|
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
בעקבות האיום לשלילת רישיון ולחילוט כספים
|
|
|
חשיפה: תדירות הרכבת הקלה תגדל מיום א'
|
משרד התחבורה הודיע חד-משמעית לחברת סיטיפס כי לא יסבול יותר את הפרת ההסכמים מצידה וחייב אותה לשורה של שיפורים ● מהשבוע הבא תחויב החברה להוציא רכבת בכל 5.5 דקות בשעות השיא ובכל 8 דקות בשאר השעות
|
המדינה איימה לחלט עד 45 מיליון שקל
|
|
|
|
כך ויתרה המדינה על הנוסעים ברכבת
|
יעל פרידסון
|
מה שנראה כמו רצף תקלות נקודתיות בשירות שמעניקה 'סיטיפס' קיבל אישור גורף מהמדינה * מהנספח הסודי המגדיר את פעילות הרכבת הקלה בירושלים, שהגיע לידי 'מקור ראשון', מתברר שהכול חלק מהחוזה: הירידה בתדירות הרכבות, העלייה בצפיפות בקרונות, ביטול קווי האוטובוסים המתחרים - והמדינה ממשיכה לשלם * יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: נגמרו ההנחות. החוזים הבאים יהיו בידי הציבור
|
לרשימה המלאה
|
|
|
3 חניוני חנה וסע לעולים בסוכות לירושלים
|
עידן יוסף
|
מערך התחבורה הציבורית בירושלים נערך למיליון מבקרים בחגי תשרי * חצי מיליון לפחות יבקרו בסוכות בכותל * יתוגברו קווי האוטובוס ויתוספו יעדים חדשים * גם הרכבת הקלה תתגבר את תדירותה * הציבור נקרא להגיע בשעות השפל
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
חברת סיטיפס חתמה (יום ה', 20.9.12) על התחייבות להגדיל את תדירות הנסיעות של הרכבת הקלה בירושלים. החל ביום ראשון הקרוב אמורה החברה לעמוד בלוח זמנים חדש שיחייב אותה כך שבשעות השיא תצא רכבת כל 5.5 דקות במקום 7.5-7 דקות כיום, ובשאר שעות היממה כל 8 דקות במקום 12 כיום. כך נודע ל-News1. הדבר התאפשר בזכות לחץ כבד מאוד מצד משרד התחבורה ועיריית ירושלים, שדרשו מהזכיינית סיטיפס ומהמפעילה ויאוליה עמידה ברמות שירות בסיסיות שאינן קיימות כיום. במשרד התחבורה רואים בחיוב את הגידול הדרמטי בשימוש ברכבת הקלה. כיום ישנה עלייה דרמטית שהגיעה לכדי 100 אלף נסיעות ביממה. פקחים של המשרד שביצעו בקרות מצאו כי הצפיפות ברכבות הפכה לבלתי אפשרית ואף מסכנת חיים, ונתקלו גם בהתעלפויות של נוסעים מחמת הדוחק. על-פי התקן יכולים להיכנס 500 איש לקרון אחד. לאחרונה התברר כי הביקוש לרכבת הקלה בבירה שונה מאשר בשאר העולם, משום שרבים מהנוסעים בה עובדים בשוק העבודה בחצאי משרות. הדבר גורם לשינוי בחלוקת שעות השיא והשפל. בעוד שבמקומות אחרים השעה 12:00 היא שעת שיא, בירושלים מדובר בשעה 15:00 בה רבים מסיימים או יוצאים לעבודתם. כיום לא חסרים קרונות, והכל עניין של תגבור משמרות הנהגים המועסקים. ישנם 46 קרונות המהווים 23 רכבות. שתיים מהן נמצאות בדרך כלל בטיפולים במוסך, כך שתמיד אמורות להיות 21 רכבות בכוננות הפעלה, בהתאם לרמת הביקוש. בשעות השיא אמורה סיטיפס להפעיל את כולן. עוד נמצא כי מערכות הכירטוס המיושנות נוטות להתקלקל, והחברה נדרשה להחליפם ולחלופין להגביר את מספר הטכנאים.
