|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
ניקסון בהתפטרותו, טראמפ ב-6 בינואר [צילום: AP]
וודוורד וברנשטיין במלאת 50 שנה לווטרגייט:

טראמפ שבר שיאיו של ניקסון

שני העיתונאים שמילאו תפקיד מרכזי בחשיפת פרשת ווטרגייט לפני 50 שנה - שהביאה לפרישת הנשיא ניקסון מהשלטון - משווים בוושינגטון פוסט בין שני הנשיאים שלדבריהם "הגדירו שתיים מן התקופות המסוכנות והמטרידות ביותר בהיסטוריה האמריקנית"
10/06/22  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   ממשל טראמפ   |   תגובות
"טראמפ עמד מאחורי נסיון ההפיכה של 6 בינואר"
איתמר לוין
זו הטענה המרכזית של ועדת בית הנבחרים החוקרת את ההסתערות על הקפיטול, בשימוע הראשון להצגת ממצאיה המסתמנים * מקורבי טראמפ העידו שידעו שאין ממש בטענותיו נגד טוהר הבחירות * עדות על תכנון מראש של ההסתערות בידי אנשי ימין קיצוני
לרשימה המלאה

בנאום הפרידה המפורסם שלו בשנת 1796, הזהיר ג'ורג' וושינגטון שהדמוקרטיה האמריקנית שבירה. "אנשים ערמומיים, שאפתניים וחסרי ערכים עלולים לחתור תחת רצון הציבור ולנצל את הממשל לטובת עצמם", אמר. שניים מיורשיו – ריצ'רד ניקסון ודונלד טראמפ – הדגימו בצורה מהממת את גאונות תחזיתו של הנשיא הראשון.

בוב וודוורד וקרל ברנשטיין, כתבי וושינגטון פוסט שמילאו תפקיד מרכזי בחשיפת פרטיה של פרשת ווטרגייט (שהחודש ימלאו לה יובל), מתייחסים במאמר נרחב בעיתון לשני נשיאים אלו. הם מציינים, כי במשך קרוב ל-50 שנה עסקו בניקסון והיו משוכנעים לחלוטין שלא יישנה מקרה בו נשיא ארה"ב ירמוס את האינטרס הלאומי ויחתור מתחת לדמוקרטיה לצרכיו שלו – עד שהגיע טראמפ.

בלב העבריינות של ניקסון עמדה הצלחתו לעוות את תהליך הבחירות – היסוד החשוב ביותר של הדמוקרטיה האמריקנית. הוא השיג זאת באמצעות מסע נרחב של ריגול, חבלה וכזבים פוליטיים שהצליח לרמוס את המועמד העיקרי נגדו בבחירות 1972. עם תקציב חשאי של 250,000 דולר, צוות סמוי של אנשי ניקסון חיבלו בקמפיין של הסנאטור אדמונד מאסקי, שנחשב למועמד הדמוקרטי המועדף. במקומו התמודד מול ניקסון הסנאטור ג'ורג' מק'גאוורן, אותו הביס ניקסון עם 61% מהקולות ו-49 מהמדינות. בשנתיים הבאות נחשפה התנהגותו העבריינית של ניקסון בידי התקשורת, ועדת ווטרגייט של הסנאט, תובעים מיוחדים, ועדת ההדחה בבית הנבחרים ובית המשפט העליון. מכשירים אלו של הדמוקרטיה האמריקנית בלמו לבסוף את ניקסון.

טראמפ לא רצה רק להרוס את מערכת הבחירה באמצעות טענות כוזבות על הונאה והטרדה פומבית חסרת תקדים של פקידי בחירות, אלא גם ניסה למנוע את העברת השלטון בדרכי שלום ליורשו – לראשונה בהיסטוריה האמריקנית. בהתרסה שעלתה אפילו על דמיונו של ניקסון, גיבשו טראמפ וחבורה של עוזרים ועורכי דין תוכנית אסטרטגית להפציץ את ארה"ב בטענות כוזבות ולפיהן בחירות 2020 נגזלו מטראמפ ושהוא המנצח האמיתי. הם התמקדו ב-6 בינואר 2021 כמועד להפיכת תוצאות הבחירות. באותו יום – מתודלק בידי הרטוריקה של טראמפ ובאישורו הברור – אספסוף הסתער על הקפיטול במטרה למנוע את אישור בחירתו של ג'ו ביידן; טראמפ לא נקף אצבע. מבחינה משפטית, זו הייתה המרדה. טראמפ הפך לנשיא הממריד הראשון בהיסטוריה.

