|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
לא תותר נסיעת אזרחים. כביש 443 אתמול [צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז מרכז]
כוננות גבוהה בשיא החום

כביש 443 נשאר סגור לתנועה

תושבי היישובים שילת, גימזו וכפר דניאל יכולים לשוב לבתיהם בתיאום עם המועצה האזורית כביש 443 בקטע שבין מחלף בן שמן למודיעין נשאר סגור לתנועת אזרחים היום צפוי גל החום להגיע לשיא
24/05/2019  |   איציק וולף   |   חדשות   |   אסונות/פגעי טבע   |   תגובות

החל מן השעה 8:00 בבוקר (יום ו', 24.5.19) תתאפשר חזרה של תושבים ליישובים שילת, גימזו וכפר דניאל הסמוכים ליער בן שמן. כך הוחלט בהערכת מצב שקיימו כוחות הביטחון הבוקר.

בדיון הערכת המצב השתתפו משטרת ישראל, כיבוי והצלה, הרשויות המקומיות, רשות הטבע והגנים, פיקוד העורף, מגן דוד אדום וגורמים נוספים. עוד הוחלט כי הכניסה לשלושת היישובים הללו תתאפשר בשלב זה אך ורק לתושבי היישובים, לאחר תיאום שיתבצע עם המועצה האזורית.

כביש 443 יישאר בשלב זה סגור לתנועת אזרחים בקטע שבין מחלף בן שמן למודיעין. לא תותר כניסת מטיילים ורוכבי אופניים ליער בן שמן. "משטרת ישראל קוראת לציבור להימנע מלהגיע לאזור ולהישמע להוראות השוטרים", נמסר מן המשטרה.

ובתוך כך מתריע המשרד להגנת הסביבה מפני כניסה למבנים אשר נשרף בהם אסבסט צמנט - כמו בקיבוץ הראל שבמועצה האזורית מטה יהודה. תכולת המבנים הסמוכים חשודה שזוהמה באסבסט, ולכן אין להוציא ציוד ואין לשוב ולאכלס את המבנים ללא היוועצות עם המשרד להגנת הסביבה.

על-פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה, לאחר אישור כוחות כיבוי והצלה באחריות המועצה לסמן ולשלט את אזור מפגע האסבסט השרוף בטווח של 50 מטר, כדי למנוע חשיפת האוכלוסייה לסיבי האסבסט המסוכנים. כדי לפנות את המפגע, על המועצה להתקשר עם קבלן אסבסט פריך מורשה (מתוך מרשם העוסקים המפורסם באתר המשרד להגנת הסביבה) אשר יבצע פעולות מיידיות של התזת מים וחומר מלכד ובהמשך, פינוי מסודר לפי היתר מאגף אבק מזיק במשרד להגנת הסביבה.

"פעולות החרום הראשונות לנטרול הסכנה יבוצעו בשטח מיד לאחר כיבוי השריפה, ועבודות הפינוי יחלו לאחר בחירת קבלן מומחה. במידת הצורך, המשרד ידרוש ניטור סיבי אסבסט באוויר במהלך ביצוע העבודה ובחלק מהבתים בסיום העבודה טרם אישור אכלוס, כך שתמוזער הסכנה לציבור", לשון הודעת המשרד להגנת הסביבה.

תאריך:  24/05/2019   |   עודכן:  24/05/2019
איציק וולף
+לוחמי כיבוי האש השתלטו על השריפה ליד מושב זנוח
20:20 24/05/19  |  
לוחמי כיבוש האש השתלטו על השריפה ביער הסמוך למושב זנוח שבמועצה האזורית מטה יהודה, הנכלל באזור בית שמש. כמה שכונות בעיר בית שמש מנותקות מאספקת חשמל בגלל החום הכבד והעומסים. העירייה הוציאה הנחיות לתושבים המתגוררים ברחובות "שפת אמת" ו"חזון איש", בבקשה להוריד צריכת החשמל.