|
משרד התחבורה איים בחילוט ובשלילת רישיון
|
|
|
אלבז. שורה של הישגים
|
|
|
בחודש מרס האחרון תבעה המדינה מסיטיפס למלא את הנדרש ממנה. היא הבהירה לחברה חד-משמעית כי אם לא תעמוד בהסכם הזיכיון יחולטו ממנה כספים בסכום של עד 45 מיליון שקלים, כפי שמופיע בהסכם, ואם יידרש אף יישלל ממנה רישיון המפעיל לאחר שימוע. את מרבית הליקויים אותם הייתה אמורה חברת סיטיפס לתקן עד 31 באוגוסט היא לא תיקנה, וב משרד התחבורה החליטו שלא להבליג. בימים האחרונים התקיים משא-ומתן חשאי וקדחתני בין המדינה לסיטיפס, אותם הוביל ממלא-מקום סמנכ"ל יבשה במשרד התחבורה יהודה אלבז, בגיבויו של אגף החשב הכללי במשרד האוצר. בין הצדדים התנהלו שיחות קשות ורק הלילה סוכם כי סיטיפס תחויב לשפר דרמטית את השירות, כבר מהשבוע הבא, בעיקר לנוכח הצפי למיליון מבקרים בירושלים בתקופת חגי תשרי. עיקרי ההסכם סוכמו אתמול והיום הוא נחתם לאחר ניסוחים אחרונים. אלבז אמר ל-News1 כי מדובר בעוד הסכם בשורה של הסכמים מול סיטיפס המוגבל לארבעה חודשים. "אנו דורשים מהם לשפר את השירות עד שנהיה מרוצים מהם. יש גם דרישות בנושאי מערכות הכירטוס והבקרה, שלטי המידע האלקטרוניים, התאמת הרמזורים (עד היום תוזמנו כמעט כל הרמזורים מלבד עשרה, ע.י.), תחזיות המידע לנוסעים שיאפשרו להם לדעת בזמן אמת מתי מגיעה הרכבת ועוד. עיקר השיפור יהיה בתדירות הנסיעות שבשעות השיא, שבהן תהיה רכבת כל חמש דקות וחצי ואני מקווה שבעוד כשלושה חודשים נגיע לרמה של רכבת כל חמש דקות". יצוין, כי בסופו של דבר אמורה סיטיפס להפעיל בשעות השיא רכבות בכל ארבע דקות וחצי. כניסת ההסכם לתוקף עשויה להתעכב מעט עד לחתימה סופית של כל הגורמים האמונים על יישומו ובהם משרד האוצר. בחברת סיטיפס בחרו שלא להגיב.
|
|
תאריך:
|
20/09/2012
|
|
|
עודכן:
|
20/09/2012
|
|
עידן יוסף
|
חשיפה: תדירות הרכבת הקלה תגדל מיום א'
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
גימי-יהודי מיהודה
|
21/09/12 00:45
|
|
2
|
|
זאב12345
|
21/09/12 07:48
|
|
3
|
|
אין מאין
|
21/09/12 09:26
|
|
4
|
|
החזירו את
|
21/09/12 15:48
|
|
5
|
|
צפנת
|
21/09/12 16:38
|
|
הציבור לווה בחודש אוגוסט הלוואות משכנתה ב-5.8 מיליארד שקל - שיא של כל הזמנים. כך הודיע היום (20.9.12) בנק ישראל. זהו זינוק של 17% לעומת חודש יולי, שבו לווה הציבור משכנתאות ב-5 מיליארד שקל.
|
|
|
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, רמז כי יש אפשרות ריאלית להעביר את תקציב המדינה לשנה הבאה וכי ניתן יהיה לקיים את הבחירות במועדן המתוכנן - בסוף שנת 2013.
|
|
|
בעקבות המשבר בעיתון מעריב והסוגיות העולות הנוגעות לזכויות העובדים, הורה (יום ה', 20.9.12) שר התמ"ת, שלום שמחון, למינהל הסדרה ואכיפה במשרד, לפתוח בבדיקה של חשד להפרת חוקי עבודה ופגיעה בזכויות העובדים.
|
|
|
השותפים ברשיון גוליבר החלו השבוע בביצוע סקר סייסמי תלת מימדי (3Dׂ) במים רדודים (OBC-Ocean Bottom Cable). ביצוע הסקר מתוכנן להימשך כחודשיים וחצי בעלות כוללת של כ-7 מיליון דולר. השותפים ברשיון גוליבר הם: גוליבר אנרג'י 41.5%, זרח חיפושי נפט וגז (51.5%), אשטרום (12%) והחברה הנורווגית AGR, אשר משמשת כמפעיל הקידוח ברשיון (5%).
|
|
|
במהלך חודש אוקטובר, מיד אחרי תקופת החגים, תמשיך רכבת ישראל בעבודות שיגרמו לחסימת מקטעי תנועה בכמה מערי מרכז הארץ ובגליל המערבי.
|
|
|
|
|
|
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
|
|
|
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
|
|
|
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
|
|
|
אפרים הלפרין
המחשבה שתגובה לפרובוקציה תשנה את ה-דנ"א של אויבנו המוסלמים היא מחשבת סרק עלינו ליטול את היוזמה לידיים ולתקוף בהתמדה בנקודות הכי כואבות התגובה והנקמה הן נשק של עניים, ואנו לא כא...
|
|
|
איתן קלינסקי
ניהול המלחמה, כפי שמנווט אותה בנימין נתניהו יחד עם חבורה משיחית, הביא לכך שמדינות רבות באירופה מביעות אהדתן לכינונה של מדינה פלשתינית תוך הוקעה מוחלטת של ישראל
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|