|   15:07:40
דלג
  אלי אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
דודו קופרמן [צילום: מאוסף המשפחה באדיבות נעמי קופרמן]

"מלך חיי הלילה של ירושלים"

דוד (דודו) קופרמן שהיה מוכר יותר בשם "דודו ראש העיר", היה מאנשי הבוהמה הבולטים בחיי הלילה של ירושלים בשנות ה-90-60 וכונה לא פעם "מלך חיי הלילה של ירושלים" דודו התפרסם כאושיה ירושלמית מיתולוגית וכמספר סיפורים והיה חלק בלתי נפרד מהנוף הירושלמי
17/08/2022  |   אלי אלון   |   יומני בלוגרים   |   כתבות פרופיל   |   תגובות

לפני חמש שנים ב-7 באוגוסט 2017 הלך דודו לעולמו. בן 75 היה במותו. אלמנתו נעמי ארליך-קופרמן, מורת דרך במקצועה, מספרת לי: "דודו אהב להיות עם אנשים, היה איש רעים להתרועע, אהב להיות איפה שעושים שמח, איפה שמתאספים לצחוק ולרקוד וליהנות. הוא מאוד חסר".

פרקי חייו

כשהיה ילד היה הולך המון לבתי קולנוע בעיר, ורבים מסיפוריו עוסקים בבתי הקולנוע של פעם בירושלים.

בסוף שנות ה-60 תחילת שנות ה-70 החל לעבוד בטלוויזיה הישראלית ברשות השידור ובין השאר היה מנהל במה של תוכניות טלוויזיה ידועות
▪ ▪ ▪

הוא נולד ב-1 במרץ שנת 1943 בירושלים בשכונת "יגיע כפים" באזור מאה שערים ליהודית וישעיהו (שעיה) קופרמן. בן למשפחה ירושלמית שורשית, מראשוני העליות האשכנזיות במאה ה-18. אלמנתו נעמי מספרת כי משפחתו הייתה דתית בת חמישה אחים ואחיות, אבל לא חרדית אלא יותר קרובה לזרם "הכיפות הסרוגות". הוריו היו "פתוחים" וכשהיה ילד היה הולך המון לבתי קולנוע בעיר, ורבים מסיפוריו עוסקים בבתי הקולנוע של פעם בירושלים. דודו, כבן למשפחה דתית, למד במוסדות חינוך דתיים. בגיל ההתבגרות החליט להסיר את הכיפה כי זה התנגש עם אהבתו לקבוצת בית"ר ירושלים ועם הגעתו בשבתות למשחקיה במגרש ימק"א.

בשנות השישים הפך לברמן של מועדוני לילה ידועים כמו "בכחוס" ו"סוראמלו", והתחבר עם דמויות ידועות ומיתולוגיות של חיי הלילה בירושלים דאז, ובניהם ראיף אליאס ואברהם סומרלו הלא הוא "סומרלו הגדול" ממנו, יש אומרים, למד את רזי אמנות הסיפור שבעל פה. מכר של דודו מספר: "דודו היה במרכז העניינים והיה בעל כישרון יוצא מן הכלל לרתק את כולם ואותי בסיפורים שלו על ירושלים בשנותיה הראשונות של מדינת ישראל וכלה בחיי הלילה בירושלים בשנות ה-60 וה-70".

בסוף שנות ה-60 תחילת שנות ה-70 החל לעבוד בטלוויזיה הישראלית ברשות השידור ובין השאר היה מנהל במה של תוכניות טלוויזיה ידועות. ביום עבד בטלוויזיה ובלילה היה איש בוהמה. דודו עבד שנים רבות בטלוויזיה הישראלית ופרש לגמלאות ב-2005.

הוא היה מה שקרוי בוגר "המשולש הירושלמי", אזור במרכז ירושלים מ"כיכר ציון" ועד "הנחלאות" שאותו תוחמים הרחובות יפו, המלך ג'ורג' ובן-יהודה ובו התרכזו חלק מחיי הלילה הבליינות והתרבות בעיר, בתי קפה, בתי קולנוע ועוד.

