|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

שרשרת האספקה תיפגע - אבל רוסיה הרבה יותר

ניו-יורק טיימס מנתח את ההשלכות הכלכליות של המלחמה באוקראינה ומסיק: ייתכן שהעולם ייפגע ממחסור בחומרים חיוניים ומבעיות שינוע, אבל ההשלכות על רוסיה יהיו הרות אסון
03/03/22  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות
הייצור של פולקסוואגן הואט [צילום: אריק שייציג, AP]

המלחמה באוקראינה שיבשה שוב את שרשרת האספקה העולמית, הסובלת ממילא מקשיים בשל הקורונה. היא מוסיפה להתייקרויות, לעיכובים במשלוחים ולאתגרים אחרים בפניהם ניצבות החברות המנסות לשנע טובין סביב העולם – מדווח ניו-יורק טיימס.

אוקראינה ניצבת בגבול שבין אירופה לאסיה, והמלחמה בה משבשת טיסות מטען, מכבידה על תפוסת המטען ומעלה חששות בנוגע להפרעות נוספות בשרשרת האספקה. היא מסכנת את האספקה העולמית של מוצרים כמו פלטינה, אלומיניום, שמן חמניות ופלדה, וגורמת לפגיעה במפעלים ברוסיה, אוקראינה ואירופה. היא גם הזניקה את מחירי הנפט ובכך העלתה עוד יותר את מחירי השינוע.

לכל אלו נוספים העיצומים על רוסיה, המחייבים חברות בינלאומיות לנתק את קשריהן איתה. ההשלכות המלאות שלהן עדיין אינן ידועות, אך ענפים רבים מתכוננים לכך שהמצב הקשה יהפוך לגרוע עוד יותר. הן ישתנו מענף לענף ויהיו תלויות באורך הפלישה הרוסית; מה שבטוח הוא שהן משמעותיות בשל הקשיים בשרשרת האספקה שקדמו למלחמה.

חברות בעלות שרשרות אספקה סבוכות, כמו יצרני מכוניות, כבר חשות את ההשלכות. פולקסוואגן הודיעה (2.3.22), כי מחסור בחלקים יחייב אותה להאט את הייצור במפעל הראשי בעיר וולפסבורג ובכמה מפעלים אחרים בגרמניה. ב.מ.וו מסרה, כי תצמצם את הייצור במפעלים בגרמניה, אוסטריה ובריטניה. וזה עוד לפני המחסור האפשרי בפלדיום ופלטינה הדרושים להן, שרוסיה ואוקראינה הן ספקיות חשובות שלהם. יצרני מוליכים למחצה מודאגים ממחסור אפשרי במלאי של ניאון, קסנון ופלדיום הנחוצים להם. ואילו יצרני צ'יפס ומוצרי קוסמטיקה עלולים לסבול ממחסור בשמן חמניות.

אם העימות יתמשך, הוא עלול לאיים על קצירת החיטה בחודשי הקיץ ההופכת ללחם, פסטה ומזון מוכן למאות מיליונים, במיוחד באירופה, צפון אמריקה והמזרח התיכון. מחירי המזון כבר הרקיעו שחקים בשל הקשיים בשרשרת האספקה, והעלו את סכנת חוסר הסדר החברתי במדינות עניות. ענקית השינוע מָרֶסְק הודיעה אתמול על הפסקת כל המשלוחים אל רוסיה וממנה, למעט מזון ותרופות. חברות השיט המסחרי העיקריות – נטוורק אקספרס, האפאג-לויד ו-MSC - הודיעו על השעיות דומות.

הכלכלנית ג'ניפר מק'קואן אמרה לטיימס, כי נכון לעכשיו נראה שהכלכלה העולמית אינה מושפעת במיוחד מן המלחמה, אך המחסור בחומרי גלם כמו פלדיום וקסנון עלול להוסיף לקשייהם של ענפי הרכב והמוליכים למחצה. המחסור במוליכים למחצה כבר פגע בייצור המכוניות ובמפעלים אחרים, ובכך תרם לעליית המחירים ברחבי העולם. התוצאה בטווח הארוך יותר עלולה להיות פגיעה בצמיחה העולמית, היא מזהירה.

