|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
השכר עלה ב-23% בארבע שנים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
שישה בשישי / מצעד החוצפנים

כמה עזות פנים צריך כדי להגיד את מה שהם אמרו

המילה "חוצפה" נכנסה לשפה האנגלית דרך האידיש, וקיבלה משמעות שאיננה בהכרח שלילית, אלא גם של אומץ לב - במיוחד בעולם העסקים אנחנו נישאר במשמעות המקורית שלה ונציג כמה מן החוצפנים הבולטים של השבוע האחרון
24/06/2022  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   בחירות 2022   |   תגובות


בנימין נתניהו
לימין יש רוב; לו אין [אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

ישראל הולכת לבחירות חמישיות בתוך ארבע שנים בגלל בנימין נתניהו. לא בגלל המשטרה, לא בגלל הפרקליטות, לא בגלל התקשורת. אך ורק משום שנתניהו רימה לאורך השנים כל כך הרבה אנשים, שהם לא מוכנים להאמין לאף מילה שלו. זו הסיבה שיאיר לפיד, נפתלי בנט, אביגדור ליברמן, בני גנץ וגדעון סער לא מסכימים לשבת איתו. נותרו רק החרדים – המפגינים בצורה מובהקת את "תסמונת האישה המוכה" – והימנים-הקיצוניים שאין להם חלופה אחרת. המספרים ברורים: לגוש הימין והמרכז יש רוב מוצק; לנתניהו האיש אין 61 חברי כנסת. עם מישהו אחר בראש הליכוד, כבר מזמן הייתה פה ממשלה יציבה.

בשנה האחרונה עשו נתניהו וחבורתו הכל כדי להפיל את הממשלה. זה כמובן לגיטימי לגמרי במדינה דמוקרטית, אך הם בחרו בדרכים פסולות בתכלית ואולי אף פליליות. הם שיתקו במידה רבה את עבודת הכנסת, סירבו לתמוך בחוקים ביטחוניים התואמים לחלוטין את השקפת עולמם, פגעו בשכבות החלשות ופיתו חברי כנסת בהבטחות שלכאורה היו בלתי חוקיות. ואחרי כל זה, עוד יש להם החוצפה להבטיח שיקימו ממשלה לאומית יציבה; להבטיח שלא יישבו עם רע"ם (תזכורת: נתניהו ניהל איתם שיחות קואליציונית לפני שנה בלבד); ולכנות את הממשלה היוצאת "ממשלת שנאה".

צריך מידה יוצאת דופן של חוצפה כדי לעמוד ולהטיח כאלו שקרים והאשמות ולבצע כאלה פעולות, ונתניהו וחבורתו בהחלט ניחנו בה. הם בונים על זכרונו הקצר של הציבור ועל מערכת משומנת של הפצת כזבים והסתרת האמת. על-פי נסיון העבר, זה בהחלט יצליח להם. כי במאבק בימינו בין השקר לאמת, בין החוצפה לכנות – לרוב ידם של הראשונים תהיה על העליונה.

דונלד טראמפ
התומכים שלו מנעו זאת [צילום: ועדת 6 בינואר, AP]

הדמוקרטים השולטים בבית רצו ועדת חקירה דו-מפלגתית, אך הרפובליקנים סירבו. בלית ברירה, הוקמה ועדה ובה שבעה דמוקרטים ושני רפובליקנים יחידים שהסכימו להשתתף – ליז צ'ייני ואדם קינזינגר. ושניהם משלמים את המחיר

לנשיא לשעבר יש דרישה: הוא רוצה זמן שווה לזה שניתן למאשימיו בוועדת הקונגרס לחקירת ההסתערות של תומכיו על הקפיטול ב-6 בינואר 2021. בהחלט דרישה סבירה ואפילו הוגנת. אבל יש בעיה קטנה אחת: תומכיו בבית הנבחרים הם שמנעו בדיוק את זה. הדמוקרטים השולטים בבית רצו ועדת חקירה דו-מפלגתית, אך הרפובליקנים סירבו. בלית ברירה, הוקמה ועדה ובה שבעה דמוקרטים ושני רפובליקנים יחידים שהסכימו להשתתף – ליז צ'ייני ואדם קינזינגר. ושניהם משלמים את המחיר: קינזינגר הודיע שלא יתמודד בנובמבר; צ'ייני (בתו של דיק צ'ייני, סגנו של ג'ורג' בוש הבן) צפויה להפסיד את המושב שלה. במקביל, עשרות רבות של מועמדים בהם תומך טראמפ ואשר ממשיכים להפיץ את שקריו על הבחירות ותומכים בהגבלות על זכות ההצבעה, עושים חיל בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית.

