|   15:07:40
דלג
  אפרים הלפרין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קפיטליסטים לתפארת [צילום: יח"צ]

בין שמאל לשמאל

את השמאל הישראלי ראוי לחלק לשני חלקים עיקריים, ראשי הציבור השמאלי, ועמך, הציבור השמאלי עצמו המרבית המכריעה של מנהיגי השמאל אינם סוציאליסטים באמת
21/06/2022  |   אפרים הלפרין   |   יומני בלוגרים   |   כנסת 24   |   תגובות


מה זה שמאל פוליטי

בוויקיפדיה כתוב "השמאל הפוליטי בישראל תומך מבחינה מדינית בפתרון שתי המדינות, מבחינה כלכלית מזוהה עם סוציאל-דמוקרטיה ומדינת רווחה, ומבחינה חברתית תומך בדרך כלל בערכים של ליברליזם חברתי". ההגדרה תואמת את תפיסת הציבור בימים אלה, על-אף שבמקור פתרון שתי המדינות לא היה על הפרק, כך שבשורש כל איש/מנהיג שמאלי אנו אמורים למצוא את הסוציאל דמוקרטיה, את מדינת הרווחה ואת הליברליזם החברתי.

אסור למנהיג שמאל להיות בעל נכסים

האם מנהיג שמאל יכול, מוסרית, לגור בוילה, לנהוג בוולוו, לסחור במניות, להיות בעל נכסים רבים? והתשובה היא כמובן שלא. מי שממלא כיסיו בממון ובנכסים הוא קפיטליסט, איננו סוציאליסט ולכן לא יכול גם להיות מנהיג שמאל.

והאם הציבור השמאלי בוחן כך את מנהיגיו? האם הם נדרשים להציג את נכסיהם למצביעים על-מנת שיוכלו לשפוט אם הם ראויים להנהגתם אם לאו? התשובה היא לא, אין כל ניסיון כזה. ומדוע? כי המרבית המכריעה לטעמי של מנהיגי השמאל אינם סוציאליסטים באמת, הם צמחו בתנועות נוער שמאליות, או אחרים תפסו להם את המשבצת של הקפיטליזם, ולכן הם מלקטים קולות מהאגף השמאלי, אך בפועל הם קפיטליסטים לתפארת.

ומה עם מצביעי השמאל?

מצביעי השמאל הם תופעת טבע מיוחדת במינה, רובם לדעתי הם בני מעמד הביניים/גבוה, שכירים, בעלי מקצועות חופשיים, בני קיבוצים ומושבים, אשר הקשר בינם ובין סוציאליזם הוא בין מקרי בלבד ובין לא קיים לחלוטין, וקרבתם לשמאל היא מס שפתיים לעצמם, תרופה לנקיפות המצפון על כי גדלו בבית סוציאליסטי רזה וסגפני, ופתאום נפתח להם העולם, של תל אביב, הרצליה, רמת השרון, נסיעות לחו"ל, בתי מלון, מסעדות, ואת כאב הלב הזה הם פותרים עם פתק לשמאל בקלפי.

מדובר בעם רב, תמים ביותר, הסובר ברוב עיוורונו שאנו מרחק נגיעה משוויון עם כל שכבות העם, הכי נה אפילו יש לנו שרה מקריית שמונה, הסובר שאנו במרחק נגיעה משלום עם כל שכנינו כי אפילו אבו מאזן משתף פעולה בנושאים ביטחוניים. הם מאוד כועסים על ההשפעה של המפלגות הדתיות על חייהם, ובמקביל הם עומדים בתוקף על כך שהם ישפיעו על הדתיים. הם רותחים כאשר מסורת ישראל חוצה את סף בתי הספר של ילדיהם, הם מתנתקים מסמלי היהדות ומשורשינו היהודיים, הם רואים בשבת עול ולא סמל, הם רואים בתנ"ך אוסף של דפים ולא נכס לאומי ייחודי. והכל תחת הנהגתם של פריצים, מנהיגי שמאל אשר שכחו מה זה להיות סוציאליסטים.

לשמאל הישראלי אין שום עתיד

לשמאל הישראלי אין עתיד כאשר זו התשתית של השמאל. תחלופנה כמה שנים והשמאל יהיה אפיזודה חולפת. השמאל רצה לגדל אפיקורסים, וגידל בפועל עמי ארצות, אנשים שעגלתם ריקה לחלוטין, ולמעט הכסף שעושים בעסקיהם הקפיטליסטיים, אין להם כלום בסל, ולכן השמאל הישראלי הוא עולם הולך ונעלם.

