|
איתות לחברות נוספות [צילום: AP]
|
|
|
|
|
ועדת הסחר הפדרלית תקנוס את גוגל במיליוני דולרים רבים על הפרת פרטיותם של ילדים המשתמשים בערוצי יוטיוב שבבעלותה - חושף (שבת, 20.7.19) וושינגטון פוסט.
החקירה עסקה בהפרות חוקי הפרטיות הפדרליים הנוגעים לילדים. שלושת החברים הרפובליקניים בראשות הוועדה תמכו בהסכם ושני הדמוקרטים התנגדו - כמו בהסכם המתגבש עם פייסבוק, לתשלום של 5 מיליארד דולר על פגיעות בפרטיות והפרת הסכם קודם עם הוועדה. גוגל תודה, כי לא הגנה כראוי על פרטיותם של ילדים בני פחות מ-13 אשר השתמשו בשירותי יוטיוב.החוק אוסר על חברות לאסוף מידע על משתמשים שמתחת לגיל 13, וכן הוא אוסר להפנות אליהם פרסומות המותאמות להם אישית.
ועדת הסחר קיבלה לאורך השנים תלונות רבות בהן נטען, כי כמה מהערוצים הפופולריים ביותר של יוטיוב - שלדברי החברה מיועדים לבני 13 ומעלה - מכוונים לילדים. מדובר בין היתר בערוצים המציגים פעילויות בגני ילדים, סרטים מצוירים ומשחקי ילדים. לדברי יוטיוב, אין לה דרך לדעת האם ילדים צופים בערוצים אלו. עם זאת, במהלך החקירה החלה יוטיוב לחפש דרכים שיבטיחו בצורה טובה יותר את פרטיות הילדים; היא לא הודיעה על צעדים מעשיים כאלה.
הסכום שתשלם גוגל טרם נקבע, אם כי הפוסט מגדיר אותו במילים "מולטי-מיליוני דולרים". גוגל כבר נקנסה ב-5 מיליארד אירו בידי
האיחוד האירופי, בשל הפרת חוקי התחרות של האיחוד. הכנסותיה של אלפאבית, חברת-האם של גוגל, הסתכמו אשתקד ב-136.8 מיליארד דולר והרווח הנקי היה 30.7 מיליארד דולר, כך שמשמעותו של הקנס הצפוי היא בעיקרה תדמיתית ובהיותו אזהרה מפני קנסות כבדים בהרבה אם החברה תחזור על מעשיה. הוא גם יהווה איתות לחברות אחרות העוסקות בשיתופי וידאו ובשידורים ישירים של תכנים, כמו אינסטגרם וסנאפצ'ט, ולחברות משחקים כמו פורטנייט, לגביהן הועלו טענות דומות על פגיעה בפרטיותם של ילדים.