יתרה מזאת: חלק מתומכיו המובהקים של טראמפ ומי שהשתתפו בנסיון ההפיכה ובאירועים שקדמו לו, סירבו ומסרבים להופיע בפני הוועדה. סגן הנשיא, מייק פנס, שהיה היעד ללחצים הכבדים ביותר של טראמפ ומטרה אפשרית לרצח בידי תומכיו, סירב להעיד. ג'ון איסטרמן, עורך הדין שבא עם רעיון העיוועים לזייף את ספירת האלקטורים, סירב לענות לשאלות בנימוק של הימנעות מהפללה עצמית. מארק מדואוז, שהיה ראש הסגל של טראמפ ושהה לצידו באותם ימים גורליים, סירב להעיד. אחרים העידו – ועל-פי הקטעים שהוקרנו בשימועים הזיקו מאוד לטראמפ: שר המשפטים שלו, ויליאם באר; עורכי דין מהקמפיין שלו; רודי ג'וליאני; אפילו איוונקה טראמפ.

טראמפ, כמו טראמפ, חי בעולם מקביל יציר דמיונו – ואז בא בטענות ובדרישות כלפי מי שחי בעולם האמיתי. עשרות מיליוני אמריקנים ממשיכים להאמין לשקרים שלו ואנשי מפלגתו ממשיכים לפעול על פיהם. השבוע תוגברה השמירה על חברי הוועדה בשל איומים על חייהם; קיצינגר שיתף פוסט ובו איומים על חיי אשתו ובנם התינוק. היה זה אחרי השימוע בו הוצגו עדויות מצמררות בנוגע לאיומים שהושמעו לפני 6 בינואר ואחריו על נבחרי ציבור (כולל רפובליקנים) ועובדי בחירות מן השורה במדינות המפתח. טראמפ לא הסתייג מהם ולו במילה אחת; לעומת זאת, יש לו דרישות. חוצפה היא מילה שלא מתחילה לתאר את זה.

יפה בן-דויד
עסקנית קטנונית [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

הנזק המשמעותי ביותר של המגיפה היה בחינוך: גם ירידה לטמיון של ידע שלא יושלם, גם אובדן שנתיים של רכישת מיומנויות, וגם ובעיקר ניתוק הרה אסון של הילדים והנערים זה מזה. לא לכל דבר היה פתרון וברור שהבריאות מעל הכל, אך בן-דויד חסמה בצורה שיטתית כל הצעה שמשמעותה הייתה שהמורים ייכנסו גם הם מתחת לאלונקה

אין לי מושג האם יש צדק בדרישותיהם של המורים. אני יודע שנושאי שכר בשירות הציבורי הם סבוכים מאוד, וקשה עד בלתי אפשרי לרדת לעומקם בלא ידע מעמיק; השורה התחתונה לרוב אינה מספרת את כל הסיפור. אני משוכנע שצריך לשלם למורים היטב ולמשוך למקצוע הזה את הכוחות המעולים ביותר. עתידנו החברתי, הכלכלי ואפילו הביטחוני תלוי בכך. מערכת החינוך היא זו שצריכה להעניק לנו את המוחות המעולים שבלעדיהם נטבע באוקיינוס של אויבינו, ואת הכלים המאפשרים להיחלץ ממצוקות אישיות וסביבתיות. אני תומך עקרונית בזכות השביתה, אפילו כאשר היא פוגעת בנו וגם בי אישית; זוהי זכות יסוד במדינה דמוקרטית, כמובן במגבלות החוקיות והפסיקתיות.