מיושבי "קפה טעמון"
דודו קופרמן בצעירותו [צילום: מהאוסף המשפחתי, באדיבות המשפחה]
דומה כי לא היה ירושלמי באותן שנים שלא הכיר או שמע את השם "דודו ראש העיר"
▪ ▪ ▪

קופרמן היה מיושביו הקבועים של בית הקפה הירושלמי המיתולוגי "טעמון" שפעל במשך כ-40 שנה בפינת הרחובות המלך ג'ורג' והלל - מול משכן הכנסת הישנה (בית פרומין") ושהפך למוסד שמשך אליו אנשי תקשורת, אקדמיה, אנשי בוהמה ואמנים ידועים, ובינהם עמוס קינן, דן בירון, ישראל סגל, דוד מונשיין, מוטי קירשנבאום פרופ' אריה זקס, מרדכי ארדון, יענקל'ה רוטבליט, חיים יבין, יוסי שטרן ועוד. רבים מיושבי "טעמון" נמנו עם אנשי השמאל. בשל קרבתו למשכן הכנסת (הישנה) פקדו את המקום חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית.

דודו היה רווק במשך שנים רבות. את רעייתו נעמי ארליך שהתגוררה בבניין בו שכן "קפה טעמון" הכיר דודו דווקא ב"חצר הירושלמית". ב-1985 נשאה לאישה. ב-1990 כשהיה דודו קרוב לגיל 50 נולד בנם יונתן.

בשנות ה-80 התבקש דודו לכתוב טור אישי בעיתון "כל העיר" על חיי הלילה בירושלים. עד מהרה הפך הטור לפופולרי ונקרא על-ידי רבים מתושבי העיר ואף מחוצה לה. דודו כתב בטורו על המסיבות, בעיקר אלה הפרטיות, שנערכו בירושלים ובסביבותיה ועל הידוענים שהשתתפו בהן, והפך חיש מהר בעצמו לידוען ומפורסם מאוד. הטור היה פופולרי במיוחד בקרב בלייני המסיבות בבירה ועוד ביום חמישי, ערב הופעתו של עיתון "כל העיר" בחנויות ניסו חלקם להשיגו כדי לראות אם שמם מופיע בטור של דודו...

דומה כי לא היה ירושלמי באותן שנים שלא הכיר או שמע את השם "דודו ראש העיר". האגדה מספרת כי הכינוי "ראש העיר" ניתן לדודו קופרמן על-ידי ראש העירייה טדי קולק המנוח שהציע לדודו במפגש אקראי בינהם בבדיחות הדעת את מפתח לשכתו כדי שיוכל לנהל את העיר בלילות"... גרסה אחרת טוענת כי את הכינוי ראש העיר הגה דודו או מי מחבריו ויש עוד גרסאות כהנה וכהנה. מכל מקום הכינוי "דודו ראש העיר" דבק בדודו קופרמן כמעט חלק משמו הרשמי.

מות בנו "שבר" את לבו
וות מד"א הגיע למקום תוך זמן קצר, והחל בניסיונות ההחייאה שנמשכו שעה ארוכה
▪ ▪ ▪

שנותיו האחרונות היו קשות. ביוני 2013, ארבע שנים לפני מותו של דודו מת פתע בנו האהוב יונתן בן ה-23 לנגד עיניו. יונתן חזר מאימון שיגרתי במכון הכושר, התמוטט, נפל במקלחת, נחבט בראשו ונפגע קשה. אביו דודו ששהה בבית שמע חבטת נפילה ואץ חיש מהר למקלחת וראה את בנו שרוע במקלחת מחרחר. הוא הזעיק את מד"א. צוות מד"א הגיע למקום תוך זמן קצר, והחל בניסיונות ההחייאה שנמשכו שעה ארוכה. אולם אלה לא צלחו ואנשי מד"א נאלצו לקבוע את מותו של יונתן. הועלתה סברה שיונתן מת מדום לב. יונתן קופרמן הוא הבן היחיד של נעמי ודודו קופרמן ("דודו ראש העיר") הוא נולד בהיותם מבוגרים, בן אהוב מאוד, מקור גאווה להוריו.

