברה אליו ושהוא עוד יחשב כמה רפי ויצחק רפאלי חייבים לו. היה חוסר הגיון טוטאלי משני הצדדים. החל משנת 2008 כאמור החלו חילוקי דעות שהלכו והתגברו.

למיטב זכרוני, במהלך שנת 2010 החל עו"ד רון ברקמן לייעץ ליצחק ורפי רפאלי בנוגע לסכסוך עם השותף שלהם בחברה, מר גבריאל מיראלי. למיטב זכרוני, בערך באותה תקופה גם שמעתי לראשונה מיצחק ורפי רפאלי שמר גבריאל מיראלי אינו בעל מניות בחברה.

26. בעת סגירת מאזן 2010, יצחק ורפי רפאלי נפגשו עם משרד רואי חשבון שטראוס לזר בנוכחות עו"ד ברקמן על-מנת לשנות את סיווג ההלוואות אותן העמיד גבריאל מיראלי לראדקו, שעד אותה שנה היו רשומות מאז תחילת הפעילות כ"הלוואות בעלים", להלוואות מסוג "הלוואות מאחרים". השינוי אכן נרשם בסופו של דבר על-ידי רואי החשבון שטראוס לזר בדוחות הכספיים תחת הפריט של "הלוואות מאחרים" (וזאת במקום "הלוואות בעלים"). אמרתי ליצחק ורפי רפאלי שזה לא נכון לעשות כן מבחינה חשבונאית, ואז הם אמרו לי, בפעם הראשונה למיטב זכרוני, כי מר גבריאל מיראלי הלווה להם את הכסף ושאלה הלוואות בלבד ולא הלוואות בעלים, וזאת לפי ייעוץ שהם קיבלו מאת עורך הדין שלהם. כאשר שאלתי אותם כיצד עד אותו מועד ההלוואות של מר גבריאל מיראלי היו רשומות כהלוואות בעלים, הם השיבו לי, למיטב זכרוני, כי היה מדובר בטעות שהתגלגלה לאורך השנים, וכעת הם רוצים לתקן אותה. יצויין, כי בכרטסת הנהלת החשבונות של החברה, שנוהלה אצל מנהל החשבונות החיצוני של החברה, מר אהרון בכר, גבריאל מיראלי היה רשום כבעל מניות מתחילת הפעילות של ראדקו ועד שנת 2010.

27. כאמור, אני הייתי נגד שינוי הרישום, אבל מכיוון שלא הייתי האדם שחותם בפועל על הספרים, אלא יצחק או רפי רפאלי כמנהלי החברה היו אלה שחותמים, אמרתי להם שאלו ניירות שלהם ושיעשו איתם מה שהם רוצים, אבל אני לא מסתבך בדברים האלה. הבהרתי להם שלדעתי דבר אחד זה חילוקי דעות בין שותפים, דבר שני זה התנהלות של ויכוחים וריבים והצהרות מיליטנטיות משני הצדדים, ודבר שלישי (שאני לא מסכי להיות חלק ממנו) זה להתחיל להזיז דברים למקומות שלא צריך להזיז אותם. יצויין, כי בעיניין שינוי הרישום החשבונאי של ההלוואות לא ראיתי בעניין נייר חתום מצד מר גבריאל מיראלי, ולמיטב ידיעתי מדובר היה בהוראה שניתנה על-ידי רפי רפאלי לרואי החשבון של החברה.