הבעיה שלי היא עם ההתנהלות הכוחנית, האנוכית והחצופה של יפה בן-דויד. אי-אפשר שלא לראות את סכסוך העבודה הנוכחי של המורים בפריזמה של משבר הקורונה, בו בן-דויד הובילה קו נחוש של לא לתת שום דבר ולא לתרום מאומה למאמץ הלאומי. ב"זהו זה" ביטאו זאת נהדר במערכון בו בן-דויד מסכימה, לאחר לחצים רבים, להאריך את שנת הלימודים בכמה דקות. הנזק המשמעותי ביותר של המגיפה היה בחינוך: גם ירידה לטמיון של ידע שלא יושלם, גם אובדן שנתיים של רכישת מיומנויות, וגם ובעיקר ניתוק הרה אסון של הילדים והנערים זה מזה. לא לכל דבר היה פתרון וברור שהבריאות מעל הכל, אך בן-דויד חסמה בצורה שיטתית כל הצעה שמשמעותה הייתה שהמורים ייכנסו גם הם מתחת לאלונקה. אולי אני טועה פה ושם בפרטים, אבל הרושם הכללי שלי הוא חד: בן-דויד אמרה "לא, לא, לא" ומעולם לא אמרה מה כן.

אם בן-דויד לא הייתה עסקנית קטנונית, היא הייתה מבינה שהקורונה יכלה לעשות למורים את מה ש-9/11 עשה לכבאים בניו-יורק ובמידה מסוימת לצוותי הרפואה בכל העולם בזמן הקורונה: להפוך אותם למושא הערצה. זה היה משפר את מעמדם, מסייע לגייס עובדים ואף משפיע – כפי שצריך להיות – על מקבלי ההחלטות. אבל היא כן עסקנית קטנונית, ולכן ב-2021/2020 היא דחתה את כל ההצעות וב-2022 יש לה רק דרישות. יודעים מה? זה יותר גרוע מחוצפה; זה מגעיל.

קובי שבתאי
הבכירים דאגו לעצמם [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

בשנים 2020-2013 זינק תקציב השכר של המשטרה ב-54.6%; מדד המחירים לצרכן עלה באותה תקופה ב-1.8% (כן. 1.8%). חלוקת תקציב השכר במספר השוטרים מגלה, כי הסכום לשוטר עלה בשנים 2020-2016 ב-23% ל-231,574 שקל לשנה, שהם 19,298 שקל לחודש; זה משקף שכר ברוטו ממוצע של כ-14,500 שקל לחודש. בכמה עלה המדד באותן שנים? 0.9%. כלומר, שכר השוטרים עלה פי 26 מאשר האינפלציה

בשבועיים האחרונים אנחנו עדים לקמפיין מתוזמר היטב, שהעקבות ממנו מובילות היישר לצמרת המשטרה: מצב כוח האדם איום ונורא. 400 שוטרים התפטרו בשל תנאי השכר. עד סוף השנה יגיע מספר המתפטרים ל-1,000. אין מנוס מקיצור ההכשרה משבעה חודשים לשבעה שבועות. הבחירות עלולות להחמיר את המצב.

נניח בצד את זה שאני מתקשה להאמין ש-400 שוטרים בבת אחת גילו מה תנאי שכרם; אתם מכירים מישהו שמתקבל לעבודה ולא מברר את זה מראש? נניח בצד את האיום הברור על שלום הציבור: השוטרים לא יידעו את מלאכתם כי אין זמן להכשיר אותם (אולי באמת אפשר לדלג על כל מיני דברים מיותרים שממילא לא מיושמים, כמו החובה לקבל צו חיפוש והצורך לתעד חקירות). נניח בצד את הספקולציה המשונה הכורכת בין הבחירות לבין מספר השוטרים. נדבר רק על החוצפה של קובי שבתאי והכפופים לו.

