בישראל של שנת 2012 עדיין מרבית העסקים בישראל אינם נגישים לבעלי מוגבלויות. בכינוס השנתי של פורום עסקים מקדמי נגישות שהתקיים הבוקר (יום ד', 31.10.12) במלון הרודס בתל אביב עולה כי 80% מהמסעדות בישראל, 65% מבתי הקולנוע, 64% מבתי הכנסת בישראל ו-94% מבריכות השחייה הציבוריות אינם נגישים לציבור בעלי המוגבלויות.
הכינוס דן בחוק ובתקנות הנגישות החדשים המחייבים גם מבנים ועסקים קיימים להנגשה, ובעובדה כי רבים מבעלי העסקים בישראל כלל לא מודעים לקיומו. מטרת הכינוס הייתה ליצור מודעות בקרב העסקים הגדולים במשק הישראלי לעניין קיום החוק והתקנות וחובתם לפעול להנגשה. כמו-כן, הנתונים מראים כי מעצם העובדה שציבור בעלי המוגבלויות בישראל מהווה כחצי מיליון בתי אב בישראל, הנגשת בתי העסק בישראל תגדיל את המכירות באופן ניכר ובכך טמון פוטנציאל עסקי משמעותי שאין להתעלם ממנו.
"כל מי שחי את עולם הקמעונאות והנגישות מבין שאם עסק רוצה להגדיל מכירות עליו להשקיע בהנגשה - אנשים בעלי מוגבלויות הם כוח צרכני גדול ומשמעותי. יש כחצי מיליון צרכנים בעלי מוגבלויות שהם חצי מיליון בתי אב. ערב הבחירות אני רוצה לומר משהו על צדק חברתי: נגישות היא צדק חברתי יותר ממחיר הקוטג', כי אם אין נגישות יש אנשים שבכלל לא יכולים כלל להגיע לקוטג'", ציין יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל.
יונה פוגל, מנכ"ל קבוצת פז ויו"ר פורום עסקים מקדמי נגישות בישראל, ציין כי "נגישות היא לא רק אנושיות אלא טמון בה פוטנציאל עסקי משמעותי מאוד. צריך וחשוב שבתי העסק בישראל יהיו נגישים לכל הלקוחות. המגזר העסקי הוא זה שמוביל את הנגישות וקשוב למטרה החשובה הזו וחבל שהמדינה מרשה לעצמה 'לפגר' אחר המגזר העסקי גם בתהליך החקיקה".
במסגרת הכינוס הוצג מודל חדשני מסוגו בעולם להטמעת נגישות בארגונים גדולים כך שמוצרי ושירותי הארגון יהיו נגישים ל-100% מהלקוחות ובכללם לקוחות עם מוגבלות וצרכים מיוחדים.