|   15:07:40
  עידן יוסף  

  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

ועדת השרים אישרה פה אחד

מנדלבליט: לא לאשר את חוק ההסדרה

טוען שהחוק נוגד עקרונות יסוד משפטיים, מאפשר הפקעה של קניין פרטי, עומד בסתירה למחויבות הממשלה להישמע לבית המשפט וסותר גם את המשפט הבינלאומי
13/11/2016  |   עידן יוסף, איתמר לוין   |   חדשות   |   ממשלה 34   |   תגובות
מנדלבליט. יוצא בחריפות [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

ועדת השרים לחקיקה אישרה פה אחד (יום א', 13.11.16) את חוק ההסדרה שיזמו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', שולי מועלם ויואב קיש. למרות חוסר שביעות הרצון מצד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תמכו שבעה שרים בהצעת החוק, מהם חמישה שרים של הליכוד. השרה מירי רגב הסבירה את הצבעתה: "אנחנו צריכים להסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון".

יו"ר הוועדה, שרת המשפטים איילת שקד, הכריזה: "הממשלה הזאת תסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון, גם כשארגוני שמאל קיצוניים מנסים לבצע 'לוחמה משפטית'. הדרך להשפיע על מפת ההתיישבות ביהודה ושומרון היא בבחירות ולא בשיטה הפסולה בה אותם ארגונים נוהגים היום".

קדם לאישור עימות בישיבת ראשי סיעות הקואליציה, שבהלכה נטשו שקד ועמיתה לסיעה, השר נפתלי בנט, את הדיון. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הטיח בבנט: "אתה מסכן את מדינת ישראל ואת עתיד ההתיישבות בשביל גחמה פוליטית". נתניהו כינה את הבית היהודי טוקבקיסטים. בנט אמר לו: "הייתה לכם שנה לטפל ולא קרה כלום. מאות אלפי ישראלים הם סוג ב׳, עכשיו צריך להתקדם".

מנדלבליט לא הציע חלופה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יצא בחריפות נגד הצעת חוק ההסדרה. מנדלבליט אמר לנתניהו ולחברי הוועדה, כי ההצעה מאפשרת הפקעה של קניין פרטי בניגוד לחוק הישראלי, ובאופן שאינו מתיישב עם חובותיה של ישראל כלפי המשפט הבינלאומי. לדבריו, ההצעה גם אינה מתיישבת עם עקרונות בסיסיים של שלטון החוק, שכן היא סותרת את חובתה של הממשלה לכבד את הכרעות בית המשפט. לכן, סבור מנדלבליט, יש מניעה משפטית לאשר את ההצעה בנוסח הנוכחי שלה.

מנדלבליט - מסר דובר משרד המשפטים - "עמד על המשמעויות שעלולות לנבוע מאישור הממשלה את הצעת החוק, ובכלל זה ביחס לבקשת המדינה מבג"ץ לדחות את פינוי עמונה". מהדברים עולה, כי מנדלבליט סבור שלא יוכל להגן על החוק בבג"ץ, וכי אישורו יביא לכך שביהמ"ש העליון ידחה את בקשת הממשלה לעכב את הפינוי בשבעה חודשים נוספים.

יצוין, כי מאז שנכנס לתפקידו אמר מנדלבליט שוב ושוב, כי רק במקרים נדירים יש לקבוע שמהלך של הממשלה נוגד את החוק, ובמקרים כאלו - על הייעוץ המשפטי לסייע לממשלה למצוא דרך חלופית להגשים את מדיניותה. מהודעת משרד המשפטים עולה, כי מנדלבליט לא הציע הפעם דרך שכזו.

יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, טען, כי אין מה למהר וכי יוכל להביא לאישור החוק בתוך שבועיים. הוא האשים: "הבית היהודי מנסים לגנוב קרדיט". לדבריו, עמונה היא לא הבעיה, אלא הבעיה היא 2,500 יחידות דיור במצבה הדומה של עמונה. "נצטרך לפתור את הבעיה הזו באמצעות חקיקה, זה אנחנו יודעים ואנחנו יודעים. הרי לא נחוקק חוק כדי שבסוף בג"ץ יפסול אותו",

האופוזיציה תוקפת בחריפות

לתגובות במערכת הפוליטית:

  • ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני): "היום נתניהו רצח גם את מורשת רבין. חוק ההסדרה המתאים למשטרים רודניים יוזם פיגוע מכון בחזון המדיני של רבין".