28. למיטב זכורני, במועד כלשהו בשנת 2010 בעת שהסיכסוך בין הצדדים התגבר, מר גביראל מיראלי שלח מכתב דרישה לקבלת כספים. בעקבות המכתב הנ"ל, יצחק ורפי רפאלי החליטו בעצת עורך דינם להכניס הערה למאזן 2010 של החברה כי קיים חוב כלפי מר גבריאל מיראלי, תוך ציון שנת היווצרות החוב וסכומו (לא בסכום הוא דרש, אלא בסכום שהיה רשום בספרים), ותוך ציון העובדה שהגיע מכתב דרישה של הכספים, והערה נוספת כי נראה שמדובר בחוב שחלה עליו התיישנות. כאן המקום לציין, כי אני בא מחברות ציבוריות ואני מודע עד כמה חשובה ועקרונית כל הערה שכותבים במאזן, וכיצד היא עלולה לקחת את החברה למקומות שלא רוצים להיות בהם. לכן רבתי עם יצחק ורפי רפאלי במשך מספר חודשים על הניסוח של הסעיף הנ"ל שלטעמי היה לא חכם בכלל להכליל אותו במאזן.

29. כמו-כן שאלתי את רפי רפאלי מדוע לעשות זאת בחברה פרטית, כי הרי ראדקו אינה חברה ציבורית, וציינתי בפניו כי כשעורך דין נכנס לניסוחי המאזן, שם נופלים. למיטב זכרוני, בתגובה, רפי רפאלי הסביר לי שיש התיישנות על החובות האלה. הבהרתי לו כי את המאזן לא מגישים בבית משפט אלא במס הנסה וכי לטענה כזו עלולות להיות השלכות. לדוגמה, לא ברור כיצד החברה תוכל לקבל אשראים כשיש במאזנה הערה כזאת. בסופו של דבר ההערה נרשמה במאזן על-ידי רואי החשבון לפי דרישת רפי ויצחק רפאלי, למרות התנגדותי הנמרצת, ומאז לא הסכמתי יותר לעשות את הדוחות הכספיים של החברה. אני ביקשתי מרפי רפאלי שייקח מישהו אחר לעשות זאת, כי לא הייתי מוכן להסכים לדברים האלה.

30. בהתאם, בפברואר 2012 הפסקתי לטפל בענייני הכספים של החברה וקיבלתי את התפקיד של פיתוח עסקי ושיווק, ומאז איני מעורב עוד במשירין בענייני הכספים של החברה.

31. לצערי, באוקטובר 2012 חליתי עקב אירוע מוחי כשתוצאה ממנו אושפזתי לתקופה של כ-10 חודשים עד שהתאוששתי וחזרתי לעצמי.

32. לאחר שחזרתי לעבודה, נתבקשתי על-ידי משפחת רפאלי מספר פעמים בחודשים האחרונים, לחתום על תצהיר ובו כלולה הצהרה כי מר גבריאל מיראלי אינו בעל מניות בראדקו, וכי החוב של החברה כלפיו הינו הלוואה רגילה ולא הלוואת בעלים, וכי הרישום במאזן שנעשה עד שנת 2010 שלפיו החוב הינו הלוואת בעלים היה טעות שהתגלגלה משנה לשנה. בכל אותם פעמים סירבתי לחתום על תצהיר כזה, שאני יודע כי תוכנו אינו אמת.


באחת הפעמים התצהיר אף הוצג בפניי בנוכחות עורכי דין ממשרד ברקמן, אשר עזבו את החדר ברגע שהחל ויכוח ביני לבין משפחת רפאלי באשר לתוכן התצהיר.