חברות בינלאומיות מנסות גם לציית לעיצומים הנרחבים שהטיל המערב על מוסדות פיננסיים רוסיים ולמגבלות החמורות על ייצוא לרוסיה. הראשונים יהיו משמעותיים במיוחד, בשל ניתוקם של הייצוא והייבוא הרוסיים כמעט מכל שותפי הסחר המרכזיים שלהם. פרופ' אנואר פרסאד מאוניברסיטת קורנוול מסביר, כי גם אם רוסיה תסחר במישרין עם מדינות אחרות – הכסף עובר לרוב דרך המערכת הפיננסית שבשליטת המערב ולרוב דרך מדינות מערביות; כעת הדבר לא יתאפשר.

רוסיה מהווה רק 2% מהתמ"ג העולמי, כך שההשלכות של העיצומים עליה על מדינות אחרות עשויות להיות מוגבלות יחסית. על ממשלת רוסיה והמשק שלה, התלויים מאוד בסחר כדי להשיג הכנסות, ההשלכות עשויות להיות הרות אסון. לפי אחת ההערכות, התוצר בה צפוי לצנוח השנה ב-5% - בעוד המלחמה והעיצומים יפחיתו את התוצר העולמי ב-0.2% בלבד.

תאריך:  03/03/22   |   עודכן:  03/03/22
איתמר לוין
+בשבוע אחד חזרה רוסיה 40 שנה אחורנית
22:13 03/03/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
רוסיה נכנסת כעת לשלב חדש, קודר ומפחיד, שיאו של תהליך שבמרכזו דיכוי פוליטי ודיכוי של חירויות הפרט כדי להשתיק ולקבור כל קולות ביקורת נגד המשטר, וביתר שאת כעת, בעת מלחמה שהולכת ומתגלית כלא פופולרית  ▪  ערוץ דוז'ד האינטרנטי - ערוץ התקשורת העצמאי האחרון ברוסיה - הקפיא הערב את פעילותו בעקבות החלטת הרשויות לחסום אותו ולהוריד אותו מהאוויר
ערוץ דוז'ד, הערב. המאחז האחרון של תקשורת עצמאית
+ארה"ב הודיעה: נטיל עיצומים על עוד אוליגרכים
22:02 03/03/22  |  איציק וולף
הממשל האמריקני צפוי להטיל עיצומים על אוליגרכים רוסים נוספים, המקורבים לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. כך על פי הודעה שפרסם הבית הלבן.

"ארצות הברית וממשלות בכל רחבי העולם יעבדו יחד לזיהוי ולהקפאת נכסים של האליטה הרוסית ושל בני המשפחות שלהם - היאכטות שלהם, דירות יוקרה, כסף ונכסים נוספים", נכתב בהודעה.
(גם לפוטין יאכטה יוקרתית בבעלותו [צילום: AP])
+משרד החקלאות: לא צפוי מחסור בביצים ובחיטה
21:09 03/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השירותים הוטרינריים במשרד החקלאות בוחנים רכישת ביצים ממדינות נוספות שיעמדו בתו התקן הבריאותי ואשר יחליפו את אוקראינה כמקור ייבוא ביצי מאכל
(פתיחת ייבוא ממדינות אחרות או הגדלת מכסות הייבוא מספרד, איטליה ופורטוגל [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+פוטין: המבצע מתנהל לפי התוכנית; מקרון: רוסיה רוצה את כל אוקראינה
19:39 03/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נשיא רוסיה הצהיר כי בכוונתו להרוס את גישת 'אנטי-רוסיה' שנוצרה על-ידי המערב  ▪  נשיא צרפת שוחח עם פוטין והתריע לאחר השיחה - הנורא מכל עוד לפנינו  ▪  נשיא אוקראינה קרא למערב: אכפו איסור טיסה מעל לאוקראינה או ספקו לנו מטוסי קרב
זלנסקי. "בוא ניפגש, אבל לא במרחק של 30 מטר" [צילום: מתוך הטלוויזיה]
פוטין. שוחח עם נשיא צרפת [צילום: AP]
+רוסיה הכניסה לאוקראינה פצצות ואקום שאסורות בשימוש
18:56 03/03/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ארצות הברית ובריטניה מצטרפות לטענה האוקראינית על כך שרוסיה משתמשת בלחימה באוקראינה בכלי נשק שאסורים בשימוש על-פי אמנת ז'נבה  ▪  בין כלי הנשק האסורים בשימוש - פצצות מצרר ופצצות ואקום המכילות חימוש דלק-אוויר
חייל רוסי באוקראינה. שימוש גם בכלי נשק אסורים [צילום: AP]
פגיעת פצצות מצרר ופצצות ואקום - חסרות הבחנה [פאבל דורוגוי, AP]
+החיטה עלתה למחיר הגבוה ביותר מאז 2008
17:59 03/03/22  |  איתמר לוין
מחיר החיטה בבורסה של שיקגו - בורסת הסחורות החשובה בעולם - עולה (3.3.22, שעה 18:00 שעון ישראל) ב-6% ומגיע ל-1,185 דולר ל-בּוּשֶל ׁ(36 ליטר). זוהי רמתו הגבוהה ביותר מאז המשבר הפיננסי של 2008. העלייה המתמשכת נובעת ממרכזיותן של רוסיה ואוקראינה בשוק החיטה העולמי, כאשר העיצומים על הראשונה יקשו מאוד על ייצוא החיטה, ואילו הקרבות בשנייה פוגעים ויפגעו משמעותית בקציר ובשיווק בחודשים הקרובים.
+הפגנה בסיביר נגד המלחמה באוקראינה
17:52 03/03/22  |  עידן יוסף

