|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

הגיגים תש"ס

נכים "רגילים"

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - חלה, סדום, איבדנו, רוע-לב ואינם שווים "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג) בריאות איתנה, נחת ואושר
24/01/2022  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
התאמת קצבאות [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]


בלי סומסום

סומסום, או שומשום? - ב-שי"ן שמאלית, או ב-סמ"ך? - על כך נחלקו חכמים, נפרדו חברים, נקרעו משפחות, ונשברו קולמוסים. שמן זך שפכו על המדורה מי שהאירו והעירו, שבעצם צריך לכתוב, שֻׁמְשֹׁם.

כיוון שגם אני מוגבל בתזונתי, הרגשתי הזדהות עם שאול נגר, ידידי, שתיאר את שעבר עליו בשירו, "בְּלִי סוּמְסוּם, בְּבַקָּשָׁה":

"לִקְרַאת הַשַּׁבָּת רַק בִּקַּשְׁתִּי חָלָה
בְּפֶתֶק רָשַׁמְתִּי זֹאת בַּהַתְחָלָה,
רָצִיתִי חָלָה מְתוּקָה וְיָפָה
צִפּוּי בְּבֵיצָה וּשְׁלֵמָה בְּגוּפָהּ.
בְּעַיִן בָּחַנְתִּי כַּמָּה עֲשָׂרוֹת,
אֲזַי הִתְגַּלּוּ כָּל אוֹתָן הַגְּזֵרוֹת,
רֻבָּן חֲלָקוֹת וְיָפוֹת וּטְרִיּוֹת
קוֹרְצוֹת לַקּוֹנֶה וּלְכָל הַבְּרִיּוֹת,
צָרָה שֶׁל כֻּלָּן - מְצֻפּוֹת זֵרְעוֹנִים
אוֹתִי הֵן הוֹתִירוּ חֲסַר כָּל אוֹנִים.
אַחַת מְגֻ'נְגֶּ'נֶת בְּסוּמְסוּם כֻּלָּהּ
וְיֵשׁ בְּתִפְזֹרֶת עַד קְצֵה הֶחָלָה,
חֲלָקָה לֹא הָיְתָה אֲפִלּוּ אַחַת
וְעֶרְכָּן בְּעֵינַי רַק פָּחַת וּפָחַת.
חָזַרְתִּי הַבַּיְתָה, נִיחוֹחַ בְּאַף,
הִשְׁפַּלְתִּי רֹאשִׁי בְּמַבָּט מְצֹעָף.
אָפִיתִי לְבַד וְיָצָא נֶהֱדָר,
הַיּוֹם עוֹד יָבוֹא, יְסֻפַּר כָּל הַשְּׁאָר.
בְּלִי סוּמְסוּם נָדַרְתִּי, בְּטוֹן הֶחְלֵטִי
אָפִיתִי לְבַד בַּתַּנּוּר בְּבֵיתִי".

חוצפה

מוחמד אלאטרש זצ"ל היה גנב מועד, שהכה ביישובים יהודיים עד שיום אחד נתקל ב"מנת עופרת חמה" מאקדחו של אריה שיף, איש ערד, שאלאטרש התאווה לנהוג בג'יפו. הקריירה המבטיחה של אטרש חוסלה באבחה, ומשפחתו ר"ל נותרה בלא מפרנס. בית משפט בסדום שלנו הרשיע את שיף בעסקת טיעון, והשית עליו עבודות שירות ופיצויים למשפחת הצדיק הידוע, שעלה לשדות השוד הנצחיים.

עתה תובעת משפחת הגנב ארבעה מיליוני שקלים פיצויים משיף, בין השאר, בגין אובדן השתכרותו. יצחק בם צייץ בטוויטר הספד מכובד מאוד לצדיק המנוח, והוסיף תמיהה: "בחייו הוא [אלאטרש] מימש את חזון הצדק החלוקתי הפרוגרסיבי. אריה שיף הרשע והרכושן גדע את פתיל חייו, כיוון שלא הבין צדק חלוקתי מהו, ומיאן להיפרד ממכוניתו. עכשיו אלמנתו וילדיו של אלאטרש תובעים את שיף על אובדן השתכרותו.

