|   15:07:40
דלג
  רפי לאופרט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
בן כספית. ויכוח פנימי [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

בין בן כספית לקלמן ליבסקינד

בן כספית הוא עיתונאי מוכשר וותיק אבל כתיבתו לעיתים מזומנות מניפולטיבית עד כי הדעת אינה סובלתה אני מפיק מעט מאוד תובנות עומק ממנה וסבור כי חלק מרכזי בה הוא מכשלה לדמוקרטיה הישראלית
18/05/2022  |   רפי לאופרט   |   יומני בלוגרים   |   משפט נתניהו   |   תגובות

ויכוח איננו תכלית הדברים. אומנם חידוד עמדות הוא שלב חיוני בכל מחלוקת על-מנת שכל צד יבין היטב את פערי הגישות ויוכל לבחון עצמו לגבי פשרות שבלעדיהן ספק רב אם קיים סיכוי להדברות. מאידך-גיסא, במקום שאין בו ניסיון הדברות או שהצגת הדברים היא אולטימטיבית - המרחק לעימות כוחני ודאי וקרוב. יסוד המחלוקת הוא אידאולוגי, אך מתודולוגי לא פחות ולפרקים אף יותר מתודולוגי מאידאולוגי. החשש הגדול הוא שהסתרת התכלית האמיתית על-ידי שני הצדדים - ויתור על שיתוף ופשרה ומאבק סמוי על הגמוניה מוחלטת - זו קריאת אזהרה לשניהם: הרף לכם!

חלק א' - תגובה לדברי בן כספית1

סעיף א'2 - המזרח התיכון מבין דיבורים אך מעשים הוא מבין טוב יותר; הוא מתקשה להבין "הכלה" וכמעט לחלוטין אינו מבין את ההבדל בינה לבין מורך-לב.

ההסתה נגד ראש הממשלה נפתלי בנט היא ויכוח פנימי שקשור למסע הנפסד נגד בנימין נתניהו ונגזר ממנו. לכאורה, אם המסע ההוא הצליח ועזר להחלפת השלטון, מדוע שלא יעזור גם נגד בנט. מסתבר שדעתו של בן כספית בנושא זה איננה עקבית ואפילו צבועה. האיש סבור שיש "כלים" פוליטיים ואחרים שמותרים בשימוש ל"אנשי שלומו", כלומר נגד הימין, אבל אסורים על יריביהם נגד השמאל. אין טיעון נפסד וצבוע מזה.

הסכם גרעין חדש איננו "תקוע" בגלל ישראל, אלא בגלל האירנים שמקווים להשיג יותר ובינתיים מתקדמים בתוכניתם ללא הפרעה. ההסכם תקוע בגלל אותם אמריקנים בודדים במחנה "השמאל" שלהם, שסבורים שלעולם חוסן ואינם מבינים שארה"ב מאבדת בהדרגה אך בהתמדה את מעמדה העולמי בין היתר בגלל רפיסות מדיניות החוץ שלה. אם האירנים יכולים להמשיך בניחותא בקידום העשרת האורניום ובמקביל להתריס מול צוות המו"מ, לשם מה זקוקים הם להסכם ולוויתורים כלשהם?!

הנשיא ביידן אמור להגיע לכאן בעוד כחודש וחצי. האם בנט יהיה עדיין ראש ממשלה כשיגיע?! על מה ידון ביידן עם ממשלת ה"כסאות המוסיקליים" כאשר קרוב לוודאי ישמע מנתניהו שהוא אינו מסכים עם מדיניות הממשלה הנוכחית ואינו מחויב לה... . אפילו הכלל של רציפות המדיניות לא יעזור כאן. ישראל פעלה לא אחת בניגוד לדעת ארה"ב כאשר העניינים היו קריטיים עבורה. בחלק ממקרים אלה היו הישגיה מן הגדולים שבתולדותיה - החל בהצהרת העצמאות. נושא הגרעין שייך לתחום זה.

