|   15:07:40
דלג
מוטי סדובסקי בורר ומנהל   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

יישום מושכל

כלים של בינה עסקית (BI) מספקים נקודת מבט מצוינת על הנתונים האנליטיים האחרונים שהתקבלו, אבל אם אתה רוצה לקבל נקודת מבט עתידית מדויקת, הפתרון טמון בשילוב Web Services יחד עם בינה עסקית
07/06/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות
עם Web Services/מערכת BI, הנתונים לא צריכים לעבור לתוך ה- Warehouse, אלא יכולים לנבוע ישירות מתוך היישומים

למעשה, כל בעל רכב מכיר את האמרה: "רכבים הנצפים דרך המראה, הם למעשה קרובים יותר במציאות." אמרה זו מציעה לנהגים להכיר בכך שמה שמופיע להם כמציאות הוא למעשה לא מציאותי. במילים אחרות, אל תנסה להחליף מסלול, כיוון שהמשאית הזו קרובה אליך למרות שהיא נראית כאילו היא 30 מטר מאחוריך.

ארגונים נתקלים בבעיה דומה כאשר הם מתמודדים עם פענוח המידע המניע את ההחלטות, הטקטיקות והאסטרטגיות שלהם. למרות המאמצים הרבים שעושה מחלקת ה-IT שלך, רוב הסיכויים הם, שהמידע שהצטבר בארגון שלך, אינו מדויק.

במשך העשור האחרון, ארגונים החלו להטמיע פתרונות בינה עסקית (BI) על-מנת לצייד את מקבלי ההחלטות והאנליסטים בנתונים המשופרים והאמינים ביותר. הרווח היה עצום, ובעוד שסקטורים אחרים של IT סבלו, חברות שהשקיעו ב-BI נשארו יציבות.

ועדיין נשארו בעיות. נשאר מקום רב לשיפור. בדרך כלל, מספק BI נקודת מבט בהסתכלות על היסטוריית הנתונים. מה שנמצא כעת באופק- זה Web Services, מסגרת טכנולוגית התומכת באינטראקציה בין מספר מחשבים דרך הרשת, המסייעת ל-BI למקסם את הפוטנציאל שלו כזרז לקבלת החלטות בקרב משתמשים על-ידי מידע מדויק, כוללני ובזמן אמת מכל קצוות החברה.

כאשר התפעול הפך לחלק מניהול הביצועים, חלקה של הבינה העסקית הפך לבעל משקל גדול יותר בתפעול. למנהלים ניתנה אפשרות לקבל החלטות תפעוליות תוך כדי ניתוח הנתונים שמוזרמים אליהם בזמן אמת. השפעת ניהול הביצועים ניכרת לאורך שדרת הארגון, כך שהאפקטיביות של החלטות המנהלים מגיעה עד לרמת הלקוח.

בעוד שפתרונות BI מסורתיים מתמקדים בתכנון אסטרטגי, BI תפעולי הוא גרסה חדשנית ל-BI המיועד למנהלים, מפקחים ומומחים הפרוסים לרוחב הארגון. תפעול המתמקד ב-BI מספק גישה לנתונים שהם גם דינאמיים (ברמת העסקה) וגם סטאטיים (מבחינה היסטורית) בזמן אמת.

העלאת הסיכונים

Web Services יכולים לאפשר למספר מחשבים מסוג שונה לתפקד ביחד ולתקשר. השימוש המתרחב ב-Web Services כאמצעי קישור מיישום ליישום, מאפשר אוטומטיזציה בתהליכי הארגון השוטפים ומשפר בצורה משמעותית את זמן התגובה, למשל, התקשורת הישירה בין היישומים מאפשרת לבצע את חידוש המלאי באופן אוטומטי ומספקת לארגון, מרמת המנהל עד לרמה התפעולית, התראה מוקדמת.

השימוש ב-Web Services, מאפשר ל-BI הנבנה על בסיס ה-data integration לטפל במספר חולשות הקיימות במערכות ה-BI הקונבנציונאליות.

אם בעבר צורת העבודה של בינה עסקית ו-Data Warehousing הייתה להשתמש בפלטפורמה לאינטגרציית נתונים (שלעיתים כונתה, טרנספורמציה וכלי טעינה) על-מנת להעביר נתונים למחסן מרכזי -Data Warehouse, לשם המשתמשים נכנסים ומנתחים את המידע עם כלי BI.

כיום, החברות בעלות החזון רואות את השימוש ב-Web Services כמסגרת שבה יבוא ה-BI לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר, ושתספק: גישה מהירה ובזמן אמת למידע דינאמי; הגעה מיידית לרשת תקשורת מקיפה של מערכות נתונים שונות; קבלת החלטות המבוססות על מידע אמין ובזמן אמת במקום לבסס אותם על נתונים היסטוריים; מדידת טבלאות ביצועים, ניהול והתרעות; החלפת נתונים וניתוחים המשולבים מאגפים שונים (שרשרת אספקה, שיווק, כספים, מכירות וכד').

