|   15:07:40
דלג
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
מנדלבליט. נתניהו. חשיבות לאומית לניהול המשפט [צילום: AP Photo/Gali Tibbon, Pool]

האינטרס הציבורי מחייב ניהול משפט נתניהו

נתניהו פועל לעסקת טיעון שמבחינתו חייבת להקנות לו פטור בטוח מעונש מאסר (חרף כוונתם המקורית של יריביו) הכוונה תושג כנראה באמצעות "הסדר-טיעון" עם או בלי קלון, אם לא בסבב זה אזי בעתיד מבחינה לאומית רצוי היה לנהל את המשפט עד תומו לרבות הערעורים עד פס"ד חלוט. טמון בכך מבחן ציבורי ותקשורתי חשוב למערכת המשפט שלנו גם אהרן ברק - "אבי" השיטה שהפכה את חוק כבוד האדם וחירותו לחוקה בפועל בחסות בית המשפט - יודע זאת ומוטרד מכך
22/01/2022  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   משפט נתניהו   |   תגובות

מזה כחמש שנים מתנהל נתניהו על עברי-פי-פחת של תהום פוליטית שעל כרייתה שוקדים שונאיו האידאולוגיים ויריביו הפוליטיים. הפעם רקחו מרקחת חמורה מכל מה שקדם לה בתחום הניצול הציני והמניפולטיבי של מערכת אכיפת החוק - משטרה, פרקליטות, היועץ המשפטי לממשלה, בתי המשפט והתקשורת המניפולטיבית שלנו - להדחת ראש ממשלה יריב. הללו לא בחלו בשום אמצעי, השקיעו בפעלולי איסוף עדויות, הוכחות כביכול ועובדות לכאורה, הון עתק ומספר בלתי שגרתי בעליל של חוקרים ועובדי רשויות המשפט; הכל בכדי לטעון שהמתנות שקיבל נתניהו הן שמורידות אלי שחת את טוהר המידות וניקיון-הכפיים של האומה היהודית המתחדשת, או כבתיק 4000, שביקורת פוליטיקאים בתקשורת היא "נשמת אפה" של הדמוקרטיה, אבל הערכה חיובית הניתנת להם היא "בהכרח" שוחד.

בתהליך מודרג, איטי להחריד ומזוהם באופיו בכוונות המכוונים העומדים מאחוריו, תפרו לו לבסוף בפרקליטות שלושה "תיקי-אשמה". לתיקים אלה חיברו עדי-מדינה שתחילה האשימום בעבריינות וא"כ בתמורה ל"פדות משפטית" מניפולטיבית מזכים אותם מעוון ורותמים אותם, לרוב בעל-כורחם, למסע הציד. שהרי אלה שעוטים את בגדי האסיר הפוטנציאליים על החשודים המיועדים להיות עדים במחזה האבסורד הם גם אלה שפושטים אותם מהם לאט ובהדרגה, ככל שרמת שיתוף הפעולה - ז"א התרומה הקונסטרוקטיבית לעלילת התביעה ולעוללות האשמה - "עולה ופורחת".

בתהליך משוכלל הכולל: איסוף משטרתי מוכוון מטרה של העובדות בפיקוח הפרקליטות; הרחבת ממדי החקירה או הוספת נושא (תיק) למכלול "הפרשיות" אם נדמה למנהלי המרקחת שיש לעבות את המצאי כי אין בקיים די כדי להבטיח את התוצאה הרצויה; (כך למשל נולד תיק 3000, ראה להלן). צירוף שותפים שאינם מוגנים פוליטית או ציבורית וניתן להלחיצם בחקירות כלכליות או משפטיות לתיקים; גביית עדויות ברעש גדול מעבר לים, כך שממדי התיקים תופחים והולכים עד ששום אזרח רגיל לרבות האזרח מספר 2 במדינה אינו יכול להם מסיבות כלכליות ואחרות; לא פחות חשובה מכך היא בחירה "נכונה" של הצוות שיעסוק ב"פרשה" - צוות מיומן ונאמן שפטור או כמעט פטור מכל נושא אחר, שאינו תומך פוליטית במושא הבדיקה/חקירה אך מנוסה בתהליך ההבניה של עלילות ותבניות משפטיות מסולסלות; לבסוף, גיוס המונים המשווה לתהליך "אופי דמוקרטי" ו"רצון ציבורי חופשי" (אבל גמיש...). - כך מתנהל התהליך המורכב והמפולפל במשך שנים.

