|   15:07:40
דלג
  יעקב קורי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
לפיד. להצביע עבורו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הבחירות האחרונות

הכי טוב היה אם כל אבירי הדמוקרטיה היו מתאספים תחת יש עתיד, בתקווה חדשה לעתיד טוב יותר ציוני כחול לבן, לא פונדמנטליסטי ולא קיצוני, במרצ מחודש, בעבודה של התורמים לשגשוג ולעשייה ולא בטלנות חרדית שתלויה במענקים של המדינה
27/06/2022  |   יעקב קורי   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2022   |   תגובות

יש שקר עוד יותר מופרך וענק מישו הפלשתיני והוא שיאיר לפיד הוא "שמאל". אבל בנימין נתניהו מדביק את הסטיגמה "הנוראה" הזאת על לפיד כבר כמעט עשור וקהל בוחריו קונה את הלוקש בשקיקה בלי הבנה מה זה שמאל, נאו ליברליזם ומה משנתו הכלכלית של לפיד. אני עליתי על התרמית עוד באיבה ופרסמתי מאמר בוואלה במאי 2013:

"לפיד, פישר ונתניהו - אבירי הבורגנות הישראלית" - "אני מתחיל להתגעגע ליובל שטייניץ, אהוד אולמרט, אברהם הירשזון ובנימין נתניהו - שרי האוצר שהגדילו את הפערים החברתיים על חשבון מעמד הביניים, בסיוע החרדים, טומי לפיד ומפלגת העבודה. בתקופתם הכל היה ברור, הם דאגו לבורגנות (העשירון העליון) ולטייקונים על חשבון מעמד הביניים והשכבות החלשות. הם היו ניאו ליברלים, לא היו פופולריים וכריזמטים כיאיר לפיד, אבל הצליחו בשיטת הפרד ומשול להסיח את הדעת מהעושק. סטנלי פישר זכה לתשבוחות מכל קצוות הקשת. הקונצנזוס החיובי בעניין תפקודו מזכיר את המאסטרו, אלן גרינשפאן הניאו ליברל, שהפך בעקבות משבר 2008 לאדם המושמץ ביותר בארה"ב כי היה אדריכל המשבר. גם לגבי פישר תחול רוויזיה לגבי תפקודו, כאשר יתברר שהמדיניות המוטעית שלו בנושא הריבית הביאה להיווצרות בועת נדל"ן ומניות שתתפוצץ לנו בפנים ותביא לשפל שלא היה דוגמתו.

בקיץ 2011 קמה תנועת מחאה שקיבלה תמיכה של 86% מהעם, למעט הבורגנים, בני טיפוחיו של הממשל הניאו ליברלי השולט בישראל משנת 1996. בבחירות 2013 שינו המפלגות את האדרת וצבעו עצמן בצבעים חברתיים. כך הפך יאיר לפיד לחברתי הדואג למעמד הביניים. אלא שיש כאן כפל לשון - לפיד השני התכוון לבורגנים, העשירון העליון, כגירסת אביו לפיד הראשון, בורגני מוצהר..., ולא למעמד הביניים המרוויח בין 75% ל-125% מהשכר החציוני (לא הממוצע המושפע מההתעשרות החריגה של העשירון העליון). העם קנה את הפתיון והצביע בהמוניו ללפיד. חלק אחר של העם החושש מהערבים, מאירן ומהטרור יותר מאשר ממצבו הכלכלי, הבריאותי והחינוכי הצביע עבור בנימין נתניהו ונפתלי בנט, והרי לך ממשלה ניאו ליברלית חדשה...." ב-2022 אין חדש תחת השמש...