ביידן עוסק כיום בנייר טיוטה ל"מלחמת עולם" מול שתי המדינות המאתגרות את ההגמוניה האמריקנית - רוסיה וסין. בעתיד הן עשויות לשתף פעולה באופן הדוק בכדי לתחום את השפעות המערב לגבולות חדשים ומצומצמים יותר עד שישיגו איזון משופר מולו, כשבאופק עולות מעצמות עולמיות חדשות ובראשן הודו. האם ביידן בא לכאן לומר למנהיגות הישראלית בקולו: "ארה"ב עסוקה בנושאים אחרים, אל תסמכו עלינו"!! או "אל תפריעו לנו"... ואז??....

הניסיון של בן כספית לנהל דיון באמצעות לגלגת חסרת ערך כתחליף לנימוקים רציונליים ומשכנעים, אינו מוכיח את גדולת המלגלג, אלא אולי את שליטתו חסרת התכלית בשפה וקירבתו למדיה לצד צביעות או קוצר ראות אופייניים.

סעיף ב' - יום השואה איננו מנותק מהעובדה שהמנהיגות הלאומית והדתית בחו"ל ערב השואה ולצערנו גם במהלכה, התעלמה והתעטפה בסיפורי שווא ואגדות-עם מהאיום הראלי של הנאציזם הממשמש ובא. העם שילם על כך מחיר נוראי והם, לאחר שהתבררה התמונה לאשורה (ובעצם לא התבררה במלואה עד היום) - עסקו בשאלות "היכן היה הקב"ה בשעה שהשוחט שחט"? עד היום לא ברור להם שאם הקדוש ברוך-הוא הוא כל-יכול, הרי שהיה שם, בגיא ההריגה ולא מנע את האסון (אני גורס שהיה זה עונש על שהעם היהודי התמקם בגולה, "התאהב" במצבו וכלל לא חתר בפועל לשינוי. על הקב"ה היה לזעזע את העם בכדי שיקום ויעשה מעשה ובדרך להקטין במידה נכרת את "דור המדבר" של גלות אירופה...).

מעמדם של משמרות המהפכה אינו עיקר; תוכנית הגרעין היא העיקר מבחינת ישראל ולפי דיווחים רבים נמשכת הפעילות הטכנולוגית האירנית בצורה מואצת. מעמדם של משמרות המהפכה הוא בעיה של העם האירני ועליו לפתור אותה עם או ללא עזרה מצדדים שלישיים.

התנהלות מול המפלגה הדמוקרטית בארה"ב אינה זהה להתנהלות מול הרפובליקנים ודונלד טראמפ. הראשונים בחלקם הם כיום יריבים קשים ואפילו אויבים למדינת ישראל ולדעת רוב הציבור בה. השת"פ עם הרפובליקנים, חרף בגידת רוב יהדות ארה"ב בצרכי הביטחון הלאומי שלנו ותמיכה בדמוקרטים בבחירות האחרונות לנשיאות, הניב את "הסכמי אברהם" שהם שינוי אסטרטגי מהותי באזור - גם אם עדיין לא תופעה היסטורית בת-קיימא, אבל אנו בדרך המלך לשם. "הסכמי אברהם" חשובים בהרבה מן העובדה שהאמריקנים משיקוליהם הבלעדיים מותירים את משמרות המהפכה ברשימת אירגוני הטרור. עניין זה הפיך לחלוטין בעוד ההתקדמות בתוכנית הגרעין איננה הפיכה.

