|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?

דוח הבקרה: חריגות משמעותיות בסופרבוס <br>

חברת נסיעות ותיירות ממשיכה להוביל במדד הבקרה של משרד התחבורה חריגות שירות משמעותיות בקווי אגד איפה האוטובוסים הכי מלוכלכים ולמה הנוסעים מרוצים מחברה שנותנת שירות גרוע
11/06/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
קו של סופרבוס [צילום: שמואל וולף]

הנוסעים די מרוצים
במהלך שנת 2016 ביצע משרד התחבורה סקר שביעות רצון ארצי בקרב נוסעים בקווי אוטובוס. הסקר היה חסר תקדים בהיקפו ומנה כ-42,000 נשאלים בלמעלה מ-4,000 נסיעות. מן הסקר עולה כי ציבור הנוסעים אינו שבע רצון מתפקוד אגד ודן, אך מרוצה באופן מפתיע מפעילות ג'י בי טורס וגלים, למרות החריגות הרבות בשירות. ייתכן שהסיבה לכך היא קנה המידה הצר של הנוסע, שאינו מכיר את השירות ביתר החברות והתרגל לרמה מסוימת של שירות. להלן דירוג שביעות הרצון שנתנו הנוסעים:
1. ג'י בי טורס
2. נסיעות ותיירות
3. קווים
4. מטרופולין
5. גלים
6. ש.א.מ
7. סופרבוס
8. אגד תעבורה
9. רמה (גולן)
10. נתיב אקספרס
11. אפיקים
12. דן
13. אגד
14. דן בדרום
15. מטרודן

ככלל, הנוסעים די מרוצים, והציון הממוצע שניתן הוא 3.63 מתוך 5.

אגף פיקוח, בקרה ורמת שירות ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, בראשות דוד יוסף, פרסם את דוח הבקרה החצי-שנתי. בדוח, הסוקר את חריגות פעילות מפעילי התחבורה הציבורית, ניתן ציון גבוה לחברות נסיעות ותיירות וש.א.מ, וציון גרוע למטרודן (שסיימה פעילותה), לג'י בי טורס, לסופרבוס ולגלים.

ציון מעל הממוצע קיבלו חברות דן בצפון, אגד תעבורה, קווים ומטרופולין. יתר המפעילים, בהם אגד ודן, קיבלו ציון ממוצע. הדוח מעלה מקרים רבים של איחורים ואי-ביצוע נסיעות, תוצאה שהסיבה לה היא כנראה המחסור החמור בנהגים.

בקואופרטיב אגד קיימת חריגה משמעותית בכל נושא לוחות הזמנים - 1.9% מהנסיעות שנדגמו איחרו לצאת ביותר מ-6 דקות, ו-2.2% כלל לא בוצעו. חריגות רציניות התגלו גם בהצגת מספרי הקווים בשלטים בתחנות המוצא. עם זאת, לא התגלו חריגות בהופעתם החיצונית של הנהגים. אוטובוסים מלוכלכים רבים התגלו באשכול הפרברי בחדרה.

בחברת דן נרשמה חריגה חמורה באי-ביצוע נסיעות ב-3.1% מהנסיעות שנדגמו. 1.8% מהנסיעות איחרו לצאת מתחנת המוצא. כמו-כן התגלו בעיות בשילוט בתחנות וכן בעיות נגישות. האוטובוסים בבני ברק נמצאו מלוכלכים (2.5%). חברת דן בדרום הרבתה לאחר (2.7%) ו-1.3% מנסיעותיה לא בוצעו. חריגה נרשמה גם בהצגת מספרי הקווים (3%) ובסטייה ממסלול ואי-עצירה בתחנות (1.5%). חברת דן בצפון המפעילה את שלושת קווי המטרונית בחיפה חרגה משמעותית (13.4%) בתחום הנגישות, וליקויים התגלו ב-1.2% מהאוטובוסים רבי-הקיבולת שהיא מפעילה.