דור המייסדים כבר לא קיים, הדור הנוכחי של המנהיגים הם שמאל רק בכאילו, הדור הבא של השמאל יהיה כבר מרכז, והדור הבא של המרכז יהיה בימין. ימין המאמין ביוזמה החופשית, הדוגל בעזרה לחלשים אשר רוצים אך אינם מסוגלים לעזור לעצמם, והמבין גם שבכל עסקה קודם מגנים בנחרצות ובתקיפות על הצד שלנו ורק אחרי כן מתחשבים במצוקות הצד שכנגד.

תאריך:  21/06/2022   |   עודכן:  21/06/2022
אפרים הלפרין
+בקריאה ראשונה: ברירת המחדל לחיסכון ארוך טווח לילד תהיה קופת גמל להשקעה בסיכון מוגבר
22:55 21/06/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון מס' 232) (מסלול ברירת מחדל בהפקדות לחיסכון ארוך טווח לילד), התשפ"ב-2022 של חברי הכנסת ינון אזולאי ומשה ארבל. 6 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, והיא תוחזר לדיון בוועדת הכספים.

מוצע בה לקבוע כי ברירת המחדל לחיסכון ארוך טווח של ילד, שהוריו לא בחרו היכן יופקדו כספי החיסכון שלו תוך שישה חודשים מיום לידתו, תהיה קופת גמל במסלול השקעה עם סיכון מוגבר, וזאת עד שימלאו לילד 18 שנים. עם הגיעו של הילד לגיל 18 - יועבר סכום החיסכון הצבור למסלול של קופת גמל בסיכון בינוני.

על-פי חוק הביטוח הלאומי, מוסמך שר האוצר, באישור ועדת הכספים, לקבוע הוראות בקשר להפקדות ולניהול חיסכון ארוך טווח לילד. מכוח הסמכה זו הותקנו תקנות הביטוח הלאומי שהסדירו, בין היתר, את אופן בחירת קופת הגמל ואת אופן בחירת מסלול ההשקעה, אם הורה לילד הזכאי להפקדת החיסכון לא בחר קופה, בנק או מסלול השקעה.
+בקריאה ראשונה: הגנה מפני עיקול של כספי סיוע שייעודם סיוע להורה עצמאי
22:55 21/06/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק ההוצאה לפועל, תיקון מס' 72,הגנה מפני עיקול של כספי סיוע להורה עצמאי, התשפ"ב, 2022 של חברת הכנסת חוה אתי עטייה. 7 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תוחזר לוועדת חוקה.

מוצע בה לקבוע שכספים המגיעים לחייב במסגרת תוכנית ממשלתית שייעודם סיוע להורה עצמאי יהיו מוגנים מפני עיקול בידי צדדים שלישיים במסגרת הליכים בהוצאה לפועל.
+בקריאה ראשונה: שינוי מועד יום ציון פועלם של אסירי ציון
22:54 21/06/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק תגמולים לאסירי ציון ולבני משפחותיהם (תיקון מס' 9) (שינוי מועד יום ציון פועלם של אסירי ציון וקביעת פעולות לציונו), התשפ"ב-2022 של חברי הכנסת אלכס קושניר, יבגני סובה ויוליה מלינובסקי. בהצעת החוק תמכו 7 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר לדיון בוועדת הכספים.

מוצע לשנות את מועד ציון פועלם של אסירי ציון הקבוע בחוק, כך שבמקום שיחול ביום ה' בתמוז בכל שנה - יחול ביום י"א בסיון, היום שבו אירע "מבצע חתונה". במבצע זה, ניסתה קבוצת יהודים מסורבי עלייה בברית המועצות לחטוף מטוס אזרחי ריק ב-15 ביוני 1970, במטרה להסב את תשומת ליבה של הקהילה הבינלאומית למצוקת יהודי ברית המועצות ולאיסור שחל עליהם לעלות ארצה.