ריגול וחבלה נגד הקמפיין של מאסקי
ווטרגייט במוזיאון ריצ'רד ניקסון [צילום: ג'יי הונג, AP]

אחד מאנשיו הפיץ מכתב מזויף ובו העלה כביכול מאסקי האשמות בתחום המיני נגד יריביו, הנרי ג'קסון ויוברט האמפרי. הם גנבו נעליים שהניחו מאסקי ואנשיו לצחצוח מחוץ לחדריהם ומפתחות מהמכוניות של הקמפיין. הם הפיצו שמועות מכפישות נגד ג'יין מאסקי, אשתו של הסנאטור. מעל כל אלו, כתב הלדמן בזכרונותיו, ריחפה רוחו של ניקסון

50 שנה קודם לכן פעל ניקסון לעוות את שיטת הבחירות בארה"ב. בשנת 1971 שכר הבית הלבן את הווארד האנט וגורדון לידי, יוצאי ה-CIA וה-FBI כדי להילחם בהדלפות מן הממשל; הם נודעו בכינוי "השרברבים". נודעה לשמצה במיוחד הייתה הפריצה למשרדי הפסיכיאטר של דניאל אלסברג, שהדליף לניו-יורק טיימס את מסמכי הפנטגון, בניסיון למצוא מידע מכפיש עליו.

בהמשך הועברו האנט ולידי לוועדה לבחירתו מחדש של ניקסון, כדי לבצע פעולות ריגול וחבלה. מאסקי הוגדר כ"יעד א'", במטרה למנוע ממנו את המועמדות הדמוקרטית ולחבל בסיכוייו אם כן יזכה בה. אלמר וויאט, איש קמפיין ניקסון, נשתל במטהו של מאסקי והפך לנהגו והעביר לאנשי ניקסון כמות עצומה של מסמכים, בהם השתמש יו"ר הקמפיין ושר המשפטים לשעבר, ג'ון מיצ'ל.

גורדון סטראחן, עוזר בכיר לראש סגל הבית הלבן, בוב הלדמן, ודווייט צ'פין, מתאם הלו"ז של ניקסון שאהב אותו כמו בן, שכרו את דונלד סֶגְרֶטי לנהל מבצעי חבלה. סגרטי שכר 22 איש וקיבל 77,000 דולר בהמחאות ובמזומן מפרקליטו של ניקסון, הרברט קלמבך. אחד מאנשיו הפיץ מכתב מזויף ובו העלה כביכול מאסקי האשמות בתחום המיני נגד יריביו, הנרי ג'קסון ויוברט האמפרי. הם גנבו נעליים שהניחו מאסקי ואנשיו לצחצוח מחוץ לחדריהם ומפתחות מהמכוניות של הקמפיין. הם הפיצו שמועות מכפישות נגד ג'יין מאסקי, אשתו של הסנאטור. מעל כל אלו, כתב הלדמן בזכרונותיו, ריחפה רוחו של ניקסון. לדבריו, ניקסון האמין שהישרדותו הפוליטית זהה ל"טובת הכלל" ומצדיקה לעוות את רצון הציבור.

בשנת 1969 כתב ניקסון בפתק לעצמו: "אדם אינו גמור כשהוא מובס. הוא גמור כאשר הוא פורש" – וטראמפ אימץ גישה זו כאשר סירב להכיר בהפסדו, כותבים וודוורד וברנשטיין. עוד לפני הבחירות החל טראמפ לטעון שההליך מושחת לרעתו, ובכך הניח את היסודות לטענות שהוא משמיע עד עצם היום הזה. בניגוד לניקסון, טראמפ חתר בפרהסיה תחת המערכת. את טענותיו השמיע בעצרות הבחירות שלו, בבית הלבן ובחשבון הטוויטר שלו – למרות שהפסיד בכל 61 ההליכים המשפטיים שניהל, כולל בהחלטות של שופטים שהוא מינה.

