|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

"טראמפ פעל ממניעים מושחתים ומעל באמון"

הנוסח המלא של כתב האישום נגד טראמפ בפרשת אוקראינה, שאישרה ועדת המשפטים בית הנבחרים ומוגש לאישור המליאה - הצפויה לאשר אותו גם היא ולהעבירו לסנאט
14/12/2019  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת טראמפ-אוקראינה   |   תגובות
טראמפ אחרי החלטת ועדת המשפטים [צילום: אוון ווצ'י, AP]

  • ועדת המשפטים בבית הנבחרים אישרה (יום ו', 13.12.19) את כתב האישום נגד הנשיא דונלד טראמפ. נוסח זה יוגש בשבוע הבא (יום ד', 18.12.19) למליאת בית הנבחרים, ולאחר אישורו שם - יוגש כתב האישום לסנאט והמשפט צפוי להתנהל בחודש הבא. פורמלית, מדובר במסמך הנושא את הכותרת "החלטה". להלן תרגומו המלא.


העמדה לדין של דונלד ג'ון טראמפ, נשיא ארה"ב, בשל עבירות וחטאים חמורים.

מחליטים: דונלד ג'יי טראמפ, נשיא ארה"ב, מואשם בעבירות וחטאים חמורים, וסעיפי האישום הבאים יועברו לסנאט של ארה"ב.

סעיפי האישום מוגשים בידי בית הנבחרים של ארה"ב בשמו-שלו ובשם העם האמריקני, נגד דונלד ג'יי טראמפ, נשיא ארה"ב, תוך שהם נתמכים בהליכי האישום נגדו בגין עבירות וחטאים חמורים.


סעיף 1: ניצול לרעה של כוח המשרה


החוקה מעניקה לבית הנבחרים את "הסמכות הבלעדית להעמיד לדין" וקובעת שהנשיא "יועבר מתפקידו על האשמה והרשעה בבגידה, שוחד או עבירות וחטאים חמורים אחרים". בביצוע משרת נשיא ארה"ב - ותוך הפרת שבועתו החוקתית למלא באמונה את תפקיד נשיא ארה"ב, ולשמר, להגן ולאבטח במיטב יכולתו את חוקת ארה"ב, ותוך הפרת חובתו החוקתית להבטיח את שמירת החוק - דונלד ג'יי טראמפ ניצל לרעה בצורה הבאה את סמכויותיו כנשיא:

תוך ניצול כוחו של תפקידו הבכיר, הנשיא טראמפ שידל להתערבות של ממשלה זרה, אוקראינה, בבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2020. הוא עשה זאת במסגרת תוכנית או התנהגות אשר כללו שידול של ממשלת אוקראינה להודיע בפומבי על חקירות שיסייעו לבחירתו מחדש, יפגעו בסיכויי בחירתו של יריב פוליטי, וישפיעו לטובתו על תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2020.

הנשיא טראמפ גם ביקש לשכנע את ממשלת אוקראינה לנקוט צעדים אלו, בכך שהִתְנה צעדים רשמיים של ממשלת ארה"ב, בעלי חשיבות לאוקראינה, בכך שהיא תודיע פומבית על החקירות. הנשיא טראמפ היה מעורב בתוכנית זו או בהתנהלות זו, מטעמים מושחתים כדי לקדם את טובתו הפוליטית האישית. בעשותו זאת, השתמש הנשיא טראמפ בסמכויות הנשיאות בצורה שסיכנה את הביטחון הלאומי של ארה"ב וחתרה תחת יסודות היושרה של התהליך הדמוקרטי האמריקני. בכך הוא התעלם מהאינטרסים של האומה ופגע בהם.

הנשיא טראמפ היה מעורב בתוכנית זו או בהתנהלות זו באמצעים הבאים:

1. הנשיא טראמפ - אשר פעל הן בצורה ישירה והן באמצעות סוכניו בתוך ממשלת ארה"ב ומחוצה לה - שידל בצורה מושחתת את ממשלת אוקראינה להודיע בצורה פומבית על חקירות על:

א. יריבו הפוליטי, סגן הנשיא לשעבר, ג'וזף ר' ביידן הבן;

ב. תיאוריה חסרת בסיס אותה מקדמת רוסיה, ולפיה אוקראינה - ולא רוסיה - התערבה בבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2016.

2. מאותם מניעים מושחתים, הנשיא טראמפ - אשר פעל הן בצורה ישירה והן באמצעות סוכניו בתוך ממשלת ארה"ב ומחוצה לה - התנה שתי פעולות רשמיות בהודעה פומבית אותה ביקש:

א. השחרור של 391 מיליון דולר מכספי משלם המיסים האמריקני, אותם אישר הקונגרס על בסיס דו-מפלגתי במטרה לספק לאוקראינה סיוע צבאי וביטחוני הכרחי כדי להתנגד לתוקפנות הרוסית, ואשר אותו הנשיא טראמפ הורה לעכב;

ב. פגישה של ראש מדינה בבית הלבן, אותה ביקש נשיא אוקראינה [ולדימיר זלנסקי] כדי להוכיח את תמיכתה של ארה"ב בממשלת אוקראינה אל מול התוקפנות הרוסית.