+המשטרה עצרה 3 חשודים בהצתות
20:14 24/05/19  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
העצורים - תושבי מזרח ירושלים: האחד כבן 15, השני כבן 19 והשלישי כבן 30  ▪  ביצעו את ההצתות על-רקע לאומני  ▪  מעצרם הוארך בצו בית משפט
(שריפה בבית עזרא [צילום: פלאש 90])
+מהירות הרכבות הוגבלה ל-80 קמ"ש עקב השרב
15:32 24/05/19  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מהירות הנסיעה הרגילה תוחזר רק לאחר ירידת הטמפרטורה בפסים ל-56°C  ▪  שיבושים בקו הנגב המערבי עקב שריפה
(האטה במהירות הנסיעה)
+חברת החשמל: הממצאים על כשל חשמלי - ראשוניים בלבד
14:55 24/05/19  |  איציק וולף
נציבות כבאות והצלה וחברת החשמל סיכמו שממצאי הבדיקה הראשונית שבוצעה על ידי חוקרי הדליקות יועברו לחברת החשמל, וכי צוותים משותפים לשני הגופים יבחנו אם אכן מקור השריפה קשור לגורם חשמלי כלשהו.

"מדובר בבדיקה ראשונית בלבד שנעשתה על ידי חוקר שריפות של הכבאות, וממצאיה עומדים בסתירה לבדיקה שנערכה על ידי חוקר שריפות מטעם חברת החשמל. לפיכך, הוחלט על ידי הגופים להקים צוות משותף לבדיקת מקור הדליקה והפקת הלקחים בהתאם", לשון הודעת חברת החשמל.
+בעקבות שריפה: פינוי תושבים במושב בית עזרא
14:53 24/05/19  |  איציק וולף
בעקבות שריפה במושב בית עזרא, כוחות משטרה הגיעו למקום והחלו בפינוי קו ראשון של בתי הישוב הסמוכים לשריפה. כביש 4, סמוך למושב בית עזרא וצומת אמונים נסגרו לתנועה, ציבור הנהגים מתבקש להישמע להנחיות השוטרים.

+כביש 443 נחסם מצומת שילת לבן שמן
14:40 24/05/19  |  איציק וולף
כביש 443 מצומת שילת לצומת בן שמן נחסם לתנועה בשני הכיוונים בשל דליקה. כמו כן נחסמו העליות למחלף בן שמן מכביש מספר 1 מזרח ומערב.
+הסוכנות תעביר 1,000 דולר לבעלי בתים שנשרפו
14:33 24/05/19  |  איציק וולף
הסוכנות היהודית, באמצעות קרן חירום של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, תעניק לכל משפחה שאיבדה את ביתה בשריפות בימים האחרונים סיוע ראשוני בסכום של כ-1,000 דולר לצורך מימון התארגנות חירום. "הסולידריות היהודית פועמת כשעשרות משפחות מתמודדות עם הלם של אבדן בית ורכוש, עם החיים עצמם- ההתארגנות לניהול החיים מהיום במקום אחר", אמר יו"ר הסוכנות, יצחק הרצוג.
+מושב מבוא מודיעים נותר סגור
13:43 24/05/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
כביש 443 נפתח לכל אורכו  ▪  מוקדי דליקות נוספים: פדואל שבשומרון, תרום שליד בית שמש, בית עזרא שבמועצת באר טוביה, קיבוץ הראל ואיכסל
קיבוץ הראל [צילום: פלאש 90]
בית עזרא [צילום: פלאש 90]
+כביש 44 מכפר חב"ד לבית דגן נחסם בשל שריפה
13:23 24/05/19  |  איציק וולף
כביש 44 נחסם לתנועה מצומת כפר חב"ד לצומת בית דגן בעקבות שריפה.
+שריפה מתפשטת סמוך ליישוב פדואל
13:10 24/05/19  |  איציק וולף
דליקה פרצה סמוך ליישוב פדואל שבשומרון. האש עולה מנחל שילה עד קרוב לגדר הישוב. כוחות כיבוי ומשטרה במקום.
+תושבי תרום המפונים יכולים לשוב לבתיהם
12:31 24/05/19  |  איציק וולף
משטרת ישראל מאפשרת חזרתם של תשבי תרום לבתיהם. זאת, בתום הערכת מצב שקיימו המשטרה ונציבות כיבוי והצלה. עוד הוחלט כי הנסיעה בציר 44 מותרת בשלב זה לתושבי האזור בלבד.
+הנשיא הודה ללוחמי האש: עושים עבודת קודש
10:45 24/05/19  |  איציק וולף
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שוחח לפני דקות ספורות עם נציב כבאות והצלה לישראל, רב טפסר דדי שמחי, והביע את הערכתו העמוקה למאמצי הכיבוי וההצלה.

