|   15:07:40
דלג
  משה ניסנבוים  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
סיפורים מן החיים [צילום: משה ניסנבוים]

בוגדים

ישנו כאן ריאליטי מסוג אחר, כזה שמזכיר אופרת סבון וסדרת דרמה משובחת, רק שהפעם אלו אנשים במציאות
11/07/2022  |   משה ניסנבוים   |   ספרים   |   תגובות


פרק ראשון

בתחילת דרכי המקצועית (1992) פנה אליי עורך מקומון פרטי המופץ באזור המרכז וביקש ממני להעלות על הכתב מקרים של חקירות שטיפלתי בהן בשגרה. "העבודה שלך מרתקת, ללא ספק", אמר לי, "נסה לכתוב זאת בכל דרך שתרצה, אני אערוך את מה שכתבת, אסדר זאת לטור בעיתון שלי וניתן לקוראים הצצה לעולם שלך כחוקר פרטי. מה דעתך?" שאל אותי.

נעניתי להצעתו. כבר לאחר הסיפור הראשון ששלחתי לו, התקשר אליי אחוז התרגשות, "אתה כותב נהדר", החמיא לי, "לא נגעתי באף מילה שכתבת. הטור שלך יפורסם ביום חמישי הקרוב כמות שהוא, אני בטוח שיאהבו אותו מאוד." הוא לא טעה!

הטור שלי הלך וצבר קוראים רבים, אלו נעשו מעריצים קבועים ששלחו לי תגובות ורשמים. למקומון הזה קראו "צהוב", לעורך הזה קראו עמית גורביץ' ועד היום אני בהחלט מכיר תודה לשניהם.

"צהוב" התאחד עם מקומון אחר מכובד וגדול מאוד, "גל גפן", וזה אימץ את הטור שלי באהבה גדולה.

לא אשכח את עורכת ומייסדת המקומון, הגב' מירה גל ז"ל, שהגיעה לפגישת היכרות במשרדי. "אני חייבת לראות מי האיש הזה שכותב כל כך יפה ומרתק אלפים רבים של קוראים לעיתון שלי, שבוע אחר שבוע."

"גל גפן" הופץ באזורים רבים, למעשה כמעט בכל גוש-דן, וכך נוספו לטור שלי קוראים רבים. עורכי מקומונים מתחרים ביקשו לפרסם אותו וכל עוד הדבר לא פגע במקומון קיים - עניתי בחיוב. לאט-לאט הטור שלי החל להתפרסם באזורים רבים בישראל, והגיע אף לארה"ב, שם פורסם לפרקים במקומונים המיועדים לקהילת הישראלים/יהודים בניכר. לוס אנג'לס הייתה הראשונה, אחריה גם מיאמי.

מדי שבוע סיפרתי בטור הזה על תיק חקירה שהונח על שולחני. כמובן ששיניתי את שמות האנשים, צפון הפך דרום ומזרח הפך מערב. לקוח נהיה לקוחה ולקוחה נהייתה לקוח ובכך למעשה שיניתי לגמרי את זהות לקוחותיי, במטרה לשמור על פרטיותם שכל כך חשובה לי. מצחיקים במיוחד היו אלו שהתיישבו מולי במשרדי ופתחו את הפגישה שלנו במשפט - "אני מבקשת שתכתוב את הסיפור שלי". מצחיקים יותר היו אלו שביססתי סיפור בטור השבועי על המקרה שלהם וכשקראו אותו, בדרך כלל חודשים אחרי שטיפלתי בו, התקשרו לומר לי כי הסיפור השבועי "ממש ממש דומה" לסיפור האישי שלהם והם ישמחו להכיר את הדמות "הנבגדת" כדי לחלוק כאב ואולי גם קשר. תמיד לאחר שהנחתי את השפופרת צחקתי לעצמי, אילו ידעו שהם עצמם כוכבי הסיפור שלי... שעליהם כתבתי אותו, היו צוחקים צחוק גדול מהשיחה הזו.