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+אוליגרכים מאיימים בצעדים משפטיים בשל העיצומים
17:47 03/03/22  |  עידן יוסף
שרת החוץ הבריטית ליז טרוס אמרה שאיומים משפטיים לא ימנעו הטלת עיצומים על אוליגרכים רוסיים. בבלומברג דווח כי נשיא ארה"ב ביידן ערוך להטיל עיצומים על כמה אוליגרכים רוסים ובני משפחותיהם. העיצומים יהיו רחבים יותר מאלו שהטיל האיחוד האירופי ויאסרו גם על-כניסה לארצות הברית.
+רוסיה: מוכנים למו"מ שימנע שפיכות דמים
16:59 03/03/22  |  עידן יוסף
משרד החוץ הרוסי: מוסקבה מוכנה למשא-ומתן עם אוקראינה כדי למנוע עוד שפיכות דמים. יועצו של זלנסקי מסר כי שיחות המו"מ החלו. מוקדם יותר אמר פוטין כי הנסיונות של קייב לעכב את המשא-ומתן יביאו לכך שמוסקבה תוסיף דרישות נוספות.

גורם מודיעיני אירופי אמר ל"בלומברג" כי סוכנות הביון של רוסיה גיבשה תוכניות להוצאות פומביות להורג באוקראינה לאחר כיבוש ערים. על-פי הדיווח, הסוכנות גם מתכננת שליטה על ההמונים בדרך אלימה ודיכוי של מארגני מחאה על-מנת לשבור את המורל האוקראיני.
+יועצו של מקרון לאחר השיחה עם פוטין: "מאמין שהגרוע ביותר באוקראינה עומד להתרחש"
16:52 03/03/22  |  עידן יוסף
נשיא רוסיה פוטין שוחח עם נשיא צרפת מקרון ואמר לו כי "כל ניסיון למרוח אותנו במשא-ומתן ובכך להרוויח זמן, לכאורה, בפועל יוביל אך ורק לדבר אחד: נוסיף עוד דרישות לרשימה שכבר העברנו לקייב". עוד אמר פוטין כי יעדיה של רוסיה באוקראינה יושגו.

מארמון האליזה נמסר: "אחרי שיחה של שעה וחצי בין מקרון לפוטין, הנשיא מקרון סבור "שהגרוע מכל עוד יבוא" וכי פוטין הביע "נחישות גדולה" להמשיך במתקפה שלו ולהשתלט על כל אוקראינה. פוטין אמר למקרון שהתוכניות של צבא רוסיה מתקדמות "בהתאם לתוכנית" של הקרמלין.

יועצו של מקרון אמר לאחר שיחתו של נשיא צרפת עם פוטין: "מאמין שהנורא מכל עוד לפנינו, מעריך שפוטין רוצה להשתלט על אוקראינה כולה".