"אני מודה ללוחמי האש בשם כל העם על המסירות העמוקה, דבקות במטרה ועל ההצלה. ראינו כבר אירועים גדולים מסוג זה במדינות מפותחות ושם יש אבידות בנפש. אתם באמת עושים עבודת קודש ואנחנו מלאי גאווה ותודה. תסיימו את המלאכה ושתבוא השקט והשלווה והשריפות ימנעו", אמר הנשיא בשיחה.

נציב הכבאות, רב טפסר שמחי, הודה לנשיא ריבלין על חיזוק ידי הלוחמים, והבטיח כי יעשה את כל המאמץ הנדרש כדי לסיים את האירוע בזמן הקרוב.
+כביש 44 משמשון לנחשון נפתח לתנועה
10:44 24/05/19  |  איציק וולף
כביש 44 מצומת שמשון לצומת נחשון נפתח לתנועת כלי רכב בשני הכיוונים.
+דליקה סמוך להר ברכה ולבסיס בשומרון; הושגה שליטה על האש
10:39 24/05/19  |  איציק וולף
שריפה פרצה בין היישוב הר ברכה שבשומרון לבסיס הצבאי "סלע". נבדקת האפשרות שמדובר בהצתה שבוצעה על ידי פלשתינים מן הכפר בורין הסמוך. אנשי נקודת הכיבוי ביישוב יצהר הסמוך ואשר נמצאים בכוננות מלאה לאור החום הכבד, הוקפצו למקום תוך דקות ספורות, והשתלטו על האש בעזרת חיילי הבסיס.
+היערכות שיא בכל מחוזות כיבוי והצלה; יופעלו כל מטוסי הכיבוי
09:51 24/05/19  |  איציק וולף
נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, ערך הבוקר סיור מוסק וביצע הערכת מצב בשטח. כעת, הוא נמצא בהערכת מצב נוספת במשל"ט הארצי.

במהלך הערכת המצב צוין כי תנאי השרב יגיעו לשיאם היום, התפתחות הרוחות מהווה סכנה להתחדשות הדליקות. בשל כך הוכרזה היערכות שיא בכלל המחוזות הכוללת מאות לוחמי אש והפעלה מלאה של כלל מטוסי הכיבוי של טייסת הכיבוי.
+כוחות הכיבוי פועלים בגזרת בית שמש ובגזרת בן שמן
09:49 24/05/19  |  איציק וולף
כוחות כיבוי והצלה פועלים הבוקר בשתי גזרות מרכזיות: באזור כפר אוריה שבגזרת בית שמש, ובגזרת בן שמן. בשתי הגזרות נמצאת הדליקה בשלבי השתלטות שונים, אך עדיין אין שליטה מלאה על האש.