מצחיקים פחות היו אלו שפרסמו תחת שמם סיפורים שלי. כן, היו כאלו, חלקם היו כל כך לא מצחיקים שבניגוד לאחרים לא טרחו אפילו לשנות את המלל של הסיפור שלי שפורסם במקומון כלשהו. אחרי חודשים, לעיתים שנים, גיליתי כי זה פורסם במקומון או באתר אינטרנט של חוקר לא מוכר, ממש כפי שאני פרסמתי אותו, אפילו... את הכותרת לא טרחו לשנות. כמובן שאת החוצפנים שבהם פגשתי בבית המשפט ובסופו של הליך הם חויבו לשלם לי סכומים לא מבוטלים. רק מי שכתיבה היא לחם חוקו, יבין עד כמה פגיעתו של אדם עמוקה כשנגנבת ממנו יצירתו.

היו כאלו שפרסמו את הטורים שלי בשמי, ללא אישורי. עם אלו יישרתי את ההדורים תמיד בשיחת טלפון. אם המקומון היה ראוי בעיניי, לא הייתה סיבה לסרב לפרסום הטור. היו גם כאלו ששללתי מסיבות אחרות ושונות.

היו גם קהלים שהכתיבה שלי לא מצאה חן בעיניהם. לא תאמינו אבל היו אלו חוקרים פרטיים כמוני. "זה לא בסדר שאתה כותב על העבודה שלנו, אתה מגלה סודות חקירה. אנשים לומדים איך אנחנו עובדים ואתה כורת את הענף שאנחנו יושבים עליו", טענו במיילים ושיחות טלפון הזויות. הסברתי להם שאנחנו חוקרים פרטיים ולא "סוכני מוסד" ובזאת הסתכם הדיאלוג שלי איתם. צחוק הגורל שכעבור שנים גיליתי כי אותם קולגות מבוהלים נהיו בעצמם... כותבי טורים, חלקם ממש העתק שלי. עד היום אני שומר את המיילים שלהם על החרדות ל"כריתת הענף".

השנים עברו, הטורים פורסמו מדי שבוע, ושאלה אחת חזרה על עצמה, למה אתה לא כותב ספר? הבקשה חלחלה אל תודעתי והספר הראשון שלי, "משולחנו של חוקר פרטי", ראה אור בשנת 2003 והיה לספר מוצלח שהודפס בשתי מהדורות. המחמאות היו גדולות, נהניתי מאהדת הציבור ויותר מהכול, נהניתי להקדיש אישית לקהל המבקשים .

הספר השני שכתבתי, "סודות של חוקר פרטי", יצא בשנת 2008 וגם הוא התקבל באהבה גדולה. הבעלים של רשת "צומת ספרים" ואני הפכנו חברים טובים, ובזכותם הופץ הספר שלי בחנויות הרשת ואף זכה להיות מוצג בחלונות הראווה של הרשת. הפכתי רשמית ל"חוקר-סופר", כבוד בהחלט לא מבוטל. הדבר חזר על עצמו גם בשנת 2010 כשיצא הספר השלישי שלי, "זבוב על הקיר". בחנויות הרשת ספריי קישטו את חלון הראווה, התגובות היו נפלאות וחשתי גאווה גדולה. על כך תודתי לאבי שומר, ערן זמורה ויורם רוז.

על אף ההצלחה לה זכה "זבוב על הקיר", ספר זה נושא עימו כאב גדול.

כל אחד מספריי הוקדש למישהו יקר לי. הראשון הוקדש לבני רז, השני לבתי אור, השלישי הוקדש להוריי. אבי, אותו הערצתי וממנו ירשתי את כישרון הכתיבה (בין יתר עיסוקיו היה כתב ספורט בידיעות אחרונות), שאל אותי לאחר פרסום הספר השני, "מתי בכוונתך להקדיש גם להורייך ספר?" הבטחתי לו מייד שהבא יוקדש להם.

במהלך כתיבת הספר חלה אבא שלי במחלת הסרטן הארורה. זה קרה במהלך לימודי המשפטים שלי וחוויתי משבר גדול. למרות הקושי שבשילוב לימודים בגיל מאוחר וניהול משרד חקירות, הגברתי את קצב כתיבת הספר ובסיומו הפקתי את טקס השקת הספר באחד מימי שישי בצוהריים בגינת ביתי, כמובן לכבוד אבי ואמי. לצערי, ערב ההשקה אושפז אבי במצב קשה. לבקשתו קיימתי את השקת הספר במועדה והוא צפה בה ממיטת בית החולים בשידור וידאו. זמן קצר לאחר מכן, הלך לעולמו מי שהיה הזרקור הגדול בחיי והותיר חלל גדול בליבי. ההקדשה שכתבתי לכבודו בתחילת הספר השלישי קיימת כעדות עד היום ואני בטוח שממקום מנוחתו הוא מביט בי גאה, כתמיד.