"נהרוג את נשיאות ביידן בעריסה"
"לעולם לא ניכנע" [צילום: ג'ון מינצ'ילו, AP]

פנס השיב, שתפקידו היחיד הוא לפתוח את המעטפות ובהן הצבעת האלקטורים במדינות השונות. "אני לא רוצה להיות חבר שלך אם לא תעשה זאת", הגיב טראמפ. הוא הרים את קולו לטונים מאיימים: "בגדת בנו. אני עשיתי אותך. היית כלום. הקריירה שלך מחוסלת אם אתה עושה את זה"

לאחר הבחירות החל טראמפ בהתקפה אחרת וקטלנית יותר על תהליך הבחירות. "6 בינואר, להתראות בוושינגטון!", צייץ ב-30 בדצמבר. יועצו הוותיק סטיב בנון קבע: "נקבור את ביידן ב-6 בינואר". לדבריו, אם מספיק חברי קונגרס רפובליקנים יצביעו נגד אישור נצחונו, הוא יתקשה למשול; מיליוני אמריקנים יראו אותו כבלתי לגיטימי. "נהרוג אותו בעריסה. נהרוג את נשיאות ביידן בעריסה". עו"ד ג'ון איסטרמן גיבש תוכנית בת שש נקודות למניעת אישור נצחונו של ביידן ולהכרזה על טראמפ כמנצח. רודי ג'וליאני, פרקליטו של טראמפ, העלה את טענותיו במזכרים ארוכים לסנאטור לינדזי גראהם, מבני בריתו של טראמפ – אשר קבע שאין בהן ממש והבהיר בפומבי: "אני לא בעסק".

בערבו של 5 בינואר נפגש טראמפ עם סגנו, מייק פנס, שעמד לשבת בראש ישיבת האישור, ולחץ עליו לפעול להפיכת התוצאות. פנס השיב, שתפקידו היחיד הוא לפתוח את המעטפות ובהן הצבעת האלקטורים במדינות השונות. "אני לא רוצה להיות חבר שלך אם לא תעשה זאת", הגיב טראמפ. הוא הרים את קולו לטונים מאיימים: "בגדת בנו. אני עשיתי אותך. היית כלום. הקריירה שלך מחוסלת אם אתה עושה את זה".

ב-1 לפנות בוקר (6 בינואר) טען טראמפ בטוויטר, כי פנס יכול למנוע את אישור נצחונו של ביידן. טוויטר והרשתות החברתיות התמלאו באיומי אלימות: אני אהרוג אותו, תירו בו, תתלו אותו. ב-10 בבוקר ניסה טראמפ שוב ללחוץ על פנס, ומשם הלך לעצרת של תומכיו ליד הבית הלבן. "בואו נקיים משפט בקרב", קרא ג'וליאני. טראמפ עצמו הכריז: "לעולם לא ניכנע. אתם לעולם לא תקחו בחזרה את הארץ שלנו באמצעות חולשה. אני יודע שמכאן כולכם תצעדו לבניין הקפיטול כדי להשמיע את קולכם בדרכי שלום ובפטריוטיות".

ההמשך ידוע. 1,000 איש צעדו לעבר הקפיטול ובשעה 2 בצהריים הפכו לאלימים. זגוגיות נשברו, דלתות נשברו, המונים דהרו במסדרונות הקפיטול בקריאות "לתלות את מייק פנס", בחוץ הוקם גרדום למטרה זו. טראמפ צפה בשידור חי בטלוויזיה. לוועדת בית הנבחרים החוקרת את אירוע 6 בינואר יש כיום ראיות לכאורה לכך שההסתערות הייתה מבצע של טראמפ, והיא הודיעה שתמשיך לחקור.

