שנה להשקת כביש 6 חוצה צפון ונתוני הנסיעה בו עולים על התחזיות המוקדמות, עם יותר משני מיליון נסיעות בחודש, ויותר מ-1.1 מיליון כלי רכב שנרשמו כמנויים בכביש.
עם זאת, כ-100 אלף נהגים, אשר עשו שימוש במקטעים הצפוניים של כביש 6 (יקנעם-סומך) טרם הסדירו את תשלום אגרת הנסיעה לחברת כביש 6 חוצה צפון.
כעת בהנהלת החברה קוראים לנהגים לשלם את חובם, לפני מבצע גבייה נרחב אשר יגרור תשלומי קנסות וריביות. עד כה נקטה החברה במדיניות סלחנית כלפי הנהגים, מתוך הבנה כי חלק מהנהגים לא מודעים כלל כי מדובר במפעיל שונה מהמפעיל של המקטעים המרכזיים בכביש 6, וזאת למרות מסע הפרסום הנרחב שנעשה בנושא. בנוסף, סכומי האגרה הנמוכים יחסית שנגבים עבור הנסיעה במקטע (2.39 שקלים לנוסעים במקטע יקנעם שלא בשעות העומס ו-4.18 בשעות העומס, 1.79 במקטע סומך מחוץ לשעות העומס ו-2.98 שקלים בנסיעה במקטע בשעות העומס), כנראה גורמים לנהגים לא להתייחס ברצינות ולהמתין עם תשלום החשבונית שהתקבלה.
על-פי הנתונים, רוב הנהגים שטרם שילמו הם "נוסעים מזדמנים" (לא מנויים קבועים בכביש), אשר השתמשו בכביש באופן חד-פעמי. בהודעה מיוחדת שמוציאה המפעילה אל הנהגים בימים אלו, הם נקראים לשלם את חובם עד סוף נובמבר. קיימות דרכים רבות לשלם את החוב כולל באמצעות אתר האינטרנט של הכביש בכתובת
www.6cn.co.il וכן טלפונית במוקד שירות הלקוחות כוכבית 6102. בנוסף, ניתן להירשם כמנויים לנסיעה בכביש באמצעות הישומונים 'פנגו' ו'סלופארק', ללא עלות ובלחיצת כפתור (רישום לכביש לא מסדיר חובות עבר).
הרישום כמנוי לחברה מתבצע בהליך אינטרנטי פשוט וחינמי, שגם אינו מצריך התקן לרכב או פיקדון כלשהו. הוא מאפשר לחסוך את 'דמי הגבייה' שנוספים לנוסעים המזדמנים ואת הסיכון של נקיטת אמצעי גבייה שונים הנקובים בחוק. אלה, מתחילים בשקלים בודדים אולם עלולים בסוף התהליך לתפוח לחובות של אלפי שקלים ולגרור הוצאה לפועל, עצירת ועיקול רכבים בכביש, עיכוב יציאה מהארץ ועוד, כפי שהיה בראשית הדרך בכביש 6 המרכזי.
שי לינדנר, מנכ"ל זכיינית כביש חוצה צפון: "עד כה נקטנו מדיניות סלחנית כלפי הלקוחות שלנו, אולם אנו מחויבים להתחיל בהליכי גבייה ומקווים שהלקוחות יפעלו לשלם את חובם ובכך להימנע ממצבים לא נעימים כלפי לקוחותינו. אנו קוראים לנהגים להירשם כמנויים בהליך פשוט ונוח ולחסוך את הטרחה בעתיד".