ממשלת בנט-לפיד משנת 2021/2022 הייתה לא פחות ניאו ליברלית ממשלת נתניהו-בנט-לפיד משנת 2013/2014 ואין כל סיבה לחשוב שהממשלה הבאה תפעל יותר למען כלכלת רווחה וצדק חברתי מאשר הממשלות בעשרות השנים האחרונות. יוקר המחיה והדיור משרת את אילי ההון והמונופולים, כמו גם ההפחתה הדרסטית במיסוי חברות ועשירים בשנים אלה, ומדיניות ההפרטה שלוחת הרסן שהרסה את מדינת הרווחה על חשבון הטייקונים. השיא היה במתווה הגאז, שהר של תמלוגים הוליד תלולית, כך שכל העושר נשמט שוב מהעם.

שקרים בוטים

הניאו ליברלים והשמרנים בקואליציה - ימינה, תקווה חדשה, ישראל ביתנו, כחול לבן, רעם, יש עתיד - בהנהגת אביגדור ליברמן הימני קיצוני שמרו לעצמם את כל התיקים הכלכליים והחברתיים למעט הבריאות כדי לבצע את מדיניותם הדואגת לעשירים על חשבון מעמד הביניים כהגדרתו המדעית לעיל ולא בפירוש שלהם, שמתכוון לעשירון העליון, לבורגנים. לשתי המפלגות הכביכול חברתיות בממשלה, העבודה ומרצ, השאירו משרדים שלא יכולים להיטיב עם העם, למעט משרד הבריאות. אך הורוביץ היה עסוק מדי במלחמה בקורונה במקום לבצע את השינויים המבניים המתחייבים בבריאות וסגן שרת הכלכלה הסתפק באמירות פרובוקטיביות במקום לדאוג לכלכלה חברתית צודקת.

נתניהו ממשיך להלך אימים שהשמאל מנצח ואבוי יביא לכך שיקטינו את הפערים הכי גדולים ב-OECD, את העוני הכי גדול מחוץ לעולם השלישי, ויפסיק את הבוננזה לחבריו הטייקונים הממלאים את מרתפי השמפניה ומגרות הסיגרים שלו. העם מפרש "שמאל" בטעות כ"יונים", שאין כל דמיון ביניהם, כמו בממשלת צ'רצ'יל שבה הלייבור היו יותר ניצים מהאגף השמרני ביותר של צ'מברליין והאליפקס, כמו בממשלות של מדינת הרווחה בעשרות השנים הראשונות של המדינה שבהן אחדות העבודה הניצית נתנה את הטון ברדיקל סוציאליזם שלה, לעומת מפא"י שהתברגנה, כאשר הפועלים וההסתדרות הפכו לבורגנים ו"הפרולטריון" הצביע למנחם בגין הימני.

נתניהו מצליח בלהטוטים שלא היו מביישים את הודיני לשכנע את רוב העם שסובל מהפערים ומהעוני להצביע עבור הגוש השמרני שלו בגלל שהוא מצניע את מדיניותו הניאו ליברלית, מה עוד שממשלת "רק לא ביבי" הם לא פחות ניאו ליברלים ממנו, כשהוא מאיים שאל-אקצה בסכנה, הר-הבית בסכנה, וכבר משתלטים "תומכי הטרור" הידועים בנט, סער וליברמן הניצים הקיצוניים יותר ממנו על המדינה ויביאו רחמנא ליצלן להפסקת הירי מעזה, לראשונה מאז ימי ההתקפלות של ביבי לחמאס, להפסקת פעולות הסיכול נגד האירנים שהתגברו פי כמה מאז מדיניותו הרופסת של ביבי, והיד הקשה שגילו כלפי הטרור בגדה, מה שביבי לא העז לעשות ב-12 שנה.