עדיין מוקדם מדי לקבוע מי צדק במדיניותו מול הממשל האמריקני: בנימין נתניהו - מדיניות של אזעקה, או נפתלי בנט - מדיניות "לחישה בסתר". שני ראשי הממשלה וחצי (כולל ברק כשר ביטחון אצל נתניהו) כשלו עד כה באופן מוחלט במדיניות בלימת אירן בדרכה לנשק גרעיני, (עיכוב זמני איננו מספיק בסוגיה זו). בן כספית מתעלם ביודעין מהעובדה שאיום תוכנית הגרעין האירנית חמור יותר מעצם העובדה שלאירן יהיה נשק גרעיני, משום שהוא עתיד לחולל במזרח התיכון מרוץ חימוש גרעיני. לפחות במקרה של סעודיה ואולי גם חלק מהמיפרציות, מרוץ כזה יתמך על-ידי פקיסטן המוסלמית שהיא מעצמה גרעינית. בשל ממדיה המזעריים, מאויימת ישראל באיום קיומי לא רק על-ידי נשק גרעיני אסטרטגי, אלא לא פחות על-ידי טרור גרעיני. את הכנת התשתית לטרור זה סביב גבולותינו אנו מתירים כיום לשליחי חמאס, חיזבאללה ושאר קיצוני האיסלאם בהנהגת אירן, מתוך מורך-לב חסר אחריות (אני אומר במפורש שלפעמים חייבים להפעיל גם מלחמות מנע כדי למנוע סיכונים קיומיים).

העוצמה הצבאית הישראלית מסוגלת להרע מאוד לאירן ואולי אף להפיל את המשטר בה. אולם פצצה גרעינית אחת ובוודאי שתים בגוש-דן, תחזיר את עם ישראל לגלות ואת מדינת ישראל לבֵיצה. במאבק בין 0 ל-1 מול מאבק בין 1 ל-100 הסיכון הגדול יותר הוא של זה שמשחק בין 0 ל-1. "אופציה צבאית אמינה" היא ביצה שלא נולדה. שמענו את הסיסמה עוד בשנת 2010 ומאז ועד היום חוזרים עליה כתבי-חצר כמנטרה. מי שעולמו בנוי אך ורק סביב השאלה מה מרגיז את האמריקנים ולא מה חיוני למדינת היהודים, אינו מוכיח אומץ רב ומוטב שינטוש את הפוליטיקה שלנו.

סעיף ג' - בן כספית מציג עצמו לא רק כמדינאי, אסטרטג מחונן ובוחן כליות ולב מוסמך של ידידים (כביכול) ואויבים כאחד. הוא גם רופא פוליטי שקובע נמרצות כי הקואליציה מגיעה אל מושב הקיץ במצב "קריטי אך יציב" - האומנם?!

שיקלי איננו שחקן מועיל ולא היה שחקן כזה גם בעבר ומאז שנבחר לכנסת. הוא נשלח לכנסת על-ידי המפלגה ולא על-ידי הליכוד או גורם אחר בימין, ונבחר לכנסת כנציג המפלגה. אין הוא חופשי לנהוג במנדט שניתן לו כרצונו אף-על-פי שהחוק אינו מתיר למפלגתו להדיחו מן הכנסת. המציאות איננה ניתנת לחיזוי וכל מפלגה שולחת אנשים שלדעתה מחויבים לעיקר השקפותיה, אבל מסוגלים גם ליצגה בכבוד בנסיבות משתנות; מי שאינו עומד בכך, צריך להחזיר את המנדט ולא לנכס אותו לעצמו - אחרת זו גניבה של נכס ציבורי.

שיקלי מצטייר כשחקן חבלן מרגע שלא הצליח לאכוף או לכפות את דעתו ועמדותיו על חבריו לסיעה. ח"כ הוא שחקן אינדיבידואלי וקבוצתי בעת ובעונה אחת. אצל שיקלי החלק הקבוצתי - לקדם יחד עם הסיעה מהלכים בנושאים רבים אחרים שגם בהם חלוקות הדעות בקואליציה כל כך הטרוגנית - אינו בנמצא, ומבחינה זו הוא אינו ראוי להיות ח"כ. אם שיקלי לא הסכים שבקואליציה הטרוגנית משפט הקיום הבסיסי הוא פשרות וכושר תמרון, מדוע הצטרף ל"חגיגה" מלכתחילה כמעשה ילד מפונק? מי מינה אותו להיות שופט עליון על כל חבריו ושעל פיו ישק דבר? האם על התנהגות בלתי אחראית מעין זו סומך בן כספית שתשמר את הקואליציה שהצליחה לשנות את ראשות הממשלה בדרך חוקית אחרי 4 מערכות בחירות כושלות?! בכך הופך כספית לשותפו של שיקלי כחבלן ראשי ביציבות הניסוי הפוליטי החשוב והמעניין ביותר לפחות בעשור האחרון. מבחינת בנט זו נעיצת סכין בגב מצד חבר צבוע, הפכפך, בוגדני וזאב בעור כבש...