33. לאחרונה, נתבקשתי על-ידי רפי רפאלי להגיע לפגישה במשרדי החברה ברח' שוהם 5, ברמת-גן. כשהגעתי לפגישה, התברר לי כי נוכחו במקום רפי רפאלי (מנכ"ל החברה), מר יצחק רפאלי, אביו של רפי רפאלי, שלמיטב ידיעתי מחזיק 50% מהמניות (כשהיתרה מוחזקת על-ידי מר גבריאל מיראלי), וכן גב' ננה חן. בתחילת הפגישה הציגו בפני מסמך שכותרתו הייתה "תצהיר" וביקשו שאחתום על התצהיר כאמור. ביקשתי לעיין בתצהיר וראית שהוא כולל, כמו בפעמים קודמות, בין השאר, הצהרה כי מר גביראל מיראלי אינו בעל מניות בראדקו, וכי החוב של החברה כלפיו הינו הלוואה רגילה ולא הלוואת בעלים, וכי הרישום במאזן שנעשה בשנים הראשונות שלפיו החוב הינו הלוואת בעלים היה טעות שהתגלגלה משנה לשנה. סירבתי לחתום על התצהיר, מאחר שהיה ברור לי כי האמור בו בנוגע לגבריאל מיראלי אינו נכון ואינו אמת והם מבקשים ממני לתת תצהיר שקרי. בעקבות זאת ובעקבות סירובי לחתום על מסמכים נוספים אחרים שראיתי לראשונה בפגשה זו, הודע לי מר יצחק רפאלי כי אני מפוטר לאלתר ושאחזיר מיידית את כל הציוד של החברה המצוי בידי, כולל מחשב, טלפון ורכב.

משיכות יצחק ורפי רפאלי מקופת החברה

34. עד שנת 2010 היו משיכות מינוריות יחסית של בעלי השליטה מהחברה, וזאת בין היתר, כי ההסכם עם בנק הפועלים אסר על משיכות ותשלומים לבעלי החברה. עם זאת, למיטב זכרוני, נעשו משיכות מחשבון בנק שנפתח בבנק דיסקונט, שבו ראיתי את דפי הבנק רק פעם ברבעון כשהייתי מקבל את דפי הבנק. היו מקרים נוספים, כגון מקרה של רכב מרצדס מפואר שנרכש מכספי החברה אך נרשם על שם רפי רפאלי ולאחר מספר שנים הרכב נמכר ולמיטב ידיעתי תמורת מכירתו לא הוחזרה לחברה.

35. אולם, כאשר בתחילת 2010 החברה סיימה לשלם את החוב לבנק הפועלים, אז "השתחרר הטריגר" של משיכות מהחברה. החלו "חגיגות סוף עונה". גם לפני זה ההתנהלות של משפחת רפאלי כללה טיסות במחלקה ראשונה, רכישת רכבי מרצדס, העסקת בני משפחה שלהם, הוצאות טלפונים ניידים, רכבים, דלקים, ציוד מחשוב יקר ועניינים דומים.

36. מתוקף תפקידי, את העלויות האלה הייתי פשוט רושם על שמם. כל מה שלא שייך באמת לעסקי החברה הייתי רושם בסוף שנה כמשיכה של בעלי המניות.

37. למיטב זכרוני, החל משנת 2010 החלו גם משיכות דמי ניהול בסך של כ-250 אלף "ח לרבעון, לחברה של יצחק רפאלי ששמה "אדיר", כאשר לדתי אחרי זה הסכום אף הועלה. כמו-כן, למיטב ידיעתי, רפי רפאלי רכש דירת מגורים בשכונת רמת אביב החדשה (שתי דירות שחיבר לדירה אחת), כאשר למימון רכישתה נלקחה על ראדקו הלוואה מבנק דיסקונט, שהתשלומים בגינה גם הם שולמו על-ידי ראדקו, הדירה נרשמה על שם רפי רפאלי ושועבדה לטובת ההלוואה הנ"ל. בספרי ראדקו הדבר נרשם כאילו החברה לקחה את ההלוואה ולא פורט לשם מה.

38. כמו-כן, למיטב ידיעתי, בשנת 2011 החברה נתנה הלוואה בשיק בנקאי לבת-דוד של יצחק ורפי רפאלי שהועסקה משנת 201 בחברה, גב' ננה חן, בסכום של כ-633 שקל, וזאת לכיסוי המשכנתא הפרטית שלה.