עולם קונספירטיבי וכוח ללא מגבלות
ועדת ווטרגייט של הסנאט [צילום: AP]

בזכרונותיו שפורסמו ב-1979 כתב הלדמן, כי ניקסון עמד מאחורי כל המהלכים בפרשה. "הבנתי שרבות מן הבעיות בממשל שלנו נובעות לא רק מבחוץ, אלא מתוככי החדר הסגלגל – ואפילו עמוק יותר, מאופיו של ריצ'רד ניקסון. הבנתי שעל הנשיא הזה צריך להגן מפני עצמו. שוב ושוב הוא נתן לי הוראות נקמניות"

הן ניקסון והן טראמפ יצרו עולם קונספירטיבי, בו ניתן היה להתעלם מהחוקה, החוק והמסורות הדמוקרטיות או לעוות אותם; יריבים פוליטיים והתקשורת היו "אויבים"; ואין מגבלות לכוחו של הנשיא. שניהם היו אאוט-סיידרים, נתונים לפרנויה, חסרי מעצורים בשאיפותיהם ונושאים "קופים" על גבם. טראמפ נולד בפרברי ניו-יורק, לא במנהטן; ניקסון נולד בעיירה יורבה-לינדה, לא בסן פרנציסקו או לוס אנג'לס. שניהם נותרו חסרי ביטחון גם כאשר איישו את המשרה העוצמתית ביותר בעולם.

וודוורד וברנשטיין מזכירים, כי בפרשת ווטרגייט ניהלו ניקסון ואנשיו מתקפה חסרת תקדים נגד המערכת השיפוטית ומסע של שקרים, דמי לא יחרץ והצעת חנינות כדי להסתיר את פשעיהם. ב-23 ביוני 1972, שבוע לאחר הפריצה למטה הדמוקרטי בבניין ווטרגייט, אישר ניקסון את הצעתו של הלדמן לשבש את החקירה באמצעות הטענה הכוזבת לפיה היא תפגע בביטחון הלאומי. פרסומה של הקלטה זו, ב-5 באוגוסט 1974, חרץ את גורלו של ניקסון, כאשר הקונגרס והציבור כבר נגעלו ממנו.

בזכרונותיו שפורסמו ב-1979 כתב הלדמן, כי ניקסון עמד מאחורי כל המהלכים בפרשה. "הבנתי שרבות מן הבעיות בממשל שלנו נובעות לא רק מבחוץ, אלא מתוככי החדר הסגלגל – ואפילו עמוק יותר, מאופיו של ריצ'רד ניקסון. הבנתי שעל הנשיא הזה צריך להגן מפני עצמו. שוב ושוב הוא נתן לי הוראות נקמניות" – כמו למשל למנוע מכל העיתונאים לטוס באייר פורס 1 או להציב מעקב של 24/7 אחרי סנאטור שתקף אותו בנושא וייטנאם.

טראמפ אמר לוודוורד, כי יש לו מתנגדים ואויבים יותר מאשר לכל אדם אחר, וכי כך היה כל חייו. גם בכך הוא הדהד את ניקסון, אשר אמר למקורביו חודש בלבד לאחר נצחונו המוחץ בבחירות 1972: "תזכרו שאנחנו מוקפים באויבים. לעולם אל תשכחו: התקשורת היא האויב. התקשורת היא האויב. התקשורת היא האויב. הממסד הוא האויב. הפרופסורים הם האויב. הפרופסורים הם האויב. תרשמו את זה 100 פעמים על הלוח ולעולם אל תשכחו את זה". וכידוע, טראמפ אמר שוב ושוב שהתקשורת היא האויב וגם אויב המדינה.

לראות את העולם בפריזמה של שנאה
"תראה את השנאה!" [צילום: סקוט אפלווייט, AP]

לאחר דברים נרגשים על הוריו, לפתע וכאילו שמצא מסר רחב יותר, הוא חייך בעדינות והציע עצה אחרונה לנוכחים. "תזכרו תמיד, אחרים יכולים לשנוא אתכם – אבל אלו ששונאים אתכם אינם מנצחים אלא אם כן אתם שונאים אותם, ואז אתם הורסים את עצמכם". היה זה רגע של הבנה עצמית. שנאה הייתה סימן ההיכר של נשיאותו, אבל בסוף הגיע ניקסון למסקנה שהיא הייתה רעל, המנוע שהרס אותו

וודוורד וברנשטיין שואלים: מדוע מי שהחזיקו במשרה הרמה ביותר בארה"ב תקפו את הדמוקרטיה? הם משיבים, כי החשש מפני הפסד ותיוג כ"מפסידן" ("לוזר") היה משותף לשניים. בשנת 2015 אמר טראמפ לפוסט, כי הוא הצליח בכל מעשיו, איננו חושש מהפסד אך שונא את התפיסה של הפסד. שנה מאוחר יותר נשאל טראמפ כיצד הוא מגדיר תחושת כוח, והשיב: "פחד".