השבוע חשפנו שהמשטרה מקימה חטיבת דוברות בת 122.5 תקנים. להשכלתכם הכללית: עלות שכרו של כל אחד משלושת ניצבי-המשנה בה היא 40,000 שקל לחודש; 13 סגני-ניצבים יעלו 31,000 שקל לחודש כל אחד. על-פי עלות השכר הממוצעת במשטרה (ותכף נגיע אליה), 111.5 תקני השוטרים בחטיבה הזאת יעלו למדינה 26 מיליון שקל בשנה – וזה בלי התקורה (רכב, משרדים, קשר, אוכל). הדגשנו גם, שעל-פי המסמך – כל יעדיה של הדוברות הם לטובת המשטרה בלבד ואין מילה וחצי מילה על מסירת מידע לציבור. בשביל זה, כך מתברר, יש כסף.

יש כסף גם לשלם 400,000 שקל לשלוש המשפחות שהופללו בידי שוטרים לצורך צילום הסדרה "מחוז ירושלים", כפי שפרסמנו השבוע. למיטב זכרוני, איש מהם לא הועמד לדין ומובן שאיש מהם גם לא ישלם מכיסו. שבריר של אחוז מ-16 מיליוני השקלים ששילמה אשתקד המשטרה בתביעות נזיקין בשל פעולות פסולות ואף בלתי חוקיות של אנשיה. בשביל זה, כך מתברר, יש כסף.

ושיא החוצפה: שבתאי אינו מספר לכם מה מגלים הנתונים בדוחותיה של המשטרה עצמה, אז הלכנו ובדקנו. בשנים 2020-2013 זינק תקציב השכר של המשטרה ב-54.6%; מדד המחירים לצרכן עלה באותה תקופה ב-1.8% (כן. 1.8%). חלוקת תקציב השכר במספר השוטרים מגלה, כי הסכום לשוטר עלה בשנים 2020-2016 ב-23% ל-231,574 שקל לשנה, שהם 19,298 שקל לחודש; זה משקף שכר ברוטו ממוצע של כ-14,500 שקל לחודש. בכמה עלה המדד באותן שנים? 0.9%. כלומר, שכר השוטרים עלה פי 26 מאשר האינפלציה. והנתונים הללו קצת מוטים כלפי מטה, כי הם כוללים אנשי שירות לאומי וחניכים ששכרם אפסי. כפי שראינו, הקצינים משתכרים עשרות אלפי שקלים בחודש – מה שאומר, שהממוצע של השוטרים מן השורה נמוך יותר; שבתאי עצמו אומר שמדובר ב-7,200 שקל לחודש. זאת הבעיה האמיתית: יש כסף למשכורות, אבל הבכירים – כמו בכל ארגון – דואגים לעצמם ולא לזוטרים הכפופים להם. חוצפה תהומית מכל הכיוונים.

תובעים ועותרים
התעקשו על העתירה - ולא שילמו דבר

עתניאל מדאר הגיש השבוע תביעה בסך 7 מיליון שקל נגד המדינה ושורה של נתבעים אחרים. מדאר הוא מהנדס קונסטרוקציה, אשר ביצע בדיקות באולם עדיה ביבנה, בו נהרגה אישה ונפצעו אחרים בקריסת גופי תאורה ביוני 2015. הוא טוען, כי הועמד לדין שלא בצדק בשל מחדלים חמורים של הפרקליטות, ולעומת זאת לא הועמדו לדין האחראים האמיתיים שאותם הוא תובע. פרט קטן: מדאר הורשע, ערעוריו נדחו והוא נשלח לעשרה חודשי מאסר

לבתי המשפט מגיעים חוצפנים, המגישים תביעות חסרות כל בסיס ומעמיסים עוד יותר על המערכת הקורסת ממילא תחת הנטל. הנה שלוש דוגמאות מן השבוע האחרון – שתיים בפסקי דין שפרסמנו ואחת שאנו עוסקים בה כאן לראשונה.

השופט נעם סולברג דחה על הסף שתי עתירות שונות בתכלית, שהמשותף להן היה החוצפה שבעצם הגשתן. ועדת הרבנים לענייני תקשורת – הגוף החרדי הפועל לטוהר (עם או בלי מרכאות) הטלפונים הסלולריים – עתרה לבג"ץ נגד ביטול הקומה הכשרה. סולברג הפנה את תשומת ליבה לקיומה של עתירה קודמת ולהלכה הברורה לפיה יש להצטרף אליה ולא להגיש עתירה נפרדת, אך הוועדה התעקשה. ואילו אישה שהשתמטה משירות בצה"ל במשך 11 שנים ביקשה למנוע מצה"ל לעצור אותה; באמת חוצפה יוצאת דופן.

