|   15:07:40
דלג
  דני בז  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

המתנחלים - הנשק האסטרטגי של ישראל

אירועי התקופה האחרונה בשומרון מטילים צל כבד על כישוריך בתחום יחסי אנוש והופכים אותך לקצין בלתי ראוי לפקד על חיילים. אין לך הזכות לשפוט את המתנחלים על אהבת ארץ ישראל, שאולי אינה מתאימה לאג'נדה שלך ואל לך מלראות במתנחלים כולם, אספסוף פורע חוק מכתב-השכלה למח"ט השומרון
20/10/2009  |   דני בז   |   מאמרים   |   תוכנית ההינתקות   |   תגובות
בוני ומחזיקי ישראל [צילום: פלאש 90]

נדהמתי לשמוע על אודות מעלליך והישגיך המבוטלים, במאבקך "באויב החדש", שהתגלה בשומרון - המתנחלים. בעיקר הופתעתי לרעה מיכולת הערכת המצב שלך, שבה אינך מזהה את האויב האמיתי בשטח ואני תוהה, מה קרה לערכים הצבאיים עליהם התחנכנו ועד כמה הושחת תוכן האימרה: "כל ישראל ערבים זה לזה". כה נחרדתי מיחסך למתנחלים ומשיקוליך הבלתי מובנים, שהחלטתי לשתף אותך בחווייתי מהעבר:

לפני שנים רבות חלפתי בטיסה נמוכה בשמי יהודה ושומרון, ותחושה מדהימה הציפה את גופי. חילוני אוהב ישראל הייתי אז, כמו גם היום, אך ירא שמים תרתי-משמע. חשבתי שראיתי מלאכים, אך לא העזתי לספר זאת לאיש. אתה יודע איך זה, דעת הבריות אינה נוחה ואינה סובלנית כלפי הזולת במיוחד במקרים של "התגלות" ואפילו סתם חשיבה חריגה, שאינה חלק מהזרם הכללי. לימים הבנתי, שמה שראיתי אז, לא היה סולם יעקב, לא המלאכים שבאו לבקר את שרה אמנו וגם לא חיזיון משיחי, פרי תקלה במערכת החמצן במטוס. היו אלו מלאכים בשר ודם, שנשלחו על-פי גורלם המקודש, להציל את ארץ אבותינו מבני הערלים ומבני עמנו האובדים ומקומך במחנה זה לדאבוני אינו נפקד.

אל"מ איציק בר, כפי שכבר הבנת, לא את המלאך גבריאל ראיתי, גם לא את רזיאל ומיכאל. שליחים גדולים וחשובים לעם ישראל ראיתי, אלו המכונים בפי כל - המתנחלים!

ההתנחלות היום - תקוות המחר

המתנחלים הם הציונים המודרניים ואין ציונות אחרת. זאת הציונות הדתית שחלק מאיתנו החילונים, באטימות ומתוך עיוורון פוליטי, אוהבים כל-כך לשנוא

אל תרים גבה, אל תחמיץ פנים. גם אין כל צורך לדאוג לבריאותי הנפשית. שום תקלה לא אירעה בטיסה ההיא, רק הארה והתפכחות, מהסוג הנחוץ גם לך. רוחי נותרה איתנה כפי שהייתה אז, והיום מחוזקת היא שבעתיים. ובכל זאת, רק בקשה קטנה לי אליך: פקח עיניים והטה אוזן, אולי גם אתה תבין לנוכח האירועים והסכנות האורבות לנו, כי אין מדובר בסתם שליחים, אלא בשכינה המתגלמת במתנחלים.

יד אדם לא תוכל להם, גם לא ידך הקצרה. הם שם במצוות שמים. הם שם כדי שבעתיד נוכל לומר בגאווה, זה גבולנו, זאת ארצנו, שמרנו על נחלת אבותינו. המתנחלים הם חלק נכבד מאוד ממערך ההגנה וההרתעה של מדינת ישראל, וחשיבותם אינה נופלת במאומה מהארסנל הגרעיני שברשותה (על-פי מקורות זרים כמובן), גם אם כרגע אין הדברים נראים כך.

לכולם הרי ברור שבמאבק על ארץ ישראל לא ייעשה שימוש בנשק גרעיני ולפיכך, הופכים המתנחלים לנשק האסטרטגי האלטרנטיבי והבלתי קונבנציונלי של ישראל, וככל שתמהר להפנים זאת, כן ייטב. המתנחלים נושאים על כתפיהם תפקיד היסטורי כבד ובעל חשיבות, שאפשר להשוותו לתקופת החלוצים ואף יותר מכך, לראשית ההתנחלות בימיו של יהשוע בן-נון, תקופה הרואית שבה עיצבו המתנחלים את דמותה וגבולותיה של ארץ ישראל, על-אף כל ההפרעות וההתנגדות העוינת. זה בדיוק מה שקורה היום ביו"ש. המתנחלים, שליחי שמים, הם שיעצבו בסופו של דבר את גבולותיה העתידיים של ארץ ישראל ובזכותם נחיה כאן לעד.

