|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
יוסי ברודני. מקפצה לפוליטיקה הארצית דרך הבית היהודי [צילום: דוברות העירייה]

חשיפה: מפלגת דתי לאומי מסרה לרשם המפלגות שמות חיילים

המפלגה הגישה לרשם המפלגות רשימה של כעשרה חיילים בניגוד להגבלות על חיילים לעסוק בפעילות פוליטית חלק מהחיילים טוענים: לא חתמנו, חתמו בשמנו בעקבות פניית News1 הוגשה בקשה למחיקת החיילים הערב: יוסי ברודני צפוי להתמנות לראשות הבית היהודי
18/07/2022  |   עידן יוסף   |   תחקירים   |   בחירות 2022   |   תגובות
מפלגה דתית לאומית חדשה נרשמה אצל רשם המפלגות
עידן יוסף
רוב מייסדי המפלגה מתגוררים בגבעת שמואל ובבני ראם * רוטמן: אם מישהו חש לא מיוצג הוא יכול להשתתף במקדימות של הציונות הדתית ולבחור את מועמדיו * מתקפה חרדית וחרד"לית נגד סמוטריץ' בעקבות תמיכתו במיזם של רבני צהר
לרשימה המלאה

מפלגת "דתי לאומי, ישראלי למען כלל ישראל" שבכמה דיווחים נטען כי מאחוריה עומדים אנשי מפלגת בית היהודי, מסרה לרשם המפלגות בעת רישום המפלגה שמות של כעשרה חיילים, הנמנים על מייסדיה וזאת בניגוד לאיסור הפומבי על חיילי צה"ל לעסוק בפעילות פוליטית. כך נודע ל-News1. את הרשימה הגיש לרשם המפלגות עו"ד חגי אדורם.

בדיקה מעלה כי חלק מן החיילים אומרים שכלל לא חתמו, אחרים טענו שבני משפחתם הם שרשמו אותם וחתמו בשמם וזאת מבלי לשאול מהם רשות תחילה. עוד העלתה הבדיקה כי חלק מן החיילים כלל לא גרים בכתובות המגורים שנרשמו.

בצה"ל פתחו בבדיקת הנושא. מדובר צה"ל נמסר כי "על-פי פקודות הצבא, חיילים רשאים להיות חברים במפלגה, אך אינם רשאים למלא תפקיד במפלגה, וחל עליהם איסור להתבטא בפומבי בעניינים מפלגתיים. עניינם של החיילים המוזכרים ייבדק".

מרשות התאגידים נמסר: "לעניין משלח ידם של חלק מהמייסדים - חייל או בת שירות: חוק המפלגות התשנ"ב-1992 (להלן: חוק המפלגות) והתקנות שהותקנו מכוחו אינם מטילים מגבלות בעניין זה והדרישה היא כי מייסד מפלגה יהיה בגיר, תושב ואזרח המדינה. נציין שיש להבחין בין מייסד מפלגה לבין חבר מפלגה. מייסד לא בהכרח יהיה חבר מפלגה או בעל תפקיד במפלגה".

במפלגת דתי לאומי סירבו להגיב, אך נודע כי בעקבות השאלות שהוצגו למפלגה על-ידי News1, נעשתה פנייה לרשם המפלגות בבקשה לתקן את הרשימה ולהשמיט ממנה את החיילים.

ברודני ימונה ליו"ר

בתוך כך, הערב צפויים מוסדות רשימת הבית היהודי, שבמערכת הבחירות האחרונות תמכה ברשימת ימינה, לאשר את מינויו של יוסי ברודני ליו"ר המפלגה. ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל, יחליף את היו"ר המכהנת חגית משה. הוא הסיר לאחרונה את שמו מרשימת מתפקדי הליכוד, וזאת המטרה להתמודד לכנסת ולחבור עם הסיעה למפלגה קיימת, משום שהבית היהודי אינה בסבירות לעבור את אחוז החסימה.

חגית משה הודיעה כי היא חותרת לאיחוד עם הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ'. "אין עוד טעם לשתי מפלגות שמייצגות את אותו אלקטורט בציונות הדתית", אמרה.