39. עד כמה שידוע לי, ליצחק ורפי רפאלי ישנם פרויקטים בחו"ל, כגון השקעה בויאטנם שלא קשורה לראדקו עם הפסדים עצומים. למיטב ידיעתי, חלק מן המימון שבא לכסות את החובות הפרויקט זה שולם על-ידי יצחק ורפי רפאל מראדקו. כמו-כן, גם הנסיעות של משפחת רפאלי לויאטנם בקשר לפרויקט הנ"ל שאינו קשור לראדקו, רובם למיטב זכרוני במחלקה ראשונה, היו על חשבון ראדקו.

40. בנוסף, למיטב ידיעתי, לפני מספר חודשים, יצחק ורפי רפאלי פתחו לראדקו חשבון בבנק הבינלאומי הראשון בע"מ, קנו בו מניות ואג"חים של חברות בבורסה והיו שם הפסדים. למיטב ידיעתי, הם שעבדו חלק מהקרקע של ראדקו וחלק מפקדונות הבנק שלה וכל זאת לצורך מימון מסגרת האשראי באותו חשבון בנק.

41. אני מאשר כי תצהירי זה נעשה על-ידי מרצוני החופשי, ללא כל לחץ או כורח וזאת כדי להביא בפני בית המשפט הנכבד את האמת.

42. זהו שמי, זו חתימתי ותוכן תצהירי דלעיל אמת.

____________
אריאל מקלר
ת"ז 014204333



אישור

הנני, ד"ר זאב הולנדר, עו"ד, מ.ר. 10651, מאשר כי ביום 8 בינואר 2013 הופיע בפני מר אריאל מקלר, המוכר לי אישית, ולאחר שהזהריו כי עליו להצהיר את האמת וכי יהא צפוי לעונשים הקבועים בחוק אם לא יעשה כן, אישר את נכונות ההצהרה הנ"ל וחתם עליה בפני.

חתימת ד"ר הולנדר
____________

  • עד כאן התצהיר המלא המדבר בעד עצמו

תגובת ראדקו

מראדקו נמסר בתגובה (ציטוט):

מדובר בתצהיר מופרך ושיקרי שנכתב לפני קרוב לעשור בידי חשב החברה לשעבר לאחר שפוטר מתפקידו לאור ממצאים חמורים שעלו בעניינו.

מפאת העובדה שהאיש ניספה בתאונת דרכים מצערת לפני מספר שנים ומתוך כבוד למשפחתו לא נפרט מעבר לכך.

נאמר כי הניסיונות של מר גבריאל מירלשווילי המצוי כעת בהליך של פשיטת רגל לסחוט מאיתנו כספים באמצעות ידיעות פוגעניות באתר News1 וזאת לאחר שכיבדנו לחלוטין את ההסכם שחתמנו עימו - לא יצלחו.

אנו שבים על הצעתנו הקודמת למר מירלשווילי להפגין אזרחות טובה ולפנות למשטרה או לרשויות המס או לכל גורם אחר עם כל מידע שיש בידו והנראה לו כנוגד את החוק.
כזכור, טענותיו של מר מירלשווילי כבר נדונו בפני בתי המשפט בישראל ואלה דחו מכל וכל את שלל טענותיו של מר מירלשווילי וקבעו כי מדובר באדם שטוען "טענות שאינן אמת" בעל "התנהלות תכסיסנית" המצביעה על "חוסר תום לב מובהק" – לשון בית המשפט עצמו.

על-מנת להציג בפני מערכת News1 את דרכו, סגנונו ושיטותיו של מר מירלשווילי, החלטנו לאחר התלבטות להעביר לידיעתכם תוכן תצהיר אחר שכתב אותו אריאל מקלר ז״ל והפעם כנגד מר מירלשווילי.

אנו בטוחים כי תבינו במי ובמה מדובר וככל שתחליטו לפרסם תצהיר אחד שלו, אנו דורשים כי תפרסמו במקביל גם את השני המציג את שיטותיו של מר מירלשווילי.