המתנחלים הם הציונים המודרניים ואין ציונות אחרת. זאת הציונות הדתית שחלק מאיתנו החילונים, באטימות ומתוך עיוורון פוליטי, אוהבים כל-כך לשנוא, ורואים בה שורש הרע לכל הצרות והמחלוקות שלנו עם מדינות המערב האנטי ציוניות. ההתנחלות של היום, היא התקווה של המחר. היא המפעל הציוני המופלא, שבעתיד נהיה אסירי תודה לו. יש בציונות הדתית והחילונית החדשה מגוון נפלא של אנשים מדהימים, לוחמים המשרתים בכל המערך הקרבי של צה"ל, בחורים ובחורות שחונכו וגדלו על ערכי היסוד של עם ישראל, ערכים של אחדות וערבות הדדית, ערכי מורשת של 'ואהבת לרעך כמוך', שבהם אתה מנסה היום לפגוע.

מפקד ראוי?

אילו היו הורסים כך את חייך, את חיי משפחתך, את חלומך ואת אהבת ישראל שכה טיפחת, גם בך היו נצרבים הפחד וחוסר האמון, גם אתה לא היית נותר אדיש. ובכל זאת הם נותרו נאמנים

אני רוצה להאמין שאינך אדם רע, אלא רק יהודי ההולך בחשיכה ועל כן, חשוב לי שתדע כי בהתנחלויות תמצא גם אנשי רוח דגולים, אנשי אדמה, לומדי תורה, בעלי מקצועות חופשיים, הוריהם של הילדים הלוחמים שהופקדו למשמורת בצה"ל, בין היתר בידיך. כל החלטה שלך לאסור אירוח חיילים בביתם, מחבלת במרקם היחסים העדין ומיוחד, שנבנה בעמל רב. אלו הם האבות ובעיקר האימהות העבריות, להם הבטיח דוד בן-גוריון, את מה שהיית אמור לזכור מקירו הדרומי של בה"ד-1, "תדע כל אם עברייה כי הפקידה גורל בנה בידי מפקדים ראויים לכך".

אירועי התקופה האחרונה בשומרון, הנובעים משיקול דעתך הלקוי, מטילים צל כבד על כישוריך בתחום יחסי אנוש והופכים אותך, לטעמי, לקצין בלתי ראוי לפקד על חיילים, יהיו כישוריך המבצעיים אשר יהיו. אין לך הזכות לשפוט את המתנחלים על אהבת ארץ ישראל, שאולי אינה מתאימה לאג'נדה שלך ואל לך מלראות במתנחלים כולם, אספסוף פורע חוק.

לך לא הרסו את הבית ועולמך לא חרב לרסיסים, בידי ממשלה וצבא, שעבורם היו המתנחלים שנים רבות קודם לכן, חוד החנית. מה שעשתה להם המדינה, הוא בפירוש אסון לאומי שנצרב בנפשם ובמקום להילחם בהם, מן הראוי שתחבקם ותטפל בהם במלוא הכבוד וההערכה. נפלה בידיך הזכות הגדולה לתקן את העוול ההיסטורי שעשתה ועושה להם המדינה ואתה, באטימותך ובחוסר רגישותך, מחמיץ את ההזדמנות.

בינינו, עם יד על הלב ולמען ההגינות, אילו היו הורסים כך את חייך, את חיי משפחתך, את חלומך ואת אהבת ישראל שכה טיפחת, גם בך היו נצרבים הפחד וחוסר האמון, גם אתה לא היית נותר אדיש. ובכל זאת הם נותרו נאמנים, נושאים את פצע הגירוש של אחיהם ומשפחותיהם מגוש קטיף, דבקים באהבתם לכלל עם ישראל, דבר שלצערי הרב אינני יכול לומר עליך.

יתרה מזאת, אילו הייתי מפקדך הישיר, הייתי נוזף בך קשות לא רק בשל יחסך המבזה כלפי המתנחלים, אלא גם ובעיקר על פגיעה ברב הצבאי הראשי, שבמקרה הינו קצין בכיר ממך בדרגה. הזמנתך לסוכתו של הרב הצבאי, אם עדיין לא הבנת, נועדה לקירוב לבבות ולפיוס בעם ישראל ולא מתוקף סמכות כלשהי, או בשל דרגתו הצבאית. אתה בדרכך התמוהה, בחרת לדחות את היד המושטת אליך לשלום והעדפת את העמקת הקרע הלאומי, תוך הלבנת פני הרב הצבאי הראשי ברבים. במעשה זה לא הפגנת כוח אלא פחד וחולשה ערכית.

צר לי לומר זאת, אך התירוצים שהושמעו בשמך, נשמעו יותר כ'תירוצים של חניך' בקורס זוטר ולא כנימוק של אדם בוגר. אם כן, מי יערוב לנו היום, ששיקוליך המבצעיים יהיו נכונים מחר, בשעת 'השין'?!