איך ביבי מצליח לשכנע את העניים ומעמד הביניים להצביע עבור מדיניותו תומכת הטייקונים חבריו, מחצית מהעם שנהנה בשנה האחרונה משקט הרבה יותר גדול מאשר בימיו של ביבי שוכח זאת ומשוכנע שמנסור עבאס, חברו הטוב של אבו יאיר, יביא לחיסול המדינה הציונית? בפופוליזם, בדמגוגיה, בשקרים בוטים, בחצאי אמיתות. מפחידים אותנו מהכריש איתמר בן-גביר החושף את שיניו האימתניות אך מתעלמים מהסכנה הגדולה הרבה יותר של אלה שנראים מהוגנים ומעונבים, אך מחביאים את הסכין שלהם בשלל מסרי השינאה והשיסוי שעוד יהרסו את המדינה.

אתוס אחד משותף

הסיבה היחידה שיש תיקו היא שפרט לנושא אחד - ביבי - שתי הממשלות תאומות ותואמות זו לזו, שתיהן מעדיפות את הטייקונים, לא עושות דבר לאינטגרציה של החרדים, מחסלות את שיירי מדינת הרווחה, כשהאינטגרציה של הערבים תיבלם בגלל חברי כנסת עם לאומנות פלשתינית קיצונית במשותפת ומורדי מרצ ורעם.

ולמרות זאת, ואף על-פי כן, אני הולך להצביע בבחירות הקרובות ליש עתיד, לראשונה מאז יסודה, כי הפעם אני השתכנעתי שנתניהו עלול להנהיג בישראל משטר פשיסטי, כאשר הוא שולט שלטון יחיד במפלגתו, בגוש שלו, ואם יזכה אפילו ל-61 ח"כים, הוא ישתמש ברוב הזעיר בשביל לחסל את הדמוקרטיה, את בית המשפט העליון, לנטרל את רשויות האכיפה והביקורת, המשטרה, הפרקליטות, היועץ המשפטי ומבקר המדינה, וכמובן להציל את עצמו, לבטל את המשפט שלו ולהתנקם בכל אלה שלא היו אתו. בנט הראה לו את הדרך כשרמס את האופוזיציה, ביבי יחסל אותה לחלוטין, במקרה הטוב במשטר נוסח הונגריה ובמקרה הרע במשטר נוסח אירן של האייטולות.

אם ממילא צפויה לנו ממשלה ניאו ליברלית, אם ממילא אין סיכוי שתיכון הרפובליקה השנייה ותהיה אינטגרציה של החרדים והערבים, מערכת חינוך אחת במקום ארבע ואתוס אחד משותף לכולם, עדיף לפחות שתישמר הדמוקרטיה, מה עוד שבנושא הקרוב לליבי - אתיקה והעדר שחיתות - יש עתיד, תקווה חדשה, כחול לבן ובנט, מרצ והעבודה, התנהגו יותר טוב מאשר ממשלות ביבי, מפא"י וקדימה, אולי בגלל שהם לא הספיקו להתקלקל בשנה אחת בשלטון.

הכי טוב היה אם כל אבירי הדמוקרטיה היו מתאספים תחת יש עתיד, בתקווה חדשה לעתיד טוב יותר ציוני כחול לבן, לא פונדמנטליסטי ולא קיצוני, במרצ מחודש, בעבודה של התורמים לשגשוג ולעשייה ולא בטלנות חרדית שתלויה במענקים של המדינה. יאיר לפיד הוכיח את עצמו כפוליטיקאי ממולח ולא יעשה את השגיאות של בנט, הוא התחיל ברקורד של עשייה מבורכת במשרד החוץ, אם היה לוקח כשר אוצר את ירון זליכה זה היה מעולה אך נס כזה לא יקרה כי הוא עדיין ניאו ליברל, אז גם ליברמן עדיף על הכאוס שהותיר אחריו כץ בלי תקציב ומדיניות.

רגע אחד לפני הסוף, לפני שתאוות השלטון של נתניהו תשים קץ לדמוקרטיה, לפני שהריבוי הטבעי של החרדים יהפוך את החילונים למיעוט נרדף שנועד להאכיל את הולכי הבטל לומדי התורה, לפני שהקיצונים המשיחיים ושל המשותפת ידרדרו אותנו לתהום של מלחמת דת, יש לנו הזדמנות לעצור את המפולת. נתניהו הסכים לדמוקרטיה בע"מ כל עוד שהוא היה בשלטון, הוא למד לקח והפעם הוא לא יוותר על השלטון, כי אלה הבחירות האחרונות!

