|
אאודי [צילום: הרדיו הבינלאומי של סין ]
|
|
|
|
|
גילם הממוצע של בעלי מכוניות יוקרה בסין הוא 33.5 והם בוחרים במכוניות יוקרה מכיוון שהן סמל סטטוס שיתמוך בתדמיתם, כך עולה מדוח שהתפרסם אתמול (26 בנובמבר) על-ידי מכון המחקר חוּרוּן (Hurun). הסקר נערך בין פברואר לאוקטובר השנה וסקר 800 בעלי מוכניות יוקרה ב-10 ערכים מרכזיות במדינה, בהן גם בייג'ין, שנחאי וגואנג-ג'ואו.
הדוח "מכוניות יוקרה בסין לשנת 2014" משווה בין 8 חברות של מכוניות מסוג זה: אאודי, BMW, מרצדס-בנץ, לקסוס, וולוו, לנדרובר, קאדילק ואינפיניטי.
על-פי הממצאים, בעלי מכוניות היוקרה בסין צעירים בגילם, זכו להשכלה טובה והם כמובן עמידים כלכלית. מבחינת מינם של הרוכשים עולה, כי 76% מהם גברים ו-3% מהם בילו לכל הפחות 3 שנים במדינות אחרות. עוד נמצא, כי הנסקרים מחזיקים בממוצע ב-1.4 מכוניות.
עוד מגלה הדוח, כי לבעלי מכוניות מסוג מרצדס בנץ ההכנסה הגבוהה ביותר, בעוד שלמחזיקים ברכבי אינפיניטי – הנמוכה ביותר. כמו-כן, מכוניות מחברת BMW זוכות לאהדת נשים ומרביתן קנו רכב זה, בעוד שגברים מעדיפים דווקא קדילאק. עוד נמצא, כי רוכשי וולוו זכו להשכלה הגבוהה ביותר, בעוד שבעלי לנדרובר – להשכלה הנמוכה ביותר.
באשר לסיבה שהביאה אותם לקנות מכונית אלו, ציינו 50% כי מכוניתם התקלקלה או התיישנה. בנוסף, 44% בחרו לרכוש מכונית לאחר שהתאהבו בה במבט ראשון בתערוכה, ו-36% הושפעו מפרסומת או מנסיעת מבחן.
מעניין לציין, כי חברת אאודי הייתה הבחירה המועדפת על פקידי ממשל, בעוד שיזמים העדיפו דווקא את לנדרובר. עוד הראה הדוח, כי 80% מהקונים היו מודעים לתדמית הציבורית השלילית הקיימת בכל הקשור לבעלי מכוניות יוקרה.
באשר לסיבה שהביאה אותם לקנות מכונית אלו, ציינו 50% כי מכוניתם התקלקלה או התיישנה. בנוסף, 44% בחרו לרכוש מכונית לאחר שהתאהבו בה במבט ראשון בתערוכה, ו-36% הושפעו מפרסומת או מנסיעת מבחן.
בסין יש 1.09 מיליון אנשים עם הון פרטי המוערך ב-10 מיליון יואן, כל על-פי דוח אחרה שפרסמה בעבר החברה. המשכורת המשפחתית ממנה נהנות משפחותיהן של בעלי מכוניות היוקרה נאמדת בכ-820 אלף יואן לחודש, וסך כל נכסיהם נאמדים בכ-8.8 מיליון יואן.