ואני שואל - איך מחשבים אובדן השתכרות של פורץ? כל הכסף שהוא לא הספיק לגנוב"? אך בסדום כפי שנוהגות סדום ועמורה, שכנתה. בית משפט עוד יחייב את שיף לפרנס את אלמנת אלאטרש (רק אחת?!) ואת צאצאיו - עד שילמדו לגנוב בעצמם. מה שנאמר במסורתנו, זי"ע.

הרב היג̤ג

איש הבולשת הפדרלית FBI, שפיקד על הזירה בהשתלטות על המחבל, שפרץ לבית-הכנסת הרפורמי בית-ישראל בקוליוויל, טקסס, הודיע עוד במקום האירוע, שללקיחת בני הערובה היהודיים בבית-הכנסת אין כל קשר ליהדות. רמה כזו של גיחוך יכולה להיות מוסברת רק במדיניות FBI להתכחש לרקע האנטישמי של אירועים אנטישמיים, כנראה, כדי לייפות את הסטטיסטיקה, המורה, כי מרבית האירועים האנטישמיים בעולם המערבי (לא כולל ישראל, שגם בה מתכחשות הרשויות למקורן האנטישמי) קורים בארצות-הברית.

מי שמכירים את ארצות-הברית יודעים, שבמסורת הנוצרית יש יסודות אנטישמיים מובהקים, ויש בארצות-הברית מיעוטים, הידועים בהיותם אנטישמיים (למשל, פולנים, אירים, כושים - סליחה, שחורים בלשון השקרים של התקינות הפוליטית). אלא שבארצות-הברית נהגה עד לפני כשני עשורים מתינות, שהציקה מאוד לקיצונים שבמיעוט הפרוגרסיווי, שחיבלו בה. כשלמדתי בארצות-הברית לא הייתה לי בעיה להזדהות כיהודי וכישראלי - בדיבור, בחבישת כיפה ובענידת סמלים יהודיים (מגן-דוד, או ח"י). כיום גם גורמים רשמיים ישראלים אינם ממליצים על כך. המצב עוד יחריף ככל שהדמגוגיה הפרוגרסיווית תגבר.

אחד מהמתפללים לשעבר בבית-הכנסת בקוליוויל (שבפאתי פורט וורת) סיפר, כי רב קהילת בית ישראל הצהיר לא אחת, כי ישראל הנה מדינת אפרטהייד, ובנוסף אסר על חברי הקהילה לבוא חמושים לבית הכנסת. לפי סיפור האירוע, היו בתפילת שבת בבית הכנסת רק הרב ושלושה אנשים, והיא שודרה בזמן אמת לחברי הקהילה. הרב הכניס את המחבל החמוש לבית הכנסת, ואף השקה אותו והאכילו בטרם התנפל עליהם בשידור חי.

ההזדהות של רבים בקהילה היהודית עם התעמולה הנבזית של שונאי ישראל ושל אנשי BDS מדהימה. נוכחתי בה בראשונה בביקורי בפילדלפיה במהלך מערכת הבחירות לנשיאות של אובמה, אך ידעתי עליה. מדינת ישראל הצליחה לאבד את יהודי ארצות-הברית, ובעיקר, חלקים גדולים מהצעירים, שהשואה לגביהם הנו סיפור רע, שאולי אפילו לא שמעו עליו מגוף ראשון. והם הגיעו עד לסטייה נפשית, שמשווה את הקמת מדינת ישראל למעשה קולוניאליסטי, ואת מעשינו בארץ-ישראל - לפשעי המלחמה הנאציים.

