|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
הולמס. העיקרון בתוקף, אחרי 103 שנים
שישה בשישי / אנרכיית הביטוי

כמו אדם שצועק צעקת "אש!" כוזבת בתיאטרון

הרשתות החברתיות מאפשרות להפיץ בלא מגבלה ובמהירות האור תיאוריות קונספירציה שקריות ומידע כוזב ביודעין, הן בעולם והן בישראל - וזהו מצב חמור מאוד, עד כדי סכנה לחיי אדם התשובה צריכה להינתן בידי המחוקקים, בתי המשפט ומערכת החינוך
20/05/2022  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משפט נתניהו   |   תגובות


גבעת טרשים באישון לילה
לדווח או לא לדווח [צילום: פלאש 90]

כבר לא צריך להגיע מתנשפים לראש הגבעה השוממת; אפשר לעשות את זה בנחת מהכסא וגם ללגום קפה בו זמנית. אפילו כבר לא צריך באמת לקיים את הטכס; אפשר לספר שהוא נערך או להשתמש בסרטונים ישנים ולהציגם כחדשים. וזו גם לא התחבטות של עורך בודד בכלי תקשורת נקודתי; זו בעיה, ואף מגיפה, כלל-עולמית

עיתונאות בכלל ועריכה בפרט הן במידה רבה עניין של שיקול דעת, גישות ויחסיות. למעט במקרי קיצון, אין פתרון בית ספר לשאלה מה צריך להופיע בכותרת הראשית. זה תלוי במגוון הידיעות המונחות לפני העורך, בנושאים אותם מדגיש אמצעי התקשורת, בקהל הצרכנים שלו ואפילו בטעם אישי. יש מקרים בהם ההתלבטות גדולה עוד יותר, משום שההשלכות עשויות להיות נרחבות ומשמעותיות הרבה מעבר לכותרת של השעה הקרובה.

הנה דוגמה שאני מתחבט בה במשך שנים. עורך מקבל ידיעה ולפיה באישון לילה, על גבעת טרשים בשומרון, בנוכחות שלוש עיזים, ערכו שני צעירים "פולסא דנורא" לראש הממשלה. האם לפרסם אותה? מצד אחד, כבר היינו בסרט הזה וסופו היה טרגי. מצד שני, כולו שני צעירים ושלוש עיזים, אז למה לתת להם רמקול המגיע למאות אלפים? התשובה אולי תהיה קלה יותר אם המדובר בשני אישים שיש להם השפעה על סביבתם, או אם בטקס הזה השתתפו 100 איש. אך החיים לא תמיד קלים והתשובות לא תמיד חד-משמעיות.

גרסת המאה ה-21 של ההתחבטות הזאת היא הרשתות החברתיות. כבר לא צריך להגיע מתנשפים לראש הגבעה השוממת; אפשר לעשות את זה בנחת מהכסא וגם ללגום קפה בו זמנית. אפילו כבר לא צריך באמת לקיים את הטקס; אפשר לספר שהוא נערך או להשתמש בסרטונים ישנים ולהציגם כחדשים. וזו גם לא התחבטות של עורך בודד בכלי תקשורת נקודתי; זו בעיה, ואף מגיפה, כלל-עולמית. כפי שנראה בשורות הבאות, המגיפה הזאת מפילה חללים – פשוטו כמשמעו – ויש דרכים לטפל בה; הבעיה היא האין-אונות של מחוקקים ושופטים.

הקורונה ו"גניבת הבחירות"
התפרצות קטלנית [צילום: לי ג'ין-מאן, AP]

הרשתות החברתיות הן הביצה העכורה ממנה עולי יתושי הקדחת בדמות תיאוריות קונספירציה הזויות ועלילות דם מופרכות. שם אפשר למצוא שהקורונה היא המצאה של חברות התרופות הגדולות שעושות ממנה מיליארדים, בשיתוף פעולה עם ממשלות המנצלות אותה כדי לפגוע בזכויות האזרח, וכמובן ביוזמת היהודים שהם אבי כל צרה ואסון הבאים לעולם. שם אפשר למצוא שדונלד טראמפ ניצח בצורה מוחצת בבחירות 2020, אך הניצחון נגזל ממנו בידי מפעילי מכונות ההצבעה שפעלו בשירותו של ג'ו ביידן ובעידודה הקולני של התקשורת השמאלנית. ואלו רק שתי דוגמאות בולטות.

