חברת נת"ע מתקדמת בהכנות להפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב, ומכשירה את צוות התפעול. בשבועות האחרונים נערכה בסין השתלמות מיוחדת לצוות הנהגים שיבצעו את נסיעות המבחן הראשונות בישראל ויכשירו את הנהגים שיגויסו בהמשך.
ארבעת משתתפי הקורס הם נהגים מנוסים שגויסו ע"י חברת תבל שזכתה במכרז ההפעלה והתחזוקה של הקו האדום. במסגרת הקורס הם ביקרו במפעל הקרונות של חברת CRRC בצ'נגצ'ון, שם למדו על מבנה הקרון והמערכות ותרגלו נהלי תפעול וחרום. בהמשך, התארחו במערכת המטרו בשנזן, שם עברו השתלמות במַדְמֶה-נהיגה והתלוו לנהגי מטרו ורכבות קלות בנסיעות, לצורך תרגול הפעלת מערכות שונות.
המשך ההכשרה יתקיים במרכז התפעול והתחזוקה של הקו האדום בפתח תקוה, בהדרכת ספקית הקרונות בשיתוף קבלני המערכות והאיתות.
מנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און: "אנחנו ממשיכים להתקדם לפי לוחות הזמנים לקראת הפעלת הקו האדום באוקטובר 2021. בחודשים הקרובים יתחילו להגיע לישראל הקרונות הראשונים לצורך המשך בדיקות ונסיעות מבחן, עם צוות הנהגים הראשון. בהמשך, אותם נהגים ישתתפו בהכשרת כמאה נהגים נוספים שיגויסו לקראת הפעלת הקו".
הקו האדום הוא הקו הראשון במערכת הסעת ההמונים שנת"ע מקימה. הוא ייסע מפתח תקוה דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב עד בת ים. במקביל מבצעת נת"ע שני קווים נוספים: הקו הירוק - מראשל"צ וחולון דרך תל אביב עד הרצליה, והקו הסגול - מיהוד דרך רמת גן ללב תל אביב.
כל רכבת תורכב משני קרונועים באורך כולל של כ-70 מ', ותוכל להסיע כ-450 נוסעים. הרכבות ייצאו בתדירות גבוהה, כ-3.5 דקות בשעות השיא. הנהגים יפעילו את הרכבת בנסיעה במפלס הרחוב, כאשר במנהרות הניהוג יהיה אוטומטי.