שנאה עצמית של יהודים, ובעיקר, "מתקדמים", ליוותה את עם ישראל בדורות האחרונים. היא מוגברת כעת על-ידי מערכות החינוך (בתי-ספר יסודיים, חטיבות ביניים ותיכונים), שארגוני המורים בהן, כולל יהודים, החליטו רשמית על הוצאת השואה מתוכנית הלימודים ועל הכללת הנארטיב הערבי (נכּבָּה וכיו"ב) בתוכנית; ועל-ידי מרצים (כן. רבים מהם יהודים ויורדים) באוניברסיטאות, שהפכו את שיעוריהם למסעי הסתה נגד מדינת ישראל. לכן, קרוב שלי הוציא את בתו מבית-הספר הציבורי שלמדה בו, והתעקש לרושמה לבית-ספר יהודי, שבו לא ישמעו אוזניה דברי נבלה אנטישמיים מפי מוריה, אלא תחונך לפי מסורת ישראל.

שיקרה?

ח"כ עדית סילמן מ"ימינה", שרימתה את בוחריה, ומעלה באמונם, כדי לעמוד בראש קואליציה עם השמאל, שתתרפס בפני מנצור עבאס, רע"ם והאחים המוסלמים, ופועל למחיקת זהותה היהודית של המדינה, התלוננה, כי מן-דהוא ניסה לתוקפה בתחנת דלק במודיעין.

לפי שעה, כבר הרבה חודשים, לא הצליחה, כנראה, המשטרה למצוא ראיות, שאכן הייתה תקיפה. איני מעלה בדעתי, שדתייה חסודה, שאפילו חובשת שביס לתפארת, תשקר. איני רע-לב כמו ח"כ משה אבוטבול מש"ס, שכינה את התלונה, "סיפור מצוץ מן האצבע", ותבע להקים ועדה חקירה בנושא, ולהעמיד את סילמן לדין.

להשוות

ח"כ אופיר כץ מהליכוד משתבח בכך, שהצליח להסיר מעל נכי צה"ל את רוע הגזירה של מבחן ההכנסה. כלומר, קצבתם לא תופחת אם יש להם עוד מקור הכנסה; ובכך תגדל הכנסתם לדבריו, ב"אלפי שקלים בכל חודש". כאדם וכנכה (לא צה"ל, לצערי), מוקיר כבוד רב לכץ, איש האופוזיציה לממשלת המרמה, הכחש והזדון, שהצליח להצמיד את התיקון שיזם להצעת חוק ממשלתית, שעברה קריאה שנייה וקריאה שלישית במליאה. הגיע הזמן לתקן את העוול הזה.

אולם יש לי טרוניה: בארצנו יש שלושה סוגי נכים - נכי צה"ל, נכים רגילים לכאורה ונכים מתאונות עבודה. נכותם נמדדת באחוזים (עד מאה בלבד), אך קצבאותיהם אינן שוות. כלומר, נכה צה"ל מקבל קצבת נכות גדולה יותר על אותם אחוזי נכות לעומת נכה אזרח. בנוסף, כעת חל מבחן ההכנסה הדרקוני רק על נכים ועל נכים מתאונות עבודה.

כיוון שהמדינה משלמת לשלושת סוגי הנכים את קצבותיהם, אין זה הוגן, שיש הבדל בקצבאותיהם. יתר על כן, למה אין מסירים מעל הנכים את אימת מבחן ההכנסה, שמבטיחה להם חיי דוחק, אם הם מתקיימים רק על קצבתם?