אם נדרש "להשגת המטרה האסטרטגית" אישום שיוכל להרחיק את ה"יעד" מהשלטון ממציאים מספר נוסף בן ארבע ספרות ומשייכים לו עלילה חדשה-ישנה כך שמשקלו של הר המספרים יכריע את היריב, אם לא יעשו זאת הראיות עצמן. פרשת 2000 וא"כ 3000 ו- 4000 ובאופק נזכרת אפילו פרשה 5000 (שלא הבשילה משום שהלו"ז מתכנס לסיום כהונתו של היועמ"ש הממונה על המבצע - הרוקח הראשי של הדייסה). פרשי האפוקליפסה ממשיכים לדהור. אם היועץ המשפטי קובע שאין אשמה לנתניהו ב"פרשת הצוללות" (3000), הם לא ירפו עד לניצחון השלם, אם לא דרך המשפט, ינצלו לשם כך קוניוקטורה ממשלתית וינסו להניע את מינויה של ועדת חקירה ממלכתית, שתוצאותיה תתאמנה את מטרת-העל.

בדיונים מפולפלים של צוות הפרקליטים המלווה את התיק בפרקליטות, משתחררים הם בהדרגה מהסרח העודף של עבודות הסרק שעשו באסוף החומר ומתכנסים לאותם נושאים שבעזרתם ניתן ליצור לפחות מראית-עין של ודאות לתוצאה הנכספת. ודאות זו מושתתת על הגדרות אשמה אמורפיות שאינן מוגדרות כמותית בחוק אבל "כפרשנות מלומדה" הן משקפות את דעות מערכת המשפט: פרקליטים, היועץ המשפטי ולבסוף גם דעות השופטים.

אסכולת אהרן ברק
ברק. תומך בהסדר טיעון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

במערכת המשפט שלנו רוב השופטים הם חניכי "אסכולת אהרן ברק", מחולל הממשל המשפטוקרטי. בעיני הם שליחים לדבר עבירה, באשר פרושה המעשי של השיטה הוא הפיכתו 'חוק כבוד האדם וחירותו' בכפיית בית המשפט לחוקה בפועל. לא במקרה הורחקו מבית המשפט העליון בימי ברק ויורשיו הנאמנים מומחי משפט מהשורה הראשונה, פרופסורים דוגמת רות גביזון עליה השלום, פרופ' פרידמן - שר המשפטים לשעבר ואחרים, שצמחו על השקפות שונות משלו או מחזיקים בכאלה. וכך בתהליכי סינון ממושכים ומתישים הובאנו כולנו: הציבור, התקשורת ומערכות הממשל הנבחרות על-ידי הריבון למצב הקיים כיום. מי שבנה את התיקים, מפרק אותם בהדרגה, או לפחות מוכן לפרק אותם אם ישיג תחילה את המטרה של הרחקת היריב הפוליטי העיקרי מעמדת הכוח שכבש לעצמו באמצעות כשרון מדיני ופוליטי מובהקים.

גם נתניהו אשם
לא ניצל את תקופת טראמפ [צילום: אלכס ברנדון, AP]

אבל חייבים להודות על האמת שגם נתניהו אשם במצב הנוכחי. כאשר היה בשיא "הפריחה" הפוליטית, סבר בטעות שהוא בלתי-מנוצח ובעזרת תמיכה-פוליטית של מפלגה גדולה ומעמד ראש ממשלה שלא ניתן להחליפו מעשית, ידביר גם איום מישפטולוגי. משום כך לא נזהר בדרכו ובמעשיו, לא שמר על מחנהו הפוליטי והרחיק ממנו בהתנהלות מתנשאת ובהחלטות שגויות שותפים שליָמים הפכו ליריבים מרים בגין חולשותיו האישיות.

