|   15:07:40
דלג
  יגאל יששכרוב  
עיתונאי-צלם, סופר
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
נטע מציירת בפה [צילום: יגאל יששכרוב]

נטע גנור - מציירת עם הפה

לשוחח עם נטע גנור, אמנית וסופרת המציירת עם הפה, זו חוויה מיוחדת במינה כאן, היא פותחת צוהר אל עולמה המיוחד בתעצומות נפש רבים הצליחה לגבור על תחלואי הגוף
24/04/2022  |   יגאל יששכרוב   |   יומני בלוגרים   |   כתבות פרופיל   |   תגובות
נטע מציירת בפה [צילום: יגאל יששכרוב]

נטע גנור היא אמנית המציירת עם הפה, כתבה ואיירה שלושה ספרי ילדים, ועוסקת בתחום של מערכות מידע בחברה אמריקנית שבשנת 1997 קנתה שתי חברות ישראליות והפכה את שמה ל"אפלייד מטיריאלס ישראל". נטע חוגגת עתה 20 שנים במקום עבודתה. היא בעלת תואר ראשון במדעי המחשב ותואר שני במינהל עסקים ובמערכות מידע בהצטיינות.

לשוחח עם נטע גנור זו חוויה מיוחדת במינה. כאן, היא פותחת צוהר אל עולמה המיוחד. בתעצומות נפש רבים הצליחה לגבור על תחלואי הגוף. אומרים עליה: "מעוררת השראה, בחורה אופטימית חיובית וחזקה, רואה את הכוס המלאה". והיא - בכל מפגש, שעורכת עם תלמידים וגם כשהיא מעבירה הרצאות בשנים האחרונות מדגישה כי: "בכל קושי חבויה הזדמנות, צריך רק לגלותה. אני מנסה ליצור את חיי בצורה המיטבית ביותר שאפשר, לצד המגבלה, ואם בדרך יכולה לעורר השראה ולעזור לאחרים - אדרבה".

חיי המשפחה התהפכו באחת

נטע נולדה בירושלים בשנת 1979 להוריה אתי ואורי כבת בכורה ולה אחות הצעירה ממנה בשש שנים וחצי. אביה עו"ד ואמה כיהנה ככלכלנית במשרד החינוך, עד שחיי המשפחה התהפכו באחת. נטע מספרת: "בהיותי נערה בת 15 למדתי בתחילת לימודיי התיכוניים, בבית הספר "רנה קסין". באחד מימי השישי, ב-25 בנובמבר 1994, חזרתי מבית הספר ולאחר ארוחת הצהריים נשכבתי במיטה וקראתי בספר. במהלך הקריאה נתקפתי בכאבים עזים בשכמות בגב העליון מהצוואר למטה ותוך חצי שעה הפכתי למשותקת בגל הגוף גם בתחושות ובתנועות. נלקחתי באמבולנס לחדר המיון בהר הצופים ועברתי בדיקות שונות.

נטע בילדות עם אבא ואמא

רק כעבור עשרה ימים אבחנו הרופאים כי מדובר באירוע שנקרא שבץ של חוט השדרה. זהו אירוע חד-פעמי שהגורם לו אינו ידוע במקרה שלי והוא מתרחש אצל אחד ממיליון וחצי תושבים בשנה. כאמור, נפגעתי בחוליות הצוואר, שגרמו לשיתוק מלא בגוף מהצוואר למטה. בעקבות השיתוק, לא יכולתי לנשום בכוחות עצמי וחוברתי למכונת הנשמה. חודש ימים שהיתי במחלקת טיפול נמרץ ולאחר מכן הועברתי לבית החולים השיקומי נירולוגי ואורתופדי "אלין".

כל אותה עת הוריי נלחמו עבורי שאקבל את הטיפול הראוי. הם היו צמודים אליי לאורך כל תקופת החלמתי ובעיקר אימי שלא עזבה אותי לרגע ונאלצה עקב כך לעזוב את עבודתה. מהוריי למדתי, לא לקבל כל כך מהר את המילה לא כתשובה ולדעת לשאול את השאלות הנכונות ולא לוותר. בהתחלה", מוסיפה נטע, "הייתי בטוחה שהנה אני כבר משתחררת אך במהרה הבנתי, שזה לא הולך להיגמר מהר. וכך, במשך שנתיים ותשעה חודשים שהיתי מחוץ לבית, בבתי החולים שם העברתי את גיל ההתבגרות מחוץ למסגרות הרגילות".