בקווי החרדים של אגד תעבורה התגלתה חריגה חמורה בהצגת מספרי הקווים (21.9%) ובעיה בשילוט על האוטובוסים (2%). איחורים של 6 דקות ומעלה נרשמו ב-5% מהנסיעות ואי-ביצוע ב-2%. לא נמצאו בעיות בנגישות לאוטובוסי החברה. בקווים הממוגנים של חברת אגד תעבורה נמצאו 4.3% אי-ביצוע נסיעות ו-3.6% איחורים, כאמור. חריגת איחורים של 2.7% גם באשכול אשדוד של החברה, כמו גם בעיות נגישות (2.3%).

בחברת אפיקים נרשמו 2.5% חריגות איחורים, ו-1.8% אי-ביצוע נסיעות. עיקר החריגות היו בעקבות קשיי התאקלמות באשכול פ"ת-בקעת אונו, שבו היו 3.8% חריגות איחורים ו-3.4% אי-ביצוע. גם במספרי הקווים והשילוט היו חריגות משמעותיות.

חברת קווים חרגה בעיקר בתחום הצגת מספרי הקווים (3.2%). ב-2.1% מהנסיעות נרשמו איחורים, ו-0.7% אי-ביצוע נסיעות. תחום הנגישות סבל מ-1.9% חריגות. בחברת נתיב אקספרס נמצאו חריגות בתחום השילוט בתחנות (3.1%) והצגת מספרי הקווים (1.5%), בתחום האיחורים (2%) ובתחום הנגישות (1.4%).

בחברת סופרבוס יש אחוז גבוה של איחורים (2.7%) ו-1.1% אי-ביצוע נסיעות. החברה גם חרגה בתחום השילוט בתחנות (9.9%), בתחום הצגת מספרי הקווים (2.2%) ובתחום הנגישות (3%). בחברת מטרופולין התגלו איחורים משמעותיים ב-2.3% מהנסיעות ו-1.7% אי-ביצוע נסיעות. בעיות התגלו גם בתחום הצגת מספרי הקווים (3.2%).

חברת נסיעות ותיירות הפועלת בנפת נצרת מפגינה ביצועים יפים במיוחד ומתפקדת כמפעיל הטוב ביותר. כלל לא נרשם בה אי-ביצוע נסיעות, אך ב-1.5% מהנסיעות היו איחורים. חברת ש.א.מ (שירותי אוטובוסים מאוחדים) הפועלת בנצרת חרגה בעיקר בתחום המידע לציבור - השילוט בתחנות (12%) והצגת מספרי הקווים (6.6%).

חברת ג'י בי טורס ממשיכה כהרגלה לתת שירות גרוע לנוסעיה. ב-6.1% מהנסיעות שנדגמו היו איחורים וב-2.5% אי-ביצוע נסיעה. כמו-כן התגלו חריגות של 4.3% בהצגת מספרי הקווים. הרעה נרשמה בשירות של חברת גלים ברהט. עיקר החריגות - בתחום מסירת המידע לציבור בשילוט ובהצגת מספרי הקווים וכן בחריגות ממסלול הנסיעה, אי-עצירה בתחנות ובנגישות האוטובוסים.

בחברת רמה הפועלת ברמת-הגולן התגלו 10% חריגה בשילוט התחנות -6% בהצגת מספרי הקווים. אחוז האיחורים גבוה יחסית - 3.3% וכך גם הסטייה ממסלול ואי עצירה בתחנות (2.5%).
דו"ח בקרה חצי שנתי על פעילות מפעילי התחבורה הציבורית חציון 2 - 2016 / דוח מסכם ארצי
הבקרה התפעולית בענף התחבורה הציבורית באוטובוסים מתבצעת על ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית באמצעות שתי חברות - ריבה יחזקאל ושות' ומ.ג.ע.ר - אשר מבצעות בקרה בחלוקה גיאוגרפית לשני אזורים: מרכז-צפון וירושלים-דרום (84 עמ')