עתניאל מדאר הגיש השבוע תביעה בסך 7 מיליון שקל נגד המדינה ושורה של נתבעים אחרים. מדאר הוא מהנדס קונסטרוקציה, אשר ביצע בדיקות באולם "עדיה" ביבנה, בו נהרגה אישה ונפצעו אחרים בקריסת גופי תאורה ביוני 2015. הוא טוען, כי הועמד לדין שלא בצדק בשל מחדלים חמורים של הפרקליטות, ולעומת זאת לא הועמדו לדין האחראים האמיתיים שאותם הוא תובע. פרט קטן: מדאר הורשע, ערעוריו נדחו והוא נשלח לעשרה חודשי מאסר. הבנתם? כעת הוא מנסה לנהל הליך אזרחי במטרה לסתור את הממצאים בהליך הפלילי, ועוד יש לו טענות כרימון נגד המדינה. ושוב, המילה "חוצפה" קלה מכדי לתאר את התביעה הזאת.

עכשיו תראו מה המחיר שלא משלמים החוצפנים הללו. ועדת הרבנים יצאה פטורה בלא הוצאות ("לפנים משורת הדין", כתב סולברג ולא נימק); המשתמטת תשלם 2,500 שקל; למותר לציין, כי בשני המקרים לא נעשה דבר לעורכי הדין שאמורים היו לדעת שמדובר בעתירות חסרות בסיס ואף מחוצפות. מדאר הגיש את התביעה בעצמו (למרות שלכאורה היא נוסחה בידי עורך דין, שכנראה לא רצה להתייצב בגלוי מאחורי כאלו טענות מופרכות) ושילם אגרה של 175,000 שקל. הניחוש שלי: בית המשפט ינסה לשכנע אותו בקדם-המשפט לרדת ממנה, אולי בלי הוצאות בכלל או בהוצאות סמליות לנתבעים, ואם יעשה זאת – גם יקבל בחזרה את האגרה.

זכות הגישה לערכאות היא כמעט מקודשת במדינת חוק דמוקרטית, מסיבות ברורות. אך כפי שאמרתי אין-ספור פעמים, אין זכויות מוחלטות ותמיד זה עניין של איזון מול זכויות אחרות. כאשר חוצפנים כאלו גוזלים את זמנם ומשאביהם של בית המשפט והצדדים שכנגד, חייבים לגבות מהם מחיר ממשי וכואב – ואולי גם מעורכי דינם במקרים קיצוניים.

משה חוגג
חוגג בלהב 443. למה באמת קנה את בית"ר [פלאש 90]

בית"ר מצויה בסכנה ממשית של פירוק או הורדה לליגה א' לאחר שחוגג הפסיק להזרים לה כספים והתברר שהערבויות שנתן – 2.5 מיליון שקל – נעולות בארנק דיגיטלי שאין גישה אליו. וזה קרה לאחר שהוא נעצר בחשד לעבירות מרמה במאות מיליוני שקלים ולעבירות מין מגעילות במיוחד. כלומר: המשבר של הקבוצה נעוץ כל-כולו בחוגג עצמו

“פירוק זה הפתרון הכי גרוע. פירוק אומר ירידת ליגה בטוחה ומחיקת חובות של שחקנים, סוכנים, ספונסרים, בנקים ועוד אנשים שלכל אחד מהם מגיע כסף. אני יכול לוותר על כסף שמגיע לי, אני לא יכול לוותר על כסף שמגיע לאחרים. זו חוצפה וגועל נפש לעשות דבר כזה”. כך צוטט השבוע הבעלים של בית"ר ירושלים, משה חוגג. ועל זה נאמר: טול קורה מבין עיניך.

