|   15:07:40
דלג
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
מלחמה מעמיקה נגד ההתבססות האירנית בסוריה [צילום: ואחיד סלמי, AP]

המלחמה של המוסד הישראלי נגד המשטר האירני מתרחבת

המוסד הישראלי הרחיב את ההתקפות שלו באירן ועבר לתקוף גם מדענים וקצינים של "משמרות המהפכה" העוסקים בפרויקט הטילים הבליסטיים ובפיתוח וייצור הכטב"מים אירן מתוסכלת מחוסר יכולתה להתמודד עם האסטרטגיה החדשה של המוסד אך גורמי ביטחון בכירים בישראל קוראים לחזור לשיטת העמימות ולהפסיק את הברברת
18/06/2022  |   יוני בן-מנחם   |   יומני בלוגרים   |   הגרעין האירני   |   תגובות

המלחמה החשאית של המוסד הישראלי נגד המשטר האירני הינה הנושא החם והמדובר ביותר במזרח התיכון בכלי התקשורת הזרים. כל יום יש חידושים והפתעות במלחמה הזו. גם אמצעי התקשורת הערביים והרשתות החברתיות עוקבים אחריה בעניין רב ומציינים את הצלחות המוסד.

הנה למשל העיתון הנפוץ "א-שרק אלאווסט", פירסם ב-15 ביוני מאמר מפרי עטו של הפרשן ד"ר ג'בריל אלעוביידי, תחת הכותרת "שערוריית אזלת ידו של המשטר האירני מול המוסד".
המאמר מתאר את המבוכה בה נתון המשטר באירן נוכח פעולות המוסד הישראלי, כותב המאמר מסיים אותו בפסקה הבאה: "המשטר האירני, החושש באמת ובתמים מעימות עם הצבא הישראלי, עובדה שהוא מנסה להסתיר, אינו מסוגל לספק לאזרחיו שירותי בריאות וחינוך, כמו-כן הוא חסר היכולת לספק ביטחון אפילו לחייליו ולקציניו, לאחר שיעור הפשיעה הנרחב ומספר ההתנקשויות הגבוה בקצינים בכירים, מדענים ובכירים בתוך אירן, מבלי שהמשטר האומלל בטהרן יוכל להגן על אזרחיו, וגם על תומכיו וסוכניו".

ישראל נערכת להסלמה מצדה של אירן בעקבות ההתקפה המיוחסת לה על שדה התעופה בדמשק ששיתקה את פעילותו עד ה-20 בחודש ובעקבות תקריות המוות המסתוריות באירן של מדענים אירניים שמיוחסות בתקשורת הזרה לישראל.

אחד התרחישים האפשריים הוא הגברת הניסיונות של המודיעין האירני לפגוע בתיירים ישראלים בטורקיה, שהינה כר פעולה שהמודיעין האירני מנוסה בו מאוד. לכן המטה ללוחמה בטרור בישראל העלה את אזהרת המסע לטורקיה לרמה הגבוהה ביותר ושר החוץ יאיר לפיד קרא לתיירים הישראלים בטורקיה לחזור ארצה והזהיר מפני נסיעה של ישראל בתקופה הזו לטורקיה, במיוחד לעיר איסטנבול.

גורמי ביטחון בישראל חשפו כי המודיעין הטורקי "מיט", בסיוע המוסד הישראלי, חשף חלק מתשתית טרור אירנית שפעלה בטורקיה ותכננה לחטוף תיירים ישראלים, אולם תשתית הטרור האירנית עדיין פעילה ומתכננת להוציא פיגועים נגד ישראלים בטורקיה בטווח הזמן המיידי.
הפנטגון הזהיר מדינות ערביות מתונות במזרח התיכון מפני הסלמה צבאית בין ישראל ואירן, כך דיווח העיתון "ראי אליום" ב-14 ביוני מפני מקורות יודעי דבר. ההסלמה אפשרית בשבועות הקרובים, דבר שישפיע באופן שלילי על המשא-ומתן בוינה על הסכם הגרעין.

ארה"ב, ישראל ומדינות ערב המתונות הגבירו את שיתוף הפעולה המודיעיני ובתחום ההגנה האוווירית נוכח האפשרות שאירן מתכננת התקפת רקטות על ישראל או התקפת כטב"מים מתאבדים על יעדים אסטרטגיים בתוך ישראל מסוריה, עירק או תימן. הכוננות הוגברה בישראל, ירדן, סעודיה, עומאן בחריין ואיחוד האמירויות

הרחבת החיסולים בתוך אירן

נראה כי המלחמה החשאית של המוסד הישראלי בתוך אירן הורחבה ומעבר לחיסולם של מדעני גרעין אירניים עבר המוסד הישראלי לחסל גם מדענים העובדים בתעשיית החלל האירנית, בפרויקט הטילים הבליסטיים ובייצור ותכנון כטב"מים, כך מעריכים גורמי מודיעין במערב.