תאריך:  11/06/2017   |   עודכן:  11/06/2017
עידן יוסף
+"מטריחים זקנים כדי להחליף פרופיל רב-קו"
16:22 11/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
טכנולוגיה ישנה במשרד התחבורה כולאת יתרה בכרטיס הרב קו של נוסע בהגיעו לגיל אזרח ותיק ומונעת מעבר אוטומטי לפרופיל הנכון בהתאם לגיל המשתמש
(קושי מיותר)
+חדש: חניית צוותאית שמורה ברכבת
12:19 11/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שיתוף הפעולה בין "מוביט" לרכבת ישראל מתרחב: כ-50 מקומות חנייה יישמרו לנהגי Moovit Carpool בחניון תחנת הרכבת בית יהושע בשעות השיא במהלך השבוע
(חניה שמורה)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דוח הבקרה: חריגות משמעותיות בסופרבוס
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
יישומון מוביט (Moovit) ורכבת ישראל מקדמים את תחום הנסיעות השיתופיות ומרחיבים את שיתוף הפעולה ביניהם. החל מהשבוע (יום א', 11.6.17) יישמרו 48 מקומות חניה בחניון תחנת הרכבת בית יהושע עבור נהגים שיסיעו עמם נוסע אחד לפחות ויירשמו דרך שירות הנסיעות השיתופיות Moovit Carpool. החניות יימסרו לפי סדר הנרשמים, כאשר כל הקודם זוכה.
11/06/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
"אם יהיה שינוי קואליציוני שיחליט שהרכבת תיסע בשבת, אני הראשון שרץ ואומר תעצרו, אחרת איך אעבוד על המסילות". כך אמר מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון. הוא השיב לשאלה במסגרת חבר-דיון בכינוס חטיבת הפיתוח של רכבת ישראל, שהתקיים (יום ה', 8.6.17) בתל אביב.
09/06/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
יושב-ראש ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, פנה למנכ"ל משרד התחבורה, קרן טרנר, וביקש ממנה לבדוק ולוודא כי החקירה נגד האגודות השיתופיות "שבוס" ו"נוע תנוע", המפעילים בשירותן ואתר לגיוס מימון המונים לפעילותן תתבצע בצורה הטובה ביותר. כך נודע ל-News1.
07/06/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת עוקבת אחר התקדמות התוכנית לאומית לקידום תחום התחבורה החכמה. בפתיחת דיון שקיימה (יום ג', 6.6.17), אמר יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב: "אנחנו יודעים ומודעים להחלטת הממשלה בנושא, המצופה הוא מהתוכנית ומוביליה לראות צעד אחד קדימה, להוביל נושא של תחבורה חכמה, זה יתרום לבטיחות בדרכים, לעומסי התנועה הכבדים מאוד, להפסד הכספי הכבד, לאיכות הסביבה ועוד. אנחנו רוצים ומתכוונים להיות הגורם המפקח לא רק בדיעבד אלא גם בזמן אמת, מדובר בנושא אליו ניתן לרתום את הטכנולוגיה לשם ייעול יותר מכל נושא אחר, אני מקווה שנתקדם לתחבורה ציבורית חכמה שתוכל לשבור את משבר התחבורה".
07/06/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
למרות התנגדות סיעות דתיות בקואליציה העירונית בראש-העין, החלה השבת (יום ו', 2.6.17) האגודה השיתופית שבוס להפעיל הסעות בליל שבת למקומות הבילוי בתל אביב. בנסיעת הבכורה, שהתבצעה ברכב הסעות של חברת י.ק שרותי תחבורה, נכחו גם נציגים מאגודת האם - שבוס בירושלים.
03/06/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
מה בעומק ליבו חשב חסן נסראללה על נותן לחמו חמינאי? ומה חשב יחיא סנוואר, שכה רצה לגרור את אירן למלחמה, והנה ההר הוליד עכבר?
דרור אידר
דרור אידר
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות    אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה    עוד לא סיימנו    ומה רוצה ניק...
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
רגב. יהירות ושחצנות [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
יוסי אוחיון
למרבה הצער ביבי, שריו וממשלתו הרעה ממאנים או לא יודעים ללמוד מטעויות    בשל כך אנחנו והמדינה צועדים מכישלון לכישלון ונופלים לכל בור אפשרי
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
מצער, שכבר מעל לחצי שנה שכחו השרים בממשלת ישראל את המחויבות הגדולה שיש לנו כעם יהודי למימוש המצווה של פדיון שבויים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il