עוד "חטא" חטא נתניהו: לאחר שטירפד בצדק את "אשליית אוסלו" והפעיל גישה חלופית להתמודדות עם הבעיה הפלשתינית. כשהוא מגמד את תדמית הרש"פת ומעמדה ומוכיח בחסות סיועו החשוב של הנשיא טראמפ, שבתנאים של שאיפה אזורית אמיתית לקידמה ופיתוח נוצר בדרך הטבע בסיס איתן של שיתוף אינטרסים שמוביל להסכמים מדיניים, מבלי שישראל תצטרך לוותר על המולדת ההיסטורית של עם-ישראל. קל וחומר כך אם במקביל מתפתח איום אזורי ממשי הכולל מדינות אחרות מלבד ישראל. בכך טמן ליריביו הוותיקים מהשמאל ומהיהדות הגלותית במערב "מוקש אטומי" שאיים לפרק את זהותם האידאולוגית והפוליטית תוך שנים ספורות. גם למניעת יוזמה זו כוון מסע ההדחה נגד נתניהו ע"י הזרם המשפטולוגי. כאן הצטרפו למסע נגד נתניהו מפלגות שמאל בישראל שאיבדו את זיקתן הציונית הבסיסית ומפלגות ערביות שבמהותן עויינות את הציונות המגשימה וחיזקו פוליטית את המסע להדחתו. דומני שבתפר זה איבד נתניהו את חדות אבחנתו לגבי התגברות האיום הפוליטי עליו ועל הגוש הימני שעיצב במשך שנים. כשהעז להתעמת ללא פשרות ובמקביל לכל הנ"ל עם השותפים הפוליטיים והאידאולוגיים המובהקים, "חצה את הרוביקון" - עבר את גבול היכולות המשולבות המיוחד לו להתמודדות רב-זירתית ורב-ערוצית; כי אין אדם ללא מגבלות כוח.

עוד כשהתחיל גולש במדרון ההתנגדות והעוינות המתגברת במערך המשפטולוגי, ובפרהסיה של העוינות הפוליטית של השמאל, כאשר משפטנים בכירים הזהירו שהתהליכים המתנהלים נגדו נרקמים במערכת שלא יוכל לזכות בה במשפט הוגן, יכול היה נתניהו לפעול במלוא עוצמתו נגד אופיה המניפולטיבי והדורסני של מערכת המשפט בישראל. לאחר שציבור רחב הבין והפנים שעלילות נתניהו הן מחזה תעתועים משפטי ומאבק על הגמוניה, עדיין יכול היה להתמודד מול התהליך ע"י ויתור על גבהות הלב והשחצנות הראוותנית שלו ושל משפחתו, ללכד כוחות פוליטיים לגוש מכריע ולחולל רפורמות שהיו ממוססות גם את המניפולציות המשפטיות.

לאחר ההישגים הפוליטיים "בהסכמי אברהם" היה מצבו מעולה (חרף העובדה שטראמפ הפסיד את הנשיאות בטרם צורפה סעודיה ל"הסכמי אברהם") . אם סבר רה"מ לשעבר באמת, כפי שחזר וטען ש"אין בעלילות המשפטיות שום דבר כי לא היה שום דבר", זו הייתה שעת הכושר לשנס מותניים ולהתייצב למערכה מכרעת עם תמיכה פוליטית מירבית מבית. במקום לשתף כוחות נוספים במאבק ואפילו לוותר לפחות לפרק זמן מסוים על חלק מהעוצמה שריכז בידיו, בחר נתניהו ללכת עם "הראש בקיר". החלטותיו אחרי מערכות הבחירות לכנסת ה-23 וה-24, היו שגויות והורידוהו סופית מכס ראש הממשלה. כל ההתפתחויות בתקופה זו היו צפויות ועל כן מובנת עוד פחות התנהלותו הרופסת והרשלנית מולן.

התשה אישית ומשפחתית
משפחת נתניהו [צילום: קובי גדעון, פלאש 90]

נטייתו של נתניהו כיום ללכת להסדר טיעון היא פועל יוצא מהתשה אישית ומשפחתית והבנה שבמדיניותו כר' אופוזיציה המנהל מאבק במדינת-ישראל כדי להפיל ממשלה וקואליציה נבחרות שאינן מקובלת עליו, הוא מאבד גובה בעיני הציבור. לבסוף (או אולי דווקא בהתחלה) כאשר נוכח שקעקוע משמעותי של תיק 4000, התיק המאיים ביותר בסדרת תיקי האישום שלו, אינו משחרר אותו בוודאות מהאיום שבכל זאת יורשע בדין במערכת משפט ושאין הוא שולט בכל כלי המלחמה נגדה, אפשר שהחליט לא להסתפק בהימור המשפטי ולבחון כל חלופה מזדמנת.