יש גם הבדל משמעותי בין ניקסון לטראמפ, מציינים וודוורד וברנשטיין. הסנאטור בארי גולדווטר סיפר לשניים על שהתחולל בבית הלבן ב-7 באוגוסט 1974, כאשר הוא וראשי הסיעה הרפובליקנית בשני הבתים – יו סקוט וג'ון רודס – באו להיפגש עם ניקסון, יומיים לאחר פרסום קלטת "האקדח המעשן" מיוני 1972. גולדווטר אמר לניקסון, כי אין ספק שיועמד לדין בסנאט וכי שם יימצאו לכל היותר 18 שיתמכו בו – הרחק מה-34 הזקוקים לזיכויו. היה ברור שגם הרפובליקנים נטשו את ניקסון. הוא התפטר למחרת. שנה לפני כן הקים הסנאט את ועדת ווטרגייט: 77 סנאטורים תמכו ואף לא אחד התנגד.

המצב השתנה לחלוטין 48 שנים מאוחר יותר. רק שני צירים רפובליקנים – ליז צ'ייני ואדם קיצינגר – הצטרפו ל-222 הדמוקרטים בהחלטה על הקמת ועדת החקירה ל-6 בינואר. המפלגה הרפובליקנית הגדירה רשמית את ההסתערות כ"מחאה פוליטית לגיטימית" וגינתה את צ'ייני וקיצינגר.

עוד נקודה המשותפת לניקסון וטראמפ: שניהם ראו את העולם בפריזמה של שנאה. בדצמבר 2019 ראיין וודוורד את טראמפ, לאחר שבית הנבחרים החליט להעמידו לדין בפרשת אוקראינה. טראמפ ביקש ממנהל המדיה שלו, דן סקאווינו, להקרין קטעים מנאום מצב האומה של תחילת השנה. טראמפ התבונן מעבר לכתפו של וודוורד כאשר הופיעו על המסך הסנאטורים הדמוקרטים ברני סנדרס, אליזבת וורן וקאמלה האריס וחברת בית הנבחרים אלכסנדריה אוקסיו-קורטז ואמר שוב ושוב: "שנאה! תראה את השנאה!". וודוורד העיד, כי הבעותיהם היו ניטראליות. פסיכיאטר היה רואה בכך שיקוף לשנאתו של טראמפ עצמו כלפי הדמוקרטים. ברור שרבים מהם שנאו אותו, אך הרגע הספציפי הזה היה ביזארי ובלתי נשכח בעת ובעונה אחת.

ב-9 באוגוסט 1974, למחרת התפטרותו, נפרד ניקסון מסגל הבית הלבן. לאחר דברים נרגשים על הוריו, לפתע וכאילו שמצא מסר רחב יותר, הוא חייך בעדינות והציע עצה אחרונה לנוכחים. "תזכרו תמיד, אחרים יכולים לשנוא אתכם – אבל אלו ששונאים אתכם אינם מנצחים אלא אם כן אתם שונאים אותם, ואז אתם הורסים את עצמכם". היה זה רגע של הבנה עצמית. שנאה הייתה סימן ההיכר של נשיאותו, אבל בסוף הגיע ניקסון למסקנה שהיא הייתה רעל, המנוע שהרס אותו.

אסירים מרצון של רצונם לשלוט
תאווה לכוח פוליטי [צילום: AP]

הנשיא ג'רלד פורד טען, כי העניק חנינה לקודמו משום שעצם קבלתה מהווה הודאה מצידו. אבל ב-1977 ערך ניקסון סדרה של ראיונות עם העיתונאי הבריטי דייוויד פרוסט (וקיבל 600,000 דולר). הוא הודה שאכזב את העם האמריקני, אך הכחיש ששיבח הליכים וטייח את ווטרגייט. ניקסון הוסיף משפט שהתפרסם מאוד: "אם הנשיא עושה את זה, זאת אומרת שזה אינו בלתי חוקי". שנה מאוחר יותר, בזכרונותיו, המשיך ניקסון את מלחמתו בהיסטוריה: "אני מתחרט על מעשַי ומחדלַי וייתכן שלא ניתן להגן עליהם, אך הם לא הצדיקו הדחה". ב-1990 אף הכחיש ניקסון שאישר אי-פעם תשלום של דמי לא יחרץ, למרות שביוני 1973 הורה על כך 12 פעמים בפגישה אחת.