נגמלה ממכונת ההנשמה

"עקב הפגיעה החמורה, השיפור שחל במצבי היה מינימאלי באופן יחסי, אבל מאוד משמעותי עבורי. כעבור שלושה חודשים מהאירוע, חזרה לי תנועה חלקית בזרוע ובאמה של יד שמאל. הדבר אפשר לי לנהוג בכיסא גלגלים ממונע כאשר היד מונחת על ההגה ועם תנועת המרפק מזיזה את הגלגלים בצורה מאוד מדויקת ולנייד את עצמי בבית ובחוץ. בנוסף, בתום שנה וחצי של התחברות למכונת הנשמה נגמלתי ממנה לאחר ששרירי הסרעפת חזרו לפעול ב-60%. ב"אלין" קיבלתי סטרואידים וטופלתי בתרופות חזקות מאוד ויקרות. שוקמתי באמצעות ריפוי בעיסוק וטיפול בבריכה בהידרותרפיה ובפיזיותרפיה שאפשר לי להגיע לתפקוד תנועה בזרוע יד שמאל עד שורש כף היד".

במהלך השיקום בבית החולים נשלחו אל נטע מורים, שם עברה חלק מנושאי הבגרויות ואת שאר השלמת הבגרויות עשתה בבית החדש בראשון לציון אליו עברה המשפחה מירושלים בעקבות המקרה ב-1997. נטע נרשמת לחוג במדעי המחשב במכללה למינהל.

מנסה לצייר בפה

"בבית החולים, היא מציינת, הכרתי בחורה שמציירת באמצעות הפה וכמי שהייתי, ילדה ונערה מאוד יצירתית, עם חיבור חזק לאמנות ולמלאכת יד, כשראיתי אותה בפעולה - זה הדליק אצלי משהו והייתי חייבת לנסות בעצמי. ניסיתי לצייר עם הפה בעזרת טוש ויצא לי קשקוש. הדבר תסכל אותי. זרקתי את הטוש ולא רציתי לנסות לצייר שוב. אבל אחרי כמה ימים התעוררה בי תשוקה עזה לנסות שנית והפעם החלטתי לא לוותר ובתוך כמה חודשים הגעתי למצב שאני מציירת עם הפה כמו עם היד".

ציור - שלווה על גדול האגם

נטע מפתחת את יכולות הציור שלה בעזרתה של דודתה האהובה אירית גנור, שהיא אמנית ומלמדת ציור ופיסול בסטודיו שלה. היא קונה לה צבעים ומעניקה לה שיעורי ציור. נטע מתחברת לאמנות הסוריאליסטית וציוריה הראשונים מאוד מושפעים מהצייר רנה מגריט, בנוסף היא יוצרת רישומים בעזרת עיפרון. בתקופת לימודיה במכללה למינהל היא ממעטת לצייר ומתמקדת בלימודיה, אך אינה מפסיקה לצייר ובחופשות הסמסטרים נוטלת שיעורי ציור נוספים.

ארגון אמני הציור בפה וברגל

בגיל 19 נטע מתוודעת לארגון אמני הציור בפה וברגל. היא מגישה תיק עבודות לוועדת השופטים של הארגון המונה כיום כ-800 ציירים בכ-80 מדינות. בארץ מונה הארגון 15 חברים והיום היא חברה שותפה באסיפה הכללית שלו. ב-2003 היא מתקבלת לארגון הבינלאומי של אמני הציור בפה וברגל. ארגון זה הוקם ב-1957 על-ידי צייר גרמני אריך שטיגמן, גם צייר וגם פסל באמצעות הפה. חזונו היה להקים קולקטיב של אמנים עם מוגבלויות, שלא יהיו נטל על החברה ויוכלו לפרנס את עצמם.

ציור - רגע אמהי של שקט

ציירי הארגון מחויבים לספק מספר ציורים מינימאלי בשנה. מהציורים הללו הארגון מפיק מוצרים הנמכרים על ידו כמו למשל אגדות לפסח, לוחות שנה, אגרות ברכה, משחקים לילדים, חולצות, מוצרים לבית ולמטבח, מוצרי משרד ועוד מוצרים שאפשר להדפיס עליהם ציורים. בתוך כך, הארגון יכול לצרף חברים חדשים ולסייע בפרנסת צייריו. מפעם לפעם מתקיימות מטעם הארגון תערוכות קבוצתיות לצייריו וכך נטע נוטלת חלק בתערוכות רבות בארץ וגם בעולם בו השתתפה בתערוכה גדולה בברצלונה.

ב-2017 נטע מציגה תערוכת יחיד ראשונה בבניין העירייה בראשון לציון ומאז היא ערכה כעשרים תערוכות יחיד והשתתפה בעשרות תערוכות קבוצתיות שגם אינן קשורות לארגון. היא עובדת מהבית בשעות גמישות, מציירת בעיקר בימי שישי ובסופי שבוע וחלק נכבד מזמנה מוקדש לילדיה.