עוד מוצע לקבוע בחוק פעולות מיוחדות ביחס ליום ציון פועלם של אסירי ציון, כך שיוזכר, בין היתר, בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, בבית הנשיא, בישיבת הממשלה, בצבא הגנה לישראל ובמשטרת ישראל.
+בקריאה ראשונה: העסקת נוער בדוגמנות - כפוף לאישור הורה
22:39 21/06/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק עבודת הנוער, תיקון מס' 21, עבודה בהופעות פרסום, התשפ"ב, של חברי הכנסת רון כץ, לימור מגן תלם וקבוצת חברי כנסת. 8 חברי כנסת תמכו בהצעה והיא תוחזר לוועדה לזכויות הילד.

מוצע לקבוע כי כל העסקה של ילד או נער בני 15 עד 17 בתחום הדוגמנות או הצילומים, לרבות בשלבים מוקדמים של ההעסקה כגון תיווך להעסקה ומבחני במה, ייעשו כפוף לאישור של הורה או אפוטרופוס. האישור יינתן בכתב בהתאם לטופס מובנה. כן מוצע לקבוע שמעסיק הפועל בניגוד לאמור עובר עבירה שדינה קנס או מאסר, ושלהורה או לבן משפחה בגיר אחר ישנה זכות להיות נוכח בזמן ובמקום שבהם מועסק הילד או הנער.
+נתניהו הבהיר שיתמוך בדחייה קצרה של אישור התפזרות הכנסת
21:29 21/06/22  |  עידן יוסף
למרות שסיכויי המהלך קלושים, ראש האופוזיציה נתניהו הבהיר שיתמוך בדחייה של 10-7 ימים באישור סופי של התפזרות הכנסת כדי למצות את המגעים להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית (כאן חדשות).

בגלובס דווח כי נתניהו אכן שוקל לאפשר לחברי הכנסת המכהנים להתמודד שוב במשבצות של המחוזות מה שיקל לא מעט על אנשי שלומו.
+חוק ומוסר בקרב חברי כנסת
15:59 21/06/22  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
מסחרה בתפקיד "חבר כנסת" ומסחרה בתפקיד "חבר קואליציה" הם מטבע עובר לסוחר בימים אלה  ▪  בואו ננסה לנתח כמה היבטים חוקיים וכמה היבטים מוסריים של שימוש לא תקין במטבעות הלשון האלה
טובות הנאה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חברי הכנסת מאזן גנאים וג'ידא רינאווי זועבי לא יתמודדו לכנסת בבחירות הבאות
15:33 21/06/22  |  מירב ארד
חברי הכנסת מאזן גנאיים (רע"ם) וג'ידא ריינאווי זועבי (מרצ) הודיעו (יום ג') כי לא יתמודדו לכנסת בבחירות הקרובות. ח"כ ריינאווי זועבי אמרה בראיון לכאן': "הייתי האבן הקשה בקואליציה הזו. אני גאה בעצמי. לא אתמודד לכנסת הבאה גם בתוך הפריימריז של מרצ ולא עם מפלגה ערבית".
+אושרו תקנות לשירותי בריאות בשעת חרום לאנשים עם מוגבלות
15:21 21/06/22  |  מירב ארד
אחרי כעשר שנות התמהמהות - אישרה (יום ג') ועדת העבודה והרווחה תקנות המסדירות רציפות טיפולית בשעת חרום לאנשים עם מוגבלות. בין היתר התקנות - שנידונו בוועדה בסדרת ישיבות ממושכות - מסדירות פינוי אוכלוסייה, אספקת תרופות, נגישות מידע, מרפאות אחודות ושירותי תרגום. לדברי יו"ר הועדה, אפרת רייטן-מרום "מדובר בתקנות מטעם משרד הביטחון המסדירות את הטיפול והמעטפת הרפואית אותה המדינה תעניק לאנשים עם מוגבלות בעת חרום. תרופות, מכשירים רפואיים, המרפאות האחראיות, מרחב מוגן לאנשים עם מוגבלות, סוגיות שחשוב שיוסדרו במצב חרום, במדינה שבה לא חסרים מצבי חרום - הוסדרו היום".
+הצעת החוק לפיזור הכנסת אושרה בוועדת הכנסת
14:17 21/06/22  |  מירב ארד
ועדת הכנסת אישרה פה אחד את הפטור מחובת הנחה לחוק לפיזור הכנסת. ההצעה התקבלה פה אחד. ח"כ בועז טופורובסקי: "ברגע שהוחלט על פיזור הכנסת, חשוב שזה יהיה בתיאום. פניתי לח"כ יריב לוין בבקשה להגיע להסכמות על סדרה של חוקים שסביב היציאה לבחירות ועל תאריך הבחירות. ראינו לנכון להגיש הצעה שהקואליציה תהיה חתומה עליה. אני מקווה להגיע להסכמות עם האופוזיציה כבר היום."
+לקדם חובת קישוריות בין האפליקציות בשיתוף פעולה ממשלתי
14:15 21/06/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נציג שוק ההון, אלי טובול: "השוק נשלט בצורה מוחלטת על-ידי ביט ופייסבוקס, אבל יש שחקנים חוץ בנקאיים שמתחילים להיכנס, באמצעות פלטפורמות של כרטיסי אשראי ולכן השירות מתייקר"
"ביט ופייבוקס שולטות ב-70% מהשוק"
+ועדת החינוך אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק איסור מלכודות דבק
12:57 21/06/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה ח"כ שרן השכל: "בעקבות ההודעה אתמול על פיזור הכנסת החלטתי על מרתון הצעות חוק בנושא בעלי חיים. מלכודות הדבק הן אכזריות
[צילום: דוברות הכנסת]
+האם לאחר 16 שנים העברת הסמכויות בעוטף י-ם ובקו התפר תושלם
12:36 21/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יושבי ראש הוועדות לביטחון פנים וועדת חוץ וביטחון דרשו פתרון וקיבלו את התחייבות הצדדים לתקצוב העברת הסמכויות ביישובי העוטף וקו התפר. האוצר והמשרד לביטחון פנים הגיעו להסכמה עקרונית כי הפער התקציבי בסך 1.5 מלש"ח מדי שנה יידון בדיוני התקציב  ▪  נציג בט"פ: נתקדם עם איוש תקני המש"קים הביטחוניים לישובים
אירית מזרחי, עמי נידם, אלי גוזלן [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+יו"ר ועדת הכלכלה: ממשיכים לעבוד עד לפיזור הכנסת
10:26 21/06/22  |  איציק וולף
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, פתח את ישיבות הוועדה היום בהתייחסות לאפשרות הקדמת הבחירות והודיע כי הוועדה תמשיך את פעולתה כרגיל עד לפיזור הכנסת.