מי שמכיר אותי, ולו מקריאת הסיפורים שלי, יודע כי המשפחה ממלאת חלק גדול בחיי. גדלתי בסמטאות העיר לוד, בן בכור ואח לשבעה אחים ואחיות. הוריי, יוצאי צפון אפריקה (תוניס ומצרים), נלחמו על גידול ראוי לילדיהם בקושי ועמל רב והם מקור גאווה עבורי בכל יום ויום בחיי. ילדיי ורעייתי הם חלק נכבד מחיי ומהווייתי. הם, כולם, שותפים לדרך שעשיתי ולהצלחתי באשר היא.

את הספר הזה אני בוחר להקדיש לזו שמלווה אותי שלושים שנים (ואני מקווה לעוד שלושים לפחות), חנית רעייתי. היכרנו ילדים ממש, היא תלמידת תיכון צעירה ואני חייל בסוף שירותי הצבאי. הפכנו הורים לרז ואור וצירפנו את דור למשפחתנו כשהיה בן שש בלבד והיום, לאחר עשרים שנים, הוא בהחלט חלק בלתי נפרד מאיתנו. יחדיו גידלנו את הילדים, יחדיו צברנו חוויות רבות ויחדיו אנחנו לעולם.

אישה ערכית, צנועה וטובת לב חנית. שותפה לדרך שלי מיומה הראשון, שותפה להתלבטויות המקצועיות הרבות בהן נתקלתי בעבודתי וכאלו היו לא מעטות. כחוקר פרטי שמחויב בדיסקרטיות מלאה ללקוחותיו, האדם היחיד בחיי אותו שיתפתי היה חנית. לא אחת קיבלתי ממנה עצה שהוכיחה עצמה זמן רב מאוחר יותר אני חב לה על כך. הספר הזה, הוא האחרון בסדרת הספרים שכתבתי כחוקר פרטי המספר על עבודתו. אוסף הסיפורים הקצרים שהפך ל"קאלט" מבחינתי, ופורסם עד כה בשלושה ספרים, מפורסם בפעם האחרונה בספר זה. לכן היה חשוב לי להקדיש אותו לדמות המשמעותית בחיי לאחר הוריי וזו בהחלט רעייתי חנית.

אני מקווה שתיהנו מקריאת הספר כפי שנהניתם מקריאת הטור שלי שבוע אחר שבוע, בעיתונים הרבים בהם כתבתי ועדיין כותב. הסיפורים שלי מגלמים את החיים של כולנו, הבעיות בחיי לקוחותיי בהן אני משתלב בעבודתי, בהחלט יכולות להיות ואולי היו הבעיות שלכם. אני בטוח שכל אחת ואחד מכם ימצא את עצמו/חייו/קרוביו בסיפור אחד לפחות בספר הזה.

"בוגדים" הוא הספר הרביעי שלי. תיהנו ממנו כפי שאני נהניתי בעבודתו.

סקירת הספר החדש: "בוגדים"
הספר נפתח בסיפורה של רקפת ובעלה לשעבר יש בו עלילה מותחת: מושב קטן, משפחה אמידה ובגידה נסתרת שקשה להוכיח גם אחרי הרבה חוקרים שניסו עד שסברו הגיע
▪ ▪ ▪

הספר החדש והרביעי במספר של החוקר הפרטי עו"ד אייל סברו, "בוגדים", כשמו כן הוא: הוא מביא סיפורים מדהימים על בגידות של אנשים שונים במקומות ובסיטואציות לא שגרתיות. כך למשל, הבעל בוגד באשתו עם השכנה מהקומה העליונה, האישה בוגדת בבעל עם המורה לספורט שעובד איתה, שבוגד באשתו, מדריכת כושר אישית, שבוגדת אף היא עם אחד המתאמנים שלה, שנשוי לאחת שבוגדת בו עם סוכנת המכירות במקום עבודתה, שהחליטה באמצע נישואיה שהיא לסבית ושכחה לספר לבעלה.