מותו של דודו קופרמן
דודו קופרמן [צילום: אלי אלון]
"הוא היה איש רעים להתרועע. הכיר את כולם וכולם הכירו אותו. כאשר אנחנו הלכנו והזדקנו, דודו נשאר חבר עם הדורות הצעירים"
▪ ▪ ▪

מותו של יונתן שבר את דודו ומצבו הבריאותי הלך והדרדר. שימחת החיים שלו הפכה לעצב ובמידה רבה, יש האומרים, איבד עניין בחייו. בראיונות לעיתונים המקומיים בירושלים סיפר כי הוא מחכה כבר לרגע שבו יצטרף לבנו יונתן. ב-7 באוגוסט 2017, ארבע שנים לאחר מותו של בנו האהוב מת דודו קופרמן ("דודו ראש העיר"), יש אומרים משברון לב, והוא בן 75 במותו.

העיתונאי והסופר שוקי בן-עמי איש ירושלים מנחה תוכנית הרדיו 'הפרלמנט הירושלמי' ברדיו ירושלים, שהיה חברו של דודו במשך שנים רבות מספר: "דודו היה מלך חיי הלילה של ירושלים, כשעוד לא היו כאן לילות ולא היו כאן חיים...

חברותנו התפרסה על פני 5 עשורים. הוא ריתק בסיפוריו, וכמו כל סיפור טוב, גם סיפוריו לא ממש תאמו למציאות. "אני מספר סיפורים, לא היסטוריון..." נהג לומר. דודו ידע לצחוק וידע לבכות. וכשהוא נשבר אחרי מות בנו היחיד יהונתן, הוא התרסק לרסיסים.

הוא היה איש רעים להתרועע. הכיר את כולם וכולם הכירו אותו. כאשר אנחנו הלכנו והזדקנו, דודו נשאר חבר עם הדורות הצעירים. הוא יצר שפה משלו עם ביטויים משלו, רבים מהם נמצאים במדורים השבועיים במקומונים בהם כיכב. אהבתי אותו. הוא חסר לי בכל יום ויום".

ב-28 ביוני 2021, נחנך בטקס מיוחד ספסל לזכרו של דודו קופרמן ("דודו ראש העיר") ברחוב הפלמ"ח בשכונת קטמון מול בית קפה בו נהג לשבת בשנותיו האחרונות. על הספסל נקבע שלט הנצחה לזכרו. הטקס נערך במעמד ראש העירייה משה ליאון, אלמנתו של דודו נעמי ארליך-קופרמן, בני משפחתו חבריו ומכריו.