מינוף ההצלחה

בינה עסקית המבוססת על Data Warehouse היא מערכת שלמה ומוכחת. השימוש ב-Web Services נותן ערכים מוספים לארגונים ואף משפר את ההטמעה והתחזוקה של מערכות אלו.

בעוד שבניית Warehouse היא תמיד משימה לא קלה, על-ידי ה-Web Services, הפעילות ההדדית הסטנדרטית מבטיחה בניית Warehouse בצורה קלה במידה ניכרת ואף מוזלת.

יתרה מכך, Web Services יכולים לספק למשתמשים גמישות גדולה יותר בכניסה לתזרימי נתונים, ככל הנדרש. עם Web Servicesהמשולבים במערכת BI אין חובה להעביר נתונים לתוך ה-Warehouse. הנתונים יכולים לנבוע ישירות מהיישומים - וגם מה- Warehouse, כפי שנדרש.

צריך לשים לב ששילוב Web Services ב-BI מותאם בצורה הטובה ביותר לשאילתות "קלות" ולדוחות (הסוג שנדרש לרוב משתמשי העסק). מדובר בתהליך משלים של ה-Warehouse, אך לא מחליף אותו.

עיקרון מרכזי של Web Services הוא השימוש בפרוטוקולים סטנדרטיים ליצירת יכולת פעילות הדדית בין יישומים שאינם תואמים, בעיקר XML, SOAP, UDDI, ו-WSDL.

הפרוטוקולים הללו מקלים על מפתחים להתחבר למערכות שונות. כיום, נבנית התמיכה בפרוטוקולים אלו בתוך פלטפורמות אינטגרציית נתונים רבות וכלי BI לאנליסטים.

ראייה של המידע בזמן אמת, כפי שהיא מסופקת על-ידי ה-Web Services וה-BI, נותנת לחברה סיכוי טוב יותר להגיב לצרות ולהקטין נזקים.

העשרת היישומים

רוב המשתמשים נעזרים בחלק מיישומי החברה לדיווחים פיננסיים, ניהול מוצרים ושרשרת האספקה, מכירות ושיווק. הבעיה היא שהמידע ביישומים אלו מעלה בתכיפות יותר שאלות מתשובות. לעיתים קרובות אלו נתונים לא מעובדים, כמעט ללא הקשר שיעיד על חשיבותם לעסק ועל מערכות היחסים שלהם עם מידע אחר. במרבית המקרים, היישום עצמו הוא מבוי סתום שאין לו את התשובות לשאלות שלך.

השאלות יכולות להיות פשוטות מאוד: למה המכירות שלנו ירדו בצפון? למה המצאי שלנו גדל? מי הם המתפעלים הטובים והגרועים ביותר שלנו במכירות מקוונות לעומת קמעונאות? קבלת תשובה ישירה הופכת להיות מורכבת כיוון שחלקים מהאמת מפוזרים. Web Services הופכים להיות כלי עוצמתי שמתגבר על המגבלות שקיימות תמיד בכל ארגון גדול בין אפליקציות, בכך שהוא משלב בהם יכולות ניתוח של ה- BI המאפשרות לקהל רב של משתמשים להריץ שאילתות בזמן אמת יחד עם שימוש ושילוב במערכות מידע אחרות בארגון.

לדוגמא, מנהל יכול לראות דרך ישום המקבל חשבונות שהחברה שלו הוציאה 500,000$ לספק מסוים בשנה שעברה. כעת החוזה עם הספק עומד להסתיים והחברה עומדת בפני מספר שאלות: איך תיפקד הספק מבחינת איכות המוצרים ומישלוחם בזמן, כיצד הוא עומד באמנת השירות של הארגון? איפה עומד תמחור הספק בהשוואה למתחרים המספקים מוצרים דומים?

המידע הזה לא מתקבל מיישומים תפעוליים, כמובן. בכדי להגיע למידע הרלוונטי, ככל הנראה, יש צורך בגישה עם סיסמא ליישומים שאינם מורשים, ובאמצעות התקשרות טלפונית או מקוונת. תהליך זה מבזבז זמן יקר ומשאבים.

אם החברה עושה שימוש בארכיטקטורה מוכוונת שירותים (SOA), היישומים הכפופים ל-SOA יתקשרו באופן אוטומטי באמצעות XML, SOAP, UDDI ו-WSDL, ויווצר קשר ואינטגרציה עם יישום ה-BI אנליטי שיאפשר שילוב של המידע בזמן אמת ישר למקבלי ההחלטות.

להביא סדר לתוך הכאוס

על-פי תיאורית הכאוס מלימודי הפסיכולוגיה, מעשים קטנים יכולים להביא לתוצאות מרחיקות לכת במקומות אחרים. תופעה זו נקראת אפקט הפרפר, הטוענת כי נפנוף הכנפיים של פרפר בסין יכול, באופן תיאורטי, לחולל סערה מאסיבית בניו-יורק.