התוצאה של השקרים המופרעים הללו היא הרת אסון. מותר לשער שלפחות כמה מאות אלפי אנשים ברחבי העולם, ובמיוחד בארה"ב, מתו מן הקורונה משום שהרעל הזה חדר למוחותיהם ומנע מהם לעטות מסיכות, להיבדק ולהתחסן. אפשר לקבוע בוודאות שדמם של קורבנות 6 בינואר – ההרוגים, הפצועים ובמיוחד הדמוקרטיה האמריקנית – נמצא על ידיהם של מי שחוזרים ומעלים ללא הרף את הטענות הכוזבות הללו, ובראשם טראמפ עצמו.

יש גם מצבים הפוכים, בהם דיכוי מוחלט של הרשתות החברתיות הוא-הוא המוביל לאובדן חיים. תארו לעצמכם שבקוריאה הצפונית היו רשתות והיה חופש ביטוי; המשטר לא היה מסוגל לטעון במשך שנתיים שאין בה אפילו מקרה אחד של קורונה וכך להוביל להתפרצות הקטלנית בה נאלץ להודות השבוע. כך ששוב חזרנו למצב מורכב המחייב איזונים עדינים.

זה קיים גם אצלנו
מגיבים מהרגע להרגע [אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

ראו את קבוצת פורעי החוק המטורללים המתייצבים מול ביתה של ד"ר שרון אלרעי-פרייס בניגוד לחוק, להוראות בתי המשפט ולהנחיות המשטרה. אני בטוח שהתופעה הזאת, שמערכת אכיפת החוק אינה מצליחה לעקור מן השורש, תגרום לכל הפחות למחשבה שנייה בקרב רופאים מוכשרים שיתבקשו בעתיד למלא תפקידים ציבוריים

לא מדובר רק בבעיה של ארה"ב בקצה האחד (יותר מדי חופש ביטוי) וקוריאה הצפונית בקצה השני (אפס חופש ביטוי). גם אנחנו איננו משוחררים מן הבעיה, וגם אצלנו המחיר עלול להיות כבד מנשוא. ושוב, נתמקד בקורונה ובפוליטיקה.

לא ראיתי נתונים על התפוצה של הסתת קורונה בישראל ולא יצא לי להיתקל באנשים המפיצים אותה, כך שאני יכול רק לשער – לנוכח שיעור ההתחסנות הגבוה ודעיכת המגיפה – שהתופעה איננה נרחבת כמו במדינות אחרות. אך אין ספק שהיא קיימת; ראו את קבוצת פורעי החוק המטורללים המתייצבים מול ביתה של ד"ר שרון אלרעי-פרייס בניגוד לחוק, להוראות בתי המשפט ולהנחיות המשטרה. אני בטוח שהתופעה הזאת, שמערכת אכיפת החוק אינה מצליחה לעקור מן השורש, תגרום לכל הפחות למחשבה שנייה בקרב רופאים מוכשרים שיתבקשו בעתיד למלא תפקידים ציבוריים. וכך, לא רק שיישארו עכשיו בלתי מחוסנים הפוגעים בכולנו, אלא שגם יימנעו מאיתנו בעתיד שירותיהם של אנשי מקצוע טובים.

בזירה הפוליטית זוהי מלחמת הכל בכל. פוליטיקאים משתמשים ברשתות, ובמיוחד בטוויטר, כדי להגיב מהרגע להרגע על אירועים – מבלי לחכות למלוא העובדות ובלא לעצור רגע ולחשוב מה משמעות דבריהם. אני יכול להעיד על כך מכלי ראשון בתחום עיסוקי – המשפט: תגובות על פסקי דין, במיוחד של בית המשפט העליון, מתפרסמות דקות בודדות אחרי פסקי הדין עצמם – זמן שמספיק אולי לעיין בשמות השופטים, בשמות הצדדים ובשורה התחתונה; לא בעובדות, לא בטענות, ודאי לא בהנמקות. כך מקבעים סיפר (נרטיב) התואם את הדעות הקודמות ואף המוקדמות, ללא כל קשר לעובדות – וחותרים תחת אמון הציבור במוסדות שבלעדיהם אין דמוקרטיה ואין זכויות אדם.