אינני מתנחם בדברי הר-נוי לגבי ההסתה - זו של ימי רבין היא "נבלה" וזו כיום - "טריפה". אדם רציני ואחראי אינו בונה את עולמו ועולמנו כולנו על כרעי-תרנגולת. חברות בכנסת אינה משחק ילדים ומלחמת אגו.

למיטב ידיעתי והבנתי בנט מעולם לא גרס שיש רק דרך אחת להוביל בה את המדינה, תהיה עוצמתו הפוליטית אשר תהיה. בימי המו"מ הקואליציוני, לאחר שנתניהו סרב לחזרתו ולחזרת אילת שקד לליכוד במטרה לפורר את ימינה, קבע כלל ברור שעיקרו היה שבאם נתניהו (הליכוד והימין) ירכיבו קואליציה, הוא וימינה יהיו בה. נתניהו כשל בכך וביקש לגרור את הכנסת לבחירות חמישיות שסיכנו את הלכידות בעם, קיפדו כל אפשרות לממשל מסודר וחיבלו באינטרסים חיוניים רבים של המדינה. רק לאחר שהוברר מעבר לכל ספק שנתניהו אינו מסוגל להקים קואליציה ימנית ואינו מוכן להקים קואליציה כזו עם ימינה בתפקיד ההולם את משקלה היחסי בזירה הפוליטית וזאת מתוך נקמנות אישית, נטל בנט את היוזמה להדחת נתניהו ולהקמת קואליציה חלופית. אין ספק שבנסיבות אלה נכון עשה. שיקלי הוא לא רק אחד מאבירי ביזבוז הזדמנות הפז הזו, הוא גם מי שחיבל במרבית האפשרויות לנצלה ניצול מירבי ומיטבי.

איש טרם הוכיח שנתניהו הוא יוזם משלוח כדורי האיום לבנט ומשפחתו; אצל כספית זהו עניין "סגור". על "דין מסית ומדיח" שמעת פעם, מר כספית?!

ציבור אינו לומד לקחים. את הלקחים לומדים מנהיגים אקדמאים ורבנים, שכל אחד מפרש אותם לפי שיטתו. כך לא ניתן לנהל מדינה, אלא לכתוב ספרים ומאמרים רבים. מנהיגים הופכים לקחים, שלהם ושל זולתם, לתוכניות פעולה ומניעים את המנגנונים הממלכתיים להוצאתם לפועל. אינני רואה בממשלה הנוכחית כאלה; רוב העשייה היא מלל והמעש - מעט מדי ומאוחר מדי. לרשות ישראל עומדות 74 שנות ניסיון ריבוני ועוד קרוב למספר הזה שנות ניסיון ציוני - עת לעשות בהם שימוש.

סעיף ד' - "ממשלת הצלה" היא הגדרה פרטית של בן כספית. מבחינתי זו ממשלה ל"חינוך מחדש" של נתניהו והליכוד. ממשלה זו טרם הצילה דבר ואם תתפורר בחודשים הקרובים גם לא תועיל במאומה (למעט עצם הזזת נתניהו שהיא אובססיה אצל שונאיו המובהקים). דעותיהם של מרכיבים חשובים בממשלה זו על הדמוקרטיה הישראלית וטיבה, ערכיה, שיטותיה והמבנה העקרוני של מערכת הסמכויות בה - אינם מקובלים עלי כלל ועיקר. זו גם אחת הסיבות המרכזיות שאיני רואה בה ממשלת הצלה אלא הסדר זמני עדיף על פני מערכות בחירות חוזרות ונישנות השוחקות את המדינה והציבור.