תזכורת: בית"ר מצויה בסכנה ממשית של פירוק או הורדה לליגה א' לאחר שחוגג הפסיק להזרים לה כספים והתברר שהערבויות שנתן – 2.5 מיליון שקל – נעולות בארנק דיגיטלי שאין גישה אליו. וזה קרה לאחר שהוא נעצר בחשד לעבירות מרמה במאות מיליוני שקלים ולעבירות מין מגעילות במיוחד. כלומר: המשבר של הקבוצה נעוץ כל-כולו בחוגג עצמו. נזכיר כאן, שחוגג רצה למכור מחצית מן הקבוצה לחאמד בן-חליפה מאיחוד האמירויות, עסקה אותה בלמה ההתאחדות לכדורגל לאחר שהתברר שמדובר באדם מפוקפק מאוד; האם חוגג הלך שולל או ניסה להוליך שולל – על זה לא ניתנה תשובה. ועוד נאמר כי לא ברור האם ובאיזו מידה השתמש חוגג בבית"ר לביצוע עבירות כלשהן. תרשו לי גם לתהות, בחוכמה שבדיעבד, מה היה המניע האמיתי שלו מאחורי רכישת הקבוצה.

נכון, לבית"ר יש אוהדים גזעניים ואלימים. נכון, לה-פמיליה שלהם הוא בפועל ארגון טרור לכל דבר. אבל לא כולם כאלה, חוגג ידע עם מי יש לו עסק ולכן הוא לא יכול להאשים אותם – כפי שעשה השבוע – בכך שאיש אינו רוצה לקנות את הקבוצה. אם מישהו פה חוצפן, זהו חוגג עצמו: גרר איתו לתהום את הקבוצה, עובדיה וספקיה – וכולם אשמים חוץ ממנו.

תאריך:  24/06/2022   |   עודכן:  24/06/2022
איתמר לוין
+נתניהו בירך את גולדקנופף על היבחרו לנציג אגודה בכנסת
14:27 24/06/22  |  עידן יוסף
בנימין נתניהו: שוחחתי עם הרב יצחק גולדקנופף ובירכתי אותו על היבחרו לנציג אגודת ישראל בכנסת הבאה. ניפגש בהקדם כדי להמשיך את שיתוף הפעולה החשוב בין תנועותינו לטובת כל אזרחי ישראל.
+בוטלה ישיבת פורום ראשי הקואליציה שנקבעה ליום ראשון
13:28 24/06/22  |  עידן יוסף
לשכת ראש הממשלה הודיעה לראשי הקואליציה על ביטול פורום ראשי מפלגות השבועי ביום ראשון. בשעה 15:00 ייפגשו, לראשונה מאז הודעת בנט על סיום כהונתו, בנט ואיילת שקד, ששבה ארצה מביקור במרוקו.
+רע"ם מקבלת חצי מנדט מהציבור היהודי; הליכוד מתחזק במגזר הערבי
09:54 24/06/22  |  עידן יוסף
‏יוסף מקלדה, מנכ״ל מכון ״סטאטנט״ וסוקר חדשות 13 בחברה הערבית, בראיון לרדיו נאס: רע״ם עוברת את אחוז החסימה בזכות חצי מנדט שמקבלת מהציבור היהודי. הליכוד ממשיך להתחזק בחברה הערבית, ויש עתיד במגמת ירידה משמעותית. מרצ לא נפגעת משמעותית למרות משבר רינאווי זועבי.
+נעם עשויה להישאר מחוץ לרשימת הציונות הדתית לכנסת
09:35 24/06/22  |  עידן יוסף
גורמים המקורבים לסמוטריץ' ולבן-גביר אומרים כי הושג כבר הסכם עקרוני בינהם לפיו סמוטריץ' יהיה ראשון ברשימה ובן-גביר שני. עוד הוסכם שמפלגת נעם לא תשולב ברשימה (שביעי).
+הציונות הדתית נערכת למקדימות; הקימה ועדה מסדרת
08:38 24/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חברי הוועדה יבחרו את יושב הראש, וכבר התכנסו לישיבת עבודה ראשונה. אולם מינוי היו"ר מתעכב בהמתנה להתפתחויות הפוליטיות בתקווה שהשותפות הפוליטיות מהימין האמוני יסכימו לאחד כוחות  ▪  סמוטריץ׳: ״הבטחנו אחדות ופתיחת השורות ואנו מקיימים״
ישיבת הוועדה המסדרת
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כמה עזות פנים צריך כדי להגיד את מה שהם אמרו
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סיני
24/06/22 10:37
 