כלי התקשורת באירן דיווח השבוע על מותו של עלי כמאני, קצין זוטר בזרוע האווירית של "משמרות המהפכה" "במהלך משימה" אך כך נטען כי הוא מת בתאונת דרכים באזור חומיין במערב המדינה בעת מילוי תפקידו. כמו-כן דווח בתקשורת האירנית כי המדען מוחמד עבדוס שעבד בחברת פיתוח לווינים, טילים בליסטיים וכטב"מים מת גם הוא "במהלך משימה".

ערוץ הטלוויזיה "אירן אינטרנשיונל", שמשדר מלונדון וממומן על-ידי סעודיה בשל היותו ערוץ אופוזיציה, דיווח ב-13 ביוני כי עלי כמאני ומוחמד עבדוס היו מעורבים בפיתוח נשק עבור ארגון חיזבאללה. משרד ההגנה האירני הכריז על השניים כ"שהידים" והביע צער על מותם ללא הסבר.
"הניו-יורק טיימס" דיווח ב-13 ביוני כי באירן חושדים ששני המדענים מתו כתוצאה שמאכילת מזון שישראל גרמה להרעלתו.

האירנים מודאגים מאוד מהשפעת החיסולים של המוסד על דעת הקהל והלכי הרוח באירן ולכן הם נמנעים מלמסור פרטים על אירועי המוות של המדענים וקציני "משמרות המהפכה" כדי למנוע דמורליזציה וסיוע שלא במתכוון ללוחמה הפסיכולוגית של ישראל. לא מן הנמנע שהשניים, עלי כמאני ומוחמד עבדוס, הורעלו על-ידי המוסד באמצעות רעל מיוחד שהוא פיתוח ישראלי ואיננו מותיר עקבות, כך מעריך גורם מודיעין מערבי.

בספטמבר 1997 הרעילו סוכני המוסד הישראלי את מנהיג חמאס ח'אלד משעל ברבת עמון בירת ירדן, הם נעצרו ובמסגרת העסקה לשחרורם סיפקה ישראל את הנסיוב להגנה מן הרעל וחייו של ח'אלד משעל ניצלו.

במרס 1978 הרעילו סוכני המוסד את וודיע חדאד, ממנהיגי ומייסדי ארגון החזית העממית לשחרור פלסטים, באמצעות שוקולד מורעל הוא מת כמה חודשים לאחר מכן בבית חולים במזרח גרמניה.
ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בשבוע שעבר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "ישראל שינתה אסטרטגיה והיא פועלת בשנה האחרונה מול ראש תמנון של הטרור ולא רק נגד זרועות התמנון כפי שנעשה במשך העשורים האחרונים. ימי החסינות, שבהם אירן פוגעת שוב ושוב בישראל ומפיצה טרור באמצעות שלוחותיה באזור, אבל נשארת ללא פגע-תמו. אנחנו פועלים בכל זמן ומקום ונמשיך בכך".

מלחמת המוחות בין המוסד למודיעין האירני

קרב המוחות בין המוסד למודיעין האירני נמשך, המוסד מתמחה בשיטות חיסול מתוחכמות ללא "טביעות אצבע", דבר שמציב את האירנים בבעיה גדולה, הם לא יוכלו להגן על כל אלפי המדענים וקציני "משמרות המהפכה" העובדים במתקני הגרעין ובפרויקט הטילים הבליסטיים והכטב"מים, זהו "עקב אכילס" של האירנים, הם לא יוכלו להציב שמירה צמודה עליהם 24 שעות ביממה, לכן הם יאלצו להגביר את סידורי הביטחון.

ישראל משנה את כללי המשחק לא רק באירן אלא גם במלחמה נגד ההתבססות הצבאית של אירן בסוריה והדברים קשורים זה בזה, ההפצצה החריגה של שדה התעופה הבינלאומי בדמשק קשורה גם לחיסול המדענים באירן העוסקים בטילים מדויקים וכטב"מים, הפעולות האלה נועדו למנוע את העברת הטכנולוגיה האירנית בתחומים האלה לידי חיזבאללה.

ישראל שינתה את כללי המשחק בסוריה וגורם ישראלי בכיר אמר לאתר הסעודי "אילאף" ב-14 ביוני כי אם הנשיא בשאר אסד לא ילמד את הלקח מהפצצת שדה התעופה בדמשק, ישראל תפציץ בפעם הבאה אחד מארמונותיו. אבל גם האירנים והסורים מנסים להתחכם, האתר הלבנוני"אלמדן" דיווח ב-14 ביוני כי בעקבות ההפצצה הישראלית ששיתקה את שדה התעופה הבינלאומי בדמשק, אירן וסוריה עובדות כעת על תוכנית להפוך את שדה התעופה בחלב לנמל תעופה חלופי לנמל התעופה בדמשק לטיסות אזרחיות.

