לאקונה בחוק, שבמסגרתה לא הוכפף בנק הדואר מעולם לפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, גורמת לכך שבנק הדואר אינו מאפשר לחייבים הנמצאים בפשיטת רגל לפתוח חשבון בנק בזכות, לצורך המשך ניהול ענייניהם הכספיים השוטפים. במשרד התקשורת מבהירים - הבנק מחויב במתן שירות אוניברסלי ובפתיחת חשבון לכל לקוח.
הבנקים המסחריים בישראל כפופים להוראה 422 שהוציא הפיקוח על הבנקים בשנת 2014 ולפיה מחויב כל בנק להיענות לבקשת לקוח לפתיחת חשבון ביתרת זכות. סירוב לפתיחת חשבון שכזה יכול להיעשות אך ורק בשל טעמים סבירים, שאינם כוללים הימצאות של לקוח בהווה או בעבר בהליך פשיטת רגל. על-פי ההוראה, בנק חייב לנמק את החלטתו בנושא בתוך חמישה ימים ממועד בקשת הלקוח.
מתשובה שהוגשה על-ידי משרד התקשורת במסגרת חוק
חופש המידע עולה כי בנק הדואר כלל אינו כפוף לפיקוח על הבנקים, ולכן אינו כפוף גם להוראה 422. "בנק הדואר אינו תאגיד בנקאי כמשמעו בחוק... ועל כן אינו מפוקח על-ידי המפקח על הבנקים בישראל. מכאן, הכללים החלים על בנקים מסחריים בישראל אינם חלים על בנק הדואר לרבות הוראות ניהול בנקאי תקין של המפקח על הבנקים", נכתב בתשובה ששלח הממונה על חוק חופש המידע במשרד התקשורת, מוניר קזאל.
קזאל הוסיף כי בנק הדואר פועל על-פי הוראות חוק הדואר, על-פי התקנות והצווים שהותקנו מכוחו ועל-פי הרישיון. עוד ציין כי חלה על בנק הדואר חובת מתן שירות אוניברסלי בהתאם לתקנות הדואר. "בהתאם לתקנות ולהוראות הרישיון שניתן לחברת דואר ישראל למתן שירותי דואר, שירותים כספיים מטעם החברה הבת ושירותים נוספים, חלה חובה על בנק הדואר בכפוף להוראות דין רלוונטיות (חוק איסור
הלבנת הון, חוק איסור מימון טרור, צו איסור הלבנת הון) לפתוח חשבון לכל מבקש", לשון התגובה. משמעות הדבר היא שהימצאות אדם בפשיטת רגל בהווה או בעבר אינה עילה מספקת עבור בנק הדואר להימנעות מפתיחת חשבון בזכות.