הסתה בשידור חי מאולם 315
טענות מגוחכות המנותקות מן המציאות

הם חורגים ללא הרף מן החוק – במישור העובדתי אם לא במישור המשפטי – החל מסוביודיצה (כן, זה קיים בחוק העונשין) דרך העלבת עובדי ציבור וכלה בהטרדת עדים. כמעט כל דיווח שלהם הוא לשון הרע גסה נגד כל מי שמעז לחשוב אחרת – התביעה, עדיה, העיתונאים; השבוע היה גם סוג מרומז של איום על השופטים

אם עסקינן במשפט ופוליטיקה, אי-אפשר בלי להתייחס למתחולל ברשתות החברתיות סביב משפט נתניהו. שורש הרע הוא הדעות המקוטבות על האיש: לחסידיו הוא המשיח, למתנגדיו הוא השטן. לראשונים לא ישנה אם יוכח שהוא מרגל אירני, לאחרונים לא ישנה אם הוא יביא שלום עולמי. השיח, אם בכלל ניתן להשתמש במילה זו, בנוגע למשפטו מתנהל על-פי אותם קווים: או שהוא קורבן לתפירת תיקים ולמשפט דרייפוס מודרני, או שהוא מושחת חסר תקנה שדינו מאסר עולם. מבחינת שני הצדדים, אין בכלל צורך במשפט ולעובדות אין שום חשיבות. הדברים הללו מושמעים בידי עשרות ומאות ברחבי הרשתות החברתיות.

הדבר בולט במיוחד מצד תועמלנים למענו של נתניהו, כולל כאלו המפיצים את דבריהם, במסווה עיתונאי, ללא הרף בציוצים בשידור חי מתוך אולם 315 בבית המשפט המחוזי בירושלים (ויצוין, כי הכוונה איננה לעו"ד כנרת בראשי ולדיווחיה על ההליך). הם יוצרים לעצמם שם של היחידים שמדווחים על ההליך במלואו, בניגוד לתקשורת המוטה – בעוד שבדיוק ההפך הוא הנכון. הציוצים שלהם נכתבים בכיוון אחד ויחיד, תוך התעלמות מכוונת ומתמדת מכל מה שאינו מתאים לקו אותו קבעו מראש. לשיטתם, עדי התביעה משקרים בכל מילה נגד נתניהו, ואומרים אמת כאשר דבריהם משרתים את ההגנה.

פעמים רבות הם מעלים טענות מגוחכות, המנותקות מן המציאות והסותרות זו את זו. על פניו, הם חורגים מהחוק – במישור העובדתי אם לא במישור המשפטי – החל מסוביודיצה (כן, זה קיים בחוק העונשין) דרך העלבת עובדי ציבור וכלה בהטרדת עדים. כמעט כל דיווח שלהם הוא לשון הרע גסה נגד כל מי שמעז לחשוב אחרת – התביעה, עדיה, העיתונאים. השבוע היה גם סוג מרומז של איום על השופטים.

הדברים מכוונים לאוזניו של אספסוף מוסת, אשר התנהגותו כבר הוליכה לצורך להצמיד מאבטח למשנה לפרקליט המדינה, ליאת בן-ארי, והגיעה לכדי אלימות פיזית נגד עיתונאים אחרי אחד הדיונים בתיק. הם צומחים על קרקע פורייה אשר במשך שנים דושנה בהסתה נגד מערכת אכיפת החוק, כולל בידי נאשם מספר 1, דובריו ומלחכי פנכתו. יש לכל הפחות מקום לתהייה בנוגע למקורות המימון של המסיתים הללו, שיש בהם מי שמתיימרים להיות עיתונאים – אך בעינַי הם עיתונאים כמו שאני בלרינה. וכל זה מתרחש יום-יום, בין אם יש דיון בתיק ובין אם אין, וכמובן בין אם יש בסיס עובדתי ובין אם אין.

שיטות של ימים אפלים
זה הקו שלו באוקראינה [צילום: AP]

הקו המנחה הוא פשוט מאוד: זהה אויב, הפוך אותו לדמות שטנית, הבטח שבידיך נמצא הפתרון, הכנס הכל לכמה ססמאות פשוטות וחזור על הדברים ללא הרף. יש לזה הרבה שיטות ויישומים. השימוש הנוכחי בתפיסה הזאת חוצה גבולות ואידיאולוגיות

מפחידה במיוחד העובדה, שהן בארץ והן בחו"ל נעשה ברשתות החברתיות שימוש בשיטות אשר נוצרו ונוצלו בימים אפלים של ההיסטוריה האנושית. אני לא יודע עד כמה אותם שקרנים, מסיתים ופסיכופטים מכירים את ההיסטוריה; סביר להניח שבמידה מצומצמת מאוד, אם בכלל. הם כן ניחנו באותם אינסטינקטים שפלים של מי ששכללו את השיטות הללו והוליכו מיליונים לחורבן ולאבדון.