+מטוסי כיבוי זרים יגיעו לישראל בצהריים
09:06 24/05/19  |  איציק וולף
מטוסי כיבוי מקפריסין, יוון, קרואטיה ואיטליה צפויים להגיע לישראל החל משעות הצהריים לצורך סיוע בכיבוי הדליקות הרבות שפרצו מאז אתמול. ממשרד החוץ נמסר כי בשעות האחרונות הגיעו לישראל גם צוותי כיבוי קרקעיים מקפריסין.
+החל מהבוקר: הגבלות הבערת אש - גם באזור מירון
08:49 24/05/19  |  איציק וולף
הבוקר פג תוקפו של צו מפקד מחוז צפון בנציבות כבאות והצלה לישראל, שהחריג את אזור קבר רשב"י במירון והתיר הדלקת מדורות באזור. בשל כך, צו נציב הכבאות, רב טפסר דדי שמחי, האוסר הבערת אש בשטחים פתוחים וקובע הגבלות על שימוש באש ובלהבות פתוחות נכנס לתוקף גם באזור מירון כמו בשאר חלקי המדינה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אסונות/פגעי טבע
גל שריפות ברחבי המדינה (יום ה', 23.5.19): 330 שריפות, חלקן מבלוני תבערה, אחרות ממדורות ל"ג בעומר ולכולן תורם השרב. עיקר הן השריפות באזור יער בן שמן, אזור ירושלים ובית שמש סמוך לקיבוץ הראל וכפר אוריה, וכן במערב הנגב. עד שעות הערב עלו באש 16 בתים בהראל ובמבוא מודיעים; התושבים פונו קודם לכן ואין נפגעים. בשעה 20:00 הודיעה המשטרה, כי כל מוקדי השריפות נמצאים בשליטה.
הבנאים והנגרים בטירת גואדלון, מצפון לבורגונדי שבצרפת, מחכים לקריאה. אם יש מישהו שיכול לבנות מחדש את קתדרלת נוטרדאם בצורה בה נבנתה בימי הביניים – הם האנשים.
17/05/2019  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
רעידת אדמה חלשה הורגשה (יום ד', 15.5.19) לפני זמן קצר ברחבי הארץ. הרעידה הייתה חלשה, והתרחשה בים התיכון, כ-200 ק"מ מערבית לג'סר א-זרקא. מן המכון הגיאופיסי נמסר כי עוצמת הרעידה הייתה 4.3, ובעומק 10 ק"מ בים.
15/05/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
שבועות אחדים לאחר ההתרסקות הראשונה של מטוס בואינג 737-מקס, סירבו מנהלים בחברת בואינג לפעול לתיקון התקלה שגרמה להתרסקות. בפגישה סגורה עם טייסים מחברת אמריקן איירליינס אמרו אנשי בואינג, כי הם מצפים מטייסים לדעת להתגבר עליה בעצמם. כך חושף (יום ד', 15.5.19) ניו-יורק טיימס, לידיו הגיעה הקלטה של הפגישה.
15/05/2019  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
קתדרלת נוטרדאם אינה מצוידת במכוון במתקנים נגד שריפות, כגון מערכות מזלפים המופעלות אוטומטית. הסיבה לכך היא רצון שלא לפגוע במראהו של המבנה, או חשש שהעברת חיווט חשמלי בו תגביר את הסיכון משום שקירות האבן שלה ניצבים על גבי מסגרת עץ – מדווח (יום ד', 17.4.19) ניו-יורק טיימס, יומיים לאחר הדליקה שגרמה לה נזק כבד.
17/04/2019  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
רשימות נוספות   /   אסונות/פגעי טבע  /  מי ומי  
שיקום נוטרדאם: 15-10 שנים  /  איתמר לוין
גג הנוטרדאם קרס - אך המבנה שרד  /  איתמר לוין
הכבאים: מנענו הרס מוחלט של הנוטרדאם  /  איתמר לוין
הנוטרדאם היא סמל להתמדה  /  איתמר לוין
מינהל התעופה הפדרלי מקורקע  /  איתמר לוין
לא רק הקבלנים אשמים  /  עו"ד עופר רשו
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il