+לבוב: תשעה הרוגים במתקפה אווירית
16:45 03/03/22  |  עידן יוסף
לפחות תשעה הרוגים ו-4 פצועים לאחר מתקפה אווירית בעיר שפגעה בשני בתי ספר ובית פרטי בלבוב.
+הקונגרס מתבקש להקצות עשרות מיליוני דולרים לאוקראינה
16:33 03/03/22  |  עידן יוסף
ממשל ביידן ביקש מהקונגרס לאשר הקצאה של 32.5 מיליארד דולר לאוקראינה (וושינגטון פוסט).
+גורם מודיעין: האליטה הרוסית בורחת לישראל ולמדינות נוספות
16:25 03/03/22  |  עידן יוסף
מקור במודיעין האוקראיני טוען כי רוב חברי האליטה הרוסית מפנים כעת את יקיריהם ממוסקבה לגאורגיה, לישראל ולאיחוד האמירויות הערביות.

לדברי המקור, "בסביבת ההנהגה הפוליטית הבכירה של הפדרציה הרוסית, התבהלה נמשכת ורמת חוסר האמון בנשיא הפדרציה הרוסית עולה. רוב נציגי האליטה של ​​הפדרציה הרוסית מחליטים על פינוי קרוביהם וידידיהם גם למקומות מחסה אחרים מלבד המדינות שהוזכרו במקרה של מלחמה גרעינית.

על-פי הערכות, הסבירות לסכסוך גרעיני (לא מלחמה) קיימת, אך היא אינה גבוהה. עם זאת קיימת גם הערכה שפוטין "השתגע ומצבו אינו הולם".