למעשה, הקו המנחה הוא פשוט מאוד: זהה אויב, הפוך אותו לדמות שטנית, הבטח שבידיך נמצא הפתרון, הכנס הכל לכמה ססמאות פשוטות וחזור על הדברים ללא הרף. יש לזה הרבה שיטות ויישומים, אבל בהם נעסוק אי"ה במועד אחר. השימוש הנוכחי בתפיסה הזאת חוצה גבולות ואידיאולוגיות. זה מה שעושה ולדימיר פוטין במלחמה באוקראינה: ולדימיר זלנסקי מסכן את רוסיה, הוא ניאו-נאצי, צריך להדיח אותו, רוסיה מגנה על עצמה במבצע צבאי מיוחד, ואת זה שומעים הרוסים כל יום וכל היום. זה מה שעושה דונלד טראמפ סביב הבחירות: ג'ו ביידן גנב את הבחירות, הוא אינו לגיטימי, צריך להפיל אותו, הרפובליקנים חושפים את האמת, ועל זה טראמפ וחסידיו חוזרים באדיקות.

למרבה החלחלה, השיטות הללו חדרו גם אלינו – הן סביב הקורונה, הן בזירה הפוליטית והן בנושא משפט נתניהו. אצל המסיתים עליהם דיברתי בפסקה הקודמת יש אויב בדמות התובעים ועיתונאים, הללו מוצגים כתופרי תיקים ומחוללי "הפיכה שלטונית", המסיתים מבטיחים שהם יחשפו את האמת, מדביקים כינויי גנאי בוטים ל"אויב" ומפיצים את הרעל הזה 24/7. אחד לאחד אותו קו פעולה.

בכל העולם מציתים להבות
חייבים להגביל אותן [צילום: גרגורי בול, AP]

צריך לקדם חקיקה שתחייב את הרשתות לנטר היטב את התכנים, כפי שמכין האיחוד האירופי. צריך ליצור הליך משפטי שיאפשר לבית המשפט להורות מיידית על הסרת תכנים מסוכנים, כולל קנסות כבדים למי שלא יציית. צריך לפרש וליישם את עבירות ההסתה, ההמרדה והעלבת עובדי הציבור בהתאם למציאות הדיגיטלית. צריך כבר כיום, בחקיקה הקיימת, להטיל חיובים כספיים כבדים על מי שמנהלים מסעות שיימינג ופייק ניוז

כל אלו מתנקזים לשאלה הנכבדה של חופש הביטוי. בהקשר זה יפים הדברים שכתב ב-1919 שופט בית המשפט העליון של ארה"ב, אוליבר ונדל הולמס: "ההגנה המחמירה ביותר על חופש הביטוי לא תגן על אדם שצועק צעקת 'אש!' כוזבת בתיאטרון וגורם לבהלה". מבחינה משפטית העיקרון הזה עבר אי-אלו שינויים, אך דומני שמבחינה יסודית אין נכון ממנו: לא כל דבר מוגן בחופש הביטוי, ודאי שלא גרימת נזק במזיד לאחר. אין אף זכות מוחלטת, והכל הוא משימה של איזון בין זכויות.

מסעי הסתה ושטנה המתנהלים ברשתות החברתיות הם סכנה ברורה ומיידית לחיי אדם. זה יכול להיות הרוצח הגזען בעיר באפלו, זה יכול להיות מתנגד חיסונים, זה יכול להיות מסית נגד ראש ממשלה, זה יכול להיות שקרן נגד רשויות המשפט. אי-אפשר להמשיך להתנהל כאילו שאנחנו בעידן הביטוי של עיתונות כתובה בלבד, כאילו שניתן למצוא ולהעניש את העומדים מאחורי אמירות כאלה. אנחנו בעולם אחר לגמרי, עם בעיות אחרות לגמרי המחייבות פתרונות אחרים לגמרי.

כאשר תרופה יכולה להציל חיים של אלפים אבל מתברר שהיא מסכנת חיים של בודדים, היא עשויה לרדת מן המדפים. כאשר הרשתות החברתיות מביאות תועלת למאות מיליונים אבל ברור שהן מסכנות מיליונים אחרים ומערכות דמוקרטיות חיוניות, חייבים להגביל אותן. תפיסת היסוד חייבת לצאת מתוך היקף התפוצה של הרשתות החברתיות, מהירות האור בה הן עובדות והיכולת הכמעט בלתי מוגבלת לכתוב בהן הכל בכל מכל כל.