בז לאתמר
24/06/22 13:33
2
טירה
24/06/22 11:02
3
גז'במכר
24/06/22 11:11
4
אחד מהעם9
24/06/22 11:13
5
באום
24/06/22 12:28
6
טירה
24/06/22 12:52
7
טירה
24/06/22 15:33
8
עמי לבנת
24/06/22 16:42
9
טירה
25/06/22 00:11
10
עובד 1
25/06/22 15:57
11
אבי כהן
26/06/22 08:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
במקביל לניסיונות להקים ממשלה חלופית, נערכים בציונות הדתית למערכת הבחירות הקרובה ולמימוש הבטחת הבחירות הקודמת, כי לאחר היציאה למפקד - שעדיין נמשך בימים אלו. במפלגה החלו להערך לבחירות מקדימות והכריזו (יום ו', 24.6.22) על הקמת הוועדה הציבורית שתסדיר את התהליך ותפקח עליו.
24/06/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
כבר סיפרתי, לפני שנים רבות הלכתי לשוחח עם בנימין נתניהו בהיותו ראש האופוזיציה בסיבוב הראשון. בצאתי ממשרדו במצודת זאב בקומה ה-13 ניגשה אליי עובדת לשכתו וביקשה להסביר לי מדוע הבוס שלה חייב להיות ראש הממשלה. עד אז ביקרתי באין-ספור לשכות של ראשי ממשלה ושרים בכירים, ואיש מעובדיהם ועוזריהם לא דיבר עמי ביוזמתו על התפקיד הבא של מנהיגו. התרשמתי מהתנהלותה העצמאית של הפקידה.
23/06/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
החמור הלבן מדדה בשביל העולה לכנסת ישראל ועליו המצביא התורן הנישא על גבי אדי האהדה לגנרלים. אני מנסה מעת לעת לפענח את חידת הגנרלים הפושטים מדיהם ולובשים בגדי פוליטיקאים, מתרסקים אל קרקע המציאות וממשיכים, רגע אחרי הפרישה מהצבא, לרוץ אל עבר תהומות פוליטיים. מה גורם למצביאים להאמין שהעם ממתין בנשימה עצורה, בדום מתוח, בזרועות פרושים לקבלת המנהיג החדש שיעלה חיוך על פני האזרחים המודאגים, שיעבוד בשביל האזרחים, שיבטיח שישראל לפני הכל, ושיפריח עוד סיסמאות המאבדות מאמינותן רגע לפני שהן עולות לאוויר.
אם יש צדק פואטי בדרמה הפוליטית המתחוללת לנגד עינינו, בכיכובם של ח"כים ציניים בקואליציה, בא הדבר לידי ביטוי נשגב בעובדה, שהח"כים שתקעו מקלות בגלגלי הקואליציה והביאו לקריסתה, בתום 375 ימיה, יוכלו לראות את אולמי הכנסת וּועדותיה לאחר הבחירות הבאות, רק בערוץ הכנסת בטלוויזיה, או מיציע האורחים. התקווה לשיריון, שדחפה אותם לתעלולים הפוליטיים המשונים, הלכה פארש. משתתפים בצערכם.
23/06/2022  |  מנחם רהט  |   יומני בלוגרים
"טיפשות היא לחזור על אותה הפעולה וכל פעם לצפות לתוצאה אחרת" - אלברט איינשטיין

23/06/2022  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2022  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   בחירות בארה''ב 2020  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משטרה במוקד  /  מי ומי  
מנסור עבאס: "הליכוד פנה אליי בימים האחרונים"  /  מירב ארד
לחץ על הליכוד לצירוף תקווה חדשה לממשלה חלופית  /  עידן יוסף
התקדמות במגעים: חוק הנאשם לא יעלה הלילה  /  עידן יוסף
הולכים לבחירות   /  מרדכי ליפמן
למה ה"עציצים" לא מתפטרים  /  עידן יוסף
אתנחתה, או סוף-הדרך   /  רפי לאופרט
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il