כך או כך, גורמי ביטחון בכירים בישראל אומרים כי במקביל להרחבת הפעילות ההתקפית החשאית של המוסד באירן, ישראל חייבת לחזור לשיטת העמימות ולהפסיק את הברברת וההדלפות לאמצעי התקשורת כדי לנסות ולשכך את הזעם האירני ואת המוטיבציה שלו לפעולות נקם. כמו שנאמר "סייג לחוכמה שתיקה".

תאריך:  18/06/2022   |   עודכן:  18/06/2022
יוני בן-מנחם
+טורקיה הטילה הגבלות על טיסות אירניות
22:08 18/06/22  |  עידן יוסף
בטורקיה בוטלו טיסות רבות של חברות תעופה אירניות למדינה ונאסר על תדלוק של מטוסי חברת מארג' האירנית, זאת ככל הנראה בתגובה לניסיונות הפגיעה בישראלים.
+"יש משפחות ישראליות שהיו דקה ממוות"
22:05 18/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גורמי הביטחון בישראל: "האירוע בטורקיה לא מאחורינו. יש עדיין ניסיונות מיידים של חוליות לרצוח ישראלים בשטח"  ▪  אזהרת המסע החמורה לטורקיה תימשך עד שיילכדו חברי החוליה האירנית שמתכננת פיגוע נגד ישראלים
מגדל גלאטה, איסטנבול [צילום: אמרה גוראל/AP]
+גרון עמוק מתגרה ומתריע
11:08 18/06/22  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה נפתלי בנט שבר את מדיניות העמימות - מטעמים פוליטיים ואישיים  ▪  מדיניותו המסוכנת וההתרברבות מצידו דוחקים את האירנים לביצוע פעולות טרור נגד ישראלים  ▪  את המחיר משלמים הפעם תיירים ישראלים שנצטוו לנוס מטורקיה
בנט. מתגרה ומתרברב [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המלחמה של המוסד הישראלי נגד המשטר האירני מתרחבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הגרעין האירני
לא מכבר התבשרנו על מהלכים אינטנסיביים מצד נשיא טורקיה ארדואן לחידוש הקשרים הפוליטיים והכלכליים עם ישראל אחרי פרק זמן ממושך של יחסים קרירים עד צוננים. נראה ששני גורמים עיקריים מחוללים תפנית זו: האחד, מצבה הכלכלי הרעוע של טורקיה והשני, אי-היציבות הפוליטית הגוברת באזורנו, במיוחד לאור היציאה של ארה"ב ממנו, מלחמת רוסיה-אוקראינה המאיימת להתרחב למקומות נוספים, מעמדה הרופף של טורקיה בנאט"ו והעובדה שארדואן הצליח להקדיח את יחסיו עם מרבית המדינות באזור ובכללן: יוון, קפריסין, מצרים, לוב, סוריה אירן ומדינות נוספות בקווקז.
15/06/2022  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
במשרד החוץ מוטרדים מכך שרק 7-5 אחוזים מהנוסעים שבטורקיה לקחו ברצינות את אזהרת המסע והקדימו את הטיסות שלהם לארץ. בערוצי הטלוויזיה דווח הערב כי כ-25 טיסות יצאו היום (ג', 14.6.22) מנתב"ג ליעדים בטורקיה, רובן בתפוסה כמעט מלאה.
14/06/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
לפי האגודה להיסטוריה של הבית הלבן, מדיניות הנשיא ג'ימי קארטר ב-1978/79 שאימצה לחיקה את אייתולה חומייני, תקעה סכין בגב השאה הפרסי, ופגעה קשות בבעלות הברית הערביות-סוניות של ארה"ב, התבססה על ראייה פשטנית ביותר של מציאות המזרח התיכון: "... בינואר 1979 כאשר השאה הפרסי נמלט מאירן ואייתוללה חומייני השתלט על המדינה, גילה הממסד הוושינגטוני חוסר הבנה של מהות משטר האייתולות. גארי סיק, המומחה למזרח התיכון ואירן במועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, סיפר שסגן הנשיא, וולטר מונדייל, שאל את ראש ה-CIA, האדמירל סטנספילד טרנר, 'מה זה לעזאזאל אייתוללה'? טרנר ענה שאינו בטוח שהוא יודע..."
13/06/2022  |  יורם אטינגר  |   יומני בלוגרים
האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי (מל"ל) מפרסם (יום ב׳, 13.6.22), כי רמת אזהרת המסע לאיסטנבול תועלה לרמה מס׳ 4, המהווה את הרמה הגבוהה ביותר.
13/06/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
אילו יכולתי לחזור במנהרת הזמן אל תפקידי חיי בעיתונות בהיותי "הסופר המדיני" (כך קראו לזה אז) ושליח הארץ בארצות הברית, הייתי מגייס שורה של סימני שאלה לבירור מדיניותה של ישראל מול אירן. לא מנקודת ראות המשלימה עם הרוע של האיאתוללות בטהרן אלא דווקא מזווית ביטחוניסטית מובהקת.
12/06/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il