  • בנט: "מדינת ישראל החלה היום בהליך היסטורי של הסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון. אני מברך את ראש ממשלה ואת שרי
מפלגתו שנשאו באחריות הנדרשת מממשלת ימין והצביעו בעד הגשמת החזון הלאומי. בנחישות ובמשילות נמשיך לממש את היעדים שלשמם נבחרנו".

  •  ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי): "התקדמנו שלב נוסף בתהליך שיתקן עוול ויביא נורמליזציה למשפחות רבות המשרתות את המדינה, משלמות מיסים ובונות את ביתן כחוק. מוקדם לומר שניצחנו שכן צפויות עוד מהמורות בדרך ליצירת שוויון זכויות כלפי אותם תושבים. 50 שנה אחרי שחזרנו לשטחי ארץ ישראל כולה עושה המדינה צעד נוסף להסדרת ההתיישבות".


  • ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני): "מול הנזק הגדול של חוק ההסדרה צריך להתייצב ראש ממשלה, להגיש ערר ולקבוע בעצמו מתי יתקיים הדיון בממשלה. אם נתניהו נותן לזה לעבור - האחריות הבלעדית היא עליו ושום קריצה לא תעזור. חוק ההסדרה הוא נזק לשלטון החוק בבית, נזק למדינת ישראל בחוץ ומעביר מסר שכל דאלים גבר מול ראש ממשלה חלש".

  • ליברמן: "כל מי שחרד לעתידה של ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, מבין שברגע זה הדבר החשוב ביותר הוא לתאם את העמדות עם הממשל האמריקני החדש. זו פעם ראשונה שיש ממשלת ימין בישראל, נשיא רפובליקני ורוב רפובליקני בסנאט ובקונגרס, לכן אסור לקבוע עובדות בשטח ולהביך את הממשל הנכנס. הכל חייב להיות מוסכם ומתואם. בעבר הימין עשה טעויות גורליות, כך ב-92' כשהתחיה הפילה את שמיר וקיבלנו את אוסלו וכך ב-99' חנן פורת ז"ל הביא לבחירות מוקדמות ואהוד ברק הגיע לשלטון. אני מקווה שנדע להתנהל נכון ולא נעשה טעויות נוספות".

  • ח"כ מרב מיכאלי: "בקרוב, אחרי שבג"ץ יבטל את החוק הזה, נראה את ההסתה נגד שופטי בית המשפט העליון גוברת כדי להסיט את תשומת הלב מנתניהו. ראש הממשלה יכול מעכשיו להתחיל ולאסוף את קטעי הארכיון שלו מתריע מפני ההסתה ותוצאותיה, אבל שום דבר שיאמר עכשיו לא יסתיר את האמת הנוראה: בשביל מאחז בלתי חוקי, נתניהו מקריב את מדינת ישראל".

  • ח״כ נחמן שי (המחנה הציוני): "זוהי טעות חמורה שתגרור התנגשות פומבית כפולה עם בג"ץ ועם בית הדיו הבינלאומי בהאג. יתר על כן, היא מניחה מטען נפץ על מפתנו של הבית הלבן וכופה הן על הנשיא היוצא והן על הנכנס לעסוק בסוגיית השטחים בעיתוי הגרוע ביותר, שמזמין עימות עם הקהילה הבינלאומית״.

  •  ח"כ מיכל רוזין (מרצ): "ממשלת ישראל העניקה היום למתנחלים את המנדט הרשמי להיות מעל החוק הישראלי; אזרחים מועדפים, מעל רשויות האכיפה ומעל הדין. חוק להלבנת מאחזים הוא אות קלון לממשלה במדינת חוק. גזילת קרקעות היא פשע בידי המתנחלים ובתיווך מלא של הממשלה. ההשלכות הקשות של העברת החוק יפלו על הציבור כולו".

  • ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני): "במקום להיות מנהיג אחראי שמקבל החלטות נתניהו משליך את תפוח האדמה הלוהט לפתחו של בג"ץ ומחריף את הפוליטיזציה של מוסד חשוב זה. בג"ץ יצטרך להחליט אם הוא מקבל הפרה של הדיבר השמיני - לא תגנוב - או ממלא את תפקיד המבוגר האחראי. כדי לא לאבד כמה קולות בימין המתנחלי נתניהו מסכן את תדמיתו של מוסד חיוני לדמוקרטיה הישראלית בארץ ובעולם. זו לא מנהיגות. זה כשל מוסרי עמוק שנובע מפחדנות פוליטית".