תאריך:  27/06/2022   |   עודכן:  27/06/2022
יעקב קורי
+פרסום ראשון: סמוטריץ' הסכים לתמוך בחוק המטרו בתנאי שלא יופעל בשבת
22:54 27/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הסיעות החרדיות מתנגדות להצעת החוק, משום שהדבר יהיה "הישג גדול מדי" עבור אביגדור ליברמן. הצעתו של סמוטריץ' מנטרלת הישג שכזה  ▪  השרה מרב מיכאלי מסרבת להצעת הציונות הדתית: "בחוק המטרו אין כל התייחסות לשבת ואין שום סיבה לשנות זאת"  ▪  גם יש עתיד התנגדה
סמוטריץ' בישיבת הסיעה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+קיש: הקואליציה ביקשה שנסכים ל-40 חוקים שלה, ולא הסכימה לשלושה שלנו
18:57 27/06/22  |  עידן יוסף
ח"כ יואב קיש בוועדת הכנסת: "ניסינו להגיע להסכמות, כמעט הגענו להסכמות, לא יכול להיות שהם מבקשים רשימה של 40 חוקים, ולא מסכימים לשלושה חוקים שלנו. אנחנו לא יכולים להסכים לשום דריסה כזאת. אנחנו עדיין רחוקים מהסכמות גם בנושא התאריך.
+חוק התפזרות הכנסת ה-24 אושר בקריאה ראשונה
17:40 27/06/22  |  עידן יוסף, איציק וולף   |   לרשימה המלאה
53 חברי כנסת אישרו את הצעות החוק להתפזרות הכנסת ללא מתנגדים וללא נמנעים  ▪  שני התאריכים האפשריים לבחירות הכלליות: 25 באוקטובר ו-1 בנובמבר
(זה שעולה וזה שיורד. ראש הממשלה החליפי לפיד וראש הממשלה בנט [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90])
שידור חי מערוץ כנסת
+מסתמן פיצוץ במגעים למועד בחירות מוסכם
16:41 27/06/22  |  עידן יוסף
מסתמן פיצוץ במגעים למועד בחירות מוסכם בעקבות התעקשות האופוזיציה (בעיקר סמוטריץ׳) לקבוע את מועד הבחירות ב-25.10 (בגלל שתלמידי הישיבות חוזרים ללמוד ב-26.10 ובמפלגות הדתיות מעוניינים בהם כפעילי שטח). אין כרגע הסכמות (חדשות 13).
+נתניהו נפגש עם אמסלם: "שיחה מצויינת"
16:10 27/06/22  |  עידן יוסף
בליכוד מעדכנים כי "נערכו פגישה ושיחה מצויינת בין נתניהו לדודי אמסלם. הכל מאחור ממשיכים בכל הכוח" (גלובס).
+גפני עדכן את הרב אדלשטיין במגעים להקמת ממשלה חלופית
15:37 27/06/22  |  עידן יוסף
יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני התייעץ עם מנהיג הפלג הליטאי, הרב גרשון אדלשטיין, ופרס בפניו את השיקולים בתאריך הבחירות. לאחר הפגישה הודיע לראש האופוזיציה בנימין נתניהו כי "אנחנו עושים כל מאמץ כדי למנוע את הבחירות המיותרות הללו ואם לא נצליח אזי התאריך המוסכם הוא יום שלישי, ל' בתשרי תשפ"ג - 25 באוקטובר 2022".
+רוטמן: הצענו לבן-גביר ולמעוז הצטרפות לבחירות המקדימות בציונות הדתית
15:10 27/06/22  |  עידן יוסף
ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), אומר בראיון לערוץ כנסת כי מפלגתו הציעה לעוצמה יהודית ולנעם להגיע עם כל מתפקדיהן ולהשתתף בבחירות מוקדמות להרכבת סיעה המשותפת לכולם.
+ליברמן: הציונות הדתית היא מפלגה אנטי ציונית
14:55 27/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ישראל ביתנו: "לא רואה ממשלה חלופית אבל אי-אפשר לפסול שום דבר"  ▪  ח"כ סופר: "התבטאות שנועדה לטשטש את חוסר העשייה ואפס ההישגים"