3. כאשר ניצב מול החשיפה הציבורית של מעשיו, שחרר לבסוף הנשיא טראמפ את הסיוע הצבאי והביטחוני לממשלת אוקראינה, אך המשיך לדחוק ולשדל בצורה גלויה ומושחתת את ממשלת אוקראינה לנהל חקירות לטובתו הפוליטית האישית.

מעשים אלו עלו בקנה אחד עם קריאותיו הקודמות של הנשיא טראמפ להתערבות זרה בבחירות בארה"ב.

בכל אלו, הנשיא טראמפ ניצל לרעה את כוחה של הנשיאות, בכך שהתעלם מהביטחון הלאומי ומאינטרסים לאומיים חיוניים אחרים ופגע בהם, כדי להשיג רווח פוליטי אישי בלתי ראוי. הוא גם בגד באומה בכך שניצל לרעה את תפקידו הבכיר כדי לגייס מדינה זרה להשחתת בחירות דמוקרטיות.

לפיכך, הנשיא טראמפ הוכיח במעשים אלו שהוא מהווה סכנה לביטחון הלאומי ולחוקה, אם יורשה להמשיך בתפקידו, ושהוא פעל בצורה הסותרת חזיתית את עקרונות הממשל ושלטון החוק. לפיכך, מן הראוי להעמיד לדין את הנשיא טראמפ, ולמנוע ממנו כל תפקיד של כבוד, אמון או רווח בארה"ב.


סעיף 2: שיבוש הליכים בקונגרס



החוקה מעניקה לבית הנבחרים את "הסמכות הבלעדית להעמיד לדין" וקובעת שהנשיא "יועבר מתפקידו על האשמה והרשעה בבגידה, שוחד או עבירות וחטאים חמורים אחרים". בביצוע משרת נשיא ארה"ב - ותוך הפרת שבועתו החוקתית למלא באמונה את תפקיד נשיא ארה"ב, ולשמר, להגן ולאבטח במיטב יכולתו את חוקת ארה"ב, ותוך הפרת חובתו החוקתית להבטיח את שמירת החוק - דונלד ג'יי טראמפ הורה בצורה מוחלטת וחסרת תקדים להפר צווים שהוציא בית הנבחרים במסגרת מילוי "סמכותו הבלעדית להעמיד לדין". הנשיא טראמפ ניצל לרעה את כוחו הנשיאותי בצורה הפוגעת בחוקה, בצורה הבאה:

בית הנבחרים ניהל חקירת העמדה לדין שהתמקדה בשידול המושחת של ממשלת אוקראינה בידי הנשיא טראמפ להתערב בבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2020. כחלק מחקירה זו, הוועדות שניהלו את החקירה הוציאו צווים המבקשים משורה של גופים ברשות המבצעת ומפקידים בהווה ובעבר, להציג מסמכים ועדויות שנתפסו כחיוניים לחקירה.

בתגובה, ללא מטרה או הצדקה חוקית, הורה הנשיא טראמפ לגופי הרשות המבצעת, לבעלי תפקידים ולפקידים שלא לציית לצווים אלו. בכך השתמש הנשיא טראמפ בסמכויות הנשיאות נגד צווים חוקיים של בית הנבחרים, ונטל לעצמו תפקידים והחלטות בתחום "הסמכות הבלעדית להעמיד לדין" שהעניקה החוקה לבית הנבחרים.

הנשיא טראמפ ניצל לרעה את כוחו של תפקידו הבכיר בדרכים הבאות:

1. הורה לבית הלבן להפר צווים חוקיים, בכך שיימנע מלהעביר מסמכים שביקשו הוועדות.

2. הורה לגופים אחרים ולבעלי תפקידים ברשות המבצעת ולפקידים להפר צווים חוקיים, ולא למסור לוועדות מסמכים ותעודות - ובעקבות זאת סירבו משרד החוץ, משרד הניהול והתקציבים [בבית הלבן], משרד האנרגיה ומשרד ההגנה למסור ולו מסמך בודד.

3. הורה לפקידים בהווה ובעבר ברשות המבצעת שלא לשתף פעולה עם הוועדות - ובעקבות זאת הפרו תשעה פקידים את הצווים שהורו להם להעיד: ג'ון מייקל "מיק" מולבאני [ראש הסגל בבית הלבן], רוברט ב' בלייר [עוזר של טראמפ ומולבאני], ג'ון א' אייזנברג [סגן היועץ המשפטי של הבית הלבן והיועץ המשפטי של המועצה לביטחון לאומי], מייקל אליס [בכיר בלשכת היועץ המשפטי], פרסטון וולס גריפית [מלשכת היועץ המשפטי], ראסל ט' ווט [המנהל בפועל של משרד הניהול והתקציבים], מייקל דאפי [איש המשרד לניהול ותקציבים], בריאן מק'קורמק [לשעבר עוזר לשר האנרגיה] ו-ט' אולירך ברכבובל [היועץ המשפטי של משרד החוץ].