"הוועדה מתכנסת ליום עבודה רגיל בכנסת, אומנם עצוב שמודיעים שהולכים לבחירות אבל ועדת הכלכלה עבדה בחריצות בשנה האחרונה והובילה עשרות חוקים, הכי גדולים ומורכבים, כולל רפורמות ענק בייבוא, בדואר בסיבים ועוד. מעבר לכך העלינו על סדר היום נושאים כמו יוקר המחיה, צרכנות, בנקאות, דיור והחלטנו שבבוקר הזה ממשיכים לעבוד וממשיכים בסדר היום הרגיל של הכנסת ונקווה שיחול דין רציפות על הדברים גם בכנסת הבאה. עד שיעצרו אותנו נמשיך כרגיל. הציבור לא רוצה בחירות אלא יציבות ואנחנו נעשה את המיטב גם בימים כאלה", אמר.
+נשקלת החזרת חובת עטיית המסכות בחללים סגורים
09:57 21/06/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, ציין כי זן הקורונה החדש - BA5 - אחראי ל-50% מן ההדבקות החדשות בישראל וצפוי להיות הזן המשמעותי  ▪  פועלים להרחבת עמדות הבידוק בשבוע הבא  ▪  יום שני ברציפות שבו יש יותר מ-10,000 נדבקים חדשים
מקדמים בדיקה ביתית מפוקחת. פרופ' זרקא [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+חוק פיזור הכנסת - לקריאה טרומית כבר מחר
08:24 21/06/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה בנט וראש הממשלה החליפי לפיד צפויים להיפגש היום ולדון בפרטי התכנון להקדמת הבחירות הכלליות  ▪  השר סער: אני לא אחזיר את ביבי לשלטון, כל המפלגות צריכות להפיק לקחים, אבל זה היה ניסיון הרבה יותר טוב מהאלטרנטיבה
בנט ולפיד, אמש לאחר ההצהרה לעיתונות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+משנת 2037 לא יוחזקו בישראל תרנגולות בכלובים
03:46 21/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
תקנות הלולים אושרו פה אחד בוועדת החינוך  ▪  יסמין פרידמן ואלון טל: "מעולם לא שמענו על חוק לעוד 15 שנה"  ▪  לולן: "רוצים להפוך אותנו לעבריינים בעל כורחנו. להטיל עלי קנס של 14,000 שקל אם לא מילאתי איזשהו מסמך?"
תרנגולות בכלובים ומתחתן הר צואה [צילום: אנימלס]
+בקריאה ראשונה: מנגנון הריבית יופרד מדמי הפיגורים
02:41 21/06/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק ההוצאה לפועל (תיקון מס' 71), ריבית ודמי פיגורים, התשפ"ב-2022. מדובר בהצעה ממשלתית אליה הוצמדה הצעה פרטית של חברי הכנסת אוסמה סעדי ואחמד טיבי. 11 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת חוקה.