  • ח"כ תמר זנדברג (מרצ): ״אין גבול לפחדנות של שרי הליכוד שעבור המתנחלים מתפקדי הליכוד מוכנים להעביר חוק שאומר שמותר לגנוב. עד מתי ימשיכו חבורת עבריינים להטריף מדינה שלמה סביב ארבעים קרוונים לא חוקיים. בכל פעם מחדש מדהים לראות היכן מחזיקים קומץ מתנחלים ממשלה שלמה וכמה חסרת אונים הממשלה הזאת מולם. הגיע הזמן שיהימין יביא שהאקסטזה שלו אחרי טראמפ פשוט לא מחזיקה מים״.

  • השר יריב לוין: ״אישור החוק הוא צעד חשוב להצלת עמונה ולהפסקת הפגיעה של מערכת המשפט בהתיישבות. עם זאת, עדיין יש בפנינו דרך ארוכה ומאבק ממושך כדי להבטיח את זכותם של תושבי עמונה להישאר בבתיהם״.

  • מטה מאבק עמונה: "מברכים ומחזקים את שרי הממשלה שגילו מנהיגות אמיצה והצביעו בעד חוק ההסדרה, על-אף כל הלחצים. הדרך עוד רבה לפנינו אך אנחנו בטוחים שבדרך הזו תגיע ממשלת ישראל להישג הנכסף של הסדרת ההתיישבות. שנית עמונה לא תיפול".

תאריך:  13/11/2016   |   עודכן:  13/11/2016
איתמר לוין, עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit   אהוד ברק   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   איילת שקד / Ayelet Shaked   אלי כהן / Eli Cohen   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   דוד אזולאי / David Azulai    דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   חיים כץ / Haim Katz   חנן פורת   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירי  רגב / Miri Regev   ממשלת ישראל / Israel Government   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה כחלון / Moshe Kahlon   משולם נהרי / Meshulam Nahari   מתנחלים   נחמן שי   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט: לא לאשר את חוק ההסדרה
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
13/11/16 23:09
2
דניאל סבלדי
14/11/16 00:10
3
כנופית עמונה
14/11/16 01:34
 
דוד מודיעין
14/11/16 11:41
4
שולטת. או שמא העם
14/11/16 05:43
5
יעקב יעקב
14/11/16 07:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 34
שר האוצר, משה כחלון כינס (יום ד', 9.11.16) את ראשי משרד האוצר לדיון בנושא חלופות השקעה. בדיון השתתפו סגן שר האוצר, יצחק כהן, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, ראש מטה הדיור הלאומי, אביגדור יצחקי, הממונה על התקציבים אמיר לוי, הכלכלן הראשי, יואל נוה ונציגיה של החשבת הכללית.
10/11/2016  |  מירב ארד  |   חדשות
בתחילת מחציתה השנייה של המאה העשרים הילך ג'וזף מקארתי אימים על ארה"ב. היה זה כשהסנטור הרפובליקני טפל עלילות-שווא על מי שהיו יריביו הפוליטיים. הוא רדף אותם עד כלות על העדר נאמנותם למדיניות המשטר, מה שגרר אחריו, די מהר, את הרחקתם של רבים וטובים ממקומות-עבודתם וממעגלי-השפעה, בלא שהיה לרדיפה כל בסיס. מאז זרמו להם מים רבים בנהר ההדסון, ועם סילוקו המאוחר של מקארתי, עברה מן העולם גם תופעת סימונם של אנשים על-פי דעתם הפוליטית כתנאי לקבלת-עבודה עבורם.
08/11/2016  |  ראובן לייב  |   מאמרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו שולט בממשלה, בסיעתו ובחברי הקואליציה במיומנות בלתי רגילה, בחכמה, בעורמה ובנסיון רב. אין ספק, כי יכולת משילות כזו לא נחזתה במקומותינו כבר שנים רבות. השליטה הזו הופכת כמובן את נתניהו לאחראי ישיר ובלעדי לכל מחדל, טמטום או מהלך פופוליסטי שמבצע כל אחד משריו הכפופים לו.
07/11/2016  |  ד"ר גד פניני  |   מאמרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה (יום א', 6.11.16) להביא לאישור הממשלה בשבועות הקרובים הצעה להחלטה בממשלה, במסגרתה תאושר תוכנית רב-שנתית לפיתוח התחבורה החכמה בישראל, שתחזק את הפעילות הקיימת ותבסס את ישראל כמובילה עולמית בתחום.
06/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
עם הצפת פרשת רשות השידור אנו עדים למאבק ראש הממשלה בכחלון. לכאורה "זה לא כוחות". כחלון עומד בראש מפלגה קטנה בעוד ביבי מנהיג את הלכוד עם, כולל אורן חזן, 30 מנדטים.
06/11/2016  |  יעקב שטרכר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il