פעולות אלו עלו בקנה אחד עם מאמציו בעבר של הנשיא טראמפ לפגוע בחקירות של ממשלת ארה"ב בנוגע להתערבויות זרות בבחירות בארה"ב.

במעשים אלו, ניסה הנשיא טראמפ להעניק לעצמו את הסמכות לקבוע את סדרי העדיפות, ההיקף והאופי של חקירת ההעמדה לדין בנוגע להתנהגותו-שלו, כמו גם את הסמכות החד-צדדית למנוע מידע כלשהו מבית הנבחרים אשר מילא את "סמכותו הבלעדית להעמיד לדין". בכל תולדות המדינה לא הורה נשיא כלשהו שלא לציית בצורה מוחלטת לחקירת העמדה לדין, או ניסה לשבש ולפגוע ביכולתו של בית הנבחרים לחקור "עבירות וחטאים חמורים". ניצול לרעה זה של כוח המשרה נועד לטייח את פעולותיו הפסולות החוזרות ונשנות של הנשיא עצמו, ולהשתלט ולנהל את סמכויות ההעמדה לדין - ובכך לנטרל אמצעי הגנה חשוב שהחוקה העניקה בלעדית לבית הנבחרים.

בכל אלו, הנשיא טראמפ פעל בניגוד לחובת האמונים שלו כנשיא וחתר תחת הממשל החוקתי, נגד עקרונות היסוד של חוק וצדק, וכדי לגרום פגיעה לתושבי ארה"ב.

לפיכך, הנשיא טראמפ הוכיח במעשים אלו שהוא מהווה סכנה לביטחון הלאומי ולחוקה, אם יורשה להמשיך בתפקידו, ושהוא פעל בצורה הסותרת חזיתית את עקרונות הממשל ושלטון החוק. לפיכך, מן הראוי להעמיד לדין את הנשיא טראמפ, ולמנוע ממנו כל תפקיד של כבוד, אמון או רווח בארה"ב.


Impeaching Donald John Trump, President of the United States, for high crimes and misdemeanors / החלטה
כתב האישום נגד הנשיא דונלד טראמפ בפרשת אוקראינה כפי שאישרה ועדת המשפטים של בית הנבחרים, 13.12.19

תאריך:  14/12/2019   |   עודכן:  14/12/2019
איתמר לוין
+האישום נגד טראמפ יוגש השבוע לסנאט
18:39 14/12/19  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מליאת הבית צפויה לאשר ביום רביעי את שני סעיפי האישום בפרשת אוקראינה: ניצול לרעה של כוח המשרה ושיבוש החקירה  ▪  טראמפ: כתב אישום חסר חשיבות, לא עשיתי שום דבר רע
(ההצבעה בוועדת המשפטים [צילום: סקוט אפלווייט, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"טראמפ פעל ממניעים מושחתים ומעל באמון"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מליאת בית הנבחרים צפויה לאשר השבוע (יום ד', 18.12.19) את שני סעיפי כתב האישום נגד הנשיא דונלד טראמפ ולהעבירם לסנאט - שם צפוי לו זיכוי. טראמפ מואשם בניצול לרעה של כוח המשרה בפרשת אוקראינה ובשיבוש חקירת הקונגרס בפרשה. טראמפ הביע ביטחון שהסנאט יזכה אותו וכינה את ההחלטה "מבוכה למדינה".
14/12/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
עצרת האו"ם האריכה (יום ו', 14.12.19) בשלוש שנים את המנדט של אונרא, סוכנות האו"ם לסיוע לפליטים פלשתינים. ההחלטה אושרה ברוב מוחץ של 169 מדינות. תשע מדינות נמנעו, רק ישראל וארה"ב התנגדו.
14/12/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת יכין חקל טוענת, כי עיריית בני ברק מסרבת להנפיק לה תעודה בדבר העדר חובות ביחס למקרקעין במתחם בני ברק צפון, לשם השלמת עסקה להשבת המקרקעין לידי רשות מקרקעי ישראל, וזאת משיקולים זרים ומשוללי יסוד.
14/12/2019  |  יצחק דנון  |   חדשות
חברת א.דגן מערכות כיבוי אש תובעת 4.4 מיליון משקל מחברת להבות ייצור ומיגון. התובעת עוסקת במערכות כיבוי אש מורכבות, משאבות, מאגרי מים ומתזי כיבוי אש (ספרינקלרים). הנתבעת מייצרת ציוד לגילוי וכיבוי אש ומערכות מנדפים.
14/12/2019  |  יצחק דנון  |   חדשות
יו"ר בזק, שלמה רודב, ורעייתו מירב רודב מואשמים בהעסקת עובדת זרה בלתי חוקית בביתם בסביון. רודב הוא בעל השליטה בחברת קירור, היה בעבר יו"ר תנובה ויו"ר פרטנר, והונו נאמד במאות מיליוני שקלים.
14/12/2019  |  יצחק דנון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il