בהתבסס על השינויים המוצעים בהצעת חוק פסיקת ריבית והצמדה (תיקון מס' 9), התשפ"ב-2022, שעיקרם הפרדת מנגנון הריבית ממנגנון דמי הפיגורים ובהתאם לכך הסדרת כל אחד מהמנגנונים האמורים באופן שיגשים את תכליתו, מוצע לערוך תיקונים בחוק ההוצאה לפועל, התשכ"ז-1967, כך שדמי הפיגורים לא יחולו לגבי חייבים המשלמים את חובם בתשלומים וכן מוצע להרחיב את שיקול הדעת של רשמי ההוצאה לפועל להפחית את דמי הפיגורים לצורך קידום הגבייה בתיקים וסגירת חובות. נוסף על כל אלה, מוצעים תיקונים שונים בחוק ההוצאה לפועל שמטרתם ליישם את השינויים המוצעים בהצעת חוק פסיקת ריבית והצמדה.
+הוגבל גובה העמלה שתאגיד בנקאי רשאי לגבות עבור פתיחת תיק הלוואה לדיור
02:06 21/06/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הבנקאות (שירות ללקוח) (תיקון מס' 34), התשפ"ב-2022 של חברי הכנסת חיים כץ וחווה אתי עטייה. 5 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים.

החוק שאושר קובע שתאגיד בנקאי יוכל לגבות עמלה בסכום של עד 360 שקלים חדשים בעד פתיחת תיק להלוואה לדיור.
+חוק הדיוור הדיגיטלי אושר סופית
02:05 21/06/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק פנייה לגופים ציבוריים באמצעי קשר דיגיטליים (תיקון מס' 2 והוראת שעה), התשפ"ב-2022. 3 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים.

בכך יתוקן חוק פנייה לגופים ציבוריים באמצעי קשר דיגיטליים, כך שאופן שליחת המסרים על-ידי גופים ציבוריים יותאם לעידן הדיגיטלי, כך שתתאפשר שליחה של מסרים על-ידי גופים ציבוריים באמצעים דיגיטליים, תוך קביעת אמות מידה מחייבות לשליחת מסרים אלו.

+קוצרה התקופה בה ניתן יהיה להחנות רכב ללא תזוזה
02:02 21/06/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק שמירת הניקיון (תיקון מס' 24), התשפ"ב-2022 של חבר הכנסת איתן גינזבורג. 7 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים.

על-מנת להקל במצוקת החנייה, ולמנוע מצב של ריבוי רכבים נטושים שמושארים במרחב הציבורי ומהווים מפגע, מוצע לקבוע כמה הסדרים שייעלו את הטיפול בתופעה זו. כך מוצע - לקבוע מבחנים ברורים יותר לזיהוי רכב כרכב שנחזה להיות רכב נטוש; לקצר את פרק הזמן עד למתן התראה על גרירת רכב כאמור שהושאר ברשות הרבים מ-60 יום ל-30 יום ולקבוע כי 30 הימים יספרו מיום מתן הודעת אזהרה על זיהוי הרכב כנטוש וכן לקצר את פרק הזמן שבו על הרשות לשמור את הרכב לאחר הגרירה מ-60 יום ל-45 יום. עוד מוצע כי הודעות האזהרה לגבי זיהוי הרכב כנטוש ועל גרירתו ישלחו גם בדרך מקוונת אם הדבר אפשרי, בנוסף להדבקת ההודעה על הרכב ושליחתה בדואר רשום כפי שמקובל כיום.
+בקריאה ראשונה: זיכיונות הרדיו האזורי יוארכו ב-4 שנים נוספות
02:00 21/06/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (תיקון מס' 47) (הארכת תקופות הזיכיון לשידורי רדיו אזורי), התשפ"ב-2022 של חברת הכנסת שרן מרים השכל. 3 חברי כנסת תמכו בהצעה והיא תועבר לוועדת הכלכלה.