תרומה גורלית וחשובה

אל"מ איציק בר, לרבים בחברה הישראלית, ואתה בתוכם, אין היום את הכלים להבין את גודל תרומתם האסטרטגית וההיסטורית של המתנחלים

מה הפלא שגולדסטון והגויים מתנכרים לנו, הרי אתה ושכמותך עושים בדיוק אותו דבר לאחינו. התנהגותך המתנשאת והיהירה אינה סמל וגם לא מופת לחייליך ולפקודיך, ואין בה שום דבר חינוכי, פרט לדפוסי התנהגות בעלי לקח אחד ברור - 'ממני תראה וכן לא תעשה'. שכחת, כפי הנראה, שהינך מייצג את צה"ל שהינו צבא העם, ושלמתנחלים ברובם המכריע חלק נכבד בו, המעצים את חוסנו.

אל"מ איציק בר, לרבים בחברה הישראלית, ואתה בתוכם, אין היום את הכלים להבין את גודל תרומתם האסטרטגית וההיסטורית של המתנחלים, ומכאן נובע יחסך הבלתי הולם כלפיהם. ואם בעוד מאות שנים עדיין נתקיים כאן כעם, יוכלו צאצאינו לזקוף זאת לזכותם. לא לזכותי, לא לזכותך, לזכותם!!!

רק ההיסטוריה תשפוט עד כמה גורלית וחשובה הייתה תרומתם המופלאה של המתנחלים לעם ישראל, בדיוק כפי שהיה עם שני האירועים המכוננים בהיסטוריה של עם ישראל, שקדמו להתנחלות המודרנית ביו"ש, זו של יהושע בן-נון וזו של עלייה ב' ההרואית.

המתנחלים הם הנשק האסטרטגי של מדינת ישראל ובבוא היום, גם אתה תבין זאת.

ולסיום, עצתי לך - צא ולמד מעט דרך ארץ ואהוב את רעך כמוך. זה רק יועיל לך, כמו גם מכתב התנצלות לרב הצבאי הראשי. אל תשלח ידך במתנחלים ואל תפגע בכבודו ובאחדותו של עם ישראל. התפייס עם אחינו ואל תעמיד במבחן את רצון שמים. ולעולם זכור, "פיסת הקרקע עליה אתה דורך, כפיסת הרקיע שתקבל באחריתך".

הכותב הנו סא"ל (במיל.), חבר אגודת הסופרים העברים.
תאריך:  20/10/2009   |   עודכן:  20/10/2009
דני בז
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המתנחלים - הנשק האסטרטגי של ישראל
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צנחן
20/10/09 15:50
2
יהודי ציוני
20/10/09 18:46
3
מטורפים
20/10/09 19:10
 
באמת מעניין
20/10/09 22:01
 
שרון ר.
21/10/09 15:21
4
סער פז
20/10/09 19:55
5
חילוני תומך ציוני
20/10/09 20:59
6
איש שמאל שפוי
21/10/09 11:18
 
שרון ר.
21/10/09 11:47
7
דני בז
22/10/09 01:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיבוק חם
20/10/2009  |  אורן פרסיקו  |   מאמרים
נקעה הנפש מהתעלול האחרון של היועצת המשפטית של הכנסת, נורית אלשטיין.
20/10/2009  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
יש במדיניות הישראלית על כל גווניה - תופעה מדאיגה של הרס עצמי הבאה לידי ביטוי חריף במתן סיוע כלכלי לארגוני טרור העוסקים דרך קבע וככל שאפשר בטרור נגד יהודים ונגד מדינת ישראל, השואפים במוצהר לחיסולה של מדינת היהודים, והמעודדים ומייצרים הסתה נגד היהדות ונגד הישראליות - הסתה המבעבעת אצלם ונטמעת בנפשות ילדיהם המחונכים לה החל מגיל אפס.
20/10/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
בשונה מיהודים רבים בישראל, שמאוד ביקורתיים כלפי הנשיא ברק אובמה, אובמה זכה בבחירות אשתקד לכדי 78% מהקולות היהודיים בארה"ב (במספרי בוחרים, המדובר בערך אותו מספר של יהודים שהצביעו לכל המפלגות שבכנסת, מה"לוזרים" שבשמאל, דרך המרכז האדיש, ועד להזויים שבימין הקיצוני והחרדים המצביעים לכנסת). גם היום, משאלי דעת הקהל שם מורים כי רובם ממשיכים לתמוך בנשיא.
20/10/2009  |  דן בבלי  |   מאמרים
אני מקווה שהפה של השטן לא יישאר פתוח הרבה זמן, אבל נראה לי שבשנה החולפת, שהייתה עלינו לרעה בתחום השחיתות הציבורית המפלצתית, נפל דבר בישראל.
20/10/2009  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il