תאריך:  24/01/2022   |   עודכן:  24/01/2022
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפני כשבוע החל מסע התרמה עבור בנימין נתניהו. על-פי הפרסומים נועד המסע לסייע לנתניהו במימון הוצאות המשפט הכבדות בהן הוא נושא בתיקי האלפים. נתניהו איש עשיר ואיננו באמת זקוק לכסף. לנתניהו חברים קרובים ובני משפחה עתירי ממון ואלה בצורה כזו או אחרת סייעו, מסייעים ועוד יסייעו. נתניהו עוד יעשה לביתו ומוכשר לייצר מיליוני דולרים לכשיפרוש מהחיים הפוליטיים. יש הטוענים שנתניהו ומשפחתו ככל הנראה אוהבי ממון ובצע, כך נטען לפחות על-ידי מספר רב של עיתונאים המעידים על מתנות רבות אותן קבלה המשפחה במשך השנים. בשורה התחתונה - לנתניהו לא חסר כסף!
24/01/2022  |  בעז שפירא  |   יומני בלוגרים
מעט מהרבה - אתגרים מידיים וחיוניים של משטרת ישראל בעת הזאת - ביטחון אישי לאזרחי המדינה, מאבק בפשיעה השגרתית, מאבק בפשיעה המאורגנת, מאבק בפשיעה הגואה במגזר הערבי, מאבק מול תופעה מתעצמת של דמי חסות, מאבק ברצח הנשים. מאבק במתפרעים במזרח ירושלים, מאבק במתפרעים בנגב, מאבק במתפרעים בערים מעורבות, מאבק בשמירה על צירי תנועה פתוחים, מאבק בשחיתות ציבורית, מאבק במסתננים, בזנות, בסמים, בעוד ובעוד ועוד אתגרים.
רשות החברות הממשלתיות מפרסמת שוב ושוב את קריאתה למועמדים להציג את עצמם ל"נבחרת הדירקטורים", כאילו היו נבחרת כדורגלנים שאמורים להבקיע שערים. עיון בנתונים הנדרשים מן המועמדים מצביע על כך שהקריאה מכוונת לכלכלנים שאמורים לעסוק בשערים, שערי מטבע, ובסוגיות אחרות מעולם הכלכלה. ככל הנראה מחפשת רשות החברות מועמדים שמומחיותם היא בתחום הכלכלה, כאילו רק כישורים אלה דרושים לניהול חברות ממשלתיות העוסקות במגוון תחומים. בעשותה כך, רשות החברות מחמיצה מועמדים ראויים נוספים, בעלי כישורים הדרושים לחברות ממשלתיות שונות, גם אם מומחיותם אינה בתחום הכלכלה.
24/01/2022  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
השבוע טלטל את המדינה תחקיר שפורסם בכלכליסט, שגילה שהמשטרה משתמשת בתוכנת פגסוס של NSO כדי לעקוב אחרי אזרחים ישראלים. בחלק מהם היא חשדה שביצעו עבירות ובחלק אחר, שהם אולי יבצעו. כל זאת, לפי התחקיר, בוצע ללא צו של בית משפט, שמתחייב בחוק לגבי האזנות סתר.
והשבוע נגיד מזל טוב למזל החודש - מזל דלי - תאריך המזל: בין ה-20.1 ועד ל-19.2. אלמנט: אוויר. אופי האלמנט: יציב. סמל המזל: גלים. איבר בריאותי רגיש: מחזור דם. מקצועות מתאימים: מקצועות מחשב, אלקטרוניקה והמדיה המתקדמת לסוגיה השונים. נאמנות: חוסר יכולת להיות בקשרים מחייבים וממוסדים עם בן/בת זוג כתוצאה מהרצון לחופש.
24/01/2022  |  צילה שיר-אל  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בנתב"ג חונה המטוס שתוכנן במקור לטיסות הנשיא או ראש הממשלה, אבל המטוס "כנף מציון" מושבת    מדוע לא יוכשר מטוס זה לטיסותיהם של הבכירים לארה"ב?
אסור שצהלות הפלשתינים ייצרבו בתודעה [צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90]
ד"ר יעקב סוקול
הצורה שבה זוכרים אירוע נקבעת על-פי התמונה העיקרית שלו שצרובה במוחנו    לכן, החלטת הממשלה על קביעת יום הזיכרון למלחמת חרבות ברזל ביום שבו פרצה מתקפת הטרור מחליטה שבעצם כבר הפסדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il