בן-גביר: אין פגישת מו"מ עם סמוטריץ'

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן-גביר, אמר בראיון לכאן רשת ב' כי שוחח כרבע בטלפון עם סמוטריץ', אך פגישת המו"מ ביניהם טרם התקיימה משום שסמוטריץ' מסרב לעסוק באיחוד הרשימות עד אחרי הבחירות המקדימות של מפלגתו בחודש הבא. בן-גביר מצידו טוען שהציונות הדיתת היא מגזרית, בעוד שעוצמה יהודית זוכה גם לאהדת הקהל המסורתי.

הוא התייחס לסקר חדשות 13 לפיו הוא צפוי להביא שלושה מושבים יותר אם יעמוד בראשות המפלגה, ואמר: "אני מוותר לו על המקום הראשון. כל הסקרים מראים מגמה מאוד ברורה בקשר לחוזק שלי אבל אני רוצה ליצור אחדות כי אני רוצה לנצח את השמאל". לדבריו, הוא דורש רשימה שוויונית, אך לא ימתין לחודש הבא עד לקיום המקדימות בציונות הדתית והסיכוי שיתמודד עצמאית גובר.

ח"כ ‏סמוטריץ' הגיב בראיון לגלי צה"ל: "לא ברור לי הקמפיין התקשורתי של איתמר בן-גביר, כואב לי על זה. קרבות בוץ מרחיקים מאיתנו מצביעים". עוד הוסיף: "איתמר ואני חברים טובים ושותפים ומשוחחים, ברור לנו שצריך להמשיך ביחד וכך יהיה זו האחריות שמחייבת אותנו שתביא לניצחון הימין. נביא לציבור מוצר מוגמר של רשימה טובה ומאוזנת כדי למקסם את האלקטורט של גוש הימין. אנחנו שותפים וזו שותפות שמצליחה, היא הצליחה בבחירות האחרונות, היא הצליחה כל השנה והציבור אוהב את השותפות והיא תמשיך כדי שנוכל יחד להקים ממשלת ימין טובה למדינת ישראל".

בסוף השבוע נרשמה אצל רשם המפלגות מפלגת "אחריות לאומית-למען עתיד ילדינו". חלק ניכר ממייסדי הרשימה מתגוררים במושב נווה, המזוהה עם הדרם התורני לאומי. מטרותיה: שמירת הזהות היהודית של מדינת ישראל, ביסוס ישראל כמדינה בעלת תודעה ציונית, חיזוק מערכת החינוך, חיזוק הזהות היהודית וערכי המשפחה, הבטחת עתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית.
דתי לאומי, ישראלי למען כלל ישראל / בקשה לרישום מפלגה
מטרות המפלגה הן: א. קידום ערכיו ועקרונותיו של הציבור הדתי הלאומי. ב. העמקת האחדות בעם. ג. חיזוק ערכי היהדות והמסורת. ד. טיפוח הערבות ההדדית. (9 עמ')

תאריך:  18/07/2022   |   עודכן:  18/07/2022
עידן יוסף
+סמוטריץ' ובן-גביר ייפגשו; הבית היהודי מגדירה עצמה מחדש
05:26 19/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מרכז הבית היהודי אישר את הצעת יו״ר המפלגה חגית משה לפיה יוסי ברודני יעמוד בראש הרשימה לכנסת  ▪  ברודני אמר בנאומו כי "אין אצלנו מקום לקיצוניות", אך לא שוללים מו"מ עם בן-גביר כדי להפעיל לחץ על סמוטריץ'  ▪  נמנע בנאומו מהגדרת המפלגה כמפלגת ימין ופותח את השורות לחילונים
ברודני ומשה. לא שוללים ישיבה תחת לפיד [צילום: יעל צור]
+ערן חרמוני: אתייצב לצד מיכאלי יחד עם חברי
19:41 18/07/22  |  איציק וולף
מזכ"ל מפלגת העבודה, עו"ד ערן חרמוני, שהתמודד על תפקיד יו"ר המפלגה אמר כי הוא גאה על כך שלמעלה מ-2,400 מחברי המפלגה הביעו אמון במועמדותו לתפקיד ובחזון שלו למפלגת העבודה.

