|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
פילבר היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
משפט נתניהו: החמישייה * 23.3.2022

השיטה של פילבר: לאשר ולהוסיף

עד המדינה בתיק 4000 מהלך בין הטיפות: הוא לא חוזר בו כהוא זה מעדותו במשטרה - וכך שומר על ההסכם איתו; הוא כן מוסיף פרטים היכולים לרכך את גרסתו המפלילה - וכך לא מתנתק לחלוטין מנתניהו והימין החלק החשוב ביותר היום: העדות על הנחייתו של נתניהו להיטיב עם שאול אלוביץ
23/03/2022  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משפט נתניהו   |   תגובות
פילבר: בכל חקירותי לא אמרתי מילה של שקר
איתמר לוין
עד המדינה בתיק 4000 אומר בתחילת עדותו: נתניהו הוא מושא הערצתי מגיל צעיר; אני בהחלט אוהב אותו, עד היום * על תפקיד מנכ"ל משרד התקשורת: ידעתי שאני הולך לקבל תפקיד שאני לא יודע אם אני אצא שלם ממנו
לרשימה המלאה

נתניהו ביקש מהלכים שייטיבו עם אלוביץ
איתמר לוין
מצטט את נתניהו: "אלוביץ פנה אלי ואמר לי שיש לו בעיות במשרד, שחברת ייעוץ עשתה טעות, שקבעה מחירים לא נכונים. תבדוק את זה. אל תעצור את התחרות, אבל תראה אם אתה יכול למתן את המחירים' ועשה סימן עם היד. 'יש גם את סוגיית הטלפוניה וגם את סוגיית המיזוג של בזק-yes, תגמור את זה"
לרשימה המלאה

הרגשתי שיש לבזק כוח אדיר כלפי
איתמר לוין
אומר שבעקבות שיחתו עם נתניהו, הרגיש שאינו יכול לחצות את הקו האדום ביחסיו עם בזק * סבור שנתניהו פנה אליו בשל בקשתו של אלוביץ * "החוקרים נעצו שיניים כמו רוטוויילר בנושא של בזק ורצו רק להפליל"
לרשימה המלאה

פילבר: הפגישה עם קמיר - גם בגלל נתניהו וגם כדי להצליח
איתמר לוין
נפגש עם השתדלן של בזק במוצ"ש, שבוע לאחר כניסתו לתפקידו * בחקירתו ציין פילבר רק את שיחתו עם נתניהו כגורם לאותה פגישה, וכעת הוסיף שגם רצה לממש את מדיניותו - לעבוד בשיתוף פעולה עם בזק
לרשימה המלאה


1.
האם שלמה פילבר סיפק את הסחורה? האם עדותו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שהפך לעד מדינה, מפלילה את בנימין נתניהו? מן הסתם זו השאלה של רבים. התשובות שלי זהות לאלו שנתתי ובלי נדר אתן לאורך כל הדרך. א) כל עדות ניתנת להערכה, אולי, רק עם סיומה ולא לאחר החקירה הראשית בלבד, בוודאי לא אחרי ישיבה אחת מתוך תשע ישיבות מתוכננות. ב) משפט נתניהו כולו הוא פאזל ענק ללא תמונה מנחה; יהיה זה שרלטני או אידיוטי לטעון שהתמונה מצטיירת אחרי פיסות אחדות ומבודדות.


2.
אחד הפרטים החשובים ביותר בעדותו של פילבר עלה מהר מאוד: הפגישה בינו לבין נתניהו במאי 2015, יום-יומיים אחרי שהממשלה אישרה את מינויו למנכ"ל משרד התקשורת, בה דנו במשימות העיקריות שעל הפרק. היא נמשכה 15-10 דקות, סיפר פילבר, וכאשר היה בדרך החוצה מלשכתו של נתניהו - אמר לו האחרון: "אלוביץ פנה אלי ואמר לי שיש לו בעיות במשרד, שחברת ייעוץ עשתה טעות, שקבעה מחירים לא נכונים. תבדוק את זה. אל תעצור את התחרות, אבל תראה אם אתה יכול למתן את המחירים" ועשה סימן של הורדה עם היד. "יש גם את סוגיית הטלפוניה וגם את סוגיית המיזוג של בזק-yes, תגמור את זה".