ברור שבשמאל הגישה הבסיסית שונה והציפיות מממשלה זו שונות. תפקידה של ממשלה זו בעיני השמאל, בהנחה שפרושי נכון הוא לבלום את מגמות החלת החוק הישראלי באיו"ש על-ידי הימין, ובעזרת גורמים חיצוניים, אמריקנים, יהודים ואחרים, שבחלקם הם עויינים ואנטי-ציוניים, להחזיר למסלול אקטואלי את "ספיחי אוסלו" או וריאנט דומה שעיקרו הוא ממשל ערבי באיו"ש. מסעותיו התכופים של בני גנץ וגורמים ממחנה השמאל, כמו גם של נשיא המדינה (שדעותיו הפוליטיות ידועות עוד מהימים בהם עמד בראש מפלגת העבודה) בג"ץ עדיין מנהל את הממשלה והכנסת ללא פיקוח ציבורי והממשלה עדיין אינה מפעילה את מערכת הביטחון, אלא להפך.

הטיפול בקורונה כמחלה היה טוב יותר בממשלה זו משהיה בממשלת נתניהו, אך אסור להתעלם מכך שבנט נהנה מיתרון קיומו של חיסון אפקטיבי כאשר התמודד עם עיקרי האיום של וריאנטי "הדלתא" וה"אומיקרון". מאידך-גיסא, סוגיית חוסר המשילות הבלתי-נסבלת של ימי נתניהו, לא נפתרה גם בממשלה זו.

בנושאים קריטיים אחרים כגון השליטה בירושלים, זכויות התפילה בהר-הבית, מחלוקות משפטיות בירושלים המזרחית ועוד - כולן נותרו על-כנן, והעקרון המוביל בהם הוא "ההכלה" - ההרסנית; ריבונות כמציאות פיקטיבית ומקסם שווא בבירה ובמדינה בכלל. תוצאה מיידית לכך היא תחושת ביטחון קורסת או מתפוררת במגזר האזרחי ובמיוחד בחלקו הערבי ובערים משותפות. מעשי טרור ואלימות של פורעים חמושים בנשק חם הם תולדה ישירה של אנרכיה שלטונית, המביאה להעזת חוגי הפשע והטרור מיסודם של חמאס, פתח, הג'יהאד האיסלאמי ואחרים להשלים אלה את אלה - כולם מקבלים רוח גבית ממדיניות ה"הכלה". חייבים לומר שלא רק העקרונות קובעים, אלא גם מי שעומד בראש מערכות הביטחון של ישראל: - בני גנץ, עמר בר-לב, רם בן-ברק ודומיהם אינם גורמים מרתיעים.

עצם קיום הממשלה איננו מטרה כשלעצמה וברור שיהיה נתון להתקפות מצד האופוזיציה. אולם "בלחימה" או במאבק פנימי באויבי המדינה, הגישה שאימץ נתניהו וכפה על האופוזיציה כולה, הפכה אותה מאופוזיציה לממשלה לאופוזיציה עויינת למדינה; במאבק נגד מגמה זו, כשלה ממשלת בנט כשלון חרוץ.

בשאלת ה"הכלה" שאותה מעלה בן כספית על ראש שמחותינו כאילו יש בה הישג גדול למדינה, הוא טועה ומטעה בכוונת מכוון. בזכות "הכלה" זו הופכת ישראל במהירות למדינת ננס מבוהלת ומפוחדת, כשתחושות הבטן של הציבור אינן תואמות את הכרזות העוצמה של המנהיגים. "הכלה" במזרח התיכון היא הזמנה לאתגרים גדלים והולכים של אלימות ואיומים. לא כך נוהגים מול אירן וטורקיה והמגלומניה האימפריאלית שלהן. נכון שלאחרונה מיתן ארדואן את הטון כלפי ישראל, אך הניסיון מלמד שזהו מצב זמני ומכל מקום עוצמה אין בונים בהבל פה.