הערת מערכת News1

תצהירו של אריאל מקלר מ-2011 המחזיק שני עמודים (שחלק מפרטיו הובאו לעיל בפתח התחקיר) נכתב בתקופה שמקלר משמש כמנהל הכספים בראדקו, והיה כפוף לסמכותם ומרותם וללחצם של יצחק רפאלי ובנו רפי רפאלי. התצהיר, שעותק ממנו הועבר לידי הח"מ, מתייחס למערכת היחסים העכורה שנוצרה בין הצדדים ולטענות קשות בדבר התנהגות עצבנית ובלתי ראויה כביכול מצד מירלשווילי כלפי מקלר. התצהיר מ-2011 אינו עומד בסתירה לתצהיר המאוחר מ-2013, שכן התצהיר מ-2011 אינו מפריך את טיעוניו של מירלשווילי למעשי המרמה והגזל שנעשו נגדו, כולל גזילת חלקו בקבוצת ראדקו.

תאריך:  15/12/2021   |   עודכן:  15/12/2021
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מנהל הכספים של ראדקו חשף בתצהיר הונאה ודיווחים כוזבים מצד יצחק רפאלי
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
20/12/21 20:45
2
חשדנית
9/01/22 15:39
3
חשדנית
9/01/22 15:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סדום ועמורה
שימי בן-דוד, שהיה מבכירי אגף רכש לוגיסטיקה בחברת נתיבי ישראל, הודה והורשע (יום ה', 25.11.21) בקבלת שוחד ב-9,000 שקל ובמרמה והפרת אמונים בשל טיפולו בענייניהם של מי שהעניקו לו רבבות שקלים נוספים. ההודאה באה במסגרת פרשת נתיבי ישראל, בה נדון מנכ"ל החברה לשעבר, אלכס ויז'ניצר, לשנתיים מאסר.
25/11/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
חקירתו התבצעה במסגרת החקירה בפרשת אריה דרעי אזרד הודה בחקירתו בקבלת תרומות בהיקף מיליוני דולרים מעבר לתרומות שקיבל בעמותות שניהל ובכך שנטל לכיסו האישי במצטבר סכומי כסף גדולים במשך יותר מ-15 שנים לא דיווח על הכנסותיו ולא הגיש דוחות כספיים
18/11/2021  |  יואב יצחק  |   חדשות
איש עסקים ידוע, המוכר מאוד גם כבעלים של קבוצת בליגת-העל בכדורגל, נעצר (יום ה', 18.11.21) בחשד למרמה במאות מיליוני שקלים בתחום מטבעות הקריפטו. החוק אוסר לפרסם את שמו ב-48 השעות הקרובות או עד שיובא לבית המשפט. לאורך השנים התנהלו שורה של הליכים משפטיים אזרחיים נגד חשוד זה, אשר ייחסו לו הונאה בתחום הקריפטו; טרם ניתנו בעניינו פסקי דין כלשהם.
18/11/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
התנועה לאיכות השלטון בראשות עו"ד אליעד שרגא תוקפת את השר יאיר לפיד, שטען כי גיסתו מונתה לדירקטורית בקק"ל בהתנדבות וכדי לחסום שחיתות, "לפיד, התבלבלת. קק"ל זה לא עסק משפחתי וגיסתך היא לא שומרת סף. תקפנו את דרעי כשמינה את אחיו וזה מסריח לא פחות כשאתה ממנה את גיסתך. מינוי מקורבים לתפקידים ציבוריים הוא נוהג פסול, וזה לא משנה באיזה צד פוליטי מדובר. ככה לא נראית ממשלת שינוי".
01/11/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש עיריית כפר סבא לשעבר, יהודה בן-חמו, הורשע (יום ג', 12.10.21) בעבירות של גניבה בידי עובד ציבור, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. שופט בית המחוזי מרכז, עמי קובי, זיכה את בן-חמו זוכה מעבירות של הטרדת עד והפרת הוראה חוקית.
12/10/2021  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il