לפגישה הזאת אין תיעוד ביומניהם של נתניהו ופילבר, כי פילבר הסביר שפגישות מסוג זה היו מהרגע להרגע, כאשר ניתן היה להכניס את הראש ללשכת ראש הממשלה. פילבר רשם לעצמו את תכניה, אומנם בלי תאריך, אך לדבריו הרישום נעשה מיד אחריה. המועד חשוב מאוד, כי התביעה רואה בכך אות לחשיבות הרבה שייחס נתניהו לרצונותיו של שאול אלוביץ, שכן הוא הורה לפילבר להיטיב עם אלוביץ מיד כאשר נכנס לתפקידו - ולשיטתה זוהי התמורה לשוחד בדמות הסיקור באתר וואלה.

תיאורו של פילבר ניתן לפרשנות משני הכיוונים. התביעה תצביע על כך, שבניגוד לחוסר העניין של נתניהו בתחום הטלקום (לעומת החשיבות הרבה שייחס לתכנים) ולהרגלו לתת הנחיות כלליות, כאן הוא נכנס לפרטי-הפרטים, הזכיר במפורש את אלוביץ - ולא את בזק - ונתן הנחיות שהיו מיטיבות עימו. פילבר אמר שכך ראה את הדברים בזמן אמת: הם נובעים מפנייתו של אלוביץ, לא מעבודת מטה סדורה, וההנחיות היו לטובתו. ההגנה תצביע על כך, שנתניהו דיבר רק בסוף הפגישה; אם זה היה חשוב לו, היה פותח בזה או לפחות מגיע לזה במהלך השיחה, ולא כאשר פילבר כבר עם רגל בחוץ.


3.
היה רגע מתוח-משהו בעת עדותו של פילבר על הפגישה, כאשר התובעת, עו"ד יהודית תירוש, ביקשה להגיש את הודעותיו במשטרה, לפחות בצורה נקודתית, משום שלטענתה הייתה סתירה בינן לבין עדותו. זה היה בשאלה האם פילבר הבין בזמן אמת שנתניהו פועל בשל בקשתו של אלוביץ או משיקולים מקצועיים. בעדותו הוא לא ממש ענה, בעוד במשטרה אמר במפורש שהשיקולים היו אישיים. בקשתה של תירוש הייתה מצומצמת מאוד, אך היוותה איתות לכך שהתביעה ערוכה למקרה בו פילבר יחזור בו - אולי עד כדי הכרזה עליו כעד עוין ואפילו ביטול ההסכם עימו לאחר מכן.

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן פתרה את הבעיה בכך שאפשרה לתירוש לרענן את זכרונו של פילבר, והוא אישר את דבריו בחקירתו. אבל בהמשך, כאשר פילבר מחוץ לאולם, אמרה תירוש על אותה פגישה: "אנחנו לא רואים נסיגה משמעותית, אבל אנחנו חוששים שיש ניסיון לכרסם במשמעות של אירועים ושזה יהיה גם בהמשך. אם הדברים נאמרו בעמידה או בישיבה, זה לא פער דרמטי. אבל חשוב שבית המשפט יראה את התמונה במלואה. גם אם הפערים לא משנים את כל התמונה, חשוב להציג אותם".

עוה"ד בועז בן-צור וז'ק חן טענו, כי מדובר באיום על פילבר: אם לא תגיד מה שאנחנו רוצים - ההסכם איתך בסכנה. תירוש דחתה זאת בתוקף ואמרה שמדובר בציון המציאות המשפטית הידועה לכל. פרידמן-פלדמן אמרה פעמיים, כי לא מדובר באיום וביקשה מן ההגנה להניח למינוח זה. התביעה תהיה רשאית לבקש להגיש את הודעותיו של פילבר אם תרצה, הבהירה פרידמן-פלדמן. הטיעון הזה של ההגנה נראה כמיועד לאוזני קהלו של נתניהו ("התביעה מאיימת על פילבר וסוחטת אותו") ולא לשופטים, שוודאי יודעים היטב מה החוק - כפי שציינה פרידמן-פלדמן.