תיק 4000 תפור ברישול. יש בו מספר רב של שאלות פתוחות או שאלות שהמענים עליהן מפוקפקים. ישנם בו עדים שעדויותיהם אינן שלימות או מהימנות וקיימים סימני שאלה רבים לגבי הדרך בה התנהלו החקירות בהן נאספו הממצאים המגבים אותם. מדובר גם בתהליך ארוך, יקר ומתיש ולצד כל אלה באי-שקט פוליטי כפול: בליכוד ובמחנה הימין התומך בנתניהו, אבל גם בניסיונות רבים ומורכבים של גורמים בארץ, בממשל האמריקני וגורמים יהודיים ואחרים שפועלים להחיות את יוזמות אוסלו.

חרף הביקורות על נתניהו, אני עדיין סבור שהוא פטריוט ומצב המדינה חשוב לו. כ"כ הוא מבין שלקראת התמודדות אפשרית עם אירן, נחוצה ממשלת חירום לאומית עם רוב מוצק שיכול לקבל החלטות קשות, רוב שאינו ניתן כיום להשגה בראשותו ושאינו רוצה שיתרקם "על אפו ועל חמתו": עם תג "נכשל" ברור מתנוסס מעליו.

ההליכה לקבלת "ברכת" השופט ברק למהלך נובעת להערכתי מהכרתו בהשפעתו המכרעת על המערכת המשפטית, מחוסר אמון שלו במערכת זו ומרצון לפתוח אופציה לעשות למשפחתו אם ייאלץ לוותר לתקופה של מספר שנים או בכלל על הפעילות כראש הפירמידה הפוליטית. כ"כ, דומני שלא ירצה לסתום את הגולל לחלוטין על אפשרות של חזרה לפוליטיקה כשדרכו הטובה והבטוחה לכך היא הליכוד, לאחר שידוד מערכות במפלגה. פרישתו הקרובה של מנדלבליט וההנחה הסבירה מאוד שהאיש היה רוצה לראות את תפקידו הציבורי-משפטי הבא כשופט בבית המשפט העליון, עוברים כיום דרך עסקת טיעון. בין מכלול השאלות הכבדות שעל הפרק, שאלת הקלון איננה חשובה עניינית היא חשובה פוליטית.

צריך לקוות שללא קשר לאופן בו תיתפר עסקת הטיעון של נתניהו, כל מי שהאינטרס הישראלי האמיתי חשוב לו, ימְנָע פוליטית את ועדת החקירה לבדיקת "נושא הצוללות". ועדת חקירה זו במהותה היא חלק "ממסע הצלב" נגד נתניהו ואינה נחוצה לפחות בשלושה מובנים: א. היא מיותרת משום שאת בדיקת תהליכי הרכש של משרד הביטחון יכול לבצע מבקר המדינה בכלים העומדים לרשותו. בדיקה כזו נדרשת לערך בכל 10 שנים בגלל היקף הכספים הציבוריים המשולמים בכל שנה בערוץ פעילות זה. ב. הבעיה האמיתית בתהליכי רכש אמל"ח בישראל ולא רק בה, היא מעורבותם העמוקה של קצינים בכירים בדימוס ופקידים לשעבר במערך הרכש הביטחוני, שמגדיל את ממדי המניפולציות הכלכליות, והפיתוי לשחיתות ומיקר את עלויות הרכש. (אחוזי עמלות המקובלים בעסקות אלה אינם סמליים ובפועל מהווים תוספת מחיר לציוד). ג. התגייסות "הבכירים" לשעבר במערכת הביטחון להפגנות סרק בנושא, נובעים מעויינותם את נתניהו ומרצון לשמר מציאות לאומית שלילית שבה ה"זנב מכשכש בכלב" או הצבא מנהל את הממשלה.

דרושים פשרה ושידוד מערכות
שידוד מערכות מפלגתי [צילום: גילי יערי, פלאש 90]

נתניהו אינו ידוע כוותרן ופשרן. אני מעריך שהוא מנהל עתה מהלך-בוחן מתוחכם שבאמצעותו הוא מבקש לקצר את המשפט ואולי גם להקדים ולקצור את פירות קעקוע תיק 4000 עד כה. אפשר שחלק מהמבחן הוא הערכה עדכנית של סיכוייו למשפט הוגן ולפס"ד צודק. במסגרת זו הוא בוחן בין השאר את: חששו של אהרן ברק מאפשרות שנתניהו ינהל את מלחמתו במערכת שהקים ברק אם לא תשכיל לרדת מהעץ שעליה טיפסה עד כה; עמדותיו ומהלכיו של היועץ מנדלבליט נגד נתניהו שהכתימו את מערכת המשפט בעיני ישראלים רבים וימנעו ממנו כל סיכוי להגיע לבית המשפט העליון; האפשרות שגם אם ימנע ממנו לעמוד בראש הממשלה בשנים הקרובות, יוכל להיות ראש-חץ פוליטי-מדיני בראשות הליכוד לקידום הקו הימני באמצעות חתירה להמשך הסכמי אברהם, תוך המתנה לשעת כושר לחזור לפעילות פוליטית מלאה.