+חוזרים למו"מ - ההפצצות נמשכות;
רוסיה מחסלת את המדיה החופשית
15:59 03/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
סבב שיחות שני עומד להתקיים בבלארוס  ▪  דובר הקרמלין: "עיכוב של קייב בשיחות יגרום לדרישות נוספות"  ▪  זלנסקי: "אם אוקראינה תיפול, הבאות בתור יהיו לטביה, ליטא, אסטוניה ומולדובה"  ▪  ברוסיה מחשיכים ערוצים ביקורתיים ועיתונאים מנסים להימלט
פוטין. הבטיח להמשיך בלחימה באוקראינה [צילום: אלכסיי ניקולסקי ספוטניק/AP]
מעצרים ברחובות מוסקבה וסנט פטרבורג [צילום: דימיטרי לובצקי/AP]
+"טענת אוקראינה על הפצצת באבי יאר - פייק ניוז"
15:13 03/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ויקטורוב: התקשורת מנסה להציג את רוסיה והנשיא פוטין בצורה מפלצתית  ▪  על התיאום הביטחוני עם ישראל השיב: "אינטרס משותף של שתי המדינות"
(אנטולי ויקטורוב [צילום: מאיר וקנין/פלאש 90])
+מכה לתעשיית התעופה הרוסית: איירבוס ובואינג יוצאות מרוסיה
14:53 03/03/22  |  מירב ארד
מכה קשה לענף התעופה הרוסי: איירבוס ובואינג הודיעו כי הן מסירות את תמיכתן בתעשיית התעופה של רוסיה בעקבות הפלישה של המדינה לאוקראינה. בואינג אישרה ביום שלישי כי היא משעה את התחזוקה והתמיכה הטכנית למטוסים ברוסיה, בעוד שאיירבוס הלכה בעקבותיה ביום רביעי.
+קרוגמן: רוסיה היא מעצמת פוטיומקין
14:37 03/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מה שנראה כעוצמה צבאית, הוא בפועל צבא בלתי יעיל המנסה להישען על משטר מושחת וכלכלה רעועה  ▪  כאשר יגיע האביב, יאבד פוטין את קלף המיקוח היחיד שלו - ייצוא הגז הטבעי לאירופה
פוטיומקין. בתי דמה לעיני המלכה
פוטין. עוצמת דמה לעיני העולם [צילום: AP]
+צרפת החרימה יאכטה בבעלות האוליגרך הרוסי איגור סצ'ין
13:51 03/03/22  |  מירב ארד
משרד האוצר הצרפתי: צרפת החרימה יאכטה בבעלות האוליגרך הרוסי איגור סצ'ין. היאכטה, בשם "אמור ורו" או "אהבה אמיתית" באיטלקית - הגיעה לנמל לה סיוטאט בחודש ינואר והייתה אמור לצאת ב-1 באפריל. "תודה לפקידי המכס הצרפתים שאוכפים את הסנקציות של האיחוד האירופי נגד המקורבים לממשלת רוסיה", צייץ שר האוצר הצרפתי ברונו לה מאייר.
(איגור סצ'ין עם ולדימיר פוטין [צילום: יורי קדובנוב / AP])
+אש כבדה
13:50 03/03/22  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
מחשבות לא רק על מלחמה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה  ▪  הרוסים החלו לכתוש את חארקוב ואת קייב בצפון אוקראינה, כדי להכין את השטח לכניסת כוחותיהם  ▪  מטרתם השמדה מוחלטת של ההתנגדות  ▪  האם הנשיא זלנסקי יכול להחליט על נטישת חלק משטח אוקראינה - קיצור קווים - לטובת היערכות נחושה בשאר השטח? רק מנהיגים מסדר-גודל ענק כשירים להחליט בעניין הזה
(מטרה ברורה [צילום: Russian Defense Ministry Press Service via AP])
+איקאה משעה פעילותה ברוסיה ובבלארוס
13:09 03/03/22  |  מירב ארד
סוכנות הידיעות AFP: ענקית הרהיטים איקאה משעה את פעילותה רוסיה ובלארוס. הצהרתה משפיעה על פרנסתם של 15,000 עובדים במדינות אלה.
+שקד מבטלת הצורך בתעודת יושר ואופסטיל מרוסיה ואוקראינה
13:05 03/03/22  |  מירב ארד
שרת הפנים איילת שקד הודיעה: "הנחתי לבטל את הצורך בתעודת יושר ואופסטיל מרוסיה ואוקראינה לשלושה חודשים הקרובים כדי להקל בעלייה. מי שרוצה לעלות לישראל יכול לעשות זאת מהר".
+אזרחי רוסיה מוחזרים כמה עשורים אחורנית
13:03 03/03/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
דברי שר החוץ לברוב מסכמים היטב את התהליך: "הרוסים לא צריכים לפחד להיות שוב מאחורי "מסך הברזל", שקיומו רק הוכיח את חוסר האמינות של מדינות המערב ואת חוסר יכולתן לנהל משא-ומתן. רוסיה המודרנית "תמצא לעצמה הזדמנות לחיות ולהתפתח, ונדע וגם נתמודד עם הסנקציות"
לברוב. רוח הדברים המבשרים רעות [צילום: שירות העיתונות של משרד החוץ הרוסי/AP ]
+לברוב: "המערב מנסה לכפות השקפתו לגבי עתיד אירופה"
12:54 03/03/22  |  מירב ארד
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר במסיבת עיתונאים על המצב באוקראינה: "המערב מנסה לכפות עלינו את השקפתו לגבי עתיד אירופה". הוא הוסיף: "יש דרישות מבירות מערביות, זה יוצר תמונה... כמו בהוליווד, שבה יש רוע מוחלט וטוב מוחלט". לדבריו, יש לו ביטחון בכך שהשותפים "יתעשתו" ויפסיקו את הסנקציות על רוסיה. לברוב הודה כי הסנקציות גורמות לרוסיה ולאזרחיה נזק כלכלי גדול.

([צילום: שירות העיתונות של משרד החוץ הרוסי/AP])
+גרמניה החרימה את היאכטה הגדולה בעולם מהואליגרך אוסמנוב
12:04 03/03/22  |  מירב ארד
מגזין פורבס: הרשויות בגרמניה החרימו את היאכטה דילבר הנחשבת ליאכטה הממונעת הגדולה בעולם, מהאוליגרך הרוסי, אלישר אוסמנוב. לפי הפרסום, היאכטה שאורכה 156 מטר, ושוויה מוערך בכ-600 מיליון דולר, הוחרמה ב-2 במרס בנמל המבורג. היאכטה שכנה בשטח יצרנית היאכטות Blohm+Voss מאז סוף אוקטובר 2021. אוסמנוב רכש את היאכטה ב-2016 מחברת Lürssen הגרמנית, שבנתה אותה במשך 52 חודשים בהתאמה אישית.

+סבב השיחות בין רוסיה לאוקראינה צפוי להתחדש בצהריים
11:59 03/03/22  |  עידן יוסף
סבב השיחות השני בין רוסיה ואוקראינה, יחל ככל הנראה בבלארוס בשעה 14:00 - שעון ישראל. בתוך כך, משרד ההגנה האוקראיני דיווח כי הפיל מטוס רוסי מעל שמי וולנובחה, צפונית למריופול.