4.
מה שאמרה תירוש, והודגש עוד יותר בהמשך הדרך, נראה כמו התממשות כמה מן התחזיות המקדימות: פילבר ינסה ללכת בין הטיפות - גם לא לסגת מעדותו, ודאי לא בצורה העלולה לסכן אותו בכתב אישום חמור, וגם לשמור על מעמדו בימין ובסביבתו של נתניהו (הן משיקולים אידיאולוגיים והם משום ששם רוב פרנסתו). בזיכרון עולה עדותו של ניר חפץ, אשר גם תיאר את וואלה כאתר העושה את דברם של נתניהו ואנשיו, וגם דיבר בכעס עצום על חוקריו.

פילבר פתח את עדותו בשבחים רבים לנתניהו ובתיאור היחסים החמים ביניהם. הוא המשיך באותו קו כאשר תיאר את חוקריו כרוטוויילרים שרוצים להפליל ואינם רוצים לשמוע את הסבריו על מורכבות האירועים, וכך גם כאשר דיבר על מדיניותו המקצועית בעד בזק בלא כל קשר להנחיותיו של נתניהו. סביר להניח שמגמה זו תימשך בימים הקרובים ואף תתעצם בחקירתו הנגדית. האם זה ישנה מבחינת המשקל של עדותו? תלוי עד כמה יהיה גדול הפער בין שני הקווים. כל עוד פילבר ייצמד לליבת דבריו בחקירותיו, כל השאר יהיה בעיקר רעשי רקע.

נכון לעכשיו, יש לו טקטיקה ברורה: הוא אינו מכחיש דבר ממה שאמר בחקירותיו (ואף מדגיש שהכל היה אמת) - ומוסיף פרטים שאולי ירככו חלק מדבריו המפלילים. כן, נפגשתי עם אלי קמיר בגלל הנחייתו של נתניהו - אבל גם בגלל שרציתי לעבוד מול בזק. כן, לא היה לי מינוף מול בזק בגלל שנתניהו הורה לסייע לה - וגם בגלל שבאמת לא היה לי שוט נגדה.

לפילבר עצמו היה הסבר משלו, שלדבריו חשוב לזכור לקראת השבועות הארוכים של עדותו: "בסוף הכל מורכב ולא שחור-לבן. בכל אחד מהאירועים צריך לקחת שניים-שלושה מרכיבים ולבחון את המשקל שלו. פעם זה היה הרצון שלי להצליח, פעם זה היה כדי לגייס את אלוביץ לפרויקט הסיבים, פעם זה היה בגלל בקשתו של ראש הממשלה. בכל חקירותי אמרתי אמת; בסוף יש הקשר, וגם מה ש[החוקרים] לא רצו להקשיב. לכן אני לפעמים מרחיב ומסביר עוד משהו לתוך העניין הזה".

היה לו עוד הסבר: "אני מנסה להיות עכשיו מדויק לא ליום מסוים וחקירה מסוימת, אלא לתת את התמונה הכוללת. בחקירה אמרתי שאנשי בזק וסביבת ראש הממשלה שיקרו אותי; זו הייתה ההרגשה שלי. הייתי בסערת רגשות, התפרצתי והשתמשתי במילים חריפות שלא מאפיינות אותי". כלומר: לגמרי אמרתי את האמת, אבל לפעמים בביטויים חריפים מדי.


5.
בניגוד לכל הפעמים הקודמות בהן הגיע נתניהו למשפטו, הפעם הוא היה כמעט לבד. בחוץ לא היו מפגינים בעדו ונגדו; לדיון הגיע רק ח"כ שלמה קרעי שנטש אחרי דקות בודדות; אבנר נתניהו ישב לצידו אבל עזב בהמשך הבוקר. נתניהו עצמו דווקא ישב באולם כל היום, לראשונה מאז החל המשפט.