כל הכבוד לבנט שהחליט לממן מכספו את המזון למשפחתו בביתו "האזרחי"; עניינית זו כניעה מיותרת של ממשלתו ללחצי רחוב ולפוליטיקה מזוהמת ושקרית.

חוק "הנאשם" הוא חוק אבסורדי שעומד בניגוד גמור ל"חוק החפות". לא ייתכן שהלקח העיקרי שאנו לומדים מהפרשה המשפטית המסואבת של נתניהו, הוא ש"חוק הנאשם" הוא המשימה הדחופה ביותר לעת הזו לשר המשפטים ולמשרדו. לטעמי, במציאות הקיימת כיום בפרקליטות ובבתי המשפט, "חוק החפות" חשוב מאה מונים יותר, משום שבעיית השחיתות הגדולה ביותר שחשף משפט נתניהו היא דרך עבודתה של הפרקליטות, ללא בקרה ציבורית ובחסות בית המשפט העליון. בעניין זה הממשלה בראשות בנט הולכת לאיבוד בהשראת סער ובחסות ההשגות וההסתייגויות המובנוֹת בגוש השמאל שבה.

סעיף ה' - מיגון בית משפחת בנט ברעננה עטוף בסיפורי בדים אופייניים לליכוד ולנגחנותו נתניהו. אין ספק שביתו הרשמי של ראש הממשלה נמצא בירושלים וחייב להישאר שם, אולם גם אין ספק שלראש הממשלה יכול להיות בית פרטי שממנו בא אל המעון הרשמי ואליו ישוב בסיום תפקידו. עצם העובדה שיתכן שימצא במקום זה מספר פעמים בשנה מחייבת קיום סדרי אבטחה ותקשורת מתאימים לראש הממשלה ומשפחתו, שכן אף אחד מהם איננו אסיר המדינה; מובן שהדברים חייבים להיעשות באחריות ובשיקול דעת. ספק אם נתניהו והליכוד שהוכו קשות על-ידי הדחתם מהשלטון מסוגלים לעכל עובדות אלה; התנהלותם בפועל מעוררת ספק חמור. אין שום חובה שהציבור יקבל את פרשנותם גם בשאלה זו.

הבעיה האמיתית היא שבמקום שבנט או מישהו מוסמך מטעמו יופיע בציבור וישמיע טיעוניו באופן אחראי מתוך גישה עקרונית ולא כתגובה כפוייה לניגוחי הליכוד "מבליג" רה"מ ו"מכיל" (שוב) - וזו שגיאה מנהיגותית קשה.

סעיף ו' - הגיע הזמן להניח לגב' נתניהו ולמשפחתה. איש לא בחר בה לתפקיד ציבורי והיא אינה חייבת התנצלות לאיש על מי שהיא; אם תעבור עבירה - תיענש ותו לא; הוא הדין גם בבניו וביתו. אם רוצים להגיע לשורשי העניין ולהסדר משפטי ברור, קבוע ומחייב יש לעגן בחקיקה את הזכויות והחובות של בני המשפחה של בכירי השלטון; זו איננה חלטורה של עיתונאים. בכך ממשלת בנט אינה מטפלת כלל ועיקר.

שאר הדוגמאות שמביט בן כספית בנושא זה וספיחי המאבקים שקדמו להדחת נתניהו מראשות הממשלה, מצדיקים טיפול מינהלי, חקיקתי ואירגוני עכשיו, לא כשתתעורר השערורייה הבאה. כפי שמתנהלת הממשלה הנוכחית, הסיבוב הבא כנראה אינו רחוק ולכן הדברים אקטואליים.