אם תמצא דרך-פשרה לבודד את נתניהו ברמת סמך גבוהה ממרוץ לראשות הממשלה בשלוש-ארבע השנים הקרובות, ללא קלון משפטי, ניתן יהיה לסגור עסקה מיידית ולגשת לשידוד מערכות בליכוד ולהקמת ממשלה לאומית חזקה ויציבה. מצב זה רצוי וצודק וצפוי שירפא רבים מתחלואי החברה שנוצרו בחמש השנים האחרונות.

תאריך:  22/01/2022   |   עודכן:  22/01/2022
רפי לאופרט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האינטרס הציבורי מחייב ניהול משפט נתניהו
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א. וינשטיין
22/01/22 14:15
2
באום
22/01/22 16:44
 
בני בנקר
22/01/22 17:45
3
בני בנקר
22/01/22 17:35
4
הירונימוס
23/01/22 00:55
 
בני בנקר
23/01/22 16:59
 
רפי לאופרט
27/01/22 15:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו
איש אינו יודע האם יהיה הסדר טיעון עם בנימין נתניהו, אך מערכת התעמולה בסביבתו כבר עובדת שעות נוספות כדי להסביר מדוע הסדר כזה יהיה ניצחון עבורו מול טענות אלו, אנחנו מציגים את העובדות
21/01/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
הסדר טיעון עם בנימין נתניהו חייב לכלול קלון - אומר (יום ה', 20.1.22) המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, מומי למברגר. זוהי התייחסות פומבית ראשונה של אחד מבכירי הפרקליטות למו"מ עם ראש הממשלה לשעבר על הסדר אפשרי במשפטו.
20/01/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש האופוזיציה, ח"כ וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, נפגש (יום ד', 19.1.22) פעם נוספת עם פרקליטיו ועל פי ההערכה הסיכויים שיחתום על הסדר טיעון עם המדינה בתיקי האלפים קטן מאוד. זאת, בעיקר בשל ההערכות כי הצדדים לא יגיעו לסיכומים עד לפרישת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מתפקידו.
19/01/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
משפט נתניהו: אנחנו נמצאים עכשיו בעיצומו של עידן הספקולציות, אולם כבר התברר כי ההר הגדול של כתבי האישום נגד נתניהו, הוליד... עכבר. ומשהוצא משם הסעיף העוסק בשוחד, גם עכבר איננו, ובקושי זיקית. סעיף השוחד הנורא הפך להיות אובייקט למשא-ומתן, שוק מחנה יהודה... עובדה זו היא שסימלה, יותר מכל טיעון כזה או אחר, את המציאות המשפטית הנכונה והעכשווית: אין שוחד. גם לא היה. בפועל ברור כי שילובו בכתב האישום בתיק 4000 היה דבר שקר... ולכל התוהים על מהלכי הפרקליטות, ראו באיזו קלות הוא נמחק על-ידי הנושאים והנותנים.
19/01/2022  |  מרדכי ליפמן  |   יומני בלוגרים
אני לא קיצוני, מצדד בדרך הביניים, אני לא טהרן באתיקה, ביחסי חוץ ובכלכלה, אבל בכמה נושאים אני לא מסכים בשום פנים לפשרות. אני מתנגד נחרצות לתספורות באגרות חוב של חברות של אילי הון, שממשיכים להיות מילירדרים ורק כלפי בעלי אגרות החוב הם רוצים לעשות תספורות. אותו דין לגבי הסדרי נושים עם אילי הון שבהם הבנק מוותר אפילו על 90% מהחוב, בעוד שהבנק לא מוכן לוותר דבר על החוב של עוסקים קטנים, כפי שנוכחתי פעמים רבות, כשעסקתי בהבראה פיננסית של חברות.
19/01/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il