"הזרעים שזרענו במסע הזה עוד ינבטו בעתיד ויחזירו את תנועת העבודה לימיה המפוארים. אני שמח על מהלך דמוקרטי מרשים. חשוב לדעת ולכבד תוצאות של בחירות גם כאשר לא מנצחים, וכך בכוונתי לנהוג ולהוות דוגמה לפוליטיקה טובה יותר. ברצוני לברך את יו"ר המפלגה מרב מיכאלי על ניצחונה. אתייצב לצידה ביחד עם חברי ונילחם יחדיו להצלחת המפלגה בבחירות. אני קורא לכל חלקי הבית להתאחד ולעבוד יחדיו - מלמעלה עד למטה", אמר.
חרמוני בבחירות המקדימות, היום [צילום: יח"צ]
+ח"כ שפע: העבודה עשתה היסטוריה כשנתנה אמון מחודש ביו"ר
19:28 18/07/22  |  איציק וולף
יו״ר סיעת העבודה, ח״כ רם שפע, ברך על ניצחונה של מרב מיכאלי בפריימריז לראשות מפלגת העבודה. לדבריו, מיכאלי הקימה לחיים מחדש את מפלגת העבודה.

"אני סומך עליה שתביא אותנו ליעד - לחזור ולהיות מפלגה מרכזית. מפלגת העבודה עשתה היום היסטוריה כשבחרה לתת אמון בהנהגה מחודש ביושבת הראש. כיו"ר הסיעה פעלתי בדיוק כדי לעשות את זה, לייצר חיבורים ועבודה משותפת ולהוכיח שמפלגת העבודה יכולה לפעול אחרת, ביחד ובאמון הדדי. יש מפלגות שמדברות על דמוקרטיה, אנחנו גם עושים דמוקרטיה וממשיכים בדרך הזאת", אמר.