נשיא אוקראינה זלנסקי: "רצו להשמיד אותנו כל כך הרבה פעמים ולא הצליחו. עברנו כל כך הרבה. מי שחושב שהאוקראינים יפחדו, יישברו או ייכנעו - הוא לא יודע דבר על אוקראינה, ואין לו מה לחפש פה".

+המודיעין האמריקני מנסה לברר האם פוטין מקבל החלטות רציונליות
11:55 03/03/22  |  מירב ארד
CNN מדווח: המודיעין האמריקני מנסה לברר האם פוטין מקבל החלטות רציונליות. חיל המודיעין קיבל הוראה לאסוף מידע על מצבו של פוטין וכיצד הגיב לתגובה המאוחדת והחריפה של המערב, לה כנראה לא ציפה. לטענת המקורות המצוטטים, לא היו אינדיקציות ספציפיות לכך שמצבו הכללי של פוטין השתנה באופן משמעותי. כמו כן, ההשערה היא שפוטין עשוי כעת להפעיל לחץ על ארצות הברית ובעלות בריתה בניסיון לשכנע אותו לקבל את תנאיו מחשש שיעשה משהו גרוע יותר. בתדרוך ביום שני האחרון אמר ראש המודיעין האמריקני כי אין להם מידע מעמיק על מצבו של פוטין.
(פוטין [צילום: AP])
+בנט: האחריות למו"מ היא של המעצמות
11:16 03/03/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה מבהיר כי אין זה מתפקידה של מדינת ישראל לתווך בין רוסיה לאוקראינה. בכינוס הסייבר-טק העולמי 2022, אמר נפתלי בנט: "הדברים נראים רע כרגע בשטח אבל חשוב להבין שאם מנהיגי העולם לא יפעלו במהירות, זה יכול להיות הרבה יותר גרוע. אני מדבר על אובדן חיי אדם רבים, הרס מוחלט של אוקראינה ומיליוני פליטים - אבל זה לא מאוחר מדי. באחריות השחקנים הגדולים בעולם לפעול מהר כדי להוציא את שני הצדדים משדה הקרב לשולחן המשא-ומתן".

עוד אמר: "יש מלחמה נוראית כרגע באוקראינה. מלחמה היא דבר נורא. השתתפתי בחמישה או שישה עימותים שונים - כחייל, כמפקד ובהמשך כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני - וזה דבר נורא. בישראל חווינו לא מעט מלחמות, ואני יכול לחלוק איתכם את התובנה המרכזית שלנו - מלחמות קל להתחיל וקשה מאוד לסיים".


+בוטל הרישום של רוסיה כבעלת חצר כנסיית אלכסנדר
11:04 03/03/22  |  עידן יוסף
‎דרמה דיפלומטית: בוטל הרישום של רוסיה כבעלת חצר כנסיית אלכסנדר. ‏בית המשפט מכריח את ראש הממשלה נפתלי בנט להכריע של מי הכנסייה. בנט הקים לפני למעלה מחצי שנה ועדת שרים כדי שתגבש המלצות, אלא שהוועדה כלל לא התכנסה (גלובס).
[צילום: אברהם גרייסר]
+לברוב: "הרוסים לא צריכים לפחד להיות שוב מאחורי 'מסך הברזל'
10:53 03/03/22  |  עידן יוסף
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב: "הרוסים לא צריכים לפחד להיות שוב מאחורי 'מסך הברזל'", שקיומו רק הוכיח את חוסר האמינות של מדינות המערב ואת חוסר יכולתן לנהל משא-ומתן. רוסיה המודרנית "תמצא לעצמה הזדמנות לחיות ולהתפתח". וגם נתמודד עם העיצומים.
+4 ספינות קרב רוסיות בדרכן לאודסה; מיליון אוקראינים נמלטו והפכו לפליטים
10:43 03/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
כוננות פלישה לאחר שהעיר חרסון נפלה לידי הרוסים  ▪  נהירת הפליטים הגדולה מתחילת המאה: מיליון אוקראינים נמלטו מאז הפלישה. סוכנות האו"ם לפליטים: זרם העקורים גובר במהירות  ▪  לברוב: הרוסים לא צריכים לפחד להיות שוב מאחורי "מסך הברזל"
שידור חי מקייב
שייטת רוסית [צילום: משרד ההגנה הרוסי]
יתומים יהודים שהוברחו מאודסה לקישינב [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+אוקראינה: ביום ה-8
10:41 03/03/22  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
משבר אוקראינה איננו מקומי ואסור לראותו ככזה. כל המעורבים בו עתידים להצטער על שלא השכילו לראות זאת מבעוד זמן ולהתפשר בטרם גלש לממדיו הנוכחיים. את המשחק הציני ביותר כשהוא עטוף בשפע של מילים יפות ומעשים רעים משחק כאן המערב על גבה של אוקראינה
דגל אוקראינה לצד דגל ארה"ב במשרד מושל דרום קרוליינה [צילום: ג'פרי קולינס/AP]
+‏כך נראית הבוקר העיר אירפין ליד קייב
10:34 03/03/22  |  עידן יוסף