צריך לקדם חקיקה שתחייב את הרשתות לנטר היטב את התכנים, כפי שמכין האיחוד האירופי. צריך ליצור הליך משפטי שיאפשר לבית המשפט להורות מיידית על הסרת תכנים מסוכנים, כולל קנסות כבדים למי שלא יציית. צריך לפרש וליישם את עבירות ההסתה, ההמרדה והעלבת עובדי הציבור בהתאם למציאות הדיגיטלית. צריך כבר כיום, בחקיקה הקיימת, להטיל חיובים כספיים כבדים על מי שמנהלים מסעות שיימינג ופייק ניוז. צריך ללמד ילדים מגיל צעיר כיצד לצרוך מידע וכיצד להתרחק מתכנים מזיקים. נכון לעכשיו, בכל רחבי העולם צועקים "אש!" ומציתים להבות – וכולנו בסכנה.

תאריך:  20/05/2022   |   עודכן:  20/05/2022
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כמו אדם שצועק צעקת "אש!" כוזבת בתיאטרון
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אוליבר וונדל
20/05/22 09:21
2
באום
20/05/22 14:37
3
פלג א
20/05/22 17:43
4
Q
21/05/22 05:48
5
לדיסאיפורמציה
21/05/22 14:54
6
לדיסאיפורמציה
21/05/22 14:54
7
ביביסט
23/05/22 09:22
8
מרק_טווין
25/05/22 04:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט נתניהו

18/05/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
"זה נגמר בצרחות, איומים, אנחנו נלך לך על הראש. ממש איומים אישים: אם אתה תעשה את זה, אתה תהרוס לנו את החברה ואנחנו נילחם עד טיפת הדם האחרונה". כך תיאר שלמה פילבר, בחקירתו במשטרה, פגישה עם אדם צ'סנוף - אז יו"ר פרטנר - בינואר 2016. הפגישה התקיימה לאחר שפילבר הודיע על מדיניותו ולפיה יהיה על חברות התקשורת להשקיע בתשתיות, ולדבריו פרטנר רצתה בכל מאודה להימנע מהשקעות אלו שהיו פוגעות בשוויה.
18/05/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
ויכוח איננו תכלית הדברים. אומנם חידוד עמדות הוא שלב חיוני בכל מחלוקת על-מנת שכל צד יבין היטב את פערי הגישות ויוכל לבחון עצמו לגבי פשרות שבלעדיהן ספק רב אם קיים סיכוי להדברות. מאידך-גיסא, במקום שאין בו ניסיון הדברות או שהצגת הדברים היא אולטימטיבית - המרחק לעימות כוחני ודאי וקרוב. יסוד המחלוקת הוא אידאולוגי, אך מתודולוגי לא פחות ולפרקים אף יותר מתודולוגי מאידאולוגי. החשש הגדול הוא שהסתרת התכלית האמיתית על-ידי שני הצדדים - ויתור על שיתוף ופשרה ומאבק סמוי על הגמוניה מוחלטת - זו קריאת אזהרה לשניהם: הרף לכם!
18/05/2022  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים

17/05/2022  |  איתמר לוין  |   כתבות
הגשת כתב אישום כנגד מאן-דהוא, מסמנת הלכה למעשה את תחילתו של הליך המשפט הפלילי בבית המשפט. ככלל, כאשר המדינה סבורה שיש בידה מספיק ראיות להוכחת אשמתו של חשוד בביצוע מעשים פליליים 'מעל לכל ספק סביר', יוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט.
17/05/2022  |  תומר בנישתי  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
מה גרם לאנשים הרואים בעצמם מצביאים מהוללים, חכמים גדולים, נבונים נושאי פרסים, אסטרטגים בעלי חכמה רבה, להתנגד כל כך ו"להרוג" באיבו את החלום, את הציפייה, את הכמיהה של יהודים מגורשים ...
דרור גרין
דרור גרין
יש סוג נוסף של בני-אדם, ואלו הם בעלי האישיות הפסיכופתית    לפסיכופתים אין סולם ערכים, והאישיות שלהם ריקה    הם אנוכיים באופן טבעי, והם מאמצים, כמו טפילים, את מחשבותיהם והישגיהם של אח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il