כמותחן בלשי אייל סברו מתאר היטב את מלאכתו. ואכן, מדובר בעבודה רגישה ומורכבת שכוללת הפעלת חוקרים פיזית, אמצעים אלקטרונים (מתי שזה עדיף או שאין ברירה) וכמובן תחבולות שונות. וכמו שבטח ניחשתם, אחרי עשורים של עבודה יש לו סיפורים רבים.

הרבה מהם פורסמו בעיתונות וגרמו בעצם פרסומם לתגובות משעשעות כמו כאלו שזיהו את עצמן או שחשבו שהטור נכתב עליהם. אחרים לעומת זאת, שהם חוקרים פרטיים בעצמם, דווקא סברו שמדובר בחשיפת שיטות עבודה. באופן לא מפתיע התברר שגם הם בעצם פרסמו טורים עם סיפורים כאלו.

הספר נפתח בסיפורה של רקפת ובעלה לשעבר. יש בו עלילה מותחת: מושב קטן, משפחה אמידה ובגידה נסתרת שקשה להוכיח גם אחרי הרבה חוקרים שניסו עד שסברו הגיע. או אז התברר שיש אפשרות שבגידה תהיה ממש כמה דקות. וכן, זה מספיק כדי להרוס זוגיות.

מדובר בספר מומלץ מאוד לא רק לחובבי הז'אנר. ישנו כאן ריאליטי מסוג אחר, כזה שמזכיר אופרת סבון וסדרת דרמה משובחת, רק שהפעם אלו אנשים במציאות. הסיפורים כתובים היטב: התיאורים חיים, הדיאלוגים מנוסחים בבהירות ומעל הכל האווירה המסתורית-בלשית שהופכת את המציאות למשהו שהוא מעבר לכל דימיון.

המחבר כותב על הרקע לכתיבת הספר כי "28 שנים כחוקר פרטי ובעליו של משרד "רז חקירות", טיפלתי באינספור תיקי גירושין שהונחו על שולחני, הסיפורים בספר זה הם אוסף סיפורי "הבוגדים" שביניהם. תוכלו לקרוא ולדמיין אותם, מהרגע שדפקו על דלת משרדי ועד שישבו למולי וקיבלו לידיהם את דוח החקירה וסרט המעקב שהוקרן על מסך הטלוויזיה הגדול שבחדרי. אלו הסודות הכמוסים ביותר שלהם".

בנוסף, מה שיפה זאת הועבדה שבנוסף למשרד החקירות הפרטי שלו, אייל עוסק גם בעריכת דין בתחום דיני המשפחה וזה מאוד יעיל כי התחומים קשורים אחד לשני. אפילו בוקי נאה, כתב הפלילים הידוע, ויוסי אלפי מספר הסיפורים, ממליצים. הנה מה שאלפי כתב למשל: "הוא מספר סיפורים טבעי, זה בא לו מתוך הקרביים. לשומע, לצופה, והפעם לקורא, לא נותר אלא להצטרף אליו לחוויה. בספר "בוגדים" עובר אייל סברו מסיפור לסיפור והקורא נשבה בסיפוריו. כל סיפור מדהים יותר מקודמו".

תאריך:  11/07/2022   |   עודכן:  13/07/2022
משה ניסנבוים
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

11/07/2022  |  משה ניסנבוים  |   ספרים
אלבום מרהיב שמפגיש בין הטקסט העתיק מלפני אלפי שנים לצילומים העכשווים והאקטואליים של הארץ מצליח להביא את הביטוי "תמונה אחת שווה אלף מילים"
06/07/2022  |  משה ניסנבוים  |   ספרים

26/06/2022  |  משה ניסנבוים  |   ספרים

26/06/2022  |  משה ניסנבוים  |   ספרים
מדריך מעשי לחייל כיצד להימנע מעבירה על החוק ומהסתבכות בהליך פלילי, וכיצד לנהוג במקרה שהסתבך עם החוק, או נפצע במהלך השירות
21/06/2022  |  משה ניסנבוים  |   ספרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il