אולי נתניהו הוריד בכוונה את מפלס התמיכה, כי אם הוא עדיין רוצה הסדר טיעון - צעקות קולניות בגנות הרשויות ותקיפת עיתונאים, כפי שאירעו בשוליהם של דיונים קודמים, לא עוזרים לו. ואולי זהו איתות להתפוגגות חלקית של מעמדו, הן בעיני הציבור והן בתוככי מפלגתו. וזה שנתניהו ישב כל היום באולם - אולי מלמד שאין לו דברים חשובים יותר ודחופים יותר לעשות (ונציין שהכנסת בפגרה).

ציטוט היום

"הרבה פעמים מה שלוקח למנכ"ל שבוע ולעובד מדינה ממוצע חצי שנה, אצלו זה נגמר בחמש דקות" (שלמה פילבר על בנימין נתניהו).

ת"פ 67104-01-20, מדינת ישראל נ' בנימין נתניהו ואח' / פרוטוקול, 23.3.22
תחילת עדותו של שלמה פילבר

תאריך:  23/03/2022   |   עודכן:  10/04/2022
איתמר לוין
+פילבר: הפגישה עם קמיר - גם בגלל נתניהו וגם כדי להצליח
15:46 23/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
נפגש עם השתדלן של בזק במוצ"ש, שבוע לאחר כניסתו לתפקידו  ▪  בחקירתו ציין פילבר רק את שיחתו עם נתניהו כגורם לאותה פגישה, וכעת הוסיף שגם רצה לממש את מדיניותו - לעבוד בשיתוף פעולה עם בזק
אלוביץ היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+הרגשתי שיש לבזק כוח אדיר כלפי
14:12 23/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אומר שבעקבות שיחתו עם נתניהו, הרגיש שאינו יכול לחצות את הקו האדום ביחסיו עם בזק  ▪  סבור שנתניהו פנה אליו בשל בקשתו של אלוביץ  ▪  "החוקרים נעצו שיניים כמו רוטוויילר בנושא של בזק ורצו רק להפליל"
פילבר היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+נתניהו ביקש מהלכים שייטיבו עם אלוביץ
11:23 23/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מצטט את נתניהו: "אלוביץ פנה אלי ואמר לי שיש לו בעיות במשרד, שחברת ייעוץ עשתה טעות, שקבעה מחירים לא נכונים. תבדוק את זה. אל תעצור את התחרות, אבל תראה אם אתה יכול למתן את המחירים' ועשה סימן עם היד. 'יש גם את סוגיית הטלפוניה וגם את סוגיית המיזוג של בזק-yes, תגמור את זה"
פילבר היום בבית המשפט. "זוכר באופן צילומי" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השיטה של פילבר: לאשר ולהוסיף
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ab
23/03/22 20:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו

22/03/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
חברת יורוקום, שהייתה בשליטתו של שאול אלוביץ ומצויה כעת בפירוק, תשלם קנס של 400,000 שקל בתיקי בזק ו-4000 במסגרת הסדר טיעון עימה. כתב האישום המתוקן הוגש (יום ג', 22.3.22) לבית המשפט המחוזי בתל אביב. ההסדר אינו משליך על התיקים העיקריים בשתי הפרשות ועל מעמדו של אלוביץ בהם, בשל ההפרדה בינו לבין החברה שכאמור כבר אינה בבעלותו.
22/03/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
שלום לך,
22/03/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים

21/03/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
התנועה לאיכות השלטון רשמה היום הישג חשוב. ועדת החוץ והביטחון בראשות רם בן ברק מ"יש עתיד" קיבלה את עמדת התנועה לאיכות השלטון כי יש לקיים את הדיון בוועדה לחקר פרשת הצוללות וספינות המגן בדלתיים פתוחות. פומביות הדיון חיונית על-פי העקרון הנודע של השופט היהודי-אמריקני לואי דמביץ ברנדייס כי אין כאור השמש לטהר את הכתמים.
16/03/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il