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+פיץ' ומודי'ס חותכות את החוב הריבוני של רוסיה לסטטוס "זבל"
10:13 03/03/22  |  מירב ארד
סוכנויות הדירוג הבינלאומיות פיץ' ומודי'ס חותכות את החוב הריבוני של רוסיה לסטטוס "זבל", ומעבירות את רוסיה לקטגוריה של מדינות שנמצאות בסיכון שלא יוכלו להחזיר את חובן. מודי'ס הורידה את דירוג החוב הרוסי לטווח ארוך מ-Baa3 ל-B3 בעוד שפיץ' הורידה את הדירוג שלה מ-BBB ל-B. בסוף השבוע שעבר הורידה סוכנות S&P את דירוג האשראי של רוסיה לסטטוס "זבל", בעוד מודי'ס הזהירה שגם היא בדרך לשם.
+רוסיה תקפה מחסן נפט בעיר צ'רניהוב
10:04 03/03/22  |  עידן יוסף
בתקשורת האוקראינית דווח על מחסן נפט בעיר צ'רניהוב שהותקף לפנות בוקר על-ידי הרוסים. בעקבות התקיפה נפגעו 25 איש ונגרמה התלקחות בשישה מכלי דלק. במקביל שיגר צבא רוסיה פגזים לעבר מטרות רבות נוספות בעיר, כולל מתקני ציבור ובנייני מגורים.
+ספורטאים מרוסיה ובלארוס לא יתחרו באולימפיאדת החורף הפראלימפית בבייג'ינג
09:59 03/03/22  |  מירב ארד
הוועד הפראלימפי הבינלאומי הודיע: ספורטאים מרוסיה ובלארוס לא יורשו להתחרות באולימפיאדת החורף הפראלימפית בבייג'ינג 2022. משחקי החורף הפראלימפיים מתחילים ביום שבת, כאשר טקס הפתיחה מתקיים ביום שישי.
+חודורקובסקי קורא לרוסים לצאת להפגין ברחובות
09:54 03/03/22  |  מירב ארד
מיכאיל חודורקובסקי, המיליארדר שהיה בכלא הרוסי במשך קרוב ל-11 שנה, פונה לתושבי רוסיה באמצעות האינסטגרם וקורא להם לצאת להפגין נגד מלחמתו של פוטין באוקראינהף מבלי לחשוש ממעצר של 15 ימים. "פוטין לא מתמודד, פוטין תקוע באוקראינה וכדי להתמודד הוא זורק לשם את כל מה שיש לו. כל מי שיוצא עכשיו לרחובות הערים הרוסיות, כל אדם שמפגין מסיח את הדעת של חלק מכוחותיו של פוטין מלהרוג אזרחים אוקראינים. האם 15 הימים שלך שווים לא לאפשר להרוג אזרח אחד?", כתב חודרוקובסקי.
( מיכאיל חודורקובסקי [צילום: מינדאוגס קולביס/AP])
+זלנסקי על הרוסים: לא יהיה להם רגע של שקט במדינתנו
09:33 03/03/22  |  עידן יוסף
נשיא אוקראינה זלנסקי בנאום הלילה: "יותר ויותר מהכובשים בורחים חזרה לרוסיה. שברנו את התוכנית של האויב בתוך שבוע, תוכנית שנבנתה במשך שנים עם שנאה לארצנו ולכל האנשים שיש להם חרות ולב. אבל אנחנו עצרנו וניצחנו אותם. לא יהיה להם רגע אחד של שקט במדינה שלנו. הם תמיד יזכרו שלא נכנענו. הרגנו 9,000 רוסים בשבוע אחד".
+מחיר הנפט טיפס ל-117 דולר לחבית
09:10 03/03/22  |  עידן יוסף
מחיר הנפט טיפס ל-117 דולר לחבית; בורסות אסיה ירוקות לאחר העליות אמש בוול סטריט.
+ערבות מדינה לחברות התעופה הישראליות בקו ישראל-רוסיה ב-2 מיליארד דולר
09:03 03/03/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אישור הערבות - על-רקע פוליסות הביטוח הקובעות כי לא יוענק כיסוי ביטוחי למטוסים ולטיסות הנעשות בניגוד לעיצומים  ▪  הבקשה מגיעה ברקע קהילה יהודית גדולה מאוד ברוסיה
(היו"ר קושניר. המדינה מסייעת [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת])
+היזהרו מטהרנים וצבועים!
08:34 03/03/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
אנחנו לא חיים בעולם אוטופי  ▪  צדקה תתחיל מבית, אם אתה נותן עצות למדינה איך לנהוג, קודם תיישם אותן במשפחה שלך, עם הילדים שלך, עם אשתך
(איך היא נהגה כשאנו הותקפנו [צילום: מרינקו אנדרו/AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שרשרת האספקה תיפגע - אבל רוסיה הרבה יותר
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
הולכים ומתרבים הקולות של הטהרנים המפצירים בממשלה לנקוט עמדה מוסרית "חד-משמעית" למען אוקראינה ונגד רוסיה ויהיו התוצאות אשר יהיו, כי ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לעמוד מנגד אל מול השתלטות הרוסים על אוקראינה, גם אם המחיר יהיה שניתן לאירנים להתבסס בסוריה ולפתוח משם בהתקפות שיסבו מאות קורבנות לישראל. אלה אותם הקולות שטוענים שעלינו לעשות "כל מה שדרוש" כדי לשחרר את השבויים והנעדרים מעזה, כמו שהם דרשו בעצרות ענק לשחרר את גלעד שליט, גם אם המחיר היה שחרור אלף מחבלים מסוכנים שטבחו בנו עשרות קורבנות אחרי שיחרור שליט. אלה אותם הקולות שמפצירים "שלום עכשיו" בכל מחיר, שכפו על העם ברוב מלאכותי את הסכמי אוסלו והחזרת אלפי מחבלים לשערינו, שטבחו בנו יותר מאלף איש ונזק עצום לישראל.
03/03/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים

02/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
הבית העליון של הפרלמנט הרוסי במוסקבה, "מועצת הפדרציה", נקרא להתכנס באופן לא מתוכנן ביום שישי הקרוב, ה 4 במארס. על מה ידונו שם ומה בעצם צפוי? יש ערפל גדול סביב העניין, אבל אפשר להעריך בזהירות המתבקשת שיחוקקו חוקים מגבילים קשים המאפיינים תקופת מלחמה, או שגרוע מזה - ברוסיה יוטל סוג של משטר צבאי. איני מתלוצץ וזו לא בדיחה.
02/03/2022  |  יאיר נבות  |   יומני בלוגרים
בעליה של קבוצת הכדורגל צ'לסי, איש העסקים הרוסי רומן אברמוביץ', אישר הערב (יום ד', 2.3.22) כי ימכור את הקבוצה. תג המחיר שהציב הוא של 3 מיליארד פאונד, אך על-פי ההערכות ייתכן שלא יצליח לקבל יותר מ-2 מיליארד פאונד.
02/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
רוסיה חידשה (יום ד', 2.3.22) את ההתקפות האוויריות שלה על העיר חרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה. זאת, בזמן שבבלארוס נמסר דיווח על כך שמשלחת רוסית עושה דרכה לאזור הגבול לצורך חידוש המשא-ומתן בין רוסיה לבין אוקראינה. כלל לא בטוח שהמשא-ומתן שהתקיים בתחילת השבוע למשך כמה שעות והופסק, יתחדש בכלל, לנוכח הודעת נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, כי לא יהיה מוכן להמשיך את השיחות כל עוד רוסיה ממשיכה בפעולות המלחמתיות נגד ארצו.
02/03/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il