בין שאיפותיה להציג תערוכת יחיד במוזאון וכמו כל אמן היא שואפת להתפרסם יותר גם בעולם, רוצה להוציא כמה שיותר ספרי ילדים וחולמת "שילדים יכירו את ספריי ואותי כסופרת".

ואיך מתבצע הציור?

"אני מציירת בישיבה במיטה, כשהשולחן מונח לפניי. באמצעות תרגול, יש צורך לייצב את הראש שלא ירעד על-מנת לצייר בצורה מדויקת. מתקו שהוכן עבורי (על-ידי מתנדבים מ"מילבת", ארגון הנמצא בתוך בית החולים תל השומר ומטרתו לייצר ולתת פתרונות לאנשים עם מוגבלויות) מונח על שולחן עם גלגלים, מחזיק את בד הקנווס עליו מציירת מול פניי. אני יכולה להניעו באמצעות מתג קדימה ואחורה עם התנועה ביד שמאל.

על השולחן מניחים עבורי את הצבעים ושמן פשתן. כשאני מציירת בצבעי שמן, אני מנקה את המכחול ומערבבת את הצבע עם שמן פשתן כדי לדללו. במתקן יש גם מקומות יעודים להנחת המברשות ובאמצעות הפה אני שולפת מברשת ועצמאית לכמה שעות ציור. מגבלה נוספת היא טווח מרחק קצר מהבד אל הפה ולכן ציוריי הם קטנים. הציור הגדול הוא בגודל של 30 על 30 סנטימטר".

נטע ואיל


לידות באמצעות פונדקאית

ב-2009 נטע נישאת בראשונה ולזוג נולד ב-2014, באמצעות פונדקאית בארץ בן, איתי, בן 8 היום, הלומד בכתה ב'. שנתיים לאחר לידתו הזוג מתגרש. ב-2014 היא מכירה את בעלה הנוכחי אייל גרנט, עו"ד במקצועו ונישאת לו בסוף 2020, בתקופת הקורונה, בחתונה ביתית ולפני כארבעה חודשים נולד לזוג בנם השני בשם שחר, בפונדקאות בגאורגיה. אייל אומר עליה: "אשת חייל מי ימצא". יחד עם ילדיהם, הם מגדלים גם כלבה מעורבת מאומצת העונה לשם "באפי" איתה הם יוצאים לסיבוב בשכונה.

בנוסף לציוריה המיוחדים נטע גם מושכת בעט. ב-2012 יצא לאור ספרה הראשון לילדים: "מי זה צמר"? המתאר סיפור בחרוזים על חברות ועל קבלת השונה מאתנו. שני ספריה הנוספים שיצאו באחרונה: "החדף שדחף את האף" עוסק בסקרנות ואומץ וספר שירים לילדים: "דלת סתרים" עוסק בדמיון ופנטזיה. הספרים הללו יצאו לאור על-ידי ארגון אמני הציור בפה וברגל.

שלושת הספרים

היא מצרה על כך שאנשים תופסים חניות המיועדות לנכים ומכעיס אותה המקומות שאין סיבה מוצדקת שלא תהיה אליהם נגישות.

אצנית מצטיינת וקופצת לרוחק

תחביבה של נטע הפך למקצועה: "בנוסף לציור אוהבת לעסוק בעיצוב גרפי, לעצב אתרים באינטרנט ובמסגרת המשפחתית הקמתי אתרי אינטרנט לכל בני המשפחה".

בזמנה הפנוי אוהבת לקרוא ספרים: "אני קוראת באמצעות מכשיר הטלפון או המחשב וכמובן אנחנו עורכים טיולים למקומות נגישים לעגלות גלגלים. אהבה נוספת שלי: לצפות באירועי ספורט חשובים כמו אולימפיאדה וזאת, כי בעברי הייתי אצנית מצטיינת וקופצת לרוחק. כך למשל בגיל 14 בחטיבת הביניים ע"ש "רנה קסין", הצטיינתי בלימודיי, היא אומרת בענווה וזכיתי במדליות בתחרויות של 100 מטרים בתוצאה של 13 שניות ואחר כך הצטיינתי בקפיצה לרוחק של 4.63 מ' וזכיתי באליפות ירושלים לגילי. חלומי גם היה להגיע לתחרויות גדולות יותר באתלטיקה קלה"...

מדליות מתחרויות בילדות

"כל עוד יש ראש על הכתפיים והוא צלול - אפשר לחיות חיים מלאים ומאושרים", היא מסכמת.