לסיכום:

בן כספית הוא עיתונאי מוכשר וותיק אבל כתיבתו לעיתים מזומנות מניפולטיבית עד כי הדעת אינה סובלתה. אני מפיק מעט מאוד תובנות עומק ממנה וסבור כי חלק מרכזי בה הוא מכשלה לדמוקרטיה הישראלית. אני סבור שאין דמוקרטיה במקום שסממני היסוד שלה אינם מתקיימים, בין אם בכוונת מכוון ובין אם מתוך נוחיות של "בעלי עניין".

במקום שאין מפלגות דמוקרטיות שמיוצגות בכנסת שנבחרה דמוקרטית כמקור הריבונות וסמכות החקיקה המשקפת אותה, כאשר כל רשות מבוקרת בריש גלי על מעשיה על-ידי רשות ממלכתית והתקשורת הראשית היא זרוע ציבורית בלתי תלויה המחרה מחזיקה אחריהן - כל "הבן כספיתים" יהיו חשודים, לפחות על-ידי יריביהם האידאולוגיים ובצדק, במגמתיות וחצאי-אמת...

הערות

1. מאמר סופשבוע, "בחזרה למקורות", מעריב, 29.4.2022.
2. ספרור הסעיפים במאמר זה חופף את סעיפי המאמר המקורי.

תאריך:  18/05/2022   |   עודכן:  18/05/2022
רפי לאופרט
+ההתקרבנות של פילבר
19:16 18/05/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
עד המדינה על עד המדינה: מניעיו היו טהורים וענייניים בלבד, והוא ספג ביקורת בלתי מוצדקת מצד התקשורת ושימת רגליים משיקולים זרים מצד משרד האוצר
פילבר היום. לא סיפר לאיש [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+פילבר: יו"ר פרטנר צרח ואמר שיילכו על הראש שלי
12:23 18/05/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מתאר פגישה עם אדם צ'סנוף לאחר שהודיע שמדיניותו היא לחייב את חברות התקשורת להשקיע בתשתיות  ▪  חיים סבן, שהיה אז בעל השליטה בפרטנר, נפגש עם נתניהו - וסוכם שמשרד התקשורת לא יפתיע את החברה ברפורמות שהוא מתכנן
צ'סנוף. התלונן על פילבר [צילום: קבוצת סבן - האתר הרשמי]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בין בן כספית לקלמן ליבסקינד
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו

17/05/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
הגשת כתב אישום כנגד מאן-דהוא, מסמנת הלכה למעשה את תחילתו של הליך המשפט הפלילי בבית המשפט. ככלל, כאשר המדינה סבורה שיש בידה מספיק ראיות להוכחת אשמתו של חשוד בביצוע מעשים פליליים 'מעל לכל ספק סביר', יוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט.
17/05/2022  |  תומר בנישתי  |   יומני בלוגרים
הפרקליטות מבקשת להוסיף עדים נגד בנימין נתניהו בתיק 1000 במטרה יחידה - להשחיר את פניו. כך טוענים (16.5.22) סניגוריו, עוה"ד עמית חדד ונעה מילשטיין, בתגובתם לבקשת הפרקליטות. הבקשה היא בעיקר לאפשר להדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, ולאחרים שהיו מעורבים באירוע להעיד על רכישת תכשיטים ובראשם צמיד ב-45,000 דולר עבור שרה נתניהו בידי מילצ'ן וג'יימס פאקר (ראו קישור משמאל).
17/05/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות

16/05/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
שלמה פילבר מסר בתוך מספר שעות שלוש גרסאות בשאלה האם אמר לשאול אלוביץ בפגישתם ביוני 2015, כי הוא בא לאחר פגישה עם בנימין נתניהו. כך הראה (יום ב', 16.5.22) סניגורו של נתניהו, עו"ד בועז בן-צור, בהמשך החקירה הנגדית בתיק 4000.
16/05/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il