ליברמן. מעדיף את רע"ם ומרצ [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
+יועמ"ש ועדת החוקה: "בעייתי לחוקק הסדר בתחילת תקופת בחירות"
03:14 27/06/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בקואליציה מבינים שללא ניר אורבך לא ניתן יהיה לקדם את חוקי הנאשם  ▪  באופוזיציה מבהירים שהדיון בנושא עקר ונועד לשחרור קיטור, אבל בפועל הדיון בנושא היה סוער
חה"כ דוד ביטן ואיתן גינזבורג [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הבחירות האחרונות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובד 1
27/06/22 21:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
היועץ המשפטי של ועדת החוקה, עו"ד ד"ר גור בליי, התייחס (יום א', 26.6.22) לעיתוי שבו בחר יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב לקיים את הדיון ב"חוק הנאשם".
27/06/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה (יום א', 26.6.22) החלת משמעת קואליציונית על שלושה מ"חוקי הנאשם" תיקונים לחוק יסוד: הממשלה - תקופת כהונה מרבית בתפקיד ראש הממשלה של גדעון סער, הגבלת מועמד שהורשע בשוחד, מרמה והפרת אמונים מהרכבת ממשלה של ח"כ גבי לסקי וכן אי-כשירות של נאשם להרכיב את הממשלה של ח"כ אלי אבידר ואחרים.
26/06/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
יום אחד ארכימדס ישב באמבט
26/06/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
במחוזות השמאל/תקשורת רווח המושג "פשע שנאה", אבל הוא משמש רק להגדרת מעשים מגונים, ואפילו הם שוליים ביותר, של יהודים כנגד ערבים. מעולם לא נעשה שימוש בצמד מלים זה נגד פיגועים, ואפילו הנוראים שבהם. האם רצח באמצעות גרזן תואר על-ידי מישהו כפשע שנאה?
26/06/2022  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מתנער (יום א', 26.6.22) לחלוטין מדבריו של ח"כ דודי אמסלם שאמר הבוקר בראיון בראיון לערוץ 12 כי "אם הליכוד ישיג 61 מנדטים בבחירות הקרובות, רע"ם תוכל להיות שותפה בתוך הקואליציה". "בהבהרה שפרסם נתניהו נמסר: "נדהמתי לשמוע את הדברים שאמר דודי אמסלם שאותם אמר על דעתו בלבד, כפי שכבר קרה בעבר. רע״מ היא מפלגה אנטישמית אנטי-ציונית, תומכת טרור שמייצגת את האחים המוסלמים ששואפים להשמיד את ישראל. הליכוד בראשותי לעולם לא הסכים ולעולם לא יסכים להכניס את רע״מ לקואליציה כלשהי.
26/06/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
[צילום: סרחיי פופקו/AP]
יאיר נבות  |  
האוקראינים טוענים שכל 31 הטילים ששיגרה רוסיה לעבר הבירה יורטו, אך ישנם 13 פצועים כתוצאה משברי יירוטים שנחתו על איזורי מגורים במערב קייב    בין הפצועים גם ילד. נגרמו נזקים גדולים לבנ...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
אחרי 165 ימים, ש-134 יהודים נמצאים במחשכי גיא ההריגה העזתי חשופים לאימת המוות, האמירה ממסכת סנהדרין היא זו שחייבת להנחות את המשלחת שיצאה לקטר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il