חתול סמטאות
נטע בילדות - עמידת ידיים
תאריך:  24/04/2022   |   עודכן:  11/05/2022
יגאל יששכרוב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נטע גנור - מציירת עם הפה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יפה מאוד
26/04/22 01:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חסד עשה הקב"ה לבני האדם כאשר העניק לנו מתנה ושמה, שכחה. חסד יעשו לעצמם בני האדם אם יזכרו את הסכנות אשר חוו על-מנת שלא ישובו, ויפיקו לקחים לקראת התמודדות עם המציאות שהיינו שמחים לשכוח, מציאות שהיינו מעדיפים להדחיק, מציאות שהייתה אמורה להיות פעמון ענק מעל אוזנינו. בדיוק לפני שנה, התפוצצה בקול רעש גדול תקוות הקיום המשותף בערים המעורבות, החוזה הבלתי כתוב בין האזרחים היהודים לערבים הועלה בלהבות השנאה, הגשרים פוצצו בבקבוקי תבערה, היחד התפרק לרסיסים.
השבוע שבין יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות הוא המתאים ביותר לעריכת חשבון נפש, הפקת לקחים והתוויית המשך הדרך של העם, המדינה והאנושות. הלקח הראשון הוא לעבור הלאה, לא לשקוע בהתחשבנות עם טראומות העבר אלא להביט לעתיד בתקווה. מי שעובר הלאה, לא שוקע במרה שחורה וביאוש, זוכה להקים מדינה לתפארת, כפי שעשתה זאת ישראל, עם מיליונים של פליטים מהשואה, ממזרח אירופה, מארצות ערב ומרוסיה. מדינה עם חקלאות מתקדמת, היי-טק, עם תעשיה ביטחונית משגשגת, עם צבא העם (לצערי פחות ופחות ועל כך אני קורא לעשות אינטגרציה רבתי), שהוא אחד הצבאות החזקים בעולם ובוודאי המוסרי ביותר. מי ששוגה בנוסטלגיות של נכבה, נכסה והאשמת כל העולם בצרותיו שוקע בשנאה, ברחמים עצמיים, בהתקרבנות, בעוני. ואני רחוק מלקבוע שזה מחויב המציאות.
24/04/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
היום מציינים בארמניה וברחבי העולם את יום הזיכרון לרצח העם הארמני, לו מלאו 107 שנים. הבעתי לא פעם עמדה ברורה בנוגע לחובתה המוסרית של ישראל להכיר ברצח העם הארמני. לפני שנה בדיוק הכיר הנשיא ג'ו ביידן באופן רשמי ברצח העם הארמני - הכרה לה יש משקל ערכי ומוסרי אדיר. בניגוד לקודמיו שהתחמקו מההכרה הרשמית גם אם הבטיחו לעשות כן, כמו הנשיא ברק אובמה, ביידן עמד במילתו. את התמונות המצורפות צילמתי לפני חמש שנים וחצי כשביקרתי בירוואן בירת ארמניה, במוזאון להנצחת רצח העם הארמני ובמצבת הזיכרון הסמוכה. שניהם שוכנים על גבעת ציצרנקאברד ("מבצר הסנוניות") המשקיפה על העיר.
24/04/2022  |  יאיר נבות  |   יומני בלוגרים
הרבה דובר בתקשורת לאחרונה על קרטל הסמים של חיזבאללה, בעיקר במדינות דרום אמריקה. בהקשר הסורי, דובר בעיקר על הפצת הסמים כאמצעי הכנסה למשטר. אך כמעט שאין התייחסות להברחת הסמים כאמצעי לחימה. יש להניח כי חלק מהברחת הסמים דרך גבולות סוריה הוא תוצאה של היעדר משילות של אסד, בעיקר באזור הדרום (ממחוז דרעא לגבול ירדן), הנשלט על-ידי מורדים לשעבר שנכנעו והפכו למעין שכירי חרב של משטר אסד והרוסים, אך נראה כי לא מעט הברחות הן חלק מתוכנית מתוחכמת לפגוע באויבי המשטר. רוב הסמים המוברחים מסוריה הם מסוג קפטגון.
24/04/2022  |  ירון פרידמן  |   יומני בלוגרים
ארצנו למודת הפיגועים על כל גווניהם שוקדת ללא הרף לנתח, ללמוד ולהתמחות כדי למצוא מענים ותרופות לכל סוג ושיטת פיגוע, מה שקרוי גיבוש תהליך סדור להפקת הלקחים והסקת המסקנות לעתיד. הניסיון מראה שאכן יש מידה רבה של הצלחה בהתמודדות עם הפיגועים החיצוניים מצד האויבים הצרים עלינו סביב, אולם למרבה הצער מול הפיגועים הפנימיים הכישלון חרוץ וכואב.
24/04/2022  |  יוסי אוחיון  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il