תאריך:  17/08/2022   |   עודכן:  17/08/2022
אלי אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השחקנים הראשיים בממשלת החובבנים (כיום ממשלת המעבר) הם: לפיד, גנץ1, סער, ליברמן ובר-לב.2 המקצוען למחצה - בנט - הוכה ע"י תומכיו ושותפיו ודומה שהחליט באמת ובמידה רבה של צדק ליטול פסק-זמן; אפשר שפרש להתאושש ולהמשיך ללמוד מקרוב את תורת ניהול המדינה, באשר השתכנע שהתפקיד איננו משחק והמצב מחייב התמקצעות. אם נבחן כל חבר בצוות הנ"ל בתפקידו הנוכחי, נראה כשל או שגרה כמעט בכל מה שהם עושים. חילופי השלטון עברו חלק בזכותו של בנט ובשעה שניתן להבין ולהעריך את הורדת הפרופיל התקשורתי ואת שתיקתו בתקופה שקדמה לחלופין - קשה מאוד להבין את שתיקתו אחרי הפרישה.
17/08/2022  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
ראשית לכל אנו מברכים את הפוליטיקאי החדש בברכת ברוך הבא. יש לקוות שבואו יחזיר לכנסת קצת היגיון, מחשבה עניינית, וגם מעט נימוסים, לשון נקיה וסילוק ההתבהמות אשר לה נתפסו לא מעטים מחברי הבית, נקווה שהצטרפותו תחזיר לבית המחוקקים מעט [ולוואי הרבה!] מכבודו האבוד. איזנקוט מצטייר כאיש מעשה, נבון דבר, נקי כפיים ובר לבב וחשוב לכולנו שיהיה בכנסת ופחות חשוב הוא באיזו מסגרת מפלגתית. הישגיו הצבאיים אינם צריכים ראיה ואנו בטוחים שגם הישגיו הפוליטיים ירבו.
17/08/2022  |  יוסף אליעז  |   יומני בלוגרים
איך ייתכן שההנהגה הצבאית והמדינית חברה יחדיו לשחוק עד דק את מה שנשאר מאמינותו של דובר צה"ל? מדוע המטירו הודעות דוברות שהאמת רחוקה מהן כרחוק נאבולסי ממורנייה, כרחוק נאבולסי מפחריזאדה, כרחוק נאבולסי אפילו מאבו עטא?
דבר מפחיד קורה כאן בארה"ב, ולצערי הוא מוכר לנו כל כך. את ישראל אוהבים לשנוא. השנאה ליהודים היא דבר עתיק יומין, המושרש כל כך באנושות, שברגע שיש מפלט כלשהו, היא זורמת כמו לבה מהר געש. השנאה מוחשית, פיזיולוגית ממש, והיא מעבירה אנשים על דעתם. זהו מצב בלתי אפשרי בעליל, וחייבים להפטר מהיהודים, כי הם שולטים בעולם, הם מרמים את כולם, והם בסיס כל הצרות והחוליים האפשריים. אם רק נמחוק את ישראל מהמפה ונשמיד כל יהודי באשר הוא, הרי שיטב לכולם. לא יהיו יותר מחלות או מלחמות.
17/08/2022  |  ארי בוסל  |   יומני בלוגרים
ארגון הג'יהאד האיסלאמי יצא מופסד מסבב הלחימה האחרון נגד ישראל, בארגון עושים כעת חשבון נפש והפקת לקחים לגבי השאלה איך משקמים את היכולות המודיעיניות של הארגון וקוראים נכונה את הכוונות של ישראל וגם איך משקמים את התמיכה בו ברצועת עזה לאחר שבגלל כשלים טכניים נפלו עשרות רקטות של הארגון בשטח רצועת עזה, במקום בשטח ישראל, והרגו פלשתינים חפים משפע. כעת נערך הג'יהאד האיסלאמי לנסות ולשפר את מעמדו ברצועת עזה, בעזרת כסף מאירן הוא ישקם את הבתים שנהרסו בהפצצות צה"ל ויפצה את המשפחות שבניהן נהרגו מהרקטות שלו בשטח רצועת עזה.
חוקרת בתצפית  /  שרון מגנזי
המצחיקנית של המדינה  /  יגאל יששכרוב
המפא"יניק האחרון, וזאת מחמאה  /  יוסי אחימאיר
סופו העצוב של לוי שער  /  אלי אלון
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב    התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
אחדות במשפחה [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
חנינא פרבר
הרשע נמצא סמוך לחכם, כדי שהחכם יתקנו' אולם לתיקונו דרושים כוחות גדולים    התם וזה שאינו יודע לשאול אין בכוחם להחזיר את הרשע למוטב    משימה חשובה זו מוטלת על הבן החכם שהוא הגבוה מכולם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il