מוצע בה לאפשר למועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו להאריך זיכיונות לשידורי רדיו אזורי. כיום, תוקף זיכיון שידורי רדיו אזורי הוא ארבע שנים, ולמועצת הרשות השנייה סמכות להאריך תקופה זו בשלוש תקופות נוספות בנות ארבע שנים. מוצע להסמיך את המועצה להאריך תקופה זו בתקופה אחת נוספת בת ארבע שנים, לבעלי זיכיונות שנמצאים בתקופת ההארכה השלישית של זיכיונם, מנימוקים מיוחדים שנוגעים בין היתר להיבטים כלכליים. עוד מוצע שהחלטות המועצה לעניין הארכות תוקף של זיכיונות יהיו מנומקות ובכתב, ויפורסמו באתר האינטרנט של הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו.
+בקריאה ראשונה: שני מקצועות רפואיים יתוספו לחוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות
01:58 21/06/22  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות, תיקון מס' 8, הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות, עוזר רופא ודימותנות רפואית, התשפ"ב-2022. מדובר בהצעה ממשלתית אליה הוצמדו הצעות פרטיות של חברי הכנסת עידית סילמן, משה טור פז ואימאן ח'טיב יאסין. 8 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הבריאות.

מוצע בה להסדיר בחוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות, התשס"ח-2008 שני מקצועות נוספים - עוזר רופא ודימותן רפואי - ולקבוע את תנאי הכשירות לקבלת רישיון דימותן רפואי ורישיון עוזר רופא.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
הממשלה צפויה להגיש את החוק לפיזור הכנסת עוד השבוע. יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ בועז טופורובסקי, ויו"ר סיעת תקווה חדשה, ח"כ שרן השכל, הגישו אמש הצעת חוק פרטית לפיזור הכנסת. ההצעה תעלה לדיון בנשיאות הכנסת היום (יום ג', 21.6.22) בנשיאות הכנסת ותעלה מחר לאישור המליאה בקריאה טרומית.
21/06/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת החינוך, התרבות והספורט אישרה (יום ב', 20.6.22) את תקנות צער בעלי חיים (הגנה על בע"ח)(גידול תרנגולות מטילות והחזקתן), התשפ"ב-2022. לדיון הגיע גם שר החקלאות ופיתוח הכפר עודד פורר שבירך: "ענף ההטלה יוצא לדרך חדשה". יו"ר הוועדה ח"כ שרן השכל: "זה אירוע היסטורי! 12 שנה לולנים רוצים לבנות ולא יודעים אם ההשקעה שלהם תיזרק לפח או לא. אנחנו רוצים לתת יציבות ואופק כלכלי ללולנים".
21/06/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה, נפתלי בנט, וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, הודיעו (יום ב', 20.6.22) על כוונתם להביא לפיזור הכנסת ועל הליכה לבחירות כלליות.
20/06/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, פרסם הודעה בעקבות הודעת בנט ולפיד על כוונתם להביא לפיזור הכנסת והצהיר כי בכוונתו להקים ממשלה לאומית רחבה. הוא נמנע מלפרט האם הוא מתכוון לממשלה לאומית שתורכב בכנסת הנוכחית, או לאחר בחירות.
20/06/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
לאחר שמוצו הניסיונות לייצב את הקואליציה - ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד סיכמו: הצעת חוק תובא בשבוע הבא לאישור הכנסת. לאחר אישורה תתבצע הרוטציה באופן מסודר (אלא אם כן תוצג קואליציית ימין חלופית), ולפיד יהפוך לראש ממשלת המעבר.
20/06/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
[צילום: AP]
ד"ר רפאל בוכניק-חן
מידת מרכזיותה של הקונספציה במחדל הקולוסלי של ה-7 באוקטובר 2023, הוא מושא לפולמוס דינמי בין מומחים ופרשנים בתקשורת הישראלית. האמנם כך?    מחקר השוואתי בין הכשלים המודיעיניים של אוקטו...
הזה ניצחון? [צילום: פטימה שאביר/AP]
גדי חיטמן
ישראל, על-פי הפרסומים, הרגה 30,000 אנשים ברצועת עזה   האם זה אומר שניצחנו כי מתו יותר פלשתינים מישראלים?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il