הסנאטור סם ארווין, שעמד בראש ועדת ווטרגייט, סיכם את הפרשה: ניקסון ועוזריו הונעו ב"תאווה לכוח פוליטי". ארווין הלך לעולמו 32 שנים לפני שטראמפ נבחר, אבל אותה הגדרה תקפה גם כאן – סבורים וודוורד וברנשטיין. טראמפ מעולם לא היה אסטרטג עקבי, אך הוא יכול להיות תועמלן רב עוצמה. רק 21% מהרפובליקנים רואים את ביידן כנשיא לגיטימי, ומבין האחרים – כ-80% מאמינים לטענות הכזב של טראמפ על הונאת בחירות.

הן ניקסון והן טראמפ היו אסירים מרצון של רצונם לשלוט, ולהשיג ולהחזיק כוח פוליטי בכל מחיר. בהישענם בצורה כה כבדה על דחפים אפלים אלו, הם הגדירו שתיים מן התקופות המסוכנות והמטרידות ביותר בהיסטוריה האמריקנית. כפי שהזהיר וושינגטון לפני 225 שנה, מנהיגים חסרי ערכים עלולים ליצור עריצות מתמדת, הרס של חרות הציבור, מהומות והסתערות.

תאריך:  10/06/22   |   עודכן:  11/06/22
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טראמפ שבר שיאיו של ניקסון
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סיני
10/06/22 18:19
2
שאול א.
10/06/22 18:28
3
באום
11/06/22 01:28
 
מגיב ותיק
11/06/22 10:34
4
בנגוריון
11/06/22 09:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשל טראמפ
דונלד טראמפ אינו ראוי לשרת במשרה ציבורית משום שהוא שם את טובתו האישית לפני טובת המדינה, הוא חסר עקרונות ואינו מסוגל לפעול בצורה דו-מפלגתית. כך אומר (19.5.22) מארק אספר, שהיה שר ההגנה בממשל טראמפ בין יוני 2019 לנובמבר 2020, בשיחה למנויי וושינגטון פוסט.
19/05/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
הספר Peril הוא החלק השלישי בטרילוגיה של העיתונאי הנודע בוב וודוורד - הפעם עם עמיתו מוושינגטון פוסט, רוברט קוסטה - על ממשל טראמפ. יש בו גם גילויים על הקמפיין ותחילת הנשיאות של ג'ו ביידן קטעים נבחרים
12/11/2021  |  איתמר לוין  |   כתבות
סוגיית מתווה הכותל המערבי מגיעה לשולחנו של ראש הממשלה. חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה) הגיש לראש הממשלה מספר מתווים אפשריים, מעוררי מחלוקת.
10/09/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
משרד המשפטים האמריקני הודיע בסוף השבוע (5.6.21), כי יפסיק להוציא צווים או להשתמש באמצעים משפטיים לחשיפת מקורות עיתונאיים - שינוי משמעותי מן המדיניות בה נקט עשרות שנים. בחודש שעבר הודיע הנשיא ג'ו ביידן, כי יאסור על המשרד לתפוס טלפונים ותכתובות דוא"ל של עיתונאים, כפי שניסה לעשות מספר פעמים בתקופת דונלד טראמפ. כעת אומר המשרד, כי הנחייתו של ביידן נרחבת בהרבה ומשמעותה הימנעות גורפת מפגיעה בחיסיון העיתונאי.
07/06/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
חוקרים פדרליים ערכו (יום ד', 27.4.21) חיפוש בדירתו במנהטן של רודי ג'וליאני, מי שהיה ראש עיריית ניו-יורק ופרקליטו של הנשיא דאז דונלד טראמפ. ניו-יורק טיימס מוסר, כי החיפוש הוא חלק מחקירה בנוגע למעשיו של ג'וליאני באוקראינה, וכי החוקרים החרימו ציוד אלקטרוני. מדובר בצעד יוצא דופן כאשר מדובר בעורך דין, על אחת כמה וכמה - במעמדו של ג'וליאני.
28/04/2021  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il