שפע התייחס גם למזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני, שהתמודד בבחירות המקדימות והפסיד בהן ואמר כי חרמוני הוא בשר מבשרה של המפלגה. "זה הזמן של כולנו להתחבר ולפעול יחד, למען הצלחת המפלגה בבחירות הקרובות", אמר.
+ברוב של 82.5%: מרב מיכאלי נבחרה שוב ליו"ר העבודה
19:25 18/07/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
יושבת הראש המכהנת של מפלגת העבודה ניצחה בבחירות המקדימות לראשות המפלגה  ▪  43% ממתפקדי מפלגת העבודה השתתפו בבחירות ו-12,429 מהם הצביעו עבור מיכאלי
מיכאלי. ניצחון ומפגן כוח מפלגתי [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+חגית משה: הבית היהודי תהיה הפתעת הבחירות
19:05 18/07/22  |  עידן יוסף
יו"ר הבית היהודי, חגית משה, בכינוס מרכז הבית היהודי: "אנחנו נהיה הפתעת הבחירות, יהיו לנו ח"כים ושרים בממשלת ישראל".
+נתניהו: לא צריך תליון, ולא הצהרת נאמנות
14:53 18/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הליכוד: הנאמנות שאנחנו צריכים זה לערכים ולעקרונות שלנו  ▪  מסתמנת הסכמה בין הצדדים בליכוד על ההצבעה במחוזות ולתאריך מוסכם של הבחירות המקדימות אחרי תשעה באב
נתניהו. "נרים את הדגל" [צילום: פלאש 90]
+מיכאלי בהצבעה בפריימריז: "נמשיך לבנות את המפלגה לטובת בניית המדינה"
13:14 18/07/22  |  מירב ארד
יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי הצביעה (יום ב')בפריימריז לראשות מפלגת העבודה. "לפני שנה מפלגת העבודה הייתה 0.3 אחוז בסקרים. אני נאבקתי עליה והתעקשתי עליה בניגוד לכל הסיכויים ובניגוד לכל האמונות של כולן וכולם. הצלחתי והצלחנו ובנינו את הקומה הראשונה ועכשיו אנחנו באות ובאים לבנות את הקומה השנייה", אמרה מיכאלי והוסיפה: "אני קוראת לכל חברות וחברי מפלגת העבודה להשתמש בקול שלכןם, להיכנס ללינק או ללכת לקלפי ולהצביע, ולהצביע לי כי אנחנו נמשיך לבנות את המפלגה לטובת בניית המדינה האהובה שלנו.
[צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+הפריימריז בעבודה: ערן חרמוני הצביע בסניף המפלגה בת"א
12:46 18/07/22  |  מירב ארד
ערן חרמוני מזכ"ל המפלגה המתמודד על תפקיד היו"ר אמר במעמד ההצבעה בסניף המפלגה בת"א: "חייבים לשנות כיוון, אני מתכוון להביא מועמד מהשורה הראשונה להתמודד מטעמנו על הנהגת המדינה, זה התפקיד של מפלגת העבודה, לא מפלגת נישה אלא מפלגה גדולה ורחבה המציגה אלטרנטיבה שלטונית."
[צילום: יח"צ]
+נפתחו הקלפיות לבחירת יו"ר מפלגת העבודה
10:06 18/07/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הפריימריז לראשות העבודה יימשכו עד השעה 19:00, במנגנון הצבעה שמשלב בין הצבעה אינטרנטית באמצעות מסרון והצבעה בקלפיות  ▪  על-פי הערכות מרב מיכאלי, צפויה להיבחר לראשות המפלגה בשנית
מיכאלי. לקראת קדנציה שנייה? [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+ישראל כ"ץ: אני לא עונד שרשראות
09:45 18/07/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ח"כ כ"ץ טוען כי סילק את מי שניסתה לענוד לצווארו תליון הנושא את דיוקנו של בנימין נתניהו  ▪  "אני לעולם לא עונד שרשראות. לא הייתי מתייחס לקוריוז אלמלא הציוצים בתקשורת"
כ"ץ. תליון נאמנות בכנס הפעילים בגבעת זאב [צילום: יוסי אלוני, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: מפלגת דתי לאומי מסרה לרשם המפלגות שמות חיילים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
‏קרב הבחירות המקדימות בליכוד מגיע לסיומו? בכירים במפלגה המעורים בפרטים אמרו למעריב כי הצדדים - בנימין נתניהו, יריב לוין, חיים כץ וישראל כ"ץ נמצאים במגעים מתקדמים לקראת יישוב משבר הבחירות במחוזות.
18/07/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
הפריימריז במפלגת העבודה: נפתחו הקלפיות לבחירת יו"ר מפלגת העבודה. כ-36 אלף מתפקדי המפלגה יוכלו לבחור באמצעות מסרונים או בקלפיות בין יו"ר מפלגת העבודה המכהנת, מרב מיכאלי, לבין מזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני. ההצבעה תימשך עד השעה 19:00. מנכ"ל המפלגה ניר רוזן: "החגיגה הדמוקרטית של מפלגת העבודה החלה. אני קורא לכל חברי וחברות המפלגה - נצלו את זכותכם והשפיעו על עתיד המפלגה ועל עתידה של מדינת ישראל".
18/07/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
ח"כ ישראל כ"ץ (הליכוד) הגיב על פרסום הסרטון מאמש, שבו ניתן לראות כיצד ביקשה פעילת ליכוד לענוד על צווארו תליון נאמנות ליו"ר הליכוד, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.
18/07/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בנט לא ילמד מתקופת כהונתו כרה"מ שום לקח פוליטי טוב יותר מתקופת כהונתו כרה"מ מהשיעור שהוגש ועוד יוגש לו ע"י ידידיו בדימוס מממשלת הניסוי והטעיה במעטפת של כפיות-טובה, שלהערכתי לא עברה עליו באכזבה מהולה בעלבון צורב; ביקור ביידן הוא דוגמה קלאסית.
18/07/2022  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
אילו הבחירות היו נערכות היום, בהשתתפות המפלגות הנוכחיות, תמונת המושבים הייתה נראית כך: הליכוד 34; יש עתיד 22; כחול לבן התקווה החדשה 12; הציונות הדתית 10; שס 8; יהדות התורה 7; העבודה, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו 6; מרצ (בראשות זהבה גלאון) 5; רע"ם 4. גם בסקר זה ימינה אינה עוברת את אחוז החסימה.
17/07/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
למרות שאיילת שקד אינה נושאת בתפקיד ציבורי, היא חייבת לתת הסבר לציבור על השיחה המביכה    שיחה שלמעשה הכתימה את דרכי פעולתה של מערכת המשפט בישראל, והיא מעיבה על המערכת גם היום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il