לא קשה לדמיין את ההקבלה בתוך עסק: צ'יפ קטן שמקורו במזרח הרחוק יכול להוביל להתייקרות המוצרים ואיבוד האמינות במפעל בבאפלו בארה"ב. ראיה של המידע בזמן אמת, כפי שהיא מסופקת על-ידי ה- Web Services וה- BI, נותנת לחברה סיכוי טוב יותר להגיב לצרות באופן מיידי ולהקטין נזקים.

Web Services נמצאים בשלב המוקדם שלהם. יש לעסקים ולמקצועני ה-IT הזדמנות נהדרת להעלות רעיונות מבריקים על הדרך שבה Web Services, לא רק יקלו על הפיתוח וישפרו את השימוש בתשתיות ה- IT, אלא גם יספקו ערך אסטרטגי לטווח ארוך למקבלי ההחלטות בארגון.

Data Integration Israel מקבוצת אמן מחשבים.
תאריך:  07/06/2007   |   עודכן:  07/06/2007
מוטי סדובסקי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התגובה האנושית המקובלת על התקפה הינה התקפת נגד. אין ספק כי ההגנה הטובה ביותר הינה ההתקפה אך הנאמר כאן הינו פשטני מדי וודאי אינו מתאים לכל מקרה וארוע. ידועה התזה המלחמתית של 'פון קלאוזוביץ' באשר ל'אסטרטגית הגישה העקיפה'. גם זו התקפה (כולל גם כתגובה על התקפה מקדימה אפשרית) אך זו הנעשית בשום שכל.
07/06/2007  |  אהרון רול  |   מאמרים
בעלי אתרים רבים תוהים מה הם יכולים לעשות כדי לשפר את מיקום האתר שלהם במנועי חיפוש בכלל ובגוגל בפרט. כדי לשפר את מיקום האתר יש צורך לטפל ביותר מ-200 פרמטרים המשפיעים על מיקום האתר. ניתן רק לשער מהי מידת ההשפעה של כל גורם על מיקום האתר מכיוון שנוסחאות החישוב של מנועי החיפוש הן סודיות ולא חשופות לציבור. כמו כן הנוסחאות משתנות ללא הרף כדי להתאים את רלוונטיות תוצאות החיפוש לעולם הדינמי של הרשת.
07/06/2007  |  אילן הרץ  |   מאמרים
מיד לאחר סיום עונת הכדורסל וזכייתה של מכבי תל אביב באליפות החלו עיתונאי הספורט להפציץ בידיעות אלו ואחרות אודות מינוי מאמן למכבי תל אביב, בלאט כבר היה סגור לפי מעריב ופיני על הכוונת לפי ידיעות אחרונות, שמות כמו רפשה ודרוקר צצו ועלו באתרי הספורט באינטרנט, סכומי עתק נזרקו לחלל וכבר אפשר היה לראות בדמיון את בלאט צוחק כל הדרך אל הבנק עם מיליון דולר.
07/06/2007  |  אביב ירון  |   מאמרים
מה הפלא שיותר ויותר מאלה הנאלצים לבוא בשעריה של המערכת המשפטית ולהזדקק לשירותיה מבינים עד מהרה שהם נקלעו לעולם קפקאי, שבו שופטים ופרקליטים רבים רוויי אינטרסים פרטיים שמעמדם במערכת ואפשרויות קידומם באמצעות כל מיני קשרים משפחתיים, קשרי אינטרסים, דילים וקנוניות, הם הנושאים העומדים בראש סדר יומם בתחילתו של יום, במהלכו של יום ובסופו של יום.
07/06/2007  |  עידן סובול  |   מאמרים
השבתה של נמל תעופה בישראל היא ממשאות הנפש של ארגוני הטרור הערביים. ואכן הצליחו. נמל התעופה של ירושלים, עטרות, יענו קלנדיה, מושבת לחלוטין. ממשלות ישראל מאז שנת 1987 קיבלו עובדה זו בשוויון נפש. למי אכפת אם בירת ישראל הפורמלית, ירושלים, היא חסרת קשר אווירי עם העולם? לתל אביב לא היה אכפת, כי לתל אביב יש את בן-גוריון, דהיינו לוד, יענו לידה, הקרויה בכל מפות התעופה בעולם TLV, תל אביב.
07/06/2007  |  ד"ר יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
עם שלם עוטה מסכה כדי להסתיר את היגון והצער, להסתיר את החרפה והבושה, להסתיר את הכאב והגעגוע, להסתיר את החוסר הנורא, את השבר שהיה כחרס הנשבר
יקיר בן-משה
יקיר בן-משה
כל הספרים שתקו, מה יכולנו לומר? אפילו לסקלי הסמיק, לא ידענו שפוגל גונב, לא